Tänä päivänä annetaan yliopistoille liikaa rahaa, kun henkilökunta alvariinsa reissaa pitkin ulkomaita milloin minkälaisessa palaverissa ja konferenssissa. Mitä hyötyä niistä on opetukseen? Varsinkin täällä Jyväskylässä ei oikein laatua valmistune, miten työllistyvät, kun kertovat täältä valmistuneensa? Kuka osaa kertoa? Eikö professorit voivat parhaiten tukea opiskelijoiden opintoja olemalla läsnä eikä seikkailemassa maailmalla?
Annetaanko yliopistoille liikaa rahaa?
10
<50
Vastaukset
- A.Catemic
Olet väärässä kuten aina. Yliopistojen rahoitus on suorastaan hävettävän alhaalla. Ulkomailla reissaavat joutuvat kustantamaan itse käynnit ilotaloissa, kengänkiillottajalla, kylpylöissä ja Thai-hierojilla. Ainoastaan mahdolliset sukupuolitaudit hoidetaan työterveydessä.
Professori ei todellakaan ole opiskelujen kannalta mitenkään erityisen tarpeellinen. Professori on yliopistossa sellainen muinainen jäänne joka nykypäivänä vastaa lähinnä koristeellista pylvästä salin reunalla.- Nussittuko
Niin, kyllä sitä on lukenut vaikka minkälaisista keksityistä muutaman minuutin paneelikeskusteluista, että on päässyt seuralaisineen kauas ulkomaille ja luullaan, ettei tieto välity kotiin saakka. Pussit tyhjinä ja rouvilla silmäpussit suuremmat kuin rinnat, kun on juhlittu.
- tutkija33
itse olen yliopistossa tutkijana ja olen mielumminkin sitä mieltä että yliopistoille tulisi antaa lisää rahaa, koska laadukasta tutkimusta on tarpeen tehdä, esim kemian ja biologian allalla
- Muutosta
tutkija33 kirjoitti:
itse olen yliopistossa tutkijana ja olen mielumminkin sitä mieltä että yliopistoille tulisi antaa lisää rahaa, koska laadukasta tutkimusta on tarpeen tehdä, esim kemian ja biologian allalla
Varmaankin tutkijat tekevät parhaansa, mutta professorien tulisi myydä sitä paljon puhuttua korkeatasoista tutkimustyötä, jota tutkijat tekevät ja
professorit sitten ottavat omakseen. Tuolta saisi rahaa. Nyt odotetaan vaan, että yhteiskunta antaa kaiken. Ollaan kuin keskustalaiset 😈 kaikki pois veronmaksajilta. Professorit ovat matkustuskäytöksellään pilanneet hyvänkin tutkimuskäytännön. - Maksullistaseuraa
Kyllä matkalla mukana olevat yritykset ovat maksaneet nuokin "sivukulut". Jotkut ovat antaneet "jakorasian" firmansa puolesta koko matkalle mukaan. Tuttua on. Tämä on yleistä muuallakin , ei pelkästään em. Henkilöiden matkoilla, myös yrityselämässä.
- Jakorasiako
Maksullistaseuraa kirjoitti:
Kyllä matkalla mukana olevat yritykset ovat maksaneet nuokin "sivukulut". Jotkut ovat antaneet "jakorasian" firmansa puolesta koko matkalle mukaan. Tuttua on. Tämä on yleistä muuallakin , ei pelkästään em. Henkilöiden matkoilla, myös yrityselämässä.
Niin toinen odapuolihan on yrityselämässä.
- Epävarmatieto
Laita nimiä niin mässäillään oikein kunnolla. Onko neittis esim. lerppakulli?
- Kysynnyt
Mikä on neittis?
Ompa täällä taas tyhjänpuhumista huhhuh
- DeNaturoitu
Puhumista??
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1934271"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?972808Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am1542321Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p8622606 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark442212Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.302047- 192041
- 851889
Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1371881Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m201866