Tässäpä muutamia vaihtoehtoja joita ihmiset ovat esittäneet:
1.) "Siihen puu kaatuu mihin se maatuu" - eli ei mitään merkitystä.
2.) "Elämän tarkoitus on elää" - kliseinen hokema joka ei tarkoita mitään.
3.) "Terveys" - ihminen kärsii sairauksista ja lopulta, hyvin pian kuolee niihin.
4.) "Ylellinen elintaso, mahdollisimman suuret rikkaudet" - täältä ei kukaan saa mukaansa mitään.
5.) "Ystävät ja läheiset" - kun pian kuolet, ne jäävät tänne.
6.) "Työ" - kun pian kuolet - työkin jää tänne.
7.) "Nauttia joka päivästä" - Kaikki päivät eivät ole nautittavia, se on valetta.
8.) "Homostella, elää irstaudessa ja nautinnoissa" - se johtaa iankaikkiseen tuskaan.
9.) "Olla olemassa" - typerä ja merkityksetön hokema
10.) "Olla oma itsensä" - Typerä merkityksetön hokema
----------------------------------------
Tällaisia naurettavia ja surkuhupaisia "selityksiä" epäuskoiset ihmiset yrittävät keksiä omalle elämälleen kun kysymys elämän tarkoituksesta askarruttaa kuitenkin mieltä . Todellisuudessa epäuskoista ihmistä vaivaa paha omatunto sillä hän syvällä sisimmässään tietää j aavistaa ettei hän ole oikealla tiellä mutta ilman Pyhää Henkeä hän vain hämärästi tajuaa ettei kaikki ole niinkuin pitäisi. Hän kaipaa jotain syvempää, muttei tiedä mistä sen saavuttaisi. Siksipä hän keksii elämälleen edellä mainittujen aforismien kaltaisia "sisältöjä" mutta huomattuaan ettei niistäkään ole tyydyttämään sitä syhkjyyttä joka tässä maailmassa ja sydämessä vallitsee, hän keksii yhä uusia ja uusia, pettyäkseen taas uudestaan. Siksipä useimmat ajautuvat kyyniseen epätoivoon ja täyttävät ewlämänsä turhuuden huminalla, synnin nautinnoilla ja hekumallisuudessa, pyrkiessään unohtamaan elämänsä tyhjyyden ja merkityksettömyyden.
-----------------------------------------
"Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta. " (Jesaja 55 luku)
Elämän tarkoitus?
18
67
Vastaukset
- AteistiVaan
Niin vai onko maailma vain yksi Taivaallinen Pohjois-Korea, missä elämän tarkoitus on palvella Johtajaa?
Ei kuulosta maailmalta, jossa haluaisin elää... Toivon, ettei noin ole, Mutta mikä on luterilaisuuden käsitys elämön tarkoituksesta?Jos elämän tarkoitus olisi varmistaa ikuinen elämä, niin mikä sen ikuisen elämän tarkoitus? Uskovaisten kuolemattomuusfantasia nostaa tarkoituksen ongelman vain toiseen potenssiin.
Uskovaiset eivät useinkaan ymmärrä eroa tarkoituksen ja merkityksen välillä. Ulkoa annettu tarkoitus ei tee tarhaminkin elämää sen itsensä kannalta merkityksellisemmäksi. Merkityksellisyys tulee sisältä päin eikä ulkoa.- crunch
Raamatun mukaan Jumalaa ei palvella ihmiskäsin, vaan hän itse antaa ihmisille kaiken mitä nämä tarvitsevat.
Eikä ihmisen elämän tarkoitus ole Raamatun mukaan ikuisen elämän varmistaminen, vaan Jumalan etsiminen - sokeana haparoiden.
Merkityksellisyyttä voisi sitten saada elämäänsä taivuttamalla mielensä kuulemaan Jeesuksen sanoja ja alkamalla tekemään niiden mukaan.
Kristinuskossahan Jumala, Jeesus, ei jää ulkopuoliseksi tekijäksi, vaan tulee asumaan kristityn sisimpään. :)
Elämän tarkoitus on oppia tuntemaan kuka oli Jeesus ja tietämään mitä Hän teki.
usko.vainen kirjoitti:
Ei se riitä, vaan ottaa Jessus elämänsä Herraksi ja saada synnit Häneltä anteeksi 🤓
Näin on.
Avaajan logiikka on kerrassaan käsittämätön.
Ilmeisesti ennen kristinuskoa eläneiden ihmisten elämä oli kaikin tavoin tarkoituksetonta? Tarkoitus voi elämään löytyä vain, jos uskoo tismalleen samoin kuin avaaja?
Ihmisten typeryys on noussut netin aikoina uusiin sfääreihin. Nyt se vielä paljastuu niin nopeasti. Ennen se jäi ONNEKSI sntään piiloon.- Näinseasiaon
"Ilmeisesti ennen kristinuskoa eläneiden ihmisten elämä oli kaikin tavoin tarkoituksetonta?"
>>> Ennen kristinuskoa ei ole maan päällä elänyt ihmisiä. Kristinusko oli todellisesti olemassa jo iankaikkisuudesta asti mutta se ilmoitettiin ensimmäistä kertaa Aadamille ja Eevalle jo paratiisissa. Aadam ja Eeva olivat ensimmäiset kristityt. - InhottavaRealistieikirj
Näinseasiaon kirjoitti:
"Ilmeisesti ennen kristinuskoa eläneiden ihmisten elämä oli kaikin tavoin tarkoituksetonta?"
>>> Ennen kristinuskoa ei ole maan päällä elänyt ihmisiä. Kristinusko oli todellisesti olemassa jo iankaikkisuudesta asti mutta se ilmoitettiin ensimmäistä kertaa Aadamille ja Eevalle jo paratiisissa. Aadam ja Eeva olivat ensimmäiset kristityt.Ahaa. Ketkäs olivat sitten kristittyjä ennen Jeesusta? Mistä heidät tunnisti?
- Näinseasiaon
InhottavaRealistieikirj kirjoitti:
Ahaa. Ketkäs olivat sitten kristittyjä ennen Jeesusta? Mistä heidät tunnisti?
Kyselet tuollaisia ja sanot vielä olevasi opettaja? Ei voi olla totta! Tuollainen perussivistyksen puute kristillisestä uskonnosta on anteeksiantamatonta ihmiselle joka toimii opettajana luterilais-kristillisessä maassa.
Käypä kysymässä asiaa vaikka oman seurakuntasi lastenkerhosta! - rekkaamaton
Näinseasiaon kirjoitti:
Kyselet tuollaisia ja sanot vielä olevasi opettaja? Ei voi olla totta! Tuollainen perussivistyksen puute kristillisestä uskonnosta on anteeksiantamatonta ihmiselle joka toimii opettajana luterilais-kristillisessä maassa.
Käypä kysymässä asiaa vaikka oman seurakuntasi lastenkerhosta!Sivistä sinä, kun kerran tiedät.
- rekkaamaton
Näinseasiaon kirjoitti:
Kyselet tuollaisia ja sanot vielä olevasi opettaja? Ei voi olla totta! Tuollainen perussivistyksen puute kristillisestä uskonnosta on anteeksiantamatonta ihmiselle joka toimii opettajana luterilais-kristillisessä maassa.
Käypä kysymässä asiaa vaikka oman seurakuntasi lastenkerhosta!Ei vaan kuulu vastausta. Et siis tiedä itsekkään. Heh!
- Näinseasiaon
rekkaamaton kirjoitti:
Ei vaan kuulu vastausta. Et siis tiedä itsekkään. Heh!
Minähän jo neuvoin häntä. Hänen tietonsa on sillä "tasolla" että opinnot on syytä aloittaa mainitsemastani lastenkerhosta. Sitten kun on saanut sieltä alkeistiedot, hän voi palata tänne keskustelemaan jos osoittaa omaksumiskykyä. Nyt on kuitenkin olemassa epäilys että häntä on mahdotonta auttaa koska on onnistunut lukemaan luokanopettajaksi asti, tietämättä tämmöisiä lastenkin tietämiä historian ja uskonnon perusaakkosia.
Mikä häpeä ihmislle joka sanoo olevansa "opettaja" eikä tiedä tällaisia asioita! - rekkaamaton
Näinseasiaon kirjoitti:
Minähän jo neuvoin häntä. Hänen tietonsa on sillä "tasolla" että opinnot on syytä aloittaa mainitsemastani lastenkerhosta. Sitten kun on saanut sieltä alkeistiedot, hän voi palata tänne keskustelemaan jos osoittaa omaksumiskykyä. Nyt on kuitenkin olemassa epäilys että häntä on mahdotonta auttaa koska on onnistunut lukemaan luokanopettajaksi asti, tietämättä tämmöisiä lastenkin tietämiä historian ja uskonnon perusaakkosia.
Mikä häpeä ihmislle joka sanoo olevansa "opettaja" eikä tiedä tällaisia asioita!Tuo sinun "neuvominen" on vain maalitolppien siirtoa, koska et osa itsekkään vastata. Heh!
- InhottavaRealistieikirj
Näinseasiaon kirjoitti:
Minähän jo neuvoin häntä. Hänen tietonsa on sillä "tasolla" että opinnot on syytä aloittaa mainitsemastani lastenkerhosta. Sitten kun on saanut sieltä alkeistiedot, hän voi palata tänne keskustelemaan jos osoittaa omaksumiskykyä. Nyt on kuitenkin olemassa epäilys että häntä on mahdotonta auttaa koska on onnistunut lukemaan luokanopettajaksi asti, tietämättä tämmöisiä lastenkin tietämiä historian ja uskonnon perusaakkosia.
Mikä häpeä ihmislle joka sanoo olevansa "opettaja" eikä tiedä tällaisia asioita!Kristittyjä oli jo ennen Jeesusta? Että näin...
- Herättelevä
Maaillisen elämän tarkoittus on pedata paikkaa sinne ikuisuuden Oikealle / hyvälle puolella kelvollisuuteen itsensä saattaminen. Ne petaus ohjeet ja opit ilmeen Raamatun UT Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa Totuuteen perustuvissa ja mukaisissa, kaikkia kohtaan ja kaikille Laillisen / Luvallien Oikeuden mukaisissa opetuksissa, ohjeissa ja kehoituksissa. = Niissä kaikessa täydellisyyteen ohjaavissa ja vievissä. Kun niissä lopuun asti pysyy.
- muista.hana
"ewlämänsä syhkjyyttä" voi kätevästi täyttää ketjun aloituksen kaltaisella huomionhakuisella huminalla, toivoen, että ketjun viisaammat ihmiset tulevat neuvomaan edes kirjoitusvirheistä.
Oppia ja tutustua itseensä, esimerkiksi miksi jokin asia on mielestäsi epämiellyttävä ja tuollaisen mielen tukkeuman selvittäminen ja vapautuminen...oppiminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483