Nyt kun mm. uusista kansanedustajaehdokkaista mm Filatov koskinen ja Walkamo myivät sähköverkon ulkomaille, niin millä taataan jatkossa köyhien sähkönsaanti? Californiassa ja monessa Etelä-Amerikan maassa köyhillä ei ole siirtoryöstöhintoihin enää varaa ja elävätkin usein ilman sähköjä. Onko esim demareilla takuut köyhän sähkönsaannille, vaikka se maksaisi mitä? Kuten se kohta maksaakin.
Sähkönjakelu köyhille
15
136
Vastaukset
Jokaisen - sekä köyhän että rikkaan - on syytä ryhtyä pohtimaan oman energiansa tuotantoa.
Sähkönsaanti taataan jatkossa vain omaehtoisen sähköntuotannon voimakkaalla kehitystyöllä - oma apu, paras apu.
Käytännössä Suomi on vajonnut kehitysmaiden tasolle energiapolitiikassaan - asia käännetään vain sillä, että omaehtoisen energian tuotannosta luodaan uusi Nokia.- Ituttaa
Harmittaa myös. Kaupunki olisi saanut sähkön ilmaiseksi TVO:lta ja verkot Olkiluotoon olisi ollut Hämeenlinnan omistuksessa. ..tuttaa eikä huvita enää mikään. Lopetan lehden tilauksen ja muutan pois
- tyhmäkauppa
Lista on oillut esillä riittävästi ja se on hyvä asia. Minun ääntäni ei saa yksikään listalla esiintyvistä järjen jättiläisitä. Suosimalla aikoinaan Energian myyntiä, ilmaisivat arvomaailmansa ja se ei mene yhteen minun ajatusteni kanssa. Ilmeisesti olisivat valmiit myymään muutakin, jos kaupungista vielä myytävää löytysi.
- melkoinen.höynäytys
> jos kaupungista vielä myytävää löytysi.
Moni ei arvaakkaan mitä "tavaraa" pyörii vielä kaupungissa palttiarallaa 60 tuhannen kappaleen verran. Robinhuud sairaala-puolueet ovat jo teidät jokaisen hinnoitelleet.
Ei Hämeenlinna saa velkaa kuin panttia vastaan - pantti olette te.
- LaskutSinne
Fatta maksaa köyhille sähkön?
- HakemuksellaVoiHoitua
"Onko esim demareilla takuut köyhän sähkönsaannille, vaikka se maksaisi mitä?"
Köyhät saavat sähköä ilman vaalejakin, jos saavat toimeentulotukea Kelasta. Sen perusosasta pitää jäädä esim. yksinasuvalle vajaa 500 euroa/kk käteen kohtuullisten asumiskustannusten, sähkölaskun ja kotivakuutuksen jälkeen.
<Perusosan lisäksi perustoimeentulotukea annetaan tarpeellisen suuruisiin muihin perusmenoihin: asumismenoihin, kuten vuokraan tai vastikkeeseen, vesimaksuun, lämmitykseen, sähkölaskuun ja kotivakuutusmaksuun sekä terveydenhuollon menoihin (esimerkiksi reseptilääkkeet) sekä välttämättömiin asuntoon muuttoon liittyviin menoihin.> https://stm.fi/toimeentulotuki- VeronOsuusIsoin
No ei sähkö duunarillekaan isoa lovea lompsaan tee. 200 neliöisen omakotitalon sähköt kustantaa just alle kolmen viikon nettopalkan sähkölämmitteisessä talossa niin eihän tuo nyt ihan kauheaa ole. Esim saksassa sähkö maksaa n30c/ kwh joten ollaan tähän tyytyväisiä. Sitäpaitsi omakotitalossa kokonaissähkön hinnasta veroa on noin 40% joten siirto jää kakkoseksi. Usein itketään siirrosta kun ei osata poimia tuota veron osuutta laskuista.
- ryjvew
VeronOsuusIsoin kirjoitti:
No ei sähkö duunarillekaan isoa lovea lompsaan tee. 200 neliöisen omakotitalon sähköt kustantaa just alle kolmen viikon nettopalkan sähkölämmitteisessä talossa niin eihän tuo nyt ihan kauheaa ole. Esim saksassa sähkö maksaa n30c/ kwh joten ollaan tähän tyytyväisiä. Sitäpaitsi omakotitalossa kokonaissähkön hinnasta veroa on noin 40% joten siirto jää kakkoseksi. Usein itketään siirrosta kun ei osata poimia tuota veron osuutta laskuista.
Ei yksinkertaiset osaa laskea ja ajatella.
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514