Luin uskovilta että EI SAA VIETTÄÄ joulua eikä pääsiäistä paljon jne. Ei saa virpoa. Petri Paavola kieltää. Miksi?
Miksi kielletty
57
220
Vastaukset
- VarokaaTätäEksyttäjää
Niin ei käsketä tekemään ja elämään Raamatussa. Uskovaisten tulee pyrkiä Taamatun mukaiseen elämään ja noudattamaan Raamatun juhlapyhiä. Sitä Paavola opettaa.
Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle.
Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä.- Anonyymi
Joten mitään sellaista ei saa tehdä, mihin Raamattu ei nimen oman käske?! Niinkö! Sittenhän et käytä sähköä elämäsi helpottamiseen etkä julkisia kulkuneuvoja. Polkupyörälläkään et voi ajaa etkä hiihtää suksilla. Et syö valkoisista vehnäjauhoista tehtyä leipää etkä sokeria. Väkijuomia ja viiniä sentään juot, koska Jumala käskee tekemään niin? Ja miten on kuntourheilusi ja television katsomisesi laita? Niitäkään ei Raamatussa mainita puhumattakaan rokotteista ja kirurgisista leikkauksista?
- Anonyymi
Helluntaikirkko kirjoitti:
Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle.
Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä.Missä Raamatussa kehoitetaan liittymään johonkin lahkoon ???
Missä lukee, että helluntaikirkkoon tulee liittyä ???
Paavali varoitti vartavasten liittymästä eriseuroihin ja lahkoihin eli puolueisiin !!!
Raamatussa mainitut paikalliset Seurakunnat nimitettiin vain ja ainoastaan paikkakunnan mukaan !!!
Kunkin paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat muodostavat siis paikallis Seurakunnan !!!
Jos liitetään sen nimen eteen joku muu, kuten helluntai, lutherilainen, katolilainen, vapaakirkon, babtisti ym ym...............
Niin silloin on Kristus eli Seurakunta jaettu eriseuroihin eli lahkoihin eli puolueisiin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
1. Korinttolaiskirje 3
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
!!!!!!!!!!!!!
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin(LUTHERIN ym ym) puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen(HELLUNTAIKIRKON ym ym)", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
HERÄTKÄÄ JO ERISEURAISUUKSISTANNE !!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Helluntaikirkko kirjoitti:
Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle.
Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä.TE OLETTE SIIS JAKANEET Kristuksen eli Seurakunnan lahkoiluillanne !!!!!!!!!!!!!!
13 Onko Kristus jaettu?
ON SIIS !!!
Hävetkää !!! Anonyymi kirjoitti:
Missä Raamatussa kehoitetaan liittymään johonkin lahkoon ???
Missä lukee, että helluntaikirkkoon tulee liittyä ???
Paavali varoitti vartavasten liittymästä eriseuroihin ja lahkoihin eli puolueisiin !!!
Raamatussa mainitut paikalliset Seurakunnat nimitettiin vain ja ainoastaan paikkakunnan mukaan !!!
Kunkin paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat muodostavat siis paikallis Seurakunnan !!!
Jos liitetään sen nimen eteen joku muu, kuten helluntai, lutherilainen, katolilainen, vapaakirkon, babtisti ym ym...............
Niin silloin on Kristus eli Seurakunta jaettu eriseuroihin eli lahkoihin eli puolueisiin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
1. Korinttolaiskirje 3
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
!!!!!!!!!!!!!
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin(LUTHERIN ym ym) puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen(HELLUNTAIKIRKON ym ym)", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
HERÄTKÄÄ JO ERISEURAISUUKSISTANNE !!!!!!!!!!!!!!!"Paavali varoitti vartavasten liittymästä eriseuroihin ja lahkoihin eli puolueisiin !!!"
No mihin yhteisöön siis itse kuulut? Hassuinta on, jos sanot, ettet mihinkään, sillä eivätkö nämä "yhden miehen lahkot" juuri ole niitä moittimiasi "eriseuroja / lahkoja" mitä suurimmassa määrin...- Anonyymi
Helluntaikirkko kirjoitti:
Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle.
Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä.Joulu on pakanallinen perinneoppi, eikä raamattu kehoita sitä juhlimaan.
Ei pyhät, jotka Herra pyhittää, halua hapatetta juhlia, siitähän helluntaikirkko- nimimerkki johtuu. Mietin, millähän valtuuksilla sinä tuota "nimimerkkiä edustat"!
Helluntalaisuudessa on omat korvasyyhynsä, eli hyvähän siinä on mitata toisten opetusta.
esim. otan tähän mukaan.
Jeesus ja joulu 1/3
Jouluun liittyvät perinteet.
https://www.tv7.fi/vod/player/49083/
Pawson
David Pawsonin syvällistä raamatunopetusta teemoittain. Pawson tunnetaan erittäin tarkasta, Raamatussa pitäytyvästä opetuksestaan. Hän on kirjoittanut lukuisia kirjoja, ja hänen opetuskasettinsa ovat levinneet ympäri maailmaa. Pawsonin vaatimattomasti toteutetut mutta sisällöltään valtavan rikkaat televisio-ohjelmat ovat ravistelleet satoja tuhansia, ellei miljoonia kristittyjä.
Brittiläinen raamatunopettaja David Pawson (s.1930) opettaa eri aihealueista teemasarjoissaan, jotka kaikki nähdään yhden ohjelmanimikkeen alla, tuttavallisesti "Pawson".
• Ensilähetys: joulukuu 13, 2015, Taivas TV7 Jaksonumero: 95
lainaan lähetyksestä linkinpätkän.
JEESUS JA JOULU - Osa 1/3:
Jouluun liittyvät perinteet
Tervetuloa, minua on pyydetty kertomaan ajatuksia joulusta.
Haluan antaa kaksi puhetta.
Ensin historiallisen; mistä kaikki alkoi ja mistä se on peräisin?
Toiseksi; katsomme Raamattua ja todellista Kristuksen syntymää,
ja kuinka se kaikki sopii yhteen.
Tai sopiiko se kaikki edes yhteen?
Suurin osa teistä luultavasti tietää ettei joulu ole kristillinen juhla. Se alkoi kauan ennen Jeesuksen syntymää.
Alun perin se oli pakanallinen hedelmällisyyskultti.
Talvipäivänseisauksen juhlimista; seikan, että aurinko oli vasta alkamassa taas voimistumaan.
He odottivat talvipäivänseisauksen päättymistä 21. päivä joulukuuta, sitten juhlien Auringon uudelleen syntymää ja kevään takaisin tuloa.
He tietysti elivät paljon lähempänä luontoa kuin me; ollen riippuvaisempia vuodenajoista.
Heidän ruokansa ei ollut jääkaapissa tai pakastimessa vuoden ympäri. Täytyi luottaa vuodenaikoihin ruuan suhteen. Joten se oli juhlimisen paikka.
Erityisesti kylmänä ja pimeänä talvena oli hyvä pitää karnevaali.
Mitä se todellisuudessa oli. Tämä alkoi pääasiassa Euroopassa.
Pohjois-Euroopassa se oli 'Yule'-festivaali, mistä sanat 'jouluhalko' ja 'joulunaika' ovat peräisin.
laina päättyy.
Meille on riittävästi näyttöä siitä, helluntaissa kuin muussakin meidän siinoin hapatteissa kannamme hynttyissämme äidinmaidon hapatetta, jossa kumartelemme harhaa.
SE , että lähdemme parannuksen tielle, helluntaissakin, vaatii harhan tunnustamista ja sen esiintuomista katoilta ja tehdä mielenmuutos.
Voihan sitä jouluaan muutoin juhlia, mutta väärää siinä ei pidä opettaa.
Kun helluntaikirkko- esiinnyt täällä, niin kerro siellä päättävissä pöydissä, että nyt tuli helluntaisivu24- sivullla esiin, että meillä on todella parannusta tehtävä perinteistä.
Jos siten pääsette tekin etteenpäin, eikä tarvitse paavoloita moitiskella, voihan ollan että hän enemmän oikeassa kuin te.
Siis hän on lukenut, niinkuin monet, että mikä on totuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulu on pakanallinen perinneoppi, eikä raamattu kehoita sitä juhlimaan.
Ei pyhät, jotka Herra pyhittää, halua hapatetta juhlia, siitähän helluntaikirkko- nimimerkki johtuu. Mietin, millähän valtuuksilla sinä tuota "nimimerkkiä edustat"!
Helluntalaisuudessa on omat korvasyyhynsä, eli hyvähän siinä on mitata toisten opetusta.
esim. otan tähän mukaan.
Jeesus ja joulu 1/3
Jouluun liittyvät perinteet.
https://www.tv7.fi/vod/player/49083/
Pawson
David Pawsonin syvällistä raamatunopetusta teemoittain. Pawson tunnetaan erittäin tarkasta, Raamatussa pitäytyvästä opetuksestaan. Hän on kirjoittanut lukuisia kirjoja, ja hänen opetuskasettinsa ovat levinneet ympäri maailmaa. Pawsonin vaatimattomasti toteutetut mutta sisällöltään valtavan rikkaat televisio-ohjelmat ovat ravistelleet satoja tuhansia, ellei miljoonia kristittyjä.
Brittiläinen raamatunopettaja David Pawson (s.1930) opettaa eri aihealueista teemasarjoissaan, jotka kaikki nähdään yhden ohjelmanimikkeen alla, tuttavallisesti "Pawson".
• Ensilähetys: joulukuu 13, 2015, Taivas TV7 Jaksonumero: 95
lainaan lähetyksestä linkinpätkän.
JEESUS JA JOULU - Osa 1/3:
Jouluun liittyvät perinteet
Tervetuloa, minua on pyydetty kertomaan ajatuksia joulusta.
Haluan antaa kaksi puhetta.
Ensin historiallisen; mistä kaikki alkoi ja mistä se on peräisin?
Toiseksi; katsomme Raamattua ja todellista Kristuksen syntymää,
ja kuinka se kaikki sopii yhteen.
Tai sopiiko se kaikki edes yhteen?
Suurin osa teistä luultavasti tietää ettei joulu ole kristillinen juhla. Se alkoi kauan ennen Jeesuksen syntymää.
Alun perin se oli pakanallinen hedelmällisyyskultti.
Talvipäivänseisauksen juhlimista; seikan, että aurinko oli vasta alkamassa taas voimistumaan.
He odottivat talvipäivänseisauksen päättymistä 21. päivä joulukuuta, sitten juhlien Auringon uudelleen syntymää ja kevään takaisin tuloa.
He tietysti elivät paljon lähempänä luontoa kuin me; ollen riippuvaisempia vuodenajoista.
Heidän ruokansa ei ollut jääkaapissa tai pakastimessa vuoden ympäri. Täytyi luottaa vuodenaikoihin ruuan suhteen. Joten se oli juhlimisen paikka.
Erityisesti kylmänä ja pimeänä talvena oli hyvä pitää karnevaali.
Mitä se todellisuudessa oli. Tämä alkoi pääasiassa Euroopassa.
Pohjois-Euroopassa se oli 'Yule'-festivaali, mistä sanat 'jouluhalko' ja 'joulunaika' ovat peräisin.
laina päättyy.
Meille on riittävästi näyttöä siitä, helluntaissa kuin muussakin meidän siinoin hapatteissa kannamme hynttyissämme äidinmaidon hapatetta, jossa kumartelemme harhaa.
SE , että lähdemme parannuksen tielle, helluntaissakin, vaatii harhan tunnustamista ja sen esiintuomista katoilta ja tehdä mielenmuutos.
Voihan sitä jouluaan muutoin juhlia, mutta väärää siinä ei pidä opettaa.
Kun helluntaikirkko- esiinnyt täällä, niin kerro siellä päättävissä pöydissä, että nyt tuli helluntaisivu24- sivullla esiin, että meillä on todella parannusta tehtävä perinteistä.
Jos siten pääsette tekin etteenpäin, eikä tarvitse paavoloita moitiskella, voihan ollan että hän enemmän oikeassa kuin te.
Siis hän on lukenut, niinkuin monet, että mikä on totuus.Jatketaas helluntaikirkkkolaiselle leikkeitä, saa katsoa netistä. Siis Pawsonin historialeikkaus- joulusta. Siis kun äitimaitopeittovaate silmillämme.
Brittiläinen raamatunopettaja David Pawson (s.1930) opettaa eri aihealueista teemasarjoissaan, jotka kaikki nähdään yhden ohjelmanimikkeen alla, tuttavallisesti "Pawson".
• Ensilähetys: joulukuu 20, 2015, Taivas TV7 Jaksonumero: 96
https://www.tv7.fi/vod/player/49084/
JEESUS JA JOULU - Osa 2/3:
Seurakunta ja joulu
No niin, olemme nähneet, että joulusta tuli keskiajalla virallinen
"kristillinen" instituutio.
Ja seurakunta antoi täyden tukensa.
Huomattavan suuri osa joulun
pakanallisista tavoista jatkui.
Vielä niinkin myöhään kuin 1300-luvulla oli 'Valtiaiden'
(Lord of misrule) valintaa, hallitsemaan 12 päivän ajaksi.
Joten meillä on ajanjakso jonka aikana pakanalliset tavat ja
kristillinen hyväksyntä valettiin yhteen, niiden jatkuessa rinnakkain.
Protestanttisen uskonpuhdistuksen myötä, pääasiassa Lutherin ja
Calvinin kautta tuli suuri muutos.
Luther kamppaili kaiken vähääkään
roomalaiskatolisen kanssa, ja tietysti joulu ('Kristus messu')
oli roomalaiskatolinen luomus.
Hän kamppaili myös joulun pakanallisten juurien kanssa.
Silti Martti Luther antoi periksi, kuten useimmat valtionkirkot
tekivät, sillä silloin otat huomioon jokaisen ihmisen.
Paimennat koko maata, ja ja siksi valtionkirkoissa on taipumus pitää julkiset tavat ja käsitykset. Ja niin Luther juhli joulua vastahakoisesti, mutta erityisesti hän rakasti kitaraansa ja laulamista lapsille.
Joten hän piti sen. Calvin sitä vastoin Genevessä teki päinvastoin. Calvin vastusti voimakkaasti joulua ja pääsiäistä; vrt. Easter - Pesiah.
Sillä Raamattu vastustaa kaikenlaisia festivaaleja.
UT; ja Kolossalaiskirje 3, jos haluat tarkistaa.
Ja niin Calvinilla Genevessä ei olisi mitään tekemistä joulun kanssa.
Ja kalvinismi presbyterismin muodossa tuli tähän maahan, mutta -
Skotlantiin, ei niinkään Englantiin.
Lopputulos on ettei Skotlannissa ole joulua, he juhlivat Hogmanay:ta; tai uuttavuotta, mutta eivät joulua.
Presbyteerit seuraavat Calvinia.
John Knox oli Calvinin mies Skotlannissa, ja hän suostutteli skotit jättämään joulun kokonaan.
Samoin myöhemmin kun presbyteerit melkein ottivat haltuunsa Englannin sekä Skotlannin sisällissodassa.
Ja kun Cromwell tuli valtaan ja monarkia lakkautettiin, ja kuningas Kaarle I menetti päänsä kriisissä, niin silloin parlamentti Britanniassa laillisesti lakkautti joulun kokonaan.
Tietenkään yleistä mielipidettä ei voi niin helposti kumota.
Ja erityisesti maaseuduilla joulun juhlimista jatkettiin.
Mutta virallisesti se oli lakkautettu Englannissa ja Skotlannissa.
Kuitenkin sisällissota johti tasavallan perustamiseen, jossa Cromwell oli lordiprotektorina päämiehenä, ja se kesti vain muutamia vuosia. Ja kansa halusi taas kuninkaan.
He halusivat Kaarle II:n valtaistuimelle ja he saivat hänet. Ja hän toi uudestaan kuninkaallisen perheen tuen moiseen karnevaali toimintaan; ja joulun vietto oli takaisin ohjelmassa. 1800-luvulla, kuten aiemmin kerroin, joulu sellaisena kuin me sen
tunnemme todella alkoi; joulupuineen ja koristeineen.
Ja vähitellen nämä asiat hiipivät seurakuntaan 1800-luvun loppupuolen tienoilla. Kunnes 1900-luvulla oli melko
yleistä, että seurakunnalla oli joulukuusi suoraan palvonnan paikalla.
Hämmästyin muutama joulu sitten huomatessani helluntaiseurakunnan,
jossa oli valtava joulukuusi ja seurakunta itse oli koristeltu
koristenauhoilla ja niin edelleen.
Joten vähitellen seurakunnat antautuivat yleiselle halulle jatkaa joulun juhlimista.
leike päättyy ja ohjelma on katsottavaissa.... tämä oli osasta 2... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatketaas helluntaikirkkkolaiselle leikkeitä, saa katsoa netistä. Siis Pawsonin historialeikkaus- joulusta. Siis kun äitimaitopeittovaate silmillämme.
Brittiläinen raamatunopettaja David Pawson (s.1930) opettaa eri aihealueista teemasarjoissaan, jotka kaikki nähdään yhden ohjelmanimikkeen alla, tuttavallisesti "Pawson".
• Ensilähetys: joulukuu 20, 2015, Taivas TV7 Jaksonumero: 96
https://www.tv7.fi/vod/player/49084/
JEESUS JA JOULU - Osa 2/3:
Seurakunta ja joulu
No niin, olemme nähneet, että joulusta tuli keskiajalla virallinen
"kristillinen" instituutio.
Ja seurakunta antoi täyden tukensa.
Huomattavan suuri osa joulun
pakanallisista tavoista jatkui.
Vielä niinkin myöhään kuin 1300-luvulla oli 'Valtiaiden'
(Lord of misrule) valintaa, hallitsemaan 12 päivän ajaksi.
Joten meillä on ajanjakso jonka aikana pakanalliset tavat ja
kristillinen hyväksyntä valettiin yhteen, niiden jatkuessa rinnakkain.
Protestanttisen uskonpuhdistuksen myötä, pääasiassa Lutherin ja
Calvinin kautta tuli suuri muutos.
Luther kamppaili kaiken vähääkään
roomalaiskatolisen kanssa, ja tietysti joulu ('Kristus messu')
oli roomalaiskatolinen luomus.
Hän kamppaili myös joulun pakanallisten juurien kanssa.
Silti Martti Luther antoi periksi, kuten useimmat valtionkirkot
tekivät, sillä silloin otat huomioon jokaisen ihmisen.
Paimennat koko maata, ja ja siksi valtionkirkoissa on taipumus pitää julkiset tavat ja käsitykset. Ja niin Luther juhli joulua vastahakoisesti, mutta erityisesti hän rakasti kitaraansa ja laulamista lapsille.
Joten hän piti sen. Calvin sitä vastoin Genevessä teki päinvastoin. Calvin vastusti voimakkaasti joulua ja pääsiäistä; vrt. Easter - Pesiah.
Sillä Raamattu vastustaa kaikenlaisia festivaaleja.
UT; ja Kolossalaiskirje 3, jos haluat tarkistaa.
Ja niin Calvinilla Genevessä ei olisi mitään tekemistä joulun kanssa.
Ja kalvinismi presbyterismin muodossa tuli tähän maahan, mutta -
Skotlantiin, ei niinkään Englantiin.
Lopputulos on ettei Skotlannissa ole joulua, he juhlivat Hogmanay:ta; tai uuttavuotta, mutta eivät joulua.
Presbyteerit seuraavat Calvinia.
John Knox oli Calvinin mies Skotlannissa, ja hän suostutteli skotit jättämään joulun kokonaan.
Samoin myöhemmin kun presbyteerit melkein ottivat haltuunsa Englannin sekä Skotlannin sisällissodassa.
Ja kun Cromwell tuli valtaan ja monarkia lakkautettiin, ja kuningas Kaarle I menetti päänsä kriisissä, niin silloin parlamentti Britanniassa laillisesti lakkautti joulun kokonaan.
Tietenkään yleistä mielipidettä ei voi niin helposti kumota.
Ja erityisesti maaseuduilla joulun juhlimista jatkettiin.
Mutta virallisesti se oli lakkautettu Englannissa ja Skotlannissa.
Kuitenkin sisällissota johti tasavallan perustamiseen, jossa Cromwell oli lordiprotektorina päämiehenä, ja se kesti vain muutamia vuosia. Ja kansa halusi taas kuninkaan.
He halusivat Kaarle II:n valtaistuimelle ja he saivat hänet. Ja hän toi uudestaan kuninkaallisen perheen tuen moiseen karnevaali toimintaan; ja joulun vietto oli takaisin ohjelmassa. 1800-luvulla, kuten aiemmin kerroin, joulu sellaisena kuin me sen
tunnemme todella alkoi; joulupuineen ja koristeineen.
Ja vähitellen nämä asiat hiipivät seurakuntaan 1800-luvun loppupuolen tienoilla. Kunnes 1900-luvulla oli melko
yleistä, että seurakunnalla oli joulukuusi suoraan palvonnan paikalla.
Hämmästyin muutama joulu sitten huomatessani helluntaiseurakunnan,
jossa oli valtava joulukuusi ja seurakunta itse oli koristeltu
koristenauhoilla ja niin edelleen.
Joten vähitellen seurakunnat antautuivat yleiselle halulle jatkaa joulun juhlimista.
leike päättyy ja ohjelma on katsottavaissa.... tämä oli osasta 2...Otetaas vielä silmävoiteeksi pikkulisä, että suomalaiset pakanauskovat näkevät perinnejuhlansa vian, millainen malka se silmissämme vaivaa.
• Ensilähetys: joulukuu 27, 2015, Taivas TV7 Jaksonumero: 97
https://www.tv7.fi/vod/player/49085/
JEESUS JA JOULU - Osa 3/3:
Mitä Raamattu sanoo joulusta? Katsotaanpa faktoja Herramme syntymästä, ja ensimmäinen on; se ettei Hän syntynyt joulukuussa.
Hän syntyi jossain kohti syyskuun loppua tai lokakuun alkua, sillä seitsemäs kuukausi juutalaisessa kalenterissa yhdistyy meillä syys- ja lokakuun välissä. Ja siihen aikaan vietettiin lehtimajanjuhlaa. Raamatusta käy varsin selkeästi ilmi, että Jeesus syntyi lehtimajanjuhlan aikaan.
Kuinka me tähän pääsemme?
Yksinkertaisella matematiikalla: "9 6" - mikä tekee 15.
Tällä yksinkertaisella summalla tiedät milloin Jeesus syntyi.
Meille kerrotaan, että Hänen serkkunsa Johannes syntyi Sakariaalle ja Elisabetille.
Kun Sakarias meni temppeliin hänelle kerrottiin että hänen iäkäs vaimonsa saisi pojan. Ja hän saisi nimen Johannes; näin Johannes Kastaja sai alkunsa.
Kun enkeli Gabriel ilmestyi Marialle ja kertoi hänelle että saisi pojan vaikka oli neitsyt. Sanoen myös; että todiste siitä on se, että hänen sukulaisensa Elisabet on myös ihmeellisesti raskaana vanhalla iällä.
Maria lähti viipymättä käymään Elisabetin luona, joka eli kylässä lähellä Jerusalemia.
Ja kun Maria meni huoneeseen, Elisabet tunsi vauvan hyppäävän hänen sisällään. Ensimmäistä kertaa hän tunsi sen. Hän sanoi: "Lapseni hyppäsi ilosta, kun tulit huoneeseen". Ja he jakoivat mitä oli tapahtunut. Sanotaan, että se tapahtui kun Elisabet oli kuudennella kuukaudellaan.
Ja yhdeksän kuukautta myöhemmin Jeesus syntyi. ** 6 9 on 15.
Jos tiedämme milloin Sakarias meni temppeliin ja sai tietää että saisi pojan, ja lisäämme 15 kuukautta siihen; niin tiedämme milloin Jeesus syntyi.
Asia selviää Aikakirjojen avulla, ja 1. Aikakirjasta tiedämme luvun 24 listan perusteella pappien osastoista, joilla oli palvelusvuoro temppelissä. Sakariaksen palvelusvuoro on listattuna: hän oli kahdeksantena 24:stä (Abian osaston vuoro).
Näin ollen vuoden kolmanneksella Sakarias meni temppeliin.
Kun lisäät siihen 15, niin tulet seuraavan vuoden 7. kuukauteen, mikä on; lehtimajanjuhlan aikaa.
Jokainen juutalainen uskoo Messiaan tulevan lehtimajanjuhlan aikaan. Se on kirjoitettu heidän kirjoituksissaan ja kulttuurissaan. Silloin he odottivat Häntä. Huomaamme Johanneksen kirjasta, että Sana tuli lihaksi ja "majaili" keskellämme.
Näemme myös Jeesuksen veljien olleen skeptisiä siitä kuka Hän oli.
Lehtimajanjuhlan aikaan, myöhemmin Johanneksen evankeliumissa, Jeesuksen veljet kehottivat Häntä menemään Jerusalemiin ja ilmoittamaan itsensä jos oli Messias; he kiusasivat Häntä. He tiesivät, että Messias tulisi lehtimajanjuhlan aikaan.
Olen vakuuttunut, että silloin Hän myös palaa takaisin.
En voi kertoa vuotta, mutta kuukauden voin; se on 7. kuukausi. Silloin juutalaiset kaikkialla Israelissa juhlivat tulevaa tulevaisuutta Messiaan kanssa.
Heillä on tämä juhla siinä kuussa juuri tästä syystä. Joten Hän syntyi syyskuun lopussa - lokakuun alussa.
leike ohjelmasta päättyy, ja aivan tarkoituksella kirjoittelin, että voimme rehellisesti ottaa kantaa, ettei helluntaikirkossakaan aina tiedetä silmien kunnossaolosta, että onko ne tai ei.
Olen itse istunut 37-40- vuotta ko. kirkon penkkejä kuluttaen ja vikaisuutta opeissa on, on ollut, ja tulevaisuudessakin on, se vain on tunnustettava.
Kuten meissä kaikissa.
Jeesus itse sanoi, että ME eksymme ja syy on siinä ettemme tunne kirjoituksia.
Helluntaissa tunnemme romaanit, kirjapöydässä ne hekumat, luterilaiset kirkkokäsikirjat ja katkismukset, sekä monet muut sen ja sen jutun ja sehän se meitin hapate on.
Ateisteilla on omat kommerverkit, eli kaikkea se ihminen keksii... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Raamatussa kehoitetaan liittymään johonkin lahkoon ???
Missä lukee, että helluntaikirkkoon tulee liittyä ???
Paavali varoitti vartavasten liittymästä eriseuroihin ja lahkoihin eli puolueisiin !!!
Raamatussa mainitut paikalliset Seurakunnat nimitettiin vain ja ainoastaan paikkakunnan mukaan !!!
Kunkin paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat muodostavat siis paikallis Seurakunnan !!!
Jos liitetään sen nimen eteen joku muu, kuten helluntai, lutherilainen, katolilainen, vapaakirkon, babtisti ym ym...............
Niin silloin on Kristus eli Seurakunta jaettu eriseuroihin eli lahkoihin eli puolueisiin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
1. Korinttolaiskirje 3
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
!!!!!!!!!!!!!
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin(LUTHERIN ym ym) puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen(HELLUNTAIKIRKON ym ym)", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
HERÄTKÄÄ JO ERISEURAISUUKSISTANNE !!!!!!!!!!!!!!!Kaupungin kirkkoherra oli toiminut jossakin tilaisuudessa Vapaakirkon uskovien kanssa. Silloin oli kansliaan rientänyt pari naista huomauttamaan, että pappi oli tehnyt yhteistyötä lahkolaisten kanssa. Kirkkoherra oli todennut, että roomalaiskatolilaiset voivat sanoa, että ev.lut. kirkko on lahko, koska olemme eronneet suuremmasta kirkosta.
Jeesus katsoo vain meitä yksilöinä. Vain ne menevät kerran häihin, joilla on puhdas puku, eikä yhteisönä "Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet. Hänen morsiamensa on laittautunut valmiiksi ja hänen annettiin pukeutua puhtaaseen, hohtavaan pellavavaatteeseen, se vaate on pyhien vanhurskaat teot". Joh. ilm, 19:7,8. Raamattu Kansalle, käännös. - Anonyymi
Tipale kirjoitti:
"Paavali varoitti vartavasten liittymästä eriseuroihin ja lahkoihin eli puolueisiin !!!"
No mihin yhteisöön siis itse kuulut? Hassuinta on, jos sanot, ettet mihinkään, sillä eivätkö nämä "yhden miehen lahkot" juuri ole niitä moittimiasi "eriseuroja / lahkoja" mitä suurimmassa määrin...Puoluehenki sinussa saa sinut kirjoittamaan tälläisiä järjettömyyksiä / älyttömyyksiä !!!
Etkö oikeasti tuon vertaa asioita vielä ymmärrä ???
HERRA ITSE on minut uudestisyntymisessäni liittänyt paikalliseen uskovien yhteyteen, eli Seurakuntaan !!!
Minä kuulun oman paikkakuntani Seurakuntaan, joka siis nimetään vain ja ainoastaan paikkakunnan nimen mukaan, eikä edessä ole mitään -läisyyksiä tai -laisuuksia !
Se on sitten toinen asia kokonaan, että miten nykytilanteessa on kaltaiseni mahdollista kokoontua pyhien yhteyteen, sillä TE OLETTE JAKAMALLA Kristuksen eli SEURAKUNNAN, estäneet minulta pyhien yhteyden !!!
Syy tähän tilenteeseeni ei siis ole minun, vaan teidän !!!
En turhaan sanonut, että HÄVETKÄÄ !!!
No, minä kuitenkin olen päässyt harrastamaan pyhien yhteyttä niiden kanssa, jotka minun laillani eivät suostu jakamaan Kristusta eli Seurakuntaa, eli eivät suostu puolueisiin eli eriseuroihin eli lahkoihin !
Surkuhupaisaa tässäkin taas oli se, että sinä syytit minua Seurakunnattomaksi, jota en siis ole, koska Herra itse on minut liittänyt uudestisyntymässäni jo Seurakuntaan asuinpaikkani mukaan.
Niin sokea sinä olet !!!
Lisäksi syytit minua siitä, ettei minulla ole Seurakuntayhteyttä !!!
Vaikka syy siihen on SINUN ja TEIDÄN, jotka olette jakamassa Seurakuntaa eli Kristusta oppiraja-aidoillanne !!!
Nyt siis samalla paikkakunnalla voi olla jopa kymmeniä keskenään riiteleviä puolueita, ja siten Kristus eli Seurakunta on jaettu !!!
Sitten te vielä ihmettelette sitä, että miksi ei Jumalan Voima näy eikä Pyhä Henki toimi voimallisesti !!!
Voi tuota sokeutta ja ymmärtämättömyyttä, sillä yhtä mahdoton on Kristuksen Seurakunta ruumiin toimia, kun sen jäsenet ovat eristetty toisistaan, kuin jos ihmisen raajat ja elimet olisivat hajallaan, siellä ja täällä pitkin maita ja mantuja !!!
Voi teitä totaalisen ymmärtämättömiä ja umpisokeita !!! - Anonyymi
Tipale kirjoitti:
"Paavali varoitti vartavasten liittymästä eriseuroihin ja lahkoihin eli puolueisiin !!!"
No mihin yhteisöön siis itse kuulut? Hassuinta on, jos sanot, ettet mihinkään, sillä eivätkö nämä "yhden miehen lahkot" juuri ole niitä moittimiasi "eriseuroja / lahkoja" mitä suurimmassa määrin...>> No mihin yhteisöön siis itse kuulut? Hassuinta on, jos sanot, ettet mihinkään, sillä eivätkö nämä "yhden miehen lahkot" juuri ole niitä moittimiasi "eriseuroja / lahkoja" mitä suurimmassa määrin... <<
Olen sivusta vastaajaa, en siis se, jolle kommenttisi osoitit.
Oma vastaukseni on, että kyllä, useimmat tällaisten yhden henkilön taakseen keräämät joukot muodostavat taas kerran yhden eriseuran lisää jo olemassa oleviin eriseuroihin. Kaikki siis ovat samanlaisia eriseuroja. Ainakin silloin, jos ja kun kokoonnutaan ylimielisyys otsan takana piilossa ("me tajutaan, nuo muut eivät" -asenteella).
Pitäisi siis ensin ymmärtää ruveta rakastamaan sitä naapuriseurakunnan uskovaa kuin omaa sielua ja osoittaa sitä myös käytännön tasolla eli kokoontua niiden naapuriseurakuntalaistenkin kanssa.
Vasta sen tapahduttua Herra voi alkaa edetä paikallisseurakunta-asiassa pidemmälle, jos hän tarpeelliseksi näkee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> No mihin yhteisöön siis itse kuulut? Hassuinta on, jos sanot, ettet mihinkään, sillä eivätkö nämä "yhden miehen lahkot" juuri ole niitä moittimiasi "eriseuroja / lahkoja" mitä suurimmassa määrin... <<
Olen sivusta vastaajaa, en siis se, jolle kommenttisi osoitit.
Oma vastaukseni on, että kyllä, useimmat tällaisten yhden henkilön taakseen keräämät joukot muodostavat taas kerran yhden eriseuran lisää jo olemassa oleviin eriseuroihin. Kaikki siis ovat samanlaisia eriseuroja. Ainakin silloin, jos ja kun kokoonnutaan ylimielisyys otsan takana piilossa ("me tajutaan, nuo muut eivät" -asenteella).
Pitäisi siis ensin ymmärtää ruveta rakastamaan sitä naapuriseurakunnan uskovaa kuin omaa sielua ja osoittaa sitä myös käytännön tasolla eli kokoontua niiden naapuriseurakuntalaistenkin kanssa.
Vasta sen tapahduttua Herra voi alkaa edetä paikallisseurakunta-asiassa pidemmälle, jos hän tarpeelliseksi näkee.Olen edellinen kirjoittaja.
Ei tule onnistumaan tuolta pohjalta, mitä sanot !
ENSIN tulee irtaantua puoluetoiminnasta ja puolueen opista, joka siis on vain ihmisen /ihmisten Raamatun tulkinta, joka on korvannut KOKO Sanan eli Kristuksen Totuutena !
Vasta sitten voidaan alkaa rakentua yhdessä ja yhtenä, pitäen vain Sanan uskomme pohjana, eikä ihmisten perinnäissääntöjä, joihin on väärin tunnustauduttu uskomaan !
Siis on kokonaan kaksi aivan eri pohjaa ja perustaa !
1) Kristus eli Jumalan Sana KOKONAAN !
2) Puolueen / eriseuran ihmisten rakentama oppirakennelma !
Näiden välitä on ENSIN valittava toinen !
- RupsahdaRauhassaRakkaani
Käskyt, älä maista, älä koske, älä vietä, ovat vain omahyväisiä ihmisiä varten. Ne, ihmiskäskyt, näyttävät kyllä viisailta, mutta on luotu oman ylpeyden pönkittämiseksi, ja syntisen lihan tyydyttämiseksi.
- Anonyymi
Riipppuhan se sinullakin se, että mitä maistat ja mihin kosket perinneopillisesti ja pöhötät sitten ja kummmallakin teistä puuttuu HENKI, mutta omahenki ei puutu.
Siksipä kristikuntakin on sairastunut, kun on maistettu ja koskettu -ominluvin.
Sekin on syntisen lihan tyydyttämistä, vai mitä? - Anonyymi
Ei ollut kieltäjiä ! Pariskunta söi terveelliseksi uskomaansa raakaa murmelia Mongoliassa- kuolikin ruttoon - SATAKUNNAN KANSA.
1234567---
Mikään merkittävä kotimainen kristillinen yhteisö ei suhtaudu juhlapäivien viettämiseen kielteisesti, päinvastoin. Miten tärkeä auktoriteetti on joku mihinkään yhteisöön ilmeisesti kuulumaton nettijulistaja?
- Anonyymi
Joten adventistit eivät ole merkittävä kotimainen yhteisö? White kielsi viettämästä noita juhlia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten adventistit eivät ole merkittävä kotimainen yhteisö? White kielsi viettämästä noita juhlia.
Merkittäviä yhteisöjä on ja niitä riittää, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Heillä on vielä peite silmillä !
KIELTOJA ! Rangaistuksiakin on tullut sapatin johdosta: Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolollisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet KÄSKYT hyljänneet iankaikkisen liiton.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Joten adventistit eivät ole merkittävä kotimainen yhteisö? White kielsi viettämästä noita juhlia.
Eivätkö adventistit tosiaan vietä joulua ja pääsiäistä??? Aina oppii näköjään jotakin uutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten adventistit eivät ole merkittävä kotimainen yhteisö? White kielsi viettämästä noita juhlia.
Älä viitti ellenöidä, olet ellenisi orja.
Lue historiaa ja opi, pakanalliset julat eivät ole raamatullisia, vaikka kuinka kultakantisissa kirkonkirjoissa ne papitetaan pyhäski.
Siis mietihän sitä, kun ellenöit ja mantaraat. Sinua ei voi iloisella mielelläkään kuunnella, kun takapuolesi pyyhkiminen on ellenöimistä.
Meitä ei kiinnosta ellenöimisesi vaan kirjoitukset. Ymmärtääkö hän?
Jos on mielesi tulehtunut johon ellenöimisessi, niin ota lääkkeesi ja unohda, pääset vapaaksi ellenistäsi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkittäviä yhteisöjä on ja niitä riittää, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Heillä on vielä peite silmillä !
KIELTOJA ! Rangaistuksiakin on tullut sapatin johdosta: Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolollisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet KÄSKYT hyljänneet iankaikkisen liiton.
1234567---Sinä tietenkin sapatoit, ja vietät jouluakin. Eikös vain 1234567
Sitä se kirkkosi tekee. Hapate on joulu ja sunnuntai. Eli kaivele vain malkaa silmästäsi. - Anonyymi
Tipale kirjoitti:
Eivätkö adventistit tosiaan vietä joulua ja pääsiäistä??? Aina oppii näköjään jotakin uutta.
Olen monesti kirjoittanut, että en ole vapaapäiviä vastaan, vaikka niitä olisi enemmänkin. Työläisillä on muutenkin työtä yllin kyllin, kaikki vapaapäivät ovat tervetulleita. Työssä ollessani olen ollut työkavereiden kanssa tästä aina samaa mieltä. En siis vastusta joulunkaan aikaan vapaapäiviä.
1234567---
- Jatkuu
Kukaan aikuinen enää virvo....
- Anonyymi
Jaa, no kyllä meilläpäin virpoo aika moni,
- Holymessage
"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
- Anonyymi
Riippuu siitä Isän edessä, että mitä katsot luvalliseksi ja sitä opetat, mutta se ei ole raamatullista.
Aloittaja ei ole päässyt armon todellisen tuntemiseen. On raskasta elää tuolla tavalla: tätä saat tehdä, tätä et. Et ole ollenkaan 1. joka näin kyselee. Gal.5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät... Roomalaiskirjeen alkupuolella on asiasta kirjoitettu paljon. Myös muissa Paavalin kirjeissä. Perehdypä niihin.
Joulua ei kehoiteta raamatussa viettämään. Sen sijaan sapatti kehoitetaan pyhittämään.
Vilkaisin kalenterista jouluaatto on tänä vuonna tiistai, joulupäivä keskiviikko. Ne on oikealle kristitylle tavallisia työpäiviä mitkä voi viettää arkisten askareiden merkeissä. Sen sijaan saman viikon sunnuntai on sapatti, jolloin olisi hyvä paastota ja rukoilla.
Pääsiäisen vietto lienee OK, koska meidän syntien sovitus liittyy olennaisesti ristin sovitustyöhön
Joulu varsinkin ylensyöntineen, ateistisine joulupukkeineen ym. On syntinen juhla jonka viettoon oikean kristityn ei tule osallistua.- Anonyymi
"Sen sijaan saman viikon sunnuntai on sapatti, jolloin olisi hyvä paastota ja rukoilla."
Eli sinulla ei ole hajuakaan siitä, mikä on Jumalan asettama sapatti! Se on viikon seitsemäs päivä, lauantai. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sen sijaan saman viikon sunnuntai on sapatti, jolloin olisi hyvä paastota ja rukoilla."
Eli sinulla ei ole hajuakaan siitä, mikä on Jumalan asettama sapatti! Se on viikon seitsemäs päivä, lauantai.Adventistilla ei ole hajuakaan hengellisistä totuuksissa, vaan hänen oppinsa on riivaajilta. Jumalan asettama lepo on tänään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistilla ei ole hajuakaan hengellisistä totuuksissa, vaan hänen oppinsa on riivaajilta. Jumalan asettama lepo on tänään.
Riihen seinästäkö sinä näkemyksesi repäisit ?
Totuuksia sinulle tutkittavaksi: Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 Vapaa sana Seuraavasti:
Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Luterilainen katekismus v. 1948 Artikkeli: Sapatti ja sunnuntai: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi SYRJÄYTTÄEN lopulta TÄYSIN lauantaisen sapatin vieton.
Mennäänpäs 300-luvulle: 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sen sijaan saman viikon sunnuntai on sapatti, jolloin olisi hyvä paastota ja rukoilla."
Eli sinulla ei ole hajuakaan siitä, mikä on Jumalan asettama sapatti! Se on viikon seitsemäs päivä, lauantai.mikä sunnuntai on sapatti? päiviä miettien, mikä on sapatti.
sunnuntai on ensimmäinen. Maanantai toinen, tiistai kolmas, keskiviikko, keskellä viikkoa neljäs, torstai viides, perjantai kuudes, ja sapatti on seitsemäs. Ja sitten se sunnutai on taas ensimmäinen---- sapatti? mistä sen sait?
- Anonyymi
Ei teillä helluntairikollisilla ole mitään laillisia oikeuksia kieltää keneltäkään muilta yhtään mitään. Suomessa on myös jokaiselle yksilölle kuuluva uskonnon vapaus. Te, jotka puututte yksilöiden vapauteen, olette rikollisia.
Ettehän te ole kristittyjä, joten palvokaa te Saatanaanne vaan omissa oloissanne. Teitä ei viitsi edes varoittaa, että kerran tulee päivä, jolloin teidän uhrinne vetävät teidät tuomiolle. Älkää uskotelko itsellenne anteeksiantoa, se ei teille kuulu.
Tulette vielä yllättymään, että Jeesus sittenkin oli lasten puolta, joilta te tietenkin olette riistäneet ensimmäiseksi kasteen ja sen perään paljon muutakin.- Anonyymi
Paholaisella on kiire näinä viimeisinä aikoina saada Jeesukseen uskovia syyttelemään toisiaan. Näitä juttuja lukiessa huomaa, että kaukana ollaan Kristuksen rakkaudesta. "Että he yhtä olisivat". Maailma kuohuu ja ihmiset etsivät rauhaa ja tasapainoista elämää. Nykyinen uskovien joukko ei voi olla siunaukseksi tälle maailmalle. Meidän tulisi olle rohkaisijoita ja ilosanomaa viejinä helvettiin menossa oleville. Herra oli sanonut eräälle evankelistalle; "Te olette kaikki väärässä". Tehdään kiireesti parannus ja siunatkaamme toinen toistamme. Silloin tulemme siunatuksi.
- Anonyymi
Te lahkolaiset olette aina pahalla päällä ja riitelette keskenänne jopa viikonpäivistä. Elä sitten kristillisesti tuollaisen porukan kanssa.
- Anonyymi
Viikonpäivistä riitelevät eivät ole kristittyjä, vaan tämän maailman pahoja ihmisiä.
- Anonyymi
Ei viikonpäivistä tarvitse riidellä, katsoo vain kirjoituksia, nehän kertoo totuuden.
Se sitten mittaa, minkä mittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei viikonpäivistä tarvitse riidellä, katsoo vain kirjoituksia, nehän kertoo totuuden.
Se sitten mittaa, minkä mittaa.Miksi niitä riitaasioita sitten tulee, vaikkapa päivistä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi niitä riitaasioita sitten tulee, vaikkapa päivistä ?
Riitoja tulee naispappeudesta, homo ja lesboliitoista, ja myöskin aborteista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi niitä riitaasioita sitten tulee, vaikkapa päivistä ?
Niin, eihän sapatti ole riitapäivä, vaan Herran siunaamapäivä, eikös vain? Ei se todella aiheuta riitoja.
- Anonyymi
Se joulukielto on jehovalaisten oppi. Jos joku kieltää joulunvieton, se on heidän asiansa. Jokaisessa uskovien liikkeessä voi olla yksilöitä, jotka antavat omia ohjeita jossakin kohdassa, mutta se on heidän oma asiansa.
- Anonyymi
Jollain on ellen kauhu ja sulla jahvettilaisten.
No, eikös sinulla ole lukutaitoa ja käsittää lukemaansa.
Ei jahvettilaisia ole ollutkaan kun jo joulun hapatteesta haasteltiin, lue tämä kirjoitusrimpsukin. Jo martti lutterilla oli tietoa,
Jeesus ja joulu 1/3
Jouluun liittyvät perinteet.
https://www.tv7.fi/vod/player/49083/ Pawsonilta sinullekin leikettä
Suurin osa teistä luultavasti tietää ettei joulu ole kristillinen juhla. Se alkoi kauan ennen Jeesuksen syntymää. Alun perin se oli pakanallinen hedelmällisyyskultti.
..
Ensilähetys: joulukuu 20, 2015, Taivas TV7 Jaksonumero: 96
https://www.tv7.fi/vod/player/49084/
JEESUS JA JOULU - Osa 2/3: Seurakunta ja joulu
Vielä niinkin myöhään kuin 1300-luvulla oli 'Valtiaiden' (Lord of misrule) valintaa, hallitsemaan 12 päivän ajaksi. Joten meillä on ajanjakso jonka aikana pakanalliset tavat ja
kristillinen hyväksyntä valettiin yhteen, niiden jatkuessa rinnakkain.
Protestanttisen uskonpuhdistuksen myötä, pääasiassa Lutherin ja Calvinin kautta tuli suuri muutos. Luther kamppaili kaiken vähääkään roomalaiskatolisen kanssa, ja tietysti joulu ('Kristus messu') oli roomalaiskatolinen luomus.
Hän kamppaili myös joulun pakanallisten juurien kanssa. Silti Martti Luther antoi periksi, kuten useimmat valtionkirkot tekivät, sillä silloin otat huomioon jokaisen ihmisen.
Paimennat koko maata, ja ja siksi valtionkirkoissa on taipumus pitää julkiset tavat ja käsitykset. Ja niin Luther juhli joulua vastahakoisesti, mutta erityisesti hän rakasti kitaraansa ja laulamista lapsille.
....
Joten hän piti sen. Calvin sitä vastoin Genevessä teki päinvastoin. Calvin vastusti voimakkaasti joulua ja pääsiäistä; vrt. Easter - Pesiah. Sillä Raamattu vastustaa kaikenlaisia festivaaleja. UT; ja Kolossalaiskirje 3, jos haluat tarkistaa.
Ja niin Calvinilla Genevessä ei olisi mitään tekemistä joulun kanssa. Ja kalvinismi presbyterismin muodossa tuli tähän maahan, mutta - Skotlantiin, ei niinkään Englantiin.
Lopputulos on ettei Skotlannissa ole joulua, he juhlivat Hogmanay:ta; tai uuttavuotta, mutta eivät joulua. Presbyteerit seuraavat Calvinia. John Knox oli Calvinin mies Skotlannissa, ja hän suostutteli skotit jättämään joulun kokonaan.
Näin pääset päivittämään tietämättömyyttäsi linkistä.
joulukuu 27, 2015, Taivas TV7 Jaksonumero: 97
https://www.tv7.fi/vod/player/49085/
JEESUS JA JOULU - Osa 3/3:
Mitä Raamattu sanoo joulusta? Katsotaanpa faktoja Herramme syntymästä, ja ensimmäinen on; se ettei Hän syntynyt joulukuussa. Hän syntyi jossain kohti syyskuun loppua tai lokakuun alkua, sillä seitsemäs kuukausi juutalaisessa kalenterissa yhdistyy meillä syys- ja lokakuun välissä. Ja siihen aikaan vietettiin lehtimajanjuhlaa. Raamatusta käy varsin selkeästi ilmi, että Jeesus syntyi lehtimajanjuhlan aikaan.
Kuinka me tähän pääsemme? Yksinkertaisella matematiikalla: "9 6" - mikä tekee 15.
Tällä yksinkertaisella summalla tiedät milloin Jeesus syntyi.
Meille kerrotaan, että Hänen serkkunsa Johannes syntyi Sakariaalle ja Elisabetille.
Kun Sakarias meni temppeliin hänelle kerrottiin että hänen iäkäs vaimonsa saisi pojan. Ja hän saisi nimen Johannes; näin Johannes Kastaja sai alkunsa.
Kun enkeli Gabriel ilmestyi Marialle ja kertoi hänelle että saisi pojan vaikka oli neitsyt. Sanoen myös; että todiste siitä on se, että hänen sukulaisensa Elisabet on myös ihmeellisesti raskaana vanhalla iällä.
Maria lähti viipymättä käymään Elisabetin luona, joka eli kylässä lähellä Jerusalemia.
Ja kun Maria meni huoneeseen, Elisabet tunsi vauvan hyppäävän hänen sisällään. Ensimmäistä kertaa hän tunsi sen. Hän sanoi: "Lapseni hyppäsi ilosta, kun tulit huoneeseen". Ja he jakoivat mitä oli tapahtunut. Sanotaan, että se tapahtui kun Elisabet oli kuudennella kuukaudellaan.
Ja yhdeksän kuukautta myöhemmin Jeesus syntyi. ** 6 9 on 15.
Jos tiedämme milloin Sakarias meni temppeliin ja sai tietää että saisi pojan, ja lisäämme 15 kuukautta siihen; niin tiedämme milloin Jeesus syntyi.
Asia selviää Aikakirjojen avulla, ja 1. Aikakirjasta tiedämme luvun 24 listan perusteella pappien osastoista, joilla oli palvelusvuoro temppelissä. Sakariaksen palvelusvuoro on listattuna: hän oli kahdeksantena 24:stä (Abian osaston vuoro). Näin ollen vuoden kolmanneksella Sakarias meni temppeliin. Kun lisäät siihen 15, niin tulet seuraavan vuoden 7. kuukauteen, mikä on; lehtimajanjuhlan aikaa.
Eli jahvettilais manaamisesi on vain tietämättömyyttä asiassa.
- Anonyymi
Kuka ihme tämä Petri Paavola on? Ilmeisesti Jumalaa korkeampi olento?
- Anonyymi
Paavola on pakanamessiaanisen pakkomielle.
- Anonyymi
Lue raamattua, jos vakavasti otat.
- Anonyymi
Kaikki on sallittua, ihan kaikki. http://www.liftari.fi/index.php?date=201029
- Anonyymi
Itse en pidä joulua Jeesuksen syntymän ajankohtaa ja uskon, ettei sitä tarvitse juhlia missään kohtaa vuotta, koska Herra ei ole sellaista raamatussa ole kehottanut juhlimaan. Kristinuskon pääasia on Kristuksen sovitustyö ja pääjuhla Kristuksen ylösnouseminen pääsiäisenä. Sen takia Kristuksen syntymän ajankohtaa ei ole suoraan ja selvästi raamatussa kerrottu, vaan se pitää osata päätellä eri kohdista. Siksi ymmärrän asian niin, ettei Kristuksen syntymän ajankohdasta olisi pitänyt muodostaa kristikunnassa mitään erityistä juhlaa.
Joulua en itse vietäkään kirkollisena Kristuksen syntymäjuhlana, Mutta kuuntelen kyllä sitä raamatun sanaa Kristuksesta, jota seurakunnat tarjoavat joulunaikaan, vaikka en Kristuksen syntymän ajanakohdasta ja joulun vietosta samaa mieltä olekaan.
Myös joululauluja, valoja, koristeita ja kynttilöitä yms. tunnelmaa sallin itselleni, sillä minun kodissani Herra ei ole pudottanut joulukoristeita seinältä lattialle, merkkinä joulun pakanallisuudesta.
Herra katsoo sydämeen joka asiassa. Joulun vietossakin. Koska en siis pidä joulupalloja minään auringonpalvonnan symboleina, vaan kauniina koristeina jne., en usko tekeväni syntiä. - Anonyymi
Ei myöskään käyttää palttoota, ei juoda maitoa, ei tehdä työtä sapattina, ei käydä koulua, ei opiskella insinööriksi. On kauhean paljon asioita, joista ei Raamatussa mitään mainita, esimerkiksi tämä internet, ja ovat siis kiellettyjä ja luvattomia kaikki.
Kuinka kukaan 2000 vuotta nuorempi selviytyy taivaan iloon? - Anonyymi
Milloinkahan rahvas käsittää: uskonelämä ei ole miksi, miksi, miksi? Ei myöskään läksy, läksyn päälle. Käsky, käskyn päälle. Ei näin ole uskovan elämä. Lukekaa ja kokekaan esim Gal.5:1. Tällä kansalla nämä aiheet ovat kestoasioita. Myös tällä osuudella.
- Anonyymi
Niin, orjuuden ies, mikä se on? Se on Jumalantahdon vastainen elämä, siinä ollaan synnin orjana.
Eli vapauteen vapautetut kulkevat Kristusta seuraten Herran tahdossa ja Pyhän Hengen voimasta. Ei kannata sitoa enää maailmaan ja sen himoihin. Oikein.
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
(Gal 5:22-25)
ts. ristillä liha tapaa Herran omat.
Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on; sillä kunkin on kannettava oma taakkansa. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
(Gal 6:1-8)
Jos joku on kutsuttu ympärileikattuna, älköön hän pyrkikö ympärileikkaamattomaksi; jos joku on kutsuttu ympärileikkaamatonna, älköön ympärileikkauttako itseään.
Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen. Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
(1Ko 7:18-20)
Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi? Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
(Rom 2:25-29)
- Anonyymi
Onneksi Paavola ei ole vielä pystynyt kieltämään viinanjuontia kokonaan, vaikka väittääkin juopottelun johtavan taivaspaikan menetykseen!
- Anonyymi
Joulu oli alun perin Jule, siis pakanallinen juhlapäivä ennen kuin siihen tuotiin kristillisyys. Sitten siihen lisättiin 1800-luvulla amerikkalaisia kaupallisia elementtejä.
Pääsiäisessäkin on samalla tavalla pakanalliset juurensa. Molemmat ovat sekoitus kristillisyyttä ja pakanaperinteitä.
Mutta eiköhän paras puoli tuossa ole se että voi itse valita miten niitä juhlii.- Anonyymi
Aivan sanoit nappiin. "paras puoli itsevalinta". Ollaan kuin jumalia, istutaan itse valtajakkaralla ja sanotaan. MINÄ sanon. Näin se on. Veit varpaat suustani.
Siksi maailma ON, Minä sanon!
Aletaan liikennekannallepano, tussarit selkään ja ampumaan veli alttarille.
Itse valitsen ja sitä juhlin.
Jos joku sanoo toisin, mieleni mustuu ja karkaan päälle. Murhahan siitä tuli. Varoitettiin kyllä.
Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".
[Heillä oli elämänneuvot ja ohjeet tiedossa].
Ja taas hän synnytti pojan, veljen Kainille, Aabelin. Ja Aabelista tuli lampuri, mutta Kainista peltomies. Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle; [tuo ei kertonut sijaisuhrin merkitystä, uhri oli merkityksetön]
.. ja myöskin Aabel toi [tietoisen ja opetetun sijaisuhrin uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen; [koska se oli sanomallinen seuraaville polville, se oli kuuliaisuuden opetus, meitäkin varten].
mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. [Murrrrr, ja kun se oli niin hieno, oman kylvön tulos].. Siitä tuli muotojumalinen opetus, ei katsottava, ei neuvova, ei opettava.
Mieli on musta, vihaan, vihanmaljani läikkyy, minä tapan veljeni, rikon Jumalan tahdon, vaikka Herra sanoi, että minun pitäisi hallita mieleni, Jumala vastuutti vihani.
Vastuu oli tekoihini minun, mutta valtajakkarastahan on kyse- MINÄ päätä, siinä ja tässä, tuossa, sekä tuolla. Kuuliaisuuden puute, neuvojen ylenkatsanto, vain MINÄ.
En kuuntele neuvojakaan, eksyn kun en halua tuntea kirjoituksia.
Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" [ei, en tässä halua hallita sitä, hallitsen vain sen, minkä toteutan]
1Mo 4:8 Ja Kain sanoi veljellensä Aabelille: "Menkäämme kedolle". Ja heidän kedolla ollessansa Kain karkasi veljensä Aabelin kimppuun ja tappoi hänet.
Ja ihmisen valta- se tuli MINÄ- hallitsen opiksi. Tehdään omista hedelmistä juhlat ja menot, sekä kerrotaan, että jumala on tässä. Kumartakaa minun lyhteeseeni päin. Siemenet on jalostettu, ja viha on, jos ette kumarra. Mieli mustuu, enkä halua hallita kirjoitusten neuvojen mukaan.
- Anonyymi
Jes.1:13-14 Älkää enää tuoko minulle turhaa ruokauhria; suitsutus on minulle kauhistus. En kärsi uuttakuuta enkä sapattia, en kokouksen kuuluttamista, en vääryyttä ynnä juhlakokousta. Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt.
- Anonyymi
Totisesti, totisesti voideltu Jumalan mies on oikeassa! Hurskasten ei pidä pakanain tapoja omiman eikä pakanain juhlia juhliman. Joulukuusi on iljetys. Myöskään Jeesuksen kuvia ei saa Herran huoneessa olla, sillä kielto jumalankuvista on Raamatussa ankara ja ehdoton!
- Anonyymi
Paavola ei ole Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852