The Sims 4:n pelaajille (ja vähän muillekin)

Pelaatko? Tahdotko tutustua pelin mahdollisuuksiin ja mahdollisesti myös muihin pelaajiin?

Keskustelufoorumi Simskorpi: https://suoturve.net/korpi/
Monipuolinen TS4-tietosivusto Simssuo: http://suoturve.net/
Aavistuksen nolo Sims-Youtube-kanava: https://www.youtube.com/channel/UCQIxeDhKOwPfVChvciO64LA

tervetuloa!

81

2072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K: Pelaatko?
      V: Pelaan.

      K: Tahdotko tutustua pelin mahdollisuuksiin ja mahdollisesti myös muihin pelaajiin?
      V: Mahdollisesti.

      "tervetuloa!"
      Kiitos! Tulisin muuten oitis, mut mä taidan jo olla siellä. :D

    • Kiitos Simahtanut! Hienoa että oot löytänyt suohon:D

      • En löydä enää suohon, vaan tekstin:

        "Forbidden

        You don't have permission to access /korpi/ on this server.

        Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."

        Apuva? :)


    • Kävi katastrofi:( Jokin haittakooditörkimys oli tunkeutunut jonnekin päin tai useammallekin seudulle suoturve-tietokantoja. Ei oikein muu auta, kun lähteä puhtaalta pöydältä liikkeelle:( Mutta! Foorumi ja tietosivusto on tarkoitus virittää tässä uudelleen! Toivottavasti tämmöinen epäonninen tuho ei karkoita kävijöitä lopullisesti.

      Kiittäen ja anteeksi pyytäen

      • Kiitosten ja anteeksipyyntöjenkin tulisi mielestäni tulla minun suunnaltani. Simskorpi on alusta asti ollut erinomainen ja poikkeuksellisen ystävällismielinen foorumi, josta olen varsin pitänyt ja jossa vanhakin pelaaja on voinut halutessaan sekä kysellä että avautua siinäkin tapauksessa ettei ole varsinaisesti pelittänyt.

        Puhdas pöytä kuulostaa lupaavalta monessakin mielessä. Hidaste, kenties, vaan ei este.


    • Simskorpi on uudelleen syntynyt! Tervetuloa takaisin tai uutena kävijänä! Toivottavasti Simahtanut on oikeassa ja kyse on hidasteesta eikä täydestä tuhosta. Foorumit kun eivät ole mitään ilman käyttäjiä!

      Kiitoksia ja anteeksi

      • Kokeilin tuossa muutamaan otteeseen rekisteröityä. reCAPTCHAn mielenkiintoinen toimintahäiriö tms. esti rekisteröitymisen eikä kirjautuminen luonnollisesti sekään onnistunut. ("Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia." - mikä oli aika paksua kun 'kuvassa' EI OLLUT ainuttakaan kirjainta. Heh.)


      • Anonyymi
        Simahtanut kirjoitti:

        Kokeilin tuossa muutamaan otteeseen rekisteröityä. reCAPTCHAn mielenkiintoinen toimintahäiriö tms. esti rekisteröitymisen eikä kirjautuminen luonnollisesti sekään onnistunut. ("Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia." - mikä oli aika paksua kun 'kuvassa' EI OLLUT ainuttakaan kirjainta. Heh.)

        Kiitos! Virhe oli inhimillinen (ja foorumisoftan outoudestakin allekirjoittaneelle johtuva...) ja nyt pitäisi homman toimia:3


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Virhe oli inhimillinen (ja foorumisoftan outoudestakin allekirjoittaneelle johtuva...) ja nyt pitäisi homman toimia:3

        Ja toimi. Kiitoksia! :)


    • Näkynyt muutama vuorokausi seuraavaa tekstiä:
      Connection Problems
      Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.

      • Juu, olen tietoinen ongelmasta! Virhe tosiaan on tietokannoissa ja olen informoinut teknistä ylläpitoa asiasta. https://suoturve.net/korpi on kyllä palaamassa toimintaan! Toivon kärsivällisyyttä (itselleni ja simskorpilaisille yleensäki). Pahoittelen tilannetta, kyllä vika pitäis pikapuolin olla selätetty, valitettavasti en tarkempaa aikataulua osaa sanoa.


      • Hilbert kirjoitti:

        Juu, olen tietoinen ongelmasta! Virhe tosiaan on tietokannoissa ja olen informoinut teknistä ylläpitoa asiasta. https://suoturve.net/korpi on kyllä palaamassa toimintaan! Toivon kärsivällisyyttä (itselleni ja simskorpilaisille yleensäki). Pahoittelen tilannetta, kyllä vika pitäis pikapuolin olla selätetty, valitettavasti en tarkempaa aikataulua osaa sanoa.

        Kiitos tiedosta.


      • Simahtanut kirjoitti:

        Kiitos tiedosta.

        Nonnis, tein sit tännekin pitkästä aikaa tunnukset. On mulla joskus ollukin tänne tunnukset mutta siitä on niin pitkä aika, että päädin tehdä ihan uudet. Tosiaan toi yksi viesti on kans multa, eilen kirjottelin ja sit päätinkin heti perään hoitaa itelleni tänne tunnukset.

        Eli joo odotan kiltisti, että simskorpi lähtis vielä toimimaan. Ainakin vielä toistaiseksi tarjoilee virhe ilmoitusta, ettei saada yhteyttä serveriin tms, mutta koska sanoit että homma hoidossa, niin eipä tässä muuta voi kun odottaa. Eli häröän sitten täällä suomi24:sessa, tumblrissa jne, aikani kuluksi. :) Tai pelaan, jos ei ukkosta niin paljon, et kone pitäs laittaa siksi aikaa kiinni.


      • Hilbert kirjoitti:

        Juu, olen tietoinen ongelmasta! Virhe tosiaan on tietokannoissa ja olen informoinut teknistä ylläpitoa asiasta. https://suoturve.net/korpi on kyllä palaamassa toimintaan! Toivon kärsivällisyyttä (itselleni ja simskorpilaisille yleensäki). Pahoittelen tilannetta, kyllä vika pitäis pikapuolin olla selätetty, valitettavasti en tarkempaa aikataulua osaa sanoa.

        Heis Hilbert

        Ajattelin kysäistä, että kuinkas foorumin korjaus etenee? Ei muuten mutta se on ollu kohta toista kuukautta alhaalla. Tai sitten se ei vain toimi operassa.


      • Yavannah kirjoitti:

        Heis Hilbert

        Ajattelin kysäistä, että kuinkas foorumin korjaus etenee? Ei muuten mutta se on ollu kohta toista kuukautta alhaalla. Tai sitten se ei vain toimi operassa.

        "... Tai sitten se ei vain toimi operassa."
        Ei se funksuneeraa Firefoxillakaan. Samaa tekstin pätkää näyttää kuin aiemminkin.


      • Simahtanut kirjoitti:

        "... Tai sitten se ei vain toimi operassa."
        Ei se funksuneeraa Firefoxillakaan. Samaa tekstin pätkää näyttää kuin aiemminkin.

        Mitäs herjaa se sitten sulle tarjoaa?
        Mulla se tuntuu vaihtelevan ja tällä erää vuorossa on: Incorrect key file for table 'smf_messages'; try to repair it

        No ei sit auta kun jatkaa odotusta.


      • Yavannah kirjoitti:

        Mitäs herjaa se sitten sulle tarjoaa?
        Mulla se tuntuu vaihtelevan ja tällä erää vuorossa on: Incorrect key file for table 'smf_messages'; try to repair it

        No ei sit auta kun jatkaa odotusta.

        "Incorrect key file for table 'smf_messages'; try to repair it" tarjotaan mullekin.


    • Anonyymi

      Kiva kuulla, että on järjestymässä. Sählään siihen asti pelini parissa ja tumblrissa ja kyttäilen suosikki näyttelijäni instagrammia, joten enköhän saa ajan kulumaan. :)
      Terv. Yavannah

    • Nyt näkyi jotain, mutta ei oikein anna kirjautua sisälle ja herjaa.
      Table './korpi5/smf_messages' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

      Joko foorumissa on vieläkin joku häikkä tai korjaus vielä kesken. No odotan sitten lisää. Olinkin suunnitellut että painuisin nukkumaan, ennen kuin mulla on näppäimistön kuva lärvissä. Josko tuo huomiseksi jopa toimisi.

    • Vieläkin temppuilee. Ilmeisesti erittäin kenkku ongelma sitten siellä. Tarjoaa muuten yhä tuota samaa Table './korpi5/smf_messages' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed - herjaa. Välillä tosin se kirjautumis osio on näkynyt, mutta hävinnyt pois samantien.
      En sit tiedä, onko selainkohtaista vai mitä, mutta ei oikein huvittas sitä varten laittaa firefoxia, kun taannoin poistin sen että sain tilaa c-asemalle, joka oli vähän täynnä.
      Muinaismuisto reikäjuusto IE tosin löytyy, kun se on pakollinen lisä windowsia, että sitä voinen testata, jos se vika onkin korjattu, mutta jostain syystä Opera-selain ei vaikka tajua sitä tms. Noi selainkohtaset jutut voi joskus olla ihmeellisiä ja ärsyttäviä.

    • Äh, IE tai mikä toi nyt tällä kympillä onkin, tarjoo saman herjan. Vissiin sit isompi juttu. No ei auta kuin jatkaa odottelua.

    • Sori kun ilmottelen jälleen, mutta ainakaan mulla ei vieläkään tuo Simskorpi toimi. Tosin en ole vielä toistaiseksi testannut firefoxilla tai IE:llä. Tosiaan vain tällä Operalla.
      Mutta en kaiketi arvaa väärin, että ongelma lienee erittäin hankalaa mallia tai sitten palveluntarjoaja ei pysty (tai halua) korjaamaan ongelmaa, mikä se sitten on.
      Tosiaan tuota edellä mainittua herjaa se ainakin mulle tarjoaa.
      Tosin pariin otteeseen on näkynyt se kirjautumisikkuna, mutta aina kun on yrittäny kirjautua, se heittää herjalle, eikä mee takasin siihen kirjautumisikkunaan, jos sekään nyt täysin toimiva on ollu.

      • "Incorrect key file for table 'smf_messages'; try to repair it" löytyi Firefoxilla hetki sitten. Vahvistan siis havainnon, mutta muistutan samalla aloittajan toivoneen kärsivällisyyttä - ja sitähän meiltä löytyy kuin elefantilta ikään. Kiäh kiäh.


      • Anonyymi
        Simahtanut kirjoitti:

        "Incorrect key file for table 'smf_messages'; try to repair it" löytyi Firefoxilla hetki sitten. Vahvistan siis havainnon, mutta muistutan samalla aloittajan toivoneen kärsivällisyyttä - ja sitähän meiltä löytyy kuin elefantilta ikään. Kiäh kiäh.

        Hei, se on Nekku täällä! Onneks löysin tän keskustelun, kun oon ihmetelly et miks Simskorpeen ei pääse. No, kiltisti oottelen että millon taas aukee. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei, se on Nekku täällä! Onneks löysin tän keskustelun, kun oon ihmetelly et miks Simskorpeen ei pääse. No, kiltisti oottelen että millon taas aukee. :)

        Moi Nekku. Kiva nähdä elonmerkkejä sinusta - ja kyllä muakin korpeaa. :D


      • Anonyymi
        Simahtanut kirjoitti:

        Moi Nekku. Kiva nähdä elonmerkkejä sinusta - ja kyllä muakin korpeaa. :D

        Joo. Ja samoin teistä! :D

        Nekku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Ja samoin teistä! :D

        Nekku

        Ai kiva, hei Nekku! :) Ihanaa kun muitakin näkee täällä. Jaksaa ehkä paremmin odotus ajan, kun on jotain höpötysseuraa. :)

        Näköjään näyttäs olevan erityislaatuisen hankala ongelma nyt Korvessa, kun ei sitä meinata saada kuntoon tai sit tosiaan siellä toisessa (palvelun tarjoajan) päässä ei syystä tai toisesta homma toimi/ei saada sitä korjausta aikaseks tehdä.

        Mä muistelisin että radolassa oli kans joku vastaava severi homma silloin, kun se kerran isosti kaatui ja syyllinen oli nimenomaan sitten se palveluntarjoaja (tai joku muu semmonen, sillä muistaisin että tuolloin oli muillakin samaa softaa käyttäneillä foorumeilla ihan samoja ongelmia). En tosiaan muista että mitenkä se homma meni, mutta siellä toisessa päässä oli jotain kähmästelyä ja säätöä, eivätkä välittäneet vastata viesteihin. Jotain sellasta.
        Voinen toki muistaa ihan väärin, saa korjata.


      • Anonyymi
        Yavannah kirjoitti:

        Ai kiva, hei Nekku! :) Ihanaa kun muitakin näkee täällä. Jaksaa ehkä paremmin odotus ajan, kun on jotain höpötysseuraa. :)

        Näköjään näyttäs olevan erityislaatuisen hankala ongelma nyt Korvessa, kun ei sitä meinata saada kuntoon tai sit tosiaan siellä toisessa (palvelun tarjoajan) päässä ei syystä tai toisesta homma toimi/ei saada sitä korjausta aikaseks tehdä.

        Mä muistelisin että radolassa oli kans joku vastaava severi homma silloin, kun se kerran isosti kaatui ja syyllinen oli nimenomaan sitten se palveluntarjoaja (tai joku muu semmonen, sillä muistaisin että tuolloin oli muillakin samaa softaa käyttäneillä foorumeilla ihan samoja ongelmia). En tosiaan muista että mitenkä se homma meni, mutta siellä toisessa päässä oli jotain kähmästelyä ja säätöä, eivätkä välittäneet vastata viesteihin. Jotain sellasta.
        Voinen toki muistaa ihan väärin, saa korjata.

        Moi Yava! Itekään en hirveesti muista mistä oli kyse, kun Radola katosi tuhkana tuuleen. Toivottavasti Korpi saadaan pian kuntoon. :)

        Nekku


    • JES!!! Foorumi toimii taas! :D

    • Ja nyt tuo riivatun foorumi valittaa jostain tietokantavirheestä. Ärh...

      • Anonyymi

        Jep, taas ootellaan korjausta. Voimia Hilbulle <3

        Nekku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, taas ootellaan korjausta. Voimia Hilbulle <3

        Nekku.

        Samaa mieltä. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu ja hyvää kannattaa odottaakin.


      • Anonyymi
        Simahtanut kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu ja hyvää kannattaa odottaakin.

        Niinpä!

        Seuraavassa Game packissa teemana Star wars. Itseäni ei hirveästi kiinnosta, mutta Yavaa varmasti! :D Saa taas nähdä kuinka vähän pelattavaa tuostakin löytyy.

        Nekku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä!

        Seuraavassa Game packissa teemana Star wars. Itseäni ei hirveästi kiinnosta, mutta Yavaa varmasti! :D Saa taas nähdä kuinka vähän pelattavaa tuostakin löytyy.

        Nekku.

        "Seuraavassa Game packissa teemana Star wars. Itseäni ei hirveästi kiinnosta, mutta Yavaa varmasti! :D Saa taas nähdä kuinka vähän pelattavaa tuostakin löytyy."

        Hm? Tuota se Baby-Yoda sitten tiesi, kuten Yava taisi jo todetakin. Wookieepedia tuntee Batuun, mutta pelipakin kuvauksen mukaan EA lainaa myös Mos Eisleyn avaruusaseman tunnelmia vuoden 1977 filmatisoinnista ja kertoo _taas_ mitä pelitiimi haluaa pelaajan tekevän siellä.

        Huomaavaista, tietenkin. Nythän ei esimerkiksi minun tarvitse välttämättä ostaa tuota pakkia lainkaan. Darth Vaderin, prinsessa Leian ja twi'lekien kuteethan pelissä on jo ollut ties kuinka kauan. En minä niiden uudelleen värjäyksiä kaipaa - ja lasermiekat löydän varmaan CC:nä jos sellaisia haluan peliin.

        Mikä minua nyppii on se hillitön bugien lisääntyminen mitä tämänkin pelipakin ujuttaminen jo ennestään rikkinäiseen TS 4:ään todennäköisesti tietää. Ekoelämä jo pilasi puutarhauksen jokseenkin totaalisesti. Eikö se jo olisi riittänyt? No ei tietenkään. Vielä on paljon muuta pilattava ennen kuin Sims 4 on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seuraavassa Game packissa teemana Star wars. Itseäni ei hirveästi kiinnosta, mutta Yavaa varmasti! :D Saa taas nähdä kuinka vähän pelattavaa tuostakin löytyy."

        Hm? Tuota se Baby-Yoda sitten tiesi, kuten Yava taisi jo todetakin. Wookieepedia tuntee Batuun, mutta pelipakin kuvauksen mukaan EA lainaa myös Mos Eisleyn avaruusaseman tunnelmia vuoden 1977 filmatisoinnista ja kertoo _taas_ mitä pelitiimi haluaa pelaajan tekevän siellä.

        Huomaavaista, tietenkin. Nythän ei esimerkiksi minun tarvitse välttämättä ostaa tuota pakkia lainkaan. Darth Vaderin, prinsessa Leian ja twi'lekien kuteethan pelissä on jo ollut ties kuinka kauan. En minä niiden uudelleen värjäyksiä kaipaa - ja lasermiekat löydän varmaan CC:nä jos sellaisia haluan peliin.

        Mikä minua nyppii on se hillitön bugien lisääntyminen mitä tämänkin pelipakin ujuttaminen jo ennestään rikkinäiseen TS 4:ään todennäköisesti tietää. Ekoelämä jo pilasi puutarhauksen jokseenkin totaalisesti. Eikö se jo olisi riittänyt? No ei tietenkään. Vielä on paljon muuta pilattava ennen kuin Sims 4 on valmis.

        Jaa, jäi kirjautumatta. t: Simahtanut :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, jäi kirjautumatta. t: Simahtanut :)

        Itseasiassa, tämä nimenomainen pack ei itseäni ihan niin paljoa kiinnosta. Pidän kyllä Star Warsista, mutten ihan noin paljon. Sitä paitsi paljon mieluummin oisin ottanu vaikka ne autot peliin tai jonkun suuremman fantasiapackin tai jopa Trollhunters packin jos sellainen olisi ollut. Tota Star Wars krääsää kun on ollu pelissä jo ennestäänkin ja muut pelaajat on tehneet sitä lisääkin peliin, niin ettei siitä kyllä packia ois tarvinnu tehdä.
        Oisivat sit tehneet isomman sci-fi aiheisen packin missä ois sitten ollu muutakin kuin star wars krääsää, vaikkapa just Trollhuntersia, 3Belowta, Star Treckiä ja Tohtori Who:ta iloisesti sekaisin.
        Tai sit joku fantasia/keskiaika tyyppinen johon ois voinu kans sekottaa trollhuntersia, mutta myös tosiaan sitä keskiaikaa ja sit ehkä Game of Thronesia ja Lord of the Ringsiä ja muita vastaavia fantasia juttuja, ehkä jopa sinne taikuus osastolle Pottereita potteristien ilosksi. Mutta niin että ois huolellisesti tehtynä vähän kaikkea kaikille, eikä vaan yhtä asiaa yhdelle ryhmälle suunnattuna.

        Ja tuo EA tuore SW packin julkistusvideo youtubessa ei muuten saanu kovin hyvää vastaanottoa, vaan negatiivista palautetta ja alapeukkuja tuli enemmän kuin positiivista. Ainakin viimeksi oli näin, kun katoin. Eli tällä kertaa EA taisi iskeä kätensä p*skaan. Ei kannattas suututtaa pelin faneja, joita on ympäri maailman, ei pelkästään ah niin glämöyrisessä jenkkilässä ja meitähän on paljon.
        Saa nähdä ostanko tota packia lainkaan, koska todennäköisesti se tulee olemaan aikas kallis, kun ei se liene ollut halpa EA:n mänteillekään, jotka ovat varmaan erinäisen määrän rahaa upottaneet pelkästään ns lupamaksuihin, että saavat tota teemaa käyttää pelissä.

        Ja Simahtanut, ei se mitään. Jää se kirjautuminen välillä mullakin. Katsos tekevälle sattuu ja tää suoli24:n systeemi on aina ollu mitä on, ei ne oo vieläkään osanneet tehdä tästä hyvää. Yhtä karsea tää on kuin alkuaikoinakin ja yhtä sekava.


      • Yavannah kirjoitti:

        Itseasiassa, tämä nimenomainen pack ei itseäni ihan niin paljoa kiinnosta. Pidän kyllä Star Warsista, mutten ihan noin paljon. Sitä paitsi paljon mieluummin oisin ottanu vaikka ne autot peliin tai jonkun suuremman fantasiapackin tai jopa Trollhunters packin jos sellainen olisi ollut. Tota Star Wars krääsää kun on ollu pelissä jo ennestäänkin ja muut pelaajat on tehneet sitä lisääkin peliin, niin ettei siitä kyllä packia ois tarvinnu tehdä.
        Oisivat sit tehneet isomman sci-fi aiheisen packin missä ois sitten ollu muutakin kuin star wars krääsää, vaikkapa just Trollhuntersia, 3Belowta, Star Treckiä ja Tohtori Who:ta iloisesti sekaisin.
        Tai sit joku fantasia/keskiaika tyyppinen johon ois voinu kans sekottaa trollhuntersia, mutta myös tosiaan sitä keskiaikaa ja sit ehkä Game of Thronesia ja Lord of the Ringsiä ja muita vastaavia fantasia juttuja, ehkä jopa sinne taikuus osastolle Pottereita potteristien ilosksi. Mutta niin että ois huolellisesti tehtynä vähän kaikkea kaikille, eikä vaan yhtä asiaa yhdelle ryhmälle suunnattuna.

        Ja tuo EA tuore SW packin julkistusvideo youtubessa ei muuten saanu kovin hyvää vastaanottoa, vaan negatiivista palautetta ja alapeukkuja tuli enemmän kuin positiivista. Ainakin viimeksi oli näin, kun katoin. Eli tällä kertaa EA taisi iskeä kätensä p*skaan. Ei kannattas suututtaa pelin faneja, joita on ympäri maailman, ei pelkästään ah niin glämöyrisessä jenkkilässä ja meitähän on paljon.
        Saa nähdä ostanko tota packia lainkaan, koska todennäköisesti se tulee olemaan aikas kallis, kun ei se liene ollut halpa EA:n mänteillekään, jotka ovat varmaan erinäisen määrän rahaa upottaneet pelkästään ns lupamaksuihin, että saavat tota teemaa käyttää pelissä.

        Ja Simahtanut, ei se mitään. Jää se kirjautuminen välillä mullakin. Katsos tekevälle sattuu ja tää suoli24:n systeemi on aina ollu mitä on, ei ne oo vieläkään osanneet tehdä tästä hyvää. Yhtä karsea tää on kuin alkuaikoinakin ja yhtä sekava.

        EA:lla on ollut Star Wars-lisenssi käytettävissään jo vuodesta 2013, mikä ei tietenkään merkitse sitä etteikö sillä edelleen rahastettaisi tai vähintäänkin _yritettäisi_ rahastaa.


      • Simahtanut kirjoitti:

        EA:lla on ollut Star Wars-lisenssi käytettävissään jo vuodesta 2013, mikä ei tietenkään merkitse sitä etteikö sillä edelleen rahastettaisi tai vähintäänkin _yritettäisi_ rahastaa.

        Niinpä. Rahastustahan tää nelonen on tuntunut olevan, vaikka joitain pieniä oivalluksia onkin ollut ja paremmat (jos ärsyttävää mölinää cas-tilassa ja muita typeryyksiä, kuten itsensä käristäminen auringossa, ei lasketa) vampyyrit. Siinäpä noiden saavutukset. Se taso laski heti huomattavasti kun vanha jengi paiskattiin pihalle ja tolloja otettiin tilalle.

        Senkin päätöksen teki varmaan joku itteään täynnä oleva Dick tai Karen, joka ei oo viittiny ajatella nenäänsä pidemmälle ja on ajatellu vain ja ainoastaan lompakolla. Sori, liikaa reddit ja r/Slash juttuja luettuna. :D


      • Anonyymi
        Yavannah kirjoitti:

        Niinpä. Rahastustahan tää nelonen on tuntunut olevan, vaikka joitain pieniä oivalluksia onkin ollut ja paremmat (jos ärsyttävää mölinää cas-tilassa ja muita typeryyksiä, kuten itsensä käristäminen auringossa, ei lasketa) vampyyrit. Siinäpä noiden saavutukset. Se taso laski heti huomattavasti kun vanha jengi paiskattiin pihalle ja tolloja otettiin tilalle.

        Senkin päätöksen teki varmaan joku itteään täynnä oleva Dick tai Karen, joka ei oo viittiny ajatella nenäänsä pidemmälle ja on ajatellu vain ja ainoastaan lompakolla. Sori, liikaa reddit ja r/Slash juttuja luettuna. :D

        Jep, kyllä se Sims vaan vajoaa koko ajan alemmas ja alemmas... Ja joo, tuntuu oudolta että valitsivat jonkun tietyn sarjan tuohon game packiin, jokin laajempi fantasia juttu olisi ollut parempi.

        Nekku.


    • Anonyymi

      Korjaan, se tarjoaa nyt tällaista viestiä: Table './korpi5/smf_messages' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

      Kaipa siellä on nyt sit jokin isomman luokan riesa, joka ei suostu poistumaan. Ei auta kuin odottaa taas.

    • Ja noin muuten, jos teitä kiinnostaa enemmän mun kiinnostuksen kohteet TS4:en pelaamisen osalta, niin hilpaskaapa kurkkaamaan mun tumblria> https://yavannah.tumblr.com

      Juu on huonolla enkulla rääpystettyjä juttuja, mutta useimmat seuraajat tuolla ei oo suomesta, niin pitää yrittää jotenkin ilmaista itsensä ja jos ei muuten, niin karsean huonolla enkulla sitten. :)
      Ja kyllä, mulla on ongelmia itseni tai oikeammin olemattoman itsetuntoni kanssa, joten pahoittelut, jos tunnun liian negatiiviselta välillä.

    • Hyvää sunnuntaita kaikille. :) Ajattelin vain udella, että miten foorumin korjausoperaatio etenee, kun Simssuo sivukin oli hetken alhaalla? Ja edelleen tuo foorumipuoli näyttää virheilmoitusta.
      Tsemppia nyt kumminkin sen korjauksen kanssa, kun se ongelma vaikuttaa olevan melkoisen itsepäistä ja hankalaa laatua. Toivottavasti foorumi taas toimii, jos ei muuten niin ihan puhtaalta pöydältä sitten. Siis jos tohon vanhaan nyt on pesiytyny todella paha haittaohjelma tai peräti virus, ettei sitä saa pois muuten kuin nollaamalla koko homma tai vaihtamalla foorumipohjaa.

      • Anonyymi

        Toivottavasti foorumi saadaan takaisin.

        T. Nekku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti foorumi saadaan takaisin.

        T. Nekku

        Onko foorumin takaisin tulosta tietoa? Olisi mukava päästä taas keskustelemaan. Toivottavasti Hilbun sivut eivät kokeneet loppuaan :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko foorumin takaisin tulosta tietoa? Olisi mukava päästä taas keskustelemaan. Toivottavasti Hilbun sivut eivät kokeneet loppuaan :(

        Kokeillaas tätä:
        Hyvä Hilbert, kaunis Hilbert - etsithän meille taas tien Korpeen?

        (Ei mielistely ihan joka asiassa auta, muttei siitä yleensä paljoa haittaakaan ole. :D)


    • Kiitos kärsivälliset! Hävettää, kuinka kauan korpi oli taas pois käytöstä. Mutta toivon silti, että löytäisitte takaisin<3 Teen parhaani, ettei vastaavia katkoksia enää sattuisi. Ok, ei paljoa, mutta jotain...

      Tervetuloa<3

      • Hilbert. Ei sun sitä tarvi hävetä. Eihän se sun vikas oo, että ohjelmisto välillä jökkii ja tökkii. Tuolla on kaikemaailman peikkoja ja hakkereita, joiden elämäntehtävä on kaataa toisten työllä ja vaivalla tehtyjä foorumeita tms paikkoja, joten sitä sattuu vaikka tekis mitä.
        Mut mä pistän sormet ja varpaat ristiin, jotta toi foorumi tällä kertaa toimisi hyvin pitkään jökkimättä. :)


      • Anonyymi
        Yavannah kirjoitti:

        Hilbert. Ei sun sitä tarvi hävetä. Eihän se sun vikas oo, että ohjelmisto välillä jökkii ja tökkii. Tuolla on kaikemaailman peikkoja ja hakkereita, joiden elämäntehtävä on kaataa toisten työllä ja vaivalla tehtyjä foorumeita tms paikkoja, joten sitä sattuu vaikka tekis mitä.
        Mut mä pistän sormet ja varpaat ristiin, jotta toi foorumi tällä kertaa toimisi hyvin pitkään jökkimättä. :)

        Oh no, Korpi ei suostu aukeemaan): Mikä ihme siinä on että se tuolla tavalla lakkaa aina toimimamasta?

        Samaa mieltä Yavan kanssa, ei sun Hilbu pidä ittees syyttää! <3

        Toivotaan että foorumi saadaan kuntoon!

        Nekku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oh no, Korpi ei suostu aukeemaan): Mikä ihme siinä on että se tuolla tavalla lakkaa aina toimimamasta?

        Samaa mieltä Yavan kanssa, ei sun Hilbu pidä ittees syyttää! <3

        Toivotaan että foorumi saadaan kuntoon!

        Nekku.

        Samaa mieltä minäkin. Jos tuosta "Table './korpi5/smf_sessions' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed" jotain voi asiaan perehtymätön erinomaisen epäpätevä vanhempi tieteenharrastaja päätellä, niin se ei viittaa [palstan] avaajaan.

        Jos/kun jotain hyvää tahdon asiassa nähdä, niin olihan tavallaan hyvä että kepsahti ennen kuin Hilbu ja kumppanit saivat taas kaiken paikoilleen ja mm. kuvaketjut - joita edelleen pidän monesti palstan parhaina hengentuotteina - ehtivät täyteen loistoonsa. Kiitokseni taiteilijoille!

        Tulisiko kuitenkin tuon "smf" akronyymin kenties tulla joistakin muista sanoista kuin "small machines forum"? (Esimerkiksi "so many failures" tms. ( ';' ))

        Sitkeyttä, voimia ja onnea kaikille korven asujamille niin uusiin kuin vanhoihinkin asuntoihin ja menestystä opinnoissa sun muissa semmoisissa.


      • Simahtanut kirjoitti:

        Samaa mieltä minäkin. Jos tuosta "Table './korpi5/smf_sessions' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed" jotain voi asiaan perehtymätön erinomaisen epäpätevä vanhempi tieteenharrastaja päätellä, niin se ei viittaa [palstan] avaajaan.

        Jos/kun jotain hyvää tahdon asiassa nähdä, niin olihan tavallaan hyvä että kepsahti ennen kuin Hilbu ja kumppanit saivat taas kaiken paikoilleen ja mm. kuvaketjut - joita edelleen pidän monesti palstan parhaina hengentuotteina - ehtivät täyteen loistoonsa. Kiitokseni taiteilijoille!

        Tulisiko kuitenkin tuon "smf" akronyymin kenties tulla joistakin muista sanoista kuin "small machines forum"? (Esimerkiksi "so many failures" tms. ( ';' ))

        Sitkeyttä, voimia ja onnea kaikille korven asujamille niin uusiin kuin vanhoihinkin asuntoihin ja menestystä opinnoissa sun muissa semmoisissa.

        Mä jo olikin, että mitä pirua taas. No ei voi mitään. Odotellaan jälleen. Ehdottaisin että suosiolla hommaat toisen, paremman foorumipohjan (minä oon valmis vaikka maksamaan että saisit hyvän forkkapohjan), jos tämä nyt ei ota toetakseen millään, vaan töksähtää jälleen hetken käytön jälkeen.
        Epäilen että vika on siellä päässä, mistä tuo foorumipohja on hommattu, ei Hilbertissä tai meissä käyttäjissä. Sitä vaan ei oo sieltä tekijän päästä jostain syystä päivitetty tai jotain ja se sitten töksähtää hetken käytön jälkeen. Harmittaa taas. Kun yöllä tuo vielä toimi.
        Mutta kuten sanottu, ei auta kuin odottaa.
        Ja isosti tsemppiä Hilbertille taistelussa jökkivää foorumipohjaa vastaan.


      • Anonyymi
        Yavannah kirjoitti:

        Mä jo olikin, että mitä pirua taas. No ei voi mitään. Odotellaan jälleen. Ehdottaisin että suosiolla hommaat toisen, paremman foorumipohjan (minä oon valmis vaikka maksamaan että saisit hyvän forkkapohjan), jos tämä nyt ei ota toetakseen millään, vaan töksähtää jälleen hetken käytön jälkeen.
        Epäilen että vika on siellä päässä, mistä tuo foorumipohja on hommattu, ei Hilbertissä tai meissä käyttäjissä. Sitä vaan ei oo sieltä tekijän päästä jostain syystä päivitetty tai jotain ja se sitten töksähtää hetken käytön jälkeen. Harmittaa taas. Kun yöllä tuo vielä toimi.
        Mutta kuten sanottu, ei auta kuin odottaa.
        Ja isosti tsemppiä Hilbertille taistelussa jökkivää foorumipohjaa vastaan.

        Okei. Nyt forkka näyttäs olevan toiminnassa taas, mutta kaikki ei näytä olevan täysin kunnossa. Nimittäin se väittää että viestit ja aloitukset ois siellä, mutta kun niitä yrittää päästä katsomaan niin mitään ei näy.
        No ei auta kuin yhä vain odottaa, josko tuon sais toimimaan ja ehkä jopa viestit/ketjut takaisin ettei niitä tarvitsisi tehdä taas uudelleen. Harmittaa kun tuo foorumipohja tuollatavoin temppuilee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Nyt forkka näyttäs olevan toiminnassa taas, mutta kaikki ei näytä olevan täysin kunnossa. Nimittäin se väittää että viestit ja aloitukset ois siellä, mutta kun niitä yrittää päästä katsomaan niin mitään ei näy.
        No ei auta kuin yhä vain odottaa, josko tuon sais toimimaan ja ehkä jopa viestit/ketjut takaisin ettei niitä tarvitsisi tehdä taas uudelleen. Harmittaa kun tuo foorumipohja tuollatavoin temppuilee.

        Toi oli mun viesti. Tää suoli24:n typerä systeemi vaan oli taas potkassu mut ulos, enkä huomannu sitä ajoissa. Hitto.


      • Yavannah kirjoitti:

        Toi oli mun viesti. Tää suoli24:n typerä systeemi vaan oli taas potkassu mut ulos, enkä huomannu sitä ajoissa. Hitto.

        Ei huolta mitään, Yava! Tää foorumi taitaa olla yhtä älykäs kuin Sims 4:n simit. Ne kun on niin fiksuja ettei ne näytä sitä älyä millään tavoin. ツ
        (Ja arvostin sitä että sain tietää edellisen kirjoittajan. Kyllä netikettiä voi noudattaa sielläkin missä sillä ei tunnu yleisesti olevan paljoakaan väliä. ♬ )


      • Anonyymi
        Simahtanut kirjoitti:

        Ei huolta mitään, Yava! Tää foorumi taitaa olla yhtä älykäs kuin Sims 4:n simit. Ne kun on niin fiksuja ettei ne näytä sitä älyä millään tavoin. ツ
        (Ja arvostin sitä että sain tietää edellisen kirjoittajan. Kyllä netikettiä voi noudattaa sielläkin missä sillä ei tunnu yleisesti olevan paljoakaan väliä. ♬ )

        Noni, jes! Jos ei ketjuja saada takaisin, niin kyllä minä ainakin jaksan niitä vielä väsätä! <3

        Nekku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noni, jes! Jos ei ketjuja saada takaisin, niin kyllä minä ainakin jaksan niitä vielä väsätä! <3

        Nekku.

        Niin minäkin, mutta harmittaa joutua tekemään niitä uudelleen. No oon tosin ehtiny ottaa jo paljon uusia kuvia pelistä, että pääsen teitäkin ilahduttamaan. Mutta katsotaan nyt että mites toi forkka lähtee toimimaan.
        Tosiaan kun tiedot näyttää että siellä ois ketjuja ja viestejä, mut kun menee kattomaan noita alueita ni ei näy mitään.

        Mutta olen yhä sitä mieltä, että jos tuo tämänhetkinen foorumipohja jatkaa temppuiluaan, niin se olisi syytä vaihtaa johonkin luotettavampaan vaihtoehtoon ja kuten sanoin, niin olisin valmis ehkä jopa pistämään vähän rahaakin likoon hyvän foorumin puolesta, jos sitten maksullinen pitää hommata. Tai sitten kokeilet sitä mikä on käytössä mm tällä sivustolla> http://www.juplin.net/keskustelu/index.php
        En muista, et oliko toi maksullinen tms, mutta se on ainakin toistaiseksi, ( sormet ja varpaat ristissä!!) toiminut suht vähillä ongelmilla.


    • No ni, katoinpa tarkemmin ja kumpikin näyttäs olevan samasta paikasta. No liekö sitten jotain eroja, kun Juplin toimii, mutta Korpi temppuilee. Tai sitten toi Juplin on maksullinen. En oo kysynyt ja tuolla on lisäksi tosi hiljaista. Melkein kuollut paikka sekin. No oli miten oli, menen sitten sillä mitä Hilbert päättää foorumin osalta tehdä ja ehkä tällään sinne taas jotain uusia ketjuja, jos niitä vanhoja ei saa herätettyä takaisin henkiin.

      • Ja löytyy (ainakin minulle) uusia temppuja. Simskorpeen hetki sitten pyrkiessäni tuli ensin tiedote: "Hetkinen ohjaudut uuteen osoitteeseen" - ja sen jälkeen Firefox alkoi varoitella jollakin uhkajutulla. (Firefoxiin tuli hieman aiemmin tänään jotain uutta, joten voi kysymys olla jostakin muusta enemmän kuin todellisesta uhasta. Ehkäpä sivusto on uusi vain F:n uudelle versiolle.) Ajattelin silti kysäistä ovatko muut kenties saaneet jotain varoituksia. Onko näkynyt?


    • Mä yritin juuri äsken (operalla) mennä Korven sivuille ja heitti tällaisen ilmoituksen:

      Sivu ei toimi
      suoturve.net ei voi käsitellä tätä pyyntöä tällä hetkellä.

      HTTP ERROR 500

      Ehanaa. Not.
      No ei auta taas kuin odottaa, josko sivusto taas saataisiin pystyyn. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä toimii-ei toimi säätö. Juu, ei oo Hilbertin vika, vaan vika lienee jossain siellä foorumipohjan systeemeissä tai jotain, mutta ehdottomasti ei Hilbertissä.

      • Hmm... mulla Firefox näyttää tällä haavaa menevän Simskorpeen. (Tuli uusi päivitys, joka taisi korjata tilannetta jnkv. F:n osalta.)
        Oli useita kivoja aloituksia. Kiitoksia! 🙂


      • Simahtanut kirjoitti:

        Hmm... mulla Firefox näyttää tällä haavaa menevän Simskorpeen. (Tuli uusi päivitys, joka taisi korjata tilannetta jnkv. F:n osalta.)
        Oli useita kivoja aloituksia. Kiitoksia! 🙂

        Jostain syystä, Operalla ei toimi, mutta tosiaan Firefoxilla toimii.


      • Anonyymi
        Yavannah kirjoitti:

        Jostain syystä, Operalla ei toimi, mutta tosiaan Firefoxilla toimii.

        Toimiiko kirjautuminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko kirjautuminen?

        Firefoxilla pääsee kirjautumaan ja laittamaan postauksia jne. Mutta Opera tarjoaa yhä vain edellä mainittua herjaa. Vissiin joku tuon foorumipohjan asetuksista ei tykkää Operasta ja mahdollisesti muistakaan selaimista. Ärsyttävää.
        No odottelen ja hengaan Korvessa sitten Firefoxin kautta. :)


      • Anonyymi
        Yavannah kirjoitti:

        Firefoxilla pääsee kirjautumaan ja laittamaan postauksia jne. Mutta Opera tarjoaa yhä vain edellä mainittua herjaa. Vissiin joku tuon foorumipohjan asetuksista ei tykkää Operasta ja mahdollisesti muistakaan selaimista. Ärsyttävää.
        No odottelen ja hengaan Korvessa sitten Firefoxin kautta. :)

        suosittelen poistaman operan välimuistin


    • Nyt toimii. :)

    • Ja taas. Korpi temppuilee ja sivusto näyttää oudolta. Ja ei, ei ole pelkästään Operan ongelma vaan myös firefox tarjoaa samaa näkymää.

    • Näköjään teeman vaihto auttoi. Ainakin osittain. Harmittaa silti, kun en näemmä voi käyttää haluamaani teemaa.

    • Hm... Onko ongelma palannut, sillä sain juuri ilmoituksen että: Sivustoon ei saada yhteyttä.
      On se kiva, että foorumia on yritetty saada toimimaan ja sitten kun se on toiminut vähän aikaa kunnolla alkaa se temppuilu taas. Mä olen edelleen täysin uuden foorumipohjan kannalla, sillä tässä nykysessä lienee joku isompi bugi, joka ei suostu poistumaan ja aiheuttaa ajoittain ongelmia. Tai sitten palveluntarjoaja ei hoida hommiaan kuten pitäisi ja se vaikuttaa foorumipohjan toimintaan.
      Tai sitten tonne on osunut joku palvelunesto hyökkäys tms juttu... mene ja tiedä.

      Tai no kävi toi forkka äsken näkyvissä, mutta näytti kovin oudolta. Taustakuva oli kadonnut jonnekin ja muutenkin oudon näköinen, eikä tuntunut muitakaan kuvia/ikoneita lataavan kunnollisesti.

      • Pääsin sisään kahdesti sillä että välittömästi ensimmäisen epäonnisen yrityksen jälkeen käynnistin toisen. ( ❛ ͜ʖ ❛ )

        Ei siitä kyllä kauheesti apua ollut, sillä etusivulta eteenpäin en kuitenkaan enää päässyt. ( ❛ - ❛ )

        (Simple Machines Forum. Kenties tietokone on liian monimutkainen rakkine sinne? :)


      • Anonyymi
        Simahtanut kirjoitti:

        Pääsin sisään kahdesti sillä että välittömästi ensimmäisen epäonnisen yrityksen jälkeen käynnistin toisen. ( ❛ ͜ʖ ❛ )

        Ei siitä kyllä kauheesti apua ollut, sillä etusivulta eteenpäin en kuitenkaan enää päässyt. ( ❛ - ❛ )

        (Simple Machines Forum. Kenties tietokone on liian monimutkainen rakkine sinne? :)

        Hassua, Juplinilla on samantapainen foorumipohja (jossei peräti sama) ja se toimii hyvin. *koputtaa puuta*
        Korjaan Juplin on myös simple machine pohjainen, eikä siellä ole ongelmaa, tosin eipä oo kauheesti kävijöitäkään.

        Joten joko korven foorumisoftaan on pesiytynyt jokin bugi tai sitten syy on jotakin muuta. No oli mikä oli, niin se selvästi ei ole voitettu ja näköjään on iskenyt taas. Harmittaa Hilbertin puolesta, kun hän on tapellut tuon kanssa nyt jo ties kuin kauan, eikä se vieläkään tahdo toimia temppuilematta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hassua, Juplinilla on samantapainen foorumipohja (jossei peräti sama) ja se toimii hyvin. *koputtaa puuta*
        Korjaan Juplin on myös simple machine pohjainen, eikä siellä ole ongelmaa, tosin eipä oo kauheesti kävijöitäkään.

        Joten joko korven foorumisoftaan on pesiytynyt jokin bugi tai sitten syy on jotakin muuta. No oli mikä oli, niin se selvästi ei ole voitettu ja näköjään on iskenyt taas. Harmittaa Hilbertin puolesta, kun hän on tapellut tuon kanssa nyt jo ties kuin kauan, eikä se vieläkään tahdo toimia temppuilematta.

        Tällä kertaa ongelman ei pitäisi olla softassa, vaan palvelin on tilapäisesti alhaalla.

        Olen pahoillani, kun foorumi ei taaskaan toimi. Kiitän kärsivällisyydestänne tosiaankin!



    • Ja ehdotan, että jos ongelmat yhä vain jatkuvat tuon palvelimen kanssa, niin vaihat sen toiseen. Alkaa olla sellanen fiilis että se taho tai henkilö kuka vastaa tosta palvelimesta ei taida välittää tehdä töitään ja siksi se palvelin on tämän tästä alhaalla tai sitten sinne päähän on osunu joku bugi tms joka ei vaan suostu poistumaan. Edelleenkin uskoisin, että voit kysästä Juplinin ylläpitäjältä Jupelta, et mitä palvelinta hän käyttää ja et miten sä saisit sen käyttöös.
      Tosin mulla on vaan muistikuva, et se mitä hän käyttää ois maksullinen. Mutta minä olisin valmis kyllä auttamaan kuluissa, jos vaan sillä sais foorumin pidettyä pystyssä. Ja uskoisin, että myös muut ois valmita (toivon ainakin niin) pikku summan sun avuks, ettei sun tarvis kaikkea yksin maksaa. Vähän kuin lahjoituksena. Ja sit valitettavasti pitäs päästää mainokset forkalle pyörii, kun niistä sais jotain hilusia kans. Tosin oletan että sulla kaiketi ois mahdollisuus vähän kattoa, et mitä mainoksia päästää forkalle, eli että aikuisviihde mainokset pysyis poissa, kun tuolla oletettavasti käy myös alaikäisiä, joiden silmille aikuisviihdemainokset eivät sovi.

      • Tekninen admin tekee parhaansa (ja vieläpä vapaaehtoisesti, vaikkei ees pelaa simsiä), mutta palvelimen asiakastuki ei ole vastannut vielä. Tän uuden palvelimen kanssa ei ole ennen ollut ongelmia.

        Kyllä, palvelin sekä domain ovat maksullisia nytkin. Foorumisofta sen sijaan on maksuton. Mainoksia ei ole tulossa, jos en nyt ihan konkurssiin mene.

        Nää välipäivät ovat vähän hankalaa aikaa _kaikkien_ palvelujen kannalta. En näe ainakaan vielä syytä vaihtaa taas palvelinta.


        Hyvää vuodenvaihteenseutua kaikille! Toivottavasti pääsemme taas pian juttelemaan korvessakin!


    • Hilbert, hei ja sori kun häirin, mutta simskorpeen ei pääse. Se herjaa vain, että sivustoon ei juuri nyt saada yhteyttä. Oletan toki, että olet varmaankin jo tutkimassa, että mistä vika mahdollisesti johtuu, mutten tietenkään voinut olla siitä varma, joten päätin ilmaista asian tännekin.
      Lisäksi ko sivusto on toiminut vähän hitaanlaisesti pidemmän aikaa, mutta juuri ennen tuota herjaansa, se oli toiminut yllättäväkin sutjakkaasti, joten vika lienee kai taas siellä sivuston tarjoajan päässä joten kai tässä on varauduttava että kestänee, ennen kuin saat sivuston taas toimimaan jos nyt et päätä sitten laittaa sitä kokonaan pois, kun sivusto on ollut aika hiljainen, hyvin pitkän aikaa ja mä olen varmaan ollut ainoa parin muun henkilön kanssa, ketkä on edes yrittäneet kirjoittaa sinne jotain.

      Mutta hei, kerro jos kaipaat jotain. Vaikka lahjoituksia, jos se sivusto/serveri tai mikä nyt onkaan tarttis maksua toimiakseen. Ellet sitten aio vaihtaa palvelun tarjoajaa, kun tuntuu, että tuon kanssa mikä sinulla nyt on ollu, on takunnut useamminkin. Koska mä en edelleenkään usko, että vika on käyttäjissä tai ylläpitäjässä, vaan ihan jossain muualla.

    • Mä alan jo epäillä, että simskorpi on lopettanut, kun ei se vieläkään ole toiminnassa, eikä tännekään ole kukaan vastannut mitään. Mut jos jotain on tekeillä, niin jonkinlainen lyhyt ilmoitus siitä missä mennään, ois kiva. Siis että vaikka onko jotain tekeillä vai ei tai jos sivut on kuopattu, niin sekin ois kiva tietää, ettei sit turhaa odottele niitä takaisin.

      • Hei ja anteeksi, en ole ollut pitkään aikaan täällä suomi24:ssä!

        Mitenhän tän sanoisi kiroilematta... Palvelin ja tiedot katosivat ilmeisesti yllättäen.

        Nyt kysynkin teiltä, oisko vielä käyttöä suomalaiselle sims-foorumille? Simskorpikin oli pitkään varsin hiljainen kaiken kaikkiaan. Tietosivustoa en aio enää perustaa, kun voimavarat on rajalliset, mutta foorumi on kyllä edelleen mahdollinen, tosin pitäisi aloittaa vaihteeksi tyhjältä pöydältä ;____;

        Mulla on ollut tässä toinenkin foorumiprojekti, https://avomafia.fi/ Aikasta kuollut sekin, mutta yksi mahdollisuus oisi tehdä sinne osio Simsiä varten. Toki jos kiinnostusta löytyy, puhtaasti simsillisenkään foorumin perustaminen ei ole mahdottomuus.

        Kiitos mielenkiinnosta ja uskomattomasta kärsivällisyydestä!


      • Hilbert kirjoitti:

        Hei ja anteeksi, en ole ollut pitkään aikaan täällä suomi24:ssä!

        Mitenhän tän sanoisi kiroilematta... Palvelin ja tiedot katosivat ilmeisesti yllättäen.

        Nyt kysynkin teiltä, oisko vielä käyttöä suomalaiselle sims-foorumille? Simskorpikin oli pitkään varsin hiljainen kaiken kaikkiaan. Tietosivustoa en aio enää perustaa, kun voimavarat on rajalliset, mutta foorumi on kyllä edelleen mahdollinen, tosin pitäisi aloittaa vaihteeksi tyhjältä pöydältä ;____;

        Mulla on ollut tässä toinenkin foorumiprojekti, https://avomafia.fi/ Aikasta kuollut sekin, mutta yksi mahdollisuus oisi tehdä sinne osio Simsiä varten. Toki jos kiinnostusta löytyy, puhtaasti simsillisenkään foorumin perustaminen ei ole mahdottomuus.

        Kiitos mielenkiinnosta ja uskomattomasta kärsivällisyydestä!

        Minä ainakin kaipaisin suomalaista sims foorumia, vaikka toki myönnän, että korpi oli aika hiljainen ja siellä mun lisäks vissiin vain pari muuta yritti saada jonkinlaista keskustelua aikaiseksi.
        Hm, miten olisi discord versio, sinne vois paremmin saada porukkaa tulemaan, kun ois varmaan vähän helpompi kuin foorumi ja ilmainen.
        Mulla on discord tunnukset, kun mut kutsuttiin yhdelle simsaiheiseen discord keskusteluun ja sielläkin on useita osioita, löytyöjä ja linkkejä ja vinkkejä, mutta ois toki kiva jos olis suomeksikin, helpompi vaihtaa ajatuksia. Ja toi discord saattaisi olla vähän helpompi (ehkä, en tosiaan oo varma) senkin osalta, että pystyy paremmin seuraamaan, et ketä siellä on ja potkimaan pois jos käyttäytyy epäkohteliaasti. Ai niin ja runsas määrä hymiöitä. :D

        Ja chattimainen ympäristö, joka voisi innoittaa ihmisiä paremmin kirjoittamaan, kuin foorumilla. Vaikka toki foorumeissakin on toki hyvätkin puolensa, vaikka toki niitä ongelmiakin. Tosin ei kai taida olla olemassakaan sitä the täydellistä palvelua. Aina löytyy jotain. :D

        Ja asiasta kukkaruukkuun. Ai muuten hilbert ja muut simeilijät olkaahan latailujen kanssa varovaisia, nimittäin Cowbuild niminen tumblr käyttäjä (jolla on myös patreon sivusto) on (ainakin huhujen mukaan, mutta ne taitanevat pitää paikkansa) laittanut trackereita (ja olen kuullut, että on muitakin, erityisesti patreonin käyttäjissä, jotka tekevät samaa) ladattaviinsa ja käyttänyt sitä jo väärin, (doxing tai suomeksi doksaus) ja doksannut ainakin yhden henkilön, levitellen hänen tietojaan ympäriinsä. Eli pitäkää huoli että teidän turvasysteeminne on ajantasalla, eikä tärkeitä tietoja ja kuvia helposti saatavilla.

        Ja lopuksi, oikein ihanaa joulua kaikille. :)


      • Yavannah kirjoitti:

        Minä ainakin kaipaisin suomalaista sims foorumia, vaikka toki myönnän, että korpi oli aika hiljainen ja siellä mun lisäks vissiin vain pari muuta yritti saada jonkinlaista keskustelua aikaiseksi.
        Hm, miten olisi discord versio, sinne vois paremmin saada porukkaa tulemaan, kun ois varmaan vähän helpompi kuin foorumi ja ilmainen.
        Mulla on discord tunnukset, kun mut kutsuttiin yhdelle simsaiheiseen discord keskusteluun ja sielläkin on useita osioita, löytyöjä ja linkkejä ja vinkkejä, mutta ois toki kiva jos olis suomeksikin, helpompi vaihtaa ajatuksia. Ja toi discord saattaisi olla vähän helpompi (ehkä, en tosiaan oo varma) senkin osalta, että pystyy paremmin seuraamaan, et ketä siellä on ja potkimaan pois jos käyttäytyy epäkohteliaasti. Ai niin ja runsas määrä hymiöitä. :D

        Ja chattimainen ympäristö, joka voisi innoittaa ihmisiä paremmin kirjoittamaan, kuin foorumilla. Vaikka toki foorumeissakin on toki hyvätkin puolensa, vaikka toki niitä ongelmiakin. Tosin ei kai taida olla olemassakaan sitä the täydellistä palvelua. Aina löytyy jotain. :D

        Ja asiasta kukkaruukkuun. Ai muuten hilbert ja muut simeilijät olkaahan latailujen kanssa varovaisia, nimittäin Cowbuild niminen tumblr käyttäjä (jolla on myös patreon sivusto) on (ainakin huhujen mukaan, mutta ne taitanevat pitää paikkansa) laittanut trackereita (ja olen kuullut, että on muitakin, erityisesti patreonin käyttäjissä, jotka tekevät samaa) ladattaviinsa ja käyttänyt sitä jo väärin, (doxing tai suomeksi doksaus) ja doksannut ainakin yhden henkilön, levitellen hänen tietojaan ympäriinsä. Eli pitäkää huoli että teidän turvasysteeminne on ajantasalla, eikä tärkeitä tietoja ja kuvia helposti saatavilla.

        Ja lopuksi, oikein ihanaa joulua kaikille. :)

        Hyvää joulua ja tähtikirkasta uutta vuotta kaikille!


      • Anonyymi
        Yavannah kirjoitti:

        Minä ainakin kaipaisin suomalaista sims foorumia, vaikka toki myönnän, että korpi oli aika hiljainen ja siellä mun lisäks vissiin vain pari muuta yritti saada jonkinlaista keskustelua aikaiseksi.
        Hm, miten olisi discord versio, sinne vois paremmin saada porukkaa tulemaan, kun ois varmaan vähän helpompi kuin foorumi ja ilmainen.
        Mulla on discord tunnukset, kun mut kutsuttiin yhdelle simsaiheiseen discord keskusteluun ja sielläkin on useita osioita, löytyöjä ja linkkejä ja vinkkejä, mutta ois toki kiva jos olis suomeksikin, helpompi vaihtaa ajatuksia. Ja toi discord saattaisi olla vähän helpompi (ehkä, en tosiaan oo varma) senkin osalta, että pystyy paremmin seuraamaan, et ketä siellä on ja potkimaan pois jos käyttäytyy epäkohteliaasti. Ai niin ja runsas määrä hymiöitä. :D

        Ja chattimainen ympäristö, joka voisi innoittaa ihmisiä paremmin kirjoittamaan, kuin foorumilla. Vaikka toki foorumeissakin on toki hyvätkin puolensa, vaikka toki niitä ongelmiakin. Tosin ei kai taida olla olemassakaan sitä the täydellistä palvelua. Aina löytyy jotain. :D

        Ja asiasta kukkaruukkuun. Ai muuten hilbert ja muut simeilijät olkaahan latailujen kanssa varovaisia, nimittäin Cowbuild niminen tumblr käyttäjä (jolla on myös patreon sivusto) on (ainakin huhujen mukaan, mutta ne taitanevat pitää paikkansa) laittanut trackereita (ja olen kuullut, että on muitakin, erityisesti patreonin käyttäjissä, jotka tekevät samaa) ladattaviinsa ja käyttänyt sitä jo väärin, (doxing tai suomeksi doksaus) ja doksannut ainakin yhden henkilön, levitellen hänen tietojaan ympäriinsä. Eli pitäkää huoli että teidän turvasysteeminne on ajantasalla, eikä tärkeitä tietoja ja kuvia helposti saatavilla.

        Ja lopuksi, oikein ihanaa joulua kaikille. :)

        Foorumi on aina parempi kuin joku discord varsinkin vanhemmille pelaajille. Jos ei foorumeilla ole porukkaa tarkoittaa se sitä ettei sivusto vain kiinnosta. Pysyisin myöskin erossa kaikista tumblr jutuista, siellä ei ole kuin hihhuleita ja wokehörhöjä.
        Paras latailu sivusto on ihan thesimsresource.com. Todella laadukkaita tavaroita,skinejä jne eikä varmasti tule ongelmia saati viruksia.


    • No niin, heis Hilbert. Mites nyt menee foorumin osalta, vai haluatko tehdä sen vaikka discordiin? Unohdin sanoa, iski kai ajatuskatkos, että siksikin toi Discord on mahdollisesti ok vaihtoehto, kun siitä on myös mobiilisovellus, eli toimii hyvin molemmissa. PC:ssä että kännyköissä jne. Ja sen saa suomeksi ja siellä ei tarvitse käyttää omaa nimeä, eli nimimerkillä voi olla, että sinänsä turvallista. Etenkin kun vielä huolehtii että sen oman kännykkänsä/tabletin/pöytäkoneen/läppärin jne turvallisuus systeemit on kunnossa ja ajatasalla ja vaikka pitää netin kiinni, kun ei sitä tarvitse. Pysyy virukset ja muut nettipöpöt, sekä hakkerit loitolla.
      Lisäksi Discordissa tosiaan on se mahdollisuus että voi kutsua sinne ihmisiä erikseen, eli sillätavoinkin päättää että kuka sinne sun valitsemaan discord kanavalle pääsee ja kuka ei. Lisäksi pitäs tosin katsoa vielä noiden asetuksista, että mitä kaikkia säätöjä siellä voi tehdä.
      Silti mä pitäisin sen mahdollisen suomalaisen sims kanavan ilmaisena, mutta toki niin, että lahjoittaminen olisi mahdollista. Mä kun olen sitä mieltä että vapaaehtoisuus toimii paremmin kuin pakottaminen ja muutenkin inhoan maksumuureja yli kaiken.
      Ai niin ja Discordissa toimii myös kuvat, eli kuvia voi jakaa, tosin en oo varma vieläkään et miten se toimii pöytäkoneen kautta muuten kuin linkittämällä, mutta mobiilina (eli känny) se toimii kyllä et omasta kännystä pystyy suoraan laittaa kuvia.
      Ja lisäksi sinne voi tosiaan laittaa varmaan suunnilleen samat säännöt kuin foorumillekin, eli hyvät tavat jne. Plus sit tietty discordin omat säännöt, että jos siellä sitten perseilee discordin sääntöjen vastaisesti ja lentää pois, niin se on sit oma moka. Mut nekin säännöt on pääsääntöisesti samoja kuin pc:n käyttäjilläkin, eli netiketti, hyvät käytöstavat ja se oman järjen käyttö.

      Mitä nyt tossa jokunen päivä sitten kurkin Korpea, niin ei sinne vieläkään tunnu pääsevän, eli uusiksi kai menee, mut ymmärrän kyllä jos et jaksa enää taisella sitä uudelleen pystyy, kun on sekin melkoinen operaatio kaikkine säätöineen jne.
      Mut ilmoittele toki, että mitä päätät tehdä ja haluatko, että ehkä discordi, kun sielläkin voi olla tosiaan anonyyminä, ettei siellä tosiaan omalla nimellä oo pakko olla. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe