VAPPUA JUHLIMAAN!

Viileää. Mitä vaatetta ja missä juhlitaan? Onko tapana ottaa simaa, vai terästettyä?

53

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mnaah

      En ole opiskelija, en työläinen. En muutenkaan kiinnostunut kalenterijuhlista. en siis vietä vappua oikein mitenkään. Pari sesonkiin liittyvää poikkeusta.

      Ostan vappupörriäisen ovelle tunkevilta kauppiailta. Ei ne kaupustelijat ole mitenkään syypäitä siihen, että kulkevat häiriköimässä ihmisiä, vanhemmathan ne sen teettää. Noh, pikkuraha, menee teoriassa hyvään tarkoitukseen ja tuleehan siinä paperijätettä, että maan talouden jätepaperipisnes pyörii.

      Toinen on munkit. Mä en syö oikein koskaan nisua. Mä en pidä laisinkaan tippaleivistä, mutta noin satunnaisesti voin jonkin munkin syötä. Ostin pari munkkiponssua, se tietyllä tapaata vappumeininkiä.

      Simaa teen ympäri vuoden. Perinteinen juoma, kuten kaljakin. Nyt en ostanut, tahi tehnyt simaa. Poikkeuksellisesti ja ensimmäisen kerran ikinä ostin kaupasta sixpäkin lonkeroa. Ei johtunut vapusta mitenkään, mutta sattui tähän aikaan toi mieliteko.

      Kyllä kunnon pöljäily on mun mielestä hyvä asia. Vappuna saapi pöljäillä, oikein virallisemminkin. Mutta toi hirmu hulina ei oikein iske. Mä olen muuten kerran ollut lakittamassa mantaa, siis katsomassa, mun mielestä ihan idioottimaista tuhnausta.

      Klara wappen juu, kaikille, jotka sellaista haluaa. Mä pidän hajurakoa.

      =DW=

      • Taksiasiakas vaati ajamaan "kovan naisen" luokse, eikä suostunut kertomaan osoitetta. Päädyttiin Mantan patsaalle.


    • Anonyymi

      Tätä menoa jos jatkuu niin vappukokot jäävät polttamatta; sadetta on luvassa vain länsi-Ruotsiin ja täällä on ollut kuivaakin kuivempi kevät. Meidän alueella on jo palanut ainakin kolme päivää metsäpalo, tuskin parikymmentä km. meiltä, vaikka ilmeisesti tuulee meren suuntaan niin ettet savu tule meille. Edellisvuoden kuiva ruoho on myös hyvin tulenarkaa ja tänä vuonna ruohopalot ja metsäpalot ovat tulleet päällekkäin ja helikopterit pörräävät taivaalla.
      Räntäsadetta olisin toivonut, mutta ei näytä siltä. Viileämpää, mutta aurinkoista ja tuulista.
      Perinteinen kylätapahtuma joenrannalla taitaa jäädä vaisuksi, ellei kokkoakaan saada polttaa. Ilotulitus on jo kielletty.
      Taitaa jäädä ainoaksi mahdollisuudeksi grillata tyttären luona.

      (hieman harmissaan, Paloma.se)

      • Anonyymi

        hyvä juttu jos mokomat saastekokot ja maapallon toiselta puolelta rahdatut saasteraketit on valtiovallan toimesta kielletty, nykyään kun ei ihmiset näytä omana tykönään tajuavan mikä on sitä turhinta saastuttamista


      • Tellukka

        Meillä näkyy viime yönä sataneen.
        Luultavasti kokon polttaminen ei ole täällä kiellettyä, koska sen paikka on niin vesirajassa, eikä siinä ole juurikaan lähistöllä mitään sellaista helposti syttyvää. Palokunta on muutenkin joka vuosi ollut kytiksellä siinä lähistöllä kaiken varalta.

        Kokolle minun askeleeni luultavasti suuntaavat Vappuaatona, ellei ole ihan hirmuinen ilma. Ei niinkään sen tulen takia, vaan kuuntelemaan/katsomaan, kun paikallinen kuoro toivottaa kesän tervetulleeksi ja tähystelemään minkä verran kylän asukkaitten väri on muuttunut viime vuodesta.
        Siinä samalla sponsoroin paikallista urheiluseuraa syömällä nakkisämpylän tai pari ja ehkä vielä hillo/kerma vohvelin jälkiruuaksi.


      • Helsingissä sataa tihuuttaa parasta aikaa. Kylmenevää ( 13) Viileässä ei juomingit hurjistu liikaa. Ostin grillikylkeä ja todennäköisesti grillailen kotona.


      • Vappukokot?
        Missä kummassa sellaisia poltetaan?
        Kuka on keksinyt?

        Juhannuskokko taitaa olla Suomessa yleisin.
        Pääsiäskokot ovat laajentaneet Pohjanmaalta aluettaan myös muualle Suomeen.

        Uusia asioita voi tulla vastaan ikääntyneenäkin. Vappukokko? Ihan oikeastiko?


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        Vappukokot?
        Missä kummassa sellaisia poltetaan?
        Kuka on keksinyt?

        Juhannuskokko taitaa olla Suomessa yleisin.
        Pääsiäskokot ovat laajentaneet Pohjanmaalta aluettaan myös muualle Suomeen.

        Uusia asioita voi tulla vastaan ikääntyneenäkin. Vappukokko? Ihan oikeastiko?

        Majbrasa.
        Ikivanha traditio ainakin Ruotsissa. Onkohan Ahvenanmaallakin, muistelisin jostain lukeneeni.


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        Vappukokot?
        Missä kummassa sellaisia poltetaan?
        Kuka on keksinyt?

        Juhannuskokko taitaa olla Suomessa yleisin.
        Pääsiäskokot ovat laajentaneet Pohjanmaalta aluettaan myös muualle Suomeen.

        Uusia asioita voi tulla vastaan ikääntyneenäkin. Vappukokko? Ihan oikeastiko?

        Googlaapa vappukokko, niin näyttää siltä kuin niitä poltettaisiin Suomessakin.


      • Anonyymi
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Vappukokot?
        Missä kummassa sellaisia poltetaan?
        Kuka on keksinyt?

        Juhannuskokko taitaa olla Suomessa yleisin.
        Pääsiäskokot ovat laajentaneet Pohjanmaalta aluettaan myös muualle Suomeen.

        Uusia asioita voi tulla vastaan ikääntyneenäkin. Vappukokko? Ihan oikeastiko?

        Vappukokko (majbrasa) on ruotsalaisille yhtä perinteinen kuin Suomessa juhannuskokko. Alunperin kaikki nää kokot, pääsiäiskokko Tanskassa ja Skånessa, vappukokko keski-Ruotsissa ja juhannuskokko Suomessa ja pohjoisessa ovat olleet kai karjavalkeita, joita oli sytytelty hakoihin pelottamaan susia ja muita petoeläimiä kun karjaa ja lampaita oli päästetty kesälaitumelle ja siitä syystä ne ovat hieman eri aikaan kun tässä pitkänomaisessa maassa kevät edistyy hitaasti etelästä pohjoiseen.
        Med vänlig hälsning

        Paloma.se


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Meillä näkyy viime yönä sataneen.
        Luultavasti kokon polttaminen ei ole täällä kiellettyä, koska sen paikka on niin vesirajassa, eikä siinä ole juurikaan lähistöllä mitään sellaista helposti syttyvää. Palokunta on muutenkin joka vuosi ollut kytiksellä siinä lähistöllä kaiken varalta.

        Kokolle minun askeleeni luultavasti suuntaavat Vappuaatona, ellei ole ihan hirmuinen ilma. Ei niinkään sen tulen takia, vaan kuuntelemaan/katsomaan, kun paikallinen kuoro toivottaa kesän tervetulleeksi ja tähystelemään minkä verran kylän asukkaitten väri on muuttunut viime vuodesta.
        Siinä samalla sponsoroin paikallista urheiluseuraa syömällä nakkisämpylän tai pari ja ehkä vielä hillo/kerma vohvelin jälkiruuaksi.

        Ehkä olet ulkomailla, en tiedä. Ainakin etelä- Suomessa on voimassa metsäpalovaroitus, siinä ei silloin tarvitse miettiä sytytetäänkö nuotio vai ei, sitä kun ei ole lupa sytyttää, avotulen teko on kerta kaikkiaan yksiselitteisesti kielletty. Kielto pätee muuten myös esim. pienimuotoiseen vaikka tynnyrissä tapahtuvaan risujenpolttoon, sieltä se kipinä voi karata ihan siinä kuin nuotiostakin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olet ulkomailla, en tiedä. Ainakin etelä- Suomessa on voimassa metsäpalovaroitus, siinä ei silloin tarvitse miettiä sytytetäänkö nuotio vai ei, sitä kun ei ole lupa sytyttää, avotulen teko on kerta kaikkiaan yksiselitteisesti kielletty. Kielto pätee muuten myös esim. pienimuotoiseen vaikka tynnyrissä tapahtuvaan risujenpolttoon, sieltä se kipinä voi karata ihan siinä kuin nuotiostakin!

        "Ska du fira valborg på Värmdö?
        Strandviksparken
        Traditionellt valborgsfirande med mässingsorkester, sångkör, valborgsbrasa och fyrverkeri. Firandet startar kl. 18.30 och brasan tänds kl. 20.30"

        Täällä saa polttaa, mutta siihen on pitänyt hankkia lupa. ja

        "Tänk på detta
        Valborgsmässoeldar är tillåtna om du eller någon annan arrangör tar ansvaret för säkerheten. Ni är skyldiga att förebygga, hindra och begränsa allt som gör att elden kan sprida sig. En ansvarig person ska vara kvar på plats tills elden brunnit ut eller släckts helt och hållet. "


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        "Ska du fira valborg på Värmdö?
        Strandviksparken
        Traditionellt valborgsfirande med mässingsorkester, sångkör, valborgsbrasa och fyrverkeri. Firandet startar kl. 18.30 och brasan tänds kl. 20.30"

        Täällä saa polttaa, mutta siihen on pitänyt hankkia lupa. ja

        "Tänk på detta
        Valborgsmässoeldar är tillåtna om du eller någon annan arrangör tar ansvaret för säkerheten. Ni är skyldiga att förebygga, hindra och begränsa allt som gör att elden kan sprida sig. En ansvarig person ska vara kvar på plats tills elden brunnit ut eller släckts helt och hållet. "

        Ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olet ulkomailla, en tiedä. Ainakin etelä- Suomessa on voimassa metsäpalovaroitus, siinä ei silloin tarvitse miettiä sytytetäänkö nuotio vai ei, sitä kun ei ole lupa sytyttää, avotulen teko on kerta kaikkiaan yksiselitteisesti kielletty. Kielto pätee muuten myös esim. pienimuotoiseen vaikka tynnyrissä tapahtuvaan risujenpolttoon, sieltä se kipinä voi karata ihan siinä kuin nuotiostakin!

        Toivottavasti ei ainakaan täällä kukaan raapaise tikunnokkaan tulta, sillä luonto on rutikuiva ja aikamoinen puuskatuuli humisee nurkissa.


      • Helsingissä sade alkoi vappuiltana ja jatkui yön yli. Viimeinkin luonto puhkeaa kesään piristävän sateen myötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hyvä juttu jos mokomat saastekokot ja maapallon toiselta puolelta rahdatut saasteraketit on valtiovallan toimesta kielletty, nykyään kun ei ihmiset näytä omana tykönään tajuavan mikä on sitä turhinta saastuttamista

        Spede:" On hyvä kun saa vappuna edes simoo."


    • Anonyymi

      Olen noita vapputarjoilumainoksia nähdessä saanut makumuiston äidin tekemästä oikeasta simasta ja mukavasti ruskistuneista, rapsakkakuorisista munkkirinkeleistä. Rinkelit ovat ihan parasta, koska niissä on sitä rapsakkaa kuorta paljon.

      Vähän olen miettinyt josko itse valmistaisin simaa, mutta minulla ei ole tyhjiä pulloja. Pitäisi mennä jonnekin sekatavarakauppaan jossa tyhjiä pulloja myydään. Voisi niillä pulloilla olla käyttöä myöhemminkin, ehkä.

      En juhli vappua. Tänä vuonna ei ole edes lapsenlikotusta. Jos sää sallii, niin menen piknikille jonnekin kansallispuistoon tai luonnonsuojelualueelle. Jos ei salli, niin pönötän kotona siman ja munkkien kanssa tai sitten en.

      • Simaa ei enää ehdi valmistaa vapuksi. Valmista pitää olla. Ehkä puolikuiva valkkari ajaisi asian.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Simaa ei enää ehdi valmistaa vapuksi. Valmista pitää olla. Ehkä puolikuiva valkkari ajaisi asian.

        Puolikuiva valkkari ei maistu munkkirinkeleiden kanssa, luulen, en ole kokeillut. Luin jonkun pikasimareseptin. Ei maksane vaivaa. Ehkä kaupan sima ja kaupan munkki. Päälle sitten toteamus ettei olisi kannattanut :)


      • Anonyymi

        Kaupan simaa ei kyllä simaksi voi sanoa, mutta munkeista löytyy ihan makoisia vaihtoehtoja :)


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Simaa ei enää ehdi valmistaa vapuksi. Valmista pitää olla. Ehkä puolikuiva valkkari ajaisi asian.

        Eikö tosiaan kerkeä sima vapuksi, vapunaattohan on vasta tiistaina ja vappu keskiviikkona. Jos nyt keittäis simaveden niin eikö kerkeä käynnistyä?
        Tänään paistan munkkeja lapsenlapsen synttäreille. (joka vuotinen traditio)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tosiaan kerkeä sima vapuksi, vapunaattohan on vasta tiistaina ja vappu keskiviikkona. Jos nyt keittäis simaveden niin eikö kerkeä käynnistyä?
        Tänään paistan munkkeja lapsenlapsen synttäreille. (joka vuotinen traditio)

        Ole parempi arvioimaan siman käyntiajan. Kesken käyneestä "simasta" saa ihanan ruikku taudin. Onnellista vappua sinulle ja kaikille osallistujille.


    • Töissä ovat porukat, ei ole vappujuhlijoita tulossa, joten kissan kanssa kaksin ollaan.
      Tiedä vaikka siivoisin kalamajan ja jotain muitakin järjestelyjä tekisin.
      Illalla lämmittelen saunan grillaan makkaraa ja hörppään olutta päälle.
      Tykkään touhuilla myös ihan itseksenikin vaan.

      • Krillikylkeä grillaten lapsenlapsi saattaa tulla seuraksi. Telkkarista näkee juhlijoita, eikä sade yllätä katsellessa.


    • Anonyymi

      Arvo. E:n kirjoitukset ovat mukavia.
      En taida juhlia sen kummemmin.

    • Anonyymi

      Kävellään vähän rundia kylän keskustassa ja katsellaan kun ihmiset rientävät kuka pallon ja serpentiinien kanssa ja kuka ilman. Se huipentuu kiskasta ostamiin jätskeihin. Siinä istutaan penkillä ja muutamat tutut jäävät rupattelemaan. Se riittää. Aina ne saavat ÄPYn kaupattua.

    • Ihan kotosalla leppoisasti. En paista munkkeja enkä osta, mieskään ei halua, gluteiiniton. Simaakaa en itse tee. Jotain marttojen myyjäisisitä saatan itse pullollisen ostaa. Ihan normi päivä remontin jälkiä siivoillen ja huonekaluja paikoileen asetellen. Ehkä saunakaljat mutta ei mitään terästettyä. Vappuhulinat ei ole enää vuosiin innostaneet.

      • Anonyymi

        Minä en myöskään tee simaa. Muutama vuosi takaperin Ilves-purkin pintajännitys napsautti simantekeleen keittiön pöydälle ja toisella kertaa sima oli tosi simaa. Aivan varmasti oli hyvät prosentit. Ei ollut lapsia juomassa, mutta itseni sain tuiteriin ja unille, ennen kuin ennätin sanoa kissa. Muovipullo, jossa sima oli pullistui uuteen muotoon.


    • Anonyymi

      Vappu on vielä salaperäinen arvoitus....saapi nähdä...kuohuvaa käyn ostamassa pullollisen....munkkeja en ole tehnyt vuosiin...Tuttavani kertoi että oli tehnyt eräälle yhteisölle 40litraa simaa....ei ollut kovin helppo tehdä fariinipussin ohjeilla...
      Veteraanipäivä ja liputuspäivä tänään....ajattelin että onkhan vielä veteraaneja elossa montaa....googletin ja kyllä heitä vielä tänävuonnakin on 10 000 elossa ..

      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        "Veljeä ei jätetä."

        Miettiköön kukin, minusta tuo lause piti veteraanien kesken.


    • Laitoin profiili-kuvaani Vappu-Herkkujani.
      Höyry-Vihannekset ja Kanan-Pojan-leikkeet hautuvat Hellalla loppu-lämmöissään.
      Nautin niitä sitten viihde-keskukseni keskellä.

      H.

      • Anonyymi

        Sullahan on sitten samat eväät kuin jouluna, juhannuksena , pääsiäisenä ja vuoden kaikkina muinakin päivinä. Olet tuon ruokailusi jo niin moneeen kertaan jankuttanut että siirry muihin aiheisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan on sitten samat eväät kuin jouluna, juhannuksena , pääsiäisenä ja vuoden kaikkina muinakin päivinä. Olet tuon ruokailusi jo niin moneeen kertaan jankuttanut että siirry muihin aiheisiin.

        "Anonyymi"

        Vappu-herkut ovat myös jankutusta.
        Samoin kun Suolisto-Sairaudet.
        Puolison hakkaaminen, Ruotsalaisten Terassien Tervaaminen.

        H.


      • Anonyymi

        H. Älä marise. Saat ketjuista ihan hyvää ainesta renkkuihin, kuten paksua matoa kiskova räksä ja muuta sen sellaista, ohutsuolen pätkäisy...


        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        H. Älä marise. Saat ketjuista ihan hyvää ainesta renkkuihin, kuten paksua matoa kiskova räksä ja muuta sen sellaista, ohutsuolen pätkäisy...


        Beng

        "Anonyymi"

        En minä marise.
        Kommentoin epä-tietoiselle.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        En minä marise.
        Kommentoin epä-tietoiselle.

        H.

        Keksi vaan hyvä mies kivoja aloituksia, sellaisia jotka eivät mielestäsi ole renkutusta tai jankutusta. Saa olla nokkelia, viisaita, vaikeita. Kyllä meillä on kapasiteettia vastata lähes mihin aiheeseen tahansa. Täältä ja monelta muulta viisaalta pesee..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keksi vaan hyvä mies kivoja aloituksia, sellaisia jotka eivät mielestäsi ole renkutusta tai jankutusta. Saa olla nokkelia, viisaita, vaikeita. Kyllä meillä on kapasiteettia vastata lähes mihin aiheeseen tahansa. Täältä ja monelta muulta viisaalta pesee..

        "Anonyymi"

        Minä en edes muista, onko aloitukseni koskaan herättänyt suuremmin kiinnostusta ja innostusta.
        Asia on tietenkin ihan ymmärrettävä.
        Naisia on 99.9%
        Ja minä olen mies.
        Aloitukseni ovat olleet useimmiten mies-asia-pitoisia.
        Vaan eivät koskaan seksuaalisia.
        Miten niihin sitten naiset...?
        Ja tietysti, en minä pysty/innostu kommentoimaan Pitsien Nypläämistä.
        Ehkä kuitenkin hiplaamisesta vähän.
        -
        Mukavaa kuitenkin että herätän kiinnostusta muuten.
        Sinunkin kiinnostustasi. :)

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä en edes muista, onko aloitukseni koskaan herättänyt suuremmin kiinnostusta ja innostusta.
        Asia on tietenkin ihan ymmärrettävä.
        Naisia on 99.9%
        Ja minä olen mies.
        Aloitukseni ovat olleet useimmiten mies-asia-pitoisia.
        Vaan eivät koskaan seksuaalisia.
        Miten niihin sitten naiset...?
        Ja tietysti, en minä pysty/innostu kommentoimaan Pitsien Nypläämistä.
        Ehkä kuitenkin hiplaamisesta vähän.
        -
        Mukavaa kuitenkin että herätän kiinnostusta muuten.
        Sinunkin kiinnostustasi. :)

        H.

        Voi sua pientä matkaajaa..


    • Anonyymi

      Onnentuoja lintu on bongattu Turun seudulla ....kattohaikara....Löytyisipä vaan siippakin sille...eikös sitä sanottu että haikara on tuonut lapsen ....jo alkaisi lapsiluku kasvamaan...

      mimmimum-..mi

      • "Ano-Mimmi"

        Is-lehden Fingerporissa oli mukava, nyky-aikainen strippi kiukkuisesta Haikarasta.

        H.


    • Anonyymi

      Simaa en ole juonut yli 50 kymmeneen vuoteen. Sitä ennen oli kyllä juomia ja tavallaan elämää joskus muistuu mieleen rakas Suomi.

    • Anonyymi

      Hyppään lentokoneeseen, lennän Seutulaan, menen taksilla Hakaniemen torille kuuntelemaan, lupaako Rinne toisenkin vappu satasen. Ekahan on jo saatu kun demarit voitti hillomunkin mitalla perussuomalaiset.
      Aion pukeutua ei niin näyttävästi ja raflaavasti, mieluummin huomiota herättämättä vaikkapa työläisen telakkahaalareihin.

      • Anonyymi

        Aika pieleen on menossa sinun vappu noilla suunnitelmilla. Ehkä sinne Seutulaankin voit lentää, yleisimmin laskeudutaan Helsinki-Vantaan kentälle. Hakaniemen torilla jos odottelet vappupuheita pidettäväksi niin aikasi voi tulla pitkäksi. Vappujuhla näet järjestetään Kansalaistorilla.

        Mutta ei siinä mitään. Vietä sinä omanlaisesi vappendaali.


      • Hakaniemen tori on ollut remontissa puoli vuotta. Kuukauteen en ole siellä käynyt - lieneekö valmistunut. Lentoasemalta on suora junayhteys keskusrautatie asemalle. TERVETULOA VAPPUILEMAAN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pieleen on menossa sinun vappu noilla suunnitelmilla. Ehkä sinne Seutulaankin voit lentää, yleisimmin laskeudutaan Helsinki-Vantaan kentälle. Hakaniemen torilla jos odottelet vappupuheita pidettäväksi niin aikasi voi tulla pitkäksi. Vappujuhla näet järjestetään Kansalaistorilla.

        Mutta ei siinä mitään. Vietä sinä omanlaisesi vappendaali.

        Niinkö on Helsinki romutettu, jälleen kerran. Ikuisuuskorjaus. Remontteja joka nurkalla. Hämeentien korjauksesta tiedän, niin paljon siitä on toitotettu julkisella puolella.
        Kampista on tainnut tulla uusi työväen ja muunkin vähä porukan tapaamiskeskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pieleen on menossa sinun vappu noilla suunnitelmilla. Ehkä sinne Seutulaankin voit lentää, yleisimmin laskeudutaan Helsinki-Vantaan kentälle. Hakaniemen torilla jos odottelet vappupuheita pidettäväksi niin aikasi voi tulla pitkäksi. Vappujuhla näet järjestetään Kansalaistorilla.

        Mutta ei siinä mitään. Vietä sinä omanlaisesi vappendaali.

        Helsinki- Vantaan lentoasema on aina sijainnut ja sijaitsee edelleen Seutulassa ja ennen tätä merkillistä nimiväännöstä se tunnettiinkin nimenomaan ja vain Seutulan lentoasemana.


      • Anonyymi

        "Autolla Kanarian saarille
        eli Seutulan lentokenttä työmaalle
        minä lähdin tuolle suositulle matkalle
        ilman ulkomaan passia"

        Sanoitti Vexi Salmi ja lauloi Irwin aikoinaan.

        Vanhalle liitolle / kansalle se on Seutula edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autolla Kanarian saarille
        eli Seutulan lentokenttä työmaalle
        minä lähdin tuolle suositulle matkalle
        ilman ulkomaan passia"

        Sanoitti Vexi Salmi ja lauloi Irwin aikoinaan.

        Vanhalle liitolle / kansalle se on Seutula edelleen.

        Juu juu menneisyydessä elävät lentelee Seutulaan ja matkustelee Neuvostoliittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu menneisyydessä elävät lentelee Seutulaan ja matkustelee Neuvostoliittoon.

        Mutta ja mutta, nimittäin Helsinki- Vantaa- nimistä paikkakuntaa ei suomesta löydy, Seutula sen sijaan kyllä!


    • Jenkkiautolla on vuosikymmeniä kruisailtu perheen kanssa vappuna. Nyt muorin kanssa kahden kun lastenlapsetkin jo omissa menoissaan. Ei ole riemulla rajaa kun V-kasilla ajaa...autolle maittaa bensa ja itse humaltuu pelkästä ajelusta, eli on perillä kun astuu autoon, se minne mennään, on sivuseikka.

    • Anonyymi

      Luomu Prosecco hyisen kylmänä maistuu vaikka kotipihalla. On tosi hyvän makuista eikä kallista. Samalla voi vaikka haravoida. Näyttää siltä, että on syytä pukeutua lämpimästi, jos ei koko ajan huhki haravan kanssa.

    • Sää ratkaisee, miten sen vapun vietän.
      kylmällä sukellan peiton alle ja nukun koko päivän.

      Mutta kauniilla säällä voin hipsiä kaupunkiin, 'pistän hassun hatun päähän,
      menen katsomaan nuorten riehumista ja piipahdan itsekin jossain täpötäydessä kahvilassa tai terassilla.

      Simat ja munkit tuli syötyä jo eilen kun osuuskauppa vietti Munkkimaratonia,120 tuhatta munkkia ja 1200 litraa simaa uppoaa prismakaupan asiakkaiden suihin kolmena päivänä ennen vappua. joten siinä meni vappuperinne perille jo hyvissä ajoin.

      • Lähikuppilassa kävin aattona. Väki hilpeällä tuulella. Pari tuntia meni vauhdikkaasti. Aurinkoinen sää nyt vappuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe