Hävettääkö runkkaus?

Anonyymi

Hei, hävettääkö runkkaus aina jälkenpäin? Mulla aina tulee tunne että oon homo tai jotain . mutta kai tää on normaalia? Melkein jokapäivä runkkaan ja joskus montakertaa päivässsä. Onks tää normaalia? Aloitin 11 vuotiaana ja nyt oon 13.

10

72

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ellei kukaan ole nähny niin ei hävetä ja ei haittaa vaikka Jumala näkee, kun se ei ainkaan lavertele siitä kellekkään

    • Moi
      toi rukkaaminen on ihan normi juttua. varsinkin sulle nuorelle miehelle. runkataan täällä vanhemmatkin;)

      • Anonyymi

        Jaa no toivottavasti olette kaikki aikuisia jos vanhemmat runkkaatte.


    • Anonyymi

      Runkkaus on syntiä, älä tee sitä. se myös vähentää testosteronia kehossa.

    • Se on täysin normaalia. Kaikki eivät koe tuollaisia häpeän tunteita, mutta joillekin niitä tulee. Sinun ikäisenä minäkin olin yksi heistä.

      Opin itsetyydytyksen suunnilleen samanikäisenä, kuin sinäkin. Aluksi asiassa ei ollut mitään ongelmaa, enkä edes tiennyt, että mitä tein. Se oli minulle vaan joku juttu, joka tuntui hyvältä.

      Tilanne kuitenkin muuttui joskus 12-13 - vuotiaana, kun tietoisuus asioista kasvoi ja varsinkin kun siemensyöksyt alkoivat. Silloin minullekin tuli jälkikäteen noita kuvailemiasi häpeän tunteita ja ne olivat todella voimakkaita. Lisäksi siemensyöksy oli maailman ällöttävin asia ja se piti piilottaa pois silmistä laukeamalla alkkareihin, jotka sitten kiikutin pyykkiin hirveän itseinhon vallassa.

      Se oli aikaa ennen nettiä, eikä asiasta muutenkaan puhuttu, joten en pitkään aikaan edes tiennyt mitään nimeä itsetyydytykselle. Häpeävässä mielessäni ajattelin asiaa termillä "itsehomous" ja lupasin joka kerran jälkeen lopettaa moiset sairaat puuhat.

      Aloittaja, tiedän siis, miltä sinusta tuntuu. Olet täysin normaali ja se, mitä koet, on myös normaalia. Mutta se menee kyllä sinullakin vielä ohi. Itselläni se tapahtui sitten myöhemmin teini-iässä, kun aloin hyväksymään tosiasiat.

    • Anonyymi

      Joskus tälle 15-vuotiaallekin tulee runkattua sellainen fiilis että joko taas. Vaikka kuinka hyvin tietää että on normaalia runkata vaikka monta kertaa päivässä, niin silti joskus tuntuu että jos malttaisi pitää vähän taukoja niin tuntuis varmaan paremmalta. Välillä pystyn olemaan ilman neljä tai viis päivää ja sen jälkeen tuntuukin tosi upealta kun laukaisee. Mut sitten sitä taas "sortuu" ja runkkaa neljänä päivänä peräkkäin. Mut kaikki tällaiset ajatukset on tosiaan ihan normaaleja.

    • Anonyymi

      ok, kiitti vastauksista. oon koettanut vähentää käteenvetoa mutta kai tässä ei mitään pahaakaa. Koulusta kun tuun kotiin niin yleensä silloin runkkaan. muita ei vielä oo tullut, kun töissä vanhemmat ja veli ja sisko asuu jo muualla.

    • Anonyymi

      Runkkauksessa ei ole mitään hävettävää
      eikä siitä kannata tuntea mitään syyllisyyttä.
      Nuorena hormonit jylläävät, ja se on keino purkaa paineita
      ja myöskin oiva tapa tutustua omaan kehoon ja tuntemuksiin.
      Oma alkava seksuaalisuus monesti hämmentää ja hävettää nuorta.
      Siinä ei ole kuitenkaan mitään häpeämistä,
      ja runkkaus on hyvä keino tutustua omaan kehoonsa ja omiin tuntemuksiinsa
      ennen kuin aloittaa suhteen toisen ihmisen kanssa.
      Sitä ennen on hyvä olla perustiedot omista tuntemuksista.

    • Anonyymi

      Ole poika huoletta , ei runkkaamista tarvitse hävetä. Täysin luonnollista . Itse olen runkkannut nuoresta asti ja edelleen 2-4 kertaa päivässä tulee runkattua. Jatka vaan samaan malliin ja muista että runkkamista on vaan hyötyä , tulee hyvä olo ja vanhempana tutkitusti auttaa että ei tule niin herkästi eturauhas vaivoja.
      M62 Ukm Runkkari 🙂👍

    • Anonyymi

      On iha hyvä että sitä häpeää kun sen takia haluaa oikean kumppanin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe