Ei vieläkään Moccamasterilla kuumaa kahvia

Anonyymi

Sain taannoin hiljattain ostetulla komealla valkoisella keittimellä kylässä kahvia; hyvää kyllä, mutta: ei riittävän kuumaa. Sama homma kuin entisessä omassani. Yli puolitoista kW pitäisi riittää tehona...
Maidon laittamisen jälkeen piti käyttää mikrossa sen 10 sekkaa,,,

Hyvästä keittimestä ei kuuma kahvi ole silti kitkerää, kuten kuulee väitettävän.

Sain onneksi myytyä Huutiksessa pois. Philipsiin olen ollut vuosia tyytyväinen .

43

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo aikaisempi keitin ei kuumentanut kans kuumaksi ja meni rikki melkein heiti takuuajan jälkeen,
      Ostin uuden halvan Electrolux 1000 W nyt tulee kuumaa, ja lämmittää nopeasti vanhan kannuun jääneen kahvin.

    • Minustakin Moccamaster on ylimainostettu.
      Varmaan luullaan että korkeampi hinta takaa laadun. Minulla on Kylillä Moccamaster mutta usein keitän halvemmalla kun siinä kahvi tulee mielestäni parempaa.
      Yksin ollessani käytän murukahvia, kun siihen tottuu niin menettelee.
      Olin välillä vuosia ilman kahvia, olen vähitellen alkanut juomaan uudelleen.

      • Anonyymi

        Jauhatko itse omat papusi?

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jauhatko itse omat papusi?

        Beng

        Seuraa kuviani.

        H.


      • Anonyymi

        Severin jonka kannessa myös jauhava kahvimylly.
        Muistaakseni melko edullinen, ennen joulua ostettu.
        Teen suodatinkahvia, sekä ajoittain jauhan. Kuumaa molemmilla tavoilla.
        Toki kermaa tai punapurkkista maitoa lantringiksi.


      • Moccamasteriin jää aina noin vajaa desi vettä sisään, samaa voi olla muissakin keittimissä. Jos pitää pidempää taukoa keittimen käyttöön otossa niin vesi ei ole eää ihan raikasta.
        Olen kaatanut veden pois kääntämällä keittimen nurin, en tiedä onko siitä haittaa.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Moccamasteriin jää aina noin vajaa desi vettä sisään, samaa voi olla muissakin keittimissä. Jos pitää pidempää taukoa keittimen käyttöön otossa niin vesi ei ole eää ihan raikasta.
        Olen kaatanut veden pois kääntämällä keittimen nurin, en tiedä onko siitä haittaa.

        Jassoo. Olet lukenut viimeisimmät uutiset.

        H.


      • Anonyymi
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Moccamasteriin jää aina noin vajaa desi vettä sisään, samaa voi olla muissakin keittimissä. Jos pitää pidempää taukoa keittimen käyttöön otossa niin vesi ei ole eää ihan raikasta.
        Olen kaatanut veden pois kääntämällä keittimen nurin, en tiedä onko siitä haittaa.

        Ja MISSÄÄN TAPAUKSESSA EI SAA jättää mokkista pakkaseen, kun vedet on pois kaatamatta. Tutuilla KOKO MOKKIS HAJOSI, kun oli talven yli kylmätilassa ja vesi jäätyi.


      • hunksz kirjoitti:

        Jassoo. Olet lukenut viimeisimmät uutiset.

        H.

        Luin kyllä ja kokeilin heti. Kun käänsin keittimen nurin lavuaarin päällä niin aika paljon siitä tuli vettä.
        En olisi tiennyt tätäkään jos en seuraisi aikaani :)


    • Anonyymi

      Ai tämä taas:)))
      Jos puhutaan hyvästä kahvista, kahviin ei sotketa maitoa, eikä kermaa, eikä sokeria.
      Kyllä mokkamaisterilla saa kuumempaa mokkaa kuin suuhun kestää kaataa.
      No joo, ikäväähän se on, sinulla ei ole vieläkään varaa ostaa kunnollista kahvinkeitintä.

      • Laitetaan siihen kaksi pienen lusikallisen annosta Sokeria.

        H.


    • Hurraa hurraa hurraa sulle, kun ei isompaa murhetta ole.

    • Anonyymi

      Eikö se maito/kerma pidä lämmittää ensin jos haluaa kuumaa kahvia, keitti sitten millä keittimellä tahansa?
      Hytinäx1

      • Anonyymi

        Eikä mitä. Jääkappikylmää mölöä tai kermaa suoraan purkista. Siitä tulee hyvää kahvia.
        Sokerin unohdin kymmenisen vuotta sitten, en tiedä miksi, koska syön kermaleivoksia, kääretorttuja, herkkuviinereitä - milloin mitäkin hyvää.
        Ja aina on 4 - 5 lajitelman keksi purkki pöydässä.


      • Anonyymi

        Mites ne kolestroliarvot -tapissa?


      • Anonyymi

        Mitä on kolestrolit?
        Ei ole mitattu ikinä.
        Tjaa, legurissa kävin joskus 1999 - 2000. Ei silloin puhuttu kuin että terve kuin tauditon.
        Pelkääjät mittaa kolestroleja, sokeriarvoja sun muita eikä uskalla elää ja nauttia.
        Olen muuten alle painoindeksin, kuulemma.


    • Minun keittimessäni lattea tms. valmistettaessa käsitellään myös maito niin, että kuppiin kaadettaessa sen pinnallekin tulee ohut vaahtokerros. Maistuu.

    • Anonyymi

      Kun kylässä naamani edessä olevaan kahvikuppiin kaadetaan kahvia, niin mun pitää hiljaa itsekseni mutista, että "tuo ei oo kuumaa, saat juoda sen sukkelaan" ja myös "muista juoda kuppi tyhjäksi, ettet ole epäkohtelias".

      Usein siinä jutellessa, unohdan mutista ja tapa omaa kahvia juodessa vaistomaisesti on voimassa.
      Itsesuojeluvaistoni sekä suuri rakkauteni omaa kieläni kohtaan saa aikaan sen, että myös kylässä alan jäähdyttämään kahvia pitemmän ajan. Jätän myös kupin pohjalle muutaman sentin kahvia, jota en juo.

      Koska keitän itselleni pannukahvia, niin kahvin valmistuttua se on kiehuvan kuumaa. Kupissa ei enää kuplat polskuile niikuin kahvipannussa kun kiehuvaan veteen kahvia lappaan, mutta onhan se heevetin kuumaa. Poppaa taatusti jos heti alkaa juomaan.

      En laita kahviin sokeria, en laita kahviin kermaa, en laita kahviin maitoa.
      Juon kahvin ihanaisesti sellaisenaan. Kupin pohjalle jää laskeutuneet kahvinporot.

      Kyllä usein joudun pyytämään, että voisiko talon emäntä/isäntä kaataa hieman lisää kahvia entisen jäähtyneen lisäksi, kun oon vahingossa liikaa kahvia jäähdyttänyt.
      Jos kahvi on liian kylmäksi jäähtynyt, niin sitä ei juo pirukaan. En ainakaan minä. Kylmä kahvi on varsinaista huiturluuria.

      Tänä aamuna oon jo pritkistänyt monen monta kupillista kahvia. Olo on mukavan kahvinen. Olen kovasti hereillä :)

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        ennenvanhaan oli hauska kahvinjuonti tapa
        kahvi kaadettiin kupin aluseen, laitettiin sokerinpala
        huuleen, niin että se näkyi huulienvälissä, ja sitten
        ryystettiin kahvia.
        hnrjjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ennenvanhaan oli hauska kahvinjuonti tapa
        kahvi kaadettiin kupin aluseen, laitettiin sokerinpala
        huuleen, niin että se näkyi huulienvälissä, ja sitten
        ryystettiin kahvia.
        hnrjjj

        Joo, juotiin porstuan kautta.
        Mun äiti joi aika usein porstuan kautta.
        Kivan muistelon laitoit:)
        Sokeri huulten välissä ei saanut olla mitään helposti hajoavaa Pulmua, vaan Sirkkua sen olla piti.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, juotiin porstuan kautta.
        Mun äiti joi aika usein porstuan kautta.
        Kivan muistelon laitoit:)
        Sokeri huulten välissä ei saanut olla mitään helposti hajoavaa Pulmua, vaan Sirkkua sen olla piti.

        Heikunkeikku

        joo siinä piti olla näppärät sormet, kun lautanen oli sormien varassa
        ettei kahvi mennyt päin perhettä.
        Mitähän nykyään kahvillassa kävisi jos alkaisi sillälailla hörppimään,
        taluttettaisiinko ulos, että tälle herralle, ei enää mitään mokkaa
        hnrjj


      • Anonyymi

        Minusta olisi hauska näky, jos tyylikkäät naiset tekisivät noin, sokeripala ja tassista juonti.
        Eikö pitäisi ryystääkin.
        Pokkana vaan.
        Esim. Pohjois-Espan kadun puoleisten pöytien ääressä, piilokameran kanssa.
        Kaikkialla ei ole lautasia. Hygienia voip olla, mitä sattuu.
        Pahvimukikahviin sorrun todella harvoin.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi hauska näky, jos tyylikkäät naiset tekisivät noin, sokeripala ja tassista juonti.
        Eikö pitäisi ryystääkin.
        Pokkana vaan.
        Esim. Pohjois-Espan kadun puoleisten pöytien ääressä, piilokameran kanssa.
        Kaikkialla ei ole lautasia. Hygienia voip olla, mitä sattuu.
        Pahvimukikahviin sorrun todella harvoin.

        Beng

        Minusta olisi kivenpaa katsoa, että kauppatorilla ei annettaisi kuppeja / mukeja ollenkaan, vaan kahvi tarjoiltaisiin tassilautasille pöytiin. Siitä sitten kaksinkäsin hörpyttämään.
        Tai pienille syville lautasille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo siinä piti olla näppärät sormet, kun lautanen oli sormien varassa
        ettei kahvi mennyt päin perhettä.
        Mitähän nykyään kahvillassa kävisi jos alkaisi sillälailla hörppimään,
        taluttettaisiinko ulos, että tälle herralle, ei enää mitään mokkaa
        hnrjj

        "hnrjj"

        Reissu tehty ja taas koneella. Veli on ollut lonkkaleikkauksessa ja nyt poistettiin tikit. Ei pääse istumaan autoon, jossa matalalla penkit, joten minä oli omialtainen häntä kuskaamaan, kun autoni penkit ovat mukavan korkealla. Kävimme myös ruokakaupassa.

        Ei sinua varmaankaan ulos talutettaisi, ellet sitten tutajuttaisi käsiäs niin vimmatulla vispauksella, että tassin kaffeet ripajis pitkin pöytäliinaa. Luulis pian, että tolla on nyt kauhia krapula tai sitten peräti on juovuksissa.

        Heikukeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi hauska näky, jos tyylikkäät naiset tekisivät noin, sokeripala ja tassista juonti.
        Eikö pitäisi ryystääkin.
        Pokkana vaan.
        Esim. Pohjois-Espan kadun puoleisten pöytien ääressä, piilokameran kanssa.
        Kaikkialla ei ole lautasia. Hygienia voip olla, mitä sattuu.
        Pahvimukikahviin sorrun todella harvoin.

        Beng

        "Beng"

        Ryystäminen ja mieluummin kovaääninen ryystö kuuluu ehdottomasti asiaan, jos alkaa tassista kahvia juomaan.
        Kun sokeripala on sopivasti huulten välissä ja kahvia ryystää se sokerinpaan läpi, niin tulee parempi ryystöääni, kuin jos vaan latteesti imis huulten välistä ilma sokeria.

        Heikunkeikku


      • Sanotaan, että kylmä kahvi kaunistaa.
        Olen juonut sitä välillä paljonkin, mutta en ole huomannut sen vaikuttavan ulkonäkööni mitenkään. - Vaan kuka tietää, miltä näyttäisin, jos olisin juonut vain kuumaa. ☺️

        Laitan joskus ylimääräiseksi jääneen kahvin pikkupullossa tai mukissa jääkaappiin. Voi juoda sitä jopa seuraavana päivänä joko mustana tai joskus runsaankin maidon kera.
        Espresso keittimellä valmistan joko tummaa espresso-kahvia tai maidon kanssa lattea.


      • Anonyymi
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Sanotaan, että kylmä kahvi kaunistaa.
        Olen juonut sitä välillä paljonkin, mutta en ole huomannut sen vaikuttavan ulkonäkööni mitenkään. - Vaan kuka tietää, miltä näyttäisin, jos olisin juonut vain kuumaa. ☺️

        Laitan joskus ylimääräiseksi jääneen kahvin pikkupullossa tai mukissa jääkaappiin. Voi juoda sitä jopa seuraavana päivänä joko mustana tai joskus runsaankin maidon kera.
        Espresso keittimellä valmistan joko tummaa espresso-kahvia tai maidon kanssa lattea.

        Mun mies oli kans semmonen, että joi kylmää kahvia. Aamulla joi edellisillan kylmän kahvin pannusta ja keitti sitten uutta aamukahvia.
        Silloin nuorena, kun tansseissa kulki, niin anoppi kertoi, että tansseihin lähtiessä muistutti, että keittää sitten kahvia sen verran paljon illalla, että hän voi kylmänä juoda sitä yöllä kun palajaa tansseista.

        Voi olla että kylmä kahvi kaunistaakin. Oli hän komianmoinen naamaltaan:)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi kivenpaa katsoa, että kauppatorilla ei annettaisi kuppeja / mukeja ollenkaan, vaan kahvi tarjoiltaisiin tassilautasille pöytiin. Siitä sitten kaksinkäsin hörpyttämään.
        Tai pienille syville lautasille.

        Pyrsk. Vedet silmissä.

        Aiheuttaako vahva tumma kahvi mustat hiukset. Musta tuntuu, että joo.
        Tietenkin kylmä kahvi kaunistaa.

        Jokin trendi tässä kylmässä kahvissakin, mikäli Strömsjööhön on uskominen.
        Ehkä on ihan ilmastollista, että ison määrän sumppia: ensin tulista, hallukkaa ja lopulta kylmiltään.

        En käytä kahvin kanssa mitään lisäaineita. Paitsi, jos juhannuksena on kylmää ja tilaan irlantilaista kahvia.

        Beng


    • Mittasin aamulla tarkalla vaa'allani.
      5des.= tuopillinen raikasta vettä = 2 mki.Laadukasta Kahvia.
      4 tasattua mitallista Juhla-Mokkaa painaa 38gr.
      Moccamasterin mukaan pitäisi laittaa vain 30gr.
      Mutta mutta.
      Luottakaa minuun mittaillessanne.

      H.

      • Anonyymi

        "hunksz"

        Mulla on kans prikulleen määrätty määrä kahvia mittalusikassa, että saan justiin sopivaa miun maun mukkaista kaffetta.
        En millään vaa´alla ala mittailemaan, mut mulla on käsi-silmä-kokemus-trio-systeemi, jolla saan aina saman makuista kahvia. Laitan hieman enemmän mittalusikkaan, kuin on suositeltu määrä. Reilu kukkura, ei mitään tasamaan meininkiä.

        Laiha kahvi on ällöä. Kahvi ei saa olla väriltään teemäistä läpinäkyvyyttä.
        Kyl´mä tiedän nää kahvihommat.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        "hunksz"

        Mulla on kans prikulleen määrätty määrä kahvia mittalusikassa, että saan justiin sopivaa miun maun mukkaista kaffetta.
        En millään vaa´alla ala mittailemaan, mut mulla on käsi-silmä-kokemus-trio-systeemi, jolla saan aina saman makuista kahvia. Laitan hieman enemmän mittalusikkaan, kuin on suositeltu määrä. Reilu kukkura, ei mitään tasamaan meininkiä.

        Laiha kahvi on ällöä. Kahvi ei saa olla väriltään teemäistä läpinäkyvyyttä.
        Kyl´mä tiedän nää kahvihommat.

        Heikunkeikku

        "Anonyymi"

        Minä vaaitsin vain tämän keskustelun vuoksi.
        Kohta otan kuvankin keittimestäni.
        Tosin taisin laittaa siitä kuvan jo edellisessä, köyhien Moccamaster-haukku-aloituksessa.


        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä vaaitsin vain tämän keskustelun vuoksi.
        Kohta otan kuvankin keittimestäni.
        Tosin taisin laittaa siitä kuvan jo edellisessä, köyhien Moccamaster-haukku-aloituksessa.


        H.

        Ai jaa, vai vaaitsit vaan täs ketjus.
        Mä vähä ajattelinkin, että ookko semmonen joka joka kääntees vaaitsee kaiken.
        Et niinku et osais muuten tehä:)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä vaaitsin vain tämän keskustelun vuoksi.
        Kohta otan kuvankin keittimestäni.
        Tosin taisin laittaa siitä kuvan jo edellisessä, köyhien Moccamaster-haukku-aloituksessa.


        H.

        Miksi hunksz ei vastaa heikunkeikulle Ano-Keikku, olis tasapuolisempaa tuttuja anonyymejä kohtaan?


    • Anonyymi

      Minulla on niin pieni eläke ettei ole varaa Moccamestarin kaltaiseen Luxus-keittimeen. Joudun keittämään sumppini vanhalla kuparipannulla, josta on kulunut tinauskin pois jo joskus 60-luvulla. Dementiani johtuu luultavasti pannusta liukenevasta kuparista.

      • Kahvia voisi varmaan keittää kattilassa, tai voisi keittää vain veden ja laittaa porot sekaan ja jättää pannun seisomaan vähäksi aikaa, tai voisi valuttaa veden kahvinporoilla varustetun suodattimen läpi.


    • Anonyymi

      Minulla oli vähän aikaa Moccamaster Thermo...sellainen "vapaasti seisova" ...silläkään ei saanut kuumaa kahvia ...jotenkin tuntui turhalta valuttaa termariin kahvia joka oli jo valmiiksi kylmähköä....Annoin keittimen lapselleni mutta en ole nähnyt käytössä heilläkään...

      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Sinun perillisillä riittää mokkamaistereita vaikka jättäisivät perinnöksi omille lapsilleen:)))


    • Anonyymi

      Kyllä meidän mokkamasteri valmistaa kuumaa kahvia.

    • Anonyymi

      Opetelkaa juomaan pikakahvia. Veden voi keittää pikakahviin vaikka mikrouunissa.

      • Se on täällä opeteltu jo vuosikymmeniä sitten.
        En minä yksin ollessani millään maastereilla suodattele.
        Vesimuki mikroon ja sitten aamupissille. Kaksi kukkuralusikallista mukilliseen kahvimurua ja yksi Hermesetas (tai kaksikin), loraus maitoa, että jäähtyy nopeammin. Sitten parvekkeelle mukin kanssa, että jäähtyy vielä nopeammin. Kuka nyt kuumaa kahvia joisi. Kielihän siinä palaa.

        Enkä minä sitä koko mukillista kerralla hotkaise. Saatan tunnin parin päästä alkaa haikailemaan, että minnes minä sen mukin laitoinkaan, vieläköhän siinä on kahvia. Useinmiten onkin ...


    • Anonyymi

      MM keittimeen jää vettä, siksi aamulla keitetty kahvi maistuu cakalta.

      • Anonyymi

        Kaikkiin keittimiin jää ''siemenvesi''


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe