Huolestunut huoltaja. Apua kaivataan pikaisesti!

En tiedä mistä apua etsisin, joten päätän turvautua keskustelupalstan apuihin.
En tiedä mikä hiivatti poikaani on mennyt. Ennen hän vietti paljon aikaa kanssani kotona, mutta nykyään häntä ei näy ikinä kotona. Viikonloppuisinkin hän tulee vasta puolenyön jälkeen kotiin. Olemme puhuneet perheemme arvoista ja sopineet yhteiset pelisäännöt. Alkoholi ja seksisuhteet eivät kuulu perheemme sääntöihin. Tässä on alkanut kuitenkin hieman epäilykset heräämään, että pelisääntöjä olisi rikottu. Myönnän kerran käyneeni poikani repulla, enkä kyllä löytänyt mitään, mutta olin haistavinani oluen pistävän hajun.
Näin vapun lähestyessä, on minua alkanut huolestuttaa todenteolla. Pelkään rakkaan poikani maistelevan taas alkoholia. En myöskään ole valmis isoäidiksi, mikäli poikani sattuu harrastamaan "haureutta" jonkun tytön kanssa. Tietääkö joku täältä, olisiko Tampereen alueella vappuna mitään bileitä tai juhlia, mistä voisin poikaani hätätapauksessa käydä etsimässä? Mielestäni 19-vuotiaan pojan paikka ei ole myöhään illalla kaupungilla vaan kotona. Kaupungilla ja ravintoloissa ehtii pyörimään vielä myöhemmällä iälläkin!

9

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos poikasi on 19-vuotias. Peli on menetetty. Kohta intti ja sitten opiskelut.

    • Anonyymi

      Nyt kerron sinulle elämän tosiasiat:
      Sä et et vaan voi enää suojella täysi ikäistä lastasi ikuisesti, kuten on sanottu täysi ikäisen kuuluu saada vapautta. Voisitko vapauttaa hänet alaikäisyyden kahleista? Se vaan on tosiasia ettet voi enää tuon ikäistä suojella seksiltä ja alkoholilta. Ja kun tuon ikäinen poikaa saa jo ihan ostaakin alkoholia, niin miksi sinä kiellät häneltä sitä? Ymmärtäisin huolesi jos epäilisit että poikasi käyttäisi huumeita niin silloin saisi todella olla huolestunut. Olut ei tee pahaa tuon ikäiselle!

    • Anonyymi

      Onko tämä jokin provo?
      Jos ei, niin olen aika häkeltynyt. Kyseessä on kuotenkin yli 18-vuotias, eli jo täysi-ikäisyyden saavuttanut ihminen. Miksi enää suotta siis paapoa. En toki itsekään mitään juomista kenellekään suosittele, mutta jotkut sitä nyt haluavat tehdä, eikä minulla ole meriittiä asiaan puuttua, varsinkaan, jos tosiaan puhutaan täysi-ikäisestä. Ymmärtäisin huolehtimisen tosiaan alle 18-vuotiaan kohdalla tai jos mukana olisi huumeita.

    • Provo, mutta sun tilanne on vitusti parempi kuin useiden äidellä. Eilen muun ohessa imppasin kloroformia. Kannabista, tupakkaa, kaljaa, amfea, dekstrometrofaania ja rivotrilleja lisäksi. Sun kannattais ihan oikeasti keskustella siitä rationaalisesti, alkoholi on kova myrkky, mutta se on 19v pojan päätös. Jos jostain syystä se haittaa voit argumentoida, että sun kämppä sun säännöt.

    • Anonyymi

      Aloitus oli todennäköisesti teinin purkaus vanhempaansa kohtaan. Yleensä ottaen kotona pitää nuorten kanssa keskustella kaikesta, perustella näkökantansa ja kuunnella toisia. Yhteinen huumori oikeassa paikassa on plussaa. Yhteinen tekeminen ja kannustaminen vie pitkälle. T. Muutaman vanhempi ja vielä useamman isovanhempi.

    • Anonyymi

      19-vuotias voi jo elää periaatteessa miten haluaa.
      Kun luin tekstiä kuvittelin, että sun poikas on joku 15v, mutta olikin 19.

      Et voi enää kieltää alkoholia tai seksiä, se vaan on niin.

    • Anonyymi

      Hyvänen aika 19v. Täys ikänen ehkä ei voi enää hirveesti vaikuttaa🙆. Mut miten on sit et luottoa keskusteluja ollu ! Ylihuolehtiminen voi ärsyttää ! Mut väheksymättä vanhempien huolta❤! Kyllähän minun äiti sano aikanaan aina lapsi on lapsi vaik aikuinen mut pitää antaa kokeilla asijoita ! Tietysti jos alkoholin käyttö liikaa tai jos huumeet !!?. Huoli on🤔! Mut moni 19v. Voi olla jo perheellinenkin et 🤗. Mut suosittelen avoimuutta puolin ja toisin!

    • Anonyymi

      <<Olemme puhuneet perheemme arvoista ja sopineet yhteiset pelisäännöt.<<

      Joillain fossiileil on tapana vaatia noudatettavaks kireitä sääntöjä ja nimittää niitten vaatimista sopimiseks.

    • Anonyymi

      Jättäisit vaa poikas rauhaa. Se on todennäköisesti ainoo keino. Ja muutenkin painu vit*** täältä "nuorten " palstalta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe