Huolestunut huoltaja. Apua kaivataan pikaisesti!

En tiedä mistä apua etsisin, joten päätän turvautua keskustelupalstan apuihin.
En tiedä mikä hiivatti poikaani on mennyt. Ennen hän vietti paljon aikaa kanssani kotona, mutta nykyään häntä ei näy ikinä kotona. Viikonloppuisinkin hän tulee vasta puolenyön jälkeen kotiin. Olemme puhuneet perheemme arvoista ja sopineet yhteiset pelisäännöt. Alkoholi ja seksisuhteet eivät kuulu perheemme sääntöihin. Tässä on alkanut kuitenkin hieman epäilykset heräämään, että pelisääntöjä olisi rikottu. Myönnän kerran käyneeni poikani repulla, enkä kyllä löytänyt mitään, mutta olin haistavinani oluen pistävän hajun.
Näin vapun lähestyessä, on minua alkanut huolestuttaa todenteolla. Pelkään rakkaan poikani maistelevan taas alkoholia. En myöskään ole valmis isoäidiksi, mikäli poikani sattuu harrastamaan "haureutta" jonkun tytön kanssa. Tietääkö joku täältä, olisiko Tampereen alueella vappuna mitään bileitä tai juhlia, mistä voisin poikaani hätätapauksessa käydä etsimässä? Mielestäni 19-vuotiaan pojan paikka ei ole myöhään illalla kaupungilla vaan kotona. Kaupungilla ja ravintoloissa ehtii pyörimään vielä myöhemmällä iälläkin!

9

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos poikasi on 19-vuotias. Peli on menetetty. Kohta intti ja sitten opiskelut.

    • Anonyymi

      Nyt kerron sinulle elämän tosiasiat:
      Sä et et vaan voi enää suojella täysi ikäistä lastasi ikuisesti, kuten on sanottu täysi ikäisen kuuluu saada vapautta. Voisitko vapauttaa hänet alaikäisyyden kahleista? Se vaan on tosiasia ettet voi enää tuon ikäistä suojella seksiltä ja alkoholilta. Ja kun tuon ikäinen poikaa saa jo ihan ostaakin alkoholia, niin miksi sinä kiellät häneltä sitä? Ymmärtäisin huolesi jos epäilisit että poikasi käyttäisi huumeita niin silloin saisi todella olla huolestunut. Olut ei tee pahaa tuon ikäiselle!

    • Anonyymi

      Onko tämä jokin provo?
      Jos ei, niin olen aika häkeltynyt. Kyseessä on kuotenkin yli 18-vuotias, eli jo täysi-ikäisyyden saavuttanut ihminen. Miksi enää suotta siis paapoa. En toki itsekään mitään juomista kenellekään suosittele, mutta jotkut sitä nyt haluavat tehdä, eikä minulla ole meriittiä asiaan puuttua, varsinkaan, jos tosiaan puhutaan täysi-ikäisestä. Ymmärtäisin huolehtimisen tosiaan alle 18-vuotiaan kohdalla tai jos mukana olisi huumeita.

    • Provo, mutta sun tilanne on vitusti parempi kuin useiden äidellä. Eilen muun ohessa imppasin kloroformia. Kannabista, tupakkaa, kaljaa, amfea, dekstrometrofaania ja rivotrilleja lisäksi. Sun kannattais ihan oikeasti keskustella siitä rationaalisesti, alkoholi on kova myrkky, mutta se on 19v pojan päätös. Jos jostain syystä se haittaa voit argumentoida, että sun kämppä sun säännöt.

    • Anonyymi

      Aloitus oli todennäköisesti teinin purkaus vanhempaansa kohtaan. Yleensä ottaen kotona pitää nuorten kanssa keskustella kaikesta, perustella näkökantansa ja kuunnella toisia. Yhteinen huumori oikeassa paikassa on plussaa. Yhteinen tekeminen ja kannustaminen vie pitkälle. T. Muutaman vanhempi ja vielä useamman isovanhempi.

    • Anonyymi

      19-vuotias voi jo elää periaatteessa miten haluaa.
      Kun luin tekstiä kuvittelin, että sun poikas on joku 15v, mutta olikin 19.

      Et voi enää kieltää alkoholia tai seksiä, se vaan on niin.

    • Anonyymi

      Hyvänen aika 19v. Täys ikänen ehkä ei voi enää hirveesti vaikuttaa🙆. Mut miten on sit et luottoa keskusteluja ollu ! Ylihuolehtiminen voi ärsyttää ! Mut väheksymättä vanhempien huolta❤! Kyllähän minun äiti sano aikanaan aina lapsi on lapsi vaik aikuinen mut pitää antaa kokeilla asijoita ! Tietysti jos alkoholin käyttö liikaa tai jos huumeet !!?. Huoli on🤔! Mut moni 19v. Voi olla jo perheellinenkin et 🤗. Mut suosittelen avoimuutta puolin ja toisin!

    • Anonyymi

      <<Olemme puhuneet perheemme arvoista ja sopineet yhteiset pelisäännöt.<<

      Joillain fossiileil on tapana vaatia noudatettavaks kireitä sääntöjä ja nimittää niitten vaatimista sopimiseks.

    • Anonyymi

      Jättäisit vaa poikas rauhaa. Se on todennäköisesti ainoo keino. Ja muutenkin painu vit*** täältä "nuorten " palstalta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe