Uskotko..........?????????

Anonyymi

että tänään pystyt ylittämään 1 promillen rajan. Omalta osaltani luulen että ei onnistu.
HV (Hauskaa Vappua)

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pystyisin jos haluaisin mutta en halua.

    • Anonyymi

      Mitä siihen vaaditaan jotta ylittää ?

    • Anonyymi

      Ei pysty ei kynene. Nollakerhoon jään.

    • Anonyymi

      Eiköhän...pitkän kaavan mukaisesti juhlitaan tämäkin vappu ystäväporukan kanssa. Mennään syömään, terassille, tanssimaan ja maailmaa parantamaan. Joka vappu, on tullut jo traditioksi. Arkea kerkiää elää satoja päiviä vuodessa, joten juhlapäivä juhlitaan, eri teemoin.

      Eipä silti, kun nuo viralliset juhlapäivät ei riitä, niin olemme keksineet omiamme, pari kertaa vuodessa teemapippalot! Piristää kummasti!

      • Anonyymi

        Joku ongelma kuitenkin ilmeisesti on, kun juhlat eivät suju ilman kunnon känniä. - Nm. Örvellystunnelma ei ole juhlaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku ongelma kuitenkin ilmeisesti on, kun juhlat eivät suju ilman kunnon känniä. - Nm. Örvellystunnelma ei ole juhlaa

        Piti oikein kaksi kertaa lukea tuon ensimmäisen anonyymin kommentti.
        Minä en kyllä löytänyt siitä ´´kunnon känniä´´, enkä örvellystä.


      • Anonyymi

        Kyllä siellä rivien välissä on muutama sima ja kossu puteli, snapsi laseja ja ties mitä punkkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä rivien välissä on muutama sima ja kossu puteli, snapsi laseja ja ties mitä punkkua.

        Höpö höpö, jos ihmiset juhlii vappua mitä siitä niuhottaa. Se jokin ongelma taitaa olla ihan jossain muualla.


      • Anonyymi

        Aivan yleisesti suomalaisten juhliminen tarkoittaa lähinnä kännäämistä ja känninen örveltää monesti. Silloin on joku ongelma aiheessa, jos juhlatunnelma ei synny humaltumatta. - Nm. Melkein absolutisti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan yleisesti suomalaisten juhliminen tarkoittaa lähinnä kännäämistä ja känninen örveltää monesti. Silloin on joku ongelma aiheessa, jos juhlatunnelma ei synny humaltumatta. - Nm. Melkein absolutisti

        Tuo on ihan vanhaa historiaa viime vuosisadalta. Nykyisin suurin osa suomalaisista hallitsee nuokin kuviot ja ihmiset osaavat nauttia elämästä mieleisten juomien kera - alkoholilla tai ilman.

        Itse olen aina liikkunut monenlaisissa ympyröissä, enkä ole moniin vuosiin nähnyt päihtyneitä ihmisiä missään juhlissa.

        Kaupungilla kulkiessa saattaa aina välillä nähdä jonkun päihtyneen tai tosi humalaisenkin joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ongelma kuitenkin ilmeisesti on, kun juhlat eivät suju ilman kunnon känniä. - Nm. Örvellystunnelma ei ole juhlaa

        Kuka niin on väittänyt? Itsekin luultavasti ylitin tuon promillen rajan, eikä näyttänyt olevan ongelma kenellekään, ei vieraille eikä ystäväporukalle. Yleensä alkoholi ja sen nauttiminen onkin ongelma tiukkapipoisille tai absolutisteille. EI SAA PITÄÄ HAUSKAA, EI AINAKAAN HUMALASSA!

        Viiniä lipitin koko illan ja seuraavan päivän brunssillakin meni kuohuvaa lähes pullo. Repikää siitä! Ja oli hauska Vappu; ystävien kanssa laulettiin, tanssitiin ja pelailtiin. Voittaa mennen tullen ja palatessa sohvalla istumisen ja teeveen töllöttämisen. Sitä kerkiää arkenakin!


      • Anonyymi

        Oletko ikinä pitänyt "hauskaa" selvin päin? - Nm. Riittääkö mielikuvitus ?


    • Anonyymi

      Ei tänään, tuskin tänä vuonnakaan, eikä viimevuonnakaan., Mutta kyllä tässä laskennallisesti on kerran pari 2-3 vuoden välein 2,8 promillee ylitetty.

      Lasten ollessa kotona ei maisteltu yhtään, lapset jatkaa samaa perinnettä, ei koskaan lasten aikana, ei ennen kuin lapset alkavat itse nautiskelemaan.

    • Anonyymi

      Ei yhteen promilleen paljon tarvita, ei todellakaan mitään örvellystä. Jos pari isoa tuoppia kiskoo tai 24 sentin viinilasi. Tai niin muistelen. Yhdestä kohtalaisen nopeasti juodusta 0,5 l tuopista kertyy jo puoli promillea. Minulla on alkometri, muutama vuosi sitten kiinnosti, millainen humala mikäkin määrä on. Nyt makaa laatikossa, piti käydä kalibroimassa kerran vuodessa, eikä se ollut halpaakaan, en sitten viitsinyt turhanpäiten pitää yllä.

      • Kovin olet pieni ihminen,
        humala riippuu ihmisen koosta, maksan toiminnasta,
        jos puolesta kaljatuopista tai pienestä viinilasista tulee puolen promillen humalaan, niin
        silloin olet juuri äsken huitaissut juomat kiduksiisi ja mittaus suoritetaan heti miten jolloin suussa on vielä alkoholia kun puhallat siihen värkkiin.

        Ihmisten maksat myös polttavat erilailla ja eri vauhtia alkoholia ja jos olet kymmeniä vuosia juonut niin kait maksan teho hidastuu.

        Jos kolmen vartin pullosta juo puoli pulloa jallua voi todennäköisesti päästä promillen humalaan.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Kovin olet pieni ihminen,
        humala riippuu ihmisen koosta, maksan toiminnasta,
        jos puolesta kaljatuopista tai pienestä viinilasista tulee puolen promillen humalaan, niin
        silloin olet juuri äsken huitaissut juomat kiduksiisi ja mittaus suoritetaan heti miten jolloin suussa on vielä alkoholia kun puhallat siihen värkkiin.

        Ihmisten maksat myös polttavat erilailla ja eri vauhtia alkoholia ja jos olet kymmeniä vuosia juonut niin kait maksan teho hidastuu.

        Jos kolmen vartin pullosta juo puoli pulloa jallua voi todennäköisesti päästä promillen humalaan.

        En kyllä ole puhunut puolesta tuopista mitään, siitä ei puoli promillea täyty. Mutta yhdestä puolen litran tuopista kyllä tulee, jos se yhtä mittaa maistellen nappaa. Itse juon aina nelosta. Mittarilla arvoa otettaessa pitää olla 20 min. niin ettei kertaakaan hörppää, muuten ei arvo näytä oikein. Eikä 24 sentin viinilasti ole pieni, se on isoin mitä kapakassa myydään. Ei kahdenkaan promillen humala vielä mikään kaatokänni ole. Todelliset mittaukset ihmeesti yllättävät, aika moni sanoo että olin pikku huppelissa ja kalibroitu mittari näyttää toista.


      • Anonyymi

        Viinilasillisesta ei varmasti tule puolen prossan humalaa. Kahden lasillisen ja monen tunnin jälkeen alkometri näytti 0,05 kun yhren kerran naapurikaupungin yössä piti marssia ennen rattiin menoa mittauttamaan. Nm. Vahinkoja sattuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinilasillisesta ei varmasti tule puolen prossan humalaa. Kahden lasillisen ja monen tunnin jälkeen alkometri näytti 0,05 kun yhren kerran naapurikaupungin yössä piti marssia ennen rattiin menoa mittauttamaan. Nm. Vahinkoja sattuu

        Riippuu viinin prosenteista. Se kuppila, jossa itse otan joskus 24 sentin lasin, myy 12 %sta viiniä. Kotona ota 14 %sta. Kyllä siitä tulee 0,5 promillen tila, jos siemailee rauhallisesti koko lasin yhteen menoon. Ei kannata ajaa. No tuntien (monenko) jälkeen en tiedä, puhun ainoastaan omakohtaisesti empiirisestä tutkimuksesta ja laadukkaasta kalibroidusta mittarista, niin että ei perustu luuloon eikä mutuun.


      • Anonyymi

        0.05 lienee hieman eri asia kuin 0.5. Kyllähän se mittamies, joka talutti niin pitkälle laitoksella, että piti kysyä; vietkö sä mut putkaan, oli myös sitä mieltä, ettei rattiin kannata mennä. Mutta himaan oli pakko päästä ... sitten hetken päästä. - Nm. Muistoinen ilta - ja yö


    • Anonyymi

      Kokonainen promille sinne toinen tänne. Ensin suolaista ettei tartte teeskennellä, että on jano ja sitten korkki auki. Tässä vai on pieni ongelma. Aamulla töihin.

    • Voisi se kiirettä pitää, kun ensin pitäisi lähteä etsimään se pimeä pullo ja alkaa jo kohta olla huominen.

    • Anonyymi

      ----oikeastaan suorastaan i---hana aamu kun juopponarkkisukukin on jo älynnyt antaa kerrankin edes jonkinlaista kodin rauhaa eikä ole alituisin tapoihinsa vedoten kiihkoilemassa joko uskonnoista tai polittisista tai seksismin vauhdittamista kannanotoistaan - milloin milläkin saralla---hyvää vappua silti kaikille olisikin kenties niin omat kuin toistenkin varat porukalla huhkittu kurkusta alas. Ensimmåinen vappu mullakin tosi pitkään aikaan - - ei joutunut tavalliseen tapaan perhe-ja sukuväkivallan rusikoinnin kohteeksi - enemmiiltä vammoiltakin säästyi eikä veret lentäneet niinvauhdilla päästä kuin pyrstöstäkään.

    • Anonyymi

      En jaksa tarkoituksella viunaa kiskoa. Turhaa hyvän aineen tuhlausta jos edes kahdenkin promillen känniin pitäisi päästä. Ja kalja ei maistu sitten yhtään. Taidan olla tässä asiassa "pahaksi päässyt" ? Less is more niinkuin vanha viisaus sanoo.

      -staka-

    • Anonyymi

      yksi pullo on vielä juomatta, kuka vaan tietäis
      hnrjjj

    • Anonyymi

      Voi perhana että pitikin mennä ylioppilaslakki päässä kaakattamaan terassille auringonpaisteeseen kaljatuoppi yhtenä kaverina, no onneksi oli toinen ihminenkin. Nyt juon kahvia nuppi kipeänä ja naama punaisena, varsinaisen pulin näköinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe