Tunnen kymmeniä suomalaisia mormonikirkosta eronneita. Kenenkään tuntemani elämä ei ole mennyt huonompaan suuntaan kirkosta lähtemisen jälkeen. Koska otokseni on suppea, olisi kiva tietää, onko kirkon jättäneistä olemassa tutkimustietoa.
Ovatko henkilöt liittyneet johonkin toiseen uskonnolliseen yhdyskuntaan?
Onko avioliitto kestänyt varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa puoliso on jäänyt kirkon jäseneksi?
Ovatko välit mormoniaikaisiin tosiystäviin säilyneet?
hopealanka
Mitä mormonismin jälkeen?
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Suosittelen samaa ex-mormoneille kun ex-jehovantodistajille ja ex-adventisteille.
Itsenäistä raamatun tutkimista ja esim. TV:n alfa kanavalla "kosketuskohtia" ohjelman seuraamista. Tulee sunnuntaisin klo.8.
TV 7:llä on myös monia hyviä sanan julistajia. David Pawson, Derek Prince ja tietenkin One Way Mission ohjelmat.
Sitten on hyvä jos saat ainakin yhden samanmielisen tutkijan.
Pitäkää yhdessä Herran ehtoollista ja käykää joskus jossain kristillisessä kokouksessa.
Näin minä ole toiminut jo monta vuotta.
Jeesus sanoi: "Siellä missä kaksi tahi kolme on kokoontuneena minun nimessäni, siellä minä olen läsnä."Niin varmasti, mutta jos ei halua edelleen ristiriitaa uskonnon ja tieteen välille, sinänsä erinomaisesti Raamatun historiaa tuntevan David Pawsonin luentoihin kannattaa suhtautua varauksella. Hän mm. kieltää evoluution ja pitää maailmaa vain tuhansia vuosia vanhana.
- Anonyymi
Olen entinen mormoni ja tutkinut itsenäisesti Raamattua ja lukenut uskonnollista kirjallisuutta laidasta laitaan. Parhaillaan on luvussa Paavo Ruotsalaisen elämäkerta.
Rukoilen yksin ja yhdessä muiden kanssa. Saan ohjausta suoraan Jumalalta, en tarvitse julistajia tai saarnamiehiä. Kun joku muu 'julistaa' tulee aina toisen ihmisen vajavainen ymmärrys minun ja Jumalan väliin. Oma vajavainen ymmärrykseni riittää, koska toinen osapuoli on Jumala.
hopealanka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen entinen mormoni ja tutkinut itsenäisesti Raamattua ja lukenut uskonnollista kirjallisuutta laidasta laitaan. Parhaillaan on luvussa Paavo Ruotsalaisen elämäkerta.
Rukoilen yksin ja yhdessä muiden kanssa. Saan ohjausta suoraan Jumalalta, en tarvitse julistajia tai saarnamiehiä. Kun joku muu 'julistaa' tulee aina toisen ihmisen vajavainen ymmärrys minun ja Jumalan väliin. Oma vajavainen ymmärrykseni riittää, koska toinen osapuoli on Jumala.
hopealankaJuuri näin voi tehdä.
(Ensimmäiseltä vastaajalta)
Minä kans rukoilin joka päivä passiivisena jäsenenä ja eronneena ja koin monen muunkin seurakunnan osittain oikeaksi, erityisesti herätysliikkeet ja karismaattisen liikkeen. Ja tiedemies ja filosofi olen aina ollut.
Mutta vain täällä on koko totuus ja oikeat toimitukset. Ulkopuolellakin voi olla, mutta henkilökohtaisesti tulin täällä onnellisemmaksi.
Mites pääset temppeliin kirkon ulkopuolella? Taitaa olla vähän vaikeata. Ellei perusteta maanalaisia järjestöjä muiden kirkkojen Nikodemiuksille. Jotka jäävät kirkkoihinsa, mutta uskovat meidän tavallamme.
Mutta muistakaamme: toimitukset voi saada myös kuoleman jälkeen! Kirkkomme on ihmeellinen. Jumalan johtama. Jumalalla on paljon salaisuuksia, joita ei heti paljasteta.Joku kokee oikeiksi toimituksiksi pikkutyttöjen moninaiskentelun ja sen ajatteleminen tekee heidät onnellisiksi. Jollekin muulle sellainen ajatuksenakin on kauhistus.
> Mutta muistakaamme: toimitukset voi saada myös kuoleman jälkeen!
Nii, sitähän sinä odotat.- Anonyymi
Voi mormonismi joillekin ihmisille sopia. Riippuu niin persoonallisuudesta.
hopealanka Höpölöpsis kirjoitti:
Joku kokee oikeiksi toimituksiksi pikkutyttöjen moninaiskentelun ja sen ajatteleminen tekee heidät onnellisiksi. Jollekin muulle sellainen ajatuksenakin on kauhistus.
> Mutta muistakaamme: toimitukset voi saada myös kuoleman jälkeen!
Nii, sitähän sinä odotat.Anteeksi, unohdin sanaleikit. Laitetaanpa siis yksikköön edellisen viestini alku:
Joku kokee oikeaksi toimitukSEKSI pikkutyttöjen moninaiskentelun ja sen ajatteleminen tekee hänet onnelliSEKSI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha3342128Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."
Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom231183Miten Trump " tuo rauhaa"?
Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo3111118etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!531060Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.741014- 49728
Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!
Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee100725- 44718
Paljon hyvää Trump on tehnyt
Tästähän tuli mahtava päivä kun Kamala Harris heitettiin ulos alkumetreillä ja Trumpin presidenttikausi on silausta vail133674Jiiiihaa! Trump voitti ylivoimaisesti kamalan Kamalan!
🍾🥂🎂 Mitenkäs vassarit nyt purkaa pettymystään?!179662