On käynyt ilmi, että monet iäkkäät eivät uskalla ajaa moottoritielle. Olen sitä mieltä, että voisi harjoitella vaikkapa hiljaisempaan aikaan. Itse kyllä ajelen Suomessa missä vain - vielä.
Moottoritielle autolla?
Anonyymi
1695
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 16
Vanhimmat
Jos ei uskalla moottoritielle, ei pidä mennä minnekään tielle.
Kortti pois, jos itse älyä lopettaa ajamiset.
Epävarma kuljettaja on suuri riski liikenteessä itselleen ja muille.
Moottoritie on turvallinen, ei ole törppöjä vastaantulijoita ja saa ajaa vaikka hitaitten kaistalla. Moottoritiet on yleensä myös hyvässä kunnossa.
Kyllä siellä aika ajoin joku ajaa vastaan. - Nm. Onko uutisointi jäänyt väliin ?
On väärää puolta ajavia yllättävän paljon Suomessakin.
Life-lehti tutkaili joku 15 v sitten Saksassa. Keskimäärin joka 16 sekunti joku ajaa moottoritien väärää puolta.
Ma en tiedä ulkomaitten vastaan ajavista mitään. Ne joista olen kuullut, ovat tapahtuneet kotimaassamme ja niistä on uutisoitu ainakin paikallisesti. - Nm. Uskalikko
Outo otsikko.
Bessie
Onpa niin.
On tosin nähty sekin, että vanhus on uskaltautunut moottoritielle rollaattorin kanssa.
Olettehan nyt uuskaksikko palstahaitarilla 70-79, jossa ei kirjallinen/ajatuksen sujuvuus ole itsestään selvä. Joillakin ei muutkaan suodattimet ole itsestään selviä, jos ei paljon nuoremmillakaan!
Yleensä pikkuasioiden ja epäolennaisuuksien sivuuttaminen on kehittyvä ja tarpeellinen mediataito sekin.
Uuskaksikko?! Sinä siis jaat kirjoittajia ryhmiin ja jopa menet jaottelussasi niin pitkälle, että katsot kahden itsenäisen ja toisilleen vieraan kirjoittajan muodostavan kaksikon?!
Voisitko kertoa mihin ryhmään itse kuulut, kiitos jo etukäteen.
Sinun ei todellakaan tarvitse kertoa minulle, että palstahaitarilla 70-79 kirjallinen/ajatuksen sujuvuus ja joillakin muutkaan suodattimet (?!) eivät ole itsestään selviä. Onhan se nytkin selvästi nähtävissä ja luettavissa...
Mutta vakavasti puhuen; yleensä en kyllä itse ajattele samalla tavalla kuin sinä, päinvastoin, inhoan sitä että senioreista puhutaan vähättelevästi tai että he itse mukavitsikkäästi tekevät niin, usein aika vastenmielisellä ja rumallakin tavalla.
"Yleensä pikkuasioiden ja epäolennaisuuksien sivuuttaminen on kehittyvä ja tarpeellinen mediataito sekin."
Tässäkään asiassa en sinun opetustasi tarvitse. Voit huoletta lähteä siitä, että minulla on medialukutaitoa vähintäänkin saman verran kuin sinulla, todennäköisesti enemmänkin. Sitäpaitsi, ethän sinä edes voi tietää kuinka paljon pikkuasioita ja epäolennaisuuksia minä jatkuvasti sivuutan.
Hyvä Tellukka, piristät palstaa hyvillä komenteillasi.
150-200km/ hyvin kulkee moni ajaa ohitse.
Missä tuollainen on käynyt ilmi? En ole kuullutkaan.
Sehän on turvallinen tie, kun ei ole vastaanrtulijoita samalla tiellä.
Ajan vuosittain vähintään 15.000 km ja onneksi saan ajaa osan matkoista moottoritiellä jossa hurjastelijat joiden mielestä nopeusrajoituksilla ei ole mitään merkitystä, saavat tilaisuutensa näyttää. Minulle riittää rajoitusten mukainen vauhti, ei pelota muut kuin pikkutiet ja vauhtihirmut, eivät nekään painajaisina.
Ajan vajaat 10 000 km vuodessa, lähes kaikki km:t maantiellä. Joku vuosi sitten piti käydä kaupungin keskustassa hakemassa isompi paketti. Hain paketin ja ajoin vanhasta muistista. Sitten huomasin, että olivat perkeleet muuttaneet kadun yksisuuntaiseksi ja minä ajoin ns. vastavirtaan. Onneksi poliisi ei tullut vastaan.
Ei täs oo montakaan päivää kun poliisi pysäytti ikäautoilijan ajamassa väärää puolta, eli vastaan tulevaa liikennettä.
Ajolisenssi kai oli, mutta poliisin geigermittari osoitti hulppeita promillelukemia. Ajot loppuit papalta sihen pitemmäksi aikaa.
Kyllä hyvin on kulkenut mutta kun kaistoja-väyliä on paljon niitä ei ole paljon Ruotsissa eikä Suomessa.