Alakerran naapuri tupakoi parvekkeella ja savut tulee sisälle korvausilmaventtiilin kautta joka on parvekkeen seinässä. Nytkin meillä haisee tupakka vaikka emme polta. Tuleva kesä on taas yhtä piinaa kun täytyisi pitää parvekkeen ovea auki mutta kun ei voi, ja muutto pois ei tule kysymykseen.Miksi naapurit saavat terrorisoida naapureita, menisivät savustamaan oman kämppänsä.
Tupakoiva naapuri
25
2999
Vastaukset
- Tumppi
Vähän mua ketuttais olla sun alakerrannaapuri...!
- Marja
joka kärsii tästä ongelmasta. Itse asun vuokratalossa ja kaikki naapurini käryttävät. Ylhäällä, alhaalla ja molemmilla sivuilla. Kyllä tässä on katkussa välillä kestämistä Joskus tulee vielä rappukäytävästä tupakan hajua sisälle. On tämä yhtä kestämistä, minä kun olen tuolle myrkylle allerginen vielä. Taitaa tupakka korreloitua tuon vuokralla asumisen kanssa aika tarkasti. Vaikka itse en polta enkä juo, niin jokaisessa vuokra-talossa suurin osa ovat niitä joilla rahaa palaa tuollaisiin "turhiin" nautintoaineisiin ja kiduttavat myös ne hengiltä joille ei ne aineet sovi eikä maistu.
Jos tupakka tulisi markkinoille huomenna, sitä ei koskaan sallittaisi, vaan se hävitettäisiin kaikkein pahimpana huumeena ja saastuttajana tästä maailmasta. Oksettavaa ja sairastuttavaa tavaraa, moinen haiseva pahe.- minä
Sitten ei ota korvausilmaa rappukäytävästä kun tiiivistät ovet. Ja jos on kaksi ovea rappuun, eli vielä väliovi, niin tiivistä sekin, rautakaupasta vain n kuusimetriä hyvää tiivistettä ja askaroimaan. Suosittelen.
Huomasin vain että lakkasi pölynkin tulo rapuista siihen ja sekä rapun äänet lakkaa kuulumasta sekä hiukan omatkin äänet jäävät kuulumatta rappuun.
Laskin että oven ja karmin välissä oleva rako vastasi yhteensä n 15 x 10 senttistä reikää rappukäytävään. Kyllähän sellaisesta aukosta savua, pölyä ja ääntä tulee
Ja on se kumma kuinka tupansavu voi ylhäältäkin tulla alas. Kun tuulet ovat sopivalta suunnalta tulee usealta parvekkeelta sivusta ja ylempää alas tupakansavua niin että ovet parvekkeelle paukahtavat vihaisesti kiinni, niin ärsyttää se haju, joskus on tullut mieleen että laitan jotain mahorkkaa käryämään takaisin. - vapaa eläjä
minä kirjoitti:
Sitten ei ota korvausilmaa rappukäytävästä kun tiiivistät ovet. Ja jos on kaksi ovea rappuun, eli vielä väliovi, niin tiivistä sekin, rautakaupasta vain n kuusimetriä hyvää tiivistettä ja askaroimaan. Suosittelen.
Huomasin vain että lakkasi pölynkin tulo rapuista siihen ja sekä rapun äänet lakkaa kuulumasta sekä hiukan omatkin äänet jäävät kuulumatta rappuun.
Laskin että oven ja karmin välissä oleva rako vastasi yhteensä n 15 x 10 senttistä reikää rappukäytävään. Kyllähän sellaisesta aukosta savua, pölyä ja ääntä tulee
Ja on se kumma kuinka tupansavu voi ylhäältäkin tulla alas. Kun tuulet ovat sopivalta suunnalta tulee usealta parvekkeelta sivusta ja ylempää alas tupakansavua niin että ovet parvekkeelle paukahtavat vihaisesti kiinni, niin ärsyttää se haju, joskus on tullut mieleen että laitan jotain mahorkkaa käryämään takaisin.Siksihan ne Suomen asunnot homehtuu kun ei ilma niihin pääse, tiivistäkää vaan ja valittakaa...
- muuten
korreloidu!
Satun asumaan talossa jossa ei ole vuokralaisia mailla halmeillakaan ja silti on pidettävä parvekkeen ovea koko ajan kiinni alakerran savustavien moukkien takia. Ja samaa valittavat muutkin taloyhtiömme savuttomat. - Marja
muuten kirjoitti:
korreloidu!
Satun asumaan talossa jossa ei ole vuokralaisia mailla halmeillakaan ja silti on pidettävä parvekkeen ovea koko ajan kiinni alakerran savustavien moukkien takia. Ja samaa valittavat muutkin taloyhtiömme savuttomat.ne on vaan eksyneet vuokratalosta sinne teidän taloonne jostakin ihme syystä. Oletko varma etteivät kuitenkin asu siinä vuokralla? Tai jos niillä on jostain tullut "liikaa" rahaa ja nyt ne sitä polttelee sitten taivaan tuuliin, kun ei ne tiedä mihin ne sitä laittaisi? ;D
Niin ja joku käski tiivistää ovet. Ne on tiivistetty molemmat ja pidän kaikkia ovia kiinni tiukasti. Mutta silti se kamala haju tulee käytävästä mun kotiini. Välillä ei tiedä miten hengittelisi kun kaikista suunnista tulee katkuja. Saa katsoa millanen kesä taas tulee kun on pakko pitää kaikkia ikkunoita auki ja parvekkeen ovea jos aurinko paistaa muuten tänne sulaa, taikka kypsyy kuumuuteen. Ikkunat etelä-länsi suuntaan.
- FGDX
Et sinä mitään haista. Luulet vain. Kas kun et väitä että asuntosi seinät ovat tervan ja nikotiinin kellastuttamat ulkona käryttelevän naapurin vuoksi.
- Marja
olen kanssa monessa talossa asunut ja ihmeteltiin kun meillä kukaan ei polta mutta taulujen taustat oli aina kirkkaamman värisiä kuin muu seinä. Ja seinät oli KELTAISIA, muilta kohdin. Verhot haisi tupakalle välillä ja jos yritti tuulettaa niin haisi vielä enemmän. Pyykit haisi tupakalle välillä niin ettei mitään määrää. Että kyllä se, että myrkytätte naapureitanne, myös itsenne lisäksi, tupakoijat, pitää paikkaansa.
- .................
Meidän alakerrassamme asui ennen röökaaja(vaikka asutaan omistusasunnossa kalliilla paikalla..).. Tietenkin se haju tuli kesäsin parvekkeelle. Mutta kerran kun haisi tupakka, menin parvekkeelle ja sanoin kovaa: "Hyi kamala täällä haisee tupakka, mähän saan pian sen astmakohtauksen..!" Sit yskin oikein kovaa ja teeskentelin etten saisi henkeä.. Sit paiskasin täysiä parvekkeen oven kiinni.. Sen jälkeen ei tupakoijista ole ollut ongelmia! Muuttivat pian pois...
- Guru
Minä olisin tuossa vaiheessa soittanut kaverille, että naapuri näköjään vetelee viimeisiään, kohta voisit saada tuosta yläpuolelta hyvän asunnon. Voitaisiin vaikka iltaisin jutella päivän kuulumisia tupakalla.
- usko
itekkään.Ei kukaan muuta sen takia pois, että joku
yskii parvekkeella.Kerrostaloissa on ryypätty, tapeltu, poltettu tupakkia ja ties mitä ikiajoin.
Se joka sinne muuttaa, ei voi olla tietämättä näistä ilmiöistä.Se kuuluu kalustukseen niin sanotusti.Kysymys on siitä että käykö flaksi ja on ok.naapurit.Jos ei käy, pakko lähtee.Se on vakio että rapussa on joku kahjo, tai jopa useampi.Aikansa sitä kestää kaikenlaista paskaa,
monesta suunnasta mutta jossakin kohdassa siitä saa
terpeeksensa. - kenties..
usko kirjoitti:
itekkään.Ei kukaan muuta sen takia pois, että joku
yskii parvekkeella.Kerrostaloissa on ryypätty, tapeltu, poltettu tupakkia ja ties mitä ikiajoin.
Se joka sinne muuttaa, ei voi olla tietämättä näistä ilmiöistä.Se kuuluu kalustukseen niin sanotusti.Kysymys on siitä että käykö flaksi ja on ok.naapurit.Jos ei käy, pakko lähtee.Se on vakio että rapussa on joku kahjo, tai jopa useampi.Aikansa sitä kestää kaikenlaista paskaa,
monesta suunnasta mutta jossakin kohdassa siitä saa
terpeeksensa.meidän yläkerran asukki...Ensin paiskottiin ikkunoita ja parvekkeen ovea..aina kun menin tupakalle..Sitten viime kesänä yläkerrasta kuului että kun poltat siellä minä alan kusemaan alas täältä..Mitään en ole tehnyt toisin edelleenkään..mutta yläkerrassa muututtiin sen jälkeen näkymättömiksi..
- ..................
kenties.. kirjoitti:
meidän yläkerran asukki...Ensin paiskottiin ikkunoita ja parvekkeen ovea..aina kun menin tupakalle..Sitten viime kesänä yläkerrasta kuului että kun poltat siellä minä alan kusemaan alas täältä..Mitään en ole tehnyt toisin edelleenkään..mutta yläkerrassa muututtiin sen jälkeen näkymättömiksi..
Taida olla... Ei kai nainen voi pissata parvekkeelta?
- saman kokenut
Mulla on taas sellainen kokemus että täällä isossa kerrostalossa Helsingin keskustassa huoneistojen välinen ilmanvaihtokanava on juuri tässä rapussa rikki. Eli ilmastointi ei vedä ulos ja alakerran huoneistohotellina toimiva asunto on erään tupakoivan herran käytössä vuosi tolkulla. Pieni ero vain että kyseinen herra x käy tupakalla vessassa ja kaikki röökin savut tulevat muihin tämän rapun asuntoihin. Vessassa oli viikonpäivät ilmanlaatu samanlainen kuin helvetin tupakansavuisessa kapakassa.
No tähänpä kirjoitin pienen lapun tälle tupakoijalle ja varmistin vielä asian kirjoittamalla sen myös Englanniksi ja sitten piirsin vielä graafisesti kuvan että sieltä tuleva tupakansavu tulee hornien kautta muihin asuntoihin jne. Heti tämän jälkeen ei ole enää tupakansavua tullut tänne.
Nyt sitten taas nämä remonttimiehet röökaavat rapussa kesken töiden teon. - Tupakoitsija
Pidettiinpä lasiovia parvekkeella kiinni tai ei, niin se tupakansavu jää silti kytemään parvekkeelle ELLEI sitä tuuleta pois, jolloin se ei haise kuin hetken.
Että mua ärsyttää nää V*TUN nipottajat, jotka ei itte uskalla polttaa ja pitää muille siitä valittaa että "miksäpoltat". Hirveetä hienostelua! Jokaisella yksilönvapaus polttaa MISSÄ haluaa KOSKA haluaa ja polttaako vai ei, olisitte onnellisia kun säästytte tupakansavulta bussissa ja muualla. Se saa mulle ainakin riittää.- saastuttavasi
muita? Toivottavasti kirjoituksesi oli vain joku provo..Ei kuikaan voi oikeasti ajatella tuolla lailla..Oletko ala-vai yläasteella?
Kaikki eivät halua tuhota itseänsä ja muita..Tupakka on hidas itsemurha..Se on myös toisten ihmisten ja ympäröivän maailman hidasta murhaamista!!!! SYNTIÄ!!!! AJATTELE VÄHÄN!!!!!!!!
Tästä löytyy Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta kopioitu teksti.
Henkilökohtaisesti poltan missä vaan jos se ei ole kiellettyä; parvekkeella ja bussipysäkillä!
(copy&paste STMn sivuilta)
Tupakoiminen on lain mukaan kielletty:
-päiväkodeissa ja oppilaitosten oppilaille tarkoitetuissa sisätiloissa
-oppilaitosten piha-alueilla, jotka on tarkoitettu pääasiassa alle 18-vuotiaille
-virastojen ja viranomaisten ja niihin verrattavien julkisten laitosten yleisölle ja asiakkaille varatuissa sisätiloissa
-sisätiloissa järjestettävissä yleisissä tilaisuuksissa
-yleisissä kulkuneuvoissa
-työpaikkojen yhteisissä ja yleisissä tiloissa sekä asiakkaille tarkoitetuissa sisätiloissa. (Työnantaja voi kieltää tupakoinnin kaikissa työpaikan tiloissa.)
-yli 50 neliömetrin suuruisissa ravintoloissa puolet tarjoilutilasta on varattava tupakoimattomille, eikä savu saa kulkeutua tupakoivien puolelta tupakoimattomien puolelle. Tupakointi on kielletty ravintolan baaritiskillä ja pelitiloissa, jos niissä työskentelevien henkilöiden altistumista tupakansavulle ei voida estää muuten, esimerkiksi tehokkaalla ilmastoinnilla.- Bennett4
Omalla parvekkeellaan saa polttaa. Joku kohtuus terveysfasismissakin.
- Paula
Meillä myös tupakoivat naapurit, polttavat parvekkeella ja iljettävä tupakanhaju tulee joskus meidänkin parvekkeelle ja makuuhuoneeseen. En voi sietää tupakanhajua. Ja menepäs heidän kanssaan tai heidän jälkeensä hissiin niin hyi saakeli sitä tupakanhajua.
Ihmettelin muuten kun säännöissä on kielletty grillaaminen ja kaikenlainen ruoanlaitto parvekkeella niin miksi hemmetissä sitten ei ole kielletty tupakointia. Ennemmin minä ruoan tuoksua haistelen kuin tupakan savua.- Suomi
On ainakin toistaiseksi vielä vapaa maa.
- jokunen
Suomi kirjoitti:
On ainakin toistaiseksi vielä vapaa maa.
niin vapaa että saisi Grillailla hyvänhajuisia pihvejä ja makkaroita sähkögrillillä omalla parvekkeellaan? Ei tulisi katkuja kuten hiiligrillistä ja ihanat ruoan tuoksut täyttäisivät maailman ja peittäisivät alleen pahan tupakanhajun ja savun.
Nykyisin on jo parvekkeillakin sähköpistokkeet joten se grilli olisi just passeli siihen. - Bennett4
jokunen kirjoitti:
niin vapaa että saisi Grillailla hyvänhajuisia pihvejä ja makkaroita sähkögrillillä omalla parvekkeellaan? Ei tulisi katkuja kuten hiiligrillistä ja ihanat ruoan tuoksut täyttäisivät maailman ja peittäisivät alleen pahan tupakanhajun ja savun.
Nykyisin on jo parvekkeillakin sähköpistokkeet joten se grilli olisi just passeli siihen.Joku järkevä syy on. Veikkaan tulipalovaaraa.
- joku vaan
Bennett4 kirjoitti:
Joku järkevä syy on. Veikkaan tulipalovaaraa.
Ei siihen mitään syytä ole, kunhan vaan taloyhtiöissä kielletään kaikki mahdollinen ja mahdotonkin mikä vaan voidaan. Ja eihän tuo kaikissa taloyhtiöissä päde. Joissain saa rillata ja joissain ei. Jollei lue järjestys-säännöissä, niin rillatkaa vaan rauhassa.
Kiellettäisiinpä oikeasti tuo ruokoton tupakointikin parvekkeilla ja ovien ja ikkunoiden lähellä oikein lailla, niin se helpottaisi kyllä monen ihmisen elämää, vauvasta, vaariin. Toivottavasti sellainen laki vielä tulee Suomessa voimaan. Nyt kädet ristiin ja anomaan, katse ylöspäin. - Bennett4
joku vaan kirjoitti:
Ei siihen mitään syytä ole, kunhan vaan taloyhtiöissä kielletään kaikki mahdollinen ja mahdotonkin mikä vaan voidaan. Ja eihän tuo kaikissa taloyhtiöissä päde. Joissain saa rillata ja joissain ei. Jollei lue järjestys-säännöissä, niin rillatkaa vaan rauhassa.
Kiellettäisiinpä oikeasti tuo ruokoton tupakointikin parvekkeilla ja ovien ja ikkunoiden lähellä oikein lailla, niin se helpottaisi kyllä monen ihmisen elämää, vauvasta, vaariin. Toivottavasti sellainen laki vielä tulee Suomessa voimaan. Nyt kädet ristiin ja anomaan, katse ylöspäin.Jokaisella olkoon oikeus tupakoida omassa kodissaan.
- minä
joku vaan kirjoitti:
Kiellettäisiinpä oikeasti tuo ruokoton tupakointikin parvekkeilla ja ovien ja ikkunoiden lähellä oikein lailla, niin se helpottaisi kyllä monen ihmisen elämää, vauvasta, vaariin. Toivottavasti sellainen laki vielä tulee Suomessa voimaan. Nyt kädet ristiin ja anomaan, katse ylöspäin.Kun mulle valitettiin tupakansavusta, niin siirryin sikareihin. Taisi olla naapureilla tuplalysti. Jos ette kestä kerrostaloasumista, niin muuttakaa pöndelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904282
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372515Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042426Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062201Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1891585- 291578
- 771376