Äitini ei ole ikinä kotona

Anonyymi

Moi, oon 12v poika, mun vanhemmat on eronnu joten asun äitillä, en pysty asua isällä.
Mutta äiti ei ole ikinä kotona, oon yleensä 3-7päivää yksin kotona koska äiti on poikaystävänsä kanssa juomassa kaljaa.
Ja sitte ku se tulee kotiin niin vaan valittaa ja lähtee taas illalla ryyppäämään.
Meinaan en pysty hoitamaan kaikkia asioita, oon puhunu tästä mun äidille mutta mikään ei muutu.
Mitä mun pitäis tehä?

8

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      älä vaan mee puhuun koulu terkkarille koulu kuraattorille se voi olla sijoitus johonkin perhekotiin, koulukotiin sen jälkeen oot ainakin yksin ja vapaus on siinä ,, ajattele positiivisesti saat ainakin olla kotona, koita kestää

    • Anonyymi

      Ala käydä kirkossa sunnuntaisin ja lyöttäydy vaikka poikaporukoihin siellä. Pyydä, että saat käydä heillä ja tehdä yhdessä vaikka pelaamista ja jutella. Kysy, voitko osallistua kirkon kerhoihin ja nuorisoleirille tai johonkin harjoitteluun.

      Myös plitiikan puolella voit löytää kavereita. Tärkeintä on olla aktiivinen, että sinut huomataan ja, että alan päästä mukaan toimintaan.

      Ole rohkeasti, mutta kohteliaasti oma itsesi. Ujous on eduksi, sillä röyhkeät karkotetaan helposti pois.
      Kirkon toiminnassa ja diagoniassa saanet kuitenkin ystäviä, joiden kanssa et ole yksin.

      Nykyään pitää olla myös valpas, ettei joudu vääriin piireihin. Uskomatonta kyllä, mutta niin voi tapahtua.

      Ei kuitenkaan kannata jäädä yksin jos löytyy joitakin harrasturpiirejä. Koulu voi ohjata myös joihinkin harrastuspiireihin, kun sitä kysyy vaikka kuraattorilta tai opettajalta.

      Varmaa on, että jos olet aktiivinen, löydät hyviäkin piirejä ja kavereita. Olen todella sitä mieltä, että kysy kuitenkin kuraattorilta ja opettajalta neuvoja.

    • Onko lähipiirissäsi muita luotettavia aikuisia, joiden puoleen voisit kääntyä ja kertoa huolesi. Voisitte sitten miettiä ratkaisuja yhdessä. Kummit? Isovanhempia? Ketä tahansa, joihin luotat?

      Sinua laiminlyödään nyt sen verran pahasti, että jopa 112:n kautta sosiaalipäivystykseen soittaminen on ihan järkevä vaihtoehto, josset muuta keksi.

      En hirveästi laittaisi painoa noiden laitoksella pelottelijoiden puheille. Sinulla ei sitä ongelmaa ole, joten vaikka sinut sijoitettaisiinkin kotoa väliaikaisesti pois, niin ei se mikään suljettu laitos olisi.

      Se, että olet heitteillä, ei ole kehityksellesi hyvä asia. Ole kiltti ja tee tilanteellesi jotain.

      • Jos et muuta saa aikaiseksi, niin laita mulle mailia. Mietitään ratkaisu yhdessä. Osoite on nimimerkkini ja ät ja suomi24.fi


    • Anonyymi

      samaa mieltä kuin eka neuvo. oo varovainen kelle puhut, varma tie lastenkotiin kun on oot noin nuorikin.
      voitko jollekkin sukulaiselle johon voi luottaa että se puhuis äitillesi. onko mummuo, pappaa enoa, tätiä,?? eihän kaikilla oo.
      kirjoita äidillesi kirje. se lukee sen ja saa miettiä.

    • Anonyymi

      toisaalta, yksinolokin tukehduttaa. se ei tee hyvää. äitisi kyllä pärjää, älä sitä sure!!!
      mieti, oisko huono vaikka saisit apua kunnasta eli sos.työ. mullekkin voit puhua sähköpostilla esim.

    • Moi 12- vuotias poika! Olen samaa mieltä kuin 12.5.19 klo 23.14 vastaaja. Olisiko lähipiirissäsi aikuinen, jonka kanssa voisi jutella? En myöskään antaisi painoarvoa laitoksella pelottelijoiden mielipiteille. Tarvitset apua ja sinua kuuntelevan ja auttavan aikuisen. Rohkeutta sinulle, että otat asian puheeksi.

      Toivoo Annikki, Saapas Helsinki

    • Anonyymi

      Äitisi on vaan alkoholisti joka ei pysty hoitamaan perhettä. Hänellä voi olla mielenterveydellisii ongelmia kun vaan juo ja juo. Yritä jaksaa ja olet tällähetkellä perheen pää ja olet tulossa mieheksi ja sen takia olet huolissasi äitistä. Äitisi on varmaankin monia vuosia toiminut tuollai. Muista se ettet ole syypää sen touhuihin ja yritä aina tehdä asiat mahdollisimman fiksusti. Äläkä ala toimia tuollai kun äitisi, koska toi tie ei ole hyvä. Olen itsekkin tuossa sinun samassa iässä tajunnut äitini ongelmat ja toimin hölmösti monia vuosia koska hain hyväksyntää ja huomiota, jota en saanut nuorempana.
      Toivon sulle hyvää elämää ja sitä varmasti saat tulevaisuudessa kunhan ett lähde tuohon samaan kelkkaan mitä äitisi touhuu. Toivottavasti löydät jonkun luotettavan kaverin...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe