Löpö kiisseliä... mikä avuksi ?

kkk

Juuri tankkasin paikalliselta Nesteeltä, pakkasta yöllä -25, startatessa päivällä -17, ei saa ainetta ja siirtopumppu täynnä kiisseliä... komeasti luki mittarin kyljessä että talvilaatua pitäis olla, ei tainnut olla ?
Yksi "entinen 200D taksimies" sano et laittoivat 2T bensaa jopa 10L tankilliseen niin ei toimi kovallakin pakkasella, onko tuttu jippo ? Olisiko turvallisempaa turvautua jäänestoon, kunhan saan sen ensin käyntiin...

17

4086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kas kehveliä

      Vaihtamatta suodattimia, parafiini erottunut kylmässä suodattimiin. Jos asema kusettanut niin vaadi kulungit korvattaviksi.

      • kkk

        Kokeillaan..


      • pitäisi vielä noilla pakkasilla hyytyä onkohan mitä? Kannattaa muuten käyttää talvilaatuista moottoripolttoöljyä sillä löpöähän ei taida enää talvilaatuna saadakaan.Ainakaan pitkään.Nimittäin EI TODELLAKAAN ole niitä hauskimpia hommia rassata niitä suodattimia noilla pakkasilla.


      • kkk
        kawasaki250 kirjoitti:

        pitäisi vielä noilla pakkasilla hyytyä onkohan mitä? Kannattaa muuten käyttää talvilaatuista moottoripolttoöljyä sillä löpöähän ei taida enää talvilaatuna saadakaan.Ainakaan pitkään.Nimittäin EI TODELLAKAAN ole niitä hauskimpia hommia rassata niitä suodattimia noilla pakkasilla.

        Siis nimenomaan kyseessä oli "etiketin" mukaan talvilaatuinen moottoripolttoöljy, ja ihan oikeasta Nesteen pumpusta, ei mistään pikku kyläpumppaamosta. Siirtopumppu lähes jumissa...

        Eipä auta ku ruuvata suodattimet auki... krmh.

        Jos/kun se herää niin mikä olisi parasta ainetta kipata tankkiin jotta ei olis taas kohmeessa ?


      • kkk kirjoitti:

        Siis nimenomaan kyseessä oli "etiketin" mukaan talvilaatuinen moottoripolttoöljy, ja ihan oikeasta Nesteen pumpusta, ei mistään pikku kyläpumppaamosta. Siirtopumppu lähes jumissa...

        Eipä auta ku ruuvata suodattimet auki... krmh.

        Jos/kun se herää niin mikä olisi parasta ainetta kipata tankkiin jotta ei olis taas kohmeessa ?

        nykyiset dieselit EI välttämättä TYKKÄÄ HYVÄÄ lisäaineista voi tulla kalliiksi!!!! Vanhemmat jotenkin paremmin niitä sieti.


      • vwvolvomies
        kawasaki250 kirjoitti:

        nykyiset dieselit EI välttämättä TYKKÄÄ HYVÄÄ lisäaineista voi tulla kalliiksi!!!! Vanhemmat jotenkin paremmin niitä sieti.

        Mä laitoin tämmöisen

        http://www.jupalco.com/emer.html

        Poistuivat ongelmat. Hinta pari vuotta sitten 50 euroa letkut ja asennus


      • kkk
        vwvolvomies kirjoitti:

        Mä laitoin tämmöisen

        http://www.jupalco.com/emer.html

        Poistuivat ongelmat. Hinta pari vuotta sitten 50 euroa letkut ja asennus

        Tuossa jo tulikin esiin että multakin tuommoinen "Emmerhiitteri" löytyy, eli kupariputkivaippa. Ei vain paljoa auta käynnistysvaiheessa...


      • näin on
        kkk kirjoitti:

        Tuossa jo tulikin esiin että multakin tuommoinen "Emmerhiitteri" löytyy, eli kupariputkivaippa. Ei vain paljoa auta käynnistysvaiheessa...

        näreet. Jos parikymmentä pakkasta, poksautat vehkeen käyntiin, niin ennenkuin on yhtään lämpöä kehittynyt laitteeseen, on kone jo pysähtynyt.

        Pitäis olla joku "ulkopuolinen" esilämmitin.


      • viikates16
        kawasaki250 kirjoitti:

        pitäisi vielä noilla pakkasilla hyytyä onkohan mitä? Kannattaa muuten käyttää talvilaatuista moottoripolttoöljyä sillä löpöähän ei taida enää talvilaatuna saadakaan.Ainakaan pitkään.Nimittäin EI TODELLAKAAN ole niitä hauskimpia hommia rassata niitä suodattimia noilla pakkasilla.

        tutulla meni T190 siirto- ja syöttöpumppu vaihtokuntoon ku oli huonoo moottoripolttoöljyä... veti kuulemma jo -5 kiisseliks vaikka talvilaatua piti olla


    • kovana

      pakkastalvena laitettiin moottoripetroolia sekaan, en muista suhdetta,mutta kone kulki vaikka oli pakkasta yli neljäkymmentä.
      Bensan käytöstä en ole kuullutkaan.

      • lämmitin

        On olemassa sellainenkin vanha keksintö, kuin polttoaineen lämmitin.

        Ennen se rakennettiin itse kahdesta sisäkkäisestä kupariputkesta siten, että sisimmässä putkessä virtasi moottorin lämmittämä vesi ja vaippojen välissä polttoaine.
        Yleensä ongelmat dieselpolttoaineen muuttumisesta parafiiniksi loppuivat tähän.

        Tällainen kotikutoinen lämmitin on ollut useissa autoissani ja vaikka ne on kuumennelleet polttoainetta jopa kesällä, niin vain myönteistä on noista sanottavana.

        Nykyisin on saatavana sähköisiä polttonesteen lämmittimiä ja jos sinun on päästävä diiselilläsi liikkeelle kaikilla keleillä, niin harkitseppa tallaista.

        Kemian konsteilla pakkasen kovettama parafiini ei muutu suodatettavaan muotoon, sen sijaan moottorisi saat noin tuhottua.
        Jos et usko, pistä kyntteli likoon pensa astiaan pakkasessa.


      • kkk
        lämmitin kirjoitti:

        On olemassa sellainenkin vanha keksintö, kuin polttoaineen lämmitin.

        Ennen se rakennettiin itse kahdesta sisäkkäisestä kupariputkesta siten, että sisimmässä putkessä virtasi moottorin lämmittämä vesi ja vaippojen välissä polttoaine.
        Yleensä ongelmat dieselpolttoaineen muuttumisesta parafiiniksi loppuivat tähän.

        Tällainen kotikutoinen lämmitin on ollut useissa autoissani ja vaikka ne on kuumennelleet polttoainetta jopa kesällä, niin vain myönteistä on noista sanottavana.

        Nykyisin on saatavana sähköisiä polttonesteen lämmittimiä ja jos sinun on päästävä diiselilläsi liikkeelle kaikilla keleillä, niin harkitseppa tallaista.

        Kemian konsteilla pakkasen kovettama parafiini ei muutu suodatettavaan muotoon, sen sijaan moottorisi saat noin tuhottua.
        Jos et usko, pistä kyntteli likoon pensa astiaan pakkasessa.

        Kyseinen kupariputki esilämmitin löytyy ja on todella käyttökelpoinen, mutta miten mielestäsi auttaisi tässä ?? Ajonaikana tietty jelppaa.
        Pointtinihan oli se että -15-20 asteessa 'talvilaadun' ei pitäisi hyhmään mennä. Eilen sain käyntiin kun lämmittelin siirtopumppua ja suodattimia ilmasin, ja laitoin jäänestoa sinne tankkiin, jotain tehtävä tai se hyytyy taas ja sama show alusta.
        Lopputalveksi tankkaan talvidieseliä niin ei tarvitse leikkiä. Huoltamon kanssa asia kesken.
        On hyvintodennäköistä että huoltamon tankissa ollut sekaisin kesä- ja talvilaatua -> eivät sekoitu kunnolla.


    • joka toimii

      Myy tila ja muuta etelään vaikka persikan viljelijäksi niin ei tarvii tapella ikuisen kylmyyden ja pimeyden kanssa.

      • kkk

        Tää jätkä on lahja !


    • Tenho

      Mitähänne siellä myöpi eihän näihi pakkasten kansa ongelmia oo polttoaineijjen kans vaekka meilläi yli 30 käöpi pakkanen.Käötän raktorissa moottorpolttoöljyä ja omasta tankista vielä aotolla sama juttu diisseli omassa tankissa.Eikä oo niitä vesi ongelmiakaan ollu. Helepoimmalla piäset kun saisit sen sisälle vaikka sinne nesteelle jos semmosta lämmintä tilloo niillä on.Ei sitä ennee nyky aikana piä niihen pensain kansa ruveta leikkimään meleko varmaa ei hyvvee tiijä.

      • Zei

        Älä laita mitään jäänesto aineta "masinoleja "ym. Mainoksista huolimatta sekaan, se vaan heikentää polttoaineen voitelu ominaisuuksia. jos polttoaineen joukossa on vähänkin vettä niin se menee suodattimista läpi ja pahimmassa tapauksessa tuhoaa ruiskutus pumpun niin edessä on todella kallis remontti.
        Tääsä tapauksessa on voinut käydä niin että kuormasta on lipsahtanut väärää ainetta huoltamon tankkiin ei olisi ensimmäinen kerta.
        Joten jos keskustelu asemalla ei anna valaistusta asiaan niin soita Nesteen maksuttomaan palvelu numeroon 0800-19696 ja pyydä selvitystä asiaan.


      • mekaanikko
        Zei kirjoitti:

        Älä laita mitään jäänesto aineta "masinoleja "ym. Mainoksista huolimatta sekaan, se vaan heikentää polttoaineen voitelu ominaisuuksia. jos polttoaineen joukossa on vähänkin vettä niin se menee suodattimista läpi ja pahimmassa tapauksessa tuhoaa ruiskutus pumpun niin edessä on todella kallis remontti.
        Tääsä tapauksessa on voinut käydä niin että kuormasta on lipsahtanut väärää ainetta huoltamon tankkiin ei olisi ensimmäinen kerta.
        Joten jos keskustelu asemalla ei anna valaistusta asiaan niin soita Nesteen maksuttomaan palvelu numeroon 0800-19696 ja pyydä selvitystä asiaan.

        ei muutakun sekä suodattimet ja polttoaineet on
        vaihdettava niin pääset töihin pakkasellakin
        käytä se huonolaatuinen polttoaine sitten kesällä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe