Nelosuhka 9lk

Anonyymi

Saako nelosuhka antaa enää silloin kun koulua on jäljellä n. 2 viikkoa ja luokkaretkeen 4 päivää... Koska sinnehän ei pääse jos on luokalle jäämisen riski tms. Opettaja on aina ollut jotenkin mua vastaan ja piilovittuillut ja antanut yhdestä kokeesta 4- ihan vain osoittaakseen kuinka paska oppilas olen. Opettaja on myös levitellyt tietoa nelosuhasta ympäri koulun henkilökuntaa...
Ps. Jos saan jotain tehtäviä että saan perseeni pelastettua niin ei haittaisi jos joku fysiikkan ja kemian nero ilmautuis ja auttaisi mua...

3

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidän vähän ihmeellisenä sitä, että luokkaretkelle ei pääsisi, vaikka nelosen uhka roikkuisikin niskassa. Ja eikö se uhka ole ilmaantunut silloin, kun sait sen neljämiinuksen?

      Kerran kyseessä on kemia ja fysiikka, niin niiden arvostelun pitäisi olla kokeessa melko suoraviivaista hommaa, joten jos koet kokeneesi vääryyttä kokeen arvostelussa, niin sen toteennäyttämisen ei pitäisi olla mitenkään ylivoimaista hommaa.

      Olin kouluaikanani jonkinlainen fysiikkanero, mutta en aio tehdä tehtäviä puolestasi. Jos apua kuitenkin tarvitset, niin laita mailia. Osoitteen joudut pähkäilemään itse, koska yhteystietoja ei tänne saa laittaa, mutta sen päättelemiseksi ei tarvitse olla mikään ydinfyysikko. :D

      • Anonyymi

        Neljä miinus tuli kemiasta ja keskustelu kyseisen opettajan kanssa sovittiin luokanvalvojan kanssa mutta aikaa ei sinne koskaan tullut. Kukaan ei mulle ilmoittanut nelosuhasta opettajan mielestä minun olisi se itse pitänyt tajuta. Mutta mitäpä minä olisin voinut tehdä vaikka sen olisin tajunnutkin. En asiaa pahemmin miettinyt ja ajattelin että seuraavasta kokeesta otan sen verta hyvän arvosanan että se nelonen ei olisi vaikuttanut pahemmin. Luokkaretkelle en kuulemma pääse jos on luokalle jäämisen riski...
        Tänään opettaja huusi minulle asiasta ja kertoi että joudun tekemään kokeen estereistä, alkoholeista yms kaavoista joita mä en vaan tajua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neljä miinus tuli kemiasta ja keskustelu kyseisen opettajan kanssa sovittiin luokanvalvojan kanssa mutta aikaa ei sinne koskaan tullut. Kukaan ei mulle ilmoittanut nelosuhasta opettajan mielestä minun olisi se itse pitänyt tajuta. Mutta mitäpä minä olisin voinut tehdä vaikka sen olisin tajunnutkin. En asiaa pahemmin miettinyt ja ajattelin että seuraavasta kokeesta otan sen verta hyvän arvosanan että se nelonen ei olisi vaikuttanut pahemmin. Luokkaretkelle en kuulemma pääse jos on luokalle jäämisen riski...
        Tänään opettaja huusi minulle asiasta ja kertoi että joudun tekemään kokeen estereistä, alkoholeista yms kaavoista joita mä en vaan tajua.

        No jos olisit sen nelosuhan tajunnut, niin olisit ehkä ymmärtänyt tilanteen vakavuuden ja sen, että tarvitset tukiopetusta. Tässä vaiheessa lukuvuotta on aika vaikeaa korjata enää tilannetta.

        Perusopetus on ns. julkista toimintaa - eli yhteiskunnan järjestämää tai ainakin valvomaa ja sellaisena sen tulee perustuslain mukaan perustua lakiin. En ole mikään opetusta koskevien lakien asiantuntija, mutta voit itse kysyä luokanvalvojaltasi, että mihin lakiin ja lain pykälään se perustuu, että sinulta evättäisiin luokkaretkelle pääsy "nelosuhan" vuoksi. Jos tällaista lainkohtaa ei löydy, niin kyse on mielivaltaisesta toiminnasta ja se itsessään on lainvastaista.

        Ja mikä sinun huoltajiesi kanta tähän asiaan on? Tai muun lähipiirin, jos sellaista on? Onko tilanne oikeasti niin huono, että tällainen nettirandomi on ainoa, joka sinua yrittää puolustaa?

        Muuten, vaikka jäisitkin luokalle, niin ei maailma siihen kaadu. Ja kai nykyään vielä annetaan "ehtoja", eli mahdollisuus opiskella kesän aikana ja suorittaa asiasta koe syksyllä sen nelosen kumoamiseksi. Ja riittääkö yksi nelonen luokalle jäämiseen? En ole enää oikein kärryillä näistä koulumaailman kuvioista.

        Itse olen lukenut kemiaa viimeksi vähän yli 20 vuotta sitten, eikä se silloinkaan ollut vahvin juttuni, joten sen suhteen apuni jää aika köykäiseksi. Fysiikan suhteen olisin saattanut vielä pystyäkin johonkin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe