ELÄKÖÖN ILMASTONMUUTOS!

37 aurinkoisella terrasillani. Palmukin kasvaa pihalla (tuotu puutarha kaupasta).

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varjelkoon, johan Sinä paistut tuommoisiin lukemiin.
      Täällä pitäisi iltapäivällä olla 19 noin luonnossa. Se riittää minulle.
      Hiki tuli äskenkin, kun talvirenkaita pesin.
      Olen ootellut koska koivunlehdet alkaisivat olla sitä kokoa, että saisi saunavihdan tehtyä.

      • Käänsin puutarhaan uutta kasvimaata. Jätin kesken ja teen loppuun illan viiletessä. Kastelen vaan istutetut.


    • 19C Eikä täältä Konalaan pitkä matka ole.
      Arvon ehkä pitäisi käydä nopeasti optikolla.
      Hän ei enää erota oikeaa paikkaa länpö-mittarille.
      Oikea paikka ei ole paisteessa, se on varjossa.

      H.

      • Anonyymi

        Kukaan ei ihmettele, miksi kuulut varjo ihmisten lahkoon.
        Jotkut nyt vaan ovat syntyneet aurinkoon.


      • 22.8 astetta varjossa. Etupihan seeinustalla on toistakymmentä astetta enemmän.


    • Anonyymi

      Arvo-herran nauttii nyt, takatalvi voi hyökätä.

      • Tänne hyökkäsi takatalvi kaksi kertaa tänä keväänä, no nyt on lokosat olot.
        Penkkiä hioin auringossa, kun aattelin, jos saisi D-vitamiinia samalla.
        Vaan niin kuuma tuli, että piti penkki siirtää varjoon.
        Pitänee mennä jatkamaan hommaa.


      • HELSINGISSÄ SATAA JA UKKOSTAA PARHAILLAAN.


      • arvo.e kirjoitti:

        HELSINGISSÄ SATAA JA UKKOSTAA PARHAILLAAN.

        "arvo.e"

        Itä-Helsingissä ei.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "arvo.e"

        Itä-Helsingissä ei.

        H.

        Vähin jäi Konalankin sade. Pian näyttäisi satavan lisää. Hyvä eilisen ilma. Nuoriso juhli koulun loppumista Linnanmäellä.


    • Anonyymi

      Kävin puutarhoilla.
      Hitsi, kun ne ovat vaarallisia paikkoja.🌷🌸🌹🌱🌲🌳🌴🍀🌿🌾🌺🌻🌼

      Beng

      • Minullakin on äitienpäiväruusu nyt parvekkeella. Muita kukkia minulla ei ole ollutkaan vuosikausiin.
        Käyn aina välillä vilkaisemassa, vieläkö on hengissä. Ennätysmäisen kauan se on minulla säilynytkin, kun jo viisi päivää, eikä vieläkään näytä lakastumisen oireita.


      • Anonyymi

        Kun puutarhakärmes iskee, se on vaarallinen tauti.


      • Anonyymi

        Oikeassa olet.

        Täällä maa on vielä niin kylmää, että menen puutarhamyymälään vasta kesäkuun alussa ja otan mukaani rahaa vain muutaman kympin.

        Rusakot ovat tuhonneet suurimman osan puuvartisista pensaskasveistani ja päätin lopettaa taisteluni niitä vastaan.

        Siirryn kokonaan yksivuotisiin kesäkukkiin, koska niitä nuo talttahampaat eivät järsi piloille.

        Helteistä ja kuivuudesta sain tarpeekseni viime kesänä. Lisää sellaista sääilmiötä en kaipaa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minullakin on äitienpäiväruusu nyt parvekkeella. Muita kukkia minulla ei ole ollutkaan vuosikausiin.
        Käyn aina välillä vilkaisemassa, vieläkö on hengissä. Ennätysmäisen kauan se on minulla säilynytkin, kun jo viisi päivää, eikä vieläkään näytä lakastumisen oireita.

        Mitä, jos istuttaisit sen isompaan jaltaisaampaan ruukkuun. Voit saada iloa useammalle vuodelle. Olen upottanut keväällä ruusun maahan ja ilmeisesti perinteinen tummanpunainen on vahvaa laatua. Eräänä kesänä se kukki ja kukki runsaalla kukistolla. Mutta sitten se väsähti. Antoi vissiin kaikkensa.
        En kovaa paahdetta itsekään kaipaa.
        Kansanennustajat lupailevat lämpöisiä kausia ja välillä sadetta. Nyt jo luonto kaipaa sadetta.
        Kevätvuohenjuuret kukkivat ja siitä se alkaa. Jättilaukoissa ei ole ollut niin montaa nuppua kuin nyt. Minusta ne ovat hauskoja, kun ne huojuvat tuulessa.
        Sitten alkaa vaiheittain kukkien esiinmarssi. Toivon, ettäpörrinkäisille on niistä hyötyä.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä, jos istuttaisit sen isompaan jaltaisaampaan ruukkuun. Voit saada iloa useammalle vuodelle. Olen upottanut keväällä ruusun maahan ja ilmeisesti perinteinen tummanpunainen on vahvaa laatua. Eräänä kesänä se kukki ja kukki runsaalla kukistolla. Mutta sitten se väsähti. Antoi vissiin kaikkensa.
        En kovaa paahdetta itsekään kaipaa.
        Kansanennustajat lupailevat lämpöisiä kausia ja välillä sadetta. Nyt jo luonto kaipaa sadetta.
        Kevätvuohenjuuret kukkivat ja siitä se alkaa. Jättilaukoissa ei ole ollut niin montaa nuppua kuin nyt. Minusta ne ovat hauskoja, kun ne huojuvat tuulessa.
        Sitten alkaa vaiheittain kukkien esiinmarssi. Toivon, ettäpörrinkäisille on niistä hyötyä.

        Beng

        Jaltaisampi -> multaisampi.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa olet.

        Täällä maa on vielä niin kylmää, että menen puutarhamyymälään vasta kesäkuun alussa ja otan mukaani rahaa vain muutaman kympin.

        Rusakot ovat tuhonneet suurimman osan puuvartisista pensaskasveistani ja päätin lopettaa taisteluni niitä vastaan.

        Siirryn kokonaan yksivuotisiin kesäkukkiin, koska niitä nuo talttahampaat eivät järsi piloille.

        Helteistä ja kuivuudesta sain tarpeekseni viime kesänä. Lisää sellaista sääilmiötä en kaipaa.

        kylmätotuus

        Luumupuut ovat säilyneet pupuilta. Kukkivat parhaillaan kauniisti. Vaalea Kuulas omenapuut ovat pupun herkkua. Täytyy ainakin 1,5 m- aidat ympärille laittaa.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Luumupuut ovat säilyneet pupuilta. Kukkivat parhaillaan kauniisti. Vaalea Kuulas omenapuut ovat pupun herkkua. Täytyy ainakin 1,5 m- aidat ympärille laittaa.

        Etkö ole pitänyt puhuttelua pupuille. Rusakot uskoivat, kun sanoin yhdelle, joka söi kukkaa k.penkissä, että ei niitä saa syödä. Eivät ole syöneet. Kyllä puput ymmärtävät. Katsot vain silmiin ja puhut rauhallisella äänellä.

        Beng


      • Tuli kommunikaatio vaje. Naapurin kertomana omenapuiden hirviö syöjät ovat villi kaneja, eivätkä ymmärrä puhettani. Täytyykö niitä osoitella hiilihangolla ja sanoa:" LUSIFERUS?".


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Tuli kommunikaatio vaje. Naapurin kertomana omenapuiden hirviö syöjät ovat villi kaneja, eivätkä ymmärrä puhettani. Täytyykö niitä osoitella hiilihangolla ja sanoa:" LUSIFERUS?".

        Mistä maasta nuo kanit ovat Suomeen tulleet. Englannistako monen mutkan kautta. Kokeilepa engelskaa vielä.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä maasta nuo kanit ovat Suomeen tulleet. Englannistako monen mutkan kautta. Kokeilepa engelskaa vielä.

        Beng

        Austraaliaa veikkaisin. Ihmiset tuovat lemmikeiksi ja päästävät luontoon. Omenapuun kuori on niiden herkkua. Luumut ja kirsikat saavat olla rauhassa.


    • Anonyymi

      Suomessahan on aina lämmintä kesällä. Palmuja on ollut monena vuotena, Kiinanpalmu kuoli talvella, jukkapalmu oli 20 vuotta talvet oli kasvihuoneessa, nykyään ei palmuja vaan kamelioita kukkivat maalis-huhtikuussa kuin ruusut.

      • Palmuni saa olla autotallissa talvet vähällä kastelulla.


    • Onhan tuota lämmintä, liikaakin lankkujen taapelointiin. Vielä olisi yksi kuorma.
      Näyttää muutakin muutoksia tulevan kun ilmastossa, ikämuutoskin on nähtävissä. Raskaita alkaa olla nuo lankut.
      Kyllä ne parin viikon kuluttua marjatuomipihlajat kukkii, siitä puolitoista kuukautta kasvit kukkimisensa kukkineet. Suomen kesä on lyhyt.
      Ei mikään valoisa vastaus, lienen kesäisessä ketjussa täydellinen ilonpilaaja. Oli vaan vähän raskas päivä, eikä kuntokaan vielä kohillaan.
      Toivotaan iloisempia vastauksia. Huomenna kuitenkin ukkonen jyrisee ja sataa.

      • Missä jyrisee? Kyllä kasvimaan kääntäminenkin työstä käy. Taukoja välillä. Helsingissä ei ukkosta , eikä sadetta. Pihakaivosta loppui vesi - kaupungon kallis vesi riittää.


    • Anonyymi

      3-4 kuukautta ja kylmä yllättää. Aika menee joutuisasti.

      Pessimisi vai realisti

      • Pessimisti, ihan selvästi.


    • Anonyymi

      Mittasitko lämmön kalibroidulla kuumemittarila kainalokuopasta. Vaiko oikeaoppisesti sieltä mustasta aukosta. On siitä ilmastomuutoksesta jotain hyötyäkin tulossa jos kerran tropiikin palmut huojuu lasitetulla parvekkeella. Lisää näitä hyviä ilmastouutisia. Vaan pyörremyrskyistä ja hurrikaaneista ei niin väliksi.

    • Kesän ensimmäinen päivä. Laituriterassilla sohvalla makoillessa lämpötila nousee pirtin ovenpielessä olevaan mittariin verrattuna viisi kuusi astetta korkeammalle.

      Upea päivä, nyt unittaa. Huomenna puuhastelua puutarhassa, rantasauna illaksi, josko löytyisi uusia koivunoksia saunavastaan vanhojen kuivattujen sekaan.

      Järvenpinta ennustaa säitä paremmin kuin Pekka Pouta, komia päivä on tulossa. Pinkit värit tyynessä vedessä sen kertoo.

      Yötä🌞

      • Käy kateeksi. Rantasaunasta järveen voi polskahtaa, vaikka vesi olisi kylmää - kokemusta on. OLI IHANA KOKEMUS!


    • Anonyymi

      Mitä vanha kansa sanoikaan erkki viluperseestä? Tänään on erkin päivä ja lämmin sää.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä tietsikka tietää senkin , http://www.taivaannaula.org/perinne/kansanperinteen-pyhat/erkin-paiva/ Täällä on pilvistä, noin 13 lämmintä, syreenit kukkii , joten kesästä tulee aurinkoinen ja lämpöinen.
        Nyt täytyy hakea ulkohuonekalut säilöstä ja käydä ostamassa kesäkukat. Pitäis öljytäkin ne huonekalut.
        Hytinäx1

        Kiitos hytinäx😊 täällä on luvattu yli 20 lämpöastetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä tietsikka tietää senkin , http://www.taivaannaula.org/perinne/kansanperinteen-pyhat/erkin-paiva/ Täällä on pilvistä, noin 13 lämmintä, syreenit kukkii , joten kesästä tulee aurinkoinen ja lämpöinen.
        Nyt täytyy hakea ulkohuonekalut säilöstä ja käydä ostamassa kesäkukat. Pitäis öljytäkin ne huonekalut.
        Hytinäx1

        38 a . Kasvit vaativat kastelua 2 kertaa päivässä. Kelpaa Helsinkiläisten löhöillä varjon viileydessä kylmiä juomia lipitellen.


      • arvo.e kirjoitti:

        38 a . Kasvit vaativat kastelua 2 kertaa päivässä. Kelpaa Helsinkiläisten löhöillä varjon viileydessä kylmiä juomia lipitellen.

        "arvo.e"

        Mitäs jos katselisit ensin tätä.
        Ennen-kuin kirjoittelet länpö-tiloista.
        Ja tilaa se aika optikolle. :)
        Katsos kun 38 a tarkoittaa aarien lisäämistä.

        http://testbed.fmi.fi/

        yst.
        H.


    • Anonyymi

      Tulin eilen Turkuun. Tapaamispaikassamme terassilla hetkessä rusketusraidat. Talviturkki tuli heitettyä meressä. Auvoinen keli tänäänkin.

    • Anonyymi

      Varokaa punkkeja ....kaupunki alueillakin on jo punkkeja...tuttavani alkoi raapia päätään kun kutitti ja luuli ruveksi päänahassaan olevaa...se olikin punkki jota raapaisi ja tuli vertakin...soitto ensiapuun ...löytyi toinenkin punkki... on ne aika viheliäisiä otuksia..
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      25.2 varjossa, kevään ensimmäinen hellepäivä.

    • Ihanaa. 23 astetta, aurinko paistaa ja linnut laulaa.
      ´´Kukkakärpänen´´ pisti vissiin päivällä, kun asioilla kiertelin. Tuli ostettua muutamat kukat.
      Vaan, kun alamökillä istuin sohvalle, pisiti joku jalkapohjaan. Oli puoliksi pyörtynyt mehiläinen.
      Vein sen terassin laidalle, kyllä se siitä lähti. Pisto oli aika mieto.
      Soutelemassakin kävin toista tuntia ja uskollinen ystäväni Niilo-kissa odotteli rannalla sen aikaa ja taas yhdesssä mentiin.
      Tänään on tullut touhuttua yhtä ja toista ja kaikenmoista.
      Vajaa pari viikkoo sitten laitoin uuden ajokorttihakemuksen, oli jo tullut uusi kortti, kun kotona poikkesin.
      Kävin myös EU-äänestämässä.

      • Minä nautin näistä vaaleista kesäöistä, näihin ei kyllästy.
        Innostuin, ja lämmitin savusaunan. Siellä vilvoitellessa käki kukkui, muita linnunääniä ei kuulunut.
        Tämä on kesän parasta aikaa, kun ei ole itikoita, eikä muitakaan verenimijöitä.


      • k-kotton kirjoitti:

        Minä nautin näistä vaaleista kesäöistä, näihin ei kyllästy.
        Innostuin, ja lämmitin savusaunan. Siellä vilvoitellessa käki kukkui, muita linnunääniä ei kuulunut.
        Tämä on kesän parasta aikaa, kun ei ole itikoita, eikä muitakaan verenimijöitä.

        Totta ei ole vielä verenimijöitä. Rauhassa saa saunastakin vilvoitella.
        Järveen en vielä uskaltautunut.
        Olen tullut vanhemmiten varovaisemmaksi, kun olen yksin.
        Kunhan nuorta sukupolvea tulee, menen kyllä saunasta järveen, vahtivat muoria.


      • eppu2 kirjoitti:

        Totta ei ole vielä verenimijöitä. Rauhassa saa saunastakin vilvoitella.
        Järveen en vielä uskaltautunut.
        Olen tullut vanhemmiten varovaisemmaksi, kun olen yksin.
        Kunhan nuorta sukupolvea tulee, menen kyllä saunasta järveen, vahtivat muoria.

        Suurin nautinto onkin saada kuumasta saunasta ponkaista viileään järveen hetkeksi. Tuntuu ihosta erikoisen hyvältä. Täällä Helsingissä merenranta mökki olisi omaisuuksien arvoinen - ei kannata edes haaveilla moisesta.


      • arvo.e kirjoitti:

        Suurin nautinto onkin saada kuumasta saunasta ponkaista viileään järveen hetkeksi. Tuntuu ihosta erikoisen hyvältä. Täällä Helsingissä merenranta mökki olisi omaisuuksien arvoinen - ei kannata edes haaveilla moisesta.

        Totta nautinto se on.
        Viime viikonloppuna kun kaksi nuorta paria oli alamökillä, niin yksi nuori mies jo uskaltautui saunasta järveen, vaikka vesi vielä kylmää.
        No nuorena ei vielä ole sitä pelkoa, kuin tällaisella vanhalla verenpainetautisella, että ei niin radikaalisti uskalla, kuin ennen vanhaan.
        Niin tuota jäin miettimään, että siellä Helsingissä on kaikki niin kallista, ainakin jos tiedotusvälineitä on uskominen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Totta nautinto se on.
        Viime viikonloppuna kun kaksi nuorta paria oli alamökillä, niin yksi nuori mies jo uskaltautui saunasta järveen, vaikka vesi vielä kylmää.
        No nuorena ei vielä ole sitä pelkoa, kuin tällaisella vanhalla verenpainetautisella, että ei niin radikaalisti uskalla, kuin ennen vanhaan.
        Niin tuota jäin miettimään, että siellä Helsingissä on kaikki niin kallista, ainakin jos tiedotusvälineitä on uskominen.

        Ei ole nautinto, sydän siinä pysähtyy. Uiminen ei kuulu minun harrastuksiin.
        Saattaa olla pian viiskymmentä vuotta aikaa, kun viimeksi kävin järvessä uimassa. Armeija-aikaan viimeksi uimahallissa, on siitäkin jo yli 40 vuotta. Pari kertaa meinasin käydä uimassa, mutta kun minulla ei ole uimahousuja. Olin töissä rannalla, olin ollut jo viikon verran, ei näkynyt ristinsielua..
        Oli kuuma päivä, aattelin käydä vilvoittelemassa. Riisuin siinä kalliolla kelteisilleni, eiköhän auton ääni alkanut kuulua. Ei muuta kun vaatteet päälle. Toisen kerran oli hellepäivä, kuikuilin rannalla, näkyykö ketään. Eiköhän kaksi naista soutanut mustikkaan viereiselle mäelle.
        Silloi ajattelin, että seuraavalla kerralla, kun suunnittelen uimista, otan kokohaalarin mukaan :).


      • k-kotton kirjoitti:

        Ei ole nautinto, sydän siinä pysähtyy. Uiminen ei kuulu minun harrastuksiin.
        Saattaa olla pian viiskymmentä vuotta aikaa, kun viimeksi kävin järvessä uimassa. Armeija-aikaan viimeksi uimahallissa, on siitäkin jo yli 40 vuotta. Pari kertaa meinasin käydä uimassa, mutta kun minulla ei ole uimahousuja. Olin töissä rannalla, olin ollut jo viikon verran, ei näkynyt ristinsielua..
        Oli kuuma päivä, aattelin käydä vilvoittelemassa. Riisuin siinä kalliolla kelteisilleni, eiköhän auton ääni alkanut kuulua. Ei muuta kun vaatteet päälle. Toisen kerran oli hellepäivä, kuikuilin rannalla, näkyykö ketään. Eiköhän kaksi naista soutanut mustikkaan viereiselle mäelle.
        Silloi ajattelin, että seuraavalla kerralla, kun suunnittelen uimista, otan kokohaalarin mukaan :).

        Kiire tuli minullekin 7v. ikäisenä rannalle, kun iso hauki ilmestyi kaislikosta ja tuijotteli haukatakseen osan.


      • arvo.e kirjoitti:

        Kiire tuli minullekin 7v. ikäisenä rannalle, kun iso hauki ilmestyi kaislikosta ja tuijotteli haukatakseen osan.

        Tulipa mieleen, kun nuorin pojanpoika oli joku 6-7 vuotta vanha (15v sitten), oltiin täällä mökillä ja yks kaks huomattiin, että missäs se poika on.
        Kauhea hyörinä alkoi, toiset juoksi, isänsä lähti autolla tietä tarkastaan.
        Rantaan meno yksin oli kielletty, mutta siellähän se poika seisoi, yli kilon hauki vieressään.
        Oli halunnut mennä ongelle.


    • Anonyymi

      Idästä tulee aina lämmin ilma.... Oli kuin purjehdin näin alku kesällä tosin ei kauan kun muuttuu talven puolelle aurinko.

    • Anonyymi

      Arvo. Pystytkö olemaan 37 °C suorassa paahteessa?
      Minä en voi olla, läkähdyn.
      Nytkin jokin iskiaksen tapainen vaiva pöllöhtänyt, mitä ei aiemmin ole ollut.
      Käyn lämmittämässä jalkaa, mutta plaah, ei voi.
      Kuumalla ruokakin maistuu toisin. Salaatti on kaikkein virkistävin.
      Elikkäs jos olisi aina näin lämmintä, muuttuisin jyrsijäksi.

      Beng

      • Kyllä helteessäkin tovin voi olla. Tosin näytän varmaan variksen pelättimeltä suurine olkihattuineni. Iho alkaa kärventyä ilman aurinkovoiteita. Nuoruudessa heinänkorjuussa paidatta iho "paloi" ja irtosi, kuin voipaperia olisi .


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Kyllä helteessäkin tovin voi olla. Tosin näytän varmaan variksen pelättimeltä suurine olkihattuineni. Iho alkaa kärventyä ilman aurinkovoiteita. Nuoruudessa heinänkorjuussa paidatta iho "paloi" ja irtosi, kuin voipaperia olisi .

        Viimeinen virke: kauhujuttu.
        Olen kerran korventanut olkapääni Toivakassa. Seisoimme järvessä ja ongimme niin ja senhän tietää, että vesi heijastaa kivasti. Ei ollut isoa olkihattuakaan.
        Niin paloivat molemmat olkapäät rakkuloille. Nukkuminen oli vaikeaa, kun ne olivat tulessa.
        Onkohan uuveet katossa? Indeksi Etelä-Suomessa on vitosessa, jos yli kolme, iho pitää suojata. Huh.

        Beng
        Olemisen sietämätön kuumuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinen virke: kauhujuttu.
        Olen kerran korventanut olkapääni Toivakassa. Seisoimme järvessä ja ongimme niin ja senhän tietää, että vesi heijastaa kivasti. Ei ollut isoa olkihattuakaan.
        Niin paloivat molemmat olkapäät rakkuloille. Nukkuminen oli vaikeaa, kun ne olivat tulessa.
        Onkohan uuveet katossa? Indeksi Etelä-Suomessa on vitosessa, jos yli kolme, iho pitää suojata. Huh.

        Beng
        Olemisen sietämätön kuumuus.

        Myös aurinkoisessa olo aika ratkaisee. Myös aurinko voiteita voi käyttää. Pitkään ilman suojaa olo altistaa ihosyöpään.


    • Anti-Biootit alkavat lakata toimimasta.
      Liekö Jessen koura on alkanut vaikuttaa.
      Tehnyt vasta-aineista myötä-aineita.
      Minusta alkaa tuntua että maailma pelastuu sittenkin.
      Etenkin kun yli-kansoitetuilla alueilla lääkitään Anti-Bioottien lisäksi vain Tillillä ja Persiljalla.
      Pääskysen-Pesilläkin ken-ties.
      Australian rajalla ainakin saa sen-laisen vaikutelman.

      H.

      • Maapallomme ravistaa ylikansoituksen ebola ym taudeilla ja vitsauksilla. Helpompaa olisi rajoittaa syntyvyyttä, kuin hakea sotia ja sairauksia väen vähennykseen


      • arvo.e kirjoitti:

        Maapallomme ravistaa ylikansoituksen ebola ym taudeilla ja vitsauksilla. Helpompaa olisi rajoittaa syntyvyyttä, kuin hakea sotia ja sairauksia väen vähennykseen

        "arvo.e"

        Suku-polveamme ja vanhempiamme moititaan Maa-pallon tuhosta.
        Tämän päivän Mulatti tms. polttaa vielä kauan nuotioita aavikollaan.
        Panee huolettomasti uusia elämiä alkuun.
        Joten rajoittaminen ei auta.
        Vain tuhoamis-leirit auttavat enää palloamme. :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "arvo.e"

        Suku-polveamme ja vanhempiamme moititaan Maa-pallon tuhosta.
        Tämän päivän Mulatti tms. polttaa vielä kauan nuotioita aavikollaan.
        Panee huolettomasti uusia elämiä alkuun.
        Joten rajoittaminen ei auta.
        Vain tuhoamis-leirit auttavat enää palloamme. :)

        H.

        Korjaus

        ...nuori Mulatti tms.

        H.


    • Anonyymi

      Turhan kuumaa.

      Liika lämpö ja liika auringonpaiste ei sovi mulle. Toki joskus iltaisin ok, mutta en juuri ulkona heilu tällaisilla keleillä. Tekee huonoa hipiälle ja lisäks vittumaisen olon. Alkusyksystä alkukevääseen, se ok. Lupaillut ukkosta ja jäähtyvää, ok.

      Jossain aloituksessa oli puutarhahommista ja terasseista. Olen minimoinut tarpeettomat hommat, kyllhän puutarhan hoito sinällään on mukavaakin, mutta tarpeetonta. Joskus kasvattelin chilejä, tomaatteja, yrttejä. Kasvihuone mätäni, pitäis joskus purkaa. Aika pitkään ollut lisäks aikatauluongelmia, ei viitsi roudata rehuja ympäri suomea, saa niitä kaupastakin.

      Ai niin, kesäisin ei oikein tule saunottua, koska ei pääse minnekkään jäähdyttelemään. Talvisin sekin onnistuu paremmin, etenkin jos pikku pakkasta. Sinällään mulla ei ole kesää vastaan muuta, se ei vain ole mulle sopiva vuodenaika. Syksyä odotellen.

      =DW=

    • Anonyymi

      Sattui silmiin.

      Merenpintahan on ollut nousussa jo aikansa. Ennuste ollut, vuoteen 2100 se on noussut metrin, jos ilmastonmuutosta ei pysäytetä. Nojoo, viimeisimpien laskelmien mukaan kyseessä voi olla jopa yli pari metriä.

      Jossain päin maailmaa saaria on jo "uponnut" ja vaikkapa Malediivit vaarassa. Suomessakin merenpinnan nouseminen peittää ajanoloon maan laajoilta alueilta rannikkon läheisyydessä. Esim. meitsin mökki on aika kaukana rannasta, mutta entistä merenpohjaa, joten aluksi niistä seuduista tulee riisinviljelyalueita ja ehkä myöhemmin niissä voi kalastella. Hankala tosin vetää troolia, kun pohja täynnä kaikenmaailman pikkukaupunkeja ja muuta rakeennustörkyä.

      Että jos vähänkään ajattelee tulevia sukupolvia, kandee kiiruusti ostaa maata tunturilapista.

      =DW=

      • Anonyymi

        Riittääkö metrin nousu? Mitenpäin joet virtaavat. Johonkin tulee nollavirtaama = järvi? Tuhansien järvien maa? Tarvitaanko lisää?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittääkö metrin nousu? Mitenpäin joet virtaavat. Johonkin tulee nollavirtaama = järvi? Tuhansien järvien maa? Tarvitaanko lisää?

        Beng

        Aluksi kai laguuneita.

        Hassujuttu, Raahen korkeudelle asti meri jo nousee, siitä ylöspäin maa kohoaa. Kai jotain maaperään liittyvää. Vaan jos vesi meressä lisääntyy, laidat jää mataliksi. Oikeastaan kaikki suomen rannikkokaupungit vaarassa, se on isompi härdelli sitten, kun pks alkaa muistuttamaan venetsiaa.

        Alavilla mailla tulvavaara.

        Ainahan niitä ilmastonmuutoksia on ollut, tämä nykyinen kyllä täysin ihmisen aiheuttama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksi kai laguuneita.

        Hassujuttu, Raahen korkeudelle asti meri jo nousee, siitä ylöspäin maa kohoaa. Kai jotain maaperään liittyvää. Vaan jos vesi meressä lisääntyy, laidat jää mataliksi. Oikeastaan kaikki suomen rannikkokaupungit vaarassa, se on isompi härdelli sitten, kun pks alkaa muistuttamaan venetsiaa.

        Alavilla mailla tulvavaara.

        Ainahan niitä ilmastonmuutoksia on ollut, tämä nykyinen kyllä täysin ihmisen aiheuttama.

        Pari kertaa aiemmin, olen kysynyt, onko jäätiköiden sulaaminen tarkoituksenmuka7sta. Onko pääinsinööri ajatellut nuo maa-alueet asutettaviksi? Voiko Afrikka ja Austraalia ja Etelä-Amerikka jäähtyä?
        Palmu valtaa alaa. Ne huojuvat, sitten mekin tottumattomina. Sukupolvesta toiseen ruskistumme ja ruskistumme eli pigmentti muuntuu. Solut antavat seuraaville sukupolville viestin: suojaudu.
        Gondoolilla on kivaa matkata (aikansa) ja laguunitkin ovat hienoja Murano - Burano - Torcello.
        Venetsia vaipuu jo. Mikähän huoneilmojen kosteuspitoisuus palazzeissa on?

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pari kertaa aiemmin, olen kysynyt, onko jäätiköiden sulaaminen tarkoituksenmuka7sta. Onko pääinsinööri ajatellut nuo maa-alueet asutettaviksi? Voiko Afrikka ja Austraalia ja Etelä-Amerikka jäähtyä?
        Palmu valtaa alaa. Ne huojuvat, sitten mekin tottumattomina. Sukupolvesta toiseen ruskistumme ja ruskistumme eli pigmentti muuntuu. Solut antavat seuraaville sukupolville viestin: suojaudu.
        Gondoolilla on kivaa matkata (aikansa) ja laguunitkin ovat hienoja Murano - Burano - Torcello.
        Venetsia vaipuu jo. Mikähän huoneilmojen kosteuspitoisuus palazzeissa on?

        Beng

        Eniten huolettaa ihmisten lisääntyminen. Pian ei ole elintilaa. Sitten soditaan ja vallataan.


    • Anonyymi

      Ensimmäinen havainto:
      Tänään olen nähnyt pari hyttiäistä. Lähentelivät. Olisivat mielellään kupanneet.
      Muutamat saderopsaukset, niin ne lisääntyvät. Miten talvella unohtaakin nämä inisijät. Nämä hyttiäiset edellyttävät ilmastolta jotain, kuten neitoperhot.

      Toinen havainto: lemmikit 98, 98 % sinisiä, mutta 0,01 % valkoisia ja 0,01 % vaaleanpunaisia. Mitä ihmeen mutaatioita. No. Jos nyt keräisin valkoiset yhteen paikkaan ja vaaleanpunaiset toiseen, siis erilleen sinisistä, millä todennäköisyydellä ne lisääntyisivät ja dominoisivat sinisiä?

      Beng

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe