Olenko kaunis?

Anonyymi

Entä Sinä?

Kuka osaa määritellä ruman ja kuniin eron?

Eikö hyvä itsetunto ole tärkeämpää kun joku kauneusmääritelmä jonka usein kuulee tahtomattaan. Hyvä ryhti ja hyvä itsetunto, niissä on riittävästi pohjaa kävellä joukossa kuin kaunotar tuntematta itseänsä muita huonommaksi.

71

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsensä puhtaana ja normaalipainoisena pitävä on miellyttävän näköinen. Normaalipainoinen pysyy terveenä ja liikkuu joustavasti, mitkään meikit tai kampausluomukset ei korvaa noita perusjuttuja eikä peitä itsensä huonosti hoitavaa.

    • Anonyymi

      Mitä merkitystä kauneudella on ?
      Ns. kauneus on yhtä ohutta kuin iho.

      • Anonyymi

        Ei mitään,tärkeintä on ulkonäkö.


    • Anonyymi

      Enpä ole koskaan moisella koskaan vaivannut päätäni.

    • Olen aina ollut omanlaiseni persoona. Kauneus puolestaan voidaan määritellä eri kriteerein, erilaisin kauneusmittarein, jotka on ihmisten tekemiä kauneudesta kilpaileville.

      Vartalon mittasuhteet, painoindeksi, kasvonpiirteet, hiusten vahvuus, hampaiden terveys, sekä nenän-ja suun muodot sekä pukeutuminen kunkin ajan hengen mukaan.

      Tällä ikää kauneudesta kilpaillaan ihon sileyden tai ryppyjen mukaan.

      Määritelmä itsetunnon vaikutuksesta kauneuteen on tietenkin ihmisen oma arvio itsestään tai tuntemistaan henkilöistä. Ryhti muuttuu jos ihmisellä on selästä johtuvia sairauksia, eikä se muuta häntä kokonaisvaltaisesti itsetunnottomaksi, rumaksi.

      Muistan kun pienenä kohtasin kumaran naisen, pelästyin. Kun tuo vanha nainen istui keinutuoliin hän muuttui kauniiksi herttaiseksi mummoksi.

      • Anonyymi

        Ihminen josta pidän, on silmissäni kaunis kaikkine kiloineenkin. Perimälleen ei mitään voi , mutta rahalla saa paljon. Kauneusleikkauksia, kasvojen kohotuksia, tekohampaita, peruukkeja ja ainakin taitavia kampaajia. Rypyt ovat ihania, kertovat eletystä elämästä. Hoidettu iho on kaunis ryppyineenkin, nehän kuuluvat ikään. Pieni ja siro on ainakin yhtä kaunis kuin iso ja roteva.


      • Anonyymi

        "Tällä ikää kauneudesta kilpaillaan ihon sileyden tai ryppyjen mukaan."

        että oli typerä kommentti....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tällä ikää kauneudesta kilpaillaan ihon sileyden tai ryppyjen mukaan."

        että oli typerä kommentti....

        Laardikerrokset lihavilla voi piilottaa ryppyjä, ja kun on monta leukaa, niin kaula peittyy niitten alle. Vai oikein kilapillaan kauneudessa rypyttömyydellä, todellakin harvinaisen typerä tuo koeppikotkan kommentti.Ei kannata päästää itseään lihomaan missään vaiheessa, sillä laihtuessa saa velttoa ihoa joka puolelle riesaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tällä ikää kauneudesta kilpaillaan ihon sileyden tai ryppyjen mukaan."

        että oli typerä kommentti....

        No, anna vanhenevan ihmisen kauneudesta oma näkemyksesi. Onhan näitä ryppyihoisia syyllistetty milloin mistäkin syystä, vaikka geenit määräävät tuleeko ihmisestä rusina vai punaposkinen omena vanhetessaan.

        korppis


    • Kyllä minä itselleni kelpaan tämän näköisenä.
      Toisillehan ei tarvitsekaan.

    • Anonyymi

      Kauneus on niin määrittelemätön, yks on kaunis omalla tavallaan, joku piirteiltään vähemmän säännöllinen on taas niin charmikas nauraessaan, että pois tieltä!
      Jonkun silmät loistavat kuin itse hyvyys, ja ilkikurinenkin voi virnistäessään olla hyvin viehättävä. Se siitä,... ja taas jääkiekkoon

      sini.sirkku

      • Anonyymi

        Ihmisen kokonaisolemus,
        kun hän liikkuu,
        kävellessään hän tuo esiin paljon itsestään.

        Hyvä ryhti ja kävely voi olla kaunista.


    • Anonyymi

      Saankos Sun aittahas tulla? Oot kaunis ku just leivottu rusinapulla :-*

    • Anonyymi

      Meidän pienen rajallisen maailmamme kauneuskäsitys on pienen ryhmän käsitys
      kauneudesta..
      Menepä kysymään Aasiassa tai Afrikassa joltakin kuka on kaunis
      saat ihan erilaisia vastauksia.
      Joissakin maissa kauneus on samaa kuin viisaus, lämpö, välittäminen.
      Ihminen, jolla on sydämensivistystä on kaunis.
      Kauneus ei perustu ulkoiseen ollenkaan.

      • Anonyymi

        Joku leuhkii että on niin pitkäkoipinen että pitää olla erikois korkea paskannuspönttö . Ei kauneus perustu itsensä kehumiseen ainakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku leuhkii että on niin pitkäkoipinen että pitää olla erikois korkea paskannuspönttö . Ei kauneus perustu itsensä kehumiseen ainakaan.

        Olen mökillä, toin entisen vanhan pöntön päällä olleen 5 cm korotusosan mökin huusiin. On näet korotettu pönttö ollut jo vuosia, mutta ei vielä hygieniahaalareita.

        Niitä pöntön korotusosia jos.tarvii saa terveyskeskuksien välinevarastosta, eikä maksa mitään.


    • Anonyymi

      Ei ihan noinkaan voi sanoa, onhan niitä täydellisiä piirteitä ja vartaloita!

      Sisäinen kauneus kun pääsee näkyviin, se todella kaunistaa vähemmän täydellisen.

      • Anonyymi

        Minkälaiset ovat "täydellisen kauniit piirteet ja vartalo" ?
        Ei mitään vakiota ole olemassa.
        Se on yhden ihmisen mielipide joka vaihtelee ihmisestä, iästä, sukupuolesta, kansallisuudesta, heimosta ja syntymäpaikasta jne. riippuen.

        Onpa alentavasti sanottu:
        "Sisäinen kauneus kun pääsee näkyviin, se todella kaunistaa
        v ä h e m m ä n t ä y d e l l i s e n"

        Kellä voi olla kanttia lajitella ihmisiä vähemmän täydellisiin näöltään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaiset ovat "täydellisen kauniit piirteet ja vartalo" ?
        Ei mitään vakiota ole olemassa.
        Se on yhden ihmisen mielipide joka vaihtelee ihmisestä, iästä, sukupuolesta, kansallisuudesta, heimosta ja syntymäpaikasta jne. riippuen.

        Onpa alentavasti sanottu:
        "Sisäinen kauneus kun pääsee näkyviin, se todella kaunistaa
        v ä h e m m ä n t ä y d e l l i s e n"

        Kellä voi olla kanttia lajitella ihmisiä vähemmän täydellisiin näöltään ?

        Heilla on kyllä vakiot kauneudelle, usein klassiselle, he jotka vakitsevat "maailman kauneimman" naisen kilpailussa. Muotokauniita ovat kaikki 10 parhaan joukkoon sijoittuneet, joista valitaan täydellisin kaunotar. Sen ihmeellisempää se ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heilla on kyllä vakiot kauneudelle, usein klassiselle, he jotka vakitsevat "maailman kauneimman" naisen kilpailussa. Muotokauniita ovat kaikki 10 parhaan joukkoon sijoittuneet, joista valitaan täydellisin kaunotar. Sen ihmeellisempää se ei ole!

        Muutama vanha äijä valitsee osasta maailman ihmisistä "maailman kauneimman",
        joka valitaan usein poliittisin syin kuin Armi Kuusela aikoinaan Miss Universumiksi. Se oli eräänlainen "maailman" tunnustus Suomelle sodan jälkeen, kun pystyimme pistämään kampoihin Neuvostoliitolle.
        Tai siis isämme ja isoisämme pystyivät.

        "Muotokauniita" ??? Puhut kuin eläinroduista.

        Ei ole maailmassa montaa typerämpää asiaa kuin Missikisat.


      • Anonyymi

        Onko politiikka saanut Armi Kuuselan näyttämään kauniilta, siis politiikka teki hänestä kauniin, mielestäsi, kun se suomi nyt oli ollut sodassa niin Armikin valittiin säälistä?
        Voi sinun ajatusmaailmaasi! Mahtuuko siihen päähäsi muita perusteita millekään asialla kuin sota?

        Armi olisi kymmeniä vuosia myöhemminkin ollut kaunein missä kilpailuissa tahansa maailmadssa.

        Hänen kauneutensa on ollut aina luonnollista ja HUOMIOi; Siihen ei vaikuta, eikä ole koskaan vaikuttanut NEUVOSTOLIITTO JA SOTASÄÄLI maatamme kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko politiikka saanut Armi Kuuselan näyttämään kauniilta, siis politiikka teki hänestä kauniin, mielestäsi, kun se suomi nyt oli ollut sodassa niin Armikin valittiin säälistä?
        Voi sinun ajatusmaailmaasi! Mahtuuko siihen päähäsi muita perusteita millekään asialla kuin sota?

        Armi olisi kymmeniä vuosia myöhemminkin ollut kaunein missä kilpailuissa tahansa maailmadssa.

        Hänen kauneutensa on ollut aina luonnollista ja HUOMIOi; Siihen ei vaikuta, eikä ole koskaan vaikuttanut NEUVOSTOLIITTO JA SOTASÄÄLI maatamme kohtaan.

        ÄLä ole naiivi.
        Ei politiikka tehnyt Armista kauniimpaa, mutta hänen voittonsa oli "poliittinen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLä ole naiivi.
        Ei politiikka tehnyt Armista kauniimpaa, mutta hänen voittonsa oli "poliittinen"

        Mutta kaunein valittiin! Väitätkö vastaan?
        Ilman politiikkaa jota sinä näet joka mutkassa ja suoran päässä.


    • Anonyymi

      Persoonallisuus on aina kaunis, kuten oman painonsa kantaminen kasvojen lisäksi.

    • Anonyymi

      Ei ole onnistunut kysymys. Kauneuden käsite on sen verran laaja.
      Kysymys koskee nyt llmeisesti naisia.

      Päältä päin sopusuhtaisen kaunis nainen voi olla sisältä päin tyhjä ja itserakas kuvitellen, että on muita parempi. Vailla pohjaa ei ole myöskään sanonta, että kauniina pidetty nainen on usein tyhmä.

      Paljon arvokkaampaa on se, että ihminen on ihastuttava tai viehättävä, jolloin arvioinnissa mukana ovat ilmeet, eleet ja kielenkäyttö, ns.sosiaalinen puoli.

    • Anonyymi

      "Kauniina pidetty nainen on usein tyhmä" ??!!

      Herranjumala mitä takapajuisia mielipiteitä !
      Yhtä typerää olisi sanoa, että ns. rumat on pääsääntöisesti fiksuja ja älykkäitä.

      • Anonyymi

        Kateelliset rumat lihavat ämmämläyskät kirjottelee itsensä näkösiä juttuja täällä.


      • Anonyymi

        Ei ole harvinaista, että ns. kaunis nainen on tosiaan tyhmä. Blondivitsit perustuva todellisuuteen.

        Miksi? Koska se usein selviytyy ns. kauneudellaan siinä, missä muilta vaaditaan älyä(kin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole harvinaista, että ns. kaunis nainen on tosiaan tyhmä. Blondivitsit perustuva todellisuuteen.

        Miksi? Koska se usein selviytyy ns. kauneudellaan siinä, missä muilta vaaditaan älyä(kin).

        No jaa... voihan se olla niinkin, että vähemmän kauniilta tai peräti rumalta näyttävä on usein myös "tyhmä", eikä siksi osaa huolehtia itsestään ja korostaa parhaita puoliaan tai edes häivyttää huonoja puolia. Toki muitakin syitä "rumuuteen" voi olla ja useimmiten varmaan onkin, köyhyys, huono terveys, yksinäisyys, jne..

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole harvinaista, että ns. kaunis nainen on tosiaan tyhmä. Blondivitsit perustuva todellisuuteen.

        Miksi? Koska se usein selviytyy ns. kauneudellaan siinä, missä muilta vaaditaan älyä(kin).

        Vanhakot ämmät värjää hiuksensa papukaijan värisiksi.Ovatko erityisviisaita?on se kurjaa jos on syntynyt vaaleaveriköksi.


    • Anonyymi

      Rumuus paistaa läpi kirjoituksistakin, kauneus ei. sillä se vaikenee,

    • Anonyymi

      Miten älykkyys ymmärtäisi etsiytyä vain rumien aivoihin ?
      Kyllä on keskaikaisen pimeitä mielipiteitä täällä.

      Ja "kauneus vaikenee" ?
      Onko lause lainattu jostain lastenkirjan prinsessasadusta ?

      • Anonyymi

        Voihan älykkyyttä olla ns. kauniillakin, mutta se ei joudu sitä käyttämään eikä siksi osaakaan sitä käyttää.

        Katoavaistahan kauneus on. Monet tänne kirjoittavat "kateelliset rumat lihavat ämmämläyskät" (lainaus edeltä) ovat ehkä joskus olleet kauniitakin.


    • Anonyymi

      Kauneuskäsite on synnynnäistä ja sen mukaisesti me ihmiset katsomme kaikkea ympäröivää maailmaa ja muodostamme oman näkemyksemme ja mielipiteemme asioista meille itsellemme muodostuneen käsityksen mukaan.
      Minulle pilvissä on aina oma kauneutensa ja erikoisia piirteitä niiden väreissä ja muodoissa havainnoin usein autolla ajaessani ja pysähdyn niitä kuvaamaan, jota taas siskoni ei ymmärrä lainkaan. Hän sanoo ettei ottaisi kuvia pilvistä, koska ei hän ikinä niitä kuvia katsoisi. Jokaisella on oma mielipide kauneudesta ja siitä kuinka se näkyy, tai kuinka sen kokee.
      Nuori nainen, aikuisuuden kynnyksellä, sileä iho ja kehittyneet muodot, mutta siitä huolimatta hän pitää itseänsä rumana, vihaa omaa kehoansa ja muodosdtaa ulkonäköpaineita itsellensä.
      Vanha nainen, uurteiset posket ja kumaraan painuva keho tekevät hänestä usein yksinäisyydessä viihtyvän ja aran naisen, koska hän ei ole omasta mielestänsä enää katseen kestävä missään yhteydessä. Olen kuullut siitäkin, ettei nainen ole koskaan ollut alastomana edes oman miehensä nähden, koska hän pelkää miehensäkin mielipidettä kehonsa rumuudesta. Todella valitettavaa. Alastomuudessa ja oman kehon ulkomuodon vanhenemisessa ei ole mielestäni mitään hävettävää, vaikka ei sitä nyt ole tarve julkisesti esitelläkään. Häpeän itseäni sanontaa voi käyttää jos esiintyy vihamielisenä ja ilkeänä ketä tahansa kohtaan.

      Minä en ole kaunis, mutta lapset eivät ole koskaan pelänneet ulkonäköäni ja aikuisetkaan eivät ole viereltäni pois siirtyneet.
      Mutta eikös se sanontakin ole tuttu; Ole ystäväsi vierellä vaikka häntä ei kukaa huomaisi, niin näytät itse kauniimmalta.

      Kaunista sunnuntaita kaiken mielisille ja kaiken näköisille.

      • Anonyymi

        Ennen vanhaan esim. Kreikassa oli laki, että lesken pitää kantaa mustaa vatetusta.

        Ja nykypäivänä noilla mamunaisillakin on musta tai harmaa kaapu päällään.

        En toivo sitä Suomeen.

        Pyöräilykin voisi olla vaikeata.
        Fillaroidessa kapeat hoousut ja haloo-värinen pusakka ovat parhaat, se auttaa huomaamaan hiljaa ajavan pyöräilijän, ettei jalankulkija äkkiä vaihtaisi kaistaa juuri pyöräilijän eteen.

        .


      • Anonyymi

        Rakastuin nuorena. Tunne ei ollut kaksisuuntainen, totesi, että olen hyvännäköinen, mutta muuta ei sitten olekaan. Luulin asioiden olevan päinvastoin. Muutama vuosi sitten lapsuuskodin naapuri totesi: "Oot äitisnäköinen ja äitisi oli kaunis." Taas hämmästyin. Nykyinen mieskaveri on todennut, että olen nuori ja nätti. En näihin ulkonäköseikkoihin paljon kiinnitä huomiota, elää porskutan.


    • Lainaten taas kerran Morgane Le Fayta kirjassa Avalo in usvat " En ole koskaan ollut mikään varsinainen kaunotar, mutta kaikki miehet jotka ovat rakastaneet minua ovat nähneet minussa Jumalattaren kasvot"

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun peilistä itseään katsoo vastaan hymyilevä minä, silloin tunnen olevani kaunis. Kirkastaahan se hymy rumemmatkin kasvot.
      Olen itselleni armollinen, hyväksyn oman itseni, hymyillen olen kaunis, ja kelpaan muillekin!🤗

    • Anonyymi

      Kysyit avauksessasi:
      "Kuka osaa määritellä ruman ja kauniin eron?"

      Ihminen, joka on käyttökelpoisesti puettu,
      pystyy kävelemään ja liikkumaan vaivatta ja iloiten liikkumisestaan,
      joka tulee toimeen niin itsensä kuin ympäristönsä kanssa,
      on kaunis.

      Tämä minun versioni asiasta, laita sinäkin omasi!

    • Anonyymi

      Minkähän vuoksi haluat yhä uusia käsityksiä niinkin pinnallisesta asiasta kuin jo käsitellystä asiasta, -ulkomuodosta?

    • Anonyymi

      Olen, naaåmaå kuin nauråis, å pää kuin lanttu 😋 Pirre

    • Anonyymi

      Minä olen kokenut lähes aina olevani ruma. Olen siitä saanut useaan kertaan kuullakin ihan suoraan ilkeiltä ihmisiltä. On jopa sanottu minun olevan kuin" riihen seinästä revästy." Olen siis naisihminen.
      Nyt kun jo lähestyn 70:nettä vuotta, sillä ulkonäköseikalla ei ole enää juurikaan merkitystä. Olen sentään ollut naimisissa ja saanut kaksi ihan nättiä tytärtä ja kaksi lastenlastakin. Elämän arvot ovat muuttuneet.
      Hoidan itseni hyvin ja pukeudun siististi. Kun on edes jotenkin terve, vaivoista huolimatta, saa olla tyytyväinen elämäänsä.

    • Anonyymi

      Ehkä, toivottavasti, ihminen joskus on niin nyt, että ulkonäköseikat ovat toisarvoisia.
      Vielä ollaan sillä tasolla, että jo vauvaa arvostellaan ulkonäön perusteella. Sama ulkonäkökeskeisyys jatkuu läpi elämänkaaren. Ainakin tänne seitsenkymppisiin.
      Ihmisiä kohdellaan eriarvoisesti edelleen ulkonäön perusteella.
      Ihmisen tulisi kehittää ja kehittyä koko ikänsä.

      • Anonyymi

        Mut sehä on ulkonäkörasismia.


    • Anonyymi

      Voiko typerämpää aloitusta olla:
      Olenko kaunis ? Oletko sinä ?
      Ihminen on lapsi kaksi kertaa elämässään.
      Lapsena ja vanhana.
      Vain lapsi ehkä voi tehdä tuollaisen kysymyksen.
      Tai muuten heittää tapulissa.

      • Kuuskymppisissä on piiiitkä ketju rumista hoitamattomista, huolimattomasti pukeutuneista 60-vuotiaista vanhuksista.

        Olisiko sille mielestäsi tilausta täällä?

        No, oikeassa olet, että tällaiset aiheet ovat typeriä.


      • Anonyymi

        Sinä itse mainostat ulkonäköäsi, että on pitkät sääret ja paksu tukka ja rypytön naama ja ostat hollannista uusia teepaitoja ja legginssejä. Nehän paljastaa vartalon joka virheen joten sinulla on varmaan myös virheetön vartalo. Jos legginstrikoissa kuljeskelee, on huonosti pukeutunut. Profiilikuvissasi esiintyy pönäkkä mummo, ei tule mieleen sanoa kauniiksi. Mutta ehkä sinulla on aivan ihana syvällinen kaunis luonne joka ei päälle päin näy eikä kirjoituksissasi paljastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse mainostat ulkonäköäsi, että on pitkät sääret ja paksu tukka ja rypytön naama ja ostat hollannista uusia teepaitoja ja legginssejä. Nehän paljastaa vartalon joka virheen joten sinulla on varmaan myös virheetön vartalo. Jos legginstrikoissa kuljeskelee, on huonosti pukeutunut. Profiilikuvissasi esiintyy pönäkkä mummo, ei tule mieleen sanoa kauniiksi. Mutta ehkä sinulla on aivan ihana syvällinen kaunis luonne joka ei päälle päin näy eikä kirjoituksissasi paljastu.

        Ilkeys täällä kukoistaa voimallisena, vaikka ikää on jo kaiketi tuo 70 vuotta .
        Ei ketään saa haukkua ulkomuodostaan!
        Jokainen elää sen hetken, minkä kohtalo on hälle määrännyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse mainostat ulkonäköäsi, että on pitkät sääret ja paksu tukka ja rypytön naama ja ostat hollannista uusia teepaitoja ja legginssejä. Nehän paljastaa vartalon joka virheen joten sinulla on varmaan myös virheetön vartalo. Jos legginstrikoissa kuljeskelee, on huonosti pukeutunut. Profiilikuvissasi esiintyy pönäkkä mummo, ei tule mieleen sanoa kauniiksi. Mutta ehkä sinulla on aivan ihana syvällinen kaunis luonne joka ei päälle päin näy eikä kirjoituksissasi paljastu.

        Miksi koet kirjoitukseni leuhkimiseksi? Tottahan minä vain.

        Pitkät on sääreni, hiukseni lähes ristiselkään pitkät ja koostumukseltaan paksut. Kasvoni iho ei ole kuin luistinrata, lie geeniperimä äidiltäni ja isältäni, tietty en ole ihan silonen vaan ajan patimoima.

        Ostan vaatteita Hollannista koska siellä on hyvä hinta/laatusuhde. Lisäksi esim. löydän jalkaani sopivia ison koon kenkiä.

        Vartaloni on entinen H-tyttö, nykyinen O-tyttö. Eli vyötärö on aina ollut kateissa. Enhän minä tällä vartalolla kuin kotioloissa ja mökillä legginstele.

        Pönäkkä en ole, en liioin kauniskaan.

        Luonteeni on sosiaalinen, oikeudenmukainen ja läheisistäni huolehtiva.

        Olen ihminen, josta joko tykätään tai ei tykätä. Livessä vältän ikäviä ihmisiä, jätän huomiotta.

        Olin mökillä, join kahvia porrasterassilla. Luin palstalta saamani ohjeen miten minun pitäisi ottaa selfiekuvia itsestäni, että paksu kaulani näyttäisi joutsenkaulalta.

        No, arvaa naurattiko, kamera pään yläpuolella vinosti eteen, katse ylös kohti kameraa ja leveä hymy. Kolmen kuvan otoksen jälkeen mietin miten saisin silmäni kohtalokkaan anoviksi. Ei onnistu sillä nauraissani silmäni menee sirrilleen. Pitää kokeilla seuraavaksi vakavampaa ilmettä, suu törröttämään suppuralle ja silmät selkosen selällee.

        No, tulipas taas kehuttua, mutta onneksi ei ollut mitään uutta.


      • Anonyymi

        Voi.
        Monta huonompaakin aloitusta on palstoilla nähty! Mutta yksinkertaisempia vastauksia kuin omasi oli, ei ole kovin usein.
        Ei tarvitse olla kaunis eikä viisas kun tuohon kykenee mitä vastauksellasi osoitit.


    • Anonyymi

      Nyt voisi olla miesten vuoro jatkaa,onko mies tyhmä myös vaaleaverikkönä?miesten ulkonäkö pukeutuminen samat asiat kuin naisilla.Rypyt ja hiusvärit,meikit...

    • olen kaunis niin ulkoisesti kun sisäisestikkin
      jokaisesta rypystäni olen onnellinen
      myöskin nauravista silmistäni olen ylpeä
      kauniista suustani valkoisen tasaisen hammarivin myötä olen saanut kehuja
      en kirjoita kehuakseni itseäni
      vaan vastaan suoraan kysymykseen suoralla vastauksella.

      • Anonyymi

        Sisäisestä kauneudestasi ei ole näyttöä täällä. Taitaapa kuvasi olla ajalta montakymmentä kiloa sitten, ihan tavallisen näköinen takarivin tiina jolla on rumat kolhot rillit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sisäisestä kauneudestasi ei ole näyttöä täällä. Taitaapa kuvasi olla ajalta montakymmentä kiloa sitten, ihan tavallisen näköinen takarivin tiina jolla on rumat kolhot rillit.

        kiitos kauniista sanoistasi
        kuva on parivuotta sitten otettu
        ja painoa n viisitoista kiloa enemmän kun tällä hetkellä
        en ole koskaan ollut takarivin tiina
        vaan hyvin suosittu ja ylpeä siitä
        ja mitä rilleihin tulee tykkään persoonallisista
        sellaisista mitkä erottuu enkä mistään hengettömistä.


    • Anonyymi

      Naiset joutuvat aina arvostelun kohteeksi ulkonäkönsä perusteella joka päiväisessä elämässä. Olen myöskin huomannut että ulkonäkö määrittelee miten sinua kohdellaan. Kaunista naista kohdellaan aina hyvin ja saavat paljon "anteeksi", samasta asiasta "ruma nainen" olisi saanut kuulla kunniansa jos sanotaan näin.

      • Anonyymi

        Tuo pitää paikkansa ja vauhti kiihtyy. Nuoret tytöt imevät kauniista ja "kauniista", eli muokatuista, somekuvista itselleen mielikuvaa millainen pitäisi olla.
        Noiden ihanteiden ulkopuolella olevat saavat tosi rumia kommentteja ulkonäöstään.
        Jo pitäisi tässä iässä päästä vertauskuvista eroon ja olla oma itsensä, Ihminen isolla iillä.


      • Anonyymi

        Hyvin käyttäytyvää ihmistä kohdellaan hyvin. Se on vastavuoroista.
        Ei se ulkomuodosta ole kiinni.


      • Anonyymi

        Sehän riippuu tilanteesta ,miten ihminen käyttäytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin käyttäytyvää ihmistä kohdellaan hyvin. Se on vastavuoroista.
        Ei se ulkomuodosta ole kiinni.

        Ei pidä aina paikkansa. Tyttäreni kanssa vain viikko sitten jouduimme näkemään ja kuulemaan bussinkuljettajan rumaa käytöstä naispuoleiselle bussiin nousevalle naiselle. Nainen oli siististi pukeutunut, ei ollut juovuksissa.
        En ota kantaa oliko nainen kaunis vai ei, minun asiani ei ole sitä arvioida.

        Nykyisin on todella huonosti käyttäytyviä kanssaihmisiä toisia kohtaan.
        Siinä ei auta vasta puolen kaunis käytös.


    • Anonyymi

      Olen - kaunis olen. Sinusta en tiedä - pääsis vain näkemään.

    • Anonyymi

      Niin kaunis kuin kaukka laitumella, jonka lehmä eilen jauhoi jauhoi ja jauhoi!

    • Anonyymi

      Kukka kukkiva kukkineet

    • Anonyymi

      Pitkä ja salskee vieläpä kommee

    • Anonyymi

      Ulkonäkö, ryhti ja rehellinen katse suoraan silmiin, antaa tavattaessa ensivaikutelman ja ihminen voi näyttää kauniilta tai komealta katsojan silmin nähtynä.
      Aina ulkoinen olemus ei ole tae sisäisestä mielentilasta, mutta komealla ulkokuorella miehet onnistuvat huijaamaan naisilta rahaa ja rakkautta.
      Ilotytölle ei kauneus ole tärkein myyntivaltti, mutta antaa tietenkin etuja liiketoimintaansa. Naisetkin osaavat olla huijareita rahan ja rakkauden rintamalla, mutta käyttävätkö vain kauneuttansa valttikorttinansa, siihen en tiedä totuutta.

      Pyrin löytämään itsestäni sisäistä kauneutta koska en voi aivan tavallisella ulkonäölläni nousta esittelemään ulkoista olemustani. Tiedän jääneeni kauneampien varjoon, mutta tiedän myös löytäneeni paikkani henkisen minuuteni ja voimani kautta juuri sellaisten ihmisten pariin ja ystävyteen, joille ulkoinen kauneus ei ole tärkeintä ihmisessä.
      En pyri nousemaan muiden yläpuolelle ja se onkin minun voimani erottua joukosta.

    • Anonyymi

      Kuinka typerää. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Kukas näillä palstoilla eniten koliseekaan. Hah, hah.

      • Anonyymi

        Kenelle nyt naurat , tynnyrisi kyllä on edelleenkin tyhjä


    • Anonyymi

      Isoäitini sanoi aikoinaan, että ei pidä sanoa 'ruma' vaan vaikka 'vähemmän kaunis'.

      Mutta oikeesti, ei kai tuollaisia sanoja kannata käyttää ihmisistä koskaan. Minun käyttämistäni määrittelyistä 'mutkaton ihminen' lienee kaikkein arvokkain, sillä hän on reilu ja hauskakin, ja suhtautuu kaikkiin ihmisiin ja asioihin positiivisesti mutta silti aina järkevästi. Erottelematta ketään ainakaan ulkonäön perusteella.

      Onneksi mutkattomia ja mukavia ihmisiä on paljon.

      Mrs.W

    • Anonyymi

      Terveys on kauneutta ja kauneus on terveyttä. Siitä voinee jokainen päätellä mitä itse edustaa. Meitsi on perusterve, mutta kun miniloma alkoi maanantaina, alkoi myös kurkkua karvistaa, nenä vuotamaan ja aivastuttamaan. En tiedä mistä taudin tienasin. - Nm. Maisemani ainakin on

    • Anonyymi

      Enpä tiedä, mutta ennenvanhaan sanottiin ettei ruma ole ruma eikä kaunis kaunis, kun tarpeeksi kauan kattellaan.

      • Anonyymi

        Justiinsa juurikin noin; silmä tottuu - kaikkeen. - Nm. Muilla jutuilla enemmän väliä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1954
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1653
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1567
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1514
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      12
      1225
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1177
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      33
      961
    Aihe