Sinä synnistä vapaa

Heitä ensimmäinen kivi.
Ylipainoisten pilkkaaminen on halpamaista ja raukkamaista koska kukaan meistä ei todellakaan tiedä mistä tuntemattoman ihmisen vaikeudet painonhallinassa johtuvat. Syyllistetään, moititaan lyttään, tietämättä taustoista, geeniperi.ästä tai sairauksista. Esimerniksi aineenvaihdunnan häiriöt, kuten metaboline syndroma, aiheuttaa painon nousua.
.Mikään irvokkaampaa kuin tämä fatshaming mitä tääĺläkin harrastetaan.

251

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Radiossa kysyttiin kerran " mitä eroa on pullukalla ja kukkakepillä?"
      Pullukassa on enemmän rakastettavaa

      • Anonyymi

        Pullukkuus on pahasta terveyden kannalta, joten se ei voi olla oikein todellisesti "rakastettavaa". - Näkemyskymysys


      • Anonyymi

        Mitä eroa on pullukalla ja keilapallolla?
        Keilapalloon mahtuu vain viisi sormea kerralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on pullukalla ja keilapallolla?
        Keilapalloon mahtuu vain viisi sormea kerralla.

        Minun keilapallossa on vain kolmelle sormelle reikä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pullukkuus on pahasta terveyden kannalta, joten se ei voi olla oikein todellisesti "rakastettavaa". - Näkemyskymysys

        Typerä näkemys. Pullukkaa voi rakastaa yhtä lailla kuin kukkakeppiä.


    • Anonyymi

      Suomen kesässä on monia tapahtumia.
      Vain läskiooppera puuttuu. Ehkä tuloillaan?
      Läskiys on itsehillinnan puutetta. Vain murto-osa sairaudesta johtuvaa.

      • Eikös sekin ole jollakin tavalla itsehillinnän puutetta, jos ei pysty hillitsemään itseään meidän ylipainoisten pilkkaamiselta ja moralisoimiselta?

        Minä voin hyvin tällaisena kuin olen, enkä siihen toisten mielipiteitä tarvitse. Pitäköön jokainen huolen omasta ulkonäöstään, jos ei hyväksy itseään itsenään vielä tässä iässä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Eikös sekin ole jollakin tavalla itsehillinnän puutetta, jos ei pysty hillitsemään itseään meidän ylipainoisten pilkkaamiselta ja moralisoimiselta?

        Minä voin hyvin tällaisena kuin olen, enkä siihen toisten mielipiteitä tarvitse. Pitäköön jokainen huolen omasta ulkonäöstään, jos ei hyväksy itseään itsenään vielä tässä iässä.

        Tuosta itsehillinnästä kysyisin Tellukalta, pystytkö hillitsemään itsesi, ettet vihjaile sopimattomissa/väärissä paikoissa, kun nuuskit toisten asioita ja saat jotain selville?

        Jos täällä nyt jotain yleistä lihavista kirjoittaa, sehän on vain...no joo, yleistä. Ellei mene henkilökohtaisiin kilomääriin/olemukseen ja niitä pilkkaa.a


      • AnceLina kirjoitti:

        Tuosta itsehillinnästä kysyisin Tellukalta, pystytkö hillitsemään itsesi, ettet vihjaile sopimattomissa/väärissä paikoissa, kun nuuskit toisten asioita ja saat jotain selville?

        Jos täällä nyt jotain yleistä lihavista kirjoittaa, sehän on vain...no joo, yleistä. Ellei mene henkilökohtaisiin kilomääriin/olemukseen ja niitä pilkkaa.a

        "AnceLina"

        Minulle ainakin on tärkeää selkeästi havaittava, linjakas vyötärö.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "AnceLina"

        Minulle ainakin on tärkeää selkeästi havaittava, linjakas vyötärö.

        H.

        Itsehillintään liittyen, kun sinä hunksz ilmoitat palstalla, soittotulvan toivossa tietenkin, oman puhelinnumerosi, niin nimesi ja osoitteesi voi ottaa selville ketä nyt asia kiinnostaa.
        Mutta itsehillintä ja yksityisyyden kunnioittaminen on sitä, ettei vihjaile tai paljasta niitä tietoja täällä palstalla.
        Sellainen teko vie minulta kaiken kunnioituksen lörppää kohtaan.

        Onneksi olen tasapaksu tankero, saan olla kiinnostukseltasi täysin rauhassa.


      • AnceLina kirjoitti:

        Itsehillintään liittyen, kun sinä hunksz ilmoitat palstalla, soittotulvan toivossa tietenkin, oman puhelinnumerosi, niin nimesi ja osoitteesi voi ottaa selville ketä nyt asia kiinnostaa.
        Mutta itsehillintä ja yksityisyyden kunnioittaminen on sitä, ettei vihjaile tai paljasta niitä tietoja täällä palstalla.
        Sellainen teko vie minulta kaiken kunnioituksen lörppää kohtaan.

        Onneksi olen tasapaksu tankero, saan olla kiinnostukseltasi täysin rauhassa.

        "AnceLina"

        Ja mitähän tämä kommentti oikein tarkoittaa?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "AnceLina"

        Ja mitähän tämä kommentti oikein tarkoittaa?

        H.

        Itsehillinnästä on kyse.


      • AnceLina kirjoitti:

        Itsehillinnästä on kyse.

        Lisään ettei tolkun ihminen tuo ilkeys mielessään julki mitä on selville saanut ja mitä sattuu tietämään.


      • AnceLina kirjoitti:

        Lisään ettei tolkun ihminen tuo ilkeys mielessään julki mitä on selville saanut ja mitä sattuu tietämään.

        Justiinsa.
        Minä en moiseen sorru koskaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Justiinsa.
        Minä en moiseen sorru koskaan.

        H.

        Tässä ei ollutkaan sinusta kyse, muuten kuin esimerkin muodossa, kun itse olet antanut "avaimet käteen" tietoihisi.


      • AnceLina kirjoitti:

        Tässä ei ollutkaan sinusta kyse, muuten kuin esimerkin muodossa, kun itse olet antanut "avaimet käteen" tietoihisi.

        "AnceLina"

        No silleesti.
        Päätit tehdä minusta mainoksen? :)
        Etten pääse unohtumaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "AnceLina"

        No silleesti.
        Päätit tehdä minusta mainoksen? :)
        Etten pääse unohtumaan.

        H.

        Ole kiitollinen, jospa se tuottaa tulosta ;)
        Peukku pystyssä!

        Oikeasti petyin, kun et tajunnut asian ydintä, mutta sinähän olet aina vain itsestäsi kiinnostunut.


      • AnceLina kirjoitti:

        Tuosta itsehillinnästä kysyisin Tellukalta, pystytkö hillitsemään itsesi, ettet vihjaile sopimattomissa/väärissä paikoissa, kun nuuskit toisten asioita ja saat jotain selville?

        Jos täällä nyt jotain yleistä lihavista kirjoittaa, sehän on vain...no joo, yleistä. Ellei mene henkilökohtaisiin kilomääriin/olemukseen ja niitä pilkkaa.a

        Olenkos minä itsehillinnälläni kehuskellutkaan. Enhän ole yrittänytkään. Näkeehän se jo läskeistäni.
        Pystytkös sinä?

        En pidä nuuskimisena sitä, jos joku tuo itse jotain tietoja tänne itsestään ja toinen lukee sen. Silloinhan se on ihan julkista tietoa.
        Vai mitä vihjailit (ilkeämielisesti)?


      • Tellukka kirjoitti:

        Olenkos minä itsehillinnälläni kehuskellutkaan. Enhän ole yrittänytkään. Näkeehän se jo läskeistäni.
        Pystytkös sinä?

        En pidä nuuskimisena sitä, jos joku tuo itse jotain tietoja tänne itsestään ja toinen lukee sen. Silloinhan se on ihan julkista tietoa.
        Vai mitä vihjailit (ilkeämielisesti)?

        Mitä tietoja esim. minä olen tuonut, sellaisia joista henkilötietoja löytyy?
        Etunimi poislukien.
        Vai oletko vain hyvä arvailemaan, etkä malta olla vihjailematta?
        Ilkeämielisesti tai ihan muuten vaan keljuillaksesi.

        Koskaan en ole yhdenkään kirjoittajan nimiä tai muuta tietoa palstoille tuonut, tiesinpä kuinka paljon tahansa.
        Eli pystyn siinä mielessä hillitsemään itseni, sekä uteliaisuuteni etsiä tietoja kenestäkään.
        Se mikä mielipiteissä ja viesteissä näkyy, tuntemattomien kirjoittama, on vapaasti käsiteltävissä.


      • AnceLina kirjoitti:

        Mitä tietoja esim. minä olen tuonut, sellaisia joista henkilötietoja löytyy?
        Etunimi poislukien.
        Vai oletko vain hyvä arvailemaan, etkä malta olla vihjailematta?
        Ilkeämielisesti tai ihan muuten vaan keljuillaksesi.

        Koskaan en ole yhdenkään kirjoittajan nimiä tai muuta tietoa palstoille tuonut, tiesinpä kuinka paljon tahansa.
        Eli pystyn siinä mielessä hillitsemään itseni, sekä uteliaisuuteni etsiä tietoja kenestäkään.
        Se mikä mielipiteissä ja viesteissä näkyy, tuntemattomien kirjoittama, on vapaasti käsiteltävissä.

        Olet sinä ilmoittanut sekä kummankin etunimesi että sukunimesi tänne.
        Mistä me muuten voitaisiin se tietää.

        Muistaakseni olet ilmoittanut syntymäpäiväsikin, mutta sen on niin moni ilmoittanut omansa, ettei ne kaikki ole jääneet mieleen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Olet sinä ilmoittanut sekä kummankin etunimesi että sukunimesi tänne.
        Mistä me muuten voitaisiin se tietää.

        Muistaakseni olet ilmoittanut syntymäpäiväsikin, mutta sen on niin moni ilmoittanut omansa, ettei ne kaikki ole jääneet mieleen.

        Lisäänpä vielä tuohon, että oman entisenkin sukunimesi ilmoitit tänne.


      • Tellukka kirjoitti:

        Lisäänpä vielä tuohon, että oman entisenkin sukunimesi ilmoitit tänne.

        Noista sukunimitiedoista ei mikään pidä paikkaansa, en ole ikinä palstoille sukunimiäni kirjoittanut.

        Enkä ole tällä nimimerkillä kirjoittanut kuin pari päivää.
        Nyt erehdyit pahemman kerran.
        Kuinka voit edes tietää kuka olen.


      • AnceLina kirjoitti:

        Noista sukunimitiedoista ei mikään pidä paikkaansa, en ole ikinä palstoille sukunimiäni kirjoittanut.

        Enkä ole tällä nimimerkillä kirjoittanut kuin pari päivää.
        Nyt erehdyit pahemman kerran.
        Kuinka voit edes tietää kuka olen.

        Sanotaan sitten näin, että olet antanut tietää sekä etunimesi että entisen ja nykyisen sukunimesi.

        Kirjoitustyylistäsi sinut tunnistaa samaksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sanotaan sitten näin, että olet antanut tietää sekä etunimesi että entisen ja nykyisen sukunimesi.

        Kirjoitustyylistäsi sinut tunnistaa samaksi.

        Eli pelkkää arvausta, olethan fiksu ihminen.
        Ja sinä haluat jonkun nimistä täällä vihjailla, miksi ihmeessä.
        Samoin tutkailla kirjoitustyylejä, keskustelupalstalla.
        Noh, halvat huvit, kieltämättä.


      • AnceLina kirjoitti:

        Eli pelkkää arvausta, olethan fiksu ihminen.
        Ja sinä haluat jonkun nimistä täällä vihjailla, miksi ihmeessä.
        Samoin tutkailla kirjoitustyylejä, keskustelupalstalla.
        Noh, halvat huvit, kieltämättä.

        Itsehän vahvistit arvaukseni oikeaksi.
        Jos olisist painanut villaisella koko jutun, niin olisin saattanut jäädä epävarmaksi, että arvasinkohan kuitenkin väärin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Itsehän vahvistit arvaukseni oikeaksi.
        Jos olisist painanut villaisella koko jutun, niin olisin saattanut jäädä epävarmaksi, että arvasinkohan kuitenkin väärin.

        Niinpä, entä jos arvasitkin väärin, sinua on kiva jututtaa :)


      • AnceLina kirjoitti:

        Niinpä, entä jos arvasitkin väärin, sinua on kiva jututtaa :)

        Itsekin tiedät, että arvaukseni oli oikea.
        Ihan turha yrittää kiemurrella.


      • Enhän minä voi tietää mitä olet arvaillut, laitapa arvauksesi sähköpostiini, niin kerron osuiko kohilleen.


      • AnceLina kirjoitti:

        Enhän minä voi tietää mitä olet arvaillut, laitapa arvauksesi sähköpostiini, niin kerron osuiko kohilleen.

        Sitä saat kyllä odottaa aika kauan.
        Älä pitkästy.

        Kai sinä nimesi tiedät yhtä hyvin kuin minäkin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sitä saat kyllä odottaa aika kauan.
        Älä pitkästy.

        Kai sinä nimesi tiedät yhtä hyvin kuin minäkin.

        En nyt oikeasti viestiä odottanutkaan.

        Juu, näin voi kohtuudella olettaa ja toivon nimelläni olevan itselleni enemmän käyttöä kuin mitä sillä on sinulle.


      • AnceLina kirjoitti:

        En nyt oikeasti viestiä odottanutkaan.

        Juu, näin voi kohtuudella olettaa ja toivon nimelläni olevan itselleni enemmän käyttöä kuin mitä sillä on sinulle.

        "AnceLina"


        Kuulehan Aune-Liinukka.
        Teidän keskustelunne on alkanut tynpiä minua.
        Kaikella on sentään aikansa ja raja-aitansa.
        Kun minä menen yli rajan, nuorenpana saat sinä tulla aina tyköni.
        Anna siis toisien vanhusten olla rauhassa.
        Etiikkani ei salli minun näytellä jotain nuorenpaa, mitä en enää voi olla.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "AnceLina"


        Kuulehan Aune-Liinukka.
        Teidän keskustelunne on alkanut tynpiä minua.
        Kaikella on sentään aikansa ja raja-aitansa.
        Kun minä menen yli rajan, nuorenpana saat sinä tulla aina tyköni.
        Anna siis toisien vanhusten olla rauhassa.
        Etiikkani ei salli minun näytellä jotain nuorenpaa, mitä en enää voi olla.

        H.

        No voi että, ihanko setää tympii, älä helkkarissa lue, meillä oli Tellukan kanssa kiva keskustelu, joka on tainnut jo päättyä.
        Mitä siihen enää vääntäydyt valittamaan.


      • AnceLina kirjoitti:

        No voi että, ihanko setää tympii, älä helkkarissa lue, meillä oli Tellukan kanssa kiva keskustelu, joka on tainnut jo päättyä.
        Mitä siihen enää vääntäydyt valittamaan.

        "AnceLina"

        No kuin sinä olet sillee niitä nuorenpia. :)
        Jotenkin mukavanpia.
        Silmillekin.
        Luonto-kuvistasi päätellen.

        H.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös sekin ole jollakin tavalla itsehillinnän puutetta, jos ei pysty hillitsemään itseään meidän ylipainoisten pilkkaamiselta ja moralisoimiselta?

        Minä voin hyvin tällaisena kuin olen, enkä siihen toisten mielipiteitä tarvitse. Pitäköön jokainen huolen omasta ulkonäöstään, jos ei hyväksy itseään itsenään vielä tässä iässä.

        Lihavuus ei ole vain ulkonäkökysymys. Eiköhän ole kysymys elämänhallinnansta joka ei ole jostain syystä kunnossa. Lihavuus on matalaasteista tulehdusta ylläpitävä. Tästä seurauksena diabetesta, verenkierron ja sydämmenongelmia ym. Tulee niin lihaville kuin veronmaksajillekin kalliiksi lääkitä näitä sairauksia. Oman kunnon ja terveyden ylläpito kuuluu jokaisella kansalaisvelvollisuuksiiin. On tietty helpompi läskiintyä ja sairastua kuin nähdä vaivaa itsensä huolehtimista. Pilleriä kun ei läskin lähtöön ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuus ei ole vain ulkonäkökysymys. Eiköhän ole kysymys elämänhallinnansta joka ei ole jostain syystä kunnossa. Lihavuus on matalaasteista tulehdusta ylläpitävä. Tästä seurauksena diabetesta, verenkierron ja sydämmenongelmia ym. Tulee niin lihaville kuin veronmaksajillekin kalliiksi lääkitä näitä sairauksia. Oman kunnon ja terveyden ylläpito kuuluu jokaisella kansalaisvelvollisuuksiiin. On tietty helpompi läskiintyä ja sairastua kuin nähdä vaivaa itsensä huolehtimista. Pilleriä kun ei läskin lähtöön ole.

        Ihan opastava kirjoitus. Olen lihava, enkä käytä lääkkeitä, kun en niitä kuitenkaan muista ottaa.

        ”Elämänhallinta!”

        Kenellä on ”elämänhallinta” kunnossa, jos esim. särkylääkkeitä popsii määrättömästi, kuten uutisissa kerrottiin.


    • Anonyymi

      Läski

      mun mielestä parasta paistettuna, tai tönkkösuolattuna. Iteasiassa tässä jo jonkin aikaa suunnitellut ostaa parit kilot jotain sian lapaa ja tönkkösuolata sen merisuolalla. Kesällä kun on kuumaa, pitää saada suolukkaa ja mikäs sen makoisampaa on, kuin ruisleipä ja päälle vuoltuna suolaläskiä.

      Tässä onkin se ongelma, siat liian laihoja nykyään, ei niissä ole kuin ohuesti läskiä, edes soossia hankala tehdä.

      Niettä mä kyllä arvostan läskiä.

      =DW=

      • Anonyymi

        Milloin maailma muuttui, että possuista tuli syömishäiriöisiä anorektikkoja, vai pelkillä iduillako ne on laihdutettu?


    • Anonyymi

      Kun ei syö--laihtuu se on kuvissa historiassa. Apinoilla ei ole aivoja...

      • Anonyymi

        Juuri tuosta syystä lihavat eivät laihdu; he luulevat, että täytyy lopettaa syöminen kokonaan ja sehän ei ole millään mahdollista. Jos aikoo laihtua, täytyy syödä säännöllisin väliajoin vähän, mutta oikeaa, hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Eikä mitään muuta moskaa. - Nm. Ravinto on rakennusaine


    • Heitin jo kiven. En pilkkaa ylipainoisia. Ylipaino on monille kirous, josta ei eroon pääse vaikka haluaisi ja yrittäisi. Kaikki eivät edes jaksa tai kykene yrittääkkään.
      Mutta en myöskään siedä sitä, kun reilusti ylipainoinen sanoo, että itsehän kiloni kannan. Se ei pidä paikkaansa, läheiset joutuvat myös osallistumaan niiden kilojen kantamiseen.

      • Itsehän kiloni kannan.
        Ei minua ole kukaan toiset kantaneet sitten lapsuusikäni.


      • Anonyymi

        Taitaa Suomen valtio kantaa suuren osan näkyy vastauksessa , siis apu pois .


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Itsehän kiloni kannan.
        Ei minua ole kukaan toiset kantaneet sitten lapsuusikäni.

        Julkinen terveydenhoito kantaa verorahoilla vastuun ylipainosta johtuvista sairauksista kuten : sydäntaudit, diabetes, nivelvaivat, monet syövät, jopa sienitaudit läskipoimuissa. Jnejne. Turha selittää että itse kantaa seuraukset. Ilmastoa rasittaa syödä liikaa ja tuottaa liikaa ulostetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Suomen valtio kantaa suuren osan näkyy vastauksessa , siis apu pois .

        Minulleko tarkoitit?
        Suomen valtioko? Mikä ihmeen apu?

        Minä olen ylipainoinen pituuteeni verrattuna, mutta en niinkään painava kuin minua paljon pitempi normaalipainoinen ihminen.
        Jos minulla olisi pitemmät jalat, enkä olisi tällainen persjalkainen, niin olisin normaalipainoinen.
        Pitäisiköhän siis pitkiä ihmisiä lyhentää, että heitä olisi kevyempi kantaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Julkinen terveydenhoito kantaa verorahoilla vastuun ylipainosta johtuvista sairauksista kuten : sydäntaudit, diabetes, nivelvaivat, monet syövät, jopa sienitaudit läskipoimuissa. Jnejne. Turha selittää että itse kantaa seuraukset. Ilmastoa rasittaa syödä liikaa ja tuottaa liikaa ulostetta.

        Tiedän ihan normaalipainoisiakin, joilla on nuo mainitsemasi sairaudet.

        Minulla taas ei ylipainostani huolimatta noita kaikkia ole, niinkuin nivelvaivoja, syöpää, sienitauteja.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tiedän ihan normaalipainoisiakin, joilla on nuo mainitsemasi sairaudet.

        Minulla taas ei ylipainostani huolimatta noita kaikkia ole, niinkuin nivelvaivoja, syöpää, sienitauteja.

        Suurin osa 2.tyypin diabeetikoista on ylipainoisia , laihdutus normaalipainoon, liikunta ja oikea ravinto voisivat estää taudin puhkeamisen niilläkin, joilla on sukurasitetta. Diabetes aiheuttaa paljon kalliisti hoidettavia vakavia sairauksia, se ei ole vain palkkä sokeritauti. Monta miljardia vuodessa maksaa tämä kansantauti, se on yhä yleistymässä.
        Vaikka inistään lääkkeitten hinnasta, se on kustannuksissa vain pieni murto-osa. Laihoillakin toki on sairauksia, mutta ne eivät ole yleensä itseaiheutettuja, kuten ylipainoisen diabetes.

        https://www.ksml.fi/teemat/sunnuntaisuomalainen/Diabetes-vie-jo-neljä-miljardia-vuodessa-–-Moni-joutuu-valitsemaan-ruoan-ja-lääkkeen-välillä/995932


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa 2.tyypin diabeetikoista on ylipainoisia , laihdutus normaalipainoon, liikunta ja oikea ravinto voisivat estää taudin puhkeamisen niilläkin, joilla on sukurasitetta. Diabetes aiheuttaa paljon kalliisti hoidettavia vakavia sairauksia, se ei ole vain palkkä sokeritauti. Monta miljardia vuodessa maksaa tämä kansantauti, se on yhä yleistymässä.
        Vaikka inistään lääkkeitten hinnasta, se on kustannuksissa vain pieni murto-osa. Laihoillakin toki on sairauksia, mutta ne eivät ole yleensä itseaiheutettuja, kuten ylipainoisen diabetes.

        https://www.ksml.fi/teemat/sunnuntaisuomalainen/Diabetes-vie-jo-neljä-miljardia-vuodessa-–-Moni-joutuu-valitsemaan-ruoan-ja-lääkkeen-välillä/995932

        Meillä ei ole suvussa yhtään 2tyypin diabeetikkoa.

        Aina kun olen käynyt terkkarin rutiinitarkastuksissa, niin odotussali on täynnään normaalipainoisia. Mitä ne siellä tekee veronmaksajia rasittamassa?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Itsehän kiloni kannan.
        Ei minua ole kukaan toiset kantaneet sitten lapsuusikäni.

        kyllä hoitotyössä ihmisten liikapaino heijastuu hoitajien niskaan monet kerrat, ei se ihan oma asiakaan ole silloin, ja aiheuttaa sairauksia joita verovaroin hoidetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä hoitotyössä ihmisten liikapaino heijastuu hoitajien niskaan monet kerrat, ei se ihan oma asiakaan ole silloin, ja aiheuttaa sairauksia joita verovaroin hoidetaan.

        No johan tuolla kirjoitin, että minua pitemmät normaalipainoiset painavat enemmän kuin minä persjalkainen ylipainoinen.

        Eikö niitten normaalopaino heijastu hoitajien niskaan, sillä sairastua voivat hekin.
        Sitten voisin alkaa ajattelemaan pikkusen, jos kaikki tuntemani normaalipainoiset olisivat terveempiä kuin minä. Mutta kun eivät ole.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No johan tuolla kirjoitin, että minua pitemmät normaalipainoiset painavat enemmän kuin minä persjalkainen ylipainoinen.

        Eikö niitten normaalopaino heijastu hoitajien niskaan, sillä sairastua voivat hekin.
        Sitten voisin alkaa ajattelemaan pikkusen, jos kaikki tuntemani normaalipainoiset olisivat terveempiä kuin minä. Mutta kun eivät ole.

        Et siis suostu uskomaan lääketieteellisiä tutkimuksia, jotka kiistatta osoittavat ylipainon aiheuttamat sairaudet. Normaalipainoisilla ns. elintapasairauksia on paljon vähemmän . Mutta näköjään olet mielestäsi maailmannapa joka tietää asiat paremmin kuin lääkärit ja tieteelliset tutkimukset. Ihme inttäjä olet vaikka itsekin tiedät olevasi väärässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis suostu uskomaan lääketieteellisiä tutkimuksia, jotka kiistatta osoittavat ylipainon aiheuttamat sairaudet. Normaalipainoisilla ns. elintapasairauksia on paljon vähemmän . Mutta näköjään olet mielestäsi maailmannapa joka tietää asiat paremmin kuin lääkärit ja tieteelliset tutkimukset. Ihme inttäjä olet vaikka itsekin tiedät olevasi väärässä.

        Oman vointini tiedän itse paremmin kuin mitä mitkään tieteelliset tutkimukset tekevät.

        Tieteelliset tutkimukset ovat päättäneet jotkut vaivat ylipainon syyksi. Sitten, kun joku ikänsä melkein alipainon rajalla keikkunut menee valittamaan samoja vaivoja, niin ei meinata edes alkaa tutkimaan, kun "eihän sinulla voi olla, kun olet noin laiha".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Itsehän kiloni kannan.
        Ei minua ole kukaan toiset kantaneet sitten lapsuusikäni.

        Nyt se sitten paljastui, miksi olet niin ikävä ihminen.
        Ongelmansa kullakin.


      • Anonyymi

        Laihalla ihmisellä voi olla aivan yhtä väärät ja huonot elämäntapa- ja ruokailutottumukset kuin lihavallakin. Silloin myös vaivat ovat samat, vaikka laihaa runkoa onkin helpompi ja kevyempi kantaa.

        Jos joku lääkäri ei tuota tiedä, niin mihin hän on mahtanut opiskeluaikansa käyttää. - Nm. Ei ainakaan avartumiseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt se sitten paljastui, miksi olet niin ikävä ihminen.
        Ongelmansa kullakin.

        Itselleni en ole mikään ongelma.

        Joillekin muille täällä vaikutan olevan, mutta sekään ei taas ole minun ongelmani, vaan heidän omansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laihalla ihmisellä voi olla aivan yhtä väärät ja huonot elämäntapa- ja ruokailutottumukset kuin lihavallakin. Silloin myös vaivat ovat samat, vaikka laihaa runkoa onkin helpompi ja kevyempi kantaa.

        Jos joku lääkäri ei tuota tiedä, niin mihin hän on mahtanut opiskeluaikansa käyttää. - Nm. Ei ainakaan avartumiseen

        En tiedä voiko se serkullani johtua muista "vääristä" elämäntavoista kuin että on ikänsä rehkinyt tehdä töitä ja maksanut verojaan.
        Lonkkaansa alkanut kitumaan, minua nuorempi ihminen, eikä lääkärit meinaa ottaa tosissaan, kun hän on niin laiha, kun senhän pitäisi olla lihavien ihmisten vaiva.


      • Tellukka kirjoitti:

        Itselleni en ole mikään ongelma.

        Joillekin muille täällä vaikutan olevan, mutta sekään ei taas ole minun ongelmani, vaan heidän omansa.

        Älä nyt, et suinkaan sinä kenellekään voi mikään ongelma olla, tuollainen söpö höpöstelijä kun olet.
        Minulle ainakaan et ole ja saattaa käydä niin, että hups vaan ja ongelma ratkeaa.


      • AnceLina kirjoitti:

        Älä nyt, et suinkaan sinä kenellekään voi mikään ongelma olla, tuollainen söpö höpöstelijä kun olet.
        Minulle ainakaan et ole ja saattaa käydä niin, että hups vaan ja ongelma ratkeaa.

        No ainakin hoitajien minussa näkemänsä paino-ongelma ratkeaa aika nopeaa tahtia, jos joskus joudun jonkun hoitolaitoksen eväille.
        Siellä kun alkaa nälkäänsä ja janoaan huutamaan, niin heitetään vain jotain rauhoittavaa naamaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        No ainakin hoitajien minussa näkemänsä paino-ongelma ratkeaa aika nopeaa tahtia, jos joskus joudun jonkun hoitolaitoksen eväille.
        Siellä kun alkaa nälkäänsä ja janoaan huutamaan, niin heitetään vain jotain rauhoittavaa naamaan.

        Ei pelkällä huutamisella nykyisin rauhoittavaa anneta, pitää tehdä jotain pahempaa, kynsiä hoitajia, hyökätä vieruskaverin kimppuun tai riehua muuten vaan ankarasti.
        Hoitajat ovat niin tottuneita huutamiseen, etteivät siitä hätkähdä.

        Lähinnä nyt ajattelin hupsvaalla, että toinen meistä poistuu, joko ylempään ikäryhmään tai ihan muuten, tulee vaikka viimeinen iltahuuto, huutoteemassa pysyäkseni.


      • AnceLina kirjoitti:

        Ei pelkällä huutamisella nykyisin rauhoittavaa anneta, pitää tehdä jotain pahempaa, kynsiä hoitajia, hyökätä vieruskaverin kimppuun tai riehua muuten vaan ankarasti.
        Hoitajat ovat niin tottuneita huutamiseen, etteivät siitä hätkähdä.

        Lähinnä nyt ajattelin hupsvaalla, että toinen meistä poistuu, joko ylempään ikäryhmään tai ihan muuten, tulee vaikka viimeinen iltahuuto, huutoteemassa pysyäkseni.

        Minulla nyt on oikeus kirjoitella yhdessä ikäryhmässä enemmän kuin sinulla, kunnioitettavan ikäni ansiosta.

        Kun nyt reilun puolen vuoden päästä poistut ylempään ryhmään, niin sieltähän minutkin löydät. Olisit jo nytkin löytänyt melkein vuoden ajan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minulla nyt on oikeus kirjoitella yhdessä ikäryhmässä enemmän kuin sinulla, kunnioitettavan ikäni ansiosta.

        Kun nyt reilun puolen vuoden päästä poistut ylempään ryhmään, niin sieltähän minutkin löydät. Olisit jo nytkin löytänyt melkein vuoden ajan.

        Ja sinä viihdyt täällä vielä sen puoli vuotta, mukavaa.
        Tämä palsta saattaa hiljetä joulun aikoihin, moni siirtyy vanhempaan ikäryhmään.
        Minulla on 70v. ikään vielä monta vuotta, kenenkään ei tarvitse pelätä tai toivoa, että puolen vuoden kuluttua yht'äkkiä riittävästi vanhenen.


      • AnceLina kirjoitti:

        Ja sinä viihdyt täällä vielä sen puoli vuotta, mukavaa.
        Tämä palsta saattaa hiljetä joulun aikoihin, moni siirtyy vanhempaan ikäryhmään.
        Minulla on 70v. ikään vielä monta vuotta, kenenkään ei tarvitse pelätä tai toivoa, että puolen vuoden kuluttua yht'äkkiä riittävästi vanhenen.

        Ikäni oikeuttamana voin viihtyä myös tälläkin palstalla vielä senkin jälkeen.

        Riippuen tietysti ketjujen aiheista ja siitä, onko täällä enää ketään muita.
        Luulisi ainakin leskenenin jäävän tänne.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ikäni oikeuttamana voin viihtyä myös tälläkin palstalla vielä senkin jälkeen.

        Riippuen tietysti ketjujen aiheista ja siitä, onko täällä enää ketään muita.
        Luulisi ainakin leskenenin jäävän tänne.

        Sittenhän meitä on kolme, kyllä varmasti juttua piisaa.


      • Anonyymi
        AnceLina kirjoitti:

        Ja sinä viihdyt täällä vielä sen puoli vuotta, mukavaa.
        Tämä palsta saattaa hiljetä joulun aikoihin, moni siirtyy vanhempaan ikäryhmään.
        Minulla on 70v. ikään vielä monta vuotta, kenenkään ei tarvitse pelätä tai toivoa, että puolen vuoden kuluttua yht'äkkiä riittävästi vanhenen.

        Oletteko huomanneet, että on tapahtunut muutos ikäryhmäpalstalla?

        Meillä kaikilla on ylläpitäjän mukaan oikeus kirjoittaa, mille ikäryhmäpalstalle hyvänsä iästä riippumatta, jos sieltä löytyy aihe, mikä meitä kiinnostaa.
        "Omia" ikäryhmiä ei enää ole.

        Nyt on aika lopettaa "ikärasismi" ja häätöyritykset yli-tai alaikäisille. Oikeutta siihen ei ole enää kenelläkään.

        Minäkin voin kirjoittaa vaikka 80 palstalle, jos siellä on aloitus, johon haluan ottaa kantaa.

        Jos olen tulkinnut asian väärin, niin toivon, että valistatte minua perusteluidenne kera.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko huomanneet, että on tapahtunut muutos ikäryhmäpalstalla?

        Meillä kaikilla on ylläpitäjän mukaan oikeus kirjoittaa, mille ikäryhmäpalstalle hyvänsä iästä riippumatta, jos sieltä löytyy aihe, mikä meitä kiinnostaa.
        "Omia" ikäryhmiä ei enää ole.

        Nyt on aika lopettaa "ikärasismi" ja häätöyritykset yli-tai alaikäisille. Oikeutta siihen ei ole enää kenelläkään.

        Minäkin voin kirjoittaa vaikka 80 palstalle, jos siellä on aloitus, johon haluan ottaa kantaa.

        Jos olen tulkinnut asian väärin, niin toivon, että valistatte minua perusteluidenne kera.

        kylmätotuus

        Se, että kommentoin juuri sinun kirjoitustasi on sattuma.
        Pääasia kirjoitukseeni on lopettaa tämä iänikuinen kiista siitä, keillä on oikeus kirjoittaa 60 palstalle.

        Nyt siihen on oikeus kaikilla, jotka haluavat osallistua keskusteluun.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että kommentoin juuri sinun kirjoitustasi on sattuma.
        Pääasia kirjoitukseeni on lopettaa tämä iänikuinen kiista siitä, keillä on oikeus kirjoittaa 60 palstalle.

        Nyt siihen on oikeus kaikilla, jotka haluavat osallistua keskusteluun.

        kylmätotuus

        Olen olettanut tähänkin asti, että minulla on oikeus kirjoittaa minkä tahansa ikäryhmän palstalle.
        Ilman että joku sen pystyisi kieltämään.

        Oikein hyvä jos lupa on virallisesti myönnetty, loppuu nalkutus siitä kuka on "väärällä" palstalla, liian nuorena tai liian vanhana.


    • Anonyymi

      Enpä ole huomannut tuota ylipainosta haukkumista. Muuten kyllä toisia kirjoittajia on sorrettu ja koetettu häätää.

    • Anonyymi

      läski on ikuista, ainutta mitä lopuksi saamme mukaan
      njjj

    • Anonyymi

      Miten se on pilkkaamista, että sanotaan niin kuin asiat ovat, suoraan ja selkeästi. Metabolinen oireyhtymä on itse aiheutettu, sitä eivät aiheuta geenit, kuten eivät ylipainoakaan, joka tienataan ihan itse, omin voimin ja toimin, väärillä elämäntavoilla ja eritoten väärillä ruokailutottumuksilla.

      Sellainenkin s-tanan surullinen juttu pitää kertoa, että nuori ihminen jaksaa vielä kantaa liiat ylikilonsa, mutta mitä enemmän ikää ja vaivoja, vikoja ja sairauksia siunaantuu, sitä huonommin kilot kulkevat mukana. Ts. liian lihavat lakkaavat liikkumasta, ja miten sellaisessa tilanteessa ihmiselle käykään. - Nm. Liike on lääke

    • Painoindeksini uuden laskurin mukaan on 26,1. Lievä ylipaino.

      Olin mökillä kasvimaata kääntämässä, jotta sain salaatinsiemenet itämään.

      Liike on lääke niin se on, helevattu kun selkää särkee ja väsyttää. En uhallakaan ota särkylääkettä.

      • Anonyymi

        Miks olet naamastasi retusoinut puolet pois ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miks olet naamastasi retusoinut puolet pois ?

        No eihän kaikilla ole noin paksu pää kuin sinulla tuossa profiilikuvassasi on. Kuinka hartiasi jaksavat kannattaa tuota?


      • Anonyymi

        Venyttele, verryttele, taivuttele, kääntyile, kumarra, niiaa, niksauttele ... sekä ennen että jälkeen kasvimaan kääntämisen. Kyllä se siitä ... - Nm. Lämmittele lihakset


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venyttele, verryttele, taivuttele, kääntyile, kumarra, niiaa, niksauttele ... sekä ennen että jälkeen kasvimaan kääntämisen. Kyllä se siitä ... - Nm. Lämmittele lihakset

        Kiitos neuvoista. Kylmä sää kangistaa, puuhastelu on huomattavasti helpompaa kun on aurinkoista ja lämmintä, kankeat jäsenetkin lähtevät heti oitis yhteistyöhö tahdon kanssa.

        Pitääkin tehdä aamuvoimistelu kun tästä sängystä ylös tokenen.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ylipainoisten pilkkaaminen /häpäiseminen on moukkamaista käytöstä.

      Koen myös, että ylipäätään ihmisen ulkoisiin piirteisiin puuttuminen on halpamaista.
      Joillakin on jo syntyessään esim. "lyttynenä", "hörökorvat" tai "mollisilmät". Eivät he ole niitä ominaisuuksia itselleen valinneet, vaan ovat saaneet ne syntymälahjakseen.

      Nykymaailman kauneuskäsitys ihmisestä on armoton, eikä poikkeamia siitä sallita.
      Käsitys on johtanut siihen, että ulkonäköä pyritään muuttamaan aivan epäinhimillisin keinoin, jotka voivat vaikuttaa mielenterveyteen tai pahimmillaan johtaa kuolemaan.
      Mainitsemani seuraukset koskettavat erityisesti nuoria- ja keski-ikäisiä naisia. Joskus ne ovat myös ikäistemme ongelmia.

      Kaikkien itsetunto ei ole niin vahva, että he voisivat ohittaa arvostelut olkaansa kohauttamalla.

      Täällä hyvin harvoin törmää tyyppeihin, jotka toisten ulkonäköä arvostelevat, koska emme tunne toisiamme.
      Useimmiten arvostelu kohdistuu julkkiksiin.

      Täytyy selventää, että PorvoonParonin aloitukseen "harmaista vanhuksista" kirjoittamani kommentti itsestäni on tarkoitettu huumoriksi, jos joku ei sitä ymmärtänyt.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Ihanaa keskustelua; lihavien pilkkaamista! Kyllä mullekin on joskus joku sanonut, että voisit laihduttaa, mutta olen siihen vastannut, että mulla on se sairaus, että näen itseni laihana.

      Tota mä en kyllä ymmärrä, että lihavien sanotaan sairastavan yhteiskunnanvaroilla! Moni muukin sairastaa yhteiskunnanvaroilla, niin miten ne erotellaan. Miten yleensä saadaan tietää, että on jotain ”tautia”, jota pitää pillereillä hoitaa? Lekurit nyt määrää tabuja mittaustulosten mukaan, mutta eihän niitä tarvitse syödä.

      Liikunta vähenee läskillä! Itse en ole koskaan tylsästä liikunnasta mitään liikunnanriemua kokenut. Työaikana liikuin päivittäin ihan kyllästymiseen asti.

      Saa läski olla läski, jos tykkää! Mitä väliä!

    • Anonyymi

      Ei välitetä Tellukasta, sen mahdolliset tulevat sairaudet menevät Ruotsin piikkiin.
      Tuo BMI kertoo aika paljon, mutta myös ihmisten rakenne on erilainen.
      Jos on suuret raamit ja vaikkavielä siunaukssena lyhyet jalat, niin nostaahan se tuota pyhää arvoa. Ja päinvastoin. Mielestäni ihan kunnolla lihavia on ne joiden BMI on yli 30, yritän pysyä siitä mahdollisimman kaukana ja laskin just omani, se on 21,5. Olen tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Oma BMI- indekseni kertoo, että olen normaalipainoinen, hyvä niin. Ilmaiseksi s ei tule. Pitä miettiä, mitä syö, minkä verran, ja minkä verran liikuu.

        Vaatteet ovat aika hyvä hälyttäjä. Jos jokin nappi kiristää, niin vaa-alle, ja korjausohjelma päälle.

        Ihan samaa ruokaa kuin ennenkin, hieman pienempiä annoksia, ylimääräiset herkut pois. Kaikki laihdutusdieetit ovat P:stä. Kun pitää painonsa kurissa, ei tarvitse mitään ihmediettejä. Hieman itsekuria.

        Höpötys siitä, että pulskat ihmiset olisivat jotenkin hauskempia, on täyttä potaskaa!


    • Anonyymi

      Pieni ylipainoisuus ei haittaa ketään.
      Mutta ällöttävät läskivuoret tietävät meille veronmaksajille ylimääräisiä kustannuksia.

      • Maksatkohan sinä jotain laihan ihmisen lisäveroa, vai kuinka kuvittelet maksavasi enemmän veroa kuin ylipainoiset ihmiset?


      • Anonyymi

        "Ällöttävät läskivuoret" lihavuuden saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi ( ellei johdu sairaudesta ) on vaatinut pitkään nautittuna huomattavan määrän ruokaa ja on yleensä Suomessa vaatinut ostaa ruo’an, josta suoria veroja on kertynyt ja välillisiä ehkä toinen mokoma. Lisäksi useimpien lihavien lyhyemmän elämän takia ihminen on hyödyllinen yhteiskunnalle.

        Vähän sama asia kuin tupakoinnin kohdalla. Tupakoivakin on hyödyllinen yhteiskunnalle, tosin mielettömän paljon enemmän kuin lihava.

        Vähän syövä laiha ihminen on kammottava yhteiskunnan kannalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ällöttävät läskivuoret" lihavuuden saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi ( ellei johdu sairaudesta ) on vaatinut pitkään nautittuna huomattavan määrän ruokaa ja on yleensä Suomessa vaatinut ostaa ruo’an, josta suoria veroja on kertynyt ja välillisiä ehkä toinen mokoma. Lisäksi useimpien lihavien lyhyemmän elämän takia ihminen on hyödyllinen yhteiskunnalle.

        Vähän sama asia kuin tupakoinnin kohdalla. Tupakoivakin on hyödyllinen yhteiskunnalle, tosin mielettömän paljon enemmän kuin lihava.

        Vähän syövä laiha ihminen on kammottava yhteiskunnan kannalta.

        Laihat eivät ole ympäristöystävällisiä, kun heittävät lautaseltaan ruokaa menemään säilyttääkseen linjansa.
        Tällainen läski työntää vaikka peukalolla menemään alas ja ravinnokseen kaiken lautaselta. Joskus vielä nuolee rasvantähteetkin, etteivät mene viemäriin ja pilaamaan ympäristöä.


    • Ketä nyt on kivitetty, jotain lihavaako?

      Laskin eilen painoindeksini ja kyllä, lievää ylipainoa näyttäs olevan. Eli viisi kiloa pois ja elämä hymyilee tai ehkä ei, tuskin on kiloista kiinni.
      Sisarellani on huomattavaa ylipainoa, ei ole tullut mieleenikään häntä siitä syyllistää ja kivittää, laihduttaminen ei ole kaikille helppoa.
      Ja ellei haluakaan laihtua, niin antaa pulskan elää niin kuin tykkää, kangasta riittää isoihinkin nuttuihin.

      Naapurin laiheliinilta on molemmat lonkat uusittu, ei voi ylipainoa syyksi laittaa. Onko tehnyt liikaa raskasta työtä, mistä tuon tietää.

      • Anonyymi

        Mä olen "sairaaloisen lihava"! Aika järkkyä! Niin no, mitä sitten pitää tehdä?
        Mitä sitten tekisin, jos olisin laiha?
        Siinä sitä riittää pohdittavaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen "sairaaloisen lihava"! Aika järkkyä! Niin no, mitä sitten pitää tehdä?
        Mitä sitten tekisin, jos olisin laiha?
        Siinä sitä riittää pohdittavaa!

        Jatkat elämääsi niin kuin tähänkin saakka.
        Jokainen on hyvin pitkälti vastuussa itsestään ja valinnoistaan.


      • Anonyymi
        AnceLina kirjoitti:

        Jatkat elämääsi niin kuin tähänkin saakka.
        Jokainen on hyvin pitkälti vastuussa itsestään ja valinnoistaan.

        Joo, just niin ajattelin tehdä ja jatkaa elämääni ja nauttia siitä ja olen, olen todellakin vastuussa itsestäni ja valinnoistani ja olen tyytyväinen elämääni ja valintoihini. Ei mistään hierrä, ei kierrä ja on helppo pierrä😂
        Mukavaa päivää kaikille☀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, just niin ajattelin tehdä ja jatkaa elämääni ja nauttia siitä ja olen, olen todellakin vastuussa itsestäni ja valinnoistani ja olen tyytyväinen elämääni ja valintoihini. Ei mistään hierrä, ei kierrä ja on helppo pierrä😂
        Mukavaa päivää kaikille☀️

        Mukavaa päivää myös sinulle ;)


      • Anonyymi
        AnceLina kirjoitti:

        Mukavaa päivää myös sinulle ;)

        Koivunlahottajasieni 😀🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koivunlahottajasieni 😀🤣

        No nyt on sinulla lystiä, olet varmaan puskanjuurella lymyävä mätäkynsikäs.


    • Anonyymi

      Mitähän, jos Paloma nyt keskittyisi vain siihen, mitä tekstiä ne omat sormet syöttää, eikä ohjeistaisi muita kirjoittajia?

    • Tilasin eilen isomman näppäimistön älypuhelimeeni niin jaksan kirjoitella pitempiä kommentteja.
      Nyt vain psri asiaa:
      Aloitukseni koskee "fätsheimaamista" eli lihavien häpäisemistä yleisesti, mutta sain virikkeen Tiinan ketjusta, jossa joku kirjoitti hänelle hyvìn loukkaavasti ja ilkeästi.
      Metabolinen oireyhtymä on usein tämän ikäluokan terveysongelmien takana ja se on aikamme ilmiö ja elintapasairaus ja siitä on aivan turha alkaa syyttelemään ketään. Nykyinen kaupunkimainen tapa työskenneĺlä ja liikkua, harrastukset ja vapaa-ajan vietto joka ei vaadi polttopuiden hakkaamista tai veden hakemista kaivolta on suurin syyllinen. Sen sijaan että syyllistäisimme , jos vaikka kannustaisimme.
      (No niin,päivän ohjeistus onkin sitten tässä 😁)

      • Ei lähe rengas vyötäröltäni vaikka säännöstelisin ruokaani, liikuntaa saan riittävästi mökkihommissa nykyisessä asunnossani kävelen kymmeniä kertoja kierreportaita ylös ja alas. Syön paljon kasviksia ja muutenkin syön terveellisesti.

        Kuten jo aijemmin olen maininnut olen se sama 63-kiloinen H-vartaloinen hoikkeliini, joka on lasten syntymisien, lihomisien ja laihtumisien muokkaama O-vartaloinen eläkeläinen Ei ole, ei ole ikään ollut ampiaisvyötäröä. Ohjeistuiksissa ja varoituksissa on mitat mikä saisi olla naisen vyötärön mitta ja mikä ei.

        Onhan niitä ohjeita ja sääntöjä liekö lapsettomien tekemiä.


      • Anonyymi

        En ollut Tiinan ketjua ehtinyt lukea. Luulin, että tämän ketjun aloituksen kirvoittajana oli toisaalla toteamus korppiksen paksusta kaulasta.
        Ihmettelinkin itsekseni että voi ei :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ollut Tiinan ketjua ehtinyt lukea. Luulin, että tämän ketjun aloituksen kirvoittajana oli toisaalla toteamus korppiksen paksusta kaulasta.
        Ihmettelinkin itsekseni että voi ei :)

        Sekin oli aivan tarpeetonta kiusantkoa. Tunnen korppiksen ja hänen kaulansa on sopuvtaiben osa kokonaisuutta ei paksu ei lsiha vaan jùuri sopiva hänelle. Elikkä pidä vain huolta omasta kaulastasi.


      • Anonyymi

        Elintapasairaus? Kuka siihen on sitten syyllinen?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Sekin oli aivan tarpeetonta kiusantkoa. Tunnen korppiksen ja hänen kaulansa on sopuvtaiben osa kokonaisuutta ei paksu ei lsiha vaan jùuri sopiva hänelle. Elikkä pidä vain huolta omasta kaulastasi.

        En minä kyllä tolleen kirjoittanut.
        Elämäntapasairaus
        Sopusuhtainen
        Lsiha


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En minä kyllä tolleen kirjoittanut.
        Elämäntapasairaus
        Sopusuhtainen
        Lsiha

        Etkö?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei lähe rengas vyötäröltäni vaikka säännöstelisin ruokaani, liikuntaa saan riittävästi mökkihommissa nykyisessä asunnossani kävelen kymmeniä kertoja kierreportaita ylös ja alas. Syön paljon kasviksia ja muutenkin syön terveellisesti.

        Kuten jo aijemmin olen maininnut olen se sama 63-kiloinen H-vartaloinen hoikkeliini, joka on lasten syntymisien, lihomisien ja laihtumisien muokkaama O-vartaloinen eläkeläinen Ei ole, ei ole ikään ollut ampiaisvyötäröä. Ohjeistuiksissa ja varoituksissa on mitat mikä saisi olla naisen vyötärön mitta ja mikä ei.

        Onhan niitä ohjeita ja sääntöjä liekö lapsettomien tekemiä.

        Ei tuolla kilomäärällä voi olla lievää ylipainoa, kuten ylempänä kirjoitit. :))))


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Sekin oli aivan tarpeetonta kiusantkoa. Tunnen korppiksen ja hänen kaulansa on sopuvtaiben osa kokonaisuutta ei paksu ei lsiha vaan jùuri sopiva hänelle. Elikkä pidä vain huolta omasta kaulastasi.

        Me nyt minä ja Kristiina Halkola entiset joutsenkaulat olemme muuttuneet vanhemmiksi eläkeikään ehdittäessämme.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sekin oli aivan tarpeetonta kiusantkoa. Tunnen korppiksen ja hänen kaulansa on sopuvtaiben osa kokonaisuutta ei paksu ei lsiha vaan jùuri sopiva hänelle. Elikkä pidä vain huolta omasta kaulastasi.

        Aina olen pitänyt huolta vain omasta kaulastani. Tai kyllä lasteni ja lastenlasteni kaulat olen kylmältä suojannut.

        Minua ei korppiksen kaula kiinnosta. En ole vampyyri.
        Aloitusten aiheet ja mistä ne saavat alkunsa kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Maryot ei ole ymmärtänyt lukemaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuolla kilomäärällä voi olla lievää ylipainoa, kuten ylempänä kirjoitit. :))))

        No mut hei se 63 kiloa oli nuorena ja nyt painoo on about 80 kiloo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mut hei se 63 kiloa oli nuorena ja nyt painoo on about 80 kiloo..

        Laskurin mukaan hän painaa 85 kg.


    • Anonyymi

      Ihan samallalailla se sattuu jos hoikkaa/laihaa arvostellaan. Joillakin se hoikkuus on geeniperimällä joillakin sairaus.

      "Elä ja anna toistenkin elää."

    • Anonyymi

      Yleensäkään ei ulkonäköä saisi arvostella. Jokainen syntyy sellaisena kuin syntyy.

      Sen sijaan, jos muokkaa vartaloaan yms. se usein tehdäänkin sen takia, että saisi huomiota tai ainakin, että näyttäisi paremmalta - ja mistä muusta sen tietää kuin palauteesta.

      Lihavuus on länsimaiden ongelma. Kun syö liikaa kulutukseen nähden lihoo. Joskus harvoin syy voi olla jokin muu kuin omat elämäntavat; tämän tietää lähes jokainen mutta valitettavan usein se lihava itse selittelee kilojaan milloin milläkin. SILTI lihavuutta ei ole oikein arvostella, kuten ei liikalaihuuttakaan tai muuta vartalon muotoa. MUTTA arvelen, että kaikki sortuvat tähän joskus, joten ainoa ohjenuora sen sijaan, että neuvoisi muita on:

      PIDÄ HUOLI, ETTET ITSE ARVOSTELE TOISIA!

    • Unohtui tää:
      🤣

      • Niin, mikä tuo sitten on?

        Aina silloin tällöin näkyy joissakin kommenteissa tuollainen oviaukko, vai ikkunako se on. En ole päässyt kärryille mitä sillä halutaan sanoa.


    • Anonyymi

      Aloittaja nostaa lihavan ystävänsä Tiinan tikunnokkaan ja samalla ruodittaa ystävänsä korppiksen liikakilot. Paloma tiesi tasan tarkkaan mitä kommentteja aloitukseen tulee.
      Onhan sitä sitten kiva puolustella lihavia ystäviä, ei tarvitse itse loukata, sen tekevät muut. Sädekehä pysyy kirkkaana 😇

      • Anonyymi

        onmpa jännittäviä juonin käänteitä, tästähän tulisi
        hyvä kotimainen televisio sarja
        nrjjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onmpa jännittäviä juonin käänteitä, tästähän tulisi
        hyvä kotimainen televisio sarja
        nrjjj

        Tulisi kyllä mahtava kotimainen Salkkareiden tapainen joka ilta pyörivä sarja.
        Ja nimeksi tietysti Särkyneiden toiveiden katu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulisi kyllä mahtava kotimainen Salkkareiden tapainen joka ilta pyörivä sarja.
        Ja nimeksi tietysti Särkyneiden toiveiden katu.

        Meinaatko että minä niin yritin mutta en laihtunut🤔🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        onmpa jännittäviä juonin käänteitä, tästähän tulisi
        hyvä kotimainen televisio sarja
        nrjjj

        Teeppäs Henri osajaot sarjaan, älä kuitenkaan laita minua Ulla Taalasmaaksi se kun ei vastaa minääni kuten ei Hyacinth Bucket' in roolihahmo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että minä niin yritin mutta en laihtunut🤔🤣

        No sitähän minä.
        Se on monelle tuo laihduttaminen pelkkiä särkyneitä toiveita.
        On hauska ketju, painonvartijoiden parhaat vinkit :)


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Teeppäs Henri osajaot sarjaan, älä kuitenkaan laita minua Ulla Taalasmaaksi se kun ei vastaa minääni kuten ei Hyacinth Bucket' in roolihahmo.

        pitää suunnitella joku kyläyhdistyksen soppatykki daama komedia,
        päästikö joku mörön sisään, ja iskiö ruotsin mafia keitokseen
        njjj


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Teeppäs Henri osajaot sarjaan, älä kuitenkaan laita minua Ulla Taalasmaaksi se kun ei vastaa minääni kuten ei Hyacinth Bucket' in roolihahmo.

        Ulla on nätti j Hyacint hieno leidi, ei sovi kumpikaan sinulle. Pekka Puupään Justiina ja laulun Isoiita on sinun tyyliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulla on nätti j Hyacint hieno leidi, ei sovi kumpikaan sinulle. Pekka Puupään Justiina ja laulun Isoiita on sinun tyyliä.

        nooh nätit silmät ja kauniit sääret.Ainut joka jännittää onko
        katiskat kaislikon reunassa, ja tehdään rantakalaa, vai pannaako sian potkaa kenttäkeittiöön, ja tehdään rasvaista lihasoppaa

        njjj


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ulla on nätti j Hyacint hieno leidi, ei sovi kumpikaan sinulle. Pekka Puupään Justiina ja laulun Isoiita on sinun tyyliä.

        En ole nätti enkä lady, Justiina liian pyylevä ja persevä sekä ankara. Isosta Iitasta en tiijä minkalainen lie. Mielestäni sinä sopisit kuiskaajan rooliin se vastaa ulkonäköäsi ja käy luonteeseesi parhaiten. Istut näkymättömissä näyttämön alla ja kuiskailet.


      • korppis kirjoitti:

        En ole nätti enkä lady, Justiina liian pyylevä ja persevä sekä ankara. Isosta Iitasta en tiijä minkalainen lie. Mielestäni sinä sopisit kuiskaajan rooliin se vastaa ulkonäköäsi ja käy luonteeseesi parhaiten. Istut näkymättömissä näyttämön alla ja kuiskailet.

        Ps. Tärkein, olisit pois jaloista pyörimästä.


    • Kun on ikää tullut kuuskymmentä ja risat niin ei komistumaan päin olla, jos katsoo pelkkää ulkokuorta. Terveys-seikat ovat asia erikseen. Kovin laiha ikä-ihminen on alttiimpi osteoporosiin ja on ryppyinen. Uuma saattaa löytyä jota joku täällä kaipasi.
      Lievä ylipaino on vanhemmiten hyväksi.
      Antaa ihmisten hyllyä tai kalisuttaa luitaan rauhassa.

    • Anonyymi

      Ylipainosta hyvätkin puolensa.

      Jos nyt onnistuu suht terveenä tekemään työuransa, makselee paljon veroja. Lisäks todennäköisesti kuluttaa just ruokaakin enemmän, se hyvä kaupalle, maajusseille, verottajalle, logistiikalle jne.

      Kun alkaa loispummielkeliseksi, todennäkisesti lihoo lisää, ihan ok. Koska iänmyötä läskeistä aiheutuu terveysongelmia, parhaimmillaan tulee jokin sydänkohtaus ekana eläkepäivänä, ja niin päästy siitäkin pummista.

      Mun mielestä lihavuus voi itseasiassa olla kansantaloudelle joskus oikeinkin hyvä asia.

      =DW=

      • Anonyymi

        Jaaha, repäisit värssysi suoraan ylhäällä aikaisemmin kirjoittamastani. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun minua kopioit.
        No oikeastaan hyvä asia, että viisautesi johtuu minusta. Silloin on mahdollisuus tervehtyä.


    • Anonyymi

      Kyllä läskien kantajilla on aina syynsä. Tv-kanavalla pyörii "Hengenvaarallisesti lihava" ja "Tuhatkiloinen perheeni". Tekstien lisäksi moni valehteli ja yritti manipuloida lääkäriä. Sääliksi kävi näiden läskien omaisia. Välit menee jollet toimita haluttuja ruokatarvikkeita tai toimi kuskina kauppareissuilla.

      • Anonyymi

        Käsikirjoitettuja

        Jenkkien "realityt" on melkein aina käsikirjoitettuja ja niissä ammattinäyttelijät. Kyllähän net valtavan lihavat ihmiset oikeesti on valtavan lihavia, mutta ovat just lihavuuden takia telkkaritähtiä. En nyt tiedä, kuinka monella ollut mielessä lihoessaan, että läskillä voi tehdä rahaakin, mutta jos mahdollisuus ilmaantuu, tottakai kannattaa käyttää hyväkseen.

        Lisäks voi tietenkin esiintyä mitä erilaisimmissa jutuissa, vaikka sirkuksessa.

        Jenkeillä on paljon tota paino-ongelmaa, aidossa elämässä valtava ylipaino invalidisoi ja kun yhteiskunnan sairaanhoidot jne on minimaalisia, se elo voi olla yhtä helvettiä. Paitsi läskille itelleen, niille, jotka koittaa sitä jeesata.

        En oikein ymmärrä noita ohjelmia, kaitpa läski herättää ihmisissä paljon erilaisia tunteita, vihasta sääliin. Toki mahdollista tehdä sankaritarinoita, miten läski laihdutti. Mun mielestä tollaset ohjelmat kertoo hyvin paljon siitä yhteiskunnasta, lähinnä ohjelmien katsojista. Kun vaikea ajatella sympatiaa tai empatiaa katsojien päällimmäisiksi tunteiksi.

        Paljon mieluummin katon autonrakenteluohjelmia.

        =DW=


      • Anonyymi

        En tiedä mitä kertoo minusta katsojana, mutta aihe on mielenkiintoinen.

        Ensimmäisen kerran kiinnostuin aiheesta 80-luvulla (?) erään suomalaisen toimittajan uutisoitiin kuolleen rasvaimun jälkikomplikaatioihin. Tuolloin en ollut kuullutkaan aiemmin rasvaimusta. En ollut kiinnittänyt ihmisten ylipainoon juuri ollenkaan, jollei nyt bussissa joku litistänyt minua seinälle.
        Sittemmin näin Gilbert Grape -leffan jossa näytteli todella ylilihava nainen. En ollut tiennyt tuommoisia ihmisiä olevankaan. Jenkeissä lomaillessani olin nähnyt pullukoita, mutta en valtavia pullukoita.
        Telkkarissa alkoivat pyöriä täälläkin mainittuja "Suurin pudottaja" ohjelmia. Yhdellä jos toisella oli ohjelmien mukaan koulukiusaamista tai joku muu tragedia, josta hallitsematon syöminen oli lähtenyt käyntiin.
        Suomessa en ole nähnyt valtavia lihavia. Puhutaan suomalaisten ylipainosta, joka on tullut ongelmaksi. Samaan aikaan tv-kanavat suoltavat "Grillit huurussa" ja maailmalla burgereita metsästää suomalaiskokki. Niin kuin mässymässy-ohjelmia. Ja vähän pulskat vetäjät ohjelmilla.

        Nuo hengenvaarallisesti lihavat, olkoonkin käsikirjoitettuja, myös liittävät syömisongelmansa johonkin traumaattiseen tapahtumaan.

        Katsoin aikoinaan myös ohjelmaa, jossa kuvattiin anorektikkoa ja ylilihavaa ja vertailtiin heidän syömistottumuksiaan ja tietysti analysoitiin syitä ja seurauksia.

        Syömishäiriöhän on psyykkinen sairaus.

        Minua ei ollenkaan kiinnosta autonrakennusohjelmat. Myytinmurtajia voin ehkä katsoa.


    • Anonyymi

      --- minua nimiteltiin pienenä tyttönä isoksi iitaksi kun kuuluin niihin alipainoisiin -alle kaks ja puolikiloisina syntyneisiin - en saanut kouluaikaankaan saada käydä samaa rokotusohjelmaa läpi ja aina vaan piti syödä isompia ruoka-annoksia - tuberkuloosia sodanjälkeisessä koko maassa ja suvussakin oli ilmennyt Pienen pienenä tyttönä hakeuduin sit hoitoalalle. Mua harmitti kun tietsikkaani kuuluvan reititin laitteeni akku räjähti - taisin itsekin saada mojovan sähkötällin. Toka juttu että alueilla vaeltavat kurjat uskovaiset veivät mukanaan kodistani näkövammaisten apulaitteista suurentavan näyttöpäätten elekroniikkaa ja kaik kaapelit laitteista. Kolmas risova asianhaara on että liki kaikki nuoret ja ihan lapsetkin ovat eläneet maailmssa jossa aina myös läsnä alkoholit, erilaiset huumeet- sekakäytöt lääkkeiden kanssa ja niiden epätoivottavat muut ilmiöt - kaikkine käytöshäiriöineen. Joskus ihmisillä teot paljon pahempia seurauksineen kuin kenties tarkoitukset. Kiitos reippaalle serkkupojalle joka aikoinaan tansseissa haki iloiselle polkalle - kukaan uskovaissukulaienkaan ei kerinny tulla haukkumaan ja tuomitsemaan mua siitäkään synnistä.

    • Anonyymi

      yhtä mukavaa aikoinaan -oli myös tanssia kävelyhumppaa - romanikansalaisilla mun mielestä ihan loistava rytmien tulkinta ja -taju.

    • Anonyymi

      ---minä olen tontillani tehnyt pitkiä työpaiviä - miettinyt maanmatosten ja pölyttäjähyönteisten ja kaikenlaisten siivekkäiden asioita - putsannut maata siihen kuulumattomien rojujen ja romujen määrästä - ilo oli nähdä kevään kukkijoissa jo paljon pörrääviä mehiläisiä - ruusuissa ja nokkosissa oli syksyllä reikäisiä lehtiä - vähän jännitystä mummujenkin eloon - herääkö uusi nokkosperhosten sukupolvi talviuniltaan uuteen kesäeloon ja iloksemme . Harakka - ystäväni on usein vieraillut ilonani pihamaalla - voi miten kaunis lintu sekin - löytää varmaan syötävää sekin kitkemistäni kasvijätteistä - oli sillä joskus pesäkin pihapuussa.

      • Olipa hyvä artikkeli. Kiitos linkistä tellukka.


    • Anonyymi

      ---onhan toki isomman kokoiset immeiset jotenkin komeamman ja uhkeamman näköisiä. Jos on joskus tullut kitattua kaljaa tms -voikukka on hyvää lääkettä poistamaan turvotuksia voikukan varsia ja lehtiä voi myös vähän kuin pannulla freesata ja tehdä lämmmintä hyvää salaattia villivihanneksist.

    • Anonyymi

      Piipahdus palstalle. En ole lukenut ketjua, mutta aloituksen luettuani, lähden nyt sormiani heluttamaan.
      Ehdottoman ehdottomasti olen samaa mieltä, että ylipainoisten pilkkaaminen on halpamaista ja raukkamaista.
      Olen ihminen, joka antaa muiden olla just presiis sellainen kuin on. Kaiketi siitä syystä annan, koska tahdon että minunkin annetaan omalla mallillaan ja näöllä elellä.
      Olen kaiketi itsekäs :)

      Se pitää paikkansa, että tällä palstalla heitellään ala-arvoisia heittoja jonkun toisen ulkomuodosta. Lapsellisempaa asiaa ei nyt tähän hätään tule mieleen.

      Minusta on tärkeämpää (kuin ylipaino) ihmisessä se, mitä hän ajattelee, mitä mieltä mistäkin on, miten mihinkin suhtautuu. Miten hän mielipiteensä perustelee. Perustelut ovat minulle tärkeitä. Niinku silleen, että oonko ehdottomasti sitä mieltä kuin oon, vain vaihdanko mielipidettä. Monasti vaihdan, jos joku perustelee niin, että oon ku öö ja totean, että joo niin se on. Siihen ei mitkään painot, lihaisuudet tahi laihuudet, vaikuta.

      Luen ketjusi (ehkä) jahka saan täällä pihahommat jollakin tavalla miun maun mukkaiseksi. Kaaheesti kaikkee tekemistä. Onneksi kuitenkin oon saanut hepulikohtausinspiraation. Tällä hetkellä aivan naatti.

      Heikunkeikku

    • Anonyymi

      On se hauskaa, miten nuo paksukaiset itseään täällä puolustavat.

      Ovat kuitenkin selkeä rasite terveydenhuollollemme. Jos sieltä joku perusterve paksukainen löytyy, niin hyvä niin. Harvinainen poikkeus, joka vahvistaa säännön

      • Anonyymi

        Miksi pitää puolustella? Jos on lihava, niin sitten vaan on. Ei ne laihat nyt niin erinomaisia itsekään ole. Aika sairaaloista ja masentunutta ja ahdistunutta porukkaa. Aika ankeaa näyttää olevan elämä.

        Taidan olla lihavin, mutta tyytyväisin ja onnellisin ja ehkä terveinkin tuntemastani porukasta.


    • Anonyymi

      Aikamoinen hauskuuteen vaatetettu häijyn loppukommentti ja -tahallinen

    • Anonyymi

      Veronkevennykset niille, jotka pysyy koko ajan normaalipainossa. Läskitarzanit ja ihratiinat läskiverolle jo senkin takia että heidän ruuan tuotto jättää liian ison hiilipäästön. Sitäpaitsi itse pitää maksaa sairauskulunsa.

      • Anonyymi

        Ja laihat maksavat sitten tuplasti kulujaan, jos omaan erinomaisuuteensa sairastuvat! Kun ei se laihuus kuitenkaan sairastavuutta poista!


    • Luin juuri face-ystäväni kirjoituksen. Hän on viiskymppinen, sairastanut kertomansa mukaan vuosia vatsavaivoista johtuvia sairauksia (aineenvaihdunta vaivoja) hänelle on tehty leikkauksia ja hän oli syönyt erilaisia lääkkeitä.

      Nyt hän on laihtunut viime syksyisen vatsalaukun ohitusleikkauksen jälkeen 40 kg.
      En ole nähnyt häntä, joten yllätyin hänen päivityksestä. Päivityksen hän laittoi, koska ihmiset ovat kyselleet häneltä onko hän sairatunut vakavasti koska on laihtunut niin paljon. Hän halusi kertoa onnellisena siitä, että on vihdoin terve ja päässyt eroon lääkkeistä.

      Hän on ihana, valoisa, työssään pidetty ja kaunis nainen.

      • Anonyymi

        sinä se peittelet paksua kaulaasi


      • Näinhän se monesti menee ja koska voimme vain rajoitetusti hallita ulkonäköömme kuuluvia ominaisuuksia (geeniperimä) määrittelee aika pitkälle kokomme, ésim. pituutemme ja painomme, niin porukat saisi pitää vähempää ääntä lähimmäistensä ulkonäöstä. En tajua johtuuko se sitten slitä että jos on itsetunto heikko niin sitä yritetään parantaa pilkkaamalla muita.
        Sääliä pitäisi.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Näinhän se monesti menee ja koska voimme vain rajoitetusti hallita ulkonäköömme kuuluvia ominaisuuksia (geeniperimä) määrittelee aika pitkälle kokomme, ésim. pituutemme ja painomme, niin porukat saisi pitää vähempää ääntä lähimmäistensä ulkonäöstä. En tajua johtuuko se sitten slitä että jos on itsetunto heikko niin sitä yritetään parantaa pilkkaamalla muita.
        Sääliä pitäisi.

        Tarkennan: sääliksi käy nää mollaajst. Nää henkiset ja asenteelliset handikapit ovat suurempi rasite yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tarkennan: sääliksi käy nää mollaajst. Nää henkiset ja asenteelliset handikapit ovat suurempi rasite yhteiskunnalle.

        Tarkoitit varmaankin itseäsi tuolla viimeisellä lauseella. Pilkkaaminen on aina pilkkaamista, kohdistuu se sitten kehen tahansa, vaikka amerikan presidentin ulkonäköön.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näinhän se monesti menee ja koska voimme vain rajoitetusti hallita ulkonäköömme kuuluvia ominaisuuksia (geeniperimä) määrittelee aika pitkälle kokomme, ésim. pituutemme ja painomme, niin porukat saisi pitää vähempää ääntä lähimmäistensä ulkonäöstä. En tajua johtuuko se sitten slitä että jos on itsetunto heikko niin sitä yritetään parantaa pilkkaamalla muita.
        Sääliä pitäisi.

        Jos syö itsensä kaksi kertaa normaalipainoiseksi ja pystyy sen myös laihduttamaan, ei ole kyse geeniperimästä vaan hillittömästä mässäilystä. Siitä jää kyllä ikuiset muistot , velttoa nahkaa kasoittain roikkumassa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tarkennan: sääliksi käy nää mollaajst. Nää henkiset ja asenteelliset handikapit ovat suurempi rasite yhteiskunnalle.

        Kuka se siinä nyt mollaa ?

        Voi sinä sievistelevä Maryot.


    • Anonyymi

      Syyllistämällä toista ei saada aikaan kuin ennenaikaisia harmaita hiuksia. Luonnossakin on eri kokoisia kasveja hentorakenteisista paksuihin. Joku pysyy terveenä elämänsä loppuun asti ja joku sairastaa kehdosta hautaan. Oli sitten lihava tai laiha. "En minä ole lihava, olen vain löysästi pakattu".
      -Maijast-

      • Peukutan.❤


    • Anonyymi

      Sieltä täältä ketjua lukien huomaan, että on vain joko lihavia tai laihoja. Ilmeisesti on hävinnyt käsitys normaalipainoisesta.

      Syyttelyä puolin ja toisin. Typerä provo-aloitus.

    • Heikot ovat aseet imperiumilla. Buhahaha.

    • Ja tää edellinen oli tietenkin edelliselle, joka syytti aloittajaa provoamisesta ja typeryydestä.
      Nyt menen ihailemaan uutta omenapuutani.
      Mvh/
      Symkkien havumetsien vieno vanamo

      • Anonyymi

        Vanamo on suomalaisten pyhä kukka, viattomuuden ja puhtauden symboli. Älä ala omia sitä itsellesi, ei sovi nikiksi sinulle ollenkaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanamo on suomalaisten pyhä kukka, viattomuuden ja puhtauden symboli. Älä ala omia sitä itsellesi, ei sovi nikiksi sinulle ollenkaan,

        Heh, rauhankyyhky ja vanamo.
        Tästä ketjusta Paloman tekstit lukien rauha ja viattomuus on kaukana hänestä.

        Tulkoon uusi vuosi pian. Nämä 70 siirtyvät hunkzsin vanavedessä sinne minne kuuluvat. Ja pysyvätkin varmaan sitten hänen ympärillään siellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, rauhankyyhky ja vanamo.
        Tästä ketjusta Paloman tekstit lukien rauha ja viattomuus on kaukana hänestä.

        Tulkoon uusi vuosi pian. Nämä 70 siirtyvät hunkzsin vanavedessä sinne minne kuuluvat. Ja pysyvätkin varmaan sitten hänen ympärillään siellä.

        Kyllä sinne 70 palstalle kipittää nuorempiakin herraansa seuraten.
        Setä lupasi että minäkin saan tulla tykönsä, mutta älköön unta nähkö.


      • Anonyymi
        AnceLina kirjoitti:

        Kyllä sinne 70 palstalle kipittää nuorempiakin herraansa seuraten.
        Setä lupasi että minäkin saan tulla tykönsä, mutta älköön unta nähkö.

        Setä pitää itseään laumanjohtajana. Onhan meitä muutama karkulainen sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Setä pitää itseään laumanjohtajana. Onhan meitä muutama karkulainen sitten.

        Setä on niitä vanhankansan miehiä, jotka luulevat voivansa määrätä varsinkin naisten tekemisiä.
        Pysytään me täällä, väki jos vähenee, niin ehkä jutut paranee.


    • Anonyymi

      Hyvä ketju sillä lailla, että täältä selviää miksi ihmiset ovat liian lihavia; tieto, taito ja taju ravintoaiheista uupuu. Huono ketju sikäli, että tyypit keskittyvät toistensa arvosteluun ja hutkimiseen, joka myös kertoo: tieto, taito ja taju yhteispelistä puuttuvat. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin ?

    • Ikäkö vai mikäkö?

      Minä täytän kesällä 72-vuotta enkä ole ajatellut rajoittautua yhteen palstaan toisin kuin hunkki joka on antanut meidän ymmärtää poistuvansa lopullisesti tältä palstalta. Sinne vain perään, nythän on niin, että tällä palstalla kirjoittaa useita muitakin kuin Paloma ja minä, jotka ovat yli 70-vuotiaita. Heistä ainoastaan hunkki patistelee kirjoittajia siirtymään yli 70-vuotisiin. Olisiko pelko, että jää lirkkuttelemaan yksin.
      Vakiot seitenkymppiset tuskin hänen lirkkujaan huomiovat.

      Kesän uudet hitit.

      No, sitten toiseen asiaan, ei tuo sää ainakaan täällä korvessa mieltä ylennä, mutta annas kun kesä saapuu niin vaihdetaan puheenaihe uimapukuihin, mikä sopii yli kuuskytvuotijaille. Mikä malli alleille, hiallinenko? Mikä malli kuhmuraisille reisien sisäpinnoille, lahkeellinenko? Miten peittää suonikohjut, uimakaapuko? Mikä luiseville- mikä paksuille kauloille, uimahuiviko? Mitkä kukkakuosit ja värisävyt sopivat laihoille luistinrataihoisille ja mitkä pullukkaposkille lieville ylipainoisille.

      Väitellään myös kumpi on kauniimpi auringosta saatu rusketusiho vai perunajauhon vaalea iho.

      Minulla on edessä uuden uimapuvun osto? Mmm...

      • Anonyymi

        Mitä sinun kaulalle on tapahtunut tuossa kuvassa ja oletko tukan värjännyt ?


      • Anonyymi

        Ainahan täällä on jauhettu vaatteista, meikeistä kampauksista.Mitä puen häihin, mitä luokkakokoukseen jne.


      • Anonyymi

        Osta uikkariksi muslimien uimapuku, siis pitkät hihat, lahkeet ja hame, huivi ja naaman suojus. Siinä olet parhaimmillasi.


      • Anonyymi

        Itsellä on vesijuoksua varten hiukan lahjetta omaava ja pieni vetuketju edessä oleva uimapuku. On näppärä vetää ylle nihkeälle iholla ja helppo riisua. Lahje siitä hyvä ettei vahingossa "rämemajava" vilahda.

        Kesäksi rannoille ja mökeille minäkin olen yrittänyt katsella uutta uimapukua. Aion sitten jopa vähän "seivata". Kokovartalouikkaria etsin. Ehkä yksiolkaimista?
        Nykyisin saa etsimällä etsiä laadukkaita, pidempään muotonsa pitäviä uikkareita. Venähtävät helposti jo muutaman käyttökerran jälkeen.


      • Musta klassinen kokouimapuku, kannattaa satsata laatuun . Tärkeää ettei selkää ole leikattu liian alas ja jalkojenaukot ei nouse lìian korkealle kohti vyötäröä. On muitakin värejä ha malleja jotka pukevat aikuista naista mutta tää musta näyttää oöevan suositti uimahalleissa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Musta klassinen kokouimapuku, kannattaa satsata laatuun . Tärkeää ettei selkää ole leikattu liian alas ja jalkojenaukot ei nouse lìian korkealle kohti vyötäröä. On muitakin värejä ha malleja jotka pukevat aikuista naista mutta tää musta näyttää oöevan suositti uimahalleissa.

        Näin kauniin musta valkean Prismassa.

        Minun pitää ottaa huomioon, että rinnat on tuetut ja kaula-aukko ei saa olla liian avara. Ei kaulan paksuuden takia vaan rintsayöpäleikkauksen vuoksi. Yleensä parhaat löytyvät asiantuntija liikkeistä.

        Tänä aamuna sateen pakolaisena pysyttelin sisätiloissa. Niinpä Oliver-ukki sai kaverin Reeta mummin, fikurit profiilikuvassa. Jotta ei ihan lällyilyksi mene niin kerron tekemisistani siis miestenhommista mökillä. Auton perässä on peräkärry, jonka pohjan remontoin.. Sahasin eilen tukipuut ja laitoin ne ojennukseen kärryyn, nyt timpuroin puut kiinni.

        Kohtapa köröttelen kirkolle.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Näin kauniin musta valkean Prismassa.

        Minun pitää ottaa huomioon, että rinnat on tuetut ja kaula-aukko ei saa olla liian avara. Ei kaulan paksuuden takia vaan rintsayöpäleikkauksen vuoksi. Yleensä parhaat löytyvät asiantuntija liikkeistä.

        Tänä aamuna sateen pakolaisena pysyttelin sisätiloissa. Niinpä Oliver-ukki sai kaverin Reeta mummin, fikurit profiilikuvassa. Jotta ei ihan lällyilyksi mene niin kerron tekemisistani siis miestenhommista mökillä. Auton perässä on peräkärry, jonka pohjan remontoin.. Sahasin eilen tukipuut ja laitoin ne ojennukseen kärryyn, nyt timpuroin puut kiinni.

        Kohtapa köröttelen kirkolle.

        Mikä on fikuri ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on fikuri ?

        jos lukee ja ymmärtää, niin profiilikuvasta löytyy, yhden uun
        puuttuminen ei tuota mulle mitään ongelmaa
        njjj


      • Anonyymi kirjoitti:

        jos lukee ja ymmärtää, niin profiilikuvasta löytyy, yhden uun
        puuttuminen ei tuota mulle mitään ongelmaa
        njjj

        Kuhan huutelee lämpimikseen, onpahan hälläi joku virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos lukee ja ymmärtää, niin profiilikuvasta löytyy, yhden uun
        puuttuminen ei tuota mulle mitään ongelmaa
        njjj

        On siinä nyt muutakin vikaa kuin tuo yhden u:n puuttuminen. Yleensä gorbbigodga hienostelee, sekin fi-fi juttu ja psygologi ja demogratia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siinä nyt muutakin vikaa kuin tuo yhden u:n puuttuminen. Yleensä gorbbigodga hienostelee, sekin fi-fi juttu ja psygologi ja demogratia.

        On on, olenhan sen tuhat kertaa jo kertonut, minulla on lukihäiriö.
        Sama kuin Ruotsin kuninkaallisessa perheessä. Siitä kärsii niin kuningas Kaarle Kustaa XVI kuin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Carl Philipkin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        On on, olenhan sen tuhat kertaa jo kertonut, minulla on lukihäiriö.
        Sama kuin Ruotsin kuninkaallisessa perheessä. Siitä kärsii niin kuningas Kaarle Kustaa XVI kuin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Carl Philipkin.

        Taas tuli tuo Hyacintti sinusta esiin, kun vedit nuo kuninkaalliset ☹


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Iltalukemista tärkeästä aiheesta

        https://yle.fi/uutiset/3-7065768

        Laihuus on iäkkäille ylipainoa suurempi riski
        Toisin kuin nuoremmissa ikäluokissa, ylipainoisuus ei välttämättä ole kovin suuri terveysriski yli 65-vuotiaille.
        Kuolleisuutta tarkastellessa suuremmassa vaarassa ovat laihat yli 65-vuotiaat,


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Pieni ylipaino" on kyllä aivan eri asia kuin sairaalloinen lihavuus. Moni ylilihava sitä paitsi pitää itseään vain vähän pyöreänä, kehonkuva on vääristynyt. Proteiinien yms. ravinteiden saannista voi kyllä pitää huolen muutenkin kuin ylensyömällä.

        Se on totta että lihavuudesta kannattaa luopua ennen kuin tulee vanhaksi, koska sitten se ei enää muunlaisista syistä johtuen onnistu. - Nm. Viimeistään puolivälin paalun kohdalla


      • Anonyymi

        Onhan heitä ja yleensäkin heillä on pohjana joku sairaus tai huono geeniperimä. Omahyväisyys ja itsensä asettaminen esimerkiksi muille on tyypillinen oire neuroosista joka liittyy pakonomaiseen itsensäpettämissyndroomaan .
        Mvh,
        Paloma BMI 25 ja tyytyväinen siihen


      • Anonyymi

        En tiedä mitään muuta niin typerää kuin itselleen valehtelu. "Joku sairaus ja geeniperimä" kuuluvat siihen sarjaan, jolla itseään petetään ja narrataan oikein olan takaa. Sillä sairaus tai geeni on niiin harvoin lihavuuden oikea syy.

        Se ihka oikea on: väärät ruokailutavat ja -tottumukset sekä liikkumattomuus ja kaikki mahdolliset muut päin mäntyä menneet elämäntapavalinnat. - Nm. Suurin synti on tyhmyys


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitään muuta niin typerää kuin itselleen valehtelu. "Joku sairaus ja geeniperimä" kuuluvat siihen sarjaan, jolla itseään petetään ja narrataan oikein olan takaa. Sillä sairaus tai geeni on niiin harvoin lihavuuden oikea syy.

        Se ihka oikea on: väärät ruokailutavat ja -tottumukset sekä liikkumattomuus ja kaikki mahdolliset muut päin mäntyä menneet elämäntapavalinnat. - Nm. Suurin synti on tyhmyys

        Suomalaisten lihavuus.

        Miesten keskimääräinen painoindeksi oli 27,7 kg/m2.
        Miehistä vähintään ylipainoisia oli 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
        Miehistä lihavia oli 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
        Naisten keskimääräinen painoindeksi oli 27,5 kg/m2.
        Naisista vähintään ylipainoisia oli 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
        Naisista lihavia oli 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
        Lähes joka toinen aikuinen (46 %) oli vyötärölihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitään muuta niin typerää kuin itselleen valehtelu. "Joku sairaus ja geeniperimä" kuuluvat siihen sarjaan, jolla itseään petetään ja narrataan oikein olan takaa. Sillä sairaus tai geeni on niiin harvoin lihavuuden oikea syy.

        Se ihka oikea on: väärät ruokailutavat ja -tottumukset sekä liikkumattomuus ja kaikki mahdolliset muut päin mäntyä menneet elämäntapavalinnat. - Nm. Suurin synti on tyhmyys

        Olen järkyttynyt miten lapsellisia yli kuusikymppiset ovat täällä, siis ihan oikeasti haukutte tuntemattomia ihmisiä jotka ovat lihavia ja heitätte lapsellisia vitsejä selkätisseistä ja hajuista? Tulinko uudestaan yläasteelle?? Ettehän te tiedä mikä sen lihavuuden syy on, usealla voi olla syömishäiriö! Varsinkin naisilla on hormonihäiriöitä mistä teillä miehen puolikkailla ei ole hajuakaan.

        Ja sinä neropattiseni, sairastuppa kilpirauhasen vajaatoimintaan, vielä parempaa hashimotoon jota ei saada balanssiin millään. Katsotaan miten hymy hyytyy kun lihot luisevasta turvonneeksi palloksi vain muutamassa kuukaudessa ja edes paasto ei pudota kiloakaan. Joten turpa tukkoon ignorantit taatat.


    • Anonyymi

      Minkälaisista asioista ihmiset yleensä kokevat elämänriemua ja onnistumisen iloa -- joskus erilaiset tiimit ja ryhmät saavat paljon enemmän aikaan hyviä asioita kuin yksittäiset ihmiset. Välittäminen luonnon piemimmistäkin otuksista lie ihan tärkeää asiaa - jakuuluu aihe-alueeseen hoito ja huolenpito.

    • Saimme P.n vegelapsia kotiin, enpä ole mitenkään valmistautunut kun vìime kerralla herkkuni jäi koskemattomiksi. No, tosin illaksi tekemäni runsas vegeinen salaatti hävisi salaman nopeasti nälkäisiin suihin.

      Tämä siksi, että nykynuoret huolehtivat painostaan ja terveydestään, ainakin meidän molempien jälkipolvi.

      Tein fyysisen päivän suoritukseni. Ajoin peräkärryyn, lasten kokoaman koivuhalkokuorman mökille.

      • Anonyymi

        Pääsit sittenkin niiden kaadettujen pihapuiden apajille.
        Ja niin kuin pilkkasit aiemmin muita pöllien kimppuun käyneitä Petzen naapureita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsit sittenkin niiden kaadettujen pihapuiden apajille.
        Ja niin kuin pilkkasit aiemmin muita pöllien kimppuun käyneitä Petzen naapureita.

        Niin päästiin. Siellä ne olivat etupihan nurmikolla ressun alla odottamassa nuorisoa avuksemme. Ei me vanhat enää jakseta pölkkyjä kuormata.

        Olisitpa nähnyt sen näytelmän kun naapurin kaksi emäntää, äitienpäivänä, sateessa puita lonihtivat ja kottikärryllä kärräsivät autojensa peräkonttiin ja isot yksitellen omille patioilleen.

        Sieltä patioilta olivat tässä yksi päivä taas kottikärryllä kärränneet puut takaisin etupihalle ja auton peräkonttiin.

        Helppohan meidän oli valmiiksi meille jätetty kasa peitellä ressulla ja jäädä odottamaan nuoria apuun.

        Mökkinaapuri on luvannut pilkkoa pölkyt saunapuiksi, jonka jälkeen viemme ne Sotkamon mökille.


      • Anonyymi

        Meidän lapset käy töissä ja hoitaa omia lapsiaan ja talojaan, . Ovat hoikkia ja terveitä vaikka lihaakin syövät.Meidän mökki ei ole työleiri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meidän lapset käy töissä ja hoitaa omia lapsiaan ja talojaan, . Ovat hoikkia ja terveitä vaikka lihaakin syövät.Meidän mökki ei ole työleiri.

        Kotonaanhan nämä lapset nyt, ei mökillä. Kaksikymmentä minuuttia aamusta työleiriä, nyt jo vieraisilla mummonsa luona.

        Sitä paitsi, milloin sinä niitä lapsia olet tehnyt?


    • Anonyymi

      -- hienosti tehtyä työtä - koituu muidenkin ihmisten parhaaksi ja hyvin tehdyiksi asioiksi. Osa ihmisistä harrastaa toisentyyppistä -lähinnä iäkkäisiin naisiin kohdistuvaa rusikoivaa väkivaltaa - on pankkitunnusten kyyläämistä ja piihistämistä ja vanhojen naisiin kohdistettua tosi raakaakin fyysistä ja henkistäkin väkivaltaa - lähinnä juoppojen ja huumenarkkien toimesta--- nekään maailman ongelmat eivät koskaan poistu - olipa maailman ongelmat mitä luokkaa tahansa.. tuomittavia tekoja mun mielestä. On ne juopponarkkit elämäni aikana useammankin kerran myös mua rusikoineet - ihan 100% invaliditeettia oli jo elämänkokemuksena - ennen kuin työeläkkeelle pääsin - työstähän se kävi - myös väkivaltaisten ihmisten kohtaaminen -niin työssä kuin vapaa-ajallakin.

    • Anonyymi

      -- oli muuten aika erikoinen juttu viime syksynä kun puhelinkamerallani kuunpimennyksen aikaan yritin kuvata saturnuksen renkaita - josko näkyisi kamera toimii aikajanalla - telkkari lähetti samanaikaisest filmiä maapallon toiselta puolelta alueelta - joltain salmialueelta missä Amerikka ja Aasian alueet kohtaavat - kalastajat kalastivat merestä jostain rahtilaivasta mereen heitettyjä vesitiiviitä paketteja kokaiinia - kenties muitakin aineita ihmisten tarpeisiin ihan huomattavia määriä - jäin miettimään että missähän maailman alueilla rahojen pesut tapahtuvat -- ihmisten pisnekset ympäri maailman kun on niin moninaisia........

    • Anonyymi

      Itse kannan läskini mutta ongelmia tuo juuri ne sienitaudit kun paikat hautuvat varsinkin helteillä niin että apteekki rasvoja saa hakea sitten urakalla.

      • Mistä sinä niitä sienitartuntoja mahdat saada?
        Ihan itsestäänhän ne ei synny vaikka olisi minkälaiset helteet.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mistä sinä niitä sienitartuntoja mahdat saada?
        Ihan itsestäänhän ne ei synny vaikka olisi minkälaiset helteet.

        Sienipöpöjä on kaikkialla, mutta ne ei pääse terveen ehjän ihon läpi. Hautuneissa läskipoimuissa iho rikkoontuu ja tulehtuu. Rasva ei auta, ihon pitäisi saada ilmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sienipöpöjä on kaikkialla, mutta ne ei pääse terveen ehjän ihon läpi. Hautuneissa läskipoimuissa iho rikkoontuu ja tulehtuu. Rasva ei auta, ihon pitäisi saada ilmaa.

        Läskipoimuissa?

        Tuolla uimahallilla olen nähnyt ihopoimuja vai laihoilla ikäihmisillä.
        Lihavilla meinaa olla iho liiankin pinkkeenä.
        Pitäisiköhän sinun vähän nostaa painoasi, niin sellaiset poimut häviävät.


      • Anonyymi

        Kyllä riippuvat ihomassat jättävät kauas, pitkälle sisälleen sellaiset alueet, jotka eivät pysy millään normikonstilla ehjinä kun hautuvat ja hankautuvat. Kun on liian yli-ylilihava, ei tahdo pienellä etsimisellä löytyä edes niitä alakerran intiimipaikkoja. Kummaltakaan sukupuolelta. Ne ovat myös joskus niiin pitkällä ettei yllä, ei ihminen itse eikä esim. hoitaja. - Nm. Koetapa vain tutkia


      • Anonyymi

        Mitä ne on ne jenkkakahvat selässä teillä lihavilla ihmisillä ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Läskipoimuissa?

        Tuolla uimahallilla olen nähnyt ihopoimuja vai laihoilla ikäihmisillä.
        Lihavilla meinaa olla iho liiankin pinkkeenä.
        Pitäisiköhän sinun vähän nostaa painoasi, niin sellaiset poimut häviävät.

        Kyllä niitä ihopusseja on pahiten niillä, jotka ovat laihduttaneet kymmeniä kiloja. Lihavilla taipeet ja tissien aluset hautuu, sukukalleudet uppoaa sinne läskikumpujen alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne on ne jenkkakahvat selässä teillä lihavilla ihmisillä ?

        ne on tissit, joilakin ihmisillä on neljät tissit, kaksi edessä, ja kaksi takana
        veikkaisin
        njjj


    • Anonyymi

      Paljon juttua on tullut tähän aloitukseen. En pysty kommentoimaan kaikkea, kun nyt olen ainoastaan kännykän kautta yhteydessä palstaan. Minulla on myös tytär ja hänen nuorimpa sa kylässä kaksi yötä.
      Minä olen ollut kohtuullisesti normipainoinen suurimman osan elämääni paitsi n. 15 vuoden jakso joka alkoi sydärillä 47-vuotiaana ja sitten loppui tupakointi ja paino lähti nousuun. Minulla todettiin sitten diabetes 2 ja metabolinen oireyhtymä. Pahimmillaan .inulla oli n. 15 kg ylipainoa. Kuinka pitkälle sairauteni ovat itse aiheuttamis on turhaa edes lähteä spekuloimaan. Huonot geenini tiedän; isäni sydäninfarktit alkoivat jo vähän päälle nelikymppsenä. Olen ollut fyysisesti suhreellisen aktiivinen jo työssäni ja ruuan suvteen kohtuullinen. En tunne mitään syyllisyyttä sairauksistani. Itsepetostako? Mielestäni olen kartoittanut realistisesti tervedentilantee i.
      Mv
      Paloma 4ever
      "Paree muistelot kansankynttlänä "ambomaalla" kuin promillepenkiltä puiston laidaöta"

    • Anonyymi

      Mikä on syy kaivaa 2019 aloitus esiin ?
      Paljon vanhoja aloituksia nykyään.

    • Anonyymi

      Olinkin jo kirjoittanut ketjussa sen, mitä tähän aioin sanoa. Kertaus olisi tietysti opintojen äiti, mutta olkoon. - Nm. Ei haukku haavaa tee

    • Anonyymi

      Ihminen on sopivan painoinen kun painosta ei ole suoraa, terveydellistä haitta eikä ole odotettavissa siitä johtuvaa tuki- ja liikuntaelimistön etuaikaista häiriintymistä eikä paino haittaa normaalia elämää.
      Kaikki tuon ulkopuolelle jäävä kritiikki on pelkkää kosmetiikkaa.

      • Anonyymi

        Painosta, kun se on ylimääräistä paino- / pituussuhteeseen nähden, on aina terveydellistä haittaa. - Nm. Enemmän tai vähemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painosta, kun se on ylimääräistä paino- / pituussuhteeseen nähden, on aina terveydellistä haittaa. - Nm. Enemmän tai vähemmän

        Voi, voi tuota kaavamaisuutta! Ihmisen ikä on yksi vaikuttava arviointiperuste.
        Ihme ja kumma! On olemassa rakenteeltaan ja kehon koostumukseltaan erilaisia henkilöitä!

        Painoindeksi on pelkästään viitteellinen luku jonka suurin merkitys on siinä, että se saattaa herättää jokun he mutta oleellista olisi kiinnostua sen jakautumisesta!nkilön kiinnostuksen omaan painoonsa.
        Lihakseton läski. Lihaksikas vähärasvainen. Lihaksikasreitinen pyöräilijätyyppi. Riukukoipinen harrastelija "bodari".
        Vartalon perustyyppi on asia jolle kukaan ei mahda mitään mutta haitaako tuo?
        Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi tuota kaavamaisuutta! Ihmisen ikä on yksi vaikuttava arviointiperuste.
        Ihme ja kumma! On olemassa rakenteeltaan ja kehon koostumukseltaan erilaisia henkilöitä!

        Painoindeksi on pelkästään viitteellinen luku jonka suurin merkitys on siinä, että se saattaa herättää jokun he mutta oleellista olisi kiinnostua sen jakautumisesta!nkilön kiinnostuksen omaan painoonsa.
        Lihakseton läski. Lihaksikas vähärasvainen. Lihaksikasreitinen pyöräilijätyyppi. Riukukoipinen harrastelija "bodari".
        Vartalon perustyyppi on asia jolle kukaan ei mahda mitään mutta haitaako tuo?
        Jne.

        Jooo-jooo, juuri noin, mutta ylipaino / liikalihavuus / liian suuri kilomäärä pituuteen nähden ... on aivan eri asia kuin "vartalon perustyyppi". Ylipainoinen tyyppi on paisunut yli perustyypistään. Vai miten tämä asia pitäisi ymmärrettävästi selvittää ja kertoa? Miten painoindeksi kuuluu siihen? - Nm. Eri asiat


    • Anonyymi

      Kenelle heittäisin ?

      • Anonyymi

        Minulle lihavalle! Mitä siihen vastaisin? Voi, voi!

        Ikäväähän se on, kun on lihavia ihmisiä. Sääliksi käy meitä, jotka olemme lihavia. Mitä ihmettä meidän kanssamme pitää tehdä?

        Sitä pohditaan viime vuonna, tänä vuonna, ehkä taas ensi vuonnakin.


    • Minkähän takia Pandan yhden lakupatukan nimi saa olla Paksu Pepe XXL?
      Eikö se ole loukkaavaa lihaville ihmisille.

      • Anonyymi

        Miksi pitää ”loukkaantua”, kun on lihava?


    • Anonyymi

      Tosi asia että lihavuus on mitä suuremmassa määrin terveysriski, tulee kalliiksi veronmaksajille.

      • Anonyymi

        Mikä lihavuus 65v. on ”terveysriski, tulee kalliiksi veronmaksajille”. Minunko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lihavuus 65v. on ”terveysriski, tulee kalliiksi veronmaksajille”. Minunko?

        Onko sulla lukihäiriö vai joku muu ymmärtämisen vaje? - Nm. Ylipaino on no. kansanterveydellinen haitta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla lukihäiriö vai joku muu ymmärtämisen vaje? - Nm. Ylipaino on no. kansanterveydellinen haitta

        Edelleenkin. Minunko ylipaino ja miten? Kun asian noin hyvin tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin. Minunko ylipaino ja miten? Kun asian noin hyvin tiedät.

        Sinun. Ota selvää. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun. Ota selvää. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        Kai se sitten on ”kansanterveydellinen haitta”, kun en sairaskaan ole!


    • Aloitus on minun, mutta ei nosto.
      Minäkin olen sanonut jo kaiken oleellisen mitä minulla on sanottavaa tähän ketjuun. Paitsi se yksi asia, että kun ei ole mitään muuta tekemistä niin aletaan huolehtimaan naapurin painoindeksistä ja miten suuri kansanterveydellinen haitta hänestä aiheutuu.

      • Anonyymi

        Mikä helvetin ”kansanterveydellinen haitta”, kun ei edes hammaslekuriin pääse? Eikä hampaiden hoitaminen liity, ehkä, mitenkään on ihminen laiha tai lihava. Tai tietysti sekin saadaan lihavuuden piikkiin😂


    • Anonyymi

      Mulla ollut jo muutaman vuoden noin 6-7 kiloa ylipainoa, ja saa olla edelleen. Ei ole perussairauksia ainakaan vielä. Kun yritin pysytellä "ihannepainossa" niin sain jatkuvasti katsoa mitä suuhini laitoin ja silti vähän väliä piti kuihduttaa. Tämä paino on varmaan minulle tarkoitettu, koska nyt voin syödä huoletta mitä haluan ja paino pysyy samana n. kilon vaihtelulla eestaas.
      Sitä piti sanomani että eipä ole painostani huomauteltu, muuta kuin positiivisessa mielessä. Olen kuulema terveemmän näköinen kuin ennen ja lisäkilot siloittivat ryppyjäkin pois. Lääkärinikään ei ole ollut huolissaan kun kilot eivät ole kertyneet vyötärölle.

      • Anonyymi

        Laihdutuskuurit ovatkin lävestä. Muuta elämäntapasi ja ruokailukulttuurisi terveellisemmäksi, niin pääset ja pysyt normaalipainossasi. - Nm. Yksinkertaisesti


    • Anonyymi

      Ihmiset, jotka moittivat toisten ulkonäköä tai vähättelevät muuten, eivät ole nähneet itsessään (vielä?) mitään vikaa. Se, joka ei mokaa yhdessä asiassa, mokaa kyllä jossain muussa. Kun kiinnittää huomionsa toisten ns. vikoihin, niin ei tarvitse katsoa omia vikojaan. Tuntee itsensä vähän muita paremmaksi. Simppeliä, ja niin raukkamaista.

      • Anonyymi

        On todellakin turha arvostella ketään yhtään mistään, koska kaikki palstalaiset ovat täysin samanlaisia, tasapaksuisia umpikahjoja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Meitä oli kuusi naista muutama vuosi sitten. Kolme heistä oli hyvin hoikkaa, kaksi normaalikokoisia ja minä ylipainoinen. Yksi tupakoi, me muut emme. Jokainen meistä liikkui se kun täällä maalla on tapana ja ruokailummekin oli suurinpiirtein nykyterveellistä. Miksi ne viisi muuta sairastuivat kuten minäkin, minähän se ylipainoinen olin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä oli kuusi naista muutama vuosi sitten. Kolme heistä oli hyvin hoikkaa, kaksi normaalikokoisia ja minä ylipainoinen. Yksi tupakoi, me muut emme. Jokainen meistä liikkui se kun täällä maalla on tapana ja ruokailummekin oli suurinpiirtein nykyterveellistä. Miksi ne viisi muuta sairastuivat kuten minäkin, minähän se ylipainoinen olin.

        Hoh-hoijaa, monettako kertaa: hoikkuus ja normaalikokoisuus eivät tarkoita, että olisi hyvät ja terveet elämäntavat. Heistä se ei vain näy heti ensimmäiseksi ja selvästi päältäpäin. Mitä tarkoittaa "nykyterveellinen" ? - Nm. Prossessoitua(ko?)


    • Anonyymi

      Minulle opetettiin jo lapsena, että kenenkään ulkonäköä ei saa arvostella.

      Nykyään irvitään ja ratsastetaan terveysnäkökulman varjolla. Pitäiskö sitten arvostella myös kiillotonta tukkaa tai liian laihoja tai liian kalpeita tms. Ylipainosta ilkkumisesta on nykyään tullut sosiaalisesti hyväksyttävä tapa olla huonokäytöksinen. Sairasta sanoisin. En sano sillä, että olisin itse ilkun kohde, vaan siksi, että peräänkuulutan hyviä käytöstapoja, mitkä tekevät meidän kaikkien yhteiselon paremmaksi.

      Ei pidä etsiä kanssaihmisistä aina jotain negatiivista ja nälvimisen aihetta, vaan nähdä ihmimen kokonaisuutena ja nähdä hänet ihmisenä. Minun luotettavimmat ystävät ovat ylipainoisia, ja arvostan heitä ihmisinä ja arvostan heidän ystävyyttään. Moni hoikempi kuluttaa terveydenhuollon kapasiteettia ihan muilla paheillaan, jos nimittäin kiusaajat niitä peräänkuuluttavat.

      • Anonyymi

        Tupakoinnista(kin) käytiin vuosikymmenten painijaiset, ennen kuin ihmiset alkoivat uskoa, että se on iso syöpä- ja terveysriski. Lihavuudesta tulee käydä samanlainen 'paini', jotta ihmiset tulevat tietoisiksi, jota he eivät todellakaan ole. Vieläkään. - Nm. Vielä sairaampaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakoinnista(kin) käytiin vuosikymmenten painijaiset, ennen kuin ihmiset alkoivat uskoa, että se on iso syöpä- ja terveysriski. Lihavuudesta tulee käydä samanlainen 'paini', jotta ihmiset tulevat tietoisiksi, jota he eivät todellakaan ole. Vieläkään. - Nm. Vielä sairaampaa

        Helpompaa lopettaa tupakointi, kuin olla syömättä😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompaa lopettaa tupakointi, kuin olla syömättä😂

        Mutta syömättähän ei tarvitsekaan olla. Täytyy vain osata ja tietää, mitä suustaan kannattaa alas mättää. - Nm. Asioitten erot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta syömättähän ei tarvitsekaan olla. Täytyy vain osata ja tietää, mitä suustaan kannattaa alas mättää. - Nm. Asioitten erot

        Sano sinä sitten, kun tiedät😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano sinä sitten, kun tiedät😉

        Voit aloittaa ajatuksen juoksutuksen tiedon suuntaan vaikka viestin 30.6. klo 21:55 linkistä. - Nm. Kevennystä kehiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit aloittaa ajatuksen juoksutuksen tiedon suuntaan vaikka viestin 30.6. klo 21:55 linkistä. - Nm. Kevennystä kehiin

        Mitä! Syöpä! Mitä höpiset? Olen yli kuuskytsiis, niin enköhän ole jo ihan kypsää kauraa läskeineni. Eihän minulta enää mitään syöpää hoidettaisi, jos sellainen tulisi. Ihan vaan luomukuolema ilman mitään pelleilyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä! Syöpä! Mitä höpiset? Olen yli kuuskytsiis, niin enköhän ole jo ihan kypsää kauraa läskeineni. Eihän minulta enää mitään syöpää hoidettaisi, jos sellainen tulisi. Ihan vaan luomukuolema ilman mitään pelleilyjä.

        Jos noin meinaat mennä ja lähteä, sun kantsii tehdä hoitotahto nopeasti eli heti. Muuten syöpääsi kyllä aletaan hoitaa. - Nm. Tavalla tai toisella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin meinaat mennä ja lähteä, sun kantsii tehdä hoitotahto nopeasti eli heti. Muuten syöpääsi kyllä aletaan hoitaa. - Nm. Tavalla tai toisella

        Kuule potkasen, jos ne ruumiinronkkijat lähellekään tulevat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule potkasen, jos ne ruumiinronkkijat lähellekään tulevat!

        Potkijoille pannaan rauhoittavaa kitusiin ja hommit jatkuvat ilman estelyitä. - Nm. Hommaa hoitotahto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Potkijoille pannaan rauhoittavaa kitusiin ja hommit jatkuvat ilman estelyitä. - Nm. Hommaa hoitotahto

        Ei sitä ”hoitotahtoa” kukaan lue! Olen tarpeeksi monelle lekurille sanonut, että panevat kirjauksiinsa, että minua ei hoideta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä ”hoitotahtoa” kukaan lue! Olen tarpeeksi monelle lekurille sanonut, että panevat kirjauksiinsa, että minua ei hoideta.

        Yksikään lekuri ei tee sulle hoitotahtoa. Se pitää tehdä itse. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Kun jäin eläkkeelle, lopetin kevtruokien syömisen myös kevytrasvojen. Syön kuten nuoruudessani. Ja paino laskee. Mikä vika "nykyterveellisessä" ruuassa? Ja tosi on.

    • Anonyymi

      Aika vähän on muita todellisia syitä lihavuuteen kuin liian vähäinen liikunta ja liiallinen sokerin (laajasti ymmärettynä) mässääminen.
      Ja nämä riippuvat psyykkeestä, ja psyyke riippuu näistä. Vaati vain itsensä johtamista että kierteen voi katkaista. Lihavuus ei ole normaalia, tervettä ja kaunista.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa!

        Olen liikkunut koko ikäni, (paitsi nykyisin vähän). Työni oli ruumiillista ja hyvin liikkuvaa. Liikuin vapaa-aikana ym. En ole koskaan pitänyt mistään makeasta. En pullasta, en karkista, en limuista ym. Eikä koskaan ole ollut niin paljon rahaa, että suuremmin olisi tullut ”mässäiltyä”.

        Aikoinaan työterveydessä ei lekurikaan keksinyt mitä pitää tehdä, että olisin laihtunut. Jollain ”kituravinnolla” ehkä, mutta ei sellaisesta pysyvää laihuutta saa.

        Pitääkö laihduttaa siksi, ettei ole ”kaunista”? Ei kannata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa!

        Olen liikkunut koko ikäni, (paitsi nykyisin vähän). Työni oli ruumiillista ja hyvin liikkuvaa. Liikuin vapaa-aikana ym. En ole koskaan pitänyt mistään makeasta. En pullasta, en karkista, en limuista ym. Eikä koskaan ole ollut niin paljon rahaa, että suuremmin olisi tullut ”mässäiltyä”.

        Aikoinaan työterveydessä ei lekurikaan keksinyt mitä pitää tehdä, että olisin laihtunut. Jollain ”kituravinnolla” ehkä, mutta ei sellaisesta pysyvää laihuutta saa.

        Pitääkö laihduttaa siksi, ettei ole ”kaunista”? Ei kannata!

        "Kituravinnolla" ? Et siis syö salaattia. Miten aineenvaihduntasi toimii, vai toimiiko ollenkaan? "Pysyvää laihuutta" ei saa kuin tasan yhdellä keinolla: muuttamalla elämäntapansa terveiksi ja ruokavalionsa ravitsevaksi. Ravitsevaan ruokavalioon kuuluu puoli kiloa kasviksia, vihanneksia, salaattia ... päivässä. - Nm. Kyllä kannattaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kituravinnolla" ? Et siis syö salaattia. Miten aineenvaihduntasi toimii, vai toimiiko ollenkaan? "Pysyvää laihuutta" ei saa kuin tasan yhdellä keinolla: muuttamalla elämäntapansa terveiksi ja ruokavalionsa ravitsevaksi. Ravitsevaan ruokavalioon kuuluu puoli kiloa kasviksia, vihanneksia, salaattia ... päivässä. - Nm. Kyllä kannattaa

        Älä höpötä! Kirjoitinhan, että lekurin kanssa kävimme läpi keinot. Kituravinto tarkoittaa vähäkalorista ravintoa, jolla laihtuu nopeasti, muttei välttämättä pysyvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä! Kirjoitinhan, että lekurin kanssa kävimme läpi keinot. Kituravinto tarkoittaa vähäkalorista ravintoa, jolla laihtuu nopeasti, muttei välttämättä pysyvästi.

        Syömällä oletcitsesi lihottanut ellei mitään sairautta ole löytynyt.
        Läskit on hyviä valehtelemaan myös itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syömällä oletcitsesi lihottanut ellei mitään sairautta ole löytynyt.
        Läskit on hyviä valehtelemaan myös itselleen.

        En ole muuta väittänytkään. Enkä mitenkään läskejäni väheksy. Ei se elämä sen kummempaa ole laihanakaan, että siihen väen väkisin pyrkisin.

        En minä mitään valehtele, kun ei tarvitse. Läski, mikä läski🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole muuta väittänytkään. Enkä mitenkään läskejäni väheksy. Ei se elämä sen kummempaa ole laihanakaan, että siihen väen väkisin pyrkisin.

        En minä mitään valehtele, kun ei tarvitse. Läski, mikä läski🤣

        Taidat olla tarkoituksella läski, että pääset matkustamaan lentokoneella puoli-ilmaiseksi lentorahtina pakaasipuolella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla tarkoituksella läski, että pääset matkustamaan lentokoneella puoli-ilmaiseksi lentorahtina pakaasipuolella?

        Läskistä en tiedä, mutta juoppo syyllistää läheisiä ja kiusaa oman juopottelun takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla tarkoituksella läski, että pääset matkustamaan lentokoneella puoli-ilmaiseksi lentorahtina pakaasipuolella?

        Ai nytkö? Ei taida lentokoneessa matkustaa laiha jos ei lihavakaan tänä päivänä😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä! Kirjoitinhan, että lekurin kanssa kävimme läpi keinot. Kituravinto tarkoittaa vähäkalorista ravintoa, jolla laihtuu nopeasti, muttei välttämättä pysyvästi.

        Laihdutuskuurit - varsinki nopeat - ovat persheestä jo ihan senkin takia, että ne kestävät jonkin aikaa ja sitten palataan entiseen eli jatketaan roskan mättämistä alas kurkusta. Muuta ruokavaliosi loppuelämäksesi, niin johan alkaa tapahtua. - Nm. Ajattele asia oikein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutuskuurit - varsinki nopeat - ovat persheestä jo ihan senkin takia, että ne kestävät jonkin aikaa ja sitten palataan entiseen eli jatketaan roskan mättämistä alas kurkusta. Muuta ruokavaliosi loppuelämäksesi, niin johan alkaa tapahtua. - Nm. Ajattele asia oikein

        Kotiruoka = roska 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotiruoka = roska 🙄

        Ei siinä niin sanottu. Ihan tavallista kotiruokaa saa syödä, kunhan siinä on paljon kasviksia, vihanneksia, juureksia, salaattia ... ja osaa käyttää valmistuksessa ja muutenkin hyviä rasvoja, suolaa vain hyvin vähän ja sokeria ei ollenkaan. Kuten ei valkoisia vehnäjauhojakaan. - Nm. Valkoiset vaarat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutuskuurit - varsinki nopeat - ovat persheestä jo ihan senkin takia, että ne kestävät jonkin aikaa ja sitten palataan entiseen eli jatketaan roskan mättämistä alas kurkusta. Muuta ruokavaliosi loppuelämäksesi, niin johan alkaa tapahtua. - Nm. Ajattele asia oikein

        Pessimistinen kommenttisi sisälsi tarkoittamattasi vastauksen oikeaan menettelyyn.
        Pudotin itse liuskat värjäävällä ketosella nopeasti 16kg.
        ENNEN kuuria olin suunnitellut kuurin jälkeiset elintapani ml. syöminen.
        Realistinen suunnitelma toteutui ja paino on pysynyt tavoitteessa. Tuohon on aikaa nyt noin 30 vuotta.
        Vältin valmisannoksia ja kokosin ateriani noutopöydistä.
        Kotona tavallista perusruokaa perinteisistä raaka-aineista liioittelematta mitään.
        Aina runsas annos tuoresalaattia ennen pääruokaa. Kotona syömme salaatin noin tuntia ennen lämmintä.

        Tuo loppuelämän tapahtuminen on ollut painon pysymistä melkein ennallaan. Ikääntymisen myötä se on hiljalleen laskenut mutta ei vielä huolestuttavasti. Kulutuksen ja sapuskamäärän pienetyessä olen varmistanut suojaravinteiden saannin harkintani mukaan muuten. Proteiinimäärän varmistan, maidon lisäksi rasvattomalla rahkalla, raejuustolla ja kananmunilla.
        Vuosittaisten tarkastusten ja verikokeiden tulokset ovat vähintäänkin tyydyttäviä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pessimistinen kommenttisi sisälsi tarkoittamattasi vastauksen oikeaan menettelyyn.
        Pudotin itse liuskat värjäävällä ketosella nopeasti 16kg.
        ENNEN kuuria olin suunnitellut kuurin jälkeiset elintapani ml. syöminen.
        Realistinen suunnitelma toteutui ja paino on pysynyt tavoitteessa. Tuohon on aikaa nyt noin 30 vuotta.
        Vältin valmisannoksia ja kokosin ateriani noutopöydistä.
        Kotona tavallista perusruokaa perinteisistä raaka-aineista liioittelematta mitään.
        Aina runsas annos tuoresalaattia ennen pääruokaa. Kotona syömme salaatin noin tuntia ennen lämmintä.

        Tuo loppuelämän tapahtuminen on ollut painon pysymistä melkein ennallaan. Ikääntymisen myötä se on hiljalleen laskenut mutta ei vielä huolestuttavasti. Kulutuksen ja sapuskamäärän pienetyessä olen varmistanut suojaravinteiden saannin harkintani mukaan muuten. Proteiinimäärän varmistan, maidon lisäksi rasvattomalla rahkalla, raejuustolla ja kananmunilla.
        Vuosittaisten tarkastusten ja verikokeiden tulokset ovat vähintäänkin tyydyttäviä!

        Ei se ollut pessimismiä, vain ohjeistava. Kaikki eivät ole yhtä neuvokkaita aiheessa kuin sinä kuulut olevan. - Nm. Neuvoksi


    • Anonyymi

      Klo 8.17 tulee TV 1;ltä lihavuudesta, mikä lihavuus on pahasta ja mikä ei. Kuuntelen ja katson.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kaksi lääkettä ja lihavuusleikkaus! Jipii!

        Nyt täytyy varata aika terveyden- ja hyvinvoinninkeskukseen ja pummata lekurilta laihdutuslääkkeet ja sitten odottaakin jo lihavuusleikkaus.

        Sinne häviää läskit ja alkaa ihana laiha elämä bikinit päällä.

        Aivan ihanaa😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi lääkettä ja lihavuusleikkaus! Jipii!

        Nyt täytyy varata aika terveyden- ja hyvinvoinninkeskukseen ja pummata lekurilta laihdutuslääkkeet ja sitten odottaakin jo lihavuusleikkaus.

        Sinne häviää läskit ja alkaa ihana laiha elämä bikinit päällä.

        Aivan ihanaa😂

        Lihavuusleikkaukseen ei pääse ilman omaa osallistumista aiheeseen. Ts. täytyy pystyä näyttämään toimillaan, että on oikeasti valmis muuttamaan elämäntapansa niiin, että leikkaus kannattaa tehdä.

        Tuolla ylempänä linkissä, jossa käsitellään ruuan vaikutusta syövän syntyyn, sanotaan myös, että kun painoindeksi on 30 ja yli, lihavuudelle ei mahda itse enää mitään. Mutta lihavuusleikkaus ei voi olla keino estää ylipaisumista, vaan sen on oltava muun lainen ja ihmisestä itsestään lähtevä ennen kuin indeksi on tuota luokkaa. - Nm. Elämäntavat syyniin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuusleikkaukseen ei pääse ilman omaa osallistumista aiheeseen. Ts. täytyy pystyä näyttämään toimillaan, että on oikeasti valmis muuttamaan elämäntapansa niiin, että leikkaus kannattaa tehdä.

        Tuolla ylempänä linkissä, jossa käsitellään ruuan vaikutusta syövän syntyyn, sanotaan myös, että kun painoindeksi on 30 ja yli, lihavuudelle ei mahda itse enää mitään. Mutta lihavuusleikkaus ei voi olla keino estää ylipaisumista, vaan sen on oltava muun lainen ja ihmisestä itsestään lähtevä ennen kuin indeksi on tuota luokkaa. - Nm. Elämäntavat syyniin

        Se nyt oli pelkästään tsoukkijuttu. Eihän nyt enää yli 65vtä lihavuusleikkelemään aleta. Ei minua ainakaan. Eikä senpuoleen syöpääkään, jos nakki napsahtais.

        Elämäntapani on jo niin monta kertaa syynätty, että antaa olla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe