Kysymys niille ..............

Anonyymi

jotka juovat kahvia. Itse juon joka aamu 2 kuppia ja sitten iltapäivällä 2 kuppia ja vielä illalla 2 kuppia eli 3 x 2 = 6 kuppia. Kupin koko on normaali.
Kysymys kuuluu: " Olenko suurkuluttaja vai ihan tavis ?"
Monet tutkimukset osoittavat että kahvi on terveellistä. Jotkut tutkimukset ovat eri mieltä ??.
T. suursuodattaja

37

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä suotta murehdi, jatka samaan malliin.
      Aikanaan sitten voit olla varma kumpaa se on/oli.
      Minä juon vain aamuisin.
      2 mukkia.

      H.

      • Anonyymi

        Ono mukisi Paavo,Muumi vai Mörkö ?


      • Anonyymi

        ymmärtäisin paremmin jos ne kaksi mukkia olisi profiilissa


    • Ihan tavis olet, en mittaa juomani kahvin määrää, milloin enemmän, milloin vähemmän.
      Nyt vähän vähemmän, kun on keuhkoputkentulehdus, juon teetä hunajalla.

    • Anonyymi

      Aamulla 2 mukia ja iltapäivällä sama määrä.
      Paahtoaste 4 lisäksi lorautan sekaan 1,5% maitoa.

    • Anonyymi

      Juon kaksi mukillista aamuisin = 4 kahvikupillista. Harvoin juon päiväkahvia. Hassua sinällään, että vuosikymmenet se oli töissä tapa.

      Siis minuun verrattuna elät terveellisemmin. Tosin väittävät, että kahvin pitäisi olla suodatettua eikä ns. pannukahvia, onko niin?

    • Anonyymi

      Juon muumimukillisen aamulla ja toisen iltapäivällä. Jos sen yli menee, esim. jos vieraisilla ollessa kahvia tarjotaan, niin saattaa mennä vähän 'yli' eli kahvi ei enää maistukaan yhtä hyvin.

      Puolisko juo korkeintaan kupillisen viikossa, sillä on kai huonommat sisuskalut ;)

      Paranemisia sinulle!

      -staka-

    • Anonyymi

      Ihan ok.

      Jotkut kittaa kyllä älyttömiä määriä kahvia, net on koukussa ja saavat jotain migreeniä tms fyysistä vieroitusoirettakin, jos lopettavat. Kofeiinissa kyllä hyviäkin puolia, mutta siihen voi jäädä koukkuun, kuin tupakkiin, viinaan, tai huumeisiin. Ei toi sun määrä mitenkään suurelta kuulosta.

      Ite en juurikaan kahvia nykyisin juo, noh, äsken lämmitin mikrossa mukillisen, mutten päivittäin, paljon harvemmin. Iteasiassa enenpi menee kylmiä kahvijuomia, tykästynyt latteen, saattaa se litran tölkki mennä päivässä, satunnaisesti. Kofeiinia niissäkin on.

      Tollanen normisuodatin kahvi ei yleensä kovin hääviä ole, jotenkin tuntuma, sen takia kahvin suosio laskenut. Kakarat kittaa energiajuomia, tuskin terveellisempää, kuin kahvi. Teen pieni suosio ihmetyttää, ite tykkään paljonkin, mutten muista, milloin viimeks olisi sitä juonut. Pitänee tsekata, onko edes teepusseja, irtoteetä ei ole. On teessäkin kofeiininsa.

      =DW=

      • Anonyymi

        En tiedä olenko koukussa kun en ole yrittänytkään lopettaa kahvin juontia;)
        Kyllähän sitä kuluu, keitän joka päivä 4-6 kertaa kolme kuppia. Ei ole migreeniä, tms.
        Olin samassa työpaikassa lähes 40 vuotta, siellä oli aina kahvia tarjolla, sen kuin kaatoi mukiin.


    • Anonyymi

      Minulla on pienestä asti ollut vapisevat kädet, terveydenhoitaja silloin aikanaan totes vaan että kahvikäsi, yritettiin voimaharjottelulla parantaa kunnes minua ei enää kiinnostanut.
      Nyt kun olin kesälomalla niin enpä juonutkaaan kahvia niin kädet eivät vapisseetkaan vaikka olin edellisenä päivänä ottanut kaljaakin.

    • Kiva kysymys,
      joskus ajattelinkin eipäs kukaan kahvista herätä juttua.
      kahvistakin voi niin monelta kantilta katella.
      Kahvi tuoksu on aika ihana tuoksu jos ei ole pitkään aikaan juonut.

      Itse olen normaali kahvin suurkuluttaja.
      Suodattelen kahvini pannukahvijauhatuskahvista, tulee mielestäni parempaa
      Pannullisen suodattelen monesti päivään termariin ja sitten lipittelen kaiken tekemisen lomassa.
      Puolenpäivän aikaan uudestaan ja joskus ruokailun päätteeksi ja
      ihan muuten vain höpinähetkeen, sitten kuljeskelen kahvikuppi kädessä terassille ja tässä koneenikin vieressä jäähtyy usein kahvi, ja kaadan sen kylmän kahvin sitten kukilleni.

      Iltaisin en juo kello 18 jälkeen, vain harvoin speciaalitapauksissa.

      • Anonyymi

        Mikroaaltouuni

        Aikoinaan hokasin, kahvi näppärä lämmittää mikrossa. Ei tule "haudutetun makuiseksi", kun sammuttaa keittimen kahvin valmistuttua, parempaa, kuin termoskahvi. Tänä aamuna kittasin mukillisen eilistä kahvia, ihan ok.

        Ite tykkäisin xpressosta, tai yleensäkin vahvemmista- tai maustetuista kahveista. Ei viitsi pakettia ostaa, voi unohtua käyttämättä. Aikanaan tein kyllä usein mutterikeittimellä, jotenkin päässyt unohtumaan. Perkulaattolilla tulee ok-sumppia, siihen käytin pannujauhatusta. Oikein oli hyvää. Keittimen ainoa rikkoontuva osa meni rikki, hävitin keittimen ja aloin keitteleen tavallisella. Ite asiassa perkulaattorin vois ostaakkin, niitä rikkoutuvia lasikupuja saa nykyisin varaosina.

        Niinsiis, kokeiles mikroa kahvin lämmitykseen.

        =DW=


      • Anonyymi

        Tjoo asiaa. Olen reissussa ja keittelen suodatinkahvia.
        Termaria ei ole, niin toimii tosi hyvin; lämmittää mikrossa jo jäähtyneen kahvin.
        Ei ole äitelää, ei siis pakko keittää aamuisinkaan uutta jos on jäänyt illalta jäljelle.
        Himassa heinälässä on termareita. Siellä jauhan kahvin pavuista.


    • Vähentynyt aktiiviaikoihin verrattuna.

      Aamuisin reilu 2dl kahvia lisukkeena vain punaista maitoa. Nyt näyttää olevan 2,5 paahtoaste mutta ostamme niin tummaa kuin tarjouksesta saa.
      Salilla, treeni jälkeen klo 11 tietämissä litkua noin 2,5dl kevytmaidon kera.
      Kotona samaa kuin aamullakin klo 15 paikkeilla.

    • Aamukahvista olen riippuvainen.
      Ennen sitä minua on turha jututtaa tai kuuluu vain örinää ja murinaa.

      Mikähän minut sai joskus kuvittelemaan, että ennen pitkäaikaissokerikoetta olisi niin tiukka paasto, ettei saisi juoda edes aamukahvia. En pystynyt käymään aamupesullakaan ja tutterehdin matkalla melkein autojen alle.
      Olihan se mannaa korville, kun minulle kerrottiin, että mustaa kahvia ilman sokeria voi kyllä juoda ennen verenimua.

      Muuten ei mitään tiettyjä kahviaikoja ole. Saatan juoda, saatan olla juomattakin. Tilanteesta riippuen. En kieltäydy, jos minulle päivän mittaan tarjotaan kahvia. Joskus, kun syönnin päälle alkaa nukuttamaan, niin mietin, että hörppäiskö kahvin vai menisikö hetkeksi körmylleen.

      • Kahvin piristävä vaikutus alkaa kuulemma noin puoli tuntia sen nauttimisesta.
        Kun heti juotuaan heittäytyy pötkölleen, ehtii nukkua lyhyet päiväunet.


    • Anonyymi

      Pakko saada joka aamu se pakollinen kofeiiniannos Kulta Katriinasta ja omasta muumimukista.
      Oletteko samaa mieltä, että se kahvi maistuu vieläkin paremmalta, kun sen hörppää vaikkapa Arabian kulta-aika tai muusta prameesta kultareunaisesta kahvikupista seuranaan vaikkapa prinsessaleivos ?

    • Aamulla heti herättyä kaksi kupillista. Päivällä yksi ja illalla kuuden jälkeen ei ollenkaan. Menee yöunet.

      • Ai niin ja laktoosittomalla rasvattomala maitojuomalla ja ilman sokeria :).


    • Anonyymi

      2-3 pikkumukillista aamupäivällä. Iltapäivällä 1 ja joskus myöhemmin 1. Suurjuomari. Jos en joisi, olisin jalkeilla, mutten herännyt.

      Beng

    • Anonyymi

      Noin 1 desi 10-12 kertaa päivässä.
      Normikulutusta.
      Juohan jotkut esim kaljaa jopa monta litraa päivässä.
      Epätervettä.

      • Anonyymi

        Olutko epäterveellistä? Suomenlinnan ja sen alueen rakennukset ja vallitukset on hyvinkin oluen voimin rakennettu: Suomenlinnaa rakennettaessa työntekijöiden palkkaan sisältyi päivittäin useampi litraa olutta. Siellä kylmässä viimassa pieni jatkuva hiprakka auttoi jaksamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olutko epäterveellistä? Suomenlinnan ja sen alueen rakennukset ja vallitukset on hyvinkin oluen voimin rakennettu: Suomenlinnaa rakennettaessa työntekijöiden palkkaan sisältyi päivittäin useampi litraa olutta. Siellä kylmässä viimassa pieni jatkuva hiprakka auttoi jaksamaan!

        Kalja eri asia, kuin olut.

        Oikeastaan kyse kaljasta. Onhan nykyisinkin kotikaljassa pikkasen alkoholia, sitä saa ruokajuomaksi jopa huoltoasemilta, sisältyy lounaan hintaan. Aikanaan sellanen ollut ihan normijuomaa. Pikkanen maustaminen ja pikkanen alkoholi auttoi juomia säilymään paremmin ja maistui paremmalta, se niinkuin idea kaljassa.

        Hah, oli meilläkin aikoinaan kotikaljaa heinäpellolla, sitä dokas lapsetkin. Ukoilla oli omat kaljansa heinäseipäitten juurella, eikä niihin lapset saaneet koskea :D

        Mutta juu, kalja ollut normijuomaa ennen, keskari jne on eri asioita. Ja nykyisinkin siis saa kaljaa. Ihan ok. ruoka- ja janojuomaa, mutta ei siitä känniin tule. Virtsaneritys toki piristyy.

        =DW=


    • Eipä tuo minusta liian paljolta kuulosta. Minä saatan juoda kahvia 6-7 kertaa päivässä, isohkon mukillisen kerrallaan. Vielä ennen nukkumaanmenoa puolen yön maissa hörppään usein viimeiset kahvit, ei vaikuta nukkumiseen tuon taivaallista.

    • Kuten aikaisemmassa Kahvi-jankutuksessa kerroin.
      Minulla on erittäin kallis Moccamaster.
      Se ei Kahvissa virheitä tee.
      Eikä mene koskaan rikki.
      Kehuminen olihan aloituksen tarkoitus?
      Taas kerran?

      H.

      • Anonyymi

        Miten anonyymi-aloittaja kehuu itseään. Eikö kehujan tule olla vähintään tuttu nimimerkki, että voi tuntea mielihyvää muiden palstalaisten kohistessa kehujan erinomaisuudella.

        Toisin sanoen kehumiset menevät hukkaan, koska kohdetta ei tunnisteta.


      • Anonyymi

        Kyseinen keitin jättää noin 1,5dl vettä keittimeen. Hävitin, möin osto ja myyntiliikkeeseen 1vuoden ikäisen 30€.lla.


      • Anonyymi

        Mokkamasterilla sitä mukkia ko keitetään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten anonyymi-aloittaja kehuu itseään. Eikö kehujan tule olla vähintään tuttu nimimerkki, että voi tuntea mielihyvää muiden palstalaisten kohistessa kehujan erinomaisuudella.

        Toisin sanoen kehumiset menevät hukkaan, koska kohdetta ei tunnisteta.

        Mutta herra H. sen oman hännän nostossa on hyvä, kaikilla sivuilla ja kaikkien aloitusten alla.


    • Anonyymi

      Aloittaja on suurkuluttaja koska suositus on vain kaksi kupillista eli noin 3dl/vrk.

    • Nimimerkkisi on väärä, et sinä minusta miltään suursuodattajalta vaikuta. Luulisin tuollaisen kuusi kuppia päivässä olevan aika keskiverto. Itselläni menee työpäivinä neljä ja vapaalla kolme mukia eli kahdeksan tai kuusi kupillista.

      Niin olen noista tutkimuksista ymmärtänyt, että kahvin terveysvaikutukset painaa vaakakupissa enemmän.

    • Anonyymi

      Noooo yhtään kuppia en juo mut normiaamuna yksi mukillinen ilman mitään lisukkeita ja joinakin päivinä myös iltapäivällä yksi mukillinen jos kerkeen ennen viittä sen juoda , viiden jälkeen juotu kahvi aiheuttaa yöunien menetyksen

    • Anonyymi

      Normikuluttaja minäkin. Neljä pientä mukillista, tippa msitoa. Ei vaikuta unensaantiin. Meillä tosin tehdään kahvia pitkin päivää kun Lego juo ainakin 10-12 kuppia päivässä.
      Mvh
      Paloma4ever

    • Anonyymi

      Verenkierrolle lienee hyvä korkeintaan 5 normaalikupillista (2 dl) vuorokaudessa.

    • Juon kahvia päivittäin, valmistan erilaisia kahveja ja seoksia mieltymysten mukaan.

      Välillä laitan suodatinkahvia pieniin pulloihin ja lisään tilkan laktoositonta maitojuomaa. Laitan pullot vähän aikaa jäähdyttyään jääkaappiin ja voi juoda joskus vielä seuraavanakin päivänä samaa kylmää maitokahvia.

      Joskus juon espressoa tai lattea , pressokeittimellä hieman vaahdotetun maitojuoman kanssa.

      Suodatinkahvia ostan useimmiten tummapaahtoisena, mutta yhtä paljon mainostettua kahvimerkkiä en osta enää ollenkaan. Se ei maistu minulle eikä läheisillenikään.

      Mihin te laitatte kahvinporot suidattamisen jälkeen?

    • kahviporot joutuu kompostiin.

      Kahvikoneista, jotka integroidaan kodinkoneisiin, saadaan hyvää kahvia, koska se kone jauhaa kahvinpavut ennen kahvin valmistusta, aikamoinen raina kuuluu ennen kuin kahvi alkaa valua kuppiin..

      Eipä ole enää isompaa ruokapuotia, jonka nurkassa ei olisi kahvinjauhatusmahdollisuutta. Pavuista jauhetaan tuoretta ja kahvinkeittimiin sopivaa sekoitusta.

      Pieniä kahvin paahtimoitakin on ilmestynyt, Keski-Suomessa paahdetaan Papu-kahvia ja sitä tarjotaan vaihtoehtona kuppiloissakin ja on heillä oma kahvilakin, hyvää kahvia se on.

      On ikivanha kahvimyllykin ja kerran kokeilin, jospa itse jauhaisin pavuista kahvini kotona, sylissä sitä myllyä pyöritin, vaan loppui into kesken, taisivat olla tylsiä terät tai sitten ei ollut tarpeeksi poveria myllyn pyörittäjässä.

    • Anonyymi

      Mielestäni kuusi kuppia kahvia päivässä on kohtuu- tai normaalikäyttöä. Oma kahvinjuontini on enemmän satunnaista, aamulla juon yleensä vihreää teetä. Keskimäärin kerran viikossa keitän tummapaahtoista (4) kahvia kolme tai neljä tavallista kuppia. Sen lisäksi juon tarjottua kahvia kupillisen, jos teetä ei ole tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe