Tappitehdas Jyväskylään!

Anonyymi

Soutuveneiden puisia tappeja valmistavan tehtaan valmistelut ovat loppusuoralla. Venäjältä tulevan puutavaran hinnoista on päästy sopuun. Tehdas sijoittunee Kuokkalaan jossa vapaita puuseppiä on runsaasti tarjolla koulutettavaksi kartiosorvaukseen. Innovatiivisen keksinnön idea on siinä että se lyödään veneen pohjan reikään ulkoapäin jolloin veden paine pitää sen aina paikoillaan eikä siihen kompastu veneessä liikkuessaan. Hukkumakuolemista noin 30% sattuu henkilön kompastuessa veneen tappiin horjahtaen samalla ulos veneestä.

56

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Odineista tulee tehtaalle hyvää työvoimaa. He ovat tottuneet lyömään tappiaan ulkopäin kaikkiin reikiin.

      Mopopojat otettava mukaan oppisopimuskoulutukseen.

      • Anonyymi

        Siinäpä tuli jälleen kokemuksen syvällä rintaäänellä itse Odinin tunnustus.


      • Anonyymi

        Kuntouttavasssa työtöminnassa voidaan periaatteessa velvoittaa menemään tehtaaseen

        Näin toimitaan jo lahdessa jossa työttömät sorvaavat koivupöllistä Mölkky-pelin kapuloita


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://demokraatti.fi/saako-tyoton-kieltaytya-tyosta-ex-ministeri-filatov-ei-suomessa-niin-vain-velttoilla/

        Saako työtön kieltäytyä työstä? – Ex-ministeri Filatov: ”Ei Suomessa niin vain velttoilla”

        https://www.lapinkansa.fi/posion-tappitehdas-hakee-uutta-koivunsahaajaa/87649

        Lapin kansa 13.07.2017

        Posion tappitehdas hakee uutta koivun sahaajaa

        Posion kunnan nuorten työpajan valmistamien huonekalutappien koivusahatavaralle haetaan ensimmäistä kertaa uutta toimittajaa kansallisella hankintailmoituksella.


      • Anonyymi

        juuri näin


    • Anonyymi

      Rinteen hallitus on kehittämässä ns yhteisapumalia jossa työttömät tekevät erilaisia tehtäviä

    • Anonyymi

      Vai tappitehdas Jyväskylää!! Taitaa olla niitä Kepun kepulikonsteja, koska Rovaniemellähän on tämä suuret tukiaiset saanut Latvalan tappipaja, jonka tuotteista suurin osa menee vientiin, koska täkäläiset suurimmat reiät ovat jo tukittu ja tapeista on tullut valtavia tappivuoria, joista pitää päästä eroon, myöntämällä niille huomattavia vientitukia.

      • Anonyymi

        perustamalla tehtaita, saadaan uusia työssäoppimis- ja työharjoittelu- paikkoja


      • Anonyymi

        Vai lisää tehtaita kun nykyisistäkin heitetään porukkaa pihalle


    • Anonyymi

      Alustavasti on innovoitu että kun muovi kielletään niin Jyväskylän yksikössä aletaan valmistaa alihankintana Huippukivalle puisia falloksia. Tehtaanmyymälästä visioidaan bussiryhmien pysähdyspaikkaa Viherlandian ohella.

      • Anonyymi

        jos työttömälle annetaan fallos, niin mitä hänen tulee tehdä sillä?


    • Anonyymi

      mikä olisi työllistävä vaikutus?

      • Anonyymi

        200 uutta työpaikkaa


    • Anonyymi

      Puutappeja jaetaan Lounaispuistossa loisiville erikoisuuksille.

    • Anonyymi

      Pääsiskö sinne töihin.Olen soutanut paljon...

      • Anonyymi

        kelpaisko 60 cm pitkä koivupöllistä sorvattu tappi?


    • Anonyymi

      Tuskin onnistuu Jyväskylässä. Kun tukiaiset on syöty, niin alkaa hirveä valitus raaka-ainepulasta ja työväen kouluttamisesta tai sen puutteesta.

    • Anonyymi

      Puolalaiset ovat alkaneet valmistaa kosteuden vaikutuksesta itsestään reiässä turpoavia tappeja. Puutappitehtaan projekti on pantu jäihin.

    • Anonyymi

      Olin puuhevosia valmistamassa tehtaassa poraamassa perserireikiä
      puuhevosiin.
      Riittääkö tämä työkokemus CV:ssä työpaikan saantiin?

    • Anonyymi

      Muutaku puisia dilsoja väkertämään. Akkain ostoslistoilla on kaikkea kurkusta kesäkurpitsaan.

    • Anonyymi

      Hyvä hyvä, ostan heti yhden tapin! Venettä ei ole mutta onhan se tappi hieno!

      • Anonyymi

        No eihän se tappi venettä tarvii se tarvii vaan reiän.


    • Anonyymi

      Helsinki aikoo panna työttömänsä töihin

      Helsinki alkaa tutkia Paltamon täystyöllisyyskokeilun soveltamista pääkaupunkiin. "Ajatus on työllistää työttömät eli järjestää heille töitä kunnan toimesta. Ilman erityisperustetta ei annettaisi vastikkeetonta tukea", vasemmistoliiton valtuustoryhmän johtaja Pekka Saarnio sanoo.

      HS
      20.10.2010

    • Anonyymi

      Tallatun kupin ostajalle kirkkovene kaupanpäälle.

      • Anonyymi

        työttömät piirtää kirkkoveneitä kuntouttavssa


    • Anonyymi

      jos pääsisi vr:lle töihin, niin loppuis työttömyys, mutta mua ei otettu sinne

      • Anonyymi

        Ei sinne nykyään oteta mitään avohoidokkeja, ne ajat on takana päin, jos olisit pyrkinyt 40 vuotta sitten niin silloin olisit voinut päästä veeärrälle kantamaan laudan pätkää päivät pitkät. Nykyään siellä on vain osaavia töissä.


      • Anonyymi

        minulla on tradenomin paperit, eli en ole kouluttamaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla on tradenomin paperit, eli en ole kouluttamaton

        Mulla on alkoholistin pätevyys! Kokemusta 7 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla on tradenomin paperit, eli en ole kouluttamaton

        silti ja ehkä senkin takia voit jo olla avohoidokki


    • Anonyymi

      Minulla on seminologin tutkintotodistus. Olen vuosia tarjonnut palveluksiani naimattomille naisille jotka eivät halua parisuhdetta vaan täydellisen lapsen. Yllättäen myös monet avioliitossa olevat ovat ottaneet yhteyttä.

    • Anonyymi

      Tarvitaanko tappitehtaalle sorvaria?

      • Anonyymi

        molemmat sorvari ja sorvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        molemmat sorvari ja sorvi

        ai niinkö?


    • Arska tehtaalla.

      • Anonyymi

        mistä tehtaasta puhutte?


    • Anonyymi

      https://www.talouselama.fi/uutiset/sdpn-tyoministeri-timo-harakan-mukaan-tyottomiin-voidaan-kohdistaa-myos-keppia-meilla-on-myos-sosiaaliturvan-varassa-olevilla-velvoite-ja-toimeentuloturvan-leikkurit/

      Sdp:n työministeri Timo Harakan mukaan työttömiin voidaan kohdistaa myös keppiä –”Meillä on myös sosiaaliturvan varassa olevilla velvoite ja toimeentuloturvan leikkurit”

      Harakan mukaan velvoittavuus ei ole katoamassa mihinkään. ”Valmistelemme lainsäädäntöä, joka varmistaa, että on velvoite noudattaa työllistymissuunnitelmaa. Meillä on myös sosiaaliturvan varassa olevilla velvoite ja toimeentuloturvan leikkuritkin on olemassa. Keppi on aina käden ulottuvilla”, Harakka sanoo.

      • Anonyymi

        "Sdp:n työministeri Timo Harakan mukaan työttömiin voidaan kohdistaa myös keppiä"

        Sdp Harakkaan voidaan kohdistaa myös TAPPIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sdp:n työministeri Timo Harakan mukaan työttömiin voidaan kohdistaa myös keppiä"

        Sdp Harakkaan voidaan kohdistaa myös TAPPIA.

        juuri näin, tervetuloa tappitehtaalle


    • Anonyymi

      Jyväskylään on ehdottomasti sastava tappitehdas

      • Anonyymi

        Asia etenee Filatovin suunnitelman mukaisesti


    • Anonyymi

      Avovankilan työsaliin on hankittu viisi puusorvia jotka odottaa nyt asentamista.
      Vangeille järjestetään kolmen kuukauden kurssi jossa opetetaan mm. esinesuunittelua, puun työstöä, puun työstö koneiden hallinta, käyttö ja huolto ja työturvallisuus ja lisäksi on palon sammutus harjoitus.
      Vangit saavat todistuksen käytyään ja hyväksytysti suoritettuaan kurssin työnäytöksineen.
      Kurssin käyneet vangit sijoittuvat puutyösaliin tappien ylisorvareiksi. Loput vangit tekevät laadun tarkkailua ja testaavat tappeja, jokainen valmistettu tappi käy läpi huolellisen testin.

      • Anonyymi

        Pestäänkö tapit testauksen jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pestäänkö tapit testauksen jälkeen?

        ei, ne pussitetaan ja lähetetään avovankilan csi labraan dna analyysia varten


    • Anonyymi

      Ensimmäinen erä soutuveneen tappeja on jo valmistettu. Kolme kuukautta sitten varasin itselleni yhden, halusin ihan supi-Suomalaisesta koivusta tehdyn tapin, hyvä kyllä on. Tämä on kyllä hyvä survaista reikään kun lähtee soutamaan ja huopaamaan.

      • Anonyymi

        varasitko vai varastitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varasitko vai varastitko?

        Ihan selvästi tuolla lukee että "varasin"!

        Mulla eikä tiukka reikä, ei mene normikokoinen tappi, viime kesänä sen huomasin, ei millään uponnut kuin vähän kärki vaan. Näkyy olevan noissa lasikuituveneissä erikokoisia reikiä .


    • Anonyymi

      Voisikohan siellä tehtaassa valmistaa mutoillun satulannupin. Olen nuori ratsastusta aktiivisesti harrastava nainen ja minusta nuo vakionupit eivät ole mukavan tuntuisia.

      • Anonyymi

        Se edellyttää naisellisen käden suunnittelutaitoa, joten tehtaalle tarvitaan myös naisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se edellyttää naisellisen käden suunnittelutaitoa, joten tehtaalle tarvitaan myös naisia

        juuri näin


      • Anonyymi

        Minä olen innokas polkupyöräilijä ja tosi miesten mies.
        En käytä pyörässä satulaa ja pelkkä satulaputki ei tunnu hyvälle joten jotain paremmin muotoiltua tappia haluaisin.


    • Anonyymi

      tappi baari lopetti joutsassa joten nyt se sopisi uuden yrittäjän kera tappitehtaan yhteyteen

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe