Mahdollisesti petos

Onko teille tullut älykännyyn puhelimen soidessa teksti "mahdollinen huijaus tai petos". Omituista mutta hyvä että puhelimen turvallisuus toimii.

52

19593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole koskaan tullut sellaista tekstiä... oliko numero kotimaasta vai jostakin satelliitti lähettimestä..
      m-m

      • Kyllä se ihan näytti kotimaasta tulevan. Mistä näkisin että tulee satelliittilähettimestä?


      • Anonyymi

        Yleensä niissä lukee maan nimi ....erilaista eksoottisistakin maista... vaikka tulevat samasta lähettimestä ....näin olen ymmärtänyt asian...
        m-m


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä niissä lukee maan nimi ....erilaista eksoottisistakin maista... vaikka tulevat samasta lähettimestä ....näin olen ymmärtänyt asian...
        m-m

        Ei ollu maan nimeä ja ihan kotimainen numero.


      • Anonyymi

        Äsken tuli minulle en vastannut suljin


    • Anonyymi

      Eri järjestelmillä on omat hyökysuojaukset, jotka varoittavat mahdollisista tunnistamattomista yhteyksistä.
      Esimerkiksi tämä suomi24 on "vaarallinen" sivusto.
      Tuossa reissun päällä minulla oli DNA prepaid sim matkamodeemissani (tupakki askin kokoinen, kosketusnäyttö), joka ei päästänyt suomi24 sivuille, koska koki tämän vaaralliseksi - joksikin?
      Piti yrittää kolmekin kertaa ja kytkeä asetuksia vapaalle vaihteelle.

      • Minä en ole koskaa käyttäny prepaidia. Koskaa aiemmin ei ole tuommosta varoitusta tullut.


      • Anonyymi

        Ei ole väliä onko sim kortti prepaid vai sopimus sim, samaa varoitusta sylkee niin telian kuin elisan ja dna:n "normaalit" sim kortit. Riippuen onko kytketty anroidiin, appleen, nokiaan ja sonyllakin taitaa olla oma järjestelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väliä onko sim kortti prepaid vai sopimus sim, samaa varoitusta sylkee niin telian kuin elisan ja dna:n "normaalit" sim kortit. Riippuen onko kytketty anroidiin, appleen, nokiaan ja sonyllakin taitaa olla oma järjestelmä.

        Onpa kummallista kun minulla ei kännykällä eikä tabletilla herjaa kummassakaan tätä suomi24:sta vaaralliseksi sivustoksi. Molemmissa oma sim-kortti, ei prepaid. Onkohan tuo sitten vain mokkuloissa


        vn


    • ei ole tullut.on tullut kyllä soitto.naishenkilö pyysi saada rahaa,aikoi ostaa tarvikkeita jatulla ruokaa laittamaan .ei saanut rahaa.meni aikaa rupes vaatimaan hieman kiristäen rahaa auton korjaukseen.varokaaa tällaista.minulla on hänen puh numero.

      • Anonyymi

        Lupasiko povata sinulle?
        "Lupaan ja ennustan, että tilisi on tyhjä seuraavana päivänä".


      • Anonyymi

        Mikset ilmoita poliisille?
        Tuskin olet ainut.

        Beng


    • Tämä aloittaen hlö soitti uudelleen. Lehtikauppias.

      • Siis aloituksen


      • Kai kysyit, että yritätkös huijata.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kai kysyit, että yritätkös huijata.

        En. Sanoin vaan että en ole kiinnostunut ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Suljin puhelimen.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        En. Sanoin vaan että en ole kiinnostunut ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Suljin puhelimen.

        Sanoo vain, että tähän puhelinnumeroon on suoramarkkinointikielto ja sulkee kylmästi puhelun.


    • Anonyymi

      --oman kunnan ja ja asuinalueenkin tietosivut mun kone ilmoittaa että ei turvallisia.

      • Anonyymi

        Minulle tulee jatkuvasti näitä "Mahdollisesti petos" tai "Epäillään häiriösoittajaksi" ,alkuun vastasin koko nimelläni,sitten kokeilin puhumatta mitään,usemmiten puhelu oli jo poikki,nykyisin katkaisen puhelun vastaamatta ja "estän numeron". Kaikki kotimaisista numeroista! Usein osa alkunumerosta sama,loppuosa eri numeroita. Olen ajatellut,jos jollakin taholla on tärkeää asiaa voi laittaa viesti,että on yritetty tavoittaa. Mikähän tarkoitus on,onko jollakin aikaa tällaiseen häirintään??


    • Anonyymi

      Woi hywänen aika kuitenkin! Tässä ainakin on oikea petos:

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006146064.html

      Aina on syytä näemmä olla hieman skeptinen ja harkita hetki!

      Muistaakseni oikea poliisi pyydettäessä näyttää henkilökorttinsa ja muutenkin poliisi esiintyy tavanomaisissa tilanteissa avoimesti ja julkisesti.

    • Viimeisin huijausyritys lie Finnkinon nimissä. Luvattiin kaksi elokuvalippua 3:lla eurolla kun vastaa kolmeen yksinkertaiseen kysymykseen ja sitten alkaa antaa tietojaan. Ei kannata avata linkkiä saatikka ataa mitään tietoja.

      • Anonyymi

        Elisan puhelinmyyjä yritti huijata tilaamaan tablet-tietokoneen, kysyi onko tabletti tuttu. Teki mieleni vastata, että on minulla verenpaineeseen tablettilääke ja ubiqinonia otan tablettina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisan puhelinmyyjä yritti huijata tilaamaan tablet-tietokoneen, kysyi onko tabletti tuttu. Teki mieleni vastata, että on minulla verenpaineeseen tablettilääke ja ubiqinonia otan tablettina.

        Minultakin operaattorit ovat udelleet laitteitani. Sitten äkkäsin kysyä, että mitäpäse sinulle kuuluu. Toisen firman myyjän ääni kiristyi, mutta toisen firman myyjämräjähti nauramaan.
        Kokeilkaa tätä.
        Beng


    • Sellainen hupsu lienen, että moni yritys on onnistunut myymään turvaa.
      Yks yhenlaista ja toinen toisenlaista, en tosin tiedä toimiiko edes päällekkäin vai syövätkö toinen toisensa, mutta pääasia, että toimii.

      Tekstinkäsittelyohjelman mukana tulleeseen luotan eniten,
      kerran viikossa se ilmoittaa, että mitä kaikkea on löytynyt, ilmeisesti se poistaa epäilyttävät tapaukset ilman omaa hyväksyntääni.

      Harvoin piipahtelen oudoilla tai tuntemattomilla sivustoilla.

    • Anonyymi

      Vuosi sitten tarjottiin uutta edullista sähköliittymää, ilmoitin etten puhelimessa tee äkikseltään mitään sopimuksia, lupasivat lähettää esitteen tutustumista varten, no tuli ilmoitus jossa kiitettiin sopimuksesta ja ilmoitus entisten sopimusten irtisanomisesta, niimpä soitin yhtiöön etten mitään sopimusta ole tehdyt enkä tule tekemään että hyvästi sitten.

      • Törkiää. Kun minun äitini asui vielä kotona sille tuli jos minkälaista sopimusta ja kannatuslaskuja ja lehtiä vaikka oli jo siinä kunnossa ettei enää tajunnut lukemaansa eikä hahmottanut. Urakalla niitä sai perua ja ilmoitella että poistavat mainosrekisteristä.


    • Anonyymi

      Mulle soitettiin DNA:lta ja tarjottiin edullista sopimusta. Sanoin että en mitään puhelimessa osta, haluan tutustua asiaan ja vertailla voimassa olevan sopimuksen hintoihin. Jätkä livautti että kiitos, kyllä he voivat lähettää sopimuksen kirjallisena. Haloo, ärjäisin että pyysin TARJOUSTA kirjallisena, en mitään sopimusta. No, tiedot tuli sähköpostiin niinkuin oli puhe, monen viikon päästä vasta avasin viestin. Olihan se 2 euroa edullisempi kuin nykyinen Saunalahti :( - mutta kun sopimus tuolleen yritettiin minulle ujuttaa niin ihan mielelläni maksan sen 2e enemmän, vielä toistaiseksi. Eikä poika muistanut sitäkään että pyysin heidän tarjouksensa sekä nettiin että puhelinliittymään. Eikä niitä puhelinhintoja ei näkynyt missään.

      Syksyllä viimeistään pitää alkaa miettiä näitä hintoja kun vanha sopimus päättyy. Ehkä en kuitenkaan em. firmasta lisää kysele.

      Minkä hintaisia liittymiä teillä on, ja mistä? Olisi hyvä vähän vertailla, ehkä muidenkin kuin minun.

    • Anonyymi

      kyllä tuli äskettäin vasta,ei pidä vastata,luki "mahdollisesti petos" ja numerokin

      • Anonyymi

        Netissä on poliisille ilmoitettavissa sähköpostilla huijausyritykset.
        Olen laittanut pari numeroa. Toisesta olikin päivän parin päästä tiedotus ip-lehdessä.
        Siis, jos näitä tulee usealta kännynkäytäjältä, on jokin rikollinen hyökkäys meneillään.

        Beng


    • Anonyymi

      Hoitokotiin ei pääsyt korona-aikana eikä ensin voinut tavatakaan. Asukkaan puhelimen maksettu tilattujen palvelujen ja tavaroiden esto päättyi. Se pitää uusia juuri siitä puhelimesta. Ehti tulla viisi tilausta, joita sitten peruttiin. Tulivat vanhaan osoitteeseen, eihän asukkaalla ole enää kuin hoitokodin osoite ja viralliset asiakirjat menevät edunvalvojalle. Kyllä ne heti ehtii.
      Kun vielä esto oli voimassa, tuli silloinkin yksi tilaus. Edunvalvoja soitti miksi on vahvistettu dementikon tilaus vaikka esto on. Puh vastaaja. No niinpä täällä onkin esto, mutta kun firmamme tuotteita markkinoivat alihankkijat, niin he eivät tiedä kenellä esto on. Voi miten tyhmä selitys, kyllähän alihankkijoille pitää kielto-tieto antaa. Kunhan yrittivät, ketkut.

      • Anonyymi

        Olipa todella tyhmä selitys.
        Tahallaan eivät ole konvertoineet estoja alihankkijoilleen.
        Siinä ja siinä, onko rikollista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa todella tyhmä selitys.
        Tahallaan eivät ole konvertoineet estoja alihankkijoilleen.
        Siinä ja siinä, onko rikollista.
        Beng

        Kaikkee sitä on olemassa...


    • Anonyymi

      Onko sinulla puhelimessa F-Securen turvaohjelma?

    • Anonyymi

      Eipä ole tullut. Tuntemattomiin numeroihin en vastaa, ellen odota jotain tiettyä puhelua. Vieraalle numerolle näytössä laitan vastausviestin: En ole juuri nyt tavoitettavisssa, laita viesti niin otan tarvittaessa yhteyttä.

      • Anonyymi

        Viime viikolla tuli taas meidän maatunnuksella ongintapuhelu. Naisääni puhui englantia.
        Tuunen rauhallisesti pyysin go to hell ja nappasin kiinni.
        Beng
        Elisan sählöpostin aion ittisanoa.
        Otin siihen turvan. Ilmoituksessa mainittiin, ettei tarvitse tehdä mitäön, joten en tehnyt.
        Tutkin tässä Elisan ohjeet. Lähtevään ja saapuvaan pitäisi tehdä muutama juttu.
        Arvatkaa kiinnostaako. No, ei.
        Omasivuilta näen, että postia on siellä juntturassa, jopa yritysten mainoksia, jotka olen estänyt.
        Laskuja oli ja isännöitsijän postia.
        Mitään en nää sp-ikonin alta.
        On niin helvetin turvallista.
        Sitten Elisan kotisivut. Todella tyhmät.
        Miksei alkusivulla ole hakemistoa kuin kirjan sisällysluettelo?
        Ei ole tehty asiakaslähtöisesti vaan myynti edellä.
        Inhoan etsimistä ja etsimistä.
        Joka välissä myyntiklippejä.
        Aion sanoa good-bye Elisan SP ja go to h....
        Yökyök.
        Beng
        Ja tv tässä käpykylässä taas viikonlopulla sekaisin.
        Kaikki tarjoavat antennivikaa: miten tv toimi vartti sitten.
        Lähitienoolla on häiriökartta, muttei siinä kaikkea ole.
        DNA, Elisa ja Telia työstävät, mutta eivät kerro.
        Kuluttaja-asiamies pesee käsiään.


    • Anonyymi

      Samsungin palvelu "Smart"

    • Anonyymi

      Helmi-maaliskuun -21 vaihteessa tullut 5 viestiä, joissa operaattorin merkintä "mahdollinen huijaus". Olen estänyt numerot.

    • Anonyymi

      On tullut

    • Anonyymi

      Olen katsonut, että useimmat tuon tyyppiset puhelut tulevat joko salatusta- tai prepaid numerosta. Kertoo soittajasta jotain.

    • Anonyymi

      Minulle tulee melkein päivittäin. Numeron edessä teksti. SMART. En vastaa ja esto päälle.

    • Anonyymi

      On tullut. Olen estänyt nämä numerot. Sillä niistä pääsee.

    • Nyt viime aikoina on tullut viestejä jotta "sinulla on lukmaton viesti vastaajassasi ja joku ihme nettiosoite perässä. Minulla ei ole edes vastaajaa :D. Huijarit vat keksineet tällaiset keinot laittaa haittaohjelmia puhelimeen, älkää vain klikatko.

    • Anonyymi

      Huijausviestejä ja yrityksiä tulee jatkuvasti lisää. Usein pitää klikata jotakin linkkiä, niin puhelin saastuu tai kaapataan.

      Nyt ilmeisesti uusimmat menetelmät eivät vaadi mitään kliksutteluja. Puhein saattaa saastua ilman käyttäjän toimenpiteitä jos sen käyttöjärjestelmä on reikäinen eikä puhelinta ole päivitetty ajan tasalle.

    • Anonyymi

      Minulle on tullut tään vuoden aikana monia kymmeniä huijaus soittoja,aivan suomalaisista numeroista. Olen suoraan sanonut et mitä sulla on tarkorus huijata. Jotain yrittää selittää ,olevansa esim.seiska lehestä. Sanon et älä yritä yhtään ,ja puhelin kiinni.

      • Anonyymi

        Mistä keksit nostaa esiin vanhan ketjun?

        Siilivain


    • Anonyymi

      Itse tein poliisille rikosilmoituksen häiriösoitoista ja näistä mahdollisista petoksista, mutta he lopettivat heti esitutkinnan mitään sen lisäämättä koska tekijää ei ollut selvillä. Olen estänyt kaikki numerot enkä vastaa tuntemattomiin numeroihin ollenkaan, mutta aina he keksivät jonkun uuden numeron mistä soittavat. Puhelin ilmoittaa aina mahdollisesta petoksesta ja huijaussoitoista. Kaikki numerot olen estänyt ja kaikki tekstiviestit poistanut. Eri yrityksen nimissä koittavat kaupata kaikkea ja lähettävät häläreitä. En tiedä miten häiriösoitot saa loppumaan. Onko jollain muulla kokemuksia? Tietoni ovat ilmeisesti saaneet jostain kyselyistä.

    • Anonyymi

      Vastan 7.6.22. Vieläkän en hankinut älypuhelin.Hyvin toimii peruskänny samsung.Ei ole edes kameraa sinä.Toiminnut jo 13-15 vuotta hyvin. Miksi vaihtaisin sen?Diki kamerakin ostettu kierrätys-keskus,toimii silti hyvin.

    • Anonyymi

      Hae Googlesta haku " Mitä ovat Smart puhelut". Sinulla on Smart toiminta päällä. Yritykset käyttää kyseistä toimintaa. sen kautta tulee mahdollinen petos ja Epäillään häiriösoittajaksi. Häiriösoittajaksi. Ilmianna heti.

    • Anonyymi

      Tietoinen oma valintani ei älypuhelinta ja ei vastavia viestejä tarvitse edes ihmetellä.

    • Anonyymi

      Häirikkö vaihtaa numeroa.
      Viimeksi luki: Maraz Retail no: 447973574926.
      Aina ei ole kuin numero, joka vaihtuu päivittäin.
      Viimevuonna tuli, n. 250 häiriösoittoa.
      Miten saan häiriösoitot loppumaan? KIITOS!

    • Anonyymi

      Tietoinen valintani edelleen minulla ei ole älypuhelinta.Joten ei tarvitse mietiä viestit onko huijaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe