HELLE HELLII HESALAISIAKIN.

Tosin varjona on kasvimaan kastelu 2 x päivässä. Kestän sen, kun saan käydä ilman paitaa kasvimaan laitaa ja taimet putkahtelevat maasta kauniin terhakkana.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä juuri helle hellinyt, kun olin päivän tyhjentämässä äidin entistä asuntoa hänen muutettuaan vanhusten palvelutaloon. Huoneisto vielä siihen suuntaan, että aurinko porotti koko ajan suoraan ikkunoihin. Voi luoja sitä jonninjoutavan tavaran määrää, kun mitään ei ole raaskinut pois heittää.
      Oman kasvimaan kastelu sen jälkeen vain mukavaa jäähdyttelyä, paitakin päällä.

      • Sain osani hikisestä puurtamisesta. Heitin aamusta ekaksi kaatopaikkakeikan, maalasin huusin sisätiloja, asensin uuden uutukaisen istuimen. Leikkasin maton huussin mittoihin sopivaksi. Kyllä nyt kelpaa Karibian turkoosin meren väreissä aamuistuntoja pitää.

        Juuri nyt ukkonen jyrisee jossain, vettä ripottelee silloin tällöin, ei satamalla kaada ja aurinko kullan keltaisena läntisellä taivaan rannalla hymyilee suoraan tänne ylisille. Raukasee, Hyvää yötä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sain osani hikisestä puurtamisesta. Heitin aamusta ekaksi kaatopaikkakeikan, maalasin huusin sisätiloja, asensin uuden uutukaisen istuimen. Leikkasin maton huussin mittoihin sopivaksi. Kyllä nyt kelpaa Karibian turkoosin meren väreissä aamuistuntoja pitää.

        Juuri nyt ukkonen jyrisee jossain, vettä ripottelee silloin tällöin, ei satamalla kaada ja aurinko kullan keltaisena läntisellä taivaan rannalla hymyilee suoraan tänne ylisille. Raukasee, Hyvää yötä.

        Maalasithan huusin sisätilat turkoosilla? Pitää ötökät ja itikat ja kärpäset poissa.


    • Anonyymi

      27 tähän aikaan illasta. Jo vain ihmiset olivat rannoilla ja terdeillä tänään. Minäkin kävin uimassa meressä. Huomasin, että minulla on tummat polvet. Viime päivien shortseissa pyöräilystä johtunee.
      Tulee mukava viikonloppu. Se on kesä nyt.

      • Toivottavasti ei tarvitse uida sinilevä kukinnossa.


    • Anonyymi

      Joo, tavattoman kuuma sää ollut tänään. 30 astetta, voi olla että ylikin, mutta silloin kun itse mittarista katsoin, oli 30 astetta tasan.
      Olen istuttanut puita ja pensaita ja aimo kasan muita kasveja uuden terassin ympärille ja terassille.
      Tänään aloin niitä istutettuja puita ja pensaita katsomaan tarkemmin, niin huomasin monien olevan suorastaan nuukahtamispisteessä. Ei montaa päivää, kun satoi reippaasti ja ajattelin, että ovat saaneet juodakseen.
      Mun uusi rodorendokseni, jota oon ihaillut, että johan on lähtenyt innokkaasti kasvamaan, niin yhtäkkiä oli anelevan nuukahtanut. Noh, minä sitten aloin oikein olan takaan kantamaan vesiä sisältä ulos. Kastelin oikein viimesen päälle. Joku yks kastelukannullinen ei riitä mihinkään per kasvi, joten tulihan sitä vesiä raahattua tänään. Selkäni kiitti kun annoin sille pikkuusen treeniä.
      Melkeen tuli hiki. Sillä erolla, että ei melkeen, vaan hiki suorastaan purskahti kaikista ihohuokosista tosi sukkelaan. Olin melkein kuin nurmikon kasteluvempele, siis jos olisin alkaut paikallani pyörimään :)
      Paperilla pyyhin naamaa, ettei hiki silmiä kirvele ja jatkoin uurastusta.
      Jep, tyytyväinen olo on:)
      Kannoin vielä lopuksi huomiseksi valmiiksi pari ämpärillistä vettä oottelemaan, sekä iso kastelukannullinen ja pienempi kastelukannullinen.

      Tällä hetkelläkin on todella lämmin ilma. Aurinko on onneksi lähtenyt mun luota pois, että oon voinut istua tuola ulkona.

      Ilman paitaa en ole vesiä raijannut. teillä miehillä on helppoa, kun voi vetästä yläpään paljaaksi.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos menet lauantaina Helsingin Hietsuun. Siellä saat, voit olla yläosattomissa ihan naisen rehellisesti. Tisukit toimimaan, hop hop... Nännit näkyville.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75b44b68-34af-4d9a-b648-8a0fe80c6086

        Ja tempauksella pääsee varmasti lehtien sivuille.

        Miksi pitäisi mennä johonkin tapahtumaan osoittaakseen olevansa nainen?
        Saman voi tehdä omassa pihapiirissäänkin.
        Aiheesta kirjoitin jo aiemmassa kommentissani.

        Mitä ihmeelistä siinä on, että naisella on rinnoissaan nännit ja miksi siitä tosiasiasta on tehty "numero"?
        Enemmän ihmettelisin rintoja, joista nännit puuttuvat.
        Sellaisiakin tapauksia on, enkä todellakkaan halua heitä mitenkään loukata.

        Aloittajakin lienee saanut synnyttyään ravintonsa äitinsä rinnoista. Nännit helpottavat vauvaa imemään äidinmaitoa.

        Jos joku nainen haluaa mennä esittelemään rintojaan tai nännejään johonkin tapahtumaan julkisuutta saadakseen, niin hänen pääkoppansa huutaa tyhjyyttään.
        Yhtä onttoja ovat myös niiden henkilöiden "kennostot", jotka näytöstä menevät katsomaan.

        En pidä todellisena motiivina ko. tempaukseen sitä, että
        jääkiekosta hullaantuneet miehet saivat hyppiä vedessä paidoitta.

        Biologia on biologiaa ja luulisin, että se on selvyys ikäisilleni.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Onneksi vastapainona on kovat lumipyryt. Tukka tulessa jalat jäässä keskimäärin Hesassa on hyvä asua

      • Anonyymi

        Kyllä ja joo, vastapainona kovat lumipyryt.
        Kun täs mietiskelen, niin keskimääräisesti myös Vaasassa on hyvä asua. Herttileijaa on on.
        Tukkani ei tuleen ryhdy, eikä jalaat jäädy, mutta heevetin hyvä paikka asua tämä Vaasa.
        Tahdon kannustaa, että "hei tulukaa tänne". :)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja joo, vastapainona kovat lumipyryt.
        Kun täs mietiskelen, niin keskimääräisesti myös Vaasassa on hyvä asua. Herttileijaa on on.
        Tukkani ei tuleen ryhdy, eikä jalaat jäädy, mutta heevetin hyvä paikka asua tämä Vaasa.
        Tahdon kannustaa, että "hei tulukaa tänne". :)

        Heikunkeikku

        Varmaan Vaasassakin voi asua, mutta en minä täältä Savosta mihinkään muuta, kutsustasi huolimatta.

        Tulukee työ sieltä tänne, nii opitte tietämää, mittee se oekee elämä o!

        Muute, kuka sen miäree, kenellä o oekeus kulukee ilima paetoo?

        Jos piätän, että nyt oun yläosattomissa, nii minähä oun, eikä kellää oo siihe mittää noka koputtamista, ei ies julukisivulaatakunnalla.
        Pusero ja tissiliivit nakkoon poes ja sillä siisti.

        Vappaas o valttia.
        Tasa-arvoo mualima kaepoo.

        Hyvvee jatkoo kaekille!
        Elekee polttoo nahkoonne, elekeekä aenakaa myykö sitä halapaa hintaa!

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Jos olisin viisas, niin en kirjoittaisi mitään puutarhakasvien kastelusta.
      Mutta koska en ole, niin kirjoitan aiheesta muutaman sanasen ja pyydän anteeksi jo tässä vaiheessa kaikilta "hortonomeilta".

      Viime kesä opetti minulle, ettei kasteluruljanssissa ole mitään järkeä, koska kasvit pärjäävät ja tuottavat satoa ilman keinokasteluakin.
      Ne kasvattavat juurensa niin syvälle, että löytävät tarvitsemansa kosteuden.
      Jos aloittaa kastelun, niin kasveista tulee pintajuurisia ja niitä on sitten kasteltava koko kasvukauden ajan.
      Kalliiksi tulee, jos ostovedellä esim . porkkanansa kasvattaa. Ehkä olisi edulisempaa ja ekologisempaakin ostaa ne kaupasta tai torilta.

      Jos vielä muistatte, miten helteinen ja sateeton viime vuoden alkukesä oli (ainakin täällä Savossa), niin siitä huolimatta kukat kukoistivat ja ainakin herukka- ja karviaissato oli normaali.

      Kuivuudesta johtuen metsämarjoja esim. mustikoita ja metsävadelmia tuli vähän ja marjat olivat pieniä.
      Olkoon niin, mutta kukapa menisi niitä vesiletkuineen kastelemaan.

      Ilmatieteenlaitoksen mukaan tänä vuonna toukokokuu on ollut sateinen, joten kosteutta maaperässä on paljon. Myös kotipuutarhoissa.

      Eiköhän Hesassakin ole satanut?
      Täällä on ainakin ilmaista vettä tullut taivaalta aivan mukavasti.

      Uusia kasveja istutan vasta ensi viikolla, kun helteet ovat ohi.
      Istutuskuoppaan laitan vettä niin paljon kuin maa imee. Sitten kasvit saavat pärjätä "omine nokkineen".
      Jos niiden lehdet ovat" lurpallaan", niin sehän vain kasvin tapa estää kosteuden haihtumista, eikä se suinkaan tarkoita sitä, että minun pitäisi kiireesti viedä niile lisää hörpättävää.

      Helteet eivät ole minun juttuni, enkä lähtisi kastelemaan kasveja kahdesti päivässä edes tiara päässäni.

      Jokainen toimii tavallaan.

      Hauskaa puuhastelua jokaiselle puutarhurille omalla plantaasillaan!

      kylmätotuus

      • Hesassa on toiset touhut, kun siellä Savossa. Unohdin Orvokin nesteen tarpeen ja se oli lähtenyt äitinsä luokse.


    • Täällä keskisessä suomessa on helle hellinyt jo monta päivää, nyt vain ukkosia odotellaan.

      Tämä helle on suosinut meitä matonpesijöitä, vesi aluksi tuntui kylmältä mutta pian siihen tottui.
      varjopuolella vilisi itikoita kun pesupaikka oli lähellä pusikoita.

    • Anonyymi

      Helle on ihan perseestä, vähemmälläkin tarkenee, eikä tarvitse hikoilla.

      • 27 jo aamusta. Pian saa alkaa yö kastelijaksi.


      • arvo.e kirjoitti:

        27 jo aamusta. Pian saa alkaa yö kastelijaksi.

        "arvo.e"

        Erin-omaisen tyylikäs kommentti.
        Joku muu olisi varmaan kirjoittanut tuon törkeästi.
        Melkein sait seiso-peukun, mutta vain melkein.
        Lyhyestä virrestä saa vain kauniista Peukalosta puolet.

        H.


    • Anonyymi

      Tulla kiiruhtelin tänne yläkertaan, peppuni asetin sievästi tietokoneen äärelle.
      Etsin sopivaa aloitusta, jonne voisin ongelmani kirjoittaa.
      Tämä aloitus passaa mainiosti, ehkä teillä olis antaa minulle vähän neuvoja.

      Siis:
      Jo päivänä muutamana olen katsellut, kun hevosmuurahaisia on köpötellyt terassilautojen väleissä ja lautojen päällä. Toissapäivänä ne uskaltautuivat talon seinää pitkin kämpimään. Hyvähän siellä on kämmiskellä, kun talon seinä on tiilinen ja mainion kröpelöinen pinnaltaan, johon voivat jalkapohjansa asettaa.

      Pieni huolenpoikanen on vaaniskellut pilvenä mun pääni yläpuolella.

      Tänään menin aamulla parvekkeelle ja monen monta muurahaista oli köpötellyt talon seinää pitkin toiseen kerrokseen. Varmaan ainakin 20 tai enemmän kipalemäärältään.

      Googletin pikkusen myrkyistä ja ehkä paras voisi olla Muurahais Raid??? Vai onko.

      Olen paklannut naamatauluni ihmisten-ilmoille-sopivaksi ja kohta lähden kauppaan myrkkyjä tiiraamaan.

      Koska pelkään, että hevosmuurahaiset ovat pesää etsimässä ja pelkään, että jos talon rakenteisiin äityvät, niin nyt kaiketi olisi oikea aika ruveta tekemään jotaki.

      Kysymys:

      Jos pruuttaisin sitä Raidia parvekkeen siihen nurkkaan, missä niitä muurahaisia köpöttelee, niin olisko hyvä häh?
      Ja pruuttaisin talon "juureen" ympäriämpäri myös Raidia, että eivät voisi ruveta köpöttelemään seinälle??
      Vai olisko jotakin muuta töhnää kivijalan juurelle?

      Onko muilla kokemuksia?
      Olisin peräti otettu, mikäli saisin neuvoja.
      Hetkeksi jään odottelemaan josko joku vastaisi. Hiukset vielä tälläämättä:) Että on aikaa täs hetken ootella.

      Heikunkeikku

      • Heikunkeikku. Kuuluisa taikurimme käytti suolaa. Suolaa, suolaa . enemmän suolaa. Sitä muurahaiset kammoaa. Ei ole myrkyllistä kotieläimille. Voi olla, että koet hevosmuurahaiset hirnumassa lähikapakassa. Suolaa syötyään ovat kovasti janoisia ja olut maistuu.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Heikunkeikku. Kuuluisa taikurimme käytti suolaa. Suolaa, suolaa . enemmän suolaa. Sitä muurahaiset kammoaa. Ei ole myrkyllistä kotieläimille. Voi olla, että koet hevosmuurahaiset hirnumassa lähikapakassa. Suolaa syötyään ovat kovasti janoisia ja olut maistuu.

        Kävin ostamassa yhden putelin Muurahaissirotetta, jota laitan kivijalan juureen. Sitten ostin Raidin muurahaismyrkkyä, jota voin sumuttaa parvekkeella.

        Nyt on ulkona niin viheliäisen kuuma, yli 30 astetta ja aurinko suorastaan kikattaa koko naamallaan, että jopa hevosmuurahaiset eivät jaksa hirnua.
        Kun tulin kotiin, niin kiersin takapihalle ja vahtasin seiniin, yhtään muurahaista ei näkynyt kiipeilemässä ja täälä yläkerran parvekekin on ilman ötökän ötökkää.

        Huomenna aamulla, kun takapiha on varjon puolella, niin ehkä ne sitten tulee hirnuilemaan. Pääsen surmaamistöihin. Sinänsä inhottavaa, eikä oikein sovi mun "mielen-harmonian-olomuotoon", mutta yritän kovettaa itseni.
        Raid-purkin kyljessä luki, että kuolevat muutamassa sekunnissa. Sen puolesta hyvä, ettei kidu.

        Suolasta oon kans kuullut, vaikken sitä tähän hätään ole muistanutkaan ja kuulemma soodakin passais karkottamiseen, mutta pistetään nyt kunnon myrkyillä menemään.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin ostamassa yhden putelin Muurahaissirotetta, jota laitan kivijalan juureen. Sitten ostin Raidin muurahaismyrkkyä, jota voin sumuttaa parvekkeella.

        Nyt on ulkona niin viheliäisen kuuma, yli 30 astetta ja aurinko suorastaan kikattaa koko naamallaan, että jopa hevosmuurahaiset eivät jaksa hirnua.
        Kun tulin kotiin, niin kiersin takapihalle ja vahtasin seiniin, yhtään muurahaista ei näkynyt kiipeilemässä ja täälä yläkerran parvekekin on ilman ötökän ötökkää.

        Huomenna aamulla, kun takapiha on varjon puolella, niin ehkä ne sitten tulee hirnuilemaan. Pääsen surmaamistöihin. Sinänsä inhottavaa, eikä oikein sovi mun "mielen-harmonian-olomuotoon", mutta yritän kovettaa itseni.
        Raid-purkin kyljessä luki, että kuolevat muutamassa sekunnissa. Sen puolesta hyvä, ettei kidu.

        Suolasta oon kans kuullut, vaikken sitä tähän hätään ole muistanutkaan ja kuulemma soodakin passais karkottamiseen, mutta pistetään nyt kunnon myrkyillä menemään.

        Heikunkeikku

        "Anonyymi"

        Outoa.
        Haluat tappaa kesän.
        Hevosmuurahaiset aistivat lahoavan puun.
        Lopeta siis tappaminen ja aloita talosi uudistaminen.
        Tuoreimmalla palikoilla.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Outoa.
        Haluat tappaa kesän.
        Hevosmuurahaiset aistivat lahoavan puun.
        Lopeta siis tappaminen ja aloita talosi uudistaminen.
        Tuoreimmalla palikoilla.

        H.

        Älä nyt kuule ala liiottelemaan.
        En kesää tapa, mutta hevosmuurahaiset tapan, jos alkavat nenälle hyppelemään.

        Arvaskohan ne, että mulla on aseet hankittu, kun äsken kävin taas niitä etsimässä, enkä löytänyt. Kaksi näin, terassin nurkalla.

        Ihan hyvässä kunnossa tämä talo on.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt kuule ala liiottelemaan.
        En kesää tapa, mutta hevosmuurahaiset tapan, jos alkavat nenälle hyppelemään.

        Arvaskohan ne, että mulla on aseet hankittu, kun äsken kävin taas niitä etsimässä, enkä löytänyt. Kaksi näin, terassin nurkalla.

        Ihan hyvässä kunnossa tämä talo on.

        Heikunkeikku

        "Anonyymi"

        Pah!
        Jotain lahoa asunnossa on. :)
        Pieno tai vielä pienenpi.

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin ostamassa yhden putelin Muurahaissirotetta, jota laitan kivijalan juureen. Sitten ostin Raidin muurahaismyrkkyä, jota voin sumuttaa parvekkeella.

        Nyt on ulkona niin viheliäisen kuuma, yli 30 astetta ja aurinko suorastaan kikattaa koko naamallaan, että jopa hevosmuurahaiset eivät jaksa hirnua.
        Kun tulin kotiin, niin kiersin takapihalle ja vahtasin seiniin, yhtään muurahaista ei näkynyt kiipeilemässä ja täälä yläkerran parvekekin on ilman ötökän ötökkää.

        Huomenna aamulla, kun takapiha on varjon puolella, niin ehkä ne sitten tulee hirnuilemaan. Pääsen surmaamistöihin. Sinänsä inhottavaa, eikä oikein sovi mun "mielen-harmonian-olomuotoon", mutta yritän kovettaa itseni.
        Raid-purkin kyljessä luki, että kuolevat muutamassa sekunnissa. Sen puolesta hyvä, ettei kidu.

        Suolasta oon kans kuullut, vaikken sitä tähän hätään ole muistanutkaan ja kuulemma soodakin passais karkottamiseen, mutta pistetään nyt kunnon myrkyillä menemään.

        Heikunkeikku

        Asumme paritalossa, jonne kyseiset muurahaiset oikein jonossa vaelsivat polkuaan pitkin. Suolavana niiden polulle lopetti vaelluksen - Eikä tyttären koira saanut myrkytystä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Asumme paritalossa, jonne kyseiset muurahaiset oikein jonossa vaelsivat polkuaan pitkin. Suolavana niiden polulle lopetti vaelluksen - Eikä tyttären koira saanut myrkytystä.

        Noku joo, minä olisin jättänyt myrkyt ostamatta, mutku sinä viivyttelit kommentissasi, että olin jo ehtinyt lähteä kauppaan.

        En yhtään muistanut suolaa. Nyt niitä muurahaisia ei enää näy, kun oon istuskellut tuola ulkona ja silmät valppaina katselemassa. Pistän myrkyt kaappiin ja tällään sitä suolaa, jos tulee tarve.
        Voisikohan olla, että kun on aika roimasti satanut, että ne sen takia alkoivat harrastamaan "vuorikiipeilyä". Ei niitä jonoon asti ole, mutta mun karvani pötkähtää pörhölle vähemmästäkin määrästä ötököitä.
        Hämähäkit ja pienet madot saavat minuun myös kiiruuntuntua jalkoihin.

        Mitä pienempi "joku", sen inhottavampia ovat. Käärmeitä, jotka ovat isoja pötköjä, niin niitä en kammoksu. Vaikken toki nyt niitä käteen ottaisi, mut kuitenki.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Pah!
        Jotain lahoa asunnossa on. :)
        Pieno tai vielä pienenpi.

        H.

        Joo, jotakin mätää täs nyt on.
        Ensteks niitä on ja sitten taas niitä ei oo.
        Mut voi olla, että huomenna taas on.
        Elämä on niin mutkikasta.

        Pitää tarkistaa pianon sisus, kun alakertaan meen.
        Ei se ainakaan haise. :) Ei ainakaan paljon:)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noku joo, minä olisin jättänyt myrkyt ostamatta, mutku sinä viivyttelit kommentissasi, että olin jo ehtinyt lähteä kauppaan.

        En yhtään muistanut suolaa. Nyt niitä muurahaisia ei enää näy, kun oon istuskellut tuola ulkona ja silmät valppaina katselemassa. Pistän myrkyt kaappiin ja tällään sitä suolaa, jos tulee tarve.
        Voisikohan olla, että kun on aika roimasti satanut, että ne sen takia alkoivat harrastamaan "vuorikiipeilyä". Ei niitä jonoon asti ole, mutta mun karvani pötkähtää pörhölle vähemmästäkin määrästä ötököitä.
        Hämähäkit ja pienet madot saavat minuun myös kiiruuntuntua jalkoihin.

        Mitä pienempi "joku", sen inhottavampia ovat. Käärmeitä, jotka ovat isoja pötköjä, niin niitä en kammoksu. Vaikken toki nyt niitä käteen ottaisi, mut kuitenki.

        Heikunkeikku

        Minulla on ison ikkunan väliin leiriytynyt hämähäkki. Ikkuna on 3 salvalla ja yksi ei aukea - täytyneekö katsella hämähäkkiä koko kesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, jotakin mätää täs nyt on.
        Ensteks niitä on ja sitten taas niitä ei oo.
        Mut voi olla, että huomenna taas on.
        Elämä on niin mutkikasta.

        Pitää tarkistaa pianon sisus, kun alakertaan meen.
        Ei se ainakaan haise. :) Ei ainakaan paljon:)

        Heikunkeikku

        Suola ja ruokasooda saattavat tehota hevosmuurahaisten häätämisessä, eivätkä ne tuhoa pölyttäjiä.
        Mitään myrkkyjähän ei saa käyttää ulkona päivällä. Myrkytys pitää tehdä sitten, kun pölyttäjät ovat menneet "untenmaille".

        Yritä selvittää muurahaisten kulkureitti ja se, missä niiden pesä on.

        Jos noita otuksia näet vielä pari päivää sen jälkeen, kun olet suolaa ja ruokasoodaa laittanut, niin minusta sinun olisi syytä ottaa yhteyttä johonkin liikkeeseen, jossa on "ammattitappajia", koska hyvin nopeasti hevosmuurahaiset saavat tuhoa aikaiseksi.

        Onkohan joku naapurisi tuonut metsästä esim. kelottuneen kannon ja sen mukana hevosmuurahaiset?

        Onnea torjuntatyölle!

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Minulla on ison ikkunan väliin leiriytynyt hämähäkki. Ikkuna on 3 salvalla ja yksi ei aukea - täytyneekö katsella hämähäkkiä koko kesä.

        Jos hämähäkki ei löydä sitä reittiä, mistä on tullut ikkunasi väliin ja pääsisi siitä myös pois, niin joudut katselemaan kuollutta hämähäkkiä ikuisesti.

        Voithan tietysti ostaa uuden ikkunan. Aika kalliiksi tuo vaihtoehto kyllä tulee.


        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos hämähäkki ei löydä sitä reittiä, mistä on tullut ikkunasi väliin ja pääsisi siitä myös pois, niin joudut katselemaan kuollutta hämähäkkiä ikuisesti.

        Voithan tietysti ostaa uuden ikkunan. Aika kalliiksi tuo vaihtoehto kyllä tulee.


        kylmätotuus

        Tässähän hämistä katsellessa ikkunan takaa muistuu Simon pornolaulu , jossa hämähäkki oli väärinpäin Niin se ikkunan takaa katsottuna on. Erinomaista Helluntaita.


      • Anonyymi

        En tiedä minkä "merkkinen" muurahaisen näköinen oli pikkupoitsun luona kun katselimme elokuvaa....olin juuri lämäyttämässä sen kun poika sanoi viedään se ulos....kun se voi olla jonkun iskä tai äiti ....sitten kun se käveli kengän päälle ....vietiin ulos....
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä minkä "merkkinen" muurahaisen näköinen oli pikkupoitsun luona kun katselimme elokuvaa....olin juuri lämäyttämässä sen kun poika sanoi viedään se ulos....kun se voi olla jonkun iskä tai äiti ....sitten kun se käveli kengän päälle ....vietiin ulos....
        mimmimum-..mi

        Oli varmaan rautamuurahainen Erkki, joka Sipoosta karkailee etsimään uusia alan leidejä, vaikka on suurperheen isä. Onneksi säilyi hengissä.


    • Anonyymi

      Saisi tuo ukkonen tulla tänne Pohjois-Helsinkiin. Mää kaipaisi vettä ja ilma raikastusta.

      • Sunnuntaiksi lupasivat ukkosta ja sadetta.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Sunnuntaiksi lupasivat ukkosta ja sadetta.

        Jyrisee kyllä jossain kauempana. Ei tuulenvirettäkään.


    • Anonyymi

      No nyt mä poistin ennakkosyötön tekstistä. Saas nähdä väheneekö virheet. Vettä maa tarvitsisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe