Hormoneita nopeasti

Hei. Olen 18 vuotias ja muunsukupuolinen, jota kiinnostaa feminisaatio hormoneilla. Tarvitsisin kaikki mahdolliset vinkit siihen, miten saisin blockkerit ja estrogenisoivat hormonit muualta kuin Suomesta, koska jonottaminen ja odottelu tuo vain enemmän stressiä kuin mitä valmiiksi on. En pysty tilaamaan esim. inhousepharmacylta, kun eivät postita Suomeen.
Kenelläkään henkilökohtaista kokemusta aiheesta?

56

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedät varmaankin ne peruskuviot. Ulkomailta tilatut lääkkeet voi jäädä tullipostiin eikä ne lähde sieltä ilman reseptiä. Ulkomaalaisen verkkoapteekin lupailemat "reseptit" eivät kelpaa tullille.

      Jos lääkkeet lipsahtaa tullin ohi, ei ole mitään takeita mitä saa. "Lääkkeet" voi olla mitä tahansa.

      Käynti ulkomailla lääkärissä ja sieltä ostetut lailliset lääkkeet saa tuoda itse maahan.

    • Anonyymi

      Paras neuvo tähän on olla kärsivällinen ja hankkia ne hormonit ihan sen transpolin ja apteekin kautta kuten me muutkin. Ulkomailta hankkiminen on riskialtista kuten anonyymi jo kertoikin ja toisaalta hormonitasojen ja muiden niihin liittyvien arvojen kuten munuaisarvojen seuranta on vaikeaa.

      -Anshalla ☣

    • Anonyymi

      Ulkomailta käyt hakemassa lääkärin reseptin ja ostat sieltä. Pääsee oikeasti eroon myös noista tpolin typeryksistä eikä tartte kuunnella sitä jauhamista siellä.

      • Anonyymi

        Ei mulle ainakaan oo kukaan jauhanut mitään ylimääräistä. Parilla kerralla selvittävät olenko järjissäni/kypsä että tiedän mitä teen ja terveydentila selvitetään että valikoituu turvallinen tapa alottaa hoito.

        Kaikki nää transpolista valittavat ihmiset jotka olen henk.koht. tavannu on olleet just semmosia persoonia etten yhtään ihmettele että on kyseenalaistettu heidän päänsä toimintaa. Ja kukin on silti hormooninsa saanu ja sitten ollaankin heti valittamassa että natsisuomilääkäri ei leikkaa heti tässä nyt kun on se 80kg ylimäärästä, että pitäisi olla potilaan oma valinta kuolla sinne leikkauspöydälle. :D itsessä ei ole koskaan mitään vikaa mut työtään tekevä hoitaja/lääkäri ei saa sanaakaan sanoa jos on pienikin mahdollisuus että herne menee nenään potilaan tulkinnan takia.

        Jooei kaikki lääkärit/hoitajat osaa asiaansa, mutta kyllä transpolilta (tays) löyty ainakin useampi järkevä. Joka vauheessa varmistivat että ymmärränhän että jos joku este testien mukaan on, niin sitten asia hoidetaan ja prosessi jatkuu sen mukaan kun ongelma kunnossa. Jos sinne menee odotushuoneeseen viiltelemääm ranteita ja haistattelee hoitajalle kun yrittää kätellä, niin ihan oma vika jos resepti vähän kestää.


      • Anonyymi

        Sama kokemus että asiallista ja sujuvaa toimintaa. Pahoitelleet jonojen pituutta joka kerta Minä puolestani ymmärrän hyvin, aikuinen kun olen niin osaan kyllä odottaa. Itseasiassa olen todella yllättynyt miten sujuva prosessi on ollut. Varmasti olisi mahtunut helposti 6kk kehykseen jos ei olisi nykyisiä jonoja. Resurssit on mitä on, sille ei voi mitään. Varmasti nämä mielenterveysongelmaiset ja kiukuttelijat myös kuormittaa systeemiä kun vaativat ylimääräisiä aikoja. Ilman raivoamista ja draamailua sujuisi prosessi nopeammin. Mielenterveyden ne siellä tutkii eikä sukupuolta ja jos käyttäytyy kuin mielenterveysongelmainen niin tietenkään hoitoja ei voi aloittaa. Se olisi vastuutonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulle ainakaan oo kukaan jauhanut mitään ylimääräistä. Parilla kerralla selvittävät olenko järjissäni/kypsä että tiedän mitä teen ja terveydentila selvitetään että valikoituu turvallinen tapa alottaa hoito.

        Kaikki nää transpolista valittavat ihmiset jotka olen henk.koht. tavannu on olleet just semmosia persoonia etten yhtään ihmettele että on kyseenalaistettu heidän päänsä toimintaa. Ja kukin on silti hormooninsa saanu ja sitten ollaankin heti valittamassa että natsisuomilääkäri ei leikkaa heti tässä nyt kun on se 80kg ylimäärästä, että pitäisi olla potilaan oma valinta kuolla sinne leikkauspöydälle. :D itsessä ei ole koskaan mitään vikaa mut työtään tekevä hoitaja/lääkäri ei saa sanaakaan sanoa jos on pienikin mahdollisuus että herne menee nenään potilaan tulkinnan takia.

        Jooei kaikki lääkärit/hoitajat osaa asiaansa, mutta kyllä transpolilta (tays) löyty ainakin useampi järkevä. Joka vauheessa varmistivat että ymmärränhän että jos joku este testien mukaan on, niin sitten asia hoidetaan ja prosessi jatkuu sen mukaan kun ongelma kunnossa. Jos sinne menee odotushuoneeseen viiltelemääm ranteita ja haistattelee hoitajalle kun yrittää kätellä, niin ihan oma vika jos resepti vähän kestää.

        Minä en saanut, enkä sitten jaksanut enää edes yrittää, koska muualta maailmasta sai asiallista kohtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en saanut, enkä sitten jaksanut enää edes yrittää, koska muualta maailmasta sai asiallista kohtelua.

        Vielä sen verran lisään, että en ole ainut, vaikkakin olenkin hyvässä asemassa, kun pystyin kaiken hankkimaan muualta. Suomessa on melkoinen joukko ihmisiä jotka elävät puhtaasti mustan pörssin horkkujen varassa ja keneltäkään ei saa enää apua. Ei edes muilta siskoilta tai veljiltä juuri tälläisten vittuilijoiden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en saanut, enkä sitten jaksanut enää edes yrittää, koska muualta maailmasta sai asiallista kohtelua.

        Vielä sen verran lisään, että en ole ainut, vaikkakin olenkin hyvässä asemassa, kun pystyin kaiken hankkimaan muualta. Suomessa on melkoinen joukko ihmisiä jotka elävät puhtaasti mustan pörssin horkkujen varassa ja keneltäkään ei saa enää apua. Ei edes muilta siskoilta tai veljiltä juuri tälläisten vittuilijoiden takia. Tyypillisiä suomalaisia...


      • Anonyymi

        Ei ole tarkotus vittuilla, mutta jos näitä palstoja joku tervejärkinen eksyy lukemaan, niin ihan asiallista kertoa saamastaan hyvästä hoidosta. Jollain voi jäädä apu hakematta, kun kuvittelee että vastassa on natsilääkäri naureskelemassa ja mitä lien syytöksiä. Kuten sanottu, tayssin puolella erittäin kohtelias ja inhimillinen hoitokunta. Hormoonihoitoihin pääsee kyllä jokainen aikuisesti käyttäytyvä perusjärkevä ihminen. Ja lisäksi myös useat mielensäpahoittajat, jotka foliohattu päässä syyttää kaikesta elämänsä ongelmista jotain muuta.

        Eli jos joltain on hoitosuhde katkennut, niin omasta valinnastaan ei ole osallistunut johonkin transpolin turvallisuuden vuoksi asettamaan asiaan. Esim. Itsetuhoinen tai vakavasti masentunut yms ei ole hoidattanut itseään, siis siinä tilanteessa kun on arvioitu ettei potilas ole vielä tarpeeksi hyvässä kunnossa, että transprosessi turvallista. Toinen vaihtoehto tietty että kun ei ole resepti tullut ekalla tapaamisella niin potilas haistattanut veet ja jälleen ihan vapaaehtoisesti lopettanut hoitosuhteen.

        Masennus ja ahdistus ovat yleisiä transsukupuolisilla ja hoitohenkilökunta tekee selväksi että ne eivät itsessään ole este. Kyllä he ymmärtävät että juuri transsukupuolisuus aiheuttaa näitä ongelmia. He haluavat selvittää että onko perusmielenterveys sen verran vakaa että jaksaa hormoonihoidon mahdolliset (halututkin) muutokset. Itselläni ei pohjalla oleva masennusherkkyys haittanut hoitojen aloitusta, ei edes hidastanut normaalia aikataulua.

        Ja vaikka he arvioivat myös sitä, että onko henkilö järjissään ja tarpeeksi kypsä voidakseen tehdä tämmöisen päätöksen, niin kyllä siellä kohdataan ja kohdellaan yksilönä. Tukiryhmässä olen tutustunut monenlaiseen persoonaan, joista osa antaa itsestää helpposti väärän kuvan, jopa lapsellisen. Ei ole ollut ongelmaa. Ikääkin voi olla vaikka se päälle 60 tai alta 20 ja silti onnistunut.

        Että ihan turha täällä on pelotella ihmisiä, että suomi on paska paikka (on kyllä monessa asiassa, mutta ei tässä) ja vain ulkomailta saa hoitoa.


      • Anonyymi

        Ei ole tarkotus vittuilla, mutta jos näitä palstoja joku tervejärkinen eksyy lukemaan, niin ihan asiallista kertoa saamastaan hyvästä hoidosta. Jollain voi jäädä apu hakematta, kun kuvittelee että vastassa on natsilääkäri naureskelemassa ja mitä lien syytöksiä. Kuten sanottu, tayssin puolella erittäin kohtelias ja inhimillinen hoitokunta. Hormoonihoitoihin pääsee kyllä jokainen aikuisesti käyttäytyvä perusjärkevä ihminen. Ja lisäksi myös useat mielensäpahoittajat, jotka foliohattu päässä syyttää kaikesta elämänsä ongelmista jotain muuta.

        Eli jos joltain on hoitosuhde katkennut, niin omasta valinnastaan ei ole osallistunut johonkin transpolin turvallisuuden vuoksi asettamaan asiaan. Esim. Itsetuhoinen tai vakavasti masentunut yms ei ole hoidattanut itseään, siis siinä tilanteessa kun on arvioitu ettei potilas ole vielä tarpeeksi hyvässä kunnossa, että transprosessi turvallista. Toinen vaihtoehto tietty että kun ei ole resepti tullut ekalla tapaamisella niin potilas haistattanut veet ja jälleen ihan vapaaehtoisesti lopettanut hoitosuhteen.

        Masennus ja ahdistus ovat yleisiä transsukupuolisilla ja hoitohenkilökunta tekee selväksi että ne eivät itsessään ole este. Kyllä he ymmärtävät että juuri transsukupuolisuus aiheuttaa näitä ongelmia. He haluavat selvittää että onko perusmielenterveys sen verran vakaa että jaksaa hormoonihoidon mahdolliset (halututkin) muutokset. Itselläni ei pohjalla oleva masennusherkkyys haittanut hoitojen aloitusta, ei edes hidastanut normaalia aikataulua.

        Ja vaikka he arvioivat myös sitä, että onko henkilö järjissään ja tarpeeksi kypsä voidakseen tehdä tämmöisen päätöksen, niin kyllä siellä kohdataan ja kohdellaan yksilönä. Tukiryhmässä olen tutustunut monenlaiseen persoonaan, joista osa antaa itsestää helpposti väärän kuvan, jopa lapsellisen. Ei ole ollut ongelmaa. Ikääkin voi olla vaikka se päälle 60 tai alta 20 ja silti onnistunut.

        Että ihan turha täällä on pelotella ihmisiä, että suomi on paska paikka (on kyllä monessa asiassa, mutta ei tässä) ja vain ulkomailta saa hoitoa.


      • Anonyymi

        :D Ja pakko vielä nauraa: jos ei ole hoitajissa vika niin sitten "siskoissa ja veljissä" jotka kehtaa sanoa, että kyllä niitä hormooneja saa. Koskaan ei vika ole siinä omassa käyttäytymisessä.


      • Anonyymi

        :D Jos hoitajissa ei ole vika niin sitten "veljissä ja siskoissa" jotka kehtaa sanoa että kyllä niitä hormooneja saa. Itsessä ei ole koskaan mitään vikaa.


      • Anonyymi

        Kunhan kerroin oman kokemukseni ja arvasin kyllä, että vittuilijoita riittää. Niitä riittää sateenkaariväessä aika paljon ja erittäin suvaitsemattomia ihmisiä. Mutta sitä halusin vielä sanoa, että olen nyt jälkikäteen ihan hiton tyytyväinen, että kävin prosessini ulkomaisten lekurien avulla läpi. Olen oikeasti ylpeä siitä, ehkä liikaakin! Arvostan myös itseäni kaiken tämän jälkeen huomattavasti enemmän kuin mitä ehkä olisin muuten tehnyt. Ja se että sinäkin leimaat minut hulluksi niin tervemenoa kokeilamaan kuin saat hoidettua asiasi neljässä eri maassa ja kahdessa eri maanosassa toimien kolmella eri kielellä! Tule kertomaan sitten miten sujui! Ainoa mikä edelleen takaraivossa kummittelee, on se alkuaikojen ahdistus, kun en ollut mitenkään varma saisinko kaiken sujumaan.


      • Anonyymi

        Kokemuksia on monenlaisia. Tänne kun eksyin niin sain kuvan että prosessi on ihan kauhea ja mahdoton, että siellä on suunnilleen joku lautakunta päättämässä oletko mies vai nainen tai muunsukupuolinen, mikälie. Meni pari kertaa kunnes tajusin että todellakin siellä vaan katsotaan henkilön mielenterveys, mitään välinettä ei ole sukupuolta arvioida. Sen saat päättää itse ja jos olet päästäsi terve niin saat hoidot. Ei ollutkaan mitään " salaseuraa "joka päättää suomessa sukupuolista :D Onneksi siellä on henkilökunta ollut todella rauhallinen ja ymmärtävä ja selittänyt mikä on homman nimi. Jos tätä palstaa uskoisi niin olisi ihan hysteerinen ja käyttäytyisi sen mukaan. Siinä kyllä antaisi itsestään aika epävakaan ja hoitoihin kykenemättömän kuvan.


      • Anonyymi

        Näin juuri :D se että jollain mennyt kotimaassa ihan normaalisti hoidot niin se tekee ihmisestä vittuilijan ja suvaitsemattoman. Kyllä minun puolesta kukin saa käydä vaikka kymmenessä maassa ruikuttamassa elämäänsä, mutta hyvä ihmisten tietää ettei se ole välttämätöntä, varsinkin niiden joilla ei ole rahaa lentää pitkin maailmaa ja maksaa yksityisistä hoidoista.

        Että tässä nyt voi sitten kukin miettiä miten tältä tosi suvaitsevaiselta (ja super kieleitaitoiselta) sankarilta on jääny kotimaassa hoidot saamatta. Eiköhän nyt kaikki vaan lähdetä kiipeemään perse edellä kuusee, jos se vaikka tekisi meistä puoliksi niin hyvän ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri :D se että jollain mennyt kotimaassa ihan normaalisti hoidot niin se tekee ihmisestä vittuilijan ja suvaitsemattoman. Kyllä minun puolesta kukin saa käydä vaikka kymmenessä maassa ruikuttamassa elämäänsä, mutta hyvä ihmisten tietää ettei se ole välttämätöntä, varsinkin niiden joilla ei ole rahaa lentää pitkin maailmaa ja maksaa yksityisistä hoidoista.

        Että tässä nyt voi sitten kukin miettiä miten tältä tosi suvaitsevaiselta (ja super kieleitaitoiselta) sankarilta on jääny kotimaassa hoidot saamatta. Eiköhän nyt kaikki vaan lähdetä kiipeemään perse edellä kuusee, jos se vaikka tekisi meistä puoliksi niin hyvän ihmisen.

        En suostunut vastailemaan sairaisiin kysymyksiin olenko raiskannut ketään, olenko kiduttanut kissoja tai muihin yhtä sairaisiin kysymyksiin jotka kertovat enemmän kysyjästä ja yhteiskunnan asenteesta kuin vastaajasta. En vastannut, koska halusin säilyttää omanarvontunteeni. Sinä olet ilomielin vastaillut tuollaiseen. Sinänsä se nyt on aivan sama pitääkö minään tuollaisia sairaita kysymyksiä vai ei, mutta ulkomailla prosessin sai nopeasti alta pois ja lopputulos oli kerrasta hyvä. Jos vain mitään mahdollisuutta on niin suosittelen. Ei ole loppujen lopuksi hankalaa. Omalta kohdalta prosessi oli ohi 10 kuukaudessa horkkujen aloituksesta päätyen kirurgiaan ja henkkarin muuttumiseen. Nopeimmat mitä tiedän ovat käyneet kaiken 8 kuukaudessa läpi, mutta sitä nopeampi tahti ei oikein ole mahdollinen. Kannattaa kuunnella sydäntään ja jahdata unelmiaan eikä kuunnella näitä haukkujia ja vittuilijoita joita jostain syystä löytyy hirveästi tästä maasta. Koiralauma räksyttämässä karavaanin kintereillä. Itsekin ihan vain siitä syystä kerron oman kokemukseni, kun tiedän, että on hirveästi ihmisiä, jotka eivät tuollaisen räksyttämisen takia uskalla kysyä vaan tyytyvät siihen mitä ilmaiseksi suomesta tarjotaan. Ja se on aika vähän, hidasta ja laadultaan vaihtelevaa.


      • Anonyymi

        Ei niistä testeistä pidä pahastua. Ne on normaalit skid testit. Olen tehnyt ne jo kertaalleen aiemmin elämässäni kun olin psyykkisesti sairas. Se osuus missä kysytään elukoiden kiduttamisista ja muista kamaluuksista on osio jossa skid testissä selvitetään onko ollut nuoruusiän sosiopatiaan taipumuksia. Skid testeillä selvitään monta persoonallisuushäiriötä epävakaasta, vaativaan , eristäytyvään, narsistiseen jne. Ne on ihan normaaleja tavallisia psykiatriassa käytettyjä standardi testejä, ei mikään henkilökohtainen hyökkäys kenenkään persoonaa kohtaan. Ne on aivan yhtä loukkaavia kuin vaikkapa teettä bdi kysely tai mards. Koska et jäänyt testin loppuun niin et kokenut sitä hetkeä kun psykiatri kaivaa sen oman kaavakkeensa esiin ja nopeasti vaan katsoo ruksit samaan tapaan kuin minkä tahansa naistenlehden testin unelmien kumppanista ja kertoo mitä testi sanoo ja se on sitten siinä. Sitten jutella mukaviaan ja toivotellaan hyvät jatkot. Jos joku merkittävä persoonallisuushäiriö tulisi vastaan niin sitten pitäisi miettiä mitä sille pitää tehdä jotta prosessia voi jatkaa vai pitääkö mitään, että onko se oleellinen tässä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niistä testeistä pidä pahastua. Ne on normaalit skid testit. Olen tehnyt ne jo kertaalleen aiemmin elämässäni kun olin psyykkisesti sairas. Se osuus missä kysytään elukoiden kiduttamisista ja muista kamaluuksista on osio jossa skid testissä selvitetään onko ollut nuoruusiän sosiopatiaan taipumuksia. Skid testeillä selvitään monta persoonallisuushäiriötä epävakaasta, vaativaan , eristäytyvään, narsistiseen jne. Ne on ihan normaaleja tavallisia psykiatriassa käytettyjä standardi testejä, ei mikään henkilökohtainen hyökkäys kenenkään persoonaa kohtaan. Ne on aivan yhtä loukkaavia kuin vaikkapa teettä bdi kysely tai mards. Koska et jäänyt testin loppuun niin et kokenut sitä hetkeä kun psykiatri kaivaa sen oman kaavakkeensa esiin ja nopeasti vaan katsoo ruksit samaan tapaan kuin minkä tahansa naistenlehden testin unelmien kumppanista ja kertoo mitä testi sanoo ja se on sitten siinä. Sitten jutella mukaviaan ja toivotellaan hyvät jatkot. Jos joku merkittävä persoonallisuushäiriö tulisi vastaan niin sitten pitäisi miettiä mitä sille pitää tehdä jotta prosessia voi jatkaa vai pitääkö mitään, että onko se oleellinen tässä asiassa.

        Tälläisiä ei vaan ulkomailla kysellä ja hyvin pärjätään!


      • Anonyymi

        Tämä suomen systeemi on nyt koottu näin. Minulle tuli olo, että psykiatri itsekin oli hieman anteeksipyytelevä, että kun meidän on pakko tällainen tehdä, eli hekään ei siihen kai voi vaikuttaa, että joku hoitopolku on ylemmällä taholla säädetty aikoinaan ja tietyt testit pitää teettää halusi tai ei, koska byrokratia niin käskee. Katsoo nyt miten meno muuttuu kun henkilötunnusten sukupuolittaminen loppuu ja sukupuoli muuttuu ilmoituksen varaiseksi. Psykiatrinen arvio tietenkin suoritetaan korjaushoitoihin pyrkiville, mutta millainen se on tulevaisuudessa, se jää nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä suomen systeemi on nyt koottu näin. Minulle tuli olo, että psykiatri itsekin oli hieman anteeksipyytelevä, että kun meidän on pakko tällainen tehdä, eli hekään ei siihen kai voi vaikuttaa, että joku hoitopolku on ylemmällä taholla säädetty aikoinaan ja tietyt testit pitää teettää halusi tai ei, koska byrokratia niin käskee. Katsoo nyt miten meno muuttuu kun henkilötunnusten sukupuolittaminen loppuu ja sukupuoli muuttuu ilmoituksen varaiseksi. Psykiatrinen arvio tietenkin suoritetaan korjaushoitoihin pyrkiville, mutta millainen se on tulevaisuudessa, se jää nähtäväksi.

        Eettisillä lääkäreillä olisi ollut valta muuttaa systeemi jo aikoja sitten. Ketään ei vaan suoraan sanottuna kiinnosta. Tuota puolustusta on ennenkin käytetty maailman sivu, että kun joku käski minun tehdä näin, vasten etiikkaa ja ihmisarvoa. Se vaan ei ole koskaan ollut hyväksytty puolustus. Mutta jos juridisen osuuden tulevaisuudessa voi korjata ihan vaan lomakkeen täyttämällä, niin ulkomailta hoitojen hakeminen helpottuu todella merkittävästi. Ja nopeutuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä suomen systeemi on nyt koottu näin. Minulle tuli olo, että psykiatri itsekin oli hieman anteeksipyytelevä, että kun meidän on pakko tällainen tehdä, eli hekään ei siihen kai voi vaikuttaa, että joku hoitopolku on ylemmällä taholla säädetty aikoinaan ja tietyt testit pitää teettää halusi tai ei, koska byrokratia niin käskee. Katsoo nyt miten meno muuttuu kun henkilötunnusten sukupuolittaminen loppuu ja sukupuoli muuttuu ilmoituksen varaiseksi. Psykiatrinen arvio tietenkin suoritetaan korjaushoitoihin pyrkiville, mutta millainen se on tulevaisuudessa, se jää nähtäväksi.

        Miksi tehdään psykiatrinen arvio? Eikö omasta kehosta saa päättää? Kun täytät 18 saat ottaa silikonit tisseihin, takamukseen, poskiin ja vaikka minne. Penistäkin saat pidentää/lyhentää, nenää leikata. Kroppaasi saat muokata niin paljon kuin haluat ja mieli tekee, ei kysellä mitään lippulappuja. Tatuoidakin saat koko kehon, päästä varpaisiin ilman mitään ihme arviota. Lävistää koko kehon. Mutta kun sanot, että haluat korjata sukupuolta, niin hulluhan sinä olet ja päänuppia tutkitaan enemmän kuin mielentilatutkimuskessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tehdään psykiatrinen arvio? Eikö omasta kehosta saa päättää? Kun täytät 18 saat ottaa silikonit tisseihin, takamukseen, poskiin ja vaikka minne. Penistäkin saat pidentää/lyhentää, nenää leikata. Kroppaasi saat muokata niin paljon kuin haluat ja mieli tekee, ei kysellä mitään lippulappuja. Tatuoidakin saat koko kehon, päästä varpaisiin ilman mitään ihme arviota. Lävistää koko kehon. Mutta kun sanot, että haluat korjata sukupuolta, niin hulluhan sinä olet ja päänuppia tutkitaan enemmän kuin mielentilatutkimuskessa!

        Ilmainen on avainsana. Kun kerran yhteiskunta maksaa niin sillä on oikeus päättää kuka saa ja kuka ei. Ihan samalla tavallahan sitä päätetään vaikka syöpäleikkauksissa ketä kannattaa hoitaa ja ketä ei. Kyllä sielläkin karsitaan pois väkeä tietyillä kriteereillä. Se on eriasia jos yhteiskunta ei maksa vaan potilas itse maksaa. Silloin rahalla saa vaikka mitä järjellistä ja järjetöntä.


      • Anonyymi

        Kieltämättä yllätyin nyt tästä tiedosta, että joku voi vetää herneet nenään tommosista perus testeistä. Eli kyse on juuri tuollaisesta mielensäpahoittajan kiukuttelusta. Olet nyt kuitenkin saanut hoitosi ilman ilkeitä kysymyksiä ja elämä jatkuu. Ihan turhaa silti levittää muille tietoa, että olisi jotenkin vaikea saada haluamansa hoidot. Taitaa kuitenkin olla aika pieni ihmisryhmä nuo, jotka yleiset mielenterveystestit loukkaavat noin sydänjuuria myöten.

        Lisäksi erittäis aikuista ja suvaitsevaa väittää, että automaattisesti niissä ihmisissä, jotka ovat "alentuneet" vastaamaan kysymyksiin, olisi jotain vikaa. Että pitäisi muidenki olla yhtä loukkaantuneita siitä että pakotetaan ruksimaan "en ole tappanut kissoja". Minusta testi lähinnä osoittaa toimivuuttaan jos se karsii pari ihmistä näin. Nämä ovat kuitenkin samat ihmiset, jotka arjessa vetävät itkupotkut jos joku herroittelee tai rouvittelee. Tai raivoavat somessa kun taas saippuamainoksessa oli heteroperhe, kaikkien pakko boikotoida nyt heti. Vaikka omat hoidot olisi kunnossa ja kaikki hyvin, niin edelleen ollaan vihaisia joka hemmetin asiasta. Hukkaan olisi mennyt suomen rahat, transhoidot eivät selkeästikään ole olleet oikea lääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläisiä ei vaan ulkomailla kysellä ja hyvin pärjätään!

        Mutta siellä tapahtuu lipsahduksiakin enemmän ja sitten peruutellaan prosessia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä yllätyin nyt tästä tiedosta, että joku voi vetää herneet nenään tommosista perus testeistä. Eli kyse on juuri tuollaisesta mielensäpahoittajan kiukuttelusta. Olet nyt kuitenkin saanut hoitosi ilman ilkeitä kysymyksiä ja elämä jatkuu. Ihan turhaa silti levittää muille tietoa, että olisi jotenkin vaikea saada haluamansa hoidot. Taitaa kuitenkin olla aika pieni ihmisryhmä nuo, jotka yleiset mielenterveystestit loukkaavat noin sydänjuuria myöten.

        Lisäksi erittäis aikuista ja suvaitsevaa väittää, että automaattisesti niissä ihmisissä, jotka ovat "alentuneet" vastaamaan kysymyksiin, olisi jotain vikaa. Että pitäisi muidenki olla yhtä loukkaantuneita siitä että pakotetaan ruksimaan "en ole tappanut kissoja". Minusta testi lähinnä osoittaa toimivuuttaan jos se karsii pari ihmistä näin. Nämä ovat kuitenkin samat ihmiset, jotka arjessa vetävät itkupotkut jos joku herroittelee tai rouvittelee. Tai raivoavat somessa kun taas saippuamainoksessa oli heteroperhe, kaikkien pakko boikotoida nyt heti. Vaikka omat hoidot olisi kunnossa ja kaikki hyvin, niin edelleen ollaan vihaisia joka hemmetin asiasta. Hukkaan olisi mennyt suomen rahat, transhoidot eivät selkeästikään ole olleet oikea lääke.

        Kuten sanoin, niin loppujen lopuksi kysymykset ovat yksi ja sama. Olisin vastannut muuallakin noihin kysymyksiin ja jokatapauksessa lausunto täytyy olla. Enemmän se menee siihen, että en jaksanut löysässä hirressä roikkua täällä, kun asian saa poisalta nopeasti ja hyvin ilman jatkuvaa korjailun tarvetta ja vääntöä siitä ja tästä. Suomen prosessi on varmasti hyvä, jos ei muuta saa. Mutta siinä saa aivan välttämättömimmän. Ei muuta. Aika moni joutuu jokatapauksessa hakemaan lisäkirurgiaa muualta omalla rahalla, lisälaseria, lisähorkkuja ja sitä ja tätä sieltä sun täältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siellä tapahtuu lipsahduksiakin enemmän ja sitten peruutellaan prosessia.

        Perustuen mihin tilastoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmainen on avainsana. Kun kerran yhteiskunta maksaa niin sillä on oikeus päättää kuka saa ja kuka ei. Ihan samalla tavallahan sitä päätetään vaikka syöpäleikkauksissa ketä kannattaa hoitaa ja ketä ei. Kyllä sielläkin karsitaan pois väkeä tietyillä kriteereillä. Se on eriasia jos yhteiskunta ei maksa vaan potilas itse maksaa. Silloin rahalla saa vaikka mitä järjellistä ja järjetöntä.

        Parasta olisi muuttaa koko touhu omalla rahalla maksettavaksi. Karsisi kaikki ne pois jotka itkevät, kun sossu ei maksakaan pillereitä.


      • Anonyymi

        Minulla on myös olo että sukupuolestaan varmat täysjärkiset transihmiset maksaa pitkinä jonotusaikoina näitä sateenkaarikansan mielenterveysoireiluja ja draamailuja. Musset saisi myös omata ihan oman väylän, koska ovat vain kosmetiikan perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös olo että sukupuolestaan varmat täysjärkiset transihmiset maksaa pitkinä jonotusaikoina näitä sateenkaarikansan mielenterveysoireiluja ja draamailuja. Musset saisi myös omata ihan oman väylän, koska ovat vain kosmetiikan perässä.

        Tässä oli taas pitkästä aikaa yllättävän asiallinen eläkeläisen itselleenkeskustelu. Ihan ok sinänsä, täällä ei nykyisin enää ole näitä tasokkaampia keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksia on monenlaisia. Tänne kun eksyin niin sain kuvan että prosessi on ihan kauhea ja mahdoton, että siellä on suunnilleen joku lautakunta päättämässä oletko mies vai nainen tai muunsukupuolinen, mikälie. Meni pari kertaa kunnes tajusin että todellakin siellä vaan katsotaan henkilön mielenterveys, mitään välinettä ei ole sukupuolta arvioida. Sen saat päättää itse ja jos olet päästäsi terve niin saat hoidot. Ei ollutkaan mitään " salaseuraa "joka päättää suomessa sukupuolista :D Onneksi siellä on henkilökunta ollut todella rauhallinen ja ymmärtävä ja selittänyt mikä on homman nimi. Jos tätä palstaa uskoisi niin olisi ihan hysteerinen ja käyttäytyisi sen mukaan. Siinä kyllä antaisi itsestään aika epävakaan ja hoitoihin kykenemättömän kuvan.

        Tottakai, olet 7-kymppinen, prosessin aloittaessasi oli vielä kastraatiolautakunta. Vaikka vitsillähän kirjoitit.


    • Anonyymi

      Miksi muunsukupuolinen? Ai niin, muodin vuoksi. Olla omanlaisensa nainen kun ei ole mitenkään hohdokasta.

      • Anonyymi

        Pelko läpimenemättömyydestä on yleisin syy mtf-muunsukupuolisiudelle. Kun hoidot toimivatkin, aletaan pikkuhiljaa vaan elää naisena.


    • "Hei. Olen 18 vuotias ja muunsukupuolinen, jota kiinnostaa feminisaatio hormoneilla"

      Et ole mikään muunsukupuolinen, koska sellaista ei ole olemassakaan. Olet joko mies tai nainen.
      Ihmisen sukupuoli määräytyy jo hedelmöityksessä joko pojaksi tai tytöksi, eikä se ole muutettavissa miksikään muuksi Tämä on biologinen tosiasia.
      Ihmisen sukupuoli on siten biologinen kysymys, eikä se riipu siitä, mitkä ovat ihmisen kokemukset omasta sukupuolestaan, vaikka sellaista oppia meille eräät tahot tyrkyttävät.
      Terve ihminen ei tarvitse mitään hormonihoitoa eikä blockereita, jotka häriinnyttävät ihmisen terveen kehityksen ja joilla sitäpaitsi on terveyden kannalta vaarallisia haittavaikutuksia..

      Kannattaisi lukea Tapio Puolimatkan kirja: "Sukupuoli muutoksessa"

      • Anonyymi

        Mistä ihmeestä tämä hellaritaneli on ilmestynyt tänne uhoamaan moneen ketjuun ettei ole muita kuin miehiä ja naisia. Eihän tällaisiin uskiksiin tehoa mikään fakta, parempi että hänen kommenttinsa jätetään omaan arvoonsa tai ilmiannetaan ylläpidolle hyökkäyksenä kansanryhmää vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä tämä hellaritaneli on ilmestynyt tänne uhoamaan moneen ketjuun ettei ole muita kuin miehiä ja naisia. Eihän tällaisiin uskiksiin tehoa mikään fakta, parempi että hänen kommenttinsa jätetään omaan arvoonsa tai ilmiannetaan ylläpidolle hyökkäyksenä kansanryhmää vastaan.

        Sananvapaus.
        Onko sillä teille mitään arvoa?


      • Anonyymi

        Netti on vapaa ja juuri siksi siitä tykätään, kyllä meidän kaikkien täytyy kestää myös eriäviä mielipiteitä.
        Tämä Mark5 sitä paitsi näyttää kirjoittavan täysin asiallisesti ja kiltisti, minä välillä saatan sanoa jotain kovemmin.
        Se että en usko koko trans-käsitteeseen tai ties mihin sukupuolten monimuotoisuuteen ei ole henkilökohtainen loukkaus teihin henkilönä.
        Kun sinä esitit vertauksen, esitän nyt minäkin.
        Jos nyt anoreksia nostettaisiin tähän asemaan mikä transkokemus on nyt, hoidettaisiin rasvaimuin ja laihdutuslääkkein.
        Mediassa luurangonlaihat , rasvaimetyt, (poliittisista syistä terveiksi lasketut)henkilöt kertoisivat että kyllä nyt on ihanaa kun uskalsin olla rohkea kun olen sisäisesti luuranko, se on mun tosin minuus.
        Kunnes laihuudesta kupsahtaisivat.
        Muiden pitäisi vaan olla että: Hienoa, on se hyvä että näin hoidetaan.
        Ehkä parempi vertaus olisi nämä muut kehodysforian muodot.
        Tarkoitan niitä kun henkilö vaatii että jalat tai jotain leikataan pois.
        Entä jos nuoret enenevässä määrin leikkaututtaisivat jalkojaan veks?
        ehkä teitäkin vähän kauhistuttaisi että aivopestäänkö serkkutyttö nyt haluamaan ja saamaan jalkojen poiston.
        Kun nämä sukupuoli leikkaukset ja hoidot eivät minusta eroa mitenkään noista kauhuvertauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti on vapaa ja juuri siksi siitä tykätään, kyllä meidän kaikkien täytyy kestää myös eriäviä mielipiteitä.
        Tämä Mark5 sitä paitsi näyttää kirjoittavan täysin asiallisesti ja kiltisti, minä välillä saatan sanoa jotain kovemmin.
        Se että en usko koko trans-käsitteeseen tai ties mihin sukupuolten monimuotoisuuteen ei ole henkilökohtainen loukkaus teihin henkilönä.
        Kun sinä esitit vertauksen, esitän nyt minäkin.
        Jos nyt anoreksia nostettaisiin tähän asemaan mikä transkokemus on nyt, hoidettaisiin rasvaimuin ja laihdutuslääkkein.
        Mediassa luurangonlaihat , rasvaimetyt, (poliittisista syistä terveiksi lasketut)henkilöt kertoisivat että kyllä nyt on ihanaa kun uskalsin olla rohkea kun olen sisäisesti luuranko, se on mun tosin minuus.
        Kunnes laihuudesta kupsahtaisivat.
        Muiden pitäisi vaan olla että: Hienoa, on se hyvä että näin hoidetaan.
        Ehkä parempi vertaus olisi nämä muut kehodysforian muodot.
        Tarkoitan niitä kun henkilö vaatii että jalat tai jotain leikataan pois.
        Entä jos nuoret enenevässä määrin leikkaututtaisivat jalkojaan veks?
        ehkä teitäkin vähän kauhistuttaisi että aivopestäänkö serkkutyttö nyt haluamaan ja saamaan jalkojen poiston.
        Kun nämä sukupuoli leikkaukset ja hoidot eivät minusta eroa mitenkään noista kauhuvertauksista.

        Kirjoitin tuohon täysin asiallaisen vastauksen, jossa totesin arvostavani sananvapautta mutta olleeni kyllästynyt siihen, että samaa asiaa toitotetaan koko palstan historian ajan, ja TÄMÄ viesti poistetaan :D Talk about sananvapaus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti on vapaa ja juuri siksi siitä tykätään, kyllä meidän kaikkien täytyy kestää myös eriäviä mielipiteitä.
        Tämä Mark5 sitä paitsi näyttää kirjoittavan täysin asiallisesti ja kiltisti, minä välillä saatan sanoa jotain kovemmin.
        Se että en usko koko trans-käsitteeseen tai ties mihin sukupuolten monimuotoisuuteen ei ole henkilökohtainen loukkaus teihin henkilönä.
        Kun sinä esitit vertauksen, esitän nyt minäkin.
        Jos nyt anoreksia nostettaisiin tähän asemaan mikä transkokemus on nyt, hoidettaisiin rasvaimuin ja laihdutuslääkkein.
        Mediassa luurangonlaihat , rasvaimetyt, (poliittisista syistä terveiksi lasketut)henkilöt kertoisivat että kyllä nyt on ihanaa kun uskalsin olla rohkea kun olen sisäisesti luuranko, se on mun tosin minuus.
        Kunnes laihuudesta kupsahtaisivat.
        Muiden pitäisi vaan olla että: Hienoa, on se hyvä että näin hoidetaan.
        Ehkä parempi vertaus olisi nämä muut kehodysforian muodot.
        Tarkoitan niitä kun henkilö vaatii että jalat tai jotain leikataan pois.
        Entä jos nuoret enenevässä määrin leikkaututtaisivat jalkojaan veks?
        ehkä teitäkin vähän kauhistuttaisi että aivopestäänkö serkkutyttö nyt haluamaan ja saamaan jalkojen poiston.
        Kun nämä sukupuoli leikkaukset ja hoidot eivät minusta eroa mitenkään noista kauhuvertauksista.

        Tottakai minua, kuten ketä tahansa heteromiestä, loukkaisi, jos sanottaisiin, ettet ole mies ja vielä päälle kutsuttaisiin tytyksi. Muttet kykenen ymmärtämään tätä. Etkä sitä, että jouduin taistelemaan saadakseni hoidot. Hormoneja ei todellakaan tyrkytetty vaan koko maailma läheisiä myöten toivoi, että jättäisin "tämän hullutuksen". Toki nyt myöhemmin, kun näkivät, kuinka itseinhoisesta ja - tuhoisesta mielisairaalapotilaasta kasvoikin elämäniloinen ja työkykyinen nuorimies tajusivat vihdoin, että transsukupuolisuus on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti on vapaa ja juuri siksi siitä tykätään, kyllä meidän kaikkien täytyy kestää myös eriäviä mielipiteitä.
        Tämä Mark5 sitä paitsi näyttää kirjoittavan täysin asiallisesti ja kiltisti, minä välillä saatan sanoa jotain kovemmin.
        Se että en usko koko trans-käsitteeseen tai ties mihin sukupuolten monimuotoisuuteen ei ole henkilökohtainen loukkaus teihin henkilönä.
        Kun sinä esitit vertauksen, esitän nyt minäkin.
        Jos nyt anoreksia nostettaisiin tähän asemaan mikä transkokemus on nyt, hoidettaisiin rasvaimuin ja laihdutuslääkkein.
        Mediassa luurangonlaihat , rasvaimetyt, (poliittisista syistä terveiksi lasketut)henkilöt kertoisivat että kyllä nyt on ihanaa kun uskalsin olla rohkea kun olen sisäisesti luuranko, se on mun tosin minuus.
        Kunnes laihuudesta kupsahtaisivat.
        Muiden pitäisi vaan olla että: Hienoa, on se hyvä että näin hoidetaan.
        Ehkä parempi vertaus olisi nämä muut kehodysforian muodot.
        Tarkoitan niitä kun henkilö vaatii että jalat tai jotain leikataan pois.
        Entä jos nuoret enenevässä määrin leikkaututtaisivat jalkojaan veks?
        ehkä teitäkin vähän kauhistuttaisi että aivopestäänkö serkkutyttö nyt haluamaan ja saamaan jalkojen poiston.
        Kun nämä sukupuoli leikkaukset ja hoidot eivät minusta eroa mitenkään noista kauhuvertauksista.

        Aikoinaan pohdittiin pitkään hoidetaanko transsukupuolisia vai ei. Päädyttiin lopputulokseen, että se todella kohentaa huomattavasti elämänlaatua ja estää syrjäytymistä ja itsemurhia. Kun vain katsotaan, että hoitoihin otetaan vaan aidot tapaukset. Transsukupuolisia on hoidettu Suomessa 70-luvulta. Olisiko näin, jos apua tarvitsevia ei olisi ja katujaprosentti olisi jotain muuta kuin se 1? Anoreksiaa ei tietenkään hyväksytä, koska se johtaa pikaiseen kuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai minua, kuten ketä tahansa heteromiestä, loukkaisi, jos sanottaisiin, ettet ole mies ja vielä päälle kutsuttaisiin tytyksi. Muttet kykenen ymmärtämään tätä. Etkä sitä, että jouduin taistelemaan saadakseni hoidot. Hormoneja ei todellakaan tyrkytetty vaan koko maailma läheisiä myöten toivoi, että jättäisin "tämän hullutuksen". Toki nyt myöhemmin, kun näkivät, kuinka itseinhoisesta ja - tuhoisesta mielisairaalapotilaasta kasvoikin elämäniloinen ja työkykyinen nuorimies tajusivat vihdoin, että transsukupuolisuus on totta.

        Tyty ei ole haukkumasana, minua on täällä kutsuttu vaikka miksi.
        Uskon että uskot itse olevasi mies mutta minä en jaa näitä uskomuksia eikä suurin osa ihmisistä.
        Ainoastaan poliittinen ilmasto ja lgbt-ryhmien painostus estää hoitamasta menestyksekkäästi dysforiasta kärsiviä.
        Kuten täälläkin on kerrottu, polilta jokainen saa hormoonit.
        Lääkäri menettää työnsä jos edes yrittää hoitaa potilasta ulos haitallisesta sukupuoli-ajatuksestaan.
        Lisäksi yleensä oma halu puuttuu, näissä puitteissa dysforiaa on mahdotonta hoitaa.
        Terapiasta ja lääkityksestä todellakin on ollut apua silloin kun sitä uskallettiin yrittää.
        Katujien määrä tulee räjähtämään, nyt jo heitä on paljon eikä helppo ole tulla esiin.
        Varsinkin kun saa helposti trans ihmisten vihat syyttä päälleen, kuten Sametti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyty ei ole haukkumasana, minua on täällä kutsuttu vaikka miksi.
        Uskon että uskot itse olevasi mies mutta minä en jaa näitä uskomuksia eikä suurin osa ihmisistä.
        Ainoastaan poliittinen ilmasto ja lgbt-ryhmien painostus estää hoitamasta menestyksekkäästi dysforiasta kärsiviä.
        Kuten täälläkin on kerrottu, polilta jokainen saa hormoonit.
        Lääkäri menettää työnsä jos edes yrittää hoitaa potilasta ulos haitallisesta sukupuoli-ajatuksestaan.
        Lisäksi yleensä oma halu puuttuu, näissä puitteissa dysforiaa on mahdotonta hoitaa.
        Terapiasta ja lääkityksestä todellakin on ollut apua silloin kun sitä uskallettiin yrittää.
        Katujien määrä tulee räjähtämään, nyt jo heitä on paljon eikä helppo ole tulla esiin.
        Varsinkin kun saa helposti trans ihmisten vihat syyttä päälleen, kuten Sametti.

        Tässä muutama vuosi sitten tällä palstalla esiintyi samanlainen "kotitarvepsykologi" joka esitti vahvalla rintaäänellä tällaisia samanlaisia mielipiteitä. Häneen ei pätenyt mitkään faktat. Hän käytti nimimerkkiä Taneli ja siksi kaikkia muitakin vastaavia nimitetään nyt taneleiksi.

        Nuo esittämäsi väitteet eivät päde lääketieteessä ja on siksi vaarallisia mielipiteitä kun huomioidaan että tätä palstaa lukee myös sellaiset henkilöt jotka vasta etsivät itseään. Tuollaiset väitteet aiheuttaa vakavaa henkistä rasitusta ja voi johtaa jopa itsemurhiin. Otatko niistä vastuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä muutama vuosi sitten tällä palstalla esiintyi samanlainen "kotitarvepsykologi" joka esitti vahvalla rintaäänellä tällaisia samanlaisia mielipiteitä. Häneen ei pätenyt mitkään faktat. Hän käytti nimimerkkiä Taneli ja siksi kaikkia muitakin vastaavia nimitetään nyt taneleiksi.

        Nuo esittämäsi väitteet eivät päde lääketieteessä ja on siksi vaarallisia mielipiteitä kun huomioidaan että tätä palstaa lukee myös sellaiset henkilöt jotka vasta etsivät itseään. Tuollaiset väitteet aiheuttaa vakavaa henkistä rasitusta ja voi johtaa jopa itsemurhiin. Otatko niistä vastuun?

        Ai siitä tuo Taneli nimitys tulee.
        Kyllä minä tosiasiaa puhun ja tuskimpa kukaan jonkun palstan takia itsemurhaa tekee.
        Nimenomaan hyvä jos hoitoja haluavat rupeaisivat kyseenalaistamaan kokemuksiaan ja miettimään mistä ne johtuvat.
        Toivon että he vaatisivat oikeaa apua eivätkä muuttaisi itseään.
        Kyllä vastuuttomia ovat tässä ihan muut tahot kuin minä, toki sanon joskus turhan kärkkäästi ja pyrin asiallisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siitä tuo Taneli nimitys tulee.
        Kyllä minä tosiasiaa puhun ja tuskimpa kukaan jonkun palstan takia itsemurhaa tekee.
        Nimenomaan hyvä jos hoitoja haluavat rupeaisivat kyseenalaistamaan kokemuksiaan ja miettimään mistä ne johtuvat.
        Toivon että he vaatisivat oikeaa apua eivätkä muuttaisi itseään.
        Kyllä vastuuttomia ovat tässä ihan muut tahot kuin minä, toki sanon joskus turhan kärkkäästi ja pyrin asiallisuuteen.

        Lisäys. Toivon kaikille hyvää ja eritoten nuorille. Yritän kirjoittaa loukkaamatta, valitettavasti en aina onnistu siinä tämän aiheen kohdalla vanrsinkaan, siitä pyydän anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyty ei ole haukkumasana, minua on täällä kutsuttu vaikka miksi.
        Uskon että uskot itse olevasi mies mutta minä en jaa näitä uskomuksia eikä suurin osa ihmisistä.
        Ainoastaan poliittinen ilmasto ja lgbt-ryhmien painostus estää hoitamasta menestyksekkäästi dysforiasta kärsiviä.
        Kuten täälläkin on kerrottu, polilta jokainen saa hormoonit.
        Lääkäri menettää työnsä jos edes yrittää hoitaa potilasta ulos haitallisesta sukupuoli-ajatuksestaan.
        Lisäksi yleensä oma halu puuttuu, näissä puitteissa dysforiaa on mahdotonta hoitaa.
        Terapiasta ja lääkityksestä todellakin on ollut apua silloin kun sitä uskallettiin yrittää.
        Katujien määrä tulee räjähtämään, nyt jo heitä on paljon eikä helppo ole tulla esiin.
        Varsinkin kun saa helposti trans ihmisten vihat syyttä päälleen, kuten Sametti.

        Kyllä taas on viestien poistaminen asiallista. Oikeasti, tästä pitäisi tehdä joku ilmoitus jonnekin. Transihmisiä saa täällä halventaa mielin määrin, mutta kun vastaa ASIALLISESTI viesti poistetaan. Edelleen, juu, tyty EI SINÄNSÄ ole haukkumasana, mutta tottakai se on silloin, jos kyseessä on vuosia miehenä elänyt henkilö. Silloin tarkoitus on mitätöidä henkilön koko persoona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siitä tuo Taneli nimitys tulee.
        Kyllä minä tosiasiaa puhun ja tuskimpa kukaan jonkun palstan takia itsemurhaa tekee.
        Nimenomaan hyvä jos hoitoja haluavat rupeaisivat kyseenalaistamaan kokemuksiaan ja miettimään mistä ne johtuvat.
        Toivon että he vaatisivat oikeaa apua eivätkä muuttaisi itseään.
        Kyllä vastuuttomia ovat tässä ihan muut tahot kuin minä, toki sanon joskus turhan kärkkäästi ja pyrin asiallisuuteen.

        Etkö siis oikeasti ole tietoinen, että yleinen ilmapiiri on aina ollut prosessin vastainen? Me harvat, jotka jaksamme tätä palstaa lukea, luemme jatkuvasti vastaavanlaisia kirjoituksia. Ketään ei prosessiin pakoteta. Luulet, että vanhemmat yrittävät saada epätyypillisen lapsensa väkisin hoitoihin. Taustalla on vuosien katselu vierestä, kun lapsi on jatkuvasti ahdistunut, jatkuvasti erittäin huonolla tuulella tai surullinen, mahdollisesti jopa yrittänyt leikata peniksensä pois ja viimein vanhemmat kertovat lapselle, että olisi mahdollisuus vanhempana elää ihan oikeasti tyttönä/poikana ja näet, kuinka lapsesi silmät kirkastuvat ja tämä kysyy innoissaan, että ihanko totta, onko se oikeasti totta?! Ja lapsi muuttuu iloiseksi ja alkaa odottaa tulevaa innolla. Kiva sitten kertoa, että joudut ensin odottamaan, että kasvat 190-senttiseksi isojalkaiseksi ja partasi alkaa kasvaa, jota joudut loppuelämän kalliissa laserhoidoissa poistamaan, ja äänesi mataloituu miehiseksi, ja kyllähän tämän voisi estää, mutta kun joku on sitä joskus katunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siitä tuo Taneli nimitys tulee.
        Kyllä minä tosiasiaa puhun ja tuskimpa kukaan jonkun palstan takia itsemurhaa tekee.
        Nimenomaan hyvä jos hoitoja haluavat rupeaisivat kyseenalaistamaan kokemuksiaan ja miettimään mistä ne johtuvat.
        Toivon että he vaatisivat oikeaa apua eivätkä muuttaisi itseään.
        Kyllä vastuuttomia ovat tässä ihan muut tahot kuin minä, toki sanon joskus turhan kärkkäästi ja pyrin asiallisuuteen.

        Kun joku nuori etsii itseään ja on epävarma sukupuolestaan hän googlaa. Silloin tämä palsta tulee hänelle luettavaksi. Jos sitten saa lukea tuollaisia väheksyviä ja vaarallisia mielipiteitä, nuorelle se voi käydä hänen psyykkeensä päälle niin vakavasti että se voi johtaa jopa itsetuhoisuuteen. Ainakin se pistää epäilemään ajatuksiaan ja rasittaa psyykettä. Et siis ymmärrä että kaikki eivät ota tällaisia kevyenä nettikirjoitteluna vaan todellakin elämänohjeinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun joku nuori etsii itseään ja on epävarma sukupuolestaan hän googlaa. Silloin tämä palsta tulee hänelle luettavaksi. Jos sitten saa lukea tuollaisia väheksyviä ja vaarallisia mielipiteitä, nuorelle se voi käydä hänen psyykkeensä päälle niin vakavasti että se voi johtaa jopa itsetuhoisuuteen. Ainakin se pistää epäilemään ajatuksiaan ja rasittaa psyykettä. Et siis ymmärrä että kaikki eivät ota tällaisia kevyenä nettikirjoitteluna vaan todellakin elämänohjeinaan.

        Todellakaan en toivo että kukaan tappaa itseään mutta todellakin toivon nuoren kyseenalaistavan transkokemustaan ja etsivän syytä siihen.
        Meillä selvästi on eri käsitys vaarallisista mielipiteistä, ymmärrän sen.
        Eikö se ennemminkin tuo toivoa että tuo esiin muitakin mahdollisuuksia?
        Minä ainakin luulisin niin.
        Ei tarkoitukseni ole lannistaa ketään, päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakaan en toivo että kukaan tappaa itseään mutta todellakin toivon nuoren kyseenalaistavan transkokemustaan ja etsivän syytä siihen.
        Meillä selvästi on eri käsitys vaarallisista mielipiteistä, ymmärrän sen.
        Eikö se ennemminkin tuo toivoa että tuo esiin muitakin mahdollisuuksia?
        Minä ainakin luulisin niin.
        Ei tarkoitukseni ole lannistaa ketään, päinvastoin.

        Tiedän oman kokemukseni kautta kuinka vaikeaa on elää vuosikausia väärässä sukupuolessa ja esittää ympäristön vaatimuksesta sukupuolta jonka kätilö/lääkäri on syntymähetkellä määritellyt pelkästään vilkaisemalla haarainväliin. Se on henkisesti raskasta, mutta onneksi nykynuoret pääsevät hakemaan apua sentään kohtuullisen aikaisin, kunhan ymmärtää etsiä sitä. Olen kuullut monelta transsukupuoliselta saman kommentin joka oli itsellänikin päälimmäisenä, eli luulin olevani ainoa tällainen ihminen maailmassa. Onneksi nykyisin media levittää tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä taas on viestien poistaminen asiallista. Oikeasti, tästä pitäisi tehdä joku ilmoitus jonnekin. Transihmisiä saa täällä halventaa mielin määrin, mutta kun vastaa ASIALLISESTI viesti poistetaan. Edelleen, juu, tyty EI SINÄNSÄ ole haukkumasana, mutta tottakai se on silloin, jos kyseessä on vuosia miehenä elänyt henkilö. Silloin tarkoitus on mitätöidä henkilön koko persoona.

        Ei persoona vaan pelkkä sukupuolikokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö siis oikeasti ole tietoinen, että yleinen ilmapiiri on aina ollut prosessin vastainen? Me harvat, jotka jaksamme tätä palstaa lukea, luemme jatkuvasti vastaavanlaisia kirjoituksia. Ketään ei prosessiin pakoteta. Luulet, että vanhemmat yrittävät saada epätyypillisen lapsensa väkisin hoitoihin. Taustalla on vuosien katselu vierestä, kun lapsi on jatkuvasti ahdistunut, jatkuvasti erittäin huonolla tuulella tai surullinen, mahdollisesti jopa yrittänyt leikata peniksensä pois ja viimein vanhemmat kertovat lapselle, että olisi mahdollisuus vanhempana elää ihan oikeasti tyttönä/poikana ja näet, kuinka lapsesi silmät kirkastuvat ja tämä kysyy innoissaan, että ihanko totta, onko se oikeasti totta?! Ja lapsi muuttuu iloiseksi ja alkaa odottaa tulevaa innolla. Kiva sitten kertoa, että joudut ensin odottamaan, että kasvat 190-senttiseksi isojalkaiseksi ja partasi alkaa kasvaa, jota joudut loppuelämän kalliissa laserhoidoissa poistamaan, ja äänesi mataloituu miehiseksi, ja kyllähän tämän voisi estää, mutta kun joku on sitä joskus katunut.

        Aiemmin on ollut transvastainen mutta nyt mielestäni suorastaan tuputtava on ilmapiiri.
        Kyvaamasi lapsen kannalta toivoisin todella ettei hänelle puh.uttaisikaan tuommoisista "hoidoista".
        Rakkautta ja terapiaa ja hyvää miehen mallia kuvaamallesi pojalle soisin.
        Katujia ei ole vain "joku"vaan paljon.
        Sitäpaitsi millä edes lasketaan katujat?
        Jos katujksi ajatellaan vain ne jotka de-transitioituvat on määrä eri kuin ne jotka katuvat mutta eivät hakeudu esim. koska ovat jo leikkauttaneet niin paljon ja hormonit vaikuttaneet ettei ole paljon tehtävissä kun arpikudostakin on niin paljon.
        Sitten he jotka vain kärsivät siitä pakonomaisesta esittämisestä ja meikkaamisesta kun yrittää mennä läpi ja kokevat ajoittain katumista.
        Oleellista on eritoten fyysinen puoli, keho kärsii valtavasti prosessista.
        Itselläni on kokemusta leikkauksista ja kivuista ja todellakin on iso etu jos ilman niitäkin voisi selvitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän oman kokemukseni kautta kuinka vaikeaa on elää vuosikausia väärässä sukupuolessa ja esittää ympäristön vaatimuksesta sukupuolta jonka kätilö/lääkäri on syntymähetkellä määritellyt pelkästään vilkaisemalla haarainväliin. Se on henkisesti raskasta, mutta onneksi nykynuoret pääsevät hakemaan apua sentään kohtuullisen aikaisin, kunhan ymmärtää etsiä sitä. Olen kuullut monelta transsukupuoliselta saman kommentin joka oli itsellänikin päälimmäisenä, eli luulin olevani ainoa tällainen ihminen maailmassa. Onneksi nykyisin media levittää tietoa.

        Miksi esittää mitään? Miksei voi olla oma itsensä.
        Median panos manipuloijana on nykyään massiivinen todellakin ja koulut ovat myös ahkeria.
        Seta-on todellakin kunnostautunut lasten mielten hämmentämisessä.
        Onneksi oppilaiden vanhemmat protestoivat kun näkevät järkyttyneet lapsensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin on ollut transvastainen mutta nyt mielestäni suorastaan tuputtava on ilmapiiri.
        Kyvaamasi lapsen kannalta toivoisin todella ettei hänelle puh.uttaisikaan tuommoisista "hoidoista".
        Rakkautta ja terapiaa ja hyvää miehen mallia kuvaamallesi pojalle soisin.
        Katujia ei ole vain "joku"vaan paljon.
        Sitäpaitsi millä edes lasketaan katujat?
        Jos katujksi ajatellaan vain ne jotka de-transitioituvat on määrä eri kuin ne jotka katuvat mutta eivät hakeudu esim. koska ovat jo leikkauttaneet niin paljon ja hormonit vaikuttaneet ettei ole paljon tehtävissä kun arpikudostakin on niin paljon.
        Sitten he jotka vain kärsivät siitä pakonomaisesta esittämisestä ja meikkaamisesta kun yrittää mennä läpi ja kokevat ajoittain katumista.
        Oleellista on eritoten fyysinen puoli, keho kärsii valtavasti prosessista.
        Itselläni on kokemusta leikkauksista ja kivuista ja todellakin on iso etu jos ilman niitäkin voisi selvitä.

        Suomessa ei ole kovinkaan monta katujaa, eikä nykyään muuallakaan kun tutkimusmetodit on parantuneet. Nykyisin ei enää saa kertaistumalla hormooneita kuten vielä aiemmin (Suomessa ei ole koskaan ollut noin löysää). Tutkimuksissa käydään moneen kertaan läpi tutkittavan asiat että diagnoosin ja viimekädessä peruuttamattomiin hoitoihin ei pääse kovin helposti. Siksi Suomessa hyvin suuri osa tutkittavista lähetetään kotiin "kasvamaan" ja selvittelemään ajatuksiaan.

        Olet ehkä tulkinnut katumiseksi nekin tilanteet, joissa tutkimuksiin hakeudutaan liian suurin odotuksin ja sitten elämä jatkuukin ennallaan.

        Kyllähän olisi mahtavaa jos tanssukupuolinen voisi elää ilman leikkauksia, mutta kun se ei ole mahdollista nykylääketieteessä.


    • Kukaan ihminen ei ole koskaan koko ihmiskunnan historian aikana tavannut ainuttakaan ihmistä, joka olisi jotain muuta sukupuolta kuin mies tai nainen.
      Jos sellainen omituisuus olisi olemassa, niin olisi kiva tietaa, kuinka he lisääntyvät? Jos he eivät ole miehiä eli hedelmöittäjiä eikä naisia, jotka hedelmöitetään, niin eiväthän he voisi lisääntyä ollenkaan. Muunsukupuolinen on siten tieteellinen mahdottomuus.

      • Anonyymi

        Steriilejä ihmisiä ei voi olla, koska he eivät lisäänny.


      • Anonyymi

        Entäe CIS naiset jotka eivät voi tulla raskaaksi?


    • Odota ihan rauhassa HUSiin tai TAYSiin pääsyä oman tk:n lääkärin kautta. Aikaa toki menee, mutta prosessi ei ole mikään 100m pikajuoksu, ;) :) - ennemminkin loppuelämänpituinen maraton.... kävely. :)

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe