Puuttuu miljardeilta,rummuttaa uutiset,lapiot käteen ja kaivamaan,ei ne Suomeenkaan tyhjästä ole tullut.
Vessat ja puhdas vesi
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen syntynyt 1943. Pääsin juoksevan veden, viemäröinnin ja vesivessan nauttijaksi 1964 koska seurakunta pakkolunasti vanhempieni talon hautausmaata varten.
Ilman pakkolunastusta olisimme jatkaneet entisellään ties miten pitkään.
En tajunnutkaan miten hirveää ne vuodet olivatkaan!
On se vaan perkeleenmoista kitinää. - Anonyymi
Salli nauraa. Ei lapio auta kuivimmilla seuduilla, mm. Afrikassa , mm. Etiopiassa.
Vettä ei lapiolla kaivamalla saa tulemaan. - Anonyymi
Ylessä juttu Somaliasta jossa lähes 2 miljoonaa ilmastopakolalaista ja samanverran konfliktien takia paossa,
Maailmassa 70 miljoonaa pakolaista ja päälle ilmastopakolaiset joille pitäisi saada sisävessat suihkut.- Anonyymi
Elintasopakolaisia ne on, älä levitä valheita! Minun pöydästäni ne syövät, eivät omien kättensä työstä. Miten voi aikaihminen tuollaista soopaa edes kuvitella? Dementiako se jo jyllää vai mikä?
Eiköhän vesivesstkin ole aikamoisia vesien pilaajia, Jossain päin maailmaa varmaan voidaan ihmetellä kuinka voidan pas kantaa juomakelpoiseen veteen..
- Anonyymi
Suomessa pestään autot ja pihat juomakelpoisella vedellä.
Naapuritalon huoltoyhtiön heppuli lotootti keväällä puoli päivää vettä pihaa pestessään. Oli kyllä vähän "Ivanin" näköinen huoltomies.
Normaalisti sen kokoisen pihan olisi voinut olisi lakaista luudallakin tai jotakin muuta mutta ei tuhansia vesilitroja laskea ihan haaskoon.
Vettä oli vähän satanut juuri, että hiekkakaan pöllynnyt.
Talven hiekkoja oli jäänyt ym.
Kun on käynyt maissa jossa puhdas juomavesi ei ole itsestäänselvyys
eikä hanavettäkään kaikissa maissa voi juoda varmuudella,
tuntuu vedenhaasko karmealta
ja joku Suomessa veden maksaakin, asukkaat talon pihanpesun vesilaskussaan.
- Anonyymi
Tuo paskasta mainitseminen joka on yltynyt taas palstapuheenvuoroissa jollakin, on oire!
Siinä dementia ilmenee taantuneena oraalivaiheeseen, jolloin vanhuksen mielenkiinto kohdistuu p*****'n! - Anonyymi
Wesi wessa vie kerralla jonkun viikon juomaveden
- Anonyymi
Sade tuo takasi, emätoobe!
- Anonyymi
Monttu ja riuku on hyvä.
- Anonyymi
Vain Suomessa!!!
- Anonyymi
Kyykky sontiminen on ihan luonnollista aikojen alusta, ja on hyvää lihasjumppaa reisille että pyllylle.
Tekis hyvää monelle palstalaiselle, vaan voisi moni seitenkymppinen olla vaikeuksisssa.
Nyt kesällä hyvää harjotusta puskapissit ja helmat ylös. - Anonyymi
Puhtaan juoma- ja ruokaveden puuttuminen on paha asia. Ilman keittämistä liian bakteeripitoiseen veteen kuolee satojatuhansia ihmisiä joka vuosi.
Suomalaiset ovat rakentaneet ainakin afrikkaan kaivoja kehitysapuprojekteina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017213
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524856- 794549
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?684256- 1324148
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263168Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82888- 392448
- 472357
- 2092258