Nainen työpaikalla

Anonyymi

Miten suoraan mielestänne työpaikalla voi edetä? Minulla on kyllä kokemusta ja olen jo keski-ikäinen, mutta hieman arveluttaa kun on työympäristö kyseessä. Työskentelemme samalla osastolla toimistotyössä, mutta eri tehtävissä. Näemme työn vuoksi kerran viikossa eräässä kokouksessa ja muuten toisinaan käytävällä tai muissa yleisissä tiloissa. Meillä ei valitettavasti ole työtehtävien vuoksi yleensä mitään asiaa toisillemme, toki voi tehdä tikusta asiaa ja olen muutaman kerran tehnytkin. Keskustelut synkkaa hyvin yhteen ja kiinteää silmäpeliä on jatkunut jo yli puoli vuotta, varsinkin kokouksissa joissa pyrin aina istumaan katsekontaktiin sopivasti. Kerran kosketin muka ohimennen häntä kopiohuoneessa käsivarteen, jolloin hän katsoi minua ja naurahti. Pari kuukautta sitten ehdotin kahvittelua työkaverien kesken, johon hän vaan naurahti ja kommentoi että katsotaan... Tiedän että hän on sinkku ja flirttailusta näkee, että hänellä on kokemusta naisista.

Onko työpaikalla mielestänne sopivaa toimia rohkeammin?

183

1617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tai mitäs jos et etenis... vai ihanko oikeesti valitset muutaman vuoden synnin nautintoa täällä ja sen perään oikeudenmukaisen rangaistuksesi eli ikuisuuden helvetissä? Mitäs jos tekisitkin parannuksen Jumalan edessä ja ottaisit vaarin Hänen tiestään? Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. Vielä ehdit, mutta aikaa ei ole paljoa. Ethän tiedä huomisestakaan, ja ajan rajan toisella puolella on jo liian myöhäistä katua. Jeesuksen herruus elämässä vie todelliseen ja pysyvään onneen (vaikka se maksaakin suosiosi, maineesi ja tilapäisen synnin tuottamaan nautinnon...ne ei ole YHTÄÄN MITÄÄN Jeesuksen tuntemisen rinnalla). Anna pelastaa itsesi tän nurjan ja kieron sukupolven keskeltä <3

"Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen" (Mark.8:35, Jeesuksen sanat)

Kaunista jatkoa sinulle <3

• Anonyymi

Eikö Hän sanonut myös, se joka on syytön, heittäköön ensimmäisen kiven? Ja sallikaa kaikkien lasten tulla minun tykö. Eikä Hän kuollut, jotta me saisimme syntimme anteeksi?
        En ole ap, en enkä kovin uskinollinenkaan, mutta se Jumala ja Jeesus jonka minä tunnen on suvaitsevainen.
        Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia, meistä ei kukaan varmasti tiedä, kenet kohtaamme kuoltuamme, jos ketään. Siksi eletään elämäämme, niin kuin itselle ja lähimmäisille on hyvä.

Ap:lle. Joskus pohtinut samaa ja työpaikka on tosiaan haaste, lisä haaste kun töihin en halua ongelmia.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta. Työpaikalla on tosiaan hankala toimia, koska täytyy huomioida organisaatiokulttuuri ja korrekti käytös. Kiirehdin tätä asiaa koska meillä molemmilla on pitkä kesäloma lähes samaan aikaan elokuussa eli sitä ennen pitäisi tehdä jokin liike, koska kuten kaikki tiedämme näistä asioista ei tule mitään jos ne liikaa pitkittyvät. Olen tavannut aikaisemmat kumppanini vapaa-ajalla jolloin oli helppo lähestyä ja tehdä aloite, kun ei tarvinnut välittää muodollisuuksista. Luultavasti on viisainta uudistaa kahvilakutsu, eikä miettiä mitään repäisevämpiä toimia :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Työpaikalla on tosiaan hankala toimia, koska täytyy huomioida organisaatiokulttuuri ja korrekti käytös. Kiirehdin tätä asiaa koska meillä molemmilla on pitkä kesäloma lähes samaan aikaan elokuussa eli sitä ennen pitäisi tehdä jokin liike, koska kuten kaikki tiedämme näistä asioista ei tule mitään jos ne liikaa pitkittyvät. Olen tavannut aikaisemmat kumppanini vapaa-ajalla jolloin oli helppo lähestyä ja tehdä aloite, kun ei tarvinnut välittää muodollisuuksista. Luultavasti on viisainta uudistaa kahvilakutsu, eikä miettiä mitään repäisevämpiä toimia :)

Jos ja kun hän lähtee kanssasi kahville niin miten ajattelit asian avata?

Ihan vaan vinkin toivossa kyselen omaan tilanteeseeni :)

• Anonyymi

Että sitten sen Jeesuksen tännekin toit?
        Anna ihmisten olla rauhassa, jokainen löytää sen itse jos haluaa. Ei sullekaan homoutta kukaan tuputa.
        Miten uskova ihminen eksyy lesbopalstalle? 😅😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ja kun hän lähtee kanssasi kahville niin miten ajattelit asian avata?

Ihan vaan vinkin toivossa kyselen omaan tilanteeseeni :)

Ehdotin eilen kahville menoa uudelleen ja hän suostui, joten tähän saakka kaikki hyvin:) Aika on tietysti sovittu myös. Ajattelin aloittaa keskustelun pride-viikosta, koska asia on ajankohtainen ja on ilmiselvää että kyseessä on l- tai bi-nainen. En ryhdy mitään suoria ehdotuksia tai avauksia tekemään heti ellei sellainen tilanne tule ja tuskin tulee. Olennaista on tutustua paremmin ja saada kahdenkeskinen kanssakäyminen jatkumaan, vaihtaa puhelinnumeroita yms. Kokemukseni mukaan sen jälkeen asiat menevät luonnostaan eteenpäin, jos molemmilla on kiinnostusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehdotin eilen kahville menoa uudelleen ja hän suostui, joten tähän saakka kaikki hyvin:) Aika on tietysti sovittu myös. Ajattelin aloittaa keskustelun pride-viikosta, koska asia on ajankohtainen ja on ilmiselvää että kyseessä on l- tai bi-nainen. En ryhdy mitään suoria ehdotuksia tai avauksia tekemään heti ellei sellainen tilanne tule ja tuskin tulee. Olennaista on tutustua paremmin ja saada kahdenkeskinen kanssakäyminen jatkumaan, vaihtaa puhelinnumeroita yms. Kokemukseni mukaan sen jälkeen asiat menevät luonnostaan eteenpäin, jos molemmilla on kiinnostusta.

No tuohan helpottaa asian lähestymistä jos on ilmiselvä l/bi. Ei tarvitse ainakaan pelätä suhtautumista yms vaan nyt ainoastaan keskinäinen kemia merkitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuohan helpottaa asian lähestymistä jos on ilmiselvä l/bi. Ei tarvitse ainakaan pelätä suhtautumista yms vaan nyt ainoastaan keskinäinen kemia merkitsee.

Eihän pelkkä kemia riitä mihinkään, täytyy synkata muutenkin. Ja miksi kukaan edes lähestyisi muita kuin l/bi-naisia, tuskin vahingossakaan, tunnistaa kuitenkin aika helposti varsinkin jos flirttaillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän pelkkä kemia riitä mihinkään, täytyy synkata muutenkin. Ja miksi kukaan edes lähestyisi muita kuin l/bi-naisia, tuskin vahingossakaan, tunnistaa kuitenkin aika helposti varsinkin jos flirttaillaan.

No mun mielestä synkkaaminen on just sitä kemiaa.

• Anonyymi

Sorry vaan, mutta jokainen löytää Jeesuksen ihan itse halutessaan. Tää palsta oki lesboille ehkä kumppania etsiville, ei Jeesusta etsiville. Väärä palsta sulla.

• Anonyymi

Nyt on aivan pakko rohkaistua ja kysyä, että missä päin sitä ollaan? :)

• Anonyymi

Helsingissähän tämä työpaikka sijaitsee:)

• Anonyymi

Mä ainakin toivon, et mua lähestyttäis! Siis jos ois oikeesti kiinnostu ja osais tehdä sen korrektisti eikä kaunaile/ilkeile jos en oiskaan kiinnostunu. Pahoittelee sit jos on tulkinnu tilannetta väärin ja tarkistaa et tilanne ok :)

• Anonyymi

Kiva kuulla palautetta:) Eipä näin aikuisena naisena tulisi mieleenkään ryhtyä ilkeilemään tuollaisesta syystä, eihän kenelläkään ole velvollisuutta kiinnostua.

• Anonyymi

Teidän juttunne kuulostaa hyvältä! Kerro sitten myöhemmin miten asia etenee. Hyvä että et alkanut työpaikalla ehdottelemaan tai muuta vastaavaa, olisi voinut syntyä aika kumma tilanne.

Itselläni on ihan hassu tilanne, kun yksi varattu nainen flirttailee minulle työpaikalla. Yritän suhtautua asiaan vaan leikkinä ja kyllähän se keventää työpäivää, tykkään flirttailusta yleensäkin. Silti tuntuu vähän kummalta koko juttu.

• Anonyymi

Onko tämä nainen hetero? Olin itse kerran ihastunut heteronaiseen ja hän flirttaili kyllä minulle. Heterot saattavat testata viehätysvoimaansa naisiinkin, varatutkin.

• Anonyymi

Tai aiemmin hetero nainen voi ihastua tai rakastua oikeasti naiseen ja olla itsekin hyvin hämmentynyt asiasta. Ilman mitään flurtin tai seksin testaamista hän voi oikeasti ihastua. Ja olla hyvin hämmentynyt.

• Anonyymi

Ei ole hetero eikä ihastunut tai hämmentynyt. Tämä nainen katselee minua avoimen seksuaalisesti, suorastaan röyhkeästi välillä. Hän ei kumminkaan käyttäydy niin kuin ihastunut nainen käyttäytyy toista naista kohtaan. Tämä tilanne herättää minussa ristiriitaisia ajatuksia, toisaalta on tietty imartelevaa kun joku katsoo noin, mutta toisaalta tuntuu vähän loukkaavalta, kun nähdään pelkästään seksuaalisesti ja vielä varattu ihminen! Olen hänen kanssaan työn vuoksi aika usein tekemisissä ja olen huomannut, ettei hän paljonkaan arvosta minua ihmisenä. Toisaalta on hauska flirttailla ja olen vähän mennyt mukaankin siihen, itsepähän aloitti. Hassu tilanne jotenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai aiemmin hetero nainen voi ihastua tai rakastua oikeasti naiseen ja olla itsekin hyvin hämmentynyt asiasta. Ilman mitään flurtin tai seksin testaamista hän voi oikeasti ihastua. Ja olla hyvin hämmentynyt.

Oih, mistä sen ihastuksen tunnistaisi sieltä hämmennyksen keskeltä....

• Anonyymi

Jatkan vielä, olen ajatellut tämän liittyvän siihen yleiseen ilmiöön, että kun tulee tiettyyn ikään, niin ei enää kunnioiteta. Meidän kulttuurissamme vain nuoria kunnioitetaan. Vanhempi nainen ei enää kelpaisi kuin johonkin sivuseikkaan kuten seksiin. Ajatellaan että tuolle välttää mikä vaan ja sen voi avoimesti osoittaa. Tällaista on kun vanhenee, ennen olla toista, oi niitä aikoja!

Nyt lopetan tämän valituksen toisen aloittamassa ketjussa :) Tuli vaan aiheesta mieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan vielä, olen ajatellut tämän liittyvän siihen yleiseen ilmiöön, että kun tulee tiettyyn ikään, niin ei enää kunnioiteta. Meidän kulttuurissamme vain nuoria kunnioitetaan. Vanhempi nainen ei enää kelpaisi kuin johonkin sivuseikkaan kuten seksiin. Ajatellaan että tuolle välttää mikä vaan ja sen voi avoimesti osoittaa. Tällaista on kun vanhenee, ennen olla toista, oi niitä aikoja!

Nyt lopetan tämän valituksen toisen aloittamassa ketjussa :) Tuli vaan aiheesta mieleen.

En nyt todellakaan allekirjoita tuota. Itselläsi ilmeisesti ollut huonoja kokemuksia? Todella surullista mutta ei voi sanoa olevan yleinen ilmiö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt todellakaan allekirjoita tuota. Itselläsi ilmeisesti ollut huonoja kokemuksia? Todella surullista mutta ei voi sanoa olevan yleinen ilmiö.

Kiva kuulla ettei kaikilla vanhemmilla naisilla ole tällaisia kokemuksia. Kun puhuin asiasta kahden ystävän kanssa, he tunnistivat kokemukseni ja näkivät sen liittyvän ikään. Heidänkin mielestään vanhoja naisia kohdellaan eri tavalla kuin nuoria. Kai se voisi liittyä johonkin muuhunkin, mutta mikään muu ei ole muuttunut olennaisesti ainakaan omalla kohdallani tai tietty ulkonäkö on muuttunut mutta sehän liittyy ikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole hetero eikä ihastunut tai hämmentynyt. Tämä nainen katselee minua avoimen seksuaalisesti, suorastaan röyhkeästi välillä. Hän ei kumminkaan käyttäydy niin kuin ihastunut nainen käyttäytyy toista naista kohtaan. Tämä tilanne herättää minussa ristiriitaisia ajatuksia, toisaalta on tietty imartelevaa kun joku katsoo noin, mutta toisaalta tuntuu vähän loukkaavalta, kun nähdään pelkästään seksuaalisesti ja vielä varattu ihminen! Olen hänen kanssaan työn vuoksi aika usein tekemisissä ja olen huomannut, ettei hän paljonkaan arvosta minua ihmisenä. Toisaalta on hauska flirttailla ja olen vähän mennyt mukaankin siihen, itsepähän aloitti. Hassu tilanne jotenkin.

Kertoisitko missä tällainen tilanne on? Tiedän nimittäin yhden samantapaisen jutun:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertoisitko missä tällainen tilanne on? Tiedän nimittäin yhden samantapaisen jutun:)

En nyt viitsi kertoa missä. Varmaan monessakin työpaikassa voi olla vastaavia :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minä taas olen kuvitellut olevani hetero, kunnes ihastuin työpaikalla toiseen naiseen. En ole häntä kohtaan avoimen seksuaalunen, en katso häntä siten, en vihjaile, mutta en myöskään hae kokeiluja tai kokemuksia. Olen oikeasti ihastunut ja hämmentynyt. Jos uskaltaisin pyytää höntä ulos olisin hyvin tosissani, en hakemassa heterona kokemuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minä taas olen kuvitellut olevani hetero, kunnes ihastuin työpaikalla toiseen naiseen. En ole häntä kohtaan avoimen seksuaalunen, en katso häntä siten, en vihjaile, mutta en myöskään hae kokeiluja tai kokemuksia. Olen oikeasti ihastunut ja hämmentynyt. Jos uskaltaisin pyytää höntä ulos olisin hyvin tosissani, en hakemassa heterona kokemuksia.

Mun mielestä siinä on aina jotain koskettavaa kun itseään heterona pitänyt ihastuu samaan sukupuoleen.

Edellyttää henkilöltä rohkeutta myöntää tunteita edes itselleen, saati tehdä asian edistämiseksi jotain. Eikä tuossa tilanteessa tosiaan haeta helppoa ja nopeaa mielihyvää, sillä asia on itsellekin vakava itsetutkiskelun paikka.

Siitä huolimatta, vaikka usein tältä tuntuu, niin vaikeimmalta se tuntuu omassa päässä ja ajatuksissa. Anna palaa vaan, jos olet löytänyt rakkauden!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä siinä on aina jotain koskettavaa kun itseään heterona pitänyt ihastuu samaan sukupuoleen.

Edellyttää henkilöltä rohkeutta myöntää tunteita edes itselleen, saati tehdä asian edistämiseksi jotain. Eikä tuossa tilanteessa tosiaan haeta helppoa ja nopeaa mielihyvää, sillä asia on itsellekin vakava itsetutkiskelun paikka.

Siitä huolimatta, vaikka usein tältä tuntuu, niin vaikeimmalta se tuntuu omassa päässä ja ajatuksissa. Anna palaa vaan, jos olet löytänyt rakkauden!

Olet oikeassa, ettei tilanne ole itsellekään helppo. Olen työstänyt asiaa yli 2 vuotta ja n 6 kk olen itselleni rehellisesti tunnustanut, että olen bi ja auttamatta ihastunut naiseen. Vielä en ole osannut esimerkiksi ystävilleni puhua asiasta. Joten kyseessä ei todellakaan ole millään jännä kokeilu vaan aluksi se oli kriisi, nyt ihana tunne jonka käsittely tai edistämisohjeet puuttuu. Olen jo sinut itseni kanssa, mutta olen epävarma edistämään tai selvittämään asiaa tai tekemään aloitetta. Mutta hän on ihana ja sekoittanut pääni ja sydämeni täysin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa, ettei tilanne ole itsellekään helppo. Olen työstänyt asiaa yli 2 vuotta ja n 6 kk olen itselleni rehellisesti tunnustanut, että olen bi ja auttamatta ihastunut naiseen. Vielä en ole osannut esimerkiksi ystävilleni puhua asiasta. Joten kyseessä ei todellakaan ole millään jännä kokeilu vaan aluksi se oli kriisi, nyt ihana tunne jonka käsittely tai edistämisohjeet puuttuu. Olen jo sinut itseni kanssa, mutta olen epävarma edistämään tai selvittämään asiaa tai tekemään aloitetta. Mutta hän on ihana ja sekoittanut pääni ja sydämeni täysin..

Onko hänellä tunteita sinua kohtaan ja tietääkö ihastuksestasi? Yleensä toinen vaistoaa asian vaikka ajattelisit ettei, 2,5 v pitkä aika pitää ihastuminen piilossa. Ette varmaankaan tapaa usein, jos olet siinä onnistunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kaksi vuotta ollut ihastunut samaan naiseen? Vai sen ajan työstänyt tätä uutta puolta itsestäsi?

Oletko paljon tekemisissä tämän naisen kanssa? Tiedätkö hänen tunteistaan?

Tsemppiä joka tapauksessa! Kyllä se toiminnan aikakin vielä koettaa että pääset lähestymään ihastustasi :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kaksi vuotta ollut ihastunut samaan naiseen? Vai sen ajan työstänyt tätä uutta puolta itsestäsi?

Oletko paljon tekemisissä tämän naisen kanssa? Tiedätkö hänen tunteistaan?

Tsemppiä joka tapauksessa! Kyllä se toiminnan aikakin vielä koettaa että pääset lähestymään ihastustasi :)

No sekä että. Ei tosiaan nähdä päivittäin koska kyseessä sivutyö,mutta talvella ehkä keskimäärin pari kertaa viikossa. En ole tunteistani hänelle puhunut, ehkä hän vaistoaa jotain. Mä olin alussa havaitsevinani pitkiä katseitseita ja siksi ehkä häneen kiinnitinkin huomiota. Mutta nyt oon niin ihastunut... Huokaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sekä että. Ei tosiaan nähdä päivittäin koska kyseessä sivutyö,mutta talvella ehkä keskimäärin pari kertaa viikossa. En ole tunteistani hänelle puhunut, ehkä hän vaistoaa jotain. Mä olin alussa havaitsevinani pitkiä katseitseita ja siksi ehkä häneen kiinnitinkin huomiota. Mutta nyt oon niin ihastunut... Huokaus.

Jos on vapaa nainen kyseessä, niin pyydä vaikka kahvilaan. Siellä sitten tutustutte paremmin ja näet miten hän käyttäytyy sinua kohtaan työpaikan ulkopuolella. Kahvilakutsu on sopivan neutraali ja kun olette noin kauan tunteneet, niin on ihan luontevaa kahvitella työkaverien kesken. Rohkeasti vaan, et voi menettääkään mitään.

• Anonyymi

Ajatelkaa nyt kaikki vähän, lopettakaa työpaikoilla sählääminen ja etsikää naisseuranne muualta. Itse en voisi kuvitellakaan käyttäytyväni tuolla tavoin. Keskityn työpaikalla sataprosenttisesti työhöni, siksihän siellä ollaan. Turhat höpinät ja flirttailut eivät sovi työympyröihin, siellä on pysyttävä asiallisena. Suuttuisin jos joku alkaisi minua yrittämään työpaikalla.

• Anonyymi

Onhan paljonkin pareja jotka ovat löytäneet toisensa työpaikalla.

• Anonyymi

Tuskin siitä on mitään vaaraa, tiukkapipoinen tosikko saa varmasti olla rauhassa vapaa-ajallakin.

• Anonyymi

Kukaan tuskin ”tahallisesti” kiinnostuu työkaverista. Sille ei kuitenkaan voi meistä yksikään mitään keneen ihastuu. Se tunne kun toista kohtaan syttyy niin tuskin enään mietitään sitä, onko ympäristö paras mahdollinen. Ihastuminen ja samanhenkisten ihmisten kohtaaminen ovat ihania asioita, miksi tulisi kokea syyllisyyttä siitä, vaikka työpaikka olisikin sama? Ja toisaalta, niinkuin sanottu, moni löytää ihastuksen ja mahdollisen kumppanin juuri työn kautta. Se kuitenkin on ympäristö, jossa vietämme suurimman osan ajastamme, missä on myös helppo tutustua ja luoda tuttavuuksia samanhenkisiin ihmisiin. Tänä päivänä jo ajattelisi, että yhteisen työyhteisön ei tulisi olla este tai hidaste ihastumiselle. Mikäli tilanne on näiden kahden ihmisen välillä ok ja tunteet molemminpuolisia, ei sen tulisi muillekaan olla ongelma. Rakkautta jokaisen kesään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan tuskin ”tahallisesti” kiinnostuu työkaverista. Sille ei kuitenkaan voi meistä yksikään mitään keneen ihastuu. Se tunne kun toista kohtaan syttyy niin tuskin enään mietitään sitä, onko ympäristö paras mahdollinen. Ihastuminen ja samanhenkisten ihmisten kohtaaminen ovat ihania asioita, miksi tulisi kokea syyllisyyttä siitä, vaikka työpaikka olisikin sama? Ja toisaalta, niinkuin sanottu, moni löytää ihastuksen ja mahdollisen kumppanin juuri työn kautta. Se kuitenkin on ympäristö, jossa vietämme suurimman osan ajastamme, missä on myös helppo tutustua ja luoda tuttavuuksia samanhenkisiin ihmisiin. Tänä päivänä jo ajattelisi, että yhteisen työyhteisön ei tulisi olla este tai hidaste ihastumiselle. Mikäli tilanne on näiden kahden ihmisen välillä ok ja tunteet molemminpuolisia, ei sen tulisi muillekaan olla ongelma. Rakkautta jokaisen kesään.

Nimenomaan! Tuskin kukaan menee tarkoituksella työpaikalle sähläämään ja etsimään naisia, mutta joskus työpaikalla vaan voi johonkuhun silmänsä iskeä. Ei tosin työaikana tai-paikalla ole kovin korrektia alkaa toista liehittelemään ainakaan kovin suorasti, mutta monet on toisensa työpaikalta löytäneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan! Tuskin kukaan menee tarkoituksella työpaikalle sähläämään ja etsimään naisia, mutta joskus työpaikalla vaan voi johonkuhun silmänsä iskeä. Ei tosin työaikana tai-paikalla ole kovin korrektia alkaa toista liehittelemään ainakaan kovin suorasti, mutta monet on toisensa työpaikalta löytäneet.

Ei se nyt noin paha juttu ole, mutta vähän kyllä kieltämättä välillä häiritsee keskittymistä kun ajatukset menee sekaisin :) Tietty se voi vaikuttaa työhönkin ja silloin pitäisi lopettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se nyt noin paha juttu ole, mutta vähän kyllä kieltämättä välillä häiritsee keskittymistä kun ajatukset menee sekaisin :) Tietty se voi vaikuttaa työhönkin ja silloin pitäisi lopettaa.

Voi meni kommentti väärään kohtaan! Tarkoitin tuolle ihmiselle joka suuttuu flirttailusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi meni kommentti väärään kohtaan! Tarkoitin tuolle ihmiselle joka suuttuu flirttailusta.

Joo, toki voi suutahtaakin jos flirtti on yksipuolist ja mautonta ja häiritsevää, mutta kyllä muuten sopii ihan työpaikallekin.
        Itse ajattelen että työ on osa elämää, siellä vietetään kuitenkin n. 1/3 elämästä, ja työelämässä solmitaan usein muitakin tärkeitä ihmissuhteita kuin parisuhteita. Joskus voi käydä niin että siellä pääsee ihastumaankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, toki voi suutahtaakin jos flirtti on yksipuolist ja mautonta ja häiritsevää, mutta kyllä muuten sopii ihan työpaikallekin.
        Itse ajattelen että työ on osa elämää, siellä vietetään kuitenkin n. 1/3 elämästä, ja työelämässä solmitaan usein muitakin tärkeitä ihmissuhteita kuin parisuhteita. Joskus voi käydä niin että siellä pääsee ihastumaankin.

Nimenomaan on yleistä ihastua työpaikalla ja flirttailla tietty saa vaikka ei olisi ihastunutkaan, hauskaahan se vaan on, eikä ole niin vakavaa jos ajatukset hetkeksi häiriintyy. Muutenkin nykyään suositellaan lyhyitä taukoja työpäivään, niin työkin sujuu paremmin.

• Anonyymi

Mun työpaikalla on ihana muodokas nainen, nam! Voi kunpa saisin hänet.

• Anonyymi

Lisää vihjeitä, kiitos. ;)

• Anonyymi

Hän on kyllä luultavasti huomannut ihastumiseni..

• Anonyymi

Ihmiset on mukavia ja huomaavaisia kyllä ilman ihastumistakin, joten eipä välttämättä... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on kyllä luultavasti huomannut ihastumiseni..

Ihastumisen huomaa vähintään katseesta, vaikka yrittäisi muuten peittää. Katsettaan ei voi hallita tai sitten täytyy katsoa koko ajan poispäin :) Mutta miksi ihastuminen pitäisi peittää, eikö se pidäkin näkyä toiselle, ei kai asia muuten voi edetä!

• Anonyymi

Tylsää, kun kaikki nyt miettii että missä? Voi olla missäpäin Suomea vaan.. ei kuitenkaan osu omalle kohdalle.
      Itsellä myös ihastus työpaikalla ja nuorempaan naiseen ja siksi yrittänyt työntää mielestä ajatusta vaikka toisaalta olisi mukava tutustua häneen. Onneks enme näe joka päivä.
      T. M

• Anonyymi

Minulla ihastus vanhempaan naiseen.

• Anonyymi

Ihastunut itseäni vanhempaan naiseen. M kirjaimella alkavaan. Mutta tuskin sama kuitenkaan. Miksi ihastuksen tunnetta täytyisi työntää pois?

• Anonyymi

Pakko yrittää unohtaa koska toinen ei luultavasti ole ihastunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihastunut itseäni vanhempaan naiseen. M kirjaimella alkavaan. Mutta tuskin sama kuitenkaan. Miksi ihastuksen tunnetta täytyisi työntää pois?

Täällä työssä nuorempaan naiseen ihastunut M nainen Helsingistä. Kerro vaikka nimikirjaimet tai joku työhön /harrastukseen liittyvä vinkki, josta voisin sinut tunnistaa, jos hki täsmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko yrittää unohtaa koska toinen ei luultavasti ole ihastunut.

Mikä saa sinut ajattelemaan että toinen ei voisi olla kiinnostunut? Mielenkiinnosta kysyn, kun itsellä ehkä vastaavanlainen tilanne, ja toista on välillä hyvin vaikea lukea koska hänen käytös on vaihtelevaa minua kohtaan.. Tiedätkö, onko hän kiinnostunut naisista? Ja tietääkö hän sinun olevan.. se hankaloittaa oman kokemuksen mukaan aika paljonkin, jos toisen osalta em. Nämä epäselviä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä saa sinut ajattelemaan että toinen ei voisi olla kiinnostunut? Mielenkiinnosta kysyn, kun itsellä ehkä vastaavanlainen tilanne, ja toista on välillä hyvin vaikea lukea koska hänen käytös on vaihtelevaa minua kohtaan.. Tiedätkö, onko hän kiinnostunut naisista? Ja tietääkö hän sinun olevan.. se hankaloittaa oman kokemuksen mukaan aika paljonkin, jos toisen osalta em. Nämä epäselviä..

Lisään vielä, että sitä voi yrittää käyttäytyä mahdollisimman neutraalisti, jos ei ole varma voisiko toinen edes nähdä itseään suhteessa naisen kanssa. Vaikka olis itse ihastunut. Pelko toisen (myös itsensä) asettamisesta kiusalliseen tilanteeseen on silloin suurempi. Niin typerältä ja aralta kuin kuulostaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että sitä voi yrittää käyttäytyä mahdollisimman neutraalisti, jos ei ole varma voisiko toinen edes nähdä itseään suhteessa naisen kanssa. Vaikka olis itse ihastunut. Pelko toisen (myös itsensä) asettamisesta kiusalliseen tilanteeseen on silloin suurempi. Niin typerältä ja aralta kuin kuulostaakin.

Jos ei tiedä toisen suuntautumista, sen saa selville kun ottaa aiheen yleisellä tasolla esille ja katsoo miten toinen reagoi. Täytyy tietysti myös tehdä oma suuntautuminen selväksi, voi olla ettei se toinenkaan tiedä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli kerran sellainen tilanne, että yksi nainen käyttäytyi tosi vaihtelevasti mua kohtaan. Nähtiin monta kertaa viikossa työn takia ja välillä hän oli yliystävällinen ja välillä taas tiuski tai ei puhunut mitään. Käytös muuttui siis ilman mitään syytä ja saattoi vaihdella ihan päivittäin. Myös kaikki tosi pienikin mitä sanoin vaikutti ihan suhteettomasti häneen. Oli usein sellainen olo ettei uskalla sanoa mitään, kun ei tiedä mistä hän suuttuu tai loukkaantuu. Tätä jatkui kauan ja lopuksi suutuin hänelle tästä käytöksestä ja otin etäisyyttä. Myöhemmin kuulin että tämä nainen oli ollut ihastunut muhun, mikä yllätti täysin. Hänellä oli kai jotain psyykkisiä ongelmia ja se varmaan vaikutti myös asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No varsinkin siinä vaiheessa, kun molemmat varattuja. Vinkkejä miten saada ihastus pois? Koko ajan ruoskin itseäni, että olen mennyt ihastumaan. Jatkunu jo monta kuukautta ääh. Helpotusta ei näy. Huomaan jo et alettu molemmat välttelee toisiamme. Pitkät katseet ei ainakaan auta asiaa. :(

• Anonyymi

Mikään ei ole niin tuskallista kuin varattuun (varattuna) ihastuminen! Mitä enemmän ihastuksen kohteen yrittää työntää mielestään, sitä nopeammin hän sinne taas kaikessa suloisuudessaan pujahtaa :) Tunteitaan ei voi komentaa. Käytöksensä ja toimintansa voi kuitenkin valita, vaikka katseet paljastavatkin tunteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikään ei ole niin tuskallista kuin varattuun (varattuna) ihastuminen! Mitä enemmän ihastuksen kohteen yrittää työntää mielestään, sitä nopeammin hän sinne taas kaikessa suloisuudessaan pujahtaa :) Tunteitaan ei voi komentaa. Käytöksensä ja toimintansa voi kuitenkin valita, vaikka katseet paljastavatkin tunteet.

Kannattaa tehdä loppu ihastumisesta ja ottaa etäisyyttä, jos kerran olette varattuja. Turha pitää hengissä ihastusta, joka ei voi johtaa mihinkään. Aluksi voi tuntua että siitä on iloa, mutta vähitellen tilanne alkaa turhauttaa ja muuttuu rasitteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No varsinkin siinä vaiheessa, kun molemmat varattuja. Vinkkejä miten saada ihastus pois? Koko ajan ruoskin itseäni, että olen mennyt ihastumaan. Jatkunu jo monta kuukautta ääh. Helpotusta ei näy. Huomaan jo et alettu molemmat välttelee toisiamme. Pitkät katseet ei ainakaan auta asiaa. :(

Ihastuksen saa pois kun tekee arvion tilanteesta järkipohjalta. Vertaa nykytilannettaan mahdolliseen tulevaan sen pohjalta mitä tietää, esim. työpaikalla voi tulla ongelmia, lähisuhteet, muut järjestelyt. Sitten pohtii ihastuksen kohteen huonoja piirteitä, työpaikalla ne näkyvät kyllä. Jaksaisiko sellaista ihmistä edes loppuelämäänsä, mistä asioista tulisi jatkuvasti riitaa yms. Sen jälkeen päättää mennä töihin puhtaalta pöydältä ja pysyä tiukasti asialinjalla, vaikka toinen yrittäisi mitä tahansa.

• Anonyymi

Tosi hyviä kommentteja ja niistä oli paljon apua. Kyllä mä uskon, et tää ihastus menee ohi. Onneks ei olla paljoo samoissa vuoroissa. :D ainakin käytös mua kohtaan silläkin muuttunu töykeeks. Auttaa asiaa. Niinku munki käytös töykeetä. Mulla on aivan ihana nainen ja en ikinä haluis satuttaa häntä. Siks tää ollukin niin raastavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyviä kommentteja ja niistä oli paljon apua. Kyllä mä uskon, et tää ihastus menee ohi. Onneks ei olla paljoo samoissa vuoroissa. :D ainakin käytös mua kohtaan silläkin muuttunu töykeeks. Auttaa asiaa. Niinku munki käytös töykeetä. Mulla on aivan ihana nainen ja en ikinä haluis satuttaa häntä. Siks tää ollukin niin raastavaa.

Toi töykeä käytös auttaa takuulla :D Ei kukaan jaksa olla kauaa ihastunu töykeään tyyppiin, siinä tunteet haihtuu äkkiä. Kylmän etäinen käytös on kans hyvä. Ei kannata kuitenkaan riitelemään alkaa duunipaikalla, pidä matalaa profiilia!

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa tehdä loppu ihastumisesta ja ottaa etäisyyttä, jos kerran olette varattuja. Turha pitää hengissä ihastusta, joka ei voi johtaa mihinkään. Aluksi voi tuntua että siitä on iloa, mutta vähitellen tilanne alkaa turhauttaa ja muuttuu rasitteeksi.

Se onkin hirmu helppoa tehdä ihastumisesta loppu tuolleen että koittaa vain ajatella järkevästi 😁 Ei oo toiminu ainakaan mulla, mutta hyvä jos jollakulla toimii 😉

• Anonyymi

Ei toimi minullakaan. Vaikka kuinka yrittäisi unohtaa ja vaikka toinen välillä käyttäytyisikin hieman töykeästi niin ihastuminen ei vaan mene pois:(

• Anonyymi kirjoitti:

Ei toimi minullakaan. Vaikka kuinka yrittäisi unohtaa ja vaikka toinen välillä käyttäytyisikin hieman töykeästi niin ihastuminen ei vaan mene pois:(

Ymmärrän 😉 Itse olin joskus muinoin aivan totaalilätkässä työkaveriini. Saattaisin ehkä olla edelleenkin ellei meille olisi tullut työero. Homma ratkesi siis sillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No erittäin vaikeaksi tekee sen vaan pelkästään tuijottamalla poikkeuksellisen pitkään. Joten nyt yritän sitten vältellä katsetta ja olemalla entistä viileempi. Tiiä miten onnistuu. Jos luet tätä ni tee säki samoin, äläkä oo niin hel**tin mukava mulle. Ärsyttää vaa enemmän. Muutki työkaverit ehkä huomaa nää meiän oudot välit, tiiä sit huoh.

• Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

Se onkin hirmu helppoa tehdä ihastumisesta loppu tuolleen että koittaa vain ajatella järkevästi 😁 Ei oo toiminu ainakaan mulla, mutta hyvä jos jollakulla toimii 😉

Ei kaiken elämässä tarvitse olla helppoa ja silti sen voi tehdä. Ottakaa työpaikalla asialinja ja keskittykää muihin juttuihin kuin ihastelemaan. Älytöntä haaveilla vuosikausia saavuttamattomasta ihastuksesta kuin teinityttö. Miettikää ihastuksenne huonoja puolia, jos ei muu tehoa. Itselläni ainakin katoaa tunteet äkkiä, jos toinen on töykeä tmv. Pitää sen verran arvostaa itseään.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kaiken elämässä tarvitse olla helppoa ja silti sen voi tehdä. Ottakaa työpaikalla asialinja ja keskittykää muihin juttuihin kuin ihastelemaan. Älytöntä haaveilla vuosikausia saavuttamattomasta ihastuksesta kuin teinityttö. Miettikää ihastuksenne huonoja puolia, jos ei muu tehoa. Itselläni ainakin katoaa tunteet äkkiä, jos toinen on töykeä tmv. Pitää sen verran arvostaa itseään.

Nou nou, kaiken pittää nimenomaan olla hurjan helppoa, jotta kannattaa ees yrittää 😂
        Ei vainee, on sitä vaikeemmankin kautta joskus kokeiltu ja tehtykin. Mutta itse olen ainakin semmonen, jotta kun ihastus pamahtaa täysillä päälle, niin toiminnassa ei oo sitten oikeestaan järjen hiventäkään. Kuinkas siinä mietit ihastuksesi kohteen huonoja puolia, kun et sellasia näe vaikka kuinka tihrustasit. Töykeä käytös toimisi kyllä varmasti hyvänä ihastuksen tappajana, mutta entäpä jos ihastuksen kohde ei ole missään määrin töykeä vaan aivan päinvastaista.

• Anonyymi

Nou nou, kaiken pittää nimenomaan olla hurjan helppoa, jotta kannattaa ees yrittää 😂
        Ei vainee, on sitä vaikeemmankin kautta joskus kokeiltu ja tehtykin. Mutta itse olen ainakin semmonen, jotta kun ihastus pamahtaa täysillä päälle, niin toiminnassa ei oo sitten oikeestaan järjen hiventäkään. Kuinkas siinä mietit ihastuksesi kohteen huonoja puolia, kun et sellasia näe vaikka kuinka tihrustasit. Töykeä käytös toimisi kyllä varmasti hyvänä ihastuksen tappajana, mutta entäpä jos ihastuksen kohde ei ole missään määrin töykeä vaan aivan päinvastaista.

Jos et näe mitään huonoja puolia, et ole ihastunut vaan rakastunut eli toivoton tapaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos et näe mitään huonoja puolia, et ole ihastunut vaan rakastunut eli toivoton tapaus.

😂 Tuon toivottoman tapauksen olen tainnut joskus itsekin todeta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et johdata keskustelua parisuhteisiin, että tulisi esiin onko hänellä ollut naissuhteita menneisyydessä? Itse teen aina niin, jos en tiedä jonkun suuntautuneisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No erittäin vaikeaksi tekee sen vaan pelkästään tuijottamalla poikkeuksellisen pitkään. Joten nyt yritän sitten vältellä katsetta ja olemalla entistä viileempi. Tiiä miten onnistuu. Jos luet tätä ni tee säki samoin, äläkä oo niin hel**tin mukava mulle. Ärsyttää vaa enemmän. Muutki työkaverit ehkä huomaa nää meiän oudot välit, tiiä sit huoh.

Mun mielestä on kiusallista, jos työpaikalla joku yrittää iskeä niin että muutkin huomaavat. Pitäisi toimia hienovaraisemmin, ettei toinen joudu ikävän huomion kohteeksi.

• Anonyymi

Ymmärrän 😉 Itse olin joskus muinoin aivan totaalilätkässä työkaveriini. Saattaisin ehkä olla edelleenkin ellei meille olisi tullut työero. Homma ratkesi siis sillä.

Milloin työero tuli? 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Milloin työero tuli? 😊

Meille tuli työero jo monta vuotta sitten.

• Anonyymi

Ihmeen moni täällä on ihastunut työpaikalla. Eikö työpaikka ole aika epäromanttinen ympäristö? Tai riippuu tietysti työpaikasta, mutta oman kokemukseni mukaan työpaikoilla on usein kiireistä ja välillä siksi voi olla kireäkin tunnelma tai jopa ristiiriitoja, vaikka olisi hyvä työilmapiirikin. Työpaikalla ei myöskään olla rennosti omana itsenään niin kuin harrastuksissa tai muussa vapaa-ajalla, vaan ollaan työroolissa. Lisäksi työpaikoilla porukka on yleensä aika monimuotoista mielipiteiden ja arvomaailman suhteen, ei ymmärretä toisiaan, kun taas vapaa-ajalla liikutaan samanhenkisten seurassa. Työpaikoilla ei myöskään olla usein sillä tavoin tasa-arvoisia kuin vapaa-ajalla. Minusta kaikki tämä estää ihastumista työkavereihin, vaikka muuten hyvissä väleissä oltaisiinkin.

• Anonyymi

Ei minunkaan työpaikassa mitään romanttista ole. Mutta eihän sille voi mitään, että työssäkin saattaa kohdata sen ihmisen, joka kolahtaa. Siellä ollaan iso osa hereilläoloajasta ja saattaa sen kiinnostavan kohdata, vaikka olosuhteet eivät olisi otolliset. Siksi kai se ihastuminen niin usein onkin vaikeaa, kun asian edistäminen töissä on vaikeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minunkaan työpaikassa mitään romanttista ole. Mutta eihän sille voi mitään, että työssäkin saattaa kohdata sen ihmisen, joka kolahtaa. Siellä ollaan iso osa hereilläoloajasta ja saattaa sen kiinnostavan kohdata, vaikka olosuhteet eivät olisi otolliset. Siksi kai se ihastuminen niin usein onkin vaikeaa, kun asian edistäminen töissä on vaikeaa.

Hienoa että moni kohtaa kiinnostavan naisen työpaikalla. Itse kun olen aina ihastunut vapaa-ajan ympyröissä, niin en kai osaa tuota oikein kuvitella. Toisaalta jos kohtaisin sopivan ihmisen työpaikalla, niin takuulla kyllä lähestyisin häntä, ellei se jostain syystä olisi mahdotonta. Luulisi että tilaisuuksia olisi jatkuvasti.

• Anonyymi

Mun mielestä työpaikalla saattaa joskus lievästi kiinnostua, mutta se lässähtää yleensä alkuunsa noiden jo mainittujen syiden vuoksi. Työpaikoilla tulee väistämättä jotain erimielisyyttä, sanotaan töykeästi tai käyttäydytään epäkohteliaasti. Aika tehokkaasti siinä romanssit katoaa mielestä :)

• Anonyymi

Keskustelun aloittaja päivittää tilannetta. Tässä kävi nyt niin, että juttu lähti vauhdilla käyntiin. Olemme tapailleet kahvittelusta alkaen jatkuvasti ja nyt on jo suunnitteilla yhteinen pieni matkakin! En viitsi kertoa tarkemmin tunnistamisen välttämiseksi, en sentään aio täällä päiväkirjaa pitää.

Nyt ei ole enää muuta pohdinnan aihetta kuin koska ja miten kerrotaan asiasta työpaikalla, vaikka tietenkin kaikki jo tietävät...

Suosittelen muillekin aloitteiden tekemistä;)

• Anonyymi

Kuulostaa ihanalta! Harmi kun itselle ei koskaan satu mitään vastaavaa ja omalla työpaikalla ei edes ole yhtään sinkkua :(

• Anonyymi

No onko teistä ketään lähestytty työpaikalla? Ja miten olette itse reagoineet?
      T.M

• Anonyymi

Kelpaakohan tämä esimerkiksi, kun lähestyminen ei tapahtunut ihan työpaikalla, mutta no kerron kumminkin. Eli eräässä työpaikassani monia monia vuosia sitten minulla oli kuukausikausia flirttiä yhden naisen kanssa. Se alkoi melkein ekasta työpäivästäni. Mitään ei voinut sanoa suoraan kun oltiin työpaikalla, se oli koko ajan kuin veitsenterällä. Jännite ja seksuaalinen vetovoima meidän välillä oli tosi iso ja jotenkin se vain korostui työympäristön takia. Sitten määräaikainen työsuhteeni päättyi ja juttu jäi täysin auki. Aikaa kului enkä enää ajatellut asiaa kuin harvoin. Kunnes eräänä iltapäivänä hän tuli yllättäen vastaan eräässä täysin odottamattomassa paikassa ja ehdotti saman tien kuulumisten vaihtoa viereisessä baarissa. Menimme istumaan pöytään ja jotenkin juttu oli heti selvä, siitä meidän suhde alkoi:)

• Anonyymi

Jatkan vielä, että jos hän olisi esimerkiksi suudellut minua työpaikalla jossain missä muut eivät olisi nähneet, tai tehnyt jotain muuta vastaavaa, niin en olisi siihen reagoinut negatiivisesti, vaikka periaatteessa en tykkääkkään työpaikoilla sekoilusta, enkä ikinä itse tekisi mitään.

• Anonyymi

M kertoisitko enemmän myös omista kokemuksista/fiiliksistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

M kertoisitko enemmän myös omista kokemuksista/fiiliksistä?

Ei ole kukaan lähestynyt työpaikalla, eikä olisi yhtään haitannut jos olisi. Varsinkin kun olen sinkku.
        Ja edelleen siis jalat notkahtaa kun näen yhden nuoremman naisen työpaikalla. T.M

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kukaan lähestynyt työpaikalla, eikä olisi yhtään haitannut jos olisi. Varsinkin kun olen sinkku.
        Ja edelleen siis jalat notkahtaa kun näen yhden nuoremman naisen työpaikalla. T.M

Kuinka paljon nuoremman? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka paljon nuoremman? :)

yli 10 v nuoremman

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

yli 10 v nuoremman

Liian pieni ikäero luulen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

yli 10 v nuoremman

Hmm, osuu ikäero sekä "M"... :) Mikäs M:n jälkeen voisi tulla?

• Anonyymi

Tulee A... ja tämä nuorempi kyllä tietää koko nimeni. T. M (a)

• Anonyymi

Lämpenee... :) Milläs kirjaimella nuoremman nimi voisi alkaa...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lämpenee... :) Milläs kirjaimella nuoremman nimi voisi alkaa...?

Kerro sinä ;)
        T.M

• Anonyymi

Uskaltaisinkin! Tuleeko A:n jälkeen vielä toinen A vai jotain muuta...? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskaltaisinkin! Tuleeko A:n jälkeen vielä toinen A vai jotain muuta...? :)

Jotain muuta tulee..
        T. M

• Anonyymi

Siihen tulee R ❤..

• Anonyymi

Mikäli sulla on vaaleat hiukset, niin menee mielenkiintoiseksi... :)

• Anonyymi

Tätä kommentoi ilmeisesti monikin :) monella sama tilanne ?! T. M

• Anonyymi

Ja mitkä sen nuoremman alkukirjaimet olis? Täällä yksi, Mar kaipaa yhtä nuorempaa, jonka nimi alkaa N. En siis tähän nimikeskusteluun oo aiemmin kantaa ottanut. Mutta ilmeisesti täällä monta haikailijaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitkä sen nuoremman alkukirjaimet olis? Täällä yksi, Mar kaipaa yhtä nuorempaa, jonka nimi alkaa N. En siis tähän nimikeskusteluun oo aiemmin kantaa ottanut. Mutta ilmeisesti täällä monta haikailijaa

Onko nuorempi Ne?:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko nuorempi Ne?:)

Ikävä kyllä ei oo Ne,. alkuinen..

• Anonyymi

Myös minun tarkoittamani nuorempi ei ala N-kirjaimella.
        T. M

• Anonyymi

Työpaikalle menee... Jännite meidän välillämme on erittäin monimuotoisen mielenkiintoinen, liekö olet pannut saman merkille...

• Anonyymi

Kyllä olen huomannut.

• Anonyymi

Minäkin alan nyt analysoimaan oman työpaikkani tilannetta, vaikka ei mitään ole varsinaisesti tapahtunutkaan:) Siellä nimittäin yksi nainen tänä keväänä käyttäytyi ihan kuin olisi kiinnostunut minusta. Se alkoi ihan puun takaa ja kesti vain pari kuukautta. Sitten hän yhtäkkiä lopetti ilman mitään syytä. Itse olin koko ajan ihan tavallisesti. En tiedä mikä miellejohde se oikein oli häneltä. Se oli ehkä jotain pelleilyä vaan, kun en ainakaan antanut mitään aihetta asiaan. Tai sitten kuvittelin koko jutun, koska minulle on kanssa sattunut kaikkia ihme juttuja monta kertaa aikaisemmin työpaikoilla. Aina yleensä joku aloittaa jotain, mutta ei niistä jutuista monesti mitään sen kummempaa tule. No mutta siis ihmettelin kun hän yhtäkkiä lopetti sen käytöksen kuin seinään. Ajattelin että kyllä tuokin on impulsiivinen persoona. Jotkut eivät tosiaan yhtään ajattele miten käyttäytyvät ja miltä se näyttää toisen silmissä. Varmaan kaikille sattuu työpaikoilla näitä tilanteita.

• Anonyymi

Ehkä lopetti kun et ns lämmennyt. Mitä ihmeellistä tuossa on
        Vai ajattelitko että hän liehittelee sinua ikuisesti.
        Oli kiinnostunut ja kun ei saanut vastakaikua niin lopetti. Täysin normaalia, ei siinä sen impulsiivisempi tarvitse olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä lopetti kun et ns lämmennyt. Mitä ihmeellistä tuossa on
        Vai ajattelitko että hän liehittelee sinua ikuisesti.
        Oli kiinnostunut ja kun ei saanut vastakaikua niin lopetti. Täysin normaalia, ei siinä sen impulsiivisempi tarvitse olla.

Ahaa, tämä olikin nopeasti analysoitu :)

• Anonyymi

Voisin olla toi kuvaamasi tyyppi, ihastuin ja luulin pitkää et olis myös toinenki kiinnostunnu. Just niinku äskeinen sano nii ei sitä liian kauaa viitti ilman vastakaikuu jatkaa. Siin naisessa oli kyl jotain ku katseet kohtas et ihanku ois magneettikenttä vetän puoleensa mut silti ei saanu sanottuu mitää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin olla toi kuvaamasi tyyppi, ihastuin ja luulin pitkää et olis myös toinenki kiinnostunnu. Just niinku äskeinen sano nii ei sitä liian kauaa viitti ilman vastakaikuu jatkaa. Siin naisessa oli kyl jotain ku katseet kohtas et ihanku ois magneettikenttä vetän puoleensa mut silti ei saanu sanottuu mitää.

Noin se kai menee kun ihmiset on niin erilaisia. Itse olen tottunut sellaiseen, että edetään pidemmän kaavan mukaan, koska olen aika hitaasti lämpiävä näissä asioissa. Minulle tunteet ja vähitellen kehittyvä henkinen yhteys ovat tärkeitä, enkä rakastelussakaan tykkää mistään kymmenen minuutin tilanteista :) Mutta siis ymmärrän että jonkun mielestä tuo on kyllästyttävää ja kaikilla on oma tyylinsä. Kun ihmiset kokee asiat eri tavoin, niin tulee väistämättä näitä epäselviä tilanteita. Ja kun ollaan työpaikalla, niin harvoin nämä jutut muutenkaan mihinkään johtavat, ainakaan oman kokemukseni mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se kai menee kun ihmiset on niin erilaisia. Itse olen tottunut sellaiseen, että edetään pidemmän kaavan mukaan, koska olen aika hitaasti lämpiävä näissä asioissa. Minulle tunteet ja vähitellen kehittyvä henkinen yhteys ovat tärkeitä, enkä rakastelussakaan tykkää mistään kymmenen minuutin tilanteista :) Mutta siis ymmärrän että jonkun mielestä tuo on kyllästyttävää ja kaikilla on oma tyylinsä. Kun ihmiset kokee asiat eri tavoin, niin tulee väistämättä näitä epäselviä tilanteita. Ja kun ollaan työpaikalla, niin harvoin nämä jutut muutenkaan mihinkään johtavat, ainakaan oman kokemukseni mukaan.

Kyllä kaksi kuukautta on työpaikalla ilman minkäänlaista vastakaikua jo aika pitkä aika. Työpaikalla kun pitää lisäksi miettiä sitä ettei saa häirintäsyytteitä tms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaksi kuukautta on työpaikalla ilman minkäänlaista vastakaikua jo aika pitkä aika. Työpaikalla kun pitää lisäksi miettiä sitä ettei saa häirintäsyytteitä tms.

Minusta kaksi kuukautta on tosi lyhyt aika. Ja häirintä taas on jotain törkeää käytöstä, ei mitään normaalia kanssakäymistä. Tässä sen huomaa miten eri tavalla ihmiset näkee asiat :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta kaksi kuukautta on tosi lyhyt aika. Ja häirintä taas on jotain törkeää käytöstä, ei mitään normaalia kanssakäymistä. Tässä sen huomaa miten eri tavalla ihmiset näkee asiat :)

Voin kyllä sanoa, että yleisesti ottaen työpaikalla kuukausia kestävä yksipuolinen pokailu menee jo häirinnän puolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin kyllä sanoa, että yleisesti ottaen työpaikalla kuukausia kestävä yksipuolinen pokailu menee jo häirinnän puolelle.

No se on sinun mielipiteesi, mutta minä olen eri mieltä. Mielestäni häirintää työpaikalla on sellainen käytös, mikä aiheuttaa ongelmia tai pahaa mieltä toiselle, esimerkiksi sopimaton koskettelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on sinun mielipiteesi, mutta minä olen eri mieltä. Mielestäni häirintää työpaikalla on sellainen käytös, mikä aiheuttaa ongelmia tai pahaa mieltä toiselle, esimerkiksi sopimaton koskettelu.

Saat tietenkin olla eri mieltä, mutta puhunkin yleisellä tasolla. Katsos kun kaikki ei tykkää välttämättä aina olla siinä pokailun kohteena, etenkin jos toinen ei ymmärrä lopettaa. Ja työpaikalla pitäisi periaatteessa saada olla sellaisesta rauhassa työaikana,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat tietenkin olla eri mieltä, mutta puhunkin yleisellä tasolla. Katsos kun kaikki ei tykkää välttämättä aina olla siinä pokailun kohteena, etenkin jos toinen ei ymmärrä lopettaa. Ja työpaikalla pitäisi periaatteessa saada olla sellaisesta rauhassa työaikana,

Et voi puhua yleisellä tasolla sen enempää kuin minäkään, vaan pelkästään itsestäsi ja omasta mielipiteestäsi. Jos joku ei tykkää jostakin mitä toinen tekee ja tämä toinen on niin tyhmä ettei ymmärrä lopettaa, niin minusta voi käskeä lopettamaan. En kyllä ymmärrä miksi joku ei tykkäisi olla pokailun kohteena, eihän se mikään loukkaus ole. En tiedä miten tämä keskustelu nyt tähän menikään. Minun puolestani kaikki saavat olla rauhassa työpaikalla ja muuallakin vaikka ikuisuuteen saakka, ei tulisi mieleenkään alkaa pokailemaan ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on häirintää? Minusta lämpimät hymyt, puheille hakeutuminen, kevyt flirtti kahden ei ole häirintää. Toki, jos jonkun flirtti on ei toivottua, niin sen sanoisin, että Hei, en tykkää tuosta, voisitko lopettaa. Ahdistelu, kähmintä jne on taas toinen juttu, ne on häirintää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on häirintää? Minusta lämpimät hymyt, puheille hakeutuminen, kevyt flirtti kahden ei ole häirintää. Toki, jos jonkun flirtti on ei toivottua, niin sen sanoisin, että Hei, en tykkää tuosta, voisitko lopettaa. Ahdistelu, kähmintä jne on taas toinen juttu, ne on häirintää.

Noin minäkin ajattelen :)

• Anonyymi

Itse koitan lähestyä hitaasti, ystävyyden kautta. Niin, ensimmäistä kertaa lähestyn toista naista. Mutta se on vaikeaa. Välillä huomasin flirttiä ja selvää lähestymistä, sitten hän vetäytyy ja on lähes töykeä. Kun saan vakuutettua itselleni, ettei kannata olla kun kaveri, hän taas lähestyy minua. Ehkä hänkin on yhtä hukassa kuin minäkin..
      Töissä on vaikeaa lähestyä fiksusti, kun ympärillä on aina porukkaa. Jos tilanne kaikkiaan on uusi, voi se olla todella haastavaa.

• Anonyymi

Ystävyyden kautta lähestyminen on minusta hyvä tapa, mutta siitäkin voi tulla joskus väärinkäsityksiä. Ensimmäisellä kerralla tietysti jännittää, se on ihan ymmärrettävää ja jos molemmilla on ensimmäinen kerta, niin voi olla vähän hapuilevaa, mutta varmasti molemmat ymmärtävät sen. Niin, vaikea sanoa mitä tuo töykeys ja ailahteleva käytös tarkoittaa, mutta kurjalta se tietysti tuntuu ja on ajattelematonta toiselta.

• Anonyymi

Minäkään en tiedä miksi on välillä töykeä ja sitten taas hyvin lämmin. Toisaalta hän voi tietysti kokea minun käytöksen osin samoin. Reilu viikko sitten kun nähtiin ja koitin jutella hänelle, ihan arkisia asioita, hän oli hyvin välttelevä. Eilen näin hänet töissä ja ajattelin, etten tuppaudu joten vaan tervehdin ystävällisesti ja nyt hän olikin hyvin hymyilevä ja olisi ilmeisesti halunnut puhella. Ehkä vaan ollaan yhtä pihalla. Ja epävarmoja ja halutaan säilyttää kaveruus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkään en tiedä miksi on välillä töykeä ja sitten taas hyvin lämmin. Toisaalta hän voi tietysti kokea minun käytöksen osin samoin. Reilu viikko sitten kun nähtiin ja koitin jutella hänelle, ihan arkisia asioita, hän oli hyvin välttelevä. Eilen näin hänet töissä ja ajattelin, etten tuppaudu joten vaan tervehdin ystävällisesti ja nyt hän olikin hyvin hymyilevä ja olisi ilmeisesti halunnut puhella. Ehkä vaan ollaan yhtä pihalla. Ja epävarmoja ja halutaan säilyttää kaveruus.

Oletko ajatellut että välttelevyys voi johtua muustakin kuin teidän väleistä. Itse ainakin saatan käyttäytyä välttelevästi, jos töissä on kiire, koska haluan saada asiat hoidettua, enkä ehdi jäädä silloin juttelemaan. Töykeys on kyllä silti kummallista, itse en ole koskaan töykeä työpaikalla kenellekään, eikä minusta monet muutkaan.

• Anonyymi

Totta tuokin. Ei hän koskaan ilkeä ole. Mutta joskus olen kuin ilmaa hänelle, sekä porukassa, että kahden. Sitten taas hän on lämmin, hymyilevä, puhuu minulle paljon, koskettaa. No katsellaan.

• Anonyymi

Itse olen ihastunut työkaveriini, ollut jo kauan.
      Mutta turhaan. En ole hänen tyyppisensä, eli yksipuolista. Yritän päästä eroon ajatuksista häneen, olla katsomatta liian pitkään kohdatessa. Silti hänen tapansa koskettaa puhuessa säväyttää sähköiskun lailla. Voi sinä ihana nainen minkä teit ❤.

• Anonyymi

Olispa munkin työpaikalla naisia... pervojen miesten kanssa kaiket päivät niin kaipais vähän naisen flirttiä.

• Anonyymi

Jatkuva koskettelu on kyllä jo tahallista eikä sovi työpaikalle yhtään.

• Anonyymi

Hei sori, en kirjoittanut selkeästi, hän siis kosketa jatkuvastivaan välillä puhuessaan.
        Pakko laittaa tämä korjaus ettei tule väärinkäsitystä 😊.

• Anonyymi

Mistä tiedät että et ole hänen tyyppiään?

• Anonyymi

Miksi et olisi hänen tyylisensä? Omat ihastukset minulla ainakin olleet hyvinkin erilaisia ihmisiä toisistaan. Ei se katso tyyliä/tapaa olla/ikää/ulkonäköä tai mitään muutakaan kun joku iskee.. Täällä myös jo pitkään ihastunut ja sen hienovaraisesti yrittänyt toiselle myös osoittaa. Harmittaa. välillä jopa luulin hänenkin olevan kiinnostunut. Ehkä en loppujenlopuksi ole sitä, mitä tämä toinen tahtoo tai hän edes ollut minua ajatellut millään tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et olisi hänen tyylisensä? Omat ihastukset minulla ainakin olleet hyvinkin erilaisia ihmisiä toisistaan. Ei se katso tyyliä/tapaa olla/ikää/ulkonäköä tai mitään muutakaan kun joku iskee.. Täällä myös jo pitkään ihastunut ja sen hienovaraisesti yrittänyt toiselle myös osoittaa. Harmittaa. välillä jopa luulin hänenkin olevan kiinnostunut. Ehkä en loppujenlopuksi ole sitä, mitä tämä toinen tahtoo tai hän edes ollut minua ajatellut millään tavalla.

Kaikki eivät huomaa kovin hienovaraisia vihjeitä. Ehkä hän on tietämätön sinun tunteistasi. Työpaikalla moni ei tule edes ajatelleeksi mitään kiinnostuksia ja voi tulkita käytöksen jollain muulla tavalla. Kokemusta on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät että et ole hänen tyyppiään?

En tiedä, jotenkin vsan tuntuu siltä. Ja olen nähnyt yhden hänen aiemminsta ja olen kyllä ihan eri kaliberia kuin se hänen ex.

Edelleen tapaamme työpaikalla, ei ihan niin usein kuin aiemmin, mutta kuitenkin. Yritän unohtaa hänet ja käytyäytyä hyvin korrektisti häntä kohtaan, vaikkakin luulen hänen fiksuna ihmisenä aiemmin tajunneen tai epäilleen että olen ollut jotenkin ihastunut häneen. En tiedä.
        Hän vaan on niin ihana upea nainen. Kaunis, hieman poikamainen, ihanine silminensä, fiksu, urheilullinen, aivan upea.

• Anonyymi

Mitä tämä voisi tarkoittaa kun yksi nainen työpaikalla laittaa postilokerooni välillä kortteja tyyliin "rentouttavaa kesää", "nimpparionnittelut". Haluaako hän olla ystävä vai onko muuten kiinnostunut teidän mielestä? Hän laittaa kortteja vain mulle. Muuten hän on tavallisen ystävällinen ja tulee usein puhumaan, mutta puhuu kyllä paljon muillekin.

• Anonyymi

Näitä on harvassa. Kiva ajatus, ehkä vähän outoa jos ette oikeasti tunne paremmin kuin muutkaan työkaverit keskenään. Itse en tuollaisia laittaisi kuin hyvän työkaverin lokeroon. Ei tuo välttämättä tarkoita sen enempää kuin että pitää sinusta tai tahtoo piristää. Mutta voi myös kertoa ihastumisesta. Vaikea sanoa enempää tietämättä. Ei mikään varma merkki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitä on harvassa. Kiva ajatus, ehkä vähän outoa jos ette oikeasti tunne paremmin kuin muutkaan työkaverit keskenään. Itse en tuollaisia laittaisi kuin hyvän työkaverin lokeroon. Ei tuo välttämättä tarkoita sen enempää kuin että pitää sinusta tai tahtoo piristää. Mutta voi myös kertoa ihastumisesta. Vaikea sanoa enempää tietämättä. Ei mikään varma merkki

Vaikea sanoa omasta mielestänikin. Emme tunne kovin hyvin, silleen työkaverina vain. Kortteja on ilmestynyt jo viime vuodesta asti. Itse en ole laittanut hänelle korttia koskaan. Tutustuisin kyllä häneen mielelläni vaikka ystävänä ja näkisi sitten tuleeko jotain muuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikea sanoa omasta mielestänikin. Emme tunne kovin hyvin, silleen työkaverina vain. Kortteja on ilmestynyt jo viime vuodesta asti. Itse en ole laittanut hänelle korttia koskaan. Tutustuisin kyllä häneen mielelläni vaikka ystävänä ja näkisi sitten tuleeko jotain muuta.

Kuulostaa aika jännältä tuommonen korttien laittelu. Mitäpä jos laittasit ensi kerralla, kun korttia pukkaa, (kiitos)kortin hänen postilokeroonsa 😉

• Anonyymi

Kuulostaa aika jännältä tuommonen korttien laittelu. Mitäpä jos laittasit ensi kerralla, kun korttia pukkaa, (kiitos)kortin hänen postilokeroonsa 😉

Laitan seuraavalla kerralla. Tai voisin laittaa hänelle vastaavasti nimpparikortin. Mietin vain tulisiko siitä jotain muutakin kuin ystävyyttä pidemmän päälle. Voisikohan siitä tulla vaikka en ole ajatellut häntä vielä sillä tavalla, vai onko se tekemällä tehtyä. Tämä tilanne nyt tuli mieleeni kun luin tän keskustelun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitan seuraavalla kerralla. Tai voisin laittaa hänelle vastaavasti nimpparikortin. Mietin vain tulisiko siitä jotain muutakin kuin ystävyyttä pidemmän päälle. Voisikohan siitä tulla vaikka en ole ajatellut häntä vielä sillä tavalla, vai onko se tekemällä tehtyä. Tämä tilanne nyt tuli mieleeni kun luin tän keskustelun.

Eli mietin kun joskus on tekemällä tehtyjä suhteita, jotka hyytyy itsestään kun ei ole seksuaalista jännitettä alunperin, vaikka on ystävyyttä ja silleen muuten synkkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, mitäpä sitä oottelemaan seuraavaa korttia ellei niitä tule tosi tiuhaan 😉 Laitat vaan heti kun tulee sopiva sauma, kuten vaikka ne nimpparit. Tai voithan vaikka ens perjantaina toivottaa hyvää viikonloppua 😁 Tuossa ylempänähän kirjoitit, että tutustuisit häneen mielelläsi vaikka ystävänä. Siitä on hyvä lähteä. Eiköhän se sitten ajan mittaan tosiaan selviä voisiko teidän välillä olla muutakin kuin ystävyyttä 😉

• Anonyymi

Joo, mitäpä sitä oottelemaan seuraavaa korttia ellei niitä tule tosi tiuhaan 😉 Laitat vaan heti kun tulee sopiva sauma, kuten vaikka ne nimpparit. Tai voithan vaikka ens perjantaina toivottaa hyvää viikonloppua 😁 Tuossa ylempänähän kirjoitit, että tutustuisit häneen mielelläsi vaikka ystävänä. Siitä on hyvä lähteä. Eiköhän se sitten ajan mittaan tosiaan selviä voisiko teidän välillä olla muutakin kuin ystävyyttä 😉

Laitoin kortin, hän tuli aika pian kiittämään siitä. Saa nähdä mitä nyt tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ei hän ainakaan ehdottanut mitään tapaamista työpaikan ulkopuolella, joten ei välttämättä ole edes kiinnostunut minusta. Tai ehkä ehdottaa myöhemmin. Hän on kyllä kiva ja herttainen. En osaa ajatella häntä seksuaalisesti, mutta se voi tulla myöhemmin ehkä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoin kortin, hän tuli aika pian kiittämään siitä. Saa nähdä mitä nyt tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ei hän ainakaan ehdottanut mitään tapaamista työpaikan ulkopuolella, joten ei välttämättä ole edes kiinnostunut minusta. Tai ehkä ehdottaa myöhemmin. Hän on kyllä kiva ja herttainen. En osaa ajatella häntä seksuaalisesti, mutta se voi tulla myöhemmin ehkä.

En itse minkään kortin antamisen perusteella odottaisi toisen ehdottavan yhtään mitään. Kyllä se sinun itse pitää tehdä jos sellaista haluat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En itse minkään kortin antamisen perusteella odottaisi toisen ehdottavan yhtään mitään. Kyllä se sinun itse pitää tehdä jos sellaista haluat.

Siinäpä se kun en tiedä haluanko muuta kuin ystävyyttä. Jos hän ehdottaisi tapaamista ja tutustuttaisiin paremmin niin näkisi vähitellen. Parasta varmaan odottaa, jos hän laittaa vielä kortteja ja katsoo sen mukaan. Noloa minun tässä mitään ehdottaa, kun olen epätietoinen mitä haluan, tulee vaikka joku väärinkäsitys. Näkyy täällä aika monella olevan hankalia kuvioita päällä. En halua ehdoin tahdoin aiheuttaa mitään showta ja vielä työpaikalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Hienoa että sait kortin laitettua 😊 Onko sun lootaan tullut nyt lisää kortteja tuon jälkeen tai onko asia/tilanne edistynyt jollain muulla tavalla?

• Anonyymi

Hienoa että sait kortin laitettua 😊 Onko sun lootaan tullut nyt lisää kortteja tuon jälkeen tai onko asia/tilanne edistynyt jollain muulla tavalla?

Laitoitko kortin? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Laitoitko kortin? :)

Kysymys ei ollut varmaankaan tarkoitettu mulle. En ole kumpikaan näistä korttien laittelijoista, mutta aikanaan laitoin kyllä ainakin kerran ihastukseni kohteelle sellaisen 😊

• Anonyymi

Kiva kun seuraat tätä "saagaa". Hölmöltä kuulostaa mutta en tiedä edistyykö tämä vai ei. Mitään kortteja ei viime aikoina ole laiteltu kumpikaan, mutta on muodostunut tavaksi että olemme jatkuvasti puheissa. Useaan kertaan viikossa höpötellään niitä näitä ja välillä asiaakin. Ihan työkaverimerkeissä kuitenkin, minkäänlaista romanttista aloitetta ei ole kuulunut. Enpä tosin itsekään tee mitään kun olen edelleen epävarma olenko kiinnostunut vain ystävänä vai enemmän. Mitenkä tämä onkin näin epäselvää...??

• Anonyymi kirjoitti:

Kiva kun seuraat tätä "saagaa". Hölmöltä kuulostaa mutta en tiedä edistyykö tämä vai ei. Mitään kortteja ei viime aikoina ole laiteltu kumpikaan, mutta on muodostunut tavaksi että olemme jatkuvasti puheissa. Useaan kertaan viikossa höpötellään niitä näitä ja välillä asiaakin. Ihan työkaverimerkeissä kuitenkin, minkäänlaista romanttista aloitetta ei ole kuulunut. Enpä tosin itsekään tee mitään kun olen edelleen epävarma olenko kiinnostunut vain ystävänä vai enemmän. Mitenkä tämä onkin näin epäselvää...??

Eiköhän asiat siitä ajan mittaan selkene 😊 Oottehan nyt edistyneet korttien laittelusta jo säännölliseen "höpöttely" asteeseen 😉

• Anonyymi

No onhan YouTube kanavalta kaksi äitiä ja kaksosten Ella ja Susannakin löytäneet toisensa samasta työpaikasta työkavereina.

• Anonyymi

Ikäero ja hankala asema töissä kyllä tekee näistä asioista erityisen vaikeaa...

• Anonyymi

Ikä on vain numeroita.

• Anonyymi

Olen monesti ajatellut että ikä on vain numeroita myös, mutta emn tiedä jos 10 vioden ikero parisuhteessa voisi toimia. Toisaalta, jos toinen (iältään vanhempi) on nuori mieletään ja sieöiltaan, ja (nuorempi) omanikäisensä tai kypsempi, ikäero nyt ei ehkä välttänättä ole este.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen monesti ajatellut että ikä on vain numeroita myös, mutta emn tiedä jos 10 vioden ikero parisuhteessa voisi toimia. Toisaalta, jos toinen (iältään vanhempi) on nuori mieletään ja sieöiltaan, ja (nuorempi) omanikäisensä tai kypsempi, ikäero nyt ei ehkä välttänättä ole este.

No, tapauskohtaista varmaan. Yli 5-7 vuoden ikäero voi aiheuttaa, ettei ole oikein mitään yhteistä taustaa, on eletty eri aikakausina. Ei voida muistella lapsuus- ja nuoruusajan juttuja, toista ei voi ymmärtää siitä näkökulmasta. Nuo asiat tulee tärkeiksi keski-iässä ja sen jälkeen, haluaa kokea toisen ymmärtävän ja katsovan maailmaa saman historian kautta. Ihminen on aina kuitenkin aikakautensa tuote.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, tapauskohtaista varmaan. Yli 5-7 vuoden ikäero voi aiheuttaa, ettei ole oikein mitään yhteistä taustaa, on eletty eri aikakausina. Ei voida muistella lapsuus- ja nuoruusajan juttuja, toista ei voi ymmärtää siitä näkökulmasta. Nuo asiat tulee tärkeiksi keski-iässä ja sen jälkeen, haluaa kokea toisen ymmärtävän ja katsovan maailmaa saman historian kautta. Ihminen on aina kuitenkin aikakautensa tuote.

Tapauskohtaista tottakai. Ihminen ei missään nimessä ole ainoastaan vain aikakautensa tuotos, henkilön sisäistä ajatusmaailmaa muokkaa niin monet asiat, kenen kanssa ja missä olosuhteissa kasvanut, elämän ihmissuhteet ja omat kokemukset. Epäreilua niin vanhemmille kuin nuoremmillekin naisille lokeroida joku vain iän perusteella. Ja voi olla että siinä menee ennakkoluulot omaavalla myös joku ihana tyyppi ohitse. Eri asia tietenkin jos jo tutustumisvaiheessa huomaa, että ajatusmaailma ei vain kohtaa. Jollekin varmasti tärkeää nuo nuoruusajan ym. Muistelu ja yhteensopiva historia. Toisaalta itselleni sillä ei ole merkitystä jakaako toisen kanssa saman aikakauden, vaan oikean ihmisen kanssa muistoja ja kokemuksia voi jakaa ilman että edes miettii näitä asioita. Yhdistäviä tekijöitä voi löytää paljonkin muista tekijöistä, jos sille antaa mahdollisuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapauskohtaista tottakai. Ihminen ei missään nimessä ole ainoastaan vain aikakautensa tuotos, henkilön sisäistä ajatusmaailmaa muokkaa niin monet asiat, kenen kanssa ja missä olosuhteissa kasvanut, elämän ihmissuhteet ja omat kokemukset. Epäreilua niin vanhemmille kuin nuoremmillekin naisille lokeroida joku vain iän perusteella. Ja voi olla että siinä menee ennakkoluulot omaavalla myös joku ihana tyyppi ohitse. Eri asia tietenkin jos jo tutustumisvaiheessa huomaa, että ajatusmaailma ei vain kohtaa. Jollekin varmasti tärkeää nuo nuoruusajan ym. Muistelu ja yhteensopiva historia. Toisaalta itselleni sillä ei ole merkitystä jakaako toisen kanssa saman aikakauden, vaan oikean ihmisen kanssa muistoja ja kokemuksia voi jakaa ilman että edes miettii näitä asioita. Yhdistäviä tekijöitä voi löytää paljonkin muista tekijöistä, jos sille antaa mahdollisuuden.

Minä olen varmastikin monen mielestä keski-ikäinen eli 50 jo täynnä. Ja en kyllä kaipaisi kumppanin kanssa mitään oman nuoruuden yhdessä muistelua.
        Olen ihastunut 15 v nuorempaan. Se on minusta paljon ja siksi en tee aloitetta. Jos hän tekisi niin olisin valmis suhteeseen.
        Mutta epäröinti ei johdu siitä etteikö meillä olisi yhteisiä puheenaiheita ja harrastuksia.

• Anonyymi

Töissä on hankalaa jos toinen on esimiesasemassa toiseen nähden tai muuten ollaan hierarkiassa eri portaalla. Lähestyminen ja parisuhteen aloittaminen kumminkin vaatii tasa-arvoista lähtökohtaa. Jos taas ollaan tasavertaisessa asemassa niin ei mitään ongelmaa, vaikka on työpaikka kyseessä.

• Anonyymi

Juuri näin. Ihastukseni toimii esimiehenäni. Tämä tuo haasteita, samoin kuin ikäero. Toisaalta ikäero ehkä tasoittaa tuota esimies työntekijä kuilua. Kumpikin toki on koulutettu ja tietää sen ja pitää toista varmasti tasavertaisena. Mutta haasteita riittää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huhhuh, itsellä ei ole mitään mielenkiintoa muistella oman ikäkauden asioita, eikä samanikäisyys tuo toista ihmistä millään tavalla lähemmäksi kuin eri ikäinen. Päin vastoin, minusta on paljon mielenkiintoisempaa kun ei ole ihan samat taustat ja aikakaudet molemmilla. Mutta en pidä ikää minkäänlaisena kriteerinä, eikä se tee kenestäkään kiinnostavampaa tai vähemmän kiinnostavaa, ihan muunlaiset asiat toisessa merkitsevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Töissä on hankalaa jos toinen on esimiesasemassa toiseen nähden tai muuten ollaan hierarkiassa eri portaalla. Lähestyminen ja parisuhteen aloittaminen kumminkin vaatii tasa-arvoista lähtökohtaa. Jos taas ollaan tasavertaisessa asemassa niin ei mitään ongelmaa, vaikka on työpaikka kyseessä.

Eikö tasavertaisuus ole pään sisäinen asia. Toinenhan voi nostaa itsensä korkeammalle tasolle ilman mitään valmista asetelmaa. Esim. esimiesasema ei mielestäni itsestäänselvästi luo epätasa-arvoa vaan enemmän se miten ihmiset rooleihinsa suhtautuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö tasavertaisuus ole pään sisäinen asia. Toinenhan voi nostaa itsensä korkeammalle tasolle ilman mitään valmista asetelmaa. Esim. esimiesasema ei mielestäni itsestäänselvästi luo epätasa-arvoa vaan enemmän se miten ihmiset rooleihinsa suhtautuvat.

Jos toinen on esimiesasemassa hänellä on oikeasti valtaa yli sen toisen, ei se ole vain pään sisällä. Helposti siinä tulee painostava tilanne tai muuten asetelma siirtyy suhteeseen.

• Anonyymi

Ei esimies voi ehdotella työpaikalla tai se on häirintää ja työsuojelurikos. Vain rivityöntekijät saavat ehdotella toisilleen.

• Anonyymi

Kyllä esimies keräsi itselleen haaremia ainakin mielisairaaloissa , silloin kun niitä vielä oli muutama vuosikymmen sitten. Hierarkiset paikat olivat suojattuja.

• Anonyymi

Piinallinen tilanne,

työpaikalla siis.

• Anonyymi

Piinallisuus on työpaikkaromanssien väistämätön seuralainen.

• Anonyymi

Täällä myös, piinaa työpaikalla...

• Anonyymi

Ja Savoon menee...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Savoon menee...

Kerro lisää piinallisesta tilanteestasi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ihastunut kaveriin töistä. Tiedän, että olisin itse valmis suuriin on muutoksiin omassa elämässäni jos hän kertoisi tunteistaan, mikäli niitä on. Välillä tuntuu kuin olisi, välillä kuin olisin vain joku joka antaa kivaa piristystä päivään mutta ei tahdo sen enempää. Ehkä olen täysi idiootti kun edes mietin häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä myös suhteellisen suuria muutoksia pitäisi käydä läpi... Ja töissä ylipäätään olemme "hankalassa asemassa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ihastunut kaveriin töistä. Tiedän, että olisin itse valmis suuriin on muutoksiin omassa elämässäni jos hän kertoisi tunteistaan, mikäli niitä on. Välillä tuntuu kuin olisi, välillä kuin olisin vain joku joka antaa kivaa piristystä päivään mutta ei tahdo sen enempää. Ehkä olen täysi idiootti kun edes mietin häntä.

Mikä saa sinut ajattelemaan, että olisit vain piristystä hänen päiväänsä? Eikö hän ota sinua vakavasti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä myös suhteellisen suuria muutoksia pitäisi käydä läpi... Ja töissä ylipäätään olemme "hankalassa asemassa".

Esimies/alainen vai mikä hankala asema?

• Anonyymi

Tavallaan sellainen juu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä saa sinut ajattelemaan, että olisit vain piristystä hänen päiväänsä? Eikö hän ota sinua vakavasti?

Ihmiset jotka eivät kunnioita muita tippaakaan ja hakevat piristystä elämäänsä muiden kustannnuksella ovat vastuuntunnottomia ja itsekkäitä. Ja osoittaa todella huonoa arvostelukykyä harrastaa tuota työpaikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimies/alainen vai mikä hankala asema?

Siellä samaa?

• Anonyymi

Muistelen, että ainakin lesboja piti siirtää työyksiköstä erilleen , kun hoitotyöstä ei riitojen ja mustasukkaiksuuksien takia tullut enään mitään.

• Anonyymi

Ootteko muuten huomanneet että melkein kaikilla täällä on meneillään joku työpaikkaromanssi, mistäköhän sekin johtuu?

• Anonyymi

Tuon väitteen pohjaksi pitäisi ensin tietää, että kuinka monta kävijää täällä on? Kuinka moni näistä kävijöistä on myös kirjoittelijoita? Ja kuinka moni kirjoittelija on lopulta vain yksi ja sama henkilö ja kuinka moni kirjoittelija puhuu edes totta? Aika epämääräinen ja mihinkään perustumaton johtopäätös siis.

• Anonyymi

Ei välttämättä ihan romanssi, mutta ainakin työpaikkaihastus. Itsellä ainakin.

• Anonyymi

Kaiketi siitä, että suurin osa ihmisen elämästä ja ajankäytöstä menee töissä. Todennäköisyys, että työpaikala leimahtaa on siis aika suuri. Harrastuksiin ei monella jää aikaa tai jaksamista ja kotisohvalla ei tapaa ketään.

• Anonyymi

Olet itseäni reilusti vanhempi, esi"mies" asemassa, ja varmaankin täysin tietämätön ihastuksestani. 💕 Itä-Suomi.

• Anonyymi

Kenelläkään työpaikalla edennyt tilanne...?

• Anonyymi

Ei minulla ainakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minulla ainakaan.

Vois edetä ehkäpä, jos vaikka tekisit asialle jotain.🤔

• Anonyymi

Mun tilanne ei ainakaan tule etenemään mihinkään ikinä. En uskalla enkä kehtaa tehdä aloitetta ja meillä on työpaikalla sääntönäkin, ettei saa liian henkilökohtaiseksi mennä. Noista säännöistä on ihan puhuttu yleisesti, ettei saa häiritä ketään. Tämä mun juttu on lähinnä hymyilyn ja small talkin tasolla. Itse olen vielä aika huono small talkissa ja hyydyn muutenkin täysin kun ihastukseni tulee puhumaan. Hän ei tiedä tunteistani mitään, vaikka siinä suhteessa tilanne vain pahenee koko ajan. Ajattelen häntä jo öisinkin ja vaikuttaa nukkumiseen:(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun tilanne ei ainakaan tule etenemään mihinkään ikinä. En uskalla enkä kehtaa tehdä aloitetta ja meillä on työpaikalla sääntönäkin, ettei saa liian henkilökohtaiseksi mennä. Noista säännöistä on ihan puhuttu yleisesti, ettei saa häiritä ketään. Tämä mun juttu on lähinnä hymyilyn ja small talkin tasolla. Itse olen vielä aika huono small talkissa ja hyydyn muutenkin täysin kun ihastukseni tulee puhumaan. Hän ei tiedä tunteistani mitään, vaikka siinä suhteessa tilanne vain pahenee koko ajan. Ajattelen häntä jo öisinkin ja vaikuttaa nukkumiseen:(

Never say never. :) Missä päin tapahtuu?

• Anonyymi

Minä en välitä ympäristöstä mitään, etenen vaikka kirkossa, jos ei muita esteitä ole ja toinen on mukana asiassa. Samalla tavalla saa toimia minun kanssani, jos uskaltaa.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä työpaikan suhteen ja olen ihmetellyt tämän ketjun viestejä, miksi muka työpaikalla ei voisi edetä siinä missä muuallakin, ei se mikään erillinen saareke muusta elämästä ole. Osalla on vanhanaikaista ajattelua.

Hyvän maun mukaan tietenkin toimitaan.

• Anonyymi

Minä olen vasta aloittanut uudessa paikassa, ja aivan totaalisen ihastunut työkaveriin. Tämä on kyllä miehen kanssa suhteessa (huonossa kuulemma), mutta tulee kyllä tosi lähelle ja koskettaa, ja minulla pasmat aivan sekaisin. Niin turhauttavaa :(

• Anonyymi

Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että yksityisasiat eivät kuuluu työpaikalle. Joku muu voi olla eri mieltä.

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      136
      3145
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      271
      2768
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1728
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      211
      1712
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      60
      1618
    6. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      48
      1299
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      83
      1259
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1232
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      312
      1107
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1042
    Aihe