Susikannan elpyminen

Anonyymi

Jokohan lienee nyt 2019 susikanta Suomessa elpynyt sille tasolle, ettei se enää ole aivan sukupuuttoon kuolemassa, niinku 1973 väitettiin?

12

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jo vain tuo lienee elpyny Salon seudulla ainakin. Susi tai susilauma on syönyt neljältä ponitammalta varsat ja raadellut tammojakin, kerrotaan tämän päivän netti-iltiksessä.

      Mihin toimenpiteisiin moinen tapaus johtanee, jää nähtäväksi..

      • Anonyymi

        Johtanee enenevässä määrin susien nikkelihalvaukseen.

        Ja vaikka toimenpide ei enää kyseisiä tammoja auta, niin toivottavasti se ennaltaehkäisee mahdollisia uusia kotieläimiin kohdistuvia susien hyökkäyksiä myös toisilla maatiloilla.


      • Anonyymi

        Luultavasti kysymyksessä ei ole aito susi vaan koirasusi jotka pitäis saada hävitettyä tyystin..oikeat sudet ei ihmisten nurkille tule


      • Anonyymi

        Ja koirasudella tarkoittanet Oulussa pelleilylanseerattua Suomisutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koirasudella tarkoittanet Oulussa pelleilylanseerattua Suomisutta.

        Koirasusi/koiran ja suden risteytys ei siis aito susi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti kysymyksessä ei ole aito susi vaan koirasusi jotka pitäis saada hävitettyä tyystin..oikeat sudet ei ihmisten nurkille tule

        Kuinka niin kyseinen raatelija 'luultavasti' olisi koirasusi, vaikka elukoita ei kukaan ole päässyt näkemään eikä näin ollen edes havainnollisesti tutkimaan?

        Ja vaikka kysymyksessä olisikin mahdollisesti koirasusi, niin sama 'lääke' se tehoaa siihen, niinkuin aitoihin susiinkin. Kuula kalloon ja noin se on kertalinttuulla kanttuvei.


    • Anonyymi

      Suomessa taitaa aidot alkuperäiset sudet olla aika harvalukuisia..niitä risteymiä toki on paljonkin jotka suomen susikannan tuhoavat jos niitä ei saada/saa kitkettyä pois.

      • Anonyymi

        No onneksi metsästäjien porukoissa on kyseisiä 'kitkumiehiä' ja miksei naisiakin, jotka harventavat susjlaumoja. Ainakin Kainuun selkosilla vaeltaa suenmetsästäjiä, eikä Perhonkaan seutu liene tuntematon susjlaumojen karsintaoperaatioissa.

        Onks tietoo siitä, että liikkuvatko koirasuetkin laumoissa, vai ovatko ne yksin vaeltavia erakoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onneksi metsästäjien porukoissa on kyseisiä 'kitkumiehiä' ja miksei naisiakin, jotka harventavat susjlaumoja. Ainakin Kainuun selkosilla vaeltaa suenmetsästäjiä, eikä Perhonkaan seutu liene tuntematon susjlaumojen karsintaoperaatioissa.

        Onks tietoo siitä, että liikkuvatko koirasuetkin laumoissa, vai ovatko ne yksin vaeltavia erakoita?

        Laumoissahan ne liikkuu koirasudetkin..niillä on suden luonto ja vietit


    • Jo vain vuoteen 2019 susikanta on pääkaupunkiseudulla ja Turun taajamissa elpynyt niin, että ne aiheuttaa vahinkoa karjatalous-, ja hevos-, yms. elinkeinon harjoittajille.

      • Anonyymi

        Mikäpä siinä on elpyä, kun kauriin- ja peurankasvattajat pitävät huolen että ruokaa riittää. Harmillisesti vaan joutuvat hakemaan ruokaansa asutusten läheltä, kun siellä on parhaat kaalimaat noille sorkkaeläimille.


    • Anonyymi

      Wink wink että yökiikari, liiketunnistin ja stereolta sudenjoikhua. Saa tooooooosi hienoja lähikuvia sudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe