Hamsteri Ongelmia D:

Anonyymi

moi! mulla on tällä hetkellä 4 hamsteria. yksi niistä on suunnilleen 3kk vanha ja tosi vilkas, tyttö ei lopeta juomapullon puremista (sitä metalli osaa) Mitä voin tehdä?

Voiko hamstereille antaa multaa pehmikkeeksi?

Osaako hamsterit juoda vesi kipoista?

olis mukava jos joku auttais <3

10

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja olen antanus tytölle puruleluja mutta ei pure niitä

    • Vähän hankala arvella syitä sille, miksi hamsterisi puree juomapullon metalliosaa. Omanikin tekee sitä välillä, mutta tajuaa usein viimeistään neljännen sekunnin kohdalla juoda pullosta kunnolla.

      Eikö hamsterisi juo juomapullosta siis ollenkaan? Kyllä se osaa vesikiposta juoda, mutta ne voivat kaatua helposti ja usein täyttyvät puruista eli vaativat useaa vaihtokertaa päivässä. Hamsteri voi myös olla hieman höpsö ja esim. kaataa veden itsensä päälle. Tuskin niin kuitenkaan tapahtuu. Vesikupissa haittana siis enimmäkseen epäkäytännöllisyys.

      Mullan pitäisi olla OK, jos se on lannoittamatonta. Eli peruskaupan kukkamulta ei käy. Niissä on paljon kukille tarkoitettuja ainesosia, jotka eivät ole turvallisia hamstereille.

      Minkälaisia hamstereita sinulla on? Ne voisivat tykätä hiekasta. Lemmikkikaupoista saa ostettua suhteellisen halvalla chinchillan hiekkaa, jossa esim. kääpiöhamsterit tykkäävät pyöriskellä.

      Oma syyrialainen hamsterini ei myöskään välitä perus puruleluista. Se on kylläkin innoissaan pureskellut lemmikkikaupasta ostettuja omenapuun oksan pätkiä!

      • Anonyymi

        Mun tyttö jatkaa varmaan samaa tahtia sitä puremista noin puol tuntii, ja alottaa uuestaa aika nopeesti... oon siirtäny juomapullon paikkaa ja on lopettanut :)

        voitko antaa esimerkin millainen multa sopii? aattelin ettii plantagenista jotain sopivaa multaa.

        mulla on kolme syyrialaista ja yksi talvikko, mulle faunattarilla sanottiin että syrkit ei saa käyttää chinchlla hiekkaa vaa semmosii jäänniä kiviä.. oon huomannu et mun talvikko kyllä tykkää

        mä oon ostanu myös omenanpuun oksan pätkiä mutta ei ne niistäkään välitä


      • Jännää. Omenapuun oksathan ovat herkkua! Jokaisella tietysti makunsa.

        En osaa oikeastaan multa-asiassa sen enempää auttaa. En ole itse ainakaan löytänyt lannoittamatonta multaa kaupoista. En kylläkään ole hirveän tarkkaan katsellut kun ei ole itsellä tarvetta sitä tällä hetkellä ostaa.

        Jotkut antavat syyrialaisilleen hiekkaa, jotkut ei. Oma syyrialaiseni ei ainakaan hiekasta välittänyt, kun sille sitä kerran hetken aikaa tarjosin. Käytti vain pissalaatikkona. Hiekkakiellon syy on syyrialaisten hajurauhasten mahdollinen tukkeutuminen/likaantuminen.

        Vaikea arvella, mutta ehkä hamsterisi juomapullon purenta johtuu tylsyydestä? Minkä kokoinen häkki sillä on, onko juoksupyörää jne? Jos nämä ovat kunnossa en osaa enempää auttaa. Oma syyrialaiseni tykkää pureskella kodin pahvisia laatikoita (esim. vessapaperirullat, tyhjät teepaketit, rypistetty vessapaperi, kananmunan kenno ja niin edelleen).


      • Anonyymi
        MitäsTässä kirjoitti:

        Jännää. Omenapuun oksathan ovat herkkua! Jokaisella tietysti makunsa.

        En osaa oikeastaan multa-asiassa sen enempää auttaa. En ole itse ainakaan löytänyt lannoittamatonta multaa kaupoista. En kylläkään ole hirveän tarkkaan katsellut kun ei ole itsellä tarvetta sitä tällä hetkellä ostaa.

        Jotkut antavat syyrialaisilleen hiekkaa, jotkut ei. Oma syyrialaiseni ei ainakaan hiekasta välittänyt, kun sille sitä kerran hetken aikaa tarjosin. Käytti vain pissalaatikkona. Hiekkakiellon syy on syyrialaisten hajurauhasten mahdollinen tukkeutuminen/likaantuminen.

        Vaikea arvella, mutta ehkä hamsterisi juomapullon purenta johtuu tylsyydestä? Minkä kokoinen häkki sillä on, onko juoksupyörää jne? Jos nämä ovat kunnossa en osaa enempää auttaa. Oma syyrialaiseni tykkää pureskella kodin pahvisia laatikoita (esim. vessapaperirullat, tyhjät teepaketit, rypistetty vessapaperi, kananmunan kenno ja niin edelleen).

        en oo varma häkin koosta, mutta haluaisin isompaa kokeilla... meillä vaan on kotona raha pulmia. on hänellä juoksupyörä ja muuta.


      • Ymmärrän. Häkit voivat olla aika kalliita. Omani on n. 120cm x 40cm akvaario, jonka hankin torista n. 3 vuotta sitten reilulla 40e:llä. Kokoa siis riittää. Suosittelen siis todellakin tuijottelemaan toria! Sieltä voi löytää halvallakin akvaarioita tai terraarioita. Miinuksena tietysti painavuus. Oman kantaminen ostajalta kotiin (vaikka autolla kuljettiinkin) oli täyttä helvettiä. Oli kuitenkin sen arvoista.


    • Anonyymi

      Multa on kyllä todella pahasti sottaavaa ja menee hamsterin kurkusta alas sen pestessä itseään. Ymmärtänet itsekin, että kastuessaan multa jää sen verran huolella kiinni turkkiin ja tassuihin, että ei ehkä paras mahdollinen idea hamstereiden alusiksi. Hamsterit ovat kotoisin kuivilta alueilta, joten multa ei kosteudensitomiskykynsä vuoksi ole todellakaan hyvä alunen eläimelle, jolle alusen pitäisi pysyä mahdollisimman kuivana. Kaiken lisäksi pissanurkkaukset alkavat taatusti haista nopeasti niin pahalle, että silmiä kirvelee, sillä pissa pikemminkin muhii mullassa sen sijaan, että se kuivuisi nopeasti olemattomiin. Eli mullat ja turpeet kosteutta kaipaaville eläimille ja hamstereille kuivana pysyvät aluset!

      Minkä kokoinen asumus puremista harrastavalla hamsterilla on ja mitä kaikkea sillä siellä on sisusteena ja tekemisenä?

      • Totta. Sottaavaahan se on. Siksi en itsekään sitä hankkinut.


    • Anonyymi

      Jos vielä ei ole lopettanut, siihen voi laittaa jotain pahanmakuista esim. sitruunaa, mutta ei mitään kuten tabascoa sillä ne mausteet eivät ole hyväksi hamsulle. Sitruuna on luonnon tuote joten siinä ei pitäisi olla mitään epäterveellistä :)

    • Anonyymi

      Moi mullakin on hamstereita . Ja koiria kissoja ja hamsteri osaa kyllä juoda vesikiposta mutta pullon purenta ei ole vakavaa kannattaisi ensin kokeilla siemen tankoja tai kalkkikiviä voit laittaa juomakipon mutta juomapullo olisi tärkeä asia osa hamsterin stressiä 😁

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe