UKKOSILMA HELSINGIN YLLÄ.

arvo.e

Vihdoinkin sadetta. Puutarhaa on saanut kastella kuukausia. Nyt tuli kastelusta vapaapäivä. Toivottavasti ei Lappeenrannan kaltaista ilmaa.

18

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässäkin pudottaa vettä reippaasti, kohti suoraan alas. Kiiruhdin hakemaan roikkukukan suojaan. Piti lähteä pyöräilemään, mutta ehkä se autoon vaihtuu. Parin tunnin päästä olisi tapaaminen viiden kilsan päässä. Vielähän tässä joutaa seurata. Oho, nyt pamahti ukkonen.

    • Anonyymi

      ootko laittanut haravan haukkumaan sadetta
      njjj

    • Anonyymi

      Mukavasti tulee nyt vettä täällä Pohjois-Helsingissä. Ukkonen kiersi, pientä jyrinää kauempaa kuului.
      Ihanaa, että sataa. Voin vihdoin lopettaa esittämästä kuollutta kärpästä ja kerätä kahvelit.

    • Uutislähetysten sääntiedoitusten sanoma on Etelä-Suomi keskeinen.

      Helleaalto saapui Suomeen.
      Helteet jatkuvat.
      Kuivuus uhkaa viljelmiä kuumuus vanhuksia.
      Nyt loppui helteet.
      Sateita ja ukkosmyrskyjä.
      Vesi tulvi kaduille.
      Rakeet peitti kadut.

      Mikään noista ennusteista ja iltalehtien lööpeistä ei ole suomineidon uuman kohdalle osunut.

      Meillä korvessa oli epävakainen kesäkuun loppupuolisko. Aurinkoa, pilvistä, vesisateita ja ukkosta. Tyypillinen entisajan kesäsää, sellainen jonka muista lapsuudesta.

      Tänään on ollut leuto tuulinen, puolipilvinen, poutapäivä, aurinko paistanut ja lämmittänyt.

      Kesäkuun sateet ovat antaneet luonnolle syvän vihreän sävyn.

      Ei valittamista.

    • Anonyymi

      Aikas kovia raekuuroja sitä on joissakin paikoissa satanut ....puolenpäivän aikaan täällä vähän pirskotteli vettä kun olin lenkillä ... mutta sitten tuli vähän kovempaa...nyt taas poutasää...kyllä se luonnolle hyvää tekee tuo sade...no ...virkistää se ihmistäkin...
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Hyvää nimpparipäivää Arvolle ....Arvon mekin ansaitsemme....
      Meillä ei sada tänään...aurinko paistanut aamusta lähtien...ties mikskö vielä muuttuu...ja taivas suuttuu.
      mimmimum-..mi

      • Kiitos Arvon päivän runosta.
        Aioin käydä kuppilassa nimipäivääni viihdyttämässä, mutta synkkä ukkospilvi vaanii lähistöllä - uskaltaisiko?


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Kiitos Arvon päivän runosta.
        Aioin käydä kuppilassa nimipäivääni viihdyttämässä, mutta synkkä ukkospilvi vaanii lähistöllä - uskaltaisiko?

        ota rohkaisuksi tukevat pohjat
        njjj


      • Anonyymi

        Minäkin hivuttaudun tuohon me-ryhmään ansaitsemaan Arvoa :)
        Ei tänään ole enää tullut pisaraakaan tänne P-H:iin. Älköön tulko huomennakaan, olisi leikkimielinen urheilukisapäivä Tenavien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin hivuttaudun tuohon me-ryhmään ansaitsemaan Arvoa :)
        Ei tänään ole enää tullut pisaraakaan tänne P-H:iin. Älköön tulko huomennakaan, olisi leikkimielinen urheilukisapäivä Tenavien kanssa.

        ....kiin...

        P-H


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin hivuttaudun tuohon me-ryhmään ansaitsemaan Arvoa :)
        Ei tänään ole enää tullut pisaraakaan tänne P-H:iin. Älköön tulko huomennakaan, olisi leikkimielinen urheilukisapäivä Tenavien kanssa.

        Perjantaina kuitenkin opetellaan sadetanssin alkeita, joten "sontikka" mukaan kävelylle.


    • Joo kylläpä Hesassa sanoikin eilen. Sontikan kanssa sai kulkea ja odottaa aina jossain suojassa että sade vähä hellitti. Juuri aamupäivällä ehdittiin käydä sightseeing-kierros. Ihana päästä kottiin😁

    • Anonyymi

      Ei ole satanut sitten yhtään. Säätiedotukset on päin peetä. Koko päivä piti sataa. Ei pisaran pisaraa Hki ssa.

      • Konalan suunnalla tihuuttaa hieman - yöllä satoi reilummin.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Konalan suunnalla tihuuttaa hieman - yöllä satoi reilummin.

        rohkaisu ryyppy neuvoa antavaa on varmaan paikallaan, ennen
        rankkoja sateita
        njjj


      • Anonyymi

        Ainakin täällä Etelä-Hämeessä oli ukkosta ja raekuuroja runsaan sateen saatelemana. Jotenkin ne pilvet jäivät pyörimään paikkakunnan ylle, joten, juuri kun uskoi sen loppuvan, niin taas uusia jyrähdyksiä salamoiden ja lisää vettä ja rakeita.

        Ihana puro tuli tuohon meidän talojen väliinkin ja kun kurkkasin tuonne isolle tielle, niin mahtavat vedet roiskui autoista , siis autojen vanavedessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin täällä Etelä-Hämeessä oli ukkosta ja raekuuroja runsaan sateen saatelemana. Jotenkin ne pilvet jäivät pyörimään paikkakunnan ylle, joten, juuri kun uskoi sen loppuvan, niin taas uusia jyrähdyksiä salamoiden ja lisää vettä ja rakeita.

        Ihana puro tuli tuohon meidän talojen väliinkin ja kun kurkkasin tuonne isolle tielle, niin mahtavat vedet roiskui autoista , siis autojen vanavedessä

        Yleensä sateesta en tykkää. Nyt Helsingissä sade oli odotettu pitkän poutajakson jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe