Kävin koeajamassa Corollan kaksi mallia. Auto on kaikilta osin niin äärettömän hiljainen, että rengasääni korostuu. Toimittajat eivät osaa tätä mainita koeajon yhteydessä.
Se rengasääni ei ole millään tavoin kovempi kuin muissa autoissa, mutta sen hiljaisuuden keskellä se korostuu.
Koeajoissa se onkin mainittu ainoana negatiivisena asiana uudessa Corollassa.
Leike netistä toimittajalta joka ymmärsi asian:
"Moottori ja voimalinja ovat kiitettävän äänettömiä, mikä korostaa rengasääniä melunlähteenä etenkin karkealla alustalla."
Syy, miksi Corollan rengasäänistä mainitaan koeajoissa
44
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitattu melu on todellista ja se on hirveällä tasolla, menee jopa kuulo suojauksen yli, eli Peltorit päähän kuin rallimiehillä konsanaan
- Anonyymi
Voihan sen jumalattoman melun noinkin kuvata. Tässä testitulosta:
Sitten asiaa hirvittävästä melusta:
" Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa.
Huonosta äärieristyksestä kuitenkin kielii se, että jos takapyörien pyöräkoteloihin sinkosi tienpinnasta kiviä niin ratin takana heräsi kysymys, onko ikkuna auki tai jompikumpi takaovista huonosti kiinni- Anonyymi
Käykääpä koeajamassa niin saatte aivan toisenlaisen kuvan.
- Anonyymi
Arvasin, että tuo oli näiden Octavia miesten tekstiä. Paljastavat itsensä Octavia miehiksi tekstin lopussa. Hakkuvat siksi Corollan. Mikään kunnon autolehti ei ole kirjoittnut tuollaista:
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/toyota-corolla-ajaa-muotoilu-edella/ - Anonyymi
Melumittari ei valehtele mutta terot koittaa keksiä vaikka minkälaisia sepustuksia kun niin ketuttaa mahdottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvasin, että tuo oli näiden Octavia miesten tekstiä. Paljastavat itsensä Octavia miehiksi tekstin lopussa. Hakkuvat siksi Corollan. Mikään kunnon autolehti ei ole kirjoittnut tuollaista:
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/toyota-corolla-ajaa-muotoilu-edella/Voi tuota epätoivoista selittelyä ja taas viimeisenä oljenkortena vedetään salaliitto ja ostetut testit, hyvin hörhö vetää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melumittari ei valehtele mutta terot koittaa keksiä vaikka minkälaisia sepustuksia kun niin ketuttaa mahdottomasti.
Melumittaria pitää osata käyttää oikein ja esim Taloustaito ei käyttänyt dBA painotusta ja siksi tuloksilla ei ole mitään arvoa tai vertailukohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melumittaria pitää osata käyttää oikein ja esim Taloustaito ei käyttänyt dBA painotusta ja siksi tuloksilla ei ole mitään arvoa tai vertailukohtaa.
Vertailukohtaa löytyy TM:n koeajoista, Corollan ja saman hintaluokan juuri koeajetun kilpailijan (Citroen C5) mitatut db(A) meluarvot edessä/takana:
Corolla:
60 km/h 65/67
80 km/h 67/70
100 km/h 70/72
120 km/h 72/75
Citroen:
60 km/h 56/57
80 km/h 59/60
100 km/h 63/64
120 km/h 66/67
Aika huimia eroja, käytännössä siis Corollassa on jo 60 km/h nopeudessa takana melua saman verran kuin Sitikassa vasta moottoritienopeudella. - Anonyymi
Ja millaiset renkaat oli autoissa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja millaiset renkaat oli autoissa ?
Corolla 17" ja Citroen 18".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla 17" ja Citroen 18".
Ja tarkemmin katsottuna vielä Corolla 225/45-17 ja Citroen 235/55-18.
Anonyymi kirjoitti:
Vertailukohtaa löytyy TM:n koeajoista, Corollan ja saman hintaluokan juuri koeajetun kilpailijan (Citroen C5) mitatut db(A) meluarvot edessä/takana:
Corolla:
60 km/h 65/67
80 km/h 67/70
100 km/h 70/72
120 km/h 72/75
Citroen:
60 km/h 56/57
80 km/h 59/60
100 km/h 63/64
120 km/h 66/67
Aika huimia eroja, käytännössä siis Corollassa on jo 60 km/h nopeudessa takana melua saman verran kuin Sitikassa vasta moottoritienopeudella.Ei C5 Aircrossia voi mitenkään pitää Corollan kilpailijana. Eri kaliberin kalustoa.
- Anonyymi
MyyjäX kirjoitti:
Ei C5 Aircrossia voi mitenkään pitää Corollan kilpailijana. Eri kaliberin kalustoa.
Missä mielessä "eri kaliiberia"? Sitikka korimalliltaan lähempänä SUVia, mutta muuten kumpikin samassa hinta- ja kokoluokassa, joten esim. melutason suhteen täysin vertailukelpoinen pari.
- Anonyymi
MyyjäX kirjoitti:
Ei C5 Aircrossia voi mitenkään pitää Corollan kilpailijana. Eri kaliberin kalustoa.
Vaikka et pidä noita kahta verrokkeina, niin siitä näkee kuinka meluisa Toyota on ja esim. Skoda Octavia on samassa luokassa kuin tuo Citikka. Kelpaako Octavia Corollan verrokiksi sinulle?
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka et pidä noita kahta verrokkeina, niin siitä näkee kuinka meluisa Toyota on ja esim. Skoda Octavia on samassa luokassa kuin tuo Citikka. Kelpaako Octavia Corollan verrokiksi sinulle?
No mikä ettei kelpaisi. Skodahan on parasta VAG osaamista. Octavia oli alunalkaen "Astra killer" ja sen työn tuote teki vallan hienosti. Taisi samalla syödä myös konsernin omia tuotteita?
- Anonyymi
Suosittelen ketjun aloittajalle kuulotestiä.
https://www.widex.fi/fi-fi/online-hearing-test - Anonyymi
Ei ole mikään ongelma laittaa äänieristys materiaalia autoon itse tai ruoste suojauksen yhteydessä. Saa vielä sellaisen ääni maailman kun tahtoo ei ongelma.
- Anonyymi
Voihan eristystä lisäillä omalla rahalla, mutta eipä se juurikaan auta kuin nimellisesti. Tutkittu asia mm. TM testasi. Kallis puolivalmiste tuo Toyota kun pitää suojauttaa ja äänieristää, että kelpaa ja kestää muutaman vuoden
- Anonyymi
Ei onnistu itse ruostesuojat ei auta mitään ja se matalataajuuksinen jyrinä itse lähes mahdoton poistaa melukaappi mikä melukaappi tehtaalla se äänieristys ois helpoin laittaa mutta kun säästetään väärässä paikassa..
- Anonyymi
Voihan ostaa kapeemmat renkaat ja pienemmät ja on aika halpa korjaus saada laadukkain auto. Ja sama voi laittaa äänieristystä tahtonsa mukaan.
- Anonyymi
Ei se voimalinja ole hiljainen kuin se pikkupätkän kun auto kulkee sähköllä, mutta kun bensakone pyörähtää käyntiin niin melu ja huudatus on melkoista, kuten perinteisesti Toyotan hengettömissä kierroskoneissa.
- Anonyymi
Vai on huudatus melkoista vaikka koneen kierrokset koko ajan alle 2000 r/min.
- Anonyymi
Toyotassa ei ole koko ajan markinä pysyviä huopamattoja lokasuojien sisällä ruostuttamassa autoa ja muka äänieristeenä niinkuin muissa autoissa. Se on yksi syy miksi Toyota ei ruostu.
Tässä minun edellinen autoni:
"Ford Focus. Alustassa ei ole lainkaan tiivistettyjä liitoskohtia, ja etulokasuojissa on kosteutta imevää äänieristysmateriaalia. Ovissa ja luukuissa huono tiivistys."
https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html- Anonyymi
Tuota huopamaton näköisä sisälokarimuovia on käytetty iät ja ajat autoissa, eikä se ole koskaan aiheuttanut ruosteongelmaa, ei se ota edes kiinni peltiin tuolta kostuvalta puolelta.
Focuksen tiivistämätön sauma ei välttämättä kerro mitään, mutta kuulostaa mahdolliselta ruostepaikalta, mutta Toyotalla on sama juttu, eikä Toyotassa ola lainkaa suojausta, muutamia muoviläpysköjä laitettu peittämään pahipia kohtia, mutta ne vain pahentaa tilannetta suolakuran kerryttyä sinne väleihin. Ehkä nuo muovit onkin tarkoitettu vain peittämään ruosteet?
Jännästi hörhö kääntää taas juttua muualle kun puhe on Toyotan järjettömästä melusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota huopamaton näköisä sisälokarimuovia on käytetty iät ja ajat autoissa, eikä se ole koskaan aiheuttanut ruosteongelmaa, ei se ota edes kiinni peltiin tuolta kostuvalta puolelta.
Focuksen tiivistämätön sauma ei välttämättä kerro mitään, mutta kuulostaa mahdolliselta ruostepaikalta, mutta Toyotalla on sama juttu, eikä Toyotassa ola lainkaa suojausta, muutamia muoviläpysköjä laitettu peittämään pahipia kohtia, mutta ne vain pahentaa tilannetta suolakuran kerryttyä sinne väleihin. Ehkä nuo muovit onkin tarkoitettu vain peittämään ruosteet?
Jännästi hörhö kääntää taas juttua muualle kun puhe on Toyotan järjettömästä melusta.Minä, jos kuka viiden uuden Fordin entisenä omistajana tiedän, että se on jatkuvasti markänä olevaa täysin huovan kaltaista materiaalia.
- Anonyymi
koeajettu on sekä uusimmat corolla ja octavia, kyllä todellisuudessa corolla on hiljaisempi kuin octavia.
- Anonyymi
Täysin päinvastaiset kokemukset, minkä myös lehtien melumittaukset osoittaa, eli ei pelkkää mutua. Kokonaisuutena Corolla muuten kiva paketti, mutta varsinkin moottoritiellä melu on sitä luokkaa että esim. puheluja on bluetoothin kautta mahdoton puhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin päinvastaiset kokemukset, minkä myös lehtien melumittaukset osoittaa, eli ei pelkkää mutua. Kokonaisuutena Corolla muuten kiva paketti, mutta varsinkin moottoritiellä melu on sitä luokkaa että esim. puheluja on bluetoothin kautta mahdoton puhua.
Jos totta puhutaan niin Corolla on huomattavasti hiljaisempi kuin Skoda. Ajoin keväällä molempia autoja kun alla oli Nokian kitkarenkaat. Myös moottoritie nopeuksissa Corolla oli selvästi hiljaisempi Skoda Octavia. Kaupunkiajossa ero oli jopa järkyttävän suuri.
Karvalakkimallin 195/65 x 15 -renkailla ja Premiumin 225/40 x 18 -renkailla on varmasti korvinkuultava ero, eikä suinkaan Premiumin hyväksi.
Järjetöntä varustaa moisilla renkailla tavisauto Suomen tieoloihin.- Anonyymi
Toyota on muutenkin huojakka ja epävakaa auto ja jos siinä on alla tuollaiset kapeat jumppapallot, niin meno on varmasti todella ikävää ja epävakaata.
- Anonyymi
Hauska politiikka Toyotalla. Varustetaan auto sellaisilla kalliilla renkailla joita ei voi autossa pitää ja ne pitää vaihtaa 80-lukulaisiin historic sarjalaisiin, eli alustaa ei olla kehitetty sitten 80-luvun. Jätetään ruostesuojat pois ja maksatetaan se ostajalla ja myös äänieritys jätetään ostajan murheeksi.
Suojaus maksaa 1500 euroa ja uudet asialliset vanteet kumeilla toiset 1500. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska politiikka Toyotalla. Varustetaan auto sellaisilla kalliilla renkailla joita ei voi autossa pitää ja ne pitää vaihtaa 80-lukulaisiin historic sarjalaisiin, eli alustaa ei olla kehitetty sitten 80-luvun. Jätetään ruostesuojat pois ja maksatetaan se ostajalla ja myös äänieritys jätetään ostajan murheeksi.
Suojaus maksaa 1500 euroa ja uudet asialliset vanteet kumeilla toiset 1500.Avestakin tuli ihan asiallinen melun suhteen juuri suojauksella. Tuulen suhina jäi jäljelle mutta radiota pystyi sentään kuuntelemaan operaation jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska politiikka Toyotalla. Varustetaan auto sellaisilla kalliilla renkailla joita ei voi autossa pitää ja ne pitää vaihtaa 80-lukulaisiin historic sarjalaisiin, eli alustaa ei olla kehitetty sitten 80-luvun. Jätetään ruostesuojat pois ja maksatetaan se ostajalla ja myös äänieritys jätetään ostajan murheeksi.
Suojaus maksaa 1500 euroa ja uudet asialliset vanteet kumeilla toiset 1500.Ei maksa kuin puolet noista sun valehtelemista luvuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa kuin puolet noista sun valehtelemista luvuista.
Juu, kyllä jotain saat puoleenkin hintaan, mutta eihän kukaan osta uuteen kultamuruunsa kiinavanteita ja renkaita tai vie suojaukseen jonnekin Pärnäseen jonka suojaus vain pahentaa tilannetta, ethän sinä ainakaan alentuisi tuollaiseen tyhmyyteen?
- Anonyymi
"Auto on kaikilta osin niin äärettömän hiljainen, että rengasääni korostuu"
Taatusti korostuu ja peittää kaiken muun, jos mittari näyttää 85 dB. - Anonyymi
Betonimattoa oviin alustaan ja koteloihin massaa alle, niin kyllä muuttuu aivan totaalisen eri kärryksi, vaikka kyseessä olisi millainen melutoosa.
Vaatii vain vähintään reilun tonnin euroja ylimääräistä, mutta kannattaa jos melusta kärsii.- Anonyymi
"Betonimattoa"?
On näillä tojotomppeleilla puheet! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Betonimattoa"?
On näillä tojotomppeleilla puheet!Sonä sitten niin fiksu olet. Terottelet vain koko ajan. Olet todella sivistymätön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sonä sitten niin fiksu olet. Terottelet vain koko ajan. Olet todella sivistymätön.
"Sonä" et ole kovin fiksu! Ei terotellut vaan hakkui tojotomppeliksi, joka on hyvin todenmukainen luonnehdinta tyypistä joka käyttää betonimattoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sonä" et ole kovin fiksu! Ei terotellut vaan hakkui tojotomppeliksi, joka on hyvin todenmukainen luonnehdinta tyypistä joka käyttää betonimattoa.
Olet todella sivistymätön riekkuja.
- Anonyymi
Olisi tuossa eristämisessä puuhamaata...
https://www.youtube.com/watch?v=grVA-vKdzxM
Mutta todellakin kannattaa, kuten lopussa näkyy.- Anonyymi
Juu, ihan pikku homman jonka kuka tahansa tekee muutamassa tunnissa.
Tuossa lopussa näytettiin mitä melu oli suurimmillaan ennen urakkaa ja SE OLI 83db ja tuo Usan sileillä teillä.
Toiset valmistajat tekevät tuon ostajan puolesta ja kuuluu hintaan, kuten ruosteenestokäsittelyt ja massaukset.
- Anonyymi
Rangasmelua ja tuulensuhinaa 80-85 db, ei tuota selitä millään hyväksi asiaksi tai testaajien tyhmyydeksi. No ainahan meidän innokkaimmat Terot selittävät ja kääntävät asiat mielessään vaikka miksi, mutta se toimii vain heidän itsensä kohdalla ja tyhmyyttähän se vaan on.
- Anonyymi
Puhut kai nyt uusimmasta Octaviasta:
https://tekniikanmaailma.fi/ajettua-skoda-octavia-kuninkaan-uudet-kuteet/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156