Piilonarsisti ja ohutnahkainennarsisti

Anonyymi

Narsistin uhri on kuulemma itsekin narsisti. Joko ohutnahkainen narsisti tai piilonarsisti. Taikäänteisnarsisti, ihan miten vain. Näppärää että joku keksi syyttää uhria narsistiksi. Kaikista uhria syyllistävistä teorioista nämä ovat kaksi törkeintä. Narsistit tykkäävät näistä teorioista. Narsistille nannaa kun uhrikin tuomitaan narsistiksi.

Herkkä ja hyvä, aralla omallatunnolla varustettu ihminen ei olekaan herkkä ja hyvä ihminen vaan vääränlainen ja viallinen, itse asiassa narsisti. Kolmevuotias jolla on narsistivanhemmat ja joka ei pysty puolustautumaan koska on vasta lapsi, on siis ohutnahkainen narsisti.

Palasin lomalta kotiin: ulko-oven lukko oli murrettu ja sisältä viety kaikki vähänkin arvokas. Olen siis itse ohutnahkainen murtovaras kun annoin sen tapahtua. Tai piilomutovaras, ihan miten vain. Joka tapauksessa olen syyllinen, viallinen ja vääränlainen. Olen murtovarkaan kääntöpuoli ja siis syypää. En ole uhri, olen käänteismurtovaras. Murtovaras on.ielissään tästä teoriasta.

Metsästä löytyi piilomurhaaja ruumis. Ko. henkilö oli kuollut niin että hänet oli ensin pesty ja sitten kuristettu. Hän oli siis ohutnahkainen pahoinpitelijä ja piilomurhaaja.

Sairaalaan tuotiin ohutnahkainen pahoinpitelijä. Se paksunahkainen nauraa partaansa. Viiltäjä-Jackin tappamat prostituoidut olivat piiloviiltäjiä.

Pääasia ettei väärän teon tekijä ole kokonaan vastuussa vaan puolet vastuusta voidaan lykätä uhrille. Siis, anteeksi, korjaan: ohutnahkaiselle rikolliselle.

228

3299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja mitähän noilla vertauksillasi on tekemistä narsismin kanssa?

      • Anonyymi

        Niissähän on sama logiikka. Jos narsistin uhri on piilonarsisti niin totta kai autovarkauden uhri on piiloautovaras. Pointtina noissa teorioissa on että syytetään uhria ja väitetään että tämä on itse syyllistynyt juuri siihen tekoon tai tekojen sarjaan jonka uhriksi hän on joutunut.
        Piilonarsisti on pelkkä sana. Puheet piilo- ja ohutnahkanarsisteista voitaisiin lopettaa. Ne eivät ole tiedettä vaan tieteen nimissä esitettyä syyllistävää ja tärkeilevää höttöä.
        Narsistin uhri ei ole narsisti. Uhri on uhri. On hän sitten narsistin uhri tai ryöstön uhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissähän on sama logiikka. Jos narsistin uhri on piilonarsisti niin totta kai autovarkauden uhri on piiloautovaras. Pointtina noissa teorioissa on että syytetään uhria ja väitetään että tämä on itse syyllistynyt juuri siihen tekoon tai tekojen sarjaan jonka uhriksi hän on joutunut.
        Piilonarsisti on pelkkä sana. Puheet piilo- ja ohutnahkanarsisteista voitaisiin lopettaa. Ne eivät ole tiedettä vaan tieteen nimissä esitettyä syyllistävää ja tärkeilevää höttöä.
        Narsistin uhri ei ole narsisti. Uhri on uhri. On hän sitten narsistin uhri tai ryöstön uhri.

        Tuollaisessa ajatusmallissa ei ole mitään järkeä.


      • Anonyymi

        Minusta nimenomaan on paljon järkeä. En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta. Mikä siinä kuvauksessa kertoo narsismista, liiallinen empaattisuusko? Se ei ole narsistinen piirre.

        Onko tämä ohutnahkainen narsisti -käsite muuten ihan kansainvälinen tai virallinen psykologian termi? Diagnoosi se ei ainakaan ole. Eikä ole olemassa myöskään "sosiaalista persoonallisuushäiriötä" (vs. antisosiaalinen persoonallisuushäiriö).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta nimenomaan on paljon järkeä. En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta. Mikä siinä kuvauksessa kertoo narsismista, liiallinen empaattisuusko? Se ei ole narsistinen piirre.

        Onko tämä ohutnahkainen narsisti -käsite muuten ihan kansainvälinen tai virallinen psykologian termi? Diagnoosi se ei ainakaan ole. Eikä ole olemassa myöskään "sosiaalista persoonallisuushäiriötä" (vs. antisosiaalinen persoonallisuushäiriö).

        "Onko tämä ohutnahkainen narsisti -käsite muuten ihan kansainvälinen tai virallinen psykologian termi? Diagnoosi se ei ainakaan ole. Eikä ole olemassa myöskään "sosiaalista persoonallisuushäiriötä" (vs. antisosiaalinen persoonallisuushäiriö). "

        No ainakin paljon luettavaa löydät myös ohutnhakaisen narsistin käsitteestä niin suomen- kuin englannin kielisiltä sivustoiltakin jos asia oikeasti kiinnostaa

        Laitan ny tämän psykoterapia lehden artikkelin jolla voi päästä alkuun.

        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm

        Tekstissä on paljon viittauksia henkilöihin joiden tutkimuksia on käytetty, että lähdeluettelon avulla voi tutkia sitten noita asioita tarkemmin

        Toki itse googlettelemalla löytyy kaikenlaista vielä jos se englanti taittuu hyvin. Ihan pelkästään keskustelupalstojen antimisissa ei kannata pitäytyä tässäkään asiassa.

        Tulee tuommosia epäloogisia väittämiä muista asiayhteyksistä kuten tässä näyttää käyneen.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Onko tämä ohutnahkainen narsisti -käsite muuten ihan kansainvälinen tai virallinen psykologian termi? Diagnoosi se ei ainakaan ole. Eikä ole olemassa myöskään "sosiaalista persoonallisuushäiriötä" (vs. antisosiaalinen persoonallisuushäiriö). "

        No ainakin paljon luettavaa löydät myös ohutnhakaisen narsistin käsitteestä niin suomen- kuin englannin kielisiltä sivustoiltakin jos asia oikeasti kiinnostaa

        Laitan ny tämän psykoterapia lehden artikkelin jolla voi päästä alkuun.

        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm

        Tekstissä on paljon viittauksia henkilöihin joiden tutkimuksia on käytetty, että lähdeluettelon avulla voi tutkia sitten noita asioita tarkemmin

        Toki itse googlettelemalla löytyy kaikenlaista vielä jos se englanti taittuu hyvin. Ihan pelkästään keskustelupalstojen antimisissa ei kannata pitäytyä tässäkään asiassa.

        Tulee tuommosia epäloogisia väittämiä muista asiayhteyksistä kuten tässä näyttää käyneen.

        Mitä_tarkoitat

        "Tulee tuommosia epäloogisia väittämiä muista asiayhteyksistä kuten tässä näyttää käyneen. "
        Mitä tarkoitat? Mikä on ollut epäloogista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissähän on sama logiikka. Jos narsistin uhri on piilonarsisti niin totta kai autovarkauden uhri on piiloautovaras. Pointtina noissa teorioissa on että syytetään uhria ja väitetään että tämä on itse syyllistynyt juuri siihen tekoon tai tekojen sarjaan jonka uhriksi hän on joutunut.
        Piilonarsisti on pelkkä sana. Puheet piilo- ja ohutnahkanarsisteista voitaisiin lopettaa. Ne eivät ole tiedettä vaan tieteen nimissä esitettyä syyllistävää ja tärkeilevää höttöä.
        Narsistin uhri ei ole narsisti. Uhri on uhri. On hän sitten narsistin uhri tai ryöstön uhri.

        Ei ole sama logiikka lainkaan. Narsistin uhria hivutetaan kymmeniä vuosia, murtovarkaus tai murha tapahtuu vain kerran ja äkillisesti.


    • Anonyymi

      Tuo Hyrckin onneton essee jonka se on tunkenut nettiin, ei ole mikään tutkimus.
      Noita käsitteitä ylipäätään käytetään - jos käytetään- psykoanalyysissa narsistien analyysin tukena. Mitään suurta suosiota niillä ei ole. Eikä merkitystä. Höpinää vain.

      • Anonyymi

        Se on lajissaan sitä, mikä tukee jonkun toisen omaa käsitystä asiasta ja näin ollen tuntuu oikealta.


      • Anonyymi

        Kuten kaikki tieto.


      • "Tuo Hyrckin onneton essee jonka se on tunkenut nettiin, ei ole mikään tutkimus."

        Se on artikkeli joka pohjaa muiden tutkimuksiin. Jos huomaat niin useiden lauseiden perässä on nimi, jonka tutkimuksiin hän viittaa

        Mutta joo, sinä mitä ilmeisemmin kuulut ihmisryhmään "minä tiedän asiat parhaiten"


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tuo Hyrckin onneton essee jonka se on tunkenut nettiin, ei ole mikään tutkimus."

        Se on artikkeli joka pohjaa muiden tutkimuksiin. Jos huomaat niin useiden lauseiden perässä on nimi, jonka tutkimuksiin hän viittaa

        Mutta joo, sinä mitä ilmeisemmin kuulut ihmisryhmään "minä tiedän asiat parhaiten"

        Kertoi oman mielipiteensä kuten sinäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertoi oman mielipiteensä kuten sinäkin.

        Kyllä joo, mutta jotenkin haiskahti siltä, että oli vaan kova tarve mitätöidä ja vääristellä ko. asiaa/aihetta.

        No mielipide toki sekin.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Kyllä joo, mutta jotenkin haiskahti siltä, että oli vaan kova tarve mitätöidä ja vääristellä ko. asiaa/aihetta.

        No mielipide toki sekin.

        Vastauksesi vaikutti myös siltä, ettet hyväksy oman mielipiteesi hylkäystä. Uskotko kuuluvasi kaiken paremmin tietävään ryhmään?


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tuo Hyrckin onneton essee jonka se on tunkenut nettiin, ei ole mikään tutkimus."

        Se on artikkeli joka pohjaa muiden tutkimuksiin. Jos huomaat niin useiden lauseiden perässä on nimi, jonka tutkimuksiin hän viittaa

        Mutta joo, sinä mitä ilmeisemmin kuulut ihmisryhmään "minä tiedän asiat parhaiten"

        Ohutnahkaisuuden osalta viittaa vain Rosenfeldiin (1987) ja Brittoniin (1989).
        Jos luet englanninkielisiä linkkejä (thin skinned), huomaat että sillä yleensä tarkoitetaan rajatilapersoonallisuushäiriötä (borderline). Missään ei lue, että rajatila pariutuu narsistin kanssa tai päinvastoin.
        Vai lukeeko jossain?
        Onko tieto peräisin tee-se-itse kokemusasiantuntija Salomaan teoksista?
        Ja Hurckin essee on edelleenkin onnetonta jorinaa, hänen omia ajatelmiaan, jonne muodon (tai hämäyksen) vuoksi on sössitty sekaan muutama 20 vuotta vanha viite.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksesi vaikutti myös siltä, ettet hyväksy oman mielipiteesi hylkäystä. Uskotko kuuluvasi kaiken paremmin tietävään ryhmään?

        Siis alkuun esitettiin sitä omaa mielipidettä ko. aiheesta ohutnahkainen narsisti johon laitoin linkin mistä voi itsekukin lukea.

        No hieman negatiivisesti kyllä vihjaisin noihin alun esimerkkeihin murhista ja autovarkauksista. Minusta ne oli kovin ontuvia.

        Mitä tulee tietämykseen tässä kohtaa, niin olen lukenut tästä aiheesta, että mielipiteeni pohjautuu lukemaani.

        Oliskin kiinnostavampaa keskustella jos vastapuoli myös olisi tutustunut aiheeseen ja kertoisi, esittäisi ne seikat miksi hän ei hyväksy teoriaa ohutnahkaisista naristeista.

        Tuossa ylempänä oli myös tämä kohta "En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta"

        Kun kuitenkin ajatellaan, että meissä kaikissa kuitenkin on sitä narsismia enemmän tai vähemmän. Jostain syystä ny vaan kavahdetaan tuota narsisti sanaa

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen ykenee.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Siis alkuun esitettiin sitä omaa mielipidettä ko. aiheesta ohutnahkainen narsisti johon laitoin linkin mistä voi itsekukin lukea.

        No hieman negatiivisesti kyllä vihjaisin noihin alun esimerkkeihin murhista ja autovarkauksista. Minusta ne oli kovin ontuvia.

        Mitä tulee tietämykseen tässä kohtaa, niin olen lukenut tästä aiheesta, että mielipiteeni pohjautuu lukemaani.

        Oliskin kiinnostavampaa keskustella jos vastapuoli myös olisi tutustunut aiheeseen ja kertoisi, esittäisi ne seikat miksi hän ei hyväksy teoriaa ohutnahkaisista naristeista.

        Tuossa ylempänä oli myös tämä kohta "En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta"

        Kun kuitenkin ajatellaan, että meissä kaikissa kuitenkin on sitä narsismia enemmän tai vähemmän. Jostain syystä ny vaan kavahdetaan tuota narsisti sanaa

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen ykenee.

        Avaatko vähän tuota, miten ymmärrrät ohutnahkaisen narsistin käsitteen?


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Siis alkuun esitettiin sitä omaa mielipidettä ko. aiheesta ohutnahkainen narsisti johon laitoin linkin mistä voi itsekukin lukea.

        No hieman negatiivisesti kyllä vihjaisin noihin alun esimerkkeihin murhista ja autovarkauksista. Minusta ne oli kovin ontuvia.

        Mitä tulee tietämykseen tässä kohtaa, niin olen lukenut tästä aiheesta, että mielipiteeni pohjautuu lukemaani.

        Oliskin kiinnostavampaa keskustella jos vastapuoli myös olisi tutustunut aiheeseen ja kertoisi, esittäisi ne seikat miksi hän ei hyväksy teoriaa ohutnahkaisista naristeista.

        Tuossa ylempänä oli myös tämä kohta "En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta"

        Kun kuitenkin ajatellaan, että meissä kaikissa kuitenkin on sitä narsismia enemmän tai vähemmän. Jostain syystä ny vaan kavahdetaan tuota narsisti sanaa

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen ykenee.

        Ai koska kaikilla ihmisillä on narsistisia piirteitä niin narsistin uhria sopii sanoa narsistiksi? Mitä koko narsisti-sanalla tekee jos kaikki ovat narsistista? Eikö voida puhua vain ihmisistä? Kaikilla ihmisillä on myös aggressioita joten eiköhän sietää jokaista vastaantulijaa väkivaltaisuudesta. Me oomme narsisteja kaikki kun oikein silmin katsotaan, vai?


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Siis alkuun esitettiin sitä omaa mielipidettä ko. aiheesta ohutnahkainen narsisti johon laitoin linkin mistä voi itsekukin lukea.

        No hieman negatiivisesti kyllä vihjaisin noihin alun esimerkkeihin murhista ja autovarkauksista. Minusta ne oli kovin ontuvia.

        Mitä tulee tietämykseen tässä kohtaa, niin olen lukenut tästä aiheesta, että mielipiteeni pohjautuu lukemaani.

        Oliskin kiinnostavampaa keskustella jos vastapuoli myös olisi tutustunut aiheeseen ja kertoisi, esittäisi ne seikat miksi hän ei hyväksy teoriaa ohutnahkaisista naristeista.

        Tuossa ylempänä oli myös tämä kohta "En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta"

        Kun kuitenkin ajatellaan, että meissä kaikissa kuitenkin on sitä narsismia enemmän tai vähemmän. Jostain syystä ny vaan kavahdetaan tuota narsisti sanaa

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen ykenee.

        Uhri ei ole narsisti.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Siis alkuun esitettiin sitä omaa mielipidettä ko. aiheesta ohutnahkainen narsisti johon laitoin linkin mistä voi itsekukin lukea.

        No hieman negatiivisesti kyllä vihjaisin noihin alun esimerkkeihin murhista ja autovarkauksista. Minusta ne oli kovin ontuvia.

        Mitä tulee tietämykseen tässä kohtaa, niin olen lukenut tästä aiheesta, että mielipiteeni pohjautuu lukemaani.

        Oliskin kiinnostavampaa keskustella jos vastapuoli myös olisi tutustunut aiheeseen ja kertoisi, esittäisi ne seikat miksi hän ei hyväksy teoriaa ohutnahkaisista naristeista.

        Tuossa ylempänä oli myös tämä kohta "En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta"

        Kun kuitenkin ajatellaan, että meissä kaikissa kuitenkin on sitä narsismia enemmän tai vähemmän. Jostain syystä ny vaan kavahdetaan tuota narsisti sanaa

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen ykenee.

        Jos ihmiset halutaan ihan välttämättä jakaa ohut- ja palsunahkaisiin persooniin, niin miksi ei puhuta erikseen ohut- ja paksunahkaisista narsisteista ja erikseen ohut- ja paksunahkaisista uhreista? On olemassa kaltoinkohtelijoita jotka ovat epävarmoja ja huonolla itsetunnolla varustettuja. He voisivat olla mitä ohutnahkaisia narsisteja. Ja on uhreja jotka ei ät alistu vaan pitävät puolensa eivätkä sisäistä narsistin heistä esittämiä vähätteleviä käsityksiä. He voisivat olla palsunahkaisiin uhreja. Millä ihmeen perusteella uhria pitää sanoa minkään sortin narsistiksi? En edelleenkään ymmärrä.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Kyllä joo, mutta jotenkin haiskahti siltä, että oli vaan kova tarve mitätöidä ja vääristellä ko. asiaa/aihetta.

        No mielipide toki sekin.

        Sinä olet jotenkin tykästynyt tuohon Salomaahan. Vetoat jatkuvasti häneen. Ei hän ole Mikään " vuorovaikutuksen tutkija". Hän on amatööri. Ei alan koulutusta. Esittää omia mielipiteitään faktan muodossa. Olet älykäs ihminen joten voisit myös kysyä ja kyseenalaistaa lukemaasi se sijaan että nielet kaiken pureksimatta. Tuo jako ohut- ja paksunahkaisiin narsisteihin on Hyrckin ikioma juttu. Ohut- ja paksunahkaisen käsitteitä ole luotu narsismia ajatellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet jotenkin tykästynyt tuohon Salomaahan. Vetoat jatkuvasti häneen. Ei hän ole Mikään " vuorovaikutuksen tutkija". Hän on amatööri. Ei alan koulutusta. Esittää omia mielipiteitään faktan muodossa. Olet älykäs ihminen joten voisit myös kysyä ja kyseenalaistaa lukemaasi se sijaan että nielet kaiken pureksimatta. Tuo jako ohut- ja paksunahkaisiin narsisteihin on Hyrckin ikioma juttu. Ohut- ja paksunahkaisen käsitteitä ole luotu narsismia ajatellen.

        aina kun näkee punaisen nimimerkkipallukan, tietää että ei kannata lukea lainkaan koska se on vain ajanhukkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        aina kun näkee punaisen nimimerkkipallukan, tietää että ei kannata lukea lainkaan koska se on vain ajanhukkaa.

        No toivotaan, että sinä itse pitäydyt tuossa ohjeistuksessasi ja jätät lukematta.

        Olen jo monesti aiemminkin tuonut itsekin esiin saman asian, ettei minun kirjoituksiani kannata lukea jos niistä tulee paha mieli

        Ja kuten itsekin mainitsit punaisesta pallukasta, niin kommenttini on tosiaan helposti löydettävissä ja sitä kautta ohitettavissa.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No toivotaan, että sinä itse pitäydyt tuossa ohjeistuksessasi ja jätät lukematta.

        Olen jo monesti aiemminkin tuonut itsekin esiin saman asian, ettei minun kirjoituksiani kannata lukea jos niistä tulee paha mieli

        Ja kuten itsekin mainitsit punaisesta pallukasta, niin kommenttini on tosiaan helposti löydettävissä ja sitä kautta ohitettavissa.

        Ehkä voisit perustella näkemyksesi ja ajatuksesi? Ei linkkejä taas vaan jonkinlainen oma käsityksesi lukemasi perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä voisit perustella näkemyksesi ja ajatuksesi? Ei linkkejä taas vaan jonkinlainen oma käsityksesi lukemasi perusteella.

        Eiköhän sellainen pienimuotoinen näkemykseni tästä aiheesta ole jo tuolla näkyvissäkin.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Eiköhän sellainen pienimuotoinen näkemykseni tästä aiheesta ole jo tuolla näkyvissäkin.

        Linkkejä lähinnä annat. Ei omaa käsitystäsi siitä mikä on "ohutnahkainen narsisti" eikä perusteluja sille, että narsistin kumppani on myös narsisti.
        Vetoat vain kiistanalaisiin ja epätieteellisiin kirjoituksiin heittämällä linkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmiset halutaan ihan välttämättä jakaa ohut- ja palsunahkaisiin persooniin, niin miksi ei puhuta erikseen ohut- ja paksunahkaisista narsisteista ja erikseen ohut- ja paksunahkaisista uhreista? On olemassa kaltoinkohtelijoita jotka ovat epävarmoja ja huonolla itsetunnolla varustettuja. He voisivat olla mitä ohutnahkaisia narsisteja. Ja on uhreja jotka ei ät alistu vaan pitävät puolensa eivätkä sisäistä narsistin heistä esittämiä vähätteleviä käsityksiä. He voisivat olla palsunahkaisiin uhreja. Millä ihmeen perusteella uhria pitää sanoa minkään sortin narsistiksi? En edelleenkään ymmärrä.

        Ajatus_hukkui

        "He voisivat olla palsunahkaisiin uhreja. "
        Ajatus hukkui kirotusvirheeseen...
        Tarkoitatko että voisivat olla paksunahkaisten uhreja vaiko niin että ovat pakunahkaisia uhreja?


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Siis alkuun esitettiin sitä omaa mielipidettä ko. aiheesta ohutnahkainen narsisti johon laitoin linkin mistä voi itsekukin lukea.

        No hieman negatiivisesti kyllä vihjaisin noihin alun esimerkkeihin murhista ja autovarkauksista. Minusta ne oli kovin ontuvia.

        Mitä tulee tietämykseen tässä kohtaa, niin olen lukenut tästä aiheesta, että mielipiteeni pohjautuu lukemaani.

        Oliskin kiinnostavampaa keskustella jos vastapuoli myös olisi tutustunut aiheeseen ja kertoisi, esittäisi ne seikat miksi hän ei hyväksy teoriaa ohutnahkaisista naristeista.

        Tuossa ylempänä oli myös tämä kohta "En minäkään ymmärrä, miksi narsistin kanssa suhteeseen joutunutta kutsutaan minkäänlaiseksi narsistiksi, kun hänen piirteensä kertovat enemmän narsismin vastakohdasta"

        Kun kuitenkin ajatellaan, että meissä kaikissa kuitenkin on sitä narsismia enemmän tai vähemmän. Jostain syystä ny vaan kavahdetaan tuota narsisti sanaa

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen ykenee.

        Eikö_sitten

        "Jostain syystä ny vaan kavahdetaan tuota narsisti sanaa"
        Eikö sitten ole syytä kavahtaa?
        Sanot että meissä kaikissa on narsismia.. On toki, toivottavasti. Mutta siis narsisti on slangisana joka tarkoittaa jotain ilkeässä mielessä itserakasta (Ei siis todella oikeasti rakasta itseään vaan itsensä kuvajaista, jonka projisoi ilmoille elämäntyönään).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus_hukkui

        "He voisivat olla palsunahkaisiin uhreja. "
        Ajatus hukkui kirotusvirheeseen...
        Tarkoitatko että voisivat olla paksunahkaisten uhreja vaiko niin että ovat pakunahkaisia uhreja?

        En ole viestin kirjoittaja, mutta minä käsitin tuon, että paksunahkaisia uhreja.
        Joku vie tätä keskustelua hakoteille pahasti. Oli alkuperäisen väitteen esittäjä sitten Hurck, kokemusasiantuntija-yrittäjä Salomaa, punainen pallukka, Seiska, Iltasanomat, vauva-palsta tai joku muu, tänne mielipiteensä kirjoittavan pitäisi mielestäni pystyä perustelemaan, miksi on samaa (tai eri) mieltä lähteensä kanssa.
        Jos joku meistä on alan tutkija, hän varmasti ja välttämättä käy keskustelun tuloksistaan tiedeyhteisön sisällä, ei tällä tai es im vauva palstalla.
        Jos taas joku palstalainen kokee jonkun tutkimuksen tai näkemyksen oikeaksi, eikö jo suomi 24 sääntöihin kuulu, että jos aiheesta jotain haluaa sanoa, esitetään oma perustelu eikä heitetä jotain linkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole viestin kirjoittaja, mutta minä käsitin tuon, että paksunahkaisia uhreja.
        Joku vie tätä keskustelua hakoteille pahasti. Oli alkuperäisen väitteen esittäjä sitten Hurck, kokemusasiantuntija-yrittäjä Salomaa, punainen pallukka, Seiska, Iltasanomat, vauva-palsta tai joku muu, tänne mielipiteensä kirjoittavan pitäisi mielestäni pystyä perustelemaan, miksi on samaa (tai eri) mieltä lähteensä kanssa.
        Jos joku meistä on alan tutkija, hän varmasti ja välttämättä käy keskustelun tuloksistaan tiedeyhteisön sisällä, ei tällä tai es im vauva palstalla.
        Jos taas joku palstalainen kokee jonkun tutkimuksen tai näkemyksen oikeaksi, eikö jo suomi 24 sääntöihin kuulu, että jos aiheesta jotain haluaa sanoa, esitetään oma perustelu eikä heitetä jotain linkkiä.

        Juuri näin. Linkki-yltti, et itse perustele mitään vaan heität linkin ja sanoo että lukekaa tuo, siinä on totuus. Jos on samaa mieltä linkin kanssa niin se pitää osata jotenkin perustella. Perusteluksi ei riitä että
        1) Hyrck sanoi niin
        2) Linkissähän se totuus on
        3) alkuperäisellä kirjoittajalla on negatiivinen asenne paksunahkateoriaan eikä sellaista asennetta saisi olla koska Hyrck on kirjoittanut artikkelin ja Hyrck kyllä tietää ja tässä on linkki.

        Edelleen: miksi uhria pitää SINUN mielestäsi sanoa narsistiksi?

        AI niin, vastasit jo että koska kaikilla ihmisillä on narsistista piirteitä ts. kukaan ei ole täydellinen.

        Mistä seuraa jatkokysymyksiä:

        1. Jos kaikki siis ovat narsisteja niin mihin tuota narsisti-sanaa tarvitaan?
        2. Ja toisaalta toisessa yhteydessä kirjoitit että suhteessa on JOSKUS kaksi narsistia. Siis onko niin että kaikki uhrit eivät olekaan narsisteja vaan vain osa? Koska epätäydelliset ihmiset ovat narsisteja niin tarkoitatko että jotkut uhrit eivät ole narsisteja vaan he ovat niitä ihmisiä joilla ei ole lainkaan narsistisia piirteitä eli he ovat täydellisiä ja virheettömiä ihmisiä joten täydellisiä ihmisiä kuitenkin on?

        Mitä epäloogista siinä on, että jos narsistin uhria sanotaan piilonarsistiksi niin silloinhan murtovarkaan uhria sanotaan piilomurtovarkaaksi? Ei muuten tainnut olla alkuperäisen oma ajatus vaan peräisin Outi Nevanlinna Juoksukengistä. Siellä sanotaan jotenkin niin että jos uhri on piilonarsisti niin silloin pitkä ihminen on piilolyhyt ja raiskattu nainen on piiloraiskaaja ja savolainen on piilohämäläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai koska kaikilla ihmisillä on narsistisia piirteitä niin narsistin uhria sopii sanoa narsistiksi? Mitä koko narsisti-sanalla tekee jos kaikki ovat narsistista? Eikö voida puhua vain ihmisistä? Kaikilla ihmisillä on myös aggressioita joten eiköhän sietää jokaista vastaantulijaa väkivaltaisuudesta. Me oomme narsisteja kaikki kun oikein silmin katsotaan, vai?

        💡Eroita_sanoina

        Urbaani sanakirja:
        Narsisti = itserakas henkilö
        Narsistikeppi = auttaa kättä venymään pidemmäksi paremman omakuvan saavuttamiseksi

        Eroita sanoina toisistaan narsisti, narsismi, narsistinen,
        Ihmisissä on aina narsismia, liikaa tai liian vähän tai sopivasti...

        Kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä. Varsinainen persoonallisuushäiriö on vasta kun piirteitä on laajasti ja kattavasti koko persoonallisuuden osalle.
        On vielä normaalia haluta näyttää vähän paremmalta kuin oikeasti on.
        Epänormaaliksi piirre muuttuu kun henkilö valjastaa kaiken mahdollisen täyttämään tätä yhtä tarkoitusta, luomaan itsestään pulleaa kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai koska kaikilla ihmisillä on narsistisia piirteitä niin narsistin uhria sopii sanoa narsistiksi? Mitä koko narsisti-sanalla tekee jos kaikki ovat narsistista? Eikö voida puhua vain ihmisistä? Kaikilla ihmisillä on myös aggressioita joten eiköhän sietää jokaista vastaantulijaa väkivaltaisuudesta. Me oomme narsisteja kaikki kun oikein silmin katsotaan, vai?

        Hyvä kirjoitus! Nimenomaan narsismi käsite on täysin liian moniulottinen, jonka määritelmien mukaan on aina narsisti, ohut tai paksunahkainen, jos ihminen ei ole tasapainossa.

        Se ei toki poista sitä, toiset ihmiset ovat kilttejä ja erityisen herkkiä sekä empatiatasoltaan sellaisia jotka aidosti haluavat miellyttää ja löytää yhteisen sävelen. Toisessa kädessä on ihminen, joka haluaa miellyttää tehdäkseen vaikutuksen ja saadakseen itse itse suurta glooriaa. Ensimmäinen tekee vastavuoroisuudesta ja hyvän olon tunteesta toinen asettaakseen toisen kiitollisuuden velkaan ja vaatii palkkiota.

        Agressiivisuus on myös kiltissä ihmisessä, siinä kuka ei ole osannut asettaa rajoja. Tai on, mutta toinen ei ole niitä kunnioittanut ja saa uuvuttamalla ja manipuloimalla aina haluamansa.

        Narsismi käsitteen synnyssä Freudilla on suuri merkitys. Freudin teoria elänee vahvimpana analyyttisissä ja dynaamisissa suuntauksissa, joka pohjautuu mestari kisälli tai äiti asetelmaan. Narsimin hoidon sanotaan olevan vaikeaa, jossa narsisti oppii vain uusia pahempia tapoja manipuloida muita. Terapia onkin manipulaatiota.

        Analyyttiset lähtevät tiedostamattomasta, tämä ja äiti lapsi periaate sekä se, että narsimi käsitteen alle on ympätty piirteet, erilaiset narsistiset suuntaukset antaakin terapeutille oikeutuksen vaikkapa persoonallisuuden hajoittamiseen, jota kuvataan narsistin hoidon peruskiveksi.

        Me kaikki, jotka tunnemme ja ymmärrämme, tajuamme että tämä voi viedä psykoosiin. Psyykoositopiikissa kuvataakin huutoa ja kauhua, kun koko maailma on vastaan. Monesti analyyttiset lähtevät siitä, että lääkitystä tarvitaan että kestää terapiassa tapahtuvan nöyryytyksen, mitättömyyden ja raivon tunteet. Toisaalta, narsismin, eli tietynlaisen (empatiatunteettomuuden) sanotaan syntyvän kun elämän kriisit ylittävät sierokyvyn. Monesti olen lukenut, että terapiassa kasvatetaan sietokykyä ja uutta persoonallisuutta esim. Häpeän kautta. Häpeän tunne lamaannuttaa, jonka olen lukenut olevan analuyttisessä terapiassa olevan tieto terapeutille pian tapahtuvasta läpimurrosta. Mitäs jos terapiassa annostelut tunteet ylittävätkin sietokyvyn, tuleeko ihmisestä silloin narsisti? Ei - freudin mukaan persoonallisuuden piirteet ovat syntyneet lapsuudessa ja et ole vain tiwnnyt niistä, terapeutti paljasti ne ja nyt hän voi hoitaa sinut Freudin käsityksen mukaan terveeksi, sellaiseksi millaiseksi omaterapiassa terapautti on itse kasvanut.

        Eli olisiko aika luopua narsisti käsitteestä ja hoitaa ihmistä piirteiden ja ominaisuuksien mukaan, itsekäs, ylikiltti, empaattinen, kriisissä (joka on elämää ja kasvun paikka eriksonin teorian mukaan) tai aggressiivinen jostain syystä.

        Terapian tarkoitus on pitää ihminen pystyssä, ei kaataa, ei sammuttaa oireistoa (aiheuttaa pahimmillaan dissosiaation) eikä lytätä, eikä viedä negatiivisen pskan äärelle, jotta terapeytti voisi sitten vuosi kaudet analysoida, tukea sairaslomassa, eläkkeen. Hakemisessa, hoitaa hoitolaitokseen tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus! Nimenomaan narsismi käsite on täysin liian moniulottinen, jonka määritelmien mukaan on aina narsisti, ohut tai paksunahkainen, jos ihminen ei ole tasapainossa.

        Se ei toki poista sitä, toiset ihmiset ovat kilttejä ja erityisen herkkiä sekä empatiatasoltaan sellaisia jotka aidosti haluavat miellyttää ja löytää yhteisen sävelen. Toisessa kädessä on ihminen, joka haluaa miellyttää tehdäkseen vaikutuksen ja saadakseen itse itse suurta glooriaa. Ensimmäinen tekee vastavuoroisuudesta ja hyvän olon tunteesta toinen asettaakseen toisen kiitollisuuden velkaan ja vaatii palkkiota.

        Agressiivisuus on myös kiltissä ihmisessä, siinä kuka ei ole osannut asettaa rajoja. Tai on, mutta toinen ei ole niitä kunnioittanut ja saa uuvuttamalla ja manipuloimalla aina haluamansa.

        Narsismi käsitteen synnyssä Freudilla on suuri merkitys. Freudin teoria elänee vahvimpana analyyttisissä ja dynaamisissa suuntauksissa, joka pohjautuu mestari kisälli tai äiti asetelmaan. Narsimin hoidon sanotaan olevan vaikeaa, jossa narsisti oppii vain uusia pahempia tapoja manipuloida muita. Terapia onkin manipulaatiota.

        Analyyttiset lähtevät tiedostamattomasta, tämä ja äiti lapsi periaate sekä se, että narsimi käsitteen alle on ympätty piirteet, erilaiset narsistiset suuntaukset antaakin terapeutille oikeutuksen vaikkapa persoonallisuuden hajoittamiseen, jota kuvataan narsistin hoidon peruskiveksi.

        Me kaikki, jotka tunnemme ja ymmärrämme, tajuamme että tämä voi viedä psykoosiin. Psyykoositopiikissa kuvataakin huutoa ja kauhua, kun koko maailma on vastaan. Monesti analyyttiset lähtevät siitä, että lääkitystä tarvitaan että kestää terapiassa tapahtuvan nöyryytyksen, mitättömyyden ja raivon tunteet. Toisaalta, narsismin, eli tietynlaisen (empatiatunteettomuuden) sanotaan syntyvän kun elämän kriisit ylittävät sierokyvyn. Monesti olen lukenut, että terapiassa kasvatetaan sietokykyä ja uutta persoonallisuutta esim. Häpeän kautta. Häpeän tunne lamaannuttaa, jonka olen lukenut olevan analuyttisessä terapiassa olevan tieto terapeutille pian tapahtuvasta läpimurrosta. Mitäs jos terapiassa annostelut tunteet ylittävätkin sietokyvyn, tuleeko ihmisestä silloin narsisti? Ei - freudin mukaan persoonallisuuden piirteet ovat syntyneet lapsuudessa ja et ole vain tiwnnyt niistä, terapeutti paljasti ne ja nyt hän voi hoitaa sinut Freudin käsityksen mukaan terveeksi, sellaiseksi millaiseksi omaterapiassa terapautti on itse kasvanut.

        Eli olisiko aika luopua narsisti käsitteestä ja hoitaa ihmistä piirteiden ja ominaisuuksien mukaan, itsekäs, ylikiltti, empaattinen, kriisissä (joka on elämää ja kasvun paikka eriksonin teorian mukaan) tai aggressiivinen jostain syystä.

        Terapian tarkoitus on pitää ihminen pystyssä, ei kaataa, ei sammuttaa oireistoa (aiheuttaa pahimmillaan dissosiaation) eikä lytätä, eikä viedä negatiivisen pskan äärelle, jotta terapeytti voisi sitten vuosi kaudet analysoida, tukea sairaslomassa, eläkkeen. Hakemisessa, hoitaa hoitolaitokseen tms.

        No_onpa

        No onpa todella hurjaa. Eikä kuulosta siltä kuin pitäisi kuulostaa.
        Minun mielestäni yksi terapeutti ei voi mitenkään ottaa tehtäväkseen edes kenenkään narsismista parantamista.

        Minkälaisessa kunnossa olet ollut kun olet terapiaan mennyt? Miten jouduit tilanteeseen jossa terapiaan päädyit? Halusitko itse että narsismiasi aletaan hoitaa vai päättikö terapeutti alkaa hoitaa sitä noin vain?

        Ainakaan ei sitten ole mennyt ihan putkeen.

        Itse en olisi missään nimessä omaa narsisti-psykopaattiani lähettänyt minnekään hoito-ohjelmiin. En missään nimessä. Ei sellaisesta voi mitään tulla, ei mitenkään.

        Hän oli aika lamaantuneessa tilassa johonkin aikaan ja harkitsi varmaan muutosta tosissaan että olisiko sellainen mahdollista, mutta ei siitä mitään olisi tullut ainakaan siinä tilanteessa.

        Minä olisin sillä kannalla että muutokset ovat mahdollisia jos niitä itse tahtoo. Muutoksia kannattaa tehdä sitä myöden kuin sen kokee mahdolliseksi ja niitä haluaa tehdä.
        Minusta NPHkin voisi keskustella omasta elämästään valveutuneen henkilön kanssa. Keskustella, nimenomaan keskustella rauhassa. Pohtia omaa avomaailmaansa jne.


      • Anonyymi

        "Jos sairaudentunto onnistutaan herättämään, narsisti kääntää julmuutensa aluksi itseensä ja pitää itseään halveksuttavana, heikkona ja epäkelpona ja saattaa jopa miettiä itsemurhaa. Tässä kohdassa narsisti tarvitsee tukea. Häntä hyödyttää jos hänelle näytetään, että nyt hän kohtelee itseään yhtä halveksuvasti pilkallisesti ja epäasiallisesti kuin hetkeä aikaisemmin ehkä vuosien ajan on kohdellut muita. Eli että hänen sairas epärealistinen julma käyttäytymisensä on yhtä lailla kohtuutonta, yliampuvaa ja väärin häntä itseään, kuin se oli muita kohtaan. Asenne ei ratkaise mitään, se merkitsee vain sitä, että ongelma jatkuu entisellään, mutta kohde on vain toinen. Ongelmaa helpottaa, jos häntä autetaan armeliaisuuteen ja kohtuuteen itseään ja muita kohtaan sekä korjaamisen ja hyvittämisen, eli aidon parannuksen tekemisen tielle. Masennus ja itsesyytökset ovat väistämätön välivaihe narsismin ja narsistin paranemisessa. Muuta tietä paranemiseen ei ole.

        Narsisti masentuu, kun hänen isottelunsa, omahyväisyyden- ja hyväksikäyttöasenteensa romahtaa. Narsisti voi luulla subjektiivisesti, että hän romahtaa psykoosiin. Narsismin murtuminen ei ole hermoromahdus kuten narsisti kokee ja ajattelee, vaan yleensä se on läpimurto terveyteen. Tämä on aina ensisijassa tärkeä askel kohti terveyttä ja muuttumisen lähtökohta. Tämä on se hetki jolloin narsisti voi myös motivoitua hoitoon. Valitettavasti ylläkuvattu murtuminen on usein vain tilapäistä, varsinkin jos ympäristö, aviopuoliso, lääkärit tai psykoterapeutit eivät ymmärrä, että masentuneisuus useimmiten on juuri muuttumista terveempään suuntaan, sairaudentunnon heräämistä ja vastuun ottamisen alkua. Yleensä narsisti kuitenkin pyrkii rakentamaan epärealistiset kuvitelmat itsestään ja saa sairaan narsistisen luonteensa ja itsetuntonsa takaisin entiselleen, ellei häntä tueta näkemään että muutos on kohti parempaa."

        "
        Hoidon aikana narsisti on yleensä rauhallisempi ja asiallisempi omaisiaan ja ulkomaailmaa kohtaan, sillä kun kiukut ja narsistinen raivo kohdistetaan terapeuttiin, vapautuvat muut."

        Hoidon aikana muussataan ihminen vaikka ilman diagnoosia, jos terapeutti pitää narsistina. Lamantuu, masentuu ja sairastuu. Näin terapeutti "hoitaa narsistin".

        Ja tähön terpiaan joutuu uhri. Koska läheisten kuvaukset on tosi tärkeitä.

        Lähde: https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/julkaisuja/gustav-schulman-useita-kirjoituk/new_page-122802/


      • Anonyymi

        Terapiatakuu - tervetuloa. Siinä annetaan oireenmukaista hoitoa pahimmillaan ilman psykiatrin valvontaa (josta mm. Therapia säätiö on esittänyt kritiikkiä ilmaissen että psykiatrien aika terapian seurannassa voisi olla ohitse). Therapia säätiö kouluttaa analyyttisiä ja dynaamisia terapeutteja.

        Akuutissa kriisissa voit siis joutua hoitoon, jossa masennus ja sairaudentunto onnistutaan herättämään. Näin saadaan sitouduttua potilas pitkään hoitoon, kun taitava terapeutti onnistuu näyttämään "ettei pelkkä oireiden poistaminen riitä".

        Terapiatakuulla ei ole edes kelan " työkyvyn ylläpitämisen velvoitetta. Joten sitouttamista pitköön terapiaan on luvassa.


    • Anonyymi

      Toisilla näyttää menevän päin.
      Kaikki mihin koskee muuttuu paskaksi.
      Alan ymmärtämään miksi.

      • Anonyymi

        Jaksavat yrittää viihtyä paskiaisten lähettyvillä?

        Hyvä kun alat ymmärtää.


      • Anonyymi

        Se johtuu siitä missä mielentilassa itse on ja mitä aikomuksia on. Aikomukset vaikuttavat minäkuvaan ja keskittymiskykyyn. Siihenkin miten havainnoi ympäristöä, eli siihen millaisen maailman näkee, millaisessa maailmassa elää. Jos mieli on rauhallinen ja aikomukset muuta maailmaa ja olentoja kontaan ovat neutraalit tai hyvät, niin asiat eivät mene päin P-tä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksavat yrittää viihtyä paskiaisten lähettyvillä?

        Hyvä kun alat ymmärtää.

        Toiset_tosiaan

        Toiset tosiaan yrittävät viihtyä paskiaisten lähellä. Jotain tuollaista sillä tarkoitetaan, mieli on sellainen joka kääntyy miellyttämään mitä iljettävämpiä kelmejä.
        Ei pidä kuitenkaan jokaista uhria ajatella miellyttäjäksi, koska osa on tosiaan noita jotka eivät viihdy siinä rinnalla pitkään vaan käydään taistelu ja sitten irroitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se johtuu siitä missä mielentilassa itse on ja mitä aikomuksia on. Aikomukset vaikuttavat minäkuvaan ja keskittymiskykyyn. Siihenkin miten havainnoi ympäristöä, eli siihen millaisen maailman näkee, millaisessa maailmassa elää. Jos mieli on rauhallinen ja aikomukset muuta maailmaa ja olentoja kontaan ovat neutraalit tai hyvät, niin asiat eivät mene päin P-tä.

        Mitä_teet

        "Jos mieli on rauhallinen ja aikomukset muuta maailmaa ja olentoja kontaan ovat neutraalit tai hyvät, niin asiat eivät mene päin P-tä."
        Mitä teet tällä palstalla kun sinulla ei minkäänlaista kokemusta elämääsi tai jonkun läheisesi elämään tunkeutujista. Tynnyrissäkö olet kasvanut?


    • Anonyymi

      "Narsistin uhri on kuulemma itsekin narsisti. Joko ohutnahkainen narsisti tai piilonarsisti. Taikäänteisnarsisti, ihan miten vain."

      Vaikuttaa lähinnä tekotieteelliseltä paskalta nämä narsismin eri "asteet", ohutnahkaisuudet, varjonarsismit ja piilonarsismi. Todennäköisesti narsistin itse kehittämiä "teorioita".

      • Anonyymi

        Freud on kehittänyt käsitteen narsimi, jota pitää hoitaa :D


      • Anonyymi

        Ja sitä hiillostetaan terapiassa esille, että saadaan pakkohoitokriteerit täyttymään? Rauhallisinkin härkä hyökkää, kun punaista vaatetta heilutetaan. Usein tämä on uhri, jota narsisti on provosoinut ja provosoinut. Ihminen sanoo älä, lopeta. Mutta narsisti jatka a. Sama käy analyyttisessä terapiassa, jos terapeutti tulkitsee potilaan olevan narsiti. Usein siis uhri on siinä kunnossa että raivostuu. Narsisti ei sitä koskaan todistettavasti tee. Hiillostamisen jälkeen kun on saanut uhrin silmittömän raivon partaalle, kertoo narsiati että rakastaa kuitenkin vaikka toinen on niin sairas ja tarvii terapiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä hiillostetaan terapiassa esille, että saadaan pakkohoitokriteerit täyttymään? Rauhallisinkin härkä hyökkää, kun punaista vaatetta heilutetaan. Usein tämä on uhri, jota narsisti on provosoinut ja provosoinut. Ihminen sanoo älä, lopeta. Mutta narsisti jatka a. Sama käy analyyttisessä terapiassa, jos terapeutti tulkitsee potilaan olevan narsiti. Usein siis uhri on siinä kunnossa että raivostuu. Narsisti ei sitä koskaan todistettavasti tee. Hiillostamisen jälkeen kun on saanut uhrin silmittömän raivon partaalle, kertoo narsiati että rakastaa kuitenkin vaikka toinen on niin sairas ja tarvii terapiaa.

        Olen_samaa_mielipuolta

        Olen samaa mielipuolta vahvasti. Se on uhri joka raivostuu.
        Narsisti on hoitojensa kanssa lemmenlomalla kun uhri riutuu ja kituu jossain epäuskoisessa tilassa. Narsku soittelee lemmenlomaltaan urhille ja esittää täydellistä ihmistä jonka hermo ja pinna kestää. Se on uhri jonka pinnat katkeilevat.
        Narsisti on kelmeä kelmi joka tietää että jos lyö siitä menee maine ja yläilmoihin näkyviin laitettu elämäntyönään projisoitu ihannekuva valeminästään ei sellaista kestä.
        Narsisti osaa sen miten ei jäädä kiinni rikoksista eikä muista konnankoukuista.
        Ovat lipeviä välttelemään lain kouraa.


    • Anonyymi

      Onko alle kouluikäinen lapsikin siis narsisti myös, kun isänsä häntä ja perhettään säännöllisesti pahoinpitelee?

      • Anonyymi

        Hyrckin ja Salomaan mukaan on. Pieni kaltoinkohdelluksi lapsi on piilonarsisti. Puhumattakaan keskitysleirissä kaasutetuista: piilonarsisteja kaikki! Jos ei osaa puolustaa itseään on piilonarsisti. Nimenomaan kiltit, sopuisat ja herkät uhrit ovat Salomaan mukaan niitä narsisteja. En ymmärrä tuota logiikkaa: ne joilla nimenomaan EI ole narsistisia piirteitä määritellään ohutnahkaisiksi tai piilonarsisteiksi. Siis mitä h-vettiä: jos et käyttäydy ollenkaan narsistisesti, olet narsisti? Entä ne uhrit jotka antavat sanan sanasta, tappelevat vastaan eivätkä alistu? Mitäs he sitten Yltin, Salomaan ja Hyrckin mukaan ovat? Entäs ne jotka lähtevät ensimmäisen vakavan yhteenoton jälkeen? Millaisiksi uhreiksi heidät määritellään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyrckin ja Salomaan mukaan on. Pieni kaltoinkohdelluksi lapsi on piilonarsisti. Puhumattakaan keskitysleirissä kaasutetuista: piilonarsisteja kaikki! Jos ei osaa puolustaa itseään on piilonarsisti. Nimenomaan kiltit, sopuisat ja herkät uhrit ovat Salomaan mukaan niitä narsisteja. En ymmärrä tuota logiikkaa: ne joilla nimenomaan EI ole narsistisia piirteitä määritellään ohutnahkaisiksi tai piilonarsisteiksi. Siis mitä h-vettiä: jos et käyttäydy ollenkaan narsistisesti, olet narsisti? Entä ne uhrit jotka antavat sanan sanasta, tappelevat vastaan eivätkä alistu? Mitäs he sitten Yltin, Salomaan ja Hyrckin mukaan ovat? Entäs ne jotka lähtevät ensimmäisen vakavan yhteenoton jälkeen? Millaisiksi uhreiksi heidät määritellään?

        Omalla_tavallani

        " Entäs ne jotka lähtevät ensimmäisen vakavan yhteenoton jälkeen? Millaisiksi uhreiksi heidät määritellään? "
        Omalla tavallani kuulun joukkoon. Suhde osoittautui mahdottomaksi jatkaa lähisuhteena kun narsisti alkoi kuoriutua esiin. Tappelin vastaan eikä narsistilla ollut mahdollisuutta jatkaa ainakaan samoja konstejaan. Joutui ottamaan etäisyyttä reilusti ja lopulta häipymään kokonaan. Tartuin tilanteeseen tosissani, että tuollaista ei minulle tehdä.

        Tulos: En ole luokiteltavana missään. Ne kaksi terapeuttia joilla kävin kuulivat mitä sanoin ja varmaan tekivät omat johtopäätöksensä tilanteesta kun kuvasin sen katastrofaaliseksi jonkalaisessa tilanteessa ei voi jatkaa elämistä vaan on löydyttävä jokin toisenlainen jatko tapahtuneelle.

        Luultavasti luokiteltavana olevat ovat pidempiaikaiset uhrit jotka eivät ole nähneet oman psyykkisen tilansa takia tilannetta riittävän katastrofaalisena että sitä olisi tarvinnut muuttaa vaan ovat jatkaneet kaikesta huolimatta siinä paksunahkansa rinnalla.

        Sitten on vielä "uhri"ryhmä joka ei myöskään päädy luokitukseen. Ne jotka ovat sillä tavoin täysosumia narsistin uhreiksi että muodostavat lähes täydellisen kohteen narsistien pyyteisiin. Heillä on omaisuutta, sopivat paikat oleskella narsistille sijaintinsa ja ominaisuuksiensa mukaan... Riittävästi luonnetta nähdä minkälaisen tyypin ovat ottaneet siipiensä suojaan... Mutta kuitenkin ovat sillä tavoin katveessa narsistin elämältä että eivät ole nähneet tämän halpamaisinta puolta koskaan.
        Näitä narsisti liehittelee ja yrittää miellyttää pidempään kun vähemmän tärkeitä uhreja. Varmaan noissakin se pää tulee vastaan mutta tilanne on toisenlainen. En tiedä miten nuo suhteet päättyvät lopulta. Kaipa ne täysosumat heittävät jossain kohtaa narsistin ulos ja narsisti jää ehkä yrittämään pitää jotain hallintoa silti yllä.


      • Anonyymi

        Lapsien ja nuorten persoonan kehitys vielä kesken eikä heiltä diagnosoida vielä nph:ta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsien ja nuorten persoonan kehitys vielä kesken eikä heiltä diagnosoida vielä nph:ta.

        Niinhän sitä luulisi. Mutta Salomaan ja Hyrck eivät kumpikaan sulje lapsia pois sanomalla esimerkiksi että asia koskee vain aikuisia.


      • Anonyymi

        Jos narsismiin kerran aina tarvitaan kaksi, niin tottakai se pieni lapsi on myös silloin narsistinen. Jos taas ei ole, niin silloin narsismiin ei tarvita kahta narsistia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä luulisi. Mutta Salomaan ja Hyrck eivät kumpikaan sulje lapsia pois sanomalla esimerkiksi että asia koskee vain aikuisia.

        Ei Salomaa eikä Hyrck ole lääkäreitä eivätkä he voi diagnoosia kenellekään antaa, eivät lapselle eivätkä aikuiselle.

        Yritys nro 3 laittaa tämä teksti linkkeineen tähän...
        Ensimmäinen oli poistettu. Että lisään nyt tähän tätä omaa tekstiä jospa olisi riittävästi. Mikähän se prosenttimäärä on omaa tekstiä että riittää ettei poisteta?

        Mitä tulee kahteen narsistiin niin käsittääkseni erittäin suuri vaara on että narsistiselle huoltajalle altistuneelle lapselle keittyy myös narsistinen persoonallisuushäiriö.

        💡Narsistiset_

        Narsistiset lapset ikäänkuin jäävät narsistisiksi kun toiset lapset kehittyvät ja kasvavat persoonaltaan kypsemmiksi. Asia voidaan varmistaa vasta aikuisuudessa diagnoosein. Suurinta osaa narsisteista ei koskaan diagnosoida.

        https://www.is.fi/perhe/art-2000001954045.html
        "– Jo hiekkalaatikolla voi näkyä merkkejä empatiakyvyn puutteesta, katumattomuudesta, pahuudesta ja ilkeydestä. Jos näitä henkilöitä alistetaan, heistä tulee hirviöitä, Viljamaa sanoo."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö
        "Persoonallisuushäiriöt ovat yleisesti kehityksellisiä tiloja, jotka alkavat lapsuudessa, nuoruudessa tai viimeistään nuorella aikuisiällä. Myöhemmällä iällä ilmeneviä muutoksia, jotka aiheutuvat psykiatrisen tai somaattisen sairauden tai pitkittyneen stressin seurauksena kutsutaan persoonallisuuden muutoksiksi. "
        https://narsismi.info/persoonallisuushairio-vai-ei/
        "Teini-ikää voisi leikillään kutsua kokonaiseksi persoonallisuushäiriöiden kirjoksi sekä aikakaudeksi, sen todellisuudessa sitä kuitenkaan olematta. (J-H. Stenberg, Persoonallisuushäiriöt -luento, Vastaamo 2016)

        Ailahtelevainen ja epävakaa käyttäytyminen on hyvin tavallista teini-iässä, niin kuin se siis on myös tavallisissa ja yleisissä, elämässä tapahtuvissa kriiseissä."

        Kas kun en löydä mistään nyt sitä että narsistista persoonallisuushäiriötä voidaan diagnosoida vasta aikuisena. Ihan ikäkin on jossain mainittu (missä?). Oli joka tapauksessa yli 20 vuotta.

        Toivottavasti tuosta yltä nyt kuitenkin löytyy pureskeltavaa sen suhteen mitä narsismi on ja miten se suhtautuu lapsuuteen ja nuoruuteen.
        Ja toivottavasti tämä kommenttini pysyy tässä eikä sitä poisteta runsaan linkki- ja lainausmäärän takia.
        Otan talteen että voin laittaa takaisin jos poistetaan ja laitan sitten omaa tekstiä enemmän jos noin käy.

        XXXTämä pelkkä ylimääräinen tekstilisä koska automaatti??!! poistaa kerta toisensa jälkeen tämän kommentin... Ilmeisesti liikaa lainausta. Vaikka minusta nyt näyttää siltä että poiston syy on joku muu kuin liiat lainaukset koska lainausten osuus kokonaistekstistä alkaa olla jo aika pieni. Muistaakseni pienemmälläkin oman tekstin osuudella on saanut kommentin jäämään. Toivottavasti tämä nyt alkaa riittää pikkuhiljaa oman tekstin osuudeksi. Täytyy muuten kohta kirjoittaa jokin ihan muu tarina tähän kun ei tähän nyt asiaa sovinnolla enempää taida syntyä.XXX


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyrckin ja Salomaan mukaan on. Pieni kaltoinkohdelluksi lapsi on piilonarsisti. Puhumattakaan keskitysleirissä kaasutetuista: piilonarsisteja kaikki! Jos ei osaa puolustaa itseään on piilonarsisti. Nimenomaan kiltit, sopuisat ja herkät uhrit ovat Salomaan mukaan niitä narsisteja. En ymmärrä tuota logiikkaa: ne joilla nimenomaan EI ole narsistisia piirteitä määritellään ohutnahkaisiksi tai piilonarsisteiksi. Siis mitä h-vettiä: jos et käyttäydy ollenkaan narsistisesti, olet narsisti? Entä ne uhrit jotka antavat sanan sanasta, tappelevat vastaan eivätkä alistu? Mitäs he sitten Yltin, Salomaan ja Hyrckin mukaan ovat? Entäs ne jotka lähtevät ensimmäisen vakavan yhteenoton jälkeen? Millaisiksi uhreiksi heidät määritellään?

        Nyt kärjistän!! Ne jotka lähtevät esimerkiksi kesken analyyttisen tai dynaamisen hoidon, ovat narsisteja jotka eivät ole kestäneet sitä nöyryytystä ja mitätöintiä, jonka on tarkoitus parantaa niin, että potilas saa terveemmän käsityksen itsestään ja voi sitten itse määritellä miten käyttää tai korjaa näitä terapiassa oppimiaan uusia puoliaan itsestään :D

        Eli jos keskeytät tämmmöisen hoidon, olet narsiti joka ei haluan parantua. Jos jäät huonoon suhteeseen (myös terapiasuhe) olet läheisriippuvainen narsisti. Jos keskeytät parisuhteen olet piilonarsisti, joka vain etsii uutta uhria etkä halua korjata ongelmisia. Teit miten vain, olet jonkinarsisti ja tarvitset pitkää analyyttistä terapiaa. :D


    • Anonyymi

      Narsistien pakkohoitoa pitäisi kyllä ajatella vakavasti. Kyseessä kuitenkin on "kohtauksessaan" psykoottisestikin riehuva ja väkivaltainen ihminen.

      • Anonyymi

        "Narsistien pakkohoitoa pitäisi kyllä ajatella vakavasti. Kyseessä kuitenkin on "kohtauksessaan" psykoottisestikin riehuva ja väkivaltainen ihminen."

        Öh.


      • Anonyymi

        Eiköhän näissä narsistipuheissa useimmissa ole kyse siitä hankalasta kumppanista, jonka kanssa ei tulla toimeen. Kenenkään avioliittoon ei tule kukaan korjaamaan tilannetta paremmaksi, vaan se on jokaisen itse päätettävä mitä tekee. Lähteä suhteesta ja elää eteenpäin ilman tätä kumppaniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän näissä narsistipuheissa useimmissa ole kyse siitä hankalasta kumppanista, jonka kanssa ei tulla toimeen. Kenenkään avioliittoon ei tule kukaan korjaamaan tilannetta paremmaksi, vaan se on jokaisen itse päätettävä mitä tekee. Lähteä suhteesta ja elää eteenpäin ilman tätä kumppaniaan.

        Eiköhän siinä ole itse eiköhittelijä. Olet luultavasti isovatsainen joka makoilee nojatuolissa ja eiköhittelee vain. Tilanteeseesi ei tule korjausta jos et jätä sitä löysää mahaasi ja lähde lenkkeilemään. Eiköhän olisi viisainta jatkaa elämää ilman sitä löysää mahaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän siinä ole itse eiköhittelijä. Olet luultavasti isovatsainen joka makoilee nojatuolissa ja eiköhittelee vain. Tilanteeseesi ei tule korjausta jos et jätä sitä löysää mahaasi ja lähde lenkkeilemään. Eiköhän olisi viisainta jatkaa elämää ilman sitä löysää mahaansa.

        Osuin näköjään sinun kohdallasi oikeaan, kun vastasit. Mun tilanteeseeni en odota minkäänlaista korjausta, kun parisuhde toimii hyvin, eikä tarvitse kumppania somessa haukkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuin näköjään sinun kohdallasi oikeaan, kun vastasit. Mun tilanteeseeni en odota minkäänlaista korjausta, kun parisuhde toimii hyvin, eikä tarvitse kumppania somessa haukkua.

        Tiedän että eiköhittelijänä kuvittelet aina osuuneesi. Etköhän ole myös mainostanut parisuhteesi sujuvuutta mahastasi huolimatta tällä palstalla kun tiedät että tämä luultavasti ainoa paikka missä sitä voi kehua eikä kukaan voi muutakaan todistaa.
        Eiköhän mahasi on kuitenkin ongelma sinulle, että pyri eroon siitä. Ehkä sitten ei tarvitse enää tällä palstalla tyytyä todistelemaan.
        Puhu sinä, minä pidän hevosta (heh!).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän näissä narsistipuheissa useimmissa ole kyse siitä hankalasta kumppanista, jonka kanssa ei tulla toimeen. Kenenkään avioliittoon ei tule kukaan korjaamaan tilannetta paremmaksi, vaan se on jokaisen itse päätettävä mitä tekee. Lähteä suhteesta ja elää eteenpäin ilman tätä kumppaniaan.

        Narsisti on tosiaan "hankala" kumppani. Saa väkivaltaisia raivokohtauksia milloin mistäkin ja on niiden aikana jopa psykoottisen harhainen. Pahoinpitelee läheisiään. Jos narsistista pyrkii eroon, tarvitaan usein poliisia, eikä sekään aina auta. Perhesurmaajistakin suurin osa on narsisteja, joilla "napsahtaa päässä" viimeisen kerran. Narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että eiköhittelijänä kuvittelet aina osuuneesi. Etköhän ole myös mainostanut parisuhteesi sujuvuutta mahastasi huolimatta tällä palstalla kun tiedät että tämä luultavasti ainoa paikka missä sitä voi kehua eikä kukaan voi muutakaan todistaa.
        Eiköhän mahasi on kuitenkin ongelma sinulle, että pyri eroon siitä. Ehkä sitten ei tarvitse enää tällä palstalla tyytyä todistelemaan.
        Puhu sinä, minä pidän hevosta (heh!).

        Kenen mahasta sä puhut. Olen hoikka 56 kiloinen . Olet nyt varmaan erehtynyt henkilöstä, jolle suutasi soitat. Mutta yritä kestää sen narskusi kanssa. Kun et pääse siitä/halua päästä eroon, niin kestettävä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen mahasta sä puhut. Olen hoikka 56 kiloinen . Olet nyt varmaan erehtynyt henkilöstä, jolle suutasi soitat. Mutta yritä kestää sen narskusi kanssa. Kun et pääse siitä/halua päästä eroon, niin kestettävä on.

        Jahas. Vastaukseni on ollut kestämätön taas jollekin...
        Etköhän ole paksumahainen möhkö sitä myöden kuin jotain näistä kirjoittelijoista kuvittelet tietäväsi.


    • Anonyymi

      Eikös se yleensä mene niin, että paksunahkainen narsisti aluksi kehuu ja ihannoi? Kun muilla soi hälytyskellot, ohutnahkaiseen uppoaa kehut ja ihailut, eikö se kerro narsistisuudesta?

      Sekä paksu- että ohutnahkaisen narsistin ongelman ydinsyy on huono itsetunto. Molemmat etsivät epätoivoisesti hyväksyntää, keinot vaan ovat erilaiset.

      Ymmärrän kyllä, että ohutnahkaista narsismiaan ei uskalla tutkailla tai tunnustaa, kun koko narsismi-käsite on nykyään synonyymi pahuudelle. Silti ihan jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä.

      • " Silti ihan jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä. "

        Niin meistä jokainen tietää esim. miltä narsistinen loukkaus tuntuu, kun asiat eivät eivät suju/muut ihmiset eivät toimi niinkuin haluasimme tai itsetuntomme kokee kolauksen.

        Mitä tulee tuohon lauseeseesi

        "Ymmärrän kyllä, että ohutnahkaista narsismiaan ei uskalla tutkailla tai tunnustaa, kun koko narsismi-käsite on nykyään synonyymi pahuudelle."

        No näillä keskustelupalstoilla ny narsismi-käsite synonyymina pahuudelle, mutta käsitteenä se on ikivanha mutta psykologiassa ja psykiatriassa narsismi viittaa yleensä paljon monimuotoisempaan ilmiöön

        Itse soisin hyvinkin uhrien tutustuvan myös tuohon ohutnahkaisen käsitteeseen, syystä, että kuten jo edellä totesin.

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen kykenee.


      • Anonyymi

        "Silti ihan jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä. "

        On, mutta siitä on todella pitkä matka väkivaltaiseen narsistiin, joka voi olla jopa psykoottinen saadessaan sairaudelleen tyypillisen raivokohtauksen.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        " Silti ihan jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä. "

        Niin meistä jokainen tietää esim. miltä narsistinen loukkaus tuntuu, kun asiat eivät eivät suju/muut ihmiset eivät toimi niinkuin haluasimme tai itsetuntomme kokee kolauksen.

        Mitä tulee tuohon lauseeseesi

        "Ymmärrän kyllä, että ohutnahkaista narsismiaan ei uskalla tutkailla tai tunnustaa, kun koko narsismi-käsite on nykyään synonyymi pahuudelle."

        No näillä keskustelupalstoilla ny narsismi-käsite synonyymina pahuudelle, mutta käsitteenä se on ikivanha mutta psykologiassa ja psykiatriassa narsismi viittaa yleensä paljon monimuotoisempaan ilmiöön

        Itse soisin hyvinkin uhrien tutustuvan myös tuohon ohutnahkaisen käsitteeseen, syystä, että kuten jo edellä totesin.

        Mun mielestä kuitenkin olisi hyvä lukea tästäkin aiheesta, se saattaisi auttaa uhreja jämäköitymään, ettei toistasi elämässään samaa kaavaa. Etsisisi rakkautta vääriltä ihmisiltä, uskoisi kykenevänsä parantamaan toisen ihmisen jne.

        Narsisti tai ei, niin ns. ohutnahkaisella narsistilla on mahdollisuus muuttua ja oppia toimimaan toisin, kun taas se paksumpi versio harvoin jos koskaan siihen kykenee.

        Narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus.

        Kyllä niitä mielisairauksia on pahempiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä mielisairauksia on pahempiakin.

        Hyvin harvaan mielisairauteen liittyy väkivalta ja riehuminen samalla tavalla kuin narsismiin.


      • Anonyymi

        No soita poliisi väkivaltatilanteessa avuksesi. Kyllä ne korjaa riehujan talteen.


      • Anonyymi

        Skitsofreenikoita on suunnilleen saman verran kuin narsisteja, mutta heistä on vähemmän haittaa muille ihmisille. Harva skitsofreenikko on esimerkiksi väkivaltainen, mutta jokainen narsisti on. Lisäksi skitsofreniasta voi parantuakin, narsismi-mielisairaudesta ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No soita poliisi väkivaltatilanteessa avuksesi. Kyllä ne korjaa riehujan talteen.

        Poliisi voi harvoin auttaa narsistin uhreja, koska väkivaltainen narsisti ei heistä piittaa yhtään. Poliisi tuo vain hetkellisen "helpotuksen".


      • Anonyymi

        "Kyllä näille narskuillekin laki löytyy."

        Varmaan, mutta yleensä vasta sen jälkeen kun ensin ovat perheensä tappaneet.


      • Anonyymi

        Ei ole, enkä elä. Miksi edes kuvittelet niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä näille narskuillekin laki löytyy."

        Varmaan, mutta yleensä vasta sen jälkeen kun ensin ovat perheensä tappaneet.

        Vähänpä sitten on näitä "tappaja narsisteja" Suomessa, kun ei edes vuosittain ole lehdissä perhesurmista kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harvaan mielisairauteen liittyy väkivalta ja riehuminen samalla tavalla kuin narsismiin.

        Totta_

        Totta. Mutta hyvin usein riehuja on narsistin uhri.
        Narsisti manipuloi uhriaan ja loukkaa tätä verisesti. Itse narsisti esittää sitten ehkä holhoavaa roolia tätä "ressukkaa" kohtaan joka on mennyt sekaisin saamisaan loukkauksista.
        Narsistihan kohtelee uhriaan kahdella tapaa. Tälle ilmiölle on jokin nimityskin mutta valitettavasti en muista mikä. Englanniksi jokin sellainen että halaa ja potkii samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sitten on näitä "tappaja narsisteja" Suomessa, kun ei edes vuosittain ole lehdissä perhesurmista kirjoituksia.

        Pieni_

        Pieni väestöpohja, kielialue ja sillä tavoin varjeltu järjestelmä että pakomahdollisuudet vähäiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sitten on näitä "tappaja narsisteja" Suomessa, kun ei edes vuosittain ole lehdissä perhesurmista kirjoituksia.

        Mutta siitäkin huolimatta ihan joka päivä narsistit pahoinpitelevät ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sitten on näitä "tappaja narsisteja" Suomessa, kun ei edes vuosittain ole lehdissä perhesurmista kirjoituksia.

        Luuletko, että narsistien väkivaltaongelma koskee vain Suomea?


      • Anonyymi

        "Eikös se yleensä mene niin, että paksunahkainen narsisti aluksi kehuu ja ihannoi?"
        Meneekö? Ehkä jos kyse on siitä, että joku haluaa päästä pukille. Ja joku toinen on luultavasti katteettomia kehuja vailla.

        En usko että pitkät parisuhteet lapsineen kaikkineen ovat syntyneet noin, vaikka lopulta päädyttäisiinkin tilanteeseen että
        puoliso käyttäytyy täysin narsistisesti. Vaikkapa kehuu ja ihannoi toista naista päästäkseen pukille ja sitten julman narsistisesti heittää tämän pois rientääkseen kotiinsa katumusharjoituksiin. (No tuo oli tosi huono vitsi, tarkoitan aivan sitä itseään eli esim. manipulointia, toisen ja lastensa elämän tuhoamista, valehtelua, väkivaltaa).


      • Anonyymi

        "Eikös se yleensä mene niin, että paksunahkainen narsisti aluksi kehuu ja ihannoi? Kun muilla soi hälytyskellot, ohutnahkaiseen uppoaa kehut ja ihailut, eikö se kerro narsistisuudesta? "
        Mihin tämä ajatus perustuu? Ihan outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös se yleensä mene niin, että paksunahkainen narsisti aluksi kehuu ja ihannoi? Kun muilla soi hälytyskellot, ohutnahkaiseen uppoaa kehut ja ihailut, eikö se kerro narsistisuudesta? "
        Mihin tämä ajatus perustuu? Ihan outo.

        💡En_ole

        En ole ajatuksen heittäjä. Mutta mieleeni tulee että ainakin hyväuskoinen on. Toisaalta, eikö terveellä itsetunnolla varustettu ihminen voisi myös ottaa kehut vastaan ja ajatella ne ansainneensa?
        Omalla kohdallani voin sanoa että narsisti heitti tiettyä ylilyöntiläppää alkuun kuinka erinomainen muka olin... Niin, koinhan tietenkin olevani erinomainen mutta minun kelloni pärähtelivät siksi että en uskonut narsistin voivan tietää minusta sellaisia asioita. Kuten myös ajattelin että olen naisena todellisuudessa sellainen jota naistyyppiä hän ei tunne... Eikä noin voi tietää mitä minä edustan...

        Jostain syystä ajattelin että korjaan erheelliset käsityksensä myöhemmin ja lopulta kaikki on entistä paremmin kun voimme korjata yhdessä joitain asioita hänen hullusta elämästään terveempään ja parempaan suuntaan.
        Tarjosin hänelle ikäänkuin hyvää sijoitusta elämässä niillä alueilla joilla hänellä ei ollut ennen sellaista ollut.

        Eli tajusin narsistin erehtyneen tavallaan, mutta en pitänyt erehdystä vakavana vaan kuvittelin että narsistia odottaa positiivinen yllätys kun olenkin järkevä ihminen enkä mikään kumma epärealistinen pyhimys josta ei ole mitään hyötyä oikeassa elämässä.

        Minua kiinnostaisi kuulla mitä muut ovat olleet mieltä saamiensa kehujen laadusta. Ovatko kuulostaneet falskeilta vai ovatko olleet realistisia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös se yleensä mene niin, että paksunahkainen narsisti aluksi kehuu ja ihannoi? Kun muilla soi hälytyskellot, ohutnahkaiseen uppoaa kehut ja ihailut, eikö se kerro narsistisuudesta? "
        Mihin tämä ajatus perustuu? Ihan outo.

        No eiköhän toi kehumisjuttu ole ihan peruskauraa suhteen alussa liittyen näihin narsistijuttuihin ja kyllä se ajan kanssa sitten käy ilmi, et olikin pelkkäää teeskentelyä.

        Toki kehut kuuluu osaksi normaaleihin suhteisiinkin, mutta erona on se, että siinä kun toinen on vilpitön, niin narsisti kehuu tarkoituksellisesti saadakseen sitä hyötyä, viedäkseen rahasi tai vaikkapa ny päästääkseen sinne pukille, kuten joku ylempänä totesi.

        Mutta on totta, että on olemassa ihmisiä jotka ovat imartelulle alttiita, sekään ei kerro ihmisen huonoudesta vaan taustalla vaikuttavat muut syyt

        "Imartelulle altis, tunnustusta ja rakkautta janoava ihminen, joka ei ole niitä ehkä koskaan saanut, on luonnehäiriöiselle helppo saalis. "

        On myös ihmisiä joilla on tarve alistua-

        "Mieti, miksi haluan, että joku alistaa minut. Miksi ihannoin vahvaa hallintaa ja auktoriteettia?"

        Mitä tulee sitten siihen omaan narsistisuuteen niin tätäkin sopinee miettiä

        "Miksi ihastun itseäni ihaileviin ihmisiin? Mitä tarvetta se tyydyttää minussa?

        "Jos ei olisi olemassa imartelulle alttiita, alistumista tarvitsevia ja narsisteja ihailevia ihmisiä, ei luonnehäiriöisillä olisi markkinoita."

        https://villaeeta.blogspot.com/2012/04/narsissi-narssismi-narsisti.html


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No eiköhän toi kehumisjuttu ole ihan peruskauraa suhteen alussa liittyen näihin narsistijuttuihin ja kyllä se ajan kanssa sitten käy ilmi, et olikin pelkkäää teeskentelyä.

        Toki kehut kuuluu osaksi normaaleihin suhteisiinkin, mutta erona on se, että siinä kun toinen on vilpitön, niin narsisti kehuu tarkoituksellisesti saadakseen sitä hyötyä, viedäkseen rahasi tai vaikkapa ny päästääkseen sinne pukille, kuten joku ylempänä totesi.

        Mutta on totta, että on olemassa ihmisiä jotka ovat imartelulle alttiita, sekään ei kerro ihmisen huonoudesta vaan taustalla vaikuttavat muut syyt

        "Imartelulle altis, tunnustusta ja rakkautta janoava ihminen, joka ei ole niitä ehkä koskaan saanut, on luonnehäiriöiselle helppo saalis. "

        On myös ihmisiä joilla on tarve alistua-

        "Mieti, miksi haluan, että joku alistaa minut. Miksi ihannoin vahvaa hallintaa ja auktoriteettia?"

        Mitä tulee sitten siihen omaan narsistisuuteen niin tätäkin sopinee miettiä

        "Miksi ihastun itseäni ihaileviin ihmisiin? Mitä tarvetta se tyydyttää minussa?

        "Jos ei olisi olemassa imartelulle alttiita, alistumista tarvitsevia ja narsisteja ihailevia ihmisiä, ei luonnehäiriöisillä olisi markkinoita."

        https://villaeeta.blogspot.com/2012/04/narsissi-narssismi-narsisti.html

        Joka_

        " tai vaikkapa ny päästääkseen sinne pukille, kuten joku ylempänä totesi. "
        Joka pukille pääsy edustaa koukutusta jota narsisti tarvitsee kaikkia edellä mainittuja tarpeita varten ja mahdollisia muita hämäräperäisiä hommia silmällä pitäen.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No eiköhän toi kehumisjuttu ole ihan peruskauraa suhteen alussa liittyen näihin narsistijuttuihin ja kyllä se ajan kanssa sitten käy ilmi, et olikin pelkkäää teeskentelyä.

        Toki kehut kuuluu osaksi normaaleihin suhteisiinkin, mutta erona on se, että siinä kun toinen on vilpitön, niin narsisti kehuu tarkoituksellisesti saadakseen sitä hyötyä, viedäkseen rahasi tai vaikkapa ny päästääkseen sinne pukille, kuten joku ylempänä totesi.

        Mutta on totta, että on olemassa ihmisiä jotka ovat imartelulle alttiita, sekään ei kerro ihmisen huonoudesta vaan taustalla vaikuttavat muut syyt

        "Imartelulle altis, tunnustusta ja rakkautta janoava ihminen, joka ei ole niitä ehkä koskaan saanut, on luonnehäiriöiselle helppo saalis. "

        On myös ihmisiä joilla on tarve alistua-

        "Mieti, miksi haluan, että joku alistaa minut. Miksi ihannoin vahvaa hallintaa ja auktoriteettia?"

        Mitä tulee sitten siihen omaan narsistisuuteen niin tätäkin sopinee miettiä

        "Miksi ihastun itseäni ihaileviin ihmisiin? Mitä tarvetta se tyydyttää minussa?

        "Jos ei olisi olemassa imartelulle alttiita, alistumista tarvitsevia ja narsisteja ihailevia ihmisiä, ei luonnehäiriöisillä olisi markkinoita."

        https://villaeeta.blogspot.com/2012/04/narsissi-narssismi-narsisti.html

        Korjaisin tuon viimeksimainitun muotoon: Jos ei olisi herkkiä, tuntevia, rakkauteen kykeneviä ja rakkautta kaipaavia ihmisiä, luonnehäiriöisillä ei olisi markkinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös se yleensä mene niin, että paksunahkainen narsisti aluksi kehuu ja ihannoi?"
        Meneekö? Ehkä jos kyse on siitä, että joku haluaa päästä pukille. Ja joku toinen on luultavasti katteettomia kehuja vailla.

        En usko että pitkät parisuhteet lapsineen kaikkineen ovat syntyneet noin, vaikka lopulta päädyttäisiinkin tilanteeseen että
        puoliso käyttäytyy täysin narsistisesti. Vaikkapa kehuu ja ihannoi toista naista päästäkseen pukille ja sitten julman narsistisesti heittää tämän pois rientääkseen kotiinsa katumusharjoituksiin. (No tuo oli tosi huono vitsi, tarkoitan aivan sitä itseään eli esim. manipulointia, toisen ja lastensa elämän tuhoamista, valehtelua, väkivaltaa).

        "En usko että pitkät parisuhteet lapsineen kaikkineen ovat syntyneet noin, vaikka lopulta päädyttäisiinkin tilanteeseen että
        puolis"
        Narsistin kehuihin kuuluu myös maanläheisempi kehuskelu toisen "täyspäisyydestä" ja järkevyydestä ja siitä miten on kyennyt hoitamaan asiansa ja miten tämä on jo lähtökohtaisesti ikäänkuin hyvässä asemassa... Tietenkin tämä tällainen järkeily on alkusoittoa sille että narsisti kadehtii tuota kaikkea ja kerää siinä aineistoa siihen että tulee lyömään tämän itseään vahvemman olennon maanrakoon kunhan aika koittaa.

        🍹💝🍓Kyllä lapset saavat usein alkunsa päihdyttävästä rakkaudentunteesta jonkalaisen narsisti hyvinkin pelmuaa ilmoille alkuhuumassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta_

        Totta. Mutta hyvin usein riehuja on narsistin uhri.
        Narsisti manipuloi uhriaan ja loukkaa tätä verisesti. Itse narsisti esittää sitten ehkä holhoavaa roolia tätä "ressukkaa" kohtaan joka on mennyt sekaisin saamisaan loukkauksista.
        Narsistihan kohtelee uhriaan kahdella tapaa. Tälle ilmiölle on jokin nimityskin mutta valitettavasti en muista mikä. Englanniksi jokin sellainen että halaa ja potkii samaan aikaan.

        💡Niin_löytyi

        "Narsistihan kohtelee uhriaan kahdella tapaa. Tälle ilmiölle on jokin nimityskin mutta valitettavasti en muista mikä. Englanniksi jokin sellainen että halaa ja potkii samaan aikaan. "

        Niin löytyi!
        Kaksoisviestintä:
        https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistinen_totuus_ja_kaksoisvie/
        "Kaksoisviestillä tarkoitetaan sitä, että narsisti moittii uhria jostakin asiasta, ja vaikka uhri tekisi päinvastoin korjatakseen tilanteen, narsisti löytää aina siitäkin lisää valittamisen aihetta."

        Mieleeni muistui myös että palstalla on puhuttu paljon, ei kaksoisviestinnästä, vaan kaksoissidosviestinnästä.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoissidos_(sosiaalipsykologia)
        "1980-luvun loppupuolella D. Roer ja D. Henkel saivat todistetuksi seuraavan teesin: ”Kaksoissidostilanteissa yksilö joutuu irtautumaan objektilogiikasta ja selviytymään ylitsepääsemättömistä ristiriidoistaan tulkitsemalla todellisuutta oman subjektivistisen logiikkansa mukaisesti. Subjektivistisessa logiikassa on sitten harhamaailmaan luisuminen merkittävän lähellä”. Nykyisin kaksoissidosilmauksia pidetään merkittävänä syynä psyykkisen häiriön, psyykkisen pahoinvoinnin ja negatiivisesti poikkeavan käyttäytymisen syntymiselle."

        Kaksoissidosviestintä onkin vähän vaikeammin tulkittavissa (ainakin minulle). Täytynee perehtyä siihenkin.

        https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/julkaisuja/pia-kaulio-kaksoissidos-vakava-a/kaksoissidos-vakava-ansa/
        "Kaksoissidosviestinnällä tarkoitetaan ristiriitaista viestintää, jonka kohteella ei ole mahdollisuutta toimia oikein. Hän ei puolustautua, vastustaa tai edes poistua tilanteesta joutumatta häpeään."

        Mikähän ero on kaksoisviestinnällä ja kaksoissidosviestinnällä. Täytynee tosiaan perehtyä kunhan ehtii...


      • Anonyymi

        Tätä saa myös terapiassa niskaansa.


      • Anonyymi

        Tämän teorian valossa en yhtään ihmettele mitä kauheuksia psykiatrisissa sairaaloissa tapahtuu:

        "Terapeutin tullessa narsistiksi hoitosuhteessa ja väkivaltaiseksi, se on kuitenkin vain hoidettavan projektio - joka pitää välittää takaisin hoidettavalle, että se onkin hoidettava, jonka ominaisuudet vain tulivat näkyväksi projektion myötä hoitosuhteessa. Ja jotka pitää hoitaa, antaa potilaalle "

        Jos psykiatrisen hoitajan käytöksessä tulee itselleen ilmi vierasta käytöstä, se on vain vastapuolen projektio ja itsetutkiskelussaan hoitajan todentaessa, että se on toisesta potilaasta lähtenyt projektio - pitää se tiettyjen teorioiden valossa tuoda potilaalle takaisin ja kertoa, että se onkin potilasta itseään eikä hoitaja tai terapeutti, joka häntä pahoinpitelee sietämättömillä totuuksilla. Vaan hänen itsensä projektio, jonka ammattitaitoinen ja hyvä hoitaja vain näyttää hänelle, mitä potilas itse on.

        Kirjoitus perustuu G Schulmanin kirjoitukseen narsistien hoidosta ja eri lähteistä saatuun informaatioon.


    • Anonyymi

      "Niin pieni ihmissydän on
      Niin avara ja pohjaton
      Se kätkee suuret unelmat
      Ja vihan, lemmen maailmat
      Riemujen rikkaus ja surujen summa
      Onnekas rakkaus ja tuskakin tumma
      Syömmehen pienehen mahtua voi
      Onnea iloa - oi

      Aatosta jaloa ja alhaista mieltä
      Tunteiden paloa ja kylmyyttä sieltä
      Syömmestä pienestä löytyä voi
      Paljon min kohtalo soi"

    • Anonyymi

      Vain narsisti kokee tarvetta puolustella narsismia.

      • Anonyymi

        Vain narsisti kokee tarvetta puolustella narsisteja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mun mielestä tuosta mentaalisesta ja emotionaalisesta väärinkäytöstä ollaan niin tietämättöm iä, että jopa monet vapaaehtoiset auttajat ja ammattillaisetkin ovat siitä tietämättömiä jopa siinä määrin, että saattavat harjoittaa sitö itse mahdollisesti jopa tajuamatta mitä tekevät,

        "poiuytrdsdfgh"


      • Anonyymi

        Kun minun mielestä monet jo aloittaa koko keskustelun jollakin tavalla lähtökohtaisesti vähättelemällä.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi

        Jos se sitten johtuu siitä, ettäö jotkut autettavat olisivat vähä-älyisiä niin jos vaikka olisivatkin niin ei sen pitäisi johtaa siihen ttä kaikkia sitten tasavertaisuuden nimissä kohdeltaisiin vähä-älyisinä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Ja luuleko he että älykkäältä ihmiseltä jotenkin jäisi huomaamatta jos hämtä kohdellaan vähä-älyisenä ? Väitän ettei jää huomaamatta. Hölmllöinen voi tietty luulla ettei sitä huomaisi.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi

        Mun mielestä pitkäaikainen vähä-älyisenä kohtelu on aivan hirveetä mentaalista väärinkäyttöä suorastaan kidutusta. .


        "poiuytrdfgh"


    • Anonyymi

      Ylempänä NPH hoidosta keskustelua.

      "Minkälaisessa kunnossa olet ollut kun olet terapiaan mennyt? Miten jouduit tilanteeseen jossa terapiaan päädyit? Halusitko itse että narsismiasi aletaan hoitaa vai päättikö terapeutti alkaa hoitaa sitä noin vain?".

      Olin huonossa kunnossa. Flashbackit puskivat pintaan. Luulin, että terapeutti antaa minulle eväitä jutella NPHn kanssa. Yritin kommunikoida aina vain kauniiimmin. Tiivistää puheeni ja keskustella. Uskoin ennen terapiaani, että osaan puhua ja jutella vaikka olenkin hieman runsas ilmaisuissani. Yritin ja yritin, terapeutti vastasi siihen, että ymmärrätkö että tästä ei tule mitään ja syyllisti minut terapiasuhteen vuorovaikutusongelmasta.

      Hön jatkoi aina toivoa, että tule tänne tarvotset traumaterapiaa, kriisiterapiaa. Tästä ei tule mitään. Uskoin aina " pohditaan ensi kerralla mitä tehdään". Tätä phdintaa ei koskaan tullut. Vaan lytättiiin. Terapiassa kuultua "en pärjää x:n kanssa" vastaus halveksien "SINÄKÖ ET MUKA PÄRJäÄ?" ajattelin ja alistuin. Mietin, että en pärjää sinunkaan kanssa. Seuraavaksi kuvattiin kuinka epäonnistunut olen ja syllistän ongelmistani vain muita. Ja tämän jälkeen kyseltiin, että huononeeko vointini terapiassa. En uskaltanut edes vastata. Terapeutti keskeytti puheen ja syyllisti kuinka me olemme eri rytmissä, tästä ei tule mitään. Ja näin taas lupasi, tuletko vielä pohditaan ensi kerralla mitä tehdään. Ja sitä ei tullut, hän potki mitätöi ja lyttäsi minut maanrakoon. Kuvasin kerran, että en nuku ja oksennan vain öisin. Hön tuumasi, että nytkö jo. Pelkäsin kuollakseni, pelkäsin lapseni puolesta. Painostettiin eroon. Kehuin terapeutin maasta taivaaseen.

      En suostunut hoitoon, kuvittelin aluksi että hän leikkii puolisoani ja antaa minulle eväitä keskusteluun raivoavan, mitöivän ja keskeyttävän sekä ei kuuntelevan tyypin kanssa.

      En jaksanut goolettaa uutta terapeuttia. Kuvittelin, että hän auttaa minut ensi kerralla eteenpäin. Tätä kertaa ei koskaan tullut.

      • Anonyymi

        En yhtään ihmettele.
        Minä soittelin tosi moniin luureihin ja vielä monessa asiassa ja suureksi osin se oli yhtä käsittämätöntä lyttäämistä asiassa kuin asiassa.
        Olen sitä mieltä, että avun nimissä tehdään paljon emotionaalista kiusaamista,

        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi

        Ainakin siis itse voin paremmin ilman niitä apuja.
        Tänään jopa vanhempieni kohtaaminen on mukavampaa kuin suuri osa "avusta".
        Minä en siis kertakaikkiaan ymmärrä semmoista "apua", että mistä siinä oikein on edes kyse. Onko ihan sitäkin, että käytetään tilaisuutta hyväkseen kiusatakseen ihmisiä.

        "poiuytrdsdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yhtään ihmettele.
        Minä soittelin tosi moniin luureihin ja vielä monessa asiassa ja suureksi osin se oli yhtä käsittämätöntä lyttäämistä asiassa kuin asiassa.
        Olen sitä mieltä, että avun nimissä tehdään paljon emotionaalista kiusaamista,

        "poiuytresdfgh"

        Mihin ongelmaan olisit tarvinnut apua? Se on jäänyt näiden vuosien saatossa epäselväksi.


      • Anonyymi

        No siinä oli monta asiaa.
        mm. narsistista käytöstä läheisillä,
        vakava hermostovammautuminen
        ja siinä sivussa tuli kerrottua jotakin muita
        elämässä vastaantulleita ilmiöitä, joihin suhtautuminen ihmetytti,
        varsinkin koska aiemmin joihinkin samoihin asioihin oli saanut asiallisempaa suhtautumista muualla.
        Esimerkiksi ihmetytti se, että kun samaan aikaan lääkäristä puhutaan kuin puolijumalasta,, mutta sitten jos sanoi jotain mitä lääkäri oli sanonut, sillä ei sitten ollutkaan heille mitään virkaa


      • Anonyymi

        Siis heistä tuli ennenkaikkea sammoinen olo että halusivat niinkuin aivopestä toista ihmistä johonkin omaan juttuunsa, Mut siis mitä järkeä siinä on että joku soittaa jonnekin ja sitten häntä aivopestään puhelimen v älityksellä. Vaikka ei se kylläkään pesulta tuntunut vaan roskapöntön tehtävältä.

        "poiuytfrdfghn"


      • Anonyymi

        Mutta siis soitin puhelimiin siksi että olin ulkonaliikkumiskyvyttömäksi vammautunut ja jouduin piileksinään asunnossani sisällä monta vuotta ilman muuta yhteyttä ulkomaailmaan kuin netti ja puhelin


      • Anonyymi

        Mut he niinku hirveesti halus jutella mun elämästä kaikkea muuta kuin mun asiani niin tuli lähinnä keskustelua kanssaan kaikesta muusta, Ja heitä kiinnosti hirveesti mun persoona niinkuin enemmän kuin asiani.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Tuli niinku semmonen olo että kun yllättävän onnettomuuden seurauksena soitin jonnekin niin siellä yllätys yllätys käytiinkin käsiksi minun persoonaani eriskummallisella tavalla niin että hyvä kun siitä on selvinnyt mitenkään


        "poiuytfrdfgh"


      • Anonyymi

        Onneksi viimein olen sisäisesti alkanut etääntyä maailmastaan, Takaisin ei tule ikävä.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis soitin puhelimiin siksi että olin ulkonaliikkumiskyvyttömäksi vammautunut ja jouduin piileksinään asunnossani sisällä monta vuotta ilman muuta yhteyttä ulkomaailmaan kuin netti ja puhelin

        Onhan sulla täytynyt olla jotain ihmiskontakteja väkisinkin, koska kerrot, ettet itse kyennyt liikkumaan asuntosi ulkopuolella.


      • Anonyymi

        Just ton tasosta keskustelua

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Eli lähinnä vaan aivotoiminnalle häiriötä ei muuta

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Tuntu niinku vievän koko aika kehityksessä taaksepäin ja siks hirveeltä kun jo teini-iässä käymäni keskustelut oli fiksumpia.

        "poiuytrdsdfgh"


      • Anonyymi

        Siellä puhelimissa ainoa oikeanlainen ihminen on suomalainen mielenterveyspotilas

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä puhelimissa ainoa oikeanlainen ihminen on suomalainen mielenterveyspotilas

        "poiuytrdfgh"

        Voitko kertoa millainen on suomalainen mielenterveyspotilas? Olet jo usein maininnut olevasi poikkeava suomalaisesta kulttuurista niin että mitä tämä kaikki "oikeanlaisuus" mielestäsi käsittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä puhelimissa ainoa oikeanlainen ihminen on suomalainen mielenterveyspotilas

        "poiuytrdfgh"

        ⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕
        Keneltä olet saanut luvan siepata tämän ketjun omaan kokonaan omaan henkilökohtaiseen käyttöösi?
        Olet ketjuvaras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä puhelimissa ainoa oikeanlainen ihminen on suomalainen mielenterveyspotilas

        "poiuytrdfgh"

        Sinun_asiasi

        Sinun asiasi ei ole minusta yhteinen tuon kanssa jolle kuvittelit vastaavasi. Olet jankuttaja joka ei ole oikeaa apua edes hakenut tosissaan etkä ainakaan mihinkään vastaavaan mitä tuo kenelle vastasit. Ehkä joku toinen olisi halunnut vastata hänelle, mutta nappaat koko ketjun itsellesi omaan käyttöösi taas.
        Vähät ketjun aiheesta ja siitä kenelle vastasit.
        Aina tunkeilemassa.


      • Anonyymi

        Kuulostaa_

        " Anonyymi

        4.8.2019 8:33
        Uusi
        Ylempänä NPH hoidosta keskustelua."

        Kuulostaa todella siltä että terapeutissasi jotain vikaa. Elämälle vieras tyyppi tosiaan. Lueskellut itselleen viran ja sitten kreppailee muka-tietämyksellään jota ei osaa soveltaa kuitenkaan. Yrittää olla kovis tms.
        Säästä itsesi häneltä jatkossa.
        Toivotaan että löydät jonkun muunlaisen ja asiallisen jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕
        Keneltä olet saanut luvan siepata tämän ketjun omaan kokonaan omaan henkilökohtaiseen käyttöösi?
        Olet ketjuvaras.

        Mitään muuta ei ole oikeasti olemassa kuin suomalaisia mielenterveyspotilaita, kaikki muu on luuloa ja mielikuvitusta

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa millainen on suomalainen mielenterveyspotilas? Olet jo usein maininnut olevasi poikkeava suomalaisesta kulttuurista niin että mitä tämä kaikki "oikeanlaisuus" mielestäsi käsittää?

        Edellinen vastaus oli tähän viestiin

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun_asiasi

        Sinun asiasi ei ole minusta yhteinen tuon kanssa jolle kuvittelit vastaavasi. Olet jankuttaja joka ei ole oikeaa apua edes hakenut tosissaan etkä ainakaan mihinkään vastaavaan mitä tuo kenelle vastasit. Ehkä joku toinen olisi halunnut vastata hänelle, mutta nappaat koko ketjun itsellesi omaan käyttöösi taas.
        Vähät ketjun aiheesta ja siitä kenelle vastasit.
        Aina tunkeilemassa.

        Niin mikään muu ei ole mitään oikeaa kuin suomalaiset mielenterveyspotilaat ja ainoaa oikeaa apua on suomalainen mielenterveysapu, Jos hakee mitään muuta se ei ole oikeesti mitään oikeaa tai apua, koska apua on suomalainen mielenterveysapu. Ihan sama vaikka olisi jalka poikki, niin hoidetaan puhumalla siitä poikkinaisesta jalasta oikeeeeen pitkään ja säännöllisesti ja vähän masennulääkettä päälle.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Niissä puhelimissa mikään ei ole realistista vaan eletään täysin mielikuvituksen rakentamassa maailmassa. Se oli ihan hirveetä.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi

        melkeen mikä tahansa muu on realistisempaa

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa millainen on suomalainen mielenterveyspotilas? Olet jo usein maininnut olevasi poikkeava suomalaisesta kulttuurista niin että mitä tämä kaikki "oikeanlaisuus" mielestäsi käsittää?

        No lopetan aiheen. En kestä enää ajatella sitä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        No sanon nyt näin vähän intialaisesti, että minun miekestäni se "apu" on yhtä samskaroiden luomista josta on vain haittaa mielelle.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Siis koin koko aika että puhelimissa luodaan niitä samskaroita, jotka haittaa henkistä kehitystä. Siis vähän niinku he olis laitelleet henkiselle tielleni kaikkia esteitä mun jalkoihin, joihin kompuroida. Siltä se mulle tuntui jos multa kysytään.

        Myös koin että he johdatteli niinku pois Jumalan luota jonnei niinkuin helvetin suuntaan, jos ajattelen muulta uskonnolliselta kannalta, siis mieltä jonnei niinku maalliseen harhaan.

        "poiuytrdfghj"

        "poiuyfdfgbhnm"


      • Anonyymi

        Kaikenkaikkiaan ihan hirveetä

        "poiuytrdfghnm"


      • Anonyymi

        Siis ajatelkaa nyt. Kaikki suuret maaillmanuskonnot väittää että totuus voittaa.
        Niissä luureissa on väittäjiä, että asia onkin niin, että vale voittaa. Miltä se kuulostaa ?
        Mun korvissa ainakin tosi tosi oudolta.
        Ei edes hömppäporukat Facebookissa kukaan semmosia mietelauseita postaile,

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Minä kun olen elänyt aika henkisissä tai uskonnollisissa porukoissa, niin kyllä se tuntui vähän kun olis yhtäkkiä päätynyt jonnei "saatananpalvojaporukkaan". Itseasiassa minut sinne luuriin soittamaan neuvonut henkilö ei uskokaan Jumalaan, kun taas minä uskon. Minulla oli hankala olo hänen kanssaan keskustellessa ja hän naureskelikin sanoen, että vaikutan ihan siltä kuin paholainen minua kiusaisi.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Ja kun menee tommosia mielenterveydellisiä porukoita kuuntelemaan, voi alkaa saamaan mielenterveysongelmia. Nähdäkseni mielenerveysongemia tuottavat ajatusrakennelmat ovat tarttuvia. Ainakin tunneongelmia aiheuttavia ajatusrakennelmia leviää niissä luureissa.

        "poiuytrdsdfgh"


      • Anonyymi

        Siis mä en ole koskaan kokenut tunteellisesti niin pahaa oloa kuin niissä luureissa linjoilla. Takaumia niistä oloista tulee vielä, mutta onneks vähenemässä määrin.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Sorry vaan aina kun semmonen takauma tulee tuun tänne valittamaan.
        Mutta kai ne joskus loppuu.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi

        Ja kaikki vaan sen onnettomuuden takia, joka vammautti, koska ei mulla muuten ollut tarvetta mihinkään keskusteluun mistään sisimmästäni tai psykologiastani tai tunteistani tai muusta sellaisesta, Olen aina kokenut että henkisyys riittää mulle,

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi

        Kirjoitin tällaisen viestin aiemmin:
        ⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕
        Keneltä olet saanut luvan siepata tämän ketjun omaan kokonaan omaan henkilökohtaiseen käyttöösi?
        Olet ketjuvaras.

        Johon tämä hyväkäs julkesi vastata näin:

        Anonyymi kirjoitti:
        ⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕

        Mitään muuta ei ole oikeasti olemassa kuin suomalaisia mielenterveyspotilaita, kaikki muu on luuloa ja mielikuvitusta

        "poiuytrdfgh"

        Myöhemmin tuli tällainen kommentti samalta:

        Anonyymi kirjoitti:
        Voitko kertoa millainen on suomalainen mielenterveyspotilas? Olet jo usein maininnut olevasi poikkeava suomalaisesta kulttuurista niin että mitä tämä kaikki "oikeanlaisuus" mielestäsi käsittää?
        Näytä lisää

        Edellinen vastaus oli tähän viestiin

        "poiuytrfgh"

        ----Kehtasi ihan kuin näytteeksi varastaa ketjuni!!!
        Melkoinen hyväkäs tosiaan. Tulipa ihan todistettua.

        Vahinko muka!☹️


    • Anonyymi

      Nyt alkupeärinen aihe katosi tuonne poiun teksteihin ja muut, joilla myös voisi olla samankaltaisia ajatuksia ja pohdintaa narsisistisen pers häiriön hoidosta.

      Poiukiltti, älä kommentoi kymmeniä viestejä putkeen, jolloin muut keskustelut katoavat.

      Toivomme, että takaumasi helpottavat kuitenkin ajan kanssa.

      Ehdottaisin sinulle, että kirjoittaisit keskusteluista heränneet ajatukset vaikkapa tietokoneella ensin tarinaksi ja kun ajatukset on koostettu esim word tai muistion avulla, niin sitten voisit jakaa ajatuksesi. Tämä koostaminen ja sen pohtiminen, miten omat ajatukset ja kokemukset liittyvät aiheeseen tai haluaisiko tehdä vaikkapa.oman topikin aiheesta voisi olla sinua eheyttävä toiminta.

      Jos kirjoittaa monta kommenttia peräkkäin, muiden kirjoitukset katoavat, uudet lukijat eivät jaksa selata keskustelua ja näin kokemusten jakaminen ei onnistu kun lukijat ja kirjoittajat menevät muualle. Maksimissaan muutama kommentti peräjälkeen on muita lukijoita ja kirjoittelijoita kunnioittavaa sekä kohteliasta käytöstä.

      Eli ehdotan, koosta ajatuksesi ensin vaikka pidemmöksi kommentiksi ja sitten vasta yksi tai kaksi kommenttia. Huomaan, että herätti sinulta MONTA kommentia, eli aihe voisi olla tärkeä. Mutta nyt se hukkui kommenttien keskelle eikä sitä enään uusi lukija välttämättä löydä.

      • Anonyymi

        No mutta mä tiedän narsisteistakin paljon, mutta mun puhumana kukaan ei halua kuulla mitään , koska mulla ei ole suomalaistyypillisiä mielenterveysongelmia. Siis ei ole masennusta, eikä vaivaa mikään parisuhdeongelma. Mun päätäni vaivaa se kun nää mielenterveystyypit on ängenneet sinnä valtavan määrän turhia samskaroita., jotka sitten haittaa aivotoimimtaani hankalasti.

        "poiuytfrdfghm"


      • Anonyymi

        Muitten ihmisten kanssa mulla ei ole muuta ongelmaa kuin se että he haluaisivat minut toiseksi vaimokseen ja sydämensä särkyy kun en suostu :)

        "poiuytfdfgbhn"


      • Anonyymi

        Mut siis näille suomalaisille mielenterveystyypeille ei koko elämäntarinani kelpaa, koska se ei ole samanlainen kuin heidän ja he vääntää olemassaolevasta harhaa ja harhasta totta,
        Mutta onneks tuota pääosin ei tee kukaan muu kuin he.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut siis näille suomalaisille mielenterveystyypeille ei koko elämäntarinani kelpaa, koska se ei ole samanlainen kuin heidän ja he vääntää olemassaolevasta harhaa ja harhasta totta,
        Mutta onneks tuota pääosin ei tee kukaan muu kuin he.

        "poiuytrfghj"

        Juu ei kai se berberin elämä olekaan tavanomaista käsiteltävää luurien vastaajille. Olisit selittänyt perusteellisesti, että olisivat ymmärtäneet.


      • Anonyymi

        No niinpä. Mutta miks pitäis olla tavanomaista asiaa ?

        "poiuytrdfghn"


    • Anonyymi

      Poiu luitko

      Poiukiltti, älä kommentoi useita viestejä putkeen, jolloin muut keskustelut ja kommentit hukkivat.

      • Anonyymi

        Mitä se yleensäkään näihin ketjuihin vastailee, kun ei puhu edes käsiteltävänä olevasta aiheesta. Jankuttaa vaan niitä luurijuttujaan.


    • Anonyymi

      Traumaattista varmaan. Mutta olisi silti varsin muita kanssakirjoittelijoita kohtaan huomionarvoista, jos koostaisi ajatuksensa muutamaan kommenttiin.

      • Anonyymi

        "Empaattisena" ihmisenä hän kyllä tietää tarkasti, mitä tekee eli kiusaa tahallaan muita kirjoittajia. Kostaa kokemaansa häirikkösoittelustaan seurannutta "luuriterroria". Luultavasti saanut useamman puhelinpalvelun ihmiset hermostumaan kuormittamalla röyhkeästi palveluita jatkuvilla soitoillan, ikäänkuin nämä palvelut olisivat tarkoitettu vain hänen henkilöterapiakseen tai seurustelukanavakseen. Eikä niille jotka ovat kriisiavun tarpeessa.


      • Anonyymi

        No miksi he eivät voi uskoa uhdellä puhumalla ?
        'Asia jää vaivaamaan kun saa kummallisia vastauksia ja sikai joutuu soittamaan yhä uudelleen. Sitä paitsi kuulin, että siellä on muitakin soittajia joita jää vaivaamaan niin että pitää sitten tehdä selvittelysoittoja.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi

        Juurikin päinvastoin. En kaivannut keskusteluseuraa jota pidettiin hyvänä syyn' soittaa, vaan ouhua vakavasta asiasta,
        Mutta he olis ymmärtänyt paremmin semmosta joka soittelee vain yksinäisyyttään ja houduin hokemaan ja hokemaan ettei mulla ole semmosta ongelmaa vaan konkreettisesti vakava tilanne. Kun on niin käsittämätöntä ettei voi ymmårtää mitä sanoo vaikka kuinka sanoo ja selittää. Miksei kuuntele kunnolla kerralla sitä en ymmärrä. Miksi pitää inttää mitään muuta kuin mitä soittaja sanoo kun on kerran hänen asiasta kyse ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Silleen asiat selviäisi helposti kun kuuntelisi kerralla joka sanan ja pilkulleen, niin ei tarvi neljää vuotta soittaa.
        Eihän siinä tarvitsi paljon muuta kuin vastata: "Aha, okei että näin on käynyt"

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Jos tekään ette vastaisi muuta kuin että "ahaa", niin olisitte päässeet minusta palstalta jo ajat sitten.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi

        Enhän minäkään olen inttänyt kenenkään teidän asiastanne taikka luurilaisen asioista että "Ei se sun asia noin oo"

        "poiuytrffghj"


      • Anonyymi

        Siksi ei olis ikinä kannattanut soittaa mihinkään kun silleen antaa mahdollisuuden toisille väittää ettei asia ole niinkuin itse sanoo sen olevan. Kun ei soita minnekään voi itse sanoa miten asiat on. Siks se on hirvittävä ansa tommoset luurit.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi

        Sain ne vain vuosikausiksi ärsyttämään hermojani aivan turhaan niin että elämäni häiriintyy siitä. Mulla on myös touretteominaisuuksia. Tuskin he edes kunnolla tietää siellä mikä on tourette. No sit he käskee kysymäään lääkäriltä. Mutta kun mun ei tarvi kysyä koska olen itse erittäin perejtynyt siihen ja tiedän kyllä. Riittää jos kuuntelee kun minä kerron. Mutta kun siellä on se mitätöintisysteemi aivan päällimmäisenä sanoi mitä sanoi. Ja miks mun pitäis kuunnella niin empaattisesti mitä esim te sanotte jos tekään ette kuuntele empaattisesti mitä minä sanon ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain ne vain vuosikausiksi ärsyttämään hermojani aivan turhaan niin että elämäni häiriintyy siitä. Mulla on myös touretteominaisuuksia. Tuskin he edes kunnolla tietää siellä mikä on tourette. No sit he käskee kysymäään lääkäriltä. Mutta kun mun ei tarvi kysyä koska olen itse erittäin perejtynyt siihen ja tiedän kyllä. Riittää jos kuuntelee kun minä kerron. Mutta kun siellä on se mitätöintisysteemi aivan päällimmäisenä sanoi mitä sanoi. Ja miks mun pitäis kuunnella niin empaattisesti mitä esim te sanotte jos tekään ette kuuntele empaattisesti mitä minä sanon ?

        "poiuytrdfghj"

        Ei tämä terveyspalsta ole sinun terapointiisi tarkoitettu. Täällä vaihdetaan mielipiteitä ja keskustellaan ketjun aloittajan tekemästä aiheesta. Sotket joka ketjuun keromusta itsestäsi ja omista tarpeistasi. Luurijuttujakin olet kerrannut jo useamman vuoden, joten nekin ovat kyllästymiseen asti tuttuja juttuja. Aloita oma ketju, jossa voit kirjoittaa monologia itsestä niin pitkään kuin huvittaa.


      • Anonyymi

        Siis jos mä kuuntelisin jonkun niinku elämäntarinaa, ja alkaisin sanomaan siihen että tota ei se sun elämä noin mennyt vaan näin kun minä sanon, niin tuntisin itseni aivan hulluksi jos toimisin niin. Niin siks mä en tajua miten ne ihmiset voi toimia niin. Se tuntuu niin absurdille että tekee tosi pahaa aivoille. Että mikä heitä niinku vaivaa että on tarve silleen toista mitätöidä ?
        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä terveyspalsta ole sinun terapointiisi tarkoitettu. Täällä vaihdetaan mielipiteitä ja keskustellaan ketjun aloittajan tekemästä aiheesta. Sotket joka ketjuun keromusta itsestäsi ja omista tarpeistasi. Luurijuttujakin olet kerrannut jo useamman vuoden, joten nekin ovat kyllästymiseen asti tuttuja juttuja. Aloita oma ketju, jossa voit kirjoittaa monologia itsestä niin pitkään kuin huvittaa.

        Terapiaa en tarvi varsinkaan en täällä enkä muualla, Mua tympii jo terapia sananakin. Oon syntynyt tänne elämään enkä mihinkään terapiaan

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi

        Jossain muualla kuunnellaan Koraania jos tulee ongelmia.
        Ei välttis tarvita silloin terapiaa.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain muualla kuunnellaan Koraania jos tulee ongelmia.
        Ei välttis tarvita silloin terapiaa.

        "poiuytrdfgh"

        Sitähän sinäkin voisit lueskella, koska olet berberi.


      • Anonyymi

        Tukisiko joku terapeutti Koraanin lukua ?

        "poiuytrfghjk,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukisiko joku terapeutti Koraanin lukua ?

        "poiuytrfghjk,"

        Älä nyt vaan mene sitä luurista kyseleen. Miksi sen lukemiseen tarvitsisit terapeuttia?


      • Anonyymi

        Kerran luurissa mainitsin lukeneeni Koraania. Mun seuraavassa lauseessa käskettiin vaihtaa lukemista,

        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt vaan mene sitä luurista kyseleen. Miksi sen lukemiseen tarvitsisit terapeuttia?

        Hyvä kysymys.
        Kerran luurissa puhuin islamilaiseen kulttuuriin liittyvää asiaa.
        Heti seuraavassa lauseessa mulle änkytettiin, että varmaan mun pitäisi puhua asiasta jollein terapeutille. No kysyin että tietääkös terapeutti jotakin asiasta ?
        Vastattiin äkäisesti : "Ei tiedä, enkä tiedä minäkään, nyt mun pitää lopettaa tää puhelu".

        "poiuytrdfghn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran luurissa mainitsin lukeneeni Koraania. Mun seuraavassa lauseessa käskettiin vaihtaa lukemista,

        "poiuytresdfgh"

        Miksi sen lukemiseen tarvitset nyt terapeutin apua, kun aiemmin et tarvinnut? Koraanihan on teidän berberien kirja.


      • Anonyymi

        Mua vaan kiinnostaa terapeuttien asenteet aiheeseen

        "poiuytrdsdfgh"


      • Anonyymi

        "Jos tekään ette vastaisi muuta kuin että "ahaa", niin olisitte päässeet minusta palstalta jo ajat sitten. "
        "Eihän siinä tarvitsi paljon muuta kuin vastata: "Aha, okei että näin on käynyt""

        Ahaa. Aha, okei että näin on käynyt.
        Riittääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua vaan kiinnostaa terapeuttien asenteet aiheeseen

        "poiuytrdsdfgh"

        Ketjussa tuskin on terapeutteja sulle vastaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos tekään ette vastaisi muuta kuin että "ahaa", niin olisitte päässeet minusta palstalta jo ajat sitten. "
        "Eihän siinä tarvitsi paljon muuta kuin vastata: "Aha, okei että näin on käynyt""

        Ahaa. Aha, okei että näin on käynyt.
        Riittääkö?

        ehkä se riittää

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Koska tietenkin siitä, että jos joku ei usko, muotoutuu jankkaustarve, mitäs muutakaan. Tulee olo, että minähän jankkaan vaikka hamaan ikuisuuteen...

        "poiuytrdsdfghj"


      • Anonyymi

        Ja laajennan laajentamistani jankkauksen levitystä.
        Jos 30 ei usko, etsin kolme sataa, jotka uskoo.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja laajennan laajentamistani jankkauksen levitystä.
        Jos 30 ei usko, etsin kolme sataa, jotka uskoo.

        "poiuytrdfghj"

        Sinua voi vedättää loputtomiin, etkä huomaa mitään. Oikein rakastat jankkaamista, joten anna palaa.


      • Anonyymi

        Joo siis muutenkin mä voin odottaa kärsivällisesti vaikka 30 vuotta vain osoittaakseni että tarkotin mitä sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis muutenkin mä voin odottaa kärsivällisesti vaikka 30 vuotta vain osoittaakseni että tarkotin mitä sanoin.

        Mitä nyt pitäisi uskoa? Tykkäätkö siis niin, että kaikki sanomasi on ainoa oikea totuus?


      • Anonyymi

        Omasta elämästäni ja varsinkin tunteistani kyllä, ei muutoin

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Oman kokemukseni kuvaajana olen ehdottomasti maailman eksaktein , eikä siihen muiden apua tarvita

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemukseni kuvaajana olen ehdottomasti maailman eksaktein , eikä siihen muiden apua tarvita

        "poiuytrdfghj"

        Ja sun kertomuksesi itsestäsi ovat siis TOTTA.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemukseni kuvaajana olen ehdottomasti maailman eksaktein , eikä siihen muiden apua tarvita

        "poiuytrdfghj"

        Mitä sinä sitä tänne palstalle jankkaat? Ei me olla luuri.
        ai niin, ilkeyttäsi ja omahyväisyyttäsi.
        ja sitten vetäydytään jonku asperger-tekosyyn taakse.
        Ei tuo ole aspergeria tai tourettea: jospa olet vain tympeä ihminen?


      • Anonyymi

        Ihan sama, Jumala yksin tietää totuuden

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemukseni kuvaajana olen ehdottomasti maailman eksaktein , eikä siihen muiden apua tarvita

        "poiuytrdfghj"

        ℹ️ Minäkin olen muotoillut omat valheeni ja harhani eksakteiksi kertomuksiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama, Jumala yksin tietää totuuden

        "poiuytrdfghj"

        Pitäiskö sun puhua sille jumalalle sitten? Eikä jauhaa yhtä ja samaa tälle palstalle.
        Kun ei sulla ole mitään uutta sanottavaa.


      • Anonyymi

        Onneksi lopulta ainoa millä on merkitystä on Jumala,
        ja kiitos Jumalalle että tuo tunne on jälleen voimistumassa minussa.
        Nuorena minua ei kiinnostanut lainkaan mikään muu kuin Jumala.
        (Vanhempani ihmetteli sitä kovasti. Toivottavasti minusta tulee jälleen tuo aito minä)

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Mä olin tosi onnellinen kaikki nuo vuodet kun en ajatellut mitään muuta kuin Jumalaa. Mutta se lääainereaktio jopa vei kyvyn keskittyä Jumalaan. Siksi se oli jotakin todella helvetillistä.

        "poiuytrdsdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi lopulta ainoa millä on merkitystä on Jumala,
        ja kiitos Jumalalle että tuo tunne on jälleen voimistumassa minussa.
        Nuorena minua ei kiinnostanut lainkaan mikään muu kuin Jumala.
        (Vanhempani ihmetteli sitä kovasti. Toivottavasti minusta tulee jälleen tuo aito minä)

        "poiuytrfghj"

        "Nuorena minua ei kiinnostanut lainkaan mikään muu kuin Jumala. "
        Voi hyvät hyssykät! Eihän sua kiinnosta mikään muu kuin Sinä!


      • Anonyymi

        Ihan kahelia menoa täällä, nyt saa riittää.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi

        Minä en osallistu mihinkään psykologiseen hullutukseen enää yhtään. Aivan kaameeta menoa.
        Mieluummin luen sitten vaikka pitkästi Koraania.


        "poiuytresdfghj"


      • Anonyymi

        Mut joo, mulla on myös uusi harrastus, jossa pääsee fiksumpaan keskusteluun kuin nää palstat tai luurit. Että vois nyt tehdä sen siirtymän maailmasta toiseen.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi

        Koen että elämä on helpompaa kun ajattelee vain itsekseen kuin kenenkään avulla. Ja muutenkin itsekseen on mukavampaa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Mun ympäristö oli jo hyväksynyt ennen vammautumistani että olen tämmönen itsekseni viihtyjä ja itsekseni ajattelija, niin sellain luurijänkääminen tuli niin odottamattomana asiana. KU minä koin että se on ikäänkuin sovittu jo kaikkien parhaaksi että minä olen vain ittekseni.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Olen huomannut että mulle tulee aika vaikeita hermosto-oireita siis ihan pelkästään semmosesta jänkäämisestä, niinkuin nytkin siitä että joku ei tajua etten mene kanssaan naimisiin.

        "poiuytrffghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut joo, mulla on myös uusi harrastus, jossa pääsee fiksumpaan keskusteluun kuin nää palstat tai luurit. Että vois nyt tehdä sen siirtymän maailmasta toiseen.


        "poiuytrfdfghj"

        🔴On_se_kumma

        On se kumma että ymmärrä ottaa niistä tilaisuuksista kiinni vaan roikut väkisin täällä palstalla.

        Etkä ymmärrä että pilaat tämänkin aiheen, jota aihetta olisi voinut tarvita joku sairas ihminen. Pilaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että mulle tulee aika vaikeita hermosto-oireita siis ihan pelkästään semmosesta jänkäämisestä, niinkuin nytkin siitä että joku ei tajua etten mene kanssaan naimisiin.

        "poiuytrffghj"

        🔴Sinulle_on

        Sinulle on sanottu useita kertoja eri kirjoittajien toimesta että lähde täältä palstalta koska sinun jänkkäämisesi täällä saattaa ja aiheuttaa sinulle hermostollisia oireita.
        Mikä on että ei mene perille.


      • Anonyymi

        No mikä on ettei minun sanomani ole mennyt perille kun minä olen sanonut. Lopetin menemästä perille minullekaan.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi

        Mut kyllä minä tästä lähdössä olen'


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä on ettei minun sanomani ole mennyt perille kun minä olen sanonut. Lopetin menemästä perille minullekaan.

        "poiuytfrdfghj"

        "Lopetin menemästä perille minullekaan."

        Perkelettäkö sitä muille sairaille kostat.


      • Anonyymi

        Ehkäpä juurikin se aivojen vastaanottavuuden vähentäminen voi tehdä mahdollisemmaksi selvitä narsistien kanssa. Olettekos miettineet sitä ?

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lopetin menemästä perille minullekaan."

        Perkelettäkö sitä muille sairaille kostat.

        Mä olen äärimmäisen vastaanottava kun aloitin sen luurisoittelun. Jotkut mainitsikin siitä. Just sitä kautta mut saatiin huonoon kuntoon. Mun niinhän he tekee laittaa tulpat korviin ja hokee vaan sitä omaansa,
        Narsistin uhrin kannattaa tehdä samoin.

        "poiuytrddfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen äärimmäisen vastaanottava kun aloitin sen luurisoittelun. Jotkut mainitsikin siitä. Just sitä kautta mut saatiin huonoon kuntoon. Mun niinhän he tekee laittaa tulpat korviin ja hokee vaan sitä omaansa,
        Narsistin uhrin kannattaa tehdä samoin.

        "poiuytrddfgh"

        Et vastannut vaan luistelit.
        Perkelettäkö sitä muille sairaille kostat?


      • Anonyymi

        En koskaan kosta. Minulla ei ole koskaan ollut kostonhalun tunnetta. En tunne sellaista lainkaan . Mulle tulis itselle tosi paha olo sellaisesta, Miten te aina näätte jotain jossain mitä siellä ei ole ?

        "poiuytreddfgbh"


      • Anonyymi

        Mutta kuka ties vaikka luurikritiikistäni olisi se hyöty, että joku keksisi kokeilla mitä siellä vastaillaan, jotta eivät viitsisi vastailla ihmisille niin törkeitä.
        Mun mielestä olis hyvä jos vaikka joku arvvaltaisempi taho tekisi sinne tarkistussoittoja välillä.


        "poiuygfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuka ties vaikka luurikritiikistäni olisi se hyöty, että joku keksisi kokeilla mitä siellä vastaillaan, jotta eivät viitsisi vastailla ihmisille niin törkeitä.
        Mun mielestä olis hyvä jos vaikka joku arvvaltaisempi taho tekisi sinne tarkistussoittoja välillä.


        "poiuygfdfgh"

        Kerrohan mitä "törkeyksiä" sinulle luurissa vastailtiin. Ettei vaan ollutkin niin, että olivat eri mieltä kanssasi ja koit sen emotionaalisiksi iskuiksi ja manipuloinniksi. Kerroit soittaneesi luureihin 4 vuotta ja eiköhän siellä jo todenneet, ettei sinua kukaan voi luureissa auttaa. Vähemmälläkin jankkaamisella hermostuivat häiriköintiisi.


    • Anonyymi

      Tätähän se psykohömppä on. Kun kusipää järjestää sinulle vaikeuksia, olet vain ohutnahkainen. Katso peiliin, tangoon tarvitaan kaksi ja sellaisia neuvoja. Omalla kohdallani näistä narsistikohtaamisista on jo aikaa, mutta uhrien auttaminen ja heidän tilanteensa ymmärtäminen ei näytä noista ajoista kehittyneen mihinkään.

      Työpaikkanarsistin uhrina yritin jutella työterveyshuollon ammattilaisille tilanteesta, ja kuin automaatista alkoi tulla syyllistämistä. Piti miettiä, mikä minussa on vialla, kun saan ihmiset käyttäytymään ikävästi. Saatoin kuulemma tietämättäni olla itse kiusaaja.

      Työpaikkalääkärin ykkösselitys oli, että en varmaankaan osaa työtäni tai minulla täytyy olla vaikeuksia yksityiselämässä. Olin näet juuri kertonut hänelle esim. kiusaajn esittämästä uhkauksesta. Eräs psykologi sanoi, ettei kukaan voi kiusata ilman, että toinen antaa siihen luvan. Kun kerroin esimerkin todellisesta elämästä, hän antoi ymmärtää, että valehtelen. Hänen mukaansa aikuinen ihminen ei käyttäydy, kuten kiusaaja teki. Tarjotut ratkaisut olivat irtisanoutuminen ja masennuslääkkeet - minulle tietenkin, mutta en tarttunut tarjoukseen.

      • Anonyymi

        Näin juuri. Jos sinulla on narsistisia piirteitä niitä kannattaa hoitaa. Hoito on, että sinulle annetaan ymmärrys omista vioistasi - isketään sietämöttimillä totuuksilla.

        Jos terapeutti käyttäytyy asiattomasti hoitosuhteessa - olet projisoinut asiattoman käytöksesi hoitavaan henkilöön. Olet tästä nökulmasta siis itse vastuussa siitä, miten saat muut kohtelemaan itseäsi.

        "Pääasia ettei väärän teon tekijä ole kokonaan vastuussa vaan puolet vastuusta voidaan lykätä uhrille. Siis, anteeksi, korjaan: ohutnahkaiselle rikolliselle."

        Vika on aina sinussa. Sietämättömät kokemukset voivat ajaa psykoosiin ja dissosiaatiohäiriöön. Mutta itse annoit itseäsi kohdeltavan niin


    • Anonyymi

      Asiattomaan terapiaa. Joutunut harvoin valittaa, tai jos valittaa niin selitykseksi saadaan "potilas kokee asian noin koska hänessä on x vikaa"

      Eli vika on potilaassa ja potilaan viassa, koska koki terapian väärin. Myös terapeutin ja potilaan yhteensopimattomuus on tieteellisesti todistettu aiheuttavan voinnin huonontumista. Silloinkaan vika ei ole terapiassa, terapeutissa, terapiasuuntauksessa vaan siinä, että tieteellisesti todetaan että terapeutin yhteensopimattomuus potilaan kanssa aiheuttaa ongelmat (eli puolet ongrlmasta on se, että asiakas ei ole täyttänyt vastuutaan sopivan terapeutin löytymisestä)

      • Anonyymi

        Tässä oiva vinkki ammatinvalintaa pohtiville. Psykologin tai psykiatrin ammatti on siitä turvallinen, että virheitä ei käytännössä voi tehdä, eikä minkäänlaista vastuuta tarvitse koskaan kantaa. Viat, syyt, mokat ja ongelmat ovat asiakkaissa, jotka lähtökohdiltaan ovat ongelmaisia. Kukaan ei usko heitä, vaan heidän hoidostaan vastaavia akateemisia ammatti-ihmisiä. Suurin koetus onkin päästä opiskelemaan vaikkapa psykologiksi, mutta sitten kun tutkintopaperi on kädessä, kaikki työt on tehty.


    • Anonyymi

      Minä ymmärrän hyvin aloittajan logiikan - nykyäänhän näyttää siltä että jos joltain varastetaan esim polkupyörä tai hän tulee huijatuksi vaikka nettikaupoissa, hän on itse siihen syyllinen. Ainakin tällaista ihmistä syytetään koska hän oli niin tyhmä että jätti laittamatta pyöränsä kassaholviin yöksi. Varas ei ole syyllinen vaan tilanteen uhri jonka ulottuville joku on jättänyt helposti varastettavan pyörän. Se jolta pyörä varastettiin on siis piilovaras ja yhtä syyllinen kuin varaskin... Jännä ajattelutapa. Tosin keskustelupalstoilla syyllistetään tätä uhriksi joutunutta vielä enemmän kuin varasta. Se vasta jännää onkin.

      • Anonyymi

        Olen havainnut tämän saman ilmiön jo kauan sitten ja edelleen. Se on aina "jännä" ilmiö.
        Jopa kriisipuhelimessa huonosti kohteluun olen syyllinen, että soitin.

        "ppuyhyjhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen havainnut tämän saman ilmiön jo kauan sitten ja edelleen. Se on aina "jännä" ilmiö.
        Jopa kriisipuhelimessa huonosti kohteluun olen syyllinen, että soitin.

        "ppuyhyjhjj"

        Siis minun olisi pitänyt ymmärtää, että siellä on sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä asiaani, joten soittammalla sinne olen syyllinen siitä minulle seuranneisiin ikäviin seurauksiin.,

        "ppuyhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis minun olisi pitänyt ymmärtää, että siellä on sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä asiaani, joten soittammalla sinne olen syyllinen siitä minulle seuranneisiin ikäviin seurauksiin.,

        "ppuyhhhh"

        No mutta opin tänään Youtubesta hyviä elämänohjeita:
        Älä koskaan pyri seuraan, johon sinua ei haluta.
        Minähän jouduin älyttömään kierteeseen pyrkimään sellaiseen sen hetkisen tilanteen takia,
        että vanhemani löivät minulle luuria korvaan, mutta silti minun ei hyväksytty muunmuassa kriisipuhelimessa jättävän heitä. Niin tuossa päädyin emotionaalisesti kierteeseen puhua ihmisille, jotka lyö luuria korvaan, vaikkei minulla itselläni ole mitään tarvetta siihen.

        "ppiuhhhhjh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta opin tänään Youtubesta hyviä elämänohjeita:
        Älä koskaan pyri seuraan, johon sinua ei haluta.
        Minähän jouduin älyttömään kierteeseen pyrkimään sellaiseen sen hetkisen tilanteen takia,
        että vanhemani löivät minulle luuria korvaan, mutta silti minun ei hyväksytty muunmuassa kriisipuhelimessa jättävän heitä. Niin tuossa päädyin emotionaalisesti kierteeseen puhua ihmisille, jotka lyö luuria korvaan, vaikkei minulla itselläni ole mitään tarvetta siihen.

        "ppiuhhhhjh"

        Viimeinkin alan olla päässyt siitä kierteestä 90% . Ja on kyllä paljon parempi olo kun ei ota yhteiyttä ihmisiin, jotka eivät selkeästi halua seuraani. Mitä järkeä siinä olisikaan ,kun maailma on tätynnä ihmisiä, joista osa varmasti haluaa. Niin semmoiseenm seuraan pitää pyrkiä minne halutaan.

        "ppuuhhhhjjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinkin alan olla päässyt siitä kierteestä 90% . Ja on kyllä paljon parempi olo kun ei ota yhteiyttä ihmisiin, jotka eivät selkeästi halua seuraani. Mitä järkeä siinä olisikaan ,kun maailma on tätynnä ihmisiä, joista osa varmasti haluaa. Niin semmoiseenm seuraan pitää pyrkiä minne halutaan.

        "ppuuhhhhjjhj"

        Totuus mitä minulle on käynyt:
        Hain apua, että olin päätynyt manipuloiduksi hieman sosiaalisesti naiivina henkilönä (lievästi autistinen neurologia). Kaikki mitä sain oli lisää manipulointia, johon aivojeni kapasiteetti ei riittänyt,

        "ppoijhhhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus mitä minulle on käynyt:
        Hain apua, että olin päätynyt manipuloiduksi hieman sosiaalisesti naiivina henkilönä (lievästi autistinen neurologia). Kaikki mitä sain oli lisää manipulointia, johon aivojeni kapasiteetti ei riittänyt,

        "ppoijhhhhhh"

        On vaarallista hakea apua siihen että on tullut manipuloiduksi, silloin saa kaikki manipuloijat innostumaan "auttamisesta".

        "ppihgbgvbhhn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaarallista hakea apua siihen että on tullut manipuloiduksi, silloin saa kaikki manipuloijat innostumaan "auttamisesta".

        "ppihgbgvbhhn"

        Mun mielestä on henkistä väkivaltaa että 40-50-vuotiasta henkilöä auttavassa puhelimessa alistettiin keskusteluissa vuosia henkisesti äidilleen, vaikka äitikin nyt sanoo että ei hän sellaista halua. Tässä iässä äidille alistaminen on traumatisoivaa väitän minä.

        Jos tuota äidille alistamista jotenkin perustellaan kristillisillä vanhemman kunnioittamisen arvoilla,
        niin kuulin Youtubesta kristityiltä toisenkinlaisen perustelun:

        "Ei Jeesuskaan Marialle yrittänyt selittää tekemisiään lupaa kysellen. "

        "poihgghjjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on henkistä väkivaltaa että 40-50-vuotiasta henkilöä auttavassa puhelimessa alistettiin keskusteluissa vuosia henkisesti äidilleen, vaikka äitikin nyt sanoo että ei hän sellaista halua. Tässä iässä äidille alistaminen on traumatisoivaa väitän minä.

        Jos tuota äidille alistamista jotenkin perustellaan kristillisillä vanhemman kunnioittamisen arvoilla,
        niin kuulin Youtubesta kristityiltä toisenkinlaisen perustelun:

        "Ei Jeesuskaan Marialle yrittänyt selittää tekemisiään lupaa kysellen. "

        "poihgghjjkk"

        Ihan käsittämätöntä että minua on minun äidilleni henkisesti alistanut joku vieras porukka monta vuotta ilman että minä ja äitini olemme sitä halunneet.


        "ppiuhhhjhjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan käsittämätöntä että minua on minun äidilleni henkisesti alistanut joku vieras porukka monta vuotta ilman että minä ja äitini olemme sitä halunneet.


        "ppiuhhhjhjkk"

        Sanoin äidilleni että olen sanonut että nähdäkseni se riittää, etten aiheuta minkäänlaista vahinkoa äidilleni.
        Väitän edelleen että eihän siinä tehty hyvää minulle eikä äidilleni että minua kohtuuttomasti äidilleni alistettiin koko vammautumisen ajan. Ei semmonen ole tervettä.

        Luin jostain lehdestä että aikuisillakin on tapana kiukutella vanhemmilleen.
        Meidän suvussa varmaan kellään ei ole ollut sellaista tapaa.

        "ppiuhhjkkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin äidilleni että olen sanonut että nähdäkseni se riittää, etten aiheuta minkäänlaista vahinkoa äidilleni.
        Väitän edelleen että eihän siinä tehty hyvää minulle eikä äidilleni että minua kohtuuttomasti äidilleni alistettiin koko vammautumisen ajan. Ei semmonen ole tervettä.

        Luin jostain lehdestä että aikuisillakin on tapana kiukutella vanhemmilleen.
        Meidän suvussa varmaan kellään ei ole ollut sellaista tapaa.

        "ppiuhhjkkk"

        Enkä minä tee mitään väärää esim. sanorassani että isäni on minua itsekeskeisenmpi koska hän ON. Kyllä se selviää jos hyvin meihin molempiin tutustuu.,

        "poiuhyjhjkjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä minä tee mitään väärää esim. sanorassani että isäni on minua itsekeskeisenmpi koska hän ON. Kyllä se selviää jos hyvin meihin molempiin tutustuu.,

        "poiuhyjhjkjk"

        Mun mielestä ne on manipulointia tuommoset keskustelut joissa ihminen ei saa kertoa omaa elämäänsä kuten itse parhaaksi näkee, vaan joku jengi painostaa kuinka oma elämä pitää kertoa.


        "ppihgghhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä ne on manipulointia tuommoset keskustelut joissa ihminen ei saa kertoa omaa elämäänsä kuten itse parhaaksi näkee, vaan joku jengi painostaa kuinka oma elämä pitää kertoa.


        "ppihgghhjjj"

        Ei mitään hyötyä semmosesta avusta jossa edes oma puheenvuoroni ei ole aidosti omani.
        Viimeisiä kertoja valitin siellä vastanneelle herralle siitä kun sinne ei saa puhua edes itselleen aidolla puhetyylillä luontevasti vaan pitää olla semmonen kuin nurkkaan ahdettu uikuttaja.


        "ppiuhjhhjjhjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään hyötyä semmosesta avusta jossa edes oma puheenvuoroni ei ole aidosti omani.
        Viimeisiä kertoja valitin siellä vastanneelle herralle siitä kun sinne ei saa puhua edes itselleen aidolla puhetyylillä luontevasti vaan pitää olla semmonen kuin nurkkaan ahdettu uikuttaja.


        "ppiuhjhhjjhjhj"

        Kun halusin puhua aikuismaisen arvokkaalla tyylillä minulle laitettiin luuri korvaan

        "ppiuhyhjhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun halusin puhua aikuismaisen arvokkaalla tyylillä minulle laitettiin luuri korvaan

        "ppiuhyhjhjj"

        Miksi ihmeessä 50 vuotiaan naisen pitäisi puhua kuin nurkkaan ahdettu lapsi?

        "ppuyuyhghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä 50 vuotiaan naisen pitäisi puhua kuin nurkkaan ahdettu lapsi?

        "ppuyuyhghh"

        Koska mä saan olla semmonen arvokas rouva jos en nyt 50v ?

        "poughhhjjjkkj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä 50 vuotiaan naisen pitäisi puhua kuin nurkkaan ahdettu lapsi?

        "ppuyuyhghh"

        Mä tajusin sen selkeästi vasta lopuksi että eihän mun herranjestas anneta edes puhua kehittyneellä äänensävyllä, vaan mun on pakko uikuttaa tai laitetaan luuri korvaan.


        "ppoiouujjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tajusin sen selkeästi vasta lopuksi että eihän mun herranjestas anneta edes puhua kehittyneellä äänensävyllä, vaan mun on pakko uikuttaa tai laitetaan luuri korvaan.


        "ppoiouujjj"

        Jos on vaikeuksissa niin kyllä pitäisi saada esiintyä omissa voimissaan edes siinä määrin mitä niitä on. Semmonen uikutus ei tee hyvää.


        "poiuhjhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vaikeuksissa niin kyllä pitäisi saada esiintyä omissa voimissaan edes siinä määrin mitä niitä on. Semmonen uikutus ei tee hyvää.


        "poiuhjhjjj"

        Sitten kun emotionaalisesti oikein ahdetaan nurkkaan ja hiukan ääni kohoaa, väitetään vihaiseksi, Yritin selittää, että ääni voi kohota monesta muustakin tunteesta kuin vihaisuudesta,


        "ppoiuyygghhhjjh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun emotionaalisesti oikein ahdetaan nurkkaan ja hiukan ääni kohoaa, väitetään vihaiseksi, Yritin selittää, että ääni voi kohota monesta muustakin tunteesta kuin vihaisuudesta,


        "ppoiuyygghhhjjh"

        Mun ääni kohoaa ensisijaisesti hätääntyneisyydestä.


        "ppiuujhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ääni kohoaa ensisijaisesti hätääntyneisyydestä.


        "ppiuujhjjj"

        Sen jälkeen aika usein innostuksesta kun oon oikeen kiinnostunut jostain aiheesta


        "ppiuuhhjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen aika usein innostuksesta kun oon oikeen kiinnostunut jostain aiheesta


        "ppiuuhhjhj"

        Kumma puhelinkun heille on olemassa vain muutama tunnetta ja nekin sellaisia joita en tunne melkei koskaan.


        "popijjjjjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma puhelinkun heille on olemassa vain muutama tunnetta ja nekin sellaisia joita en tunne melkei koskaan.


        "popijjjjjkk"

        En tykkää siitä kun muut tulkitsevat tunteitani ja ihan väärin kaikki aina melkeen.


        "ppioiujhjhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tykkää siitä kun muut tulkitsevat tunteitani ja ihan väärin kaikki aina melkeen.


        "ppioiujhjhjj"

        Esim- jos joku tulkitsee värin ja mä en kertakaikkiaan anna periksi omasta kannastani se EI ole vihaisuutta, se on vain faktoista kiinni pitämistä. ..manipuloinnilta suojautumista


        "ppouiujhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim- jos joku tulkitsee värin ja mä en kertakaikkiaan anna periksi omasta kannastani se EI ole vihaisuutta, se on vain faktoista kiinni pitämistä. ..manipuloinnilta suojautumista


        "ppouiujhjjj"

        No mä olen herkkis jolle voi aiheuttaa sairauskohtauksia emotionaalisella hyökkäilyllä, mutta kuten äitikin tuossa sanoi , siinä ihmiset tekee tulkintavirheen, että he luulee että tuo piirre tekisi minusta sellaisen jonka kannan voi lannistaa. Nuo on ihan eri ominaisuuksia,
        Voi olla herkkä hermosto mutta päättäväinen päå.

        "ppouiuyyhjhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä olen herkkis jolle voi aiheuttaa sairauskohtauksia emotionaalisella hyökkäilyllä, mutta kuten äitikin tuossa sanoi , siinä ihmiset tekee tulkintavirheen, että he luulee että tuo piirre tekisi minusta sellaisen jonka kannan voi lannistaa. Nuo on ihan eri ominaisuuksia,
        Voi olla herkkä hermosto mutta päättäväinen päå.

        "ppouiuyyhjhjjj"

        Ensimmäinen on enempi fysiikkaa jälkimmäinen ajatusmaailmaa,.


        "ppiuuuujjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen on enempi fysiikkaa jälkimmäinen ajatusmaailmaa,.


        "ppiuuuujjjj"

        Kun ei vaan millään tajuta että ongelmani on fyysinen, neurologinen, luonnetta mulla piisaa.

        "ppoiujhjjjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei vaan millään tajuta että ongelmani on fyysinen, neurologinen, luonnetta mulla piisaa.

        "ppoiujhjjjjj"

        Kaikki ongelmani ovat tapahtuneet täysin vastoin tahtoani.
        Minä en ole ihminen joka koskaan vapaaehtoisesti alkaisi aktiivisesti tuottaa jotain ongelmaa.


        "ppiuuhjhjjhj"


    • Anonyymi

      Mä en väitä että piilo, haavoitettu narsisti on se joka on ollut tai on suhteessa narsisti n kanssa. Mutta tällainen narsisti on olemassa. Voi vaikuttaa herkältä tarkkailijalta tai muuten vaan on hiljainen. Ns.hyvä kuuntelija ja todella mielellään kuuntelee kun puhut itsellesi vaikeista asioista. Käyttää sun heikkouksia aseena sua kohtaan. Itkee kritiikin kyyneliä ja on hyvin kaksinaamainen ja ilkeä. Kaikkia narsistia yhdistää se että ainoat aidot tunteet joka he tuntevat on viha ja kateus, osaavat toki esittää tuntevansa vaikka mitä

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe