Mikä on sinun tekosyysi?

Miksi loisit tuilla, miksi et mene töihin?

52

<50

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole mitään tekosyytä vaain oikea syy. Noin 3 vuotta sitten pikkuliksalaisena tulin johtopäätökseen ei kannata työnteko kun saa kurjat ~500€ enemmän kuukaudessa vuokran jälkeen sorkkaan enemmän kuin oloneuvoksena. Joskus vähemmän sähkölaskun ja terveydenhoitomaksujen takia.

      Tehkööt ne työt jotka sitä enemmän tarvitsevat.

    • Anonyymi

      Miksi sinä olet kateellinen työttömille tai yleensäkin esität että työtön joi kahvisi.

      Anna työpaikkasi työttömälle, niin työtön voi tuosta vaan mennä töihin.

      Ottaisit nyt ennen 'kysely'äsi huomioon muutama tosi seikka, että jo v.1985 lähtien on aloitettu veronmaksajien rahoilla perustettujen firmojen yksityistäminen/myynti muun kuin veronmaksajan omistukseen ja näin jatkettuna on tuottavaa/työpaikkoja sisältävä "lypsykarjaa" lahdattu kertatulon vuoksi jo noin 200 000 - 300 000 työpaikan verran ja samaan aikaan on valtion ulkomaan velka kivunnut 10% BKT:sta noin 110% tähän päivään mennessä, eli siinä sinulle selkeä syy

      • Työtön juo kahviani, syö leipääni ja loisii asunnossani, koska työtön ei maksa itse mitään niistä. Minä ja muut veronmaksajat (lue: yrittäjät ja työssä käyvät) maksamme työttömälle kaiken tuon.

        En ole kateellinen kenellekään, siihen minulla ei ole tarvetta.

        Minua ärsyttävät saamattomat ja täysin kunnianhimottomat työkykyiset aikuiset ihmiset, joiden elämän korkeimpana päämääränä näyttää olevan työnteon systemaattinen välttely ja vastuun sysääminen omasta toimeentulostaan muiden harteille. Nämä samat henkilöt kuvittelevat itsekkäästi, että työssä käyvillä ja yrittäjillä on jokin velvollisuus kustantaa heidän toimettomuutensa.


      • Anonyymi
        työtönjoikahvini kirjoitti:

        Työtön juo kahviani, syö leipääni ja loisii asunnossani, koska työtön ei maksa itse mitään niistä. Minä ja muut veronmaksajat (lue: yrittäjät ja työssä käyvät) maksamme työttömälle kaiken tuon.

        En ole kateellinen kenellekään, siihen minulla ei ole tarvetta.

        Minua ärsyttävät saamattomat ja täysin kunnianhimottomat työkykyiset aikuiset ihmiset, joiden elämän korkeimpana päämääränä näyttää olevan työnteon systemaattinen välttely ja vastuun sysääminen omasta toimeentulostaan muiden harteille. Nämä samat henkilöt kuvittelevat itsekkäästi, että työssä käyvillä ja yrittäjillä on jokin velvollisuus kustantaa heidän toimettomuutensa.

        "Nämä samat henkilöt kuvittelevat itsekkäästi, että työssä käyvillä ja yrittäjillä on jokin velvollisuus kustantaa heidän toimettomuutensa. "

        No niinhän heillä onkin. Tai itse asiassa valtiolla on joka rahoittaa toimintansa veroja keräämällä.

        Eiköhän tuosta mm. työttömien ja eläkeläisten elättämisestä ole olemassa viralliset sopimuksetkin jossain YK:n tapaisessa instanssissa...


    • Ei kuulu sinulle eikä kaltasillesi idiooteille jotka kuvittelevat olevansa maailman herroja vaikka oikeasti ovat pelkkiä tyhjiä persläpiä maailman kaikkeudessa.

      • Ilmeisesti osui ja upposi, kun meni sinulla noin tunteisiin?

        Sinä se taidat kuvitella olevasi koko maailman herra, kun ajattelet, että suomalaisilla työssä käyvillä ja yrittäjillä on jokin velvollisuus rahoittaa vuodesta toiseen tyhjänpanttina makoilusi.


    • Anonyymi

      Yhteiskunnan tukia saa niin vaivattomasti, että otan ne mielelläni vastaan.

      On niin paljon muuta tekemistä, ettei työnteolle jää enää aikaa.

      • Sinä ainakin olet rehellinen.

        Ilmeisesti sinulla ei ole koskaan ollut elämässäsi kovin suuria tavoitteita, kun sinulle riittää toisten siivellä eläminen?


      • Anonyymi
        työtönjoikahvini kirjoitti:

        Sinä ainakin olet rehellinen.

        Ilmeisesti sinulla ei ole koskaan ollut elämässäsi kovin suuria tavoitteita, kun sinulle riittää toisten siivellä eläminen?

        Anonyymiteetti luo pohjaa rehellisille vastauksille.

        Se, mitä ovat nuo ihmisen itselleen asettamat ’suuret tavoitteet’, on varmaankin melko yksilökohtaista.

        Itse vietin useamman vuoden työelämässä (tavoitteellisesti) ja se takasi minulle taloudellisen riippumattomuuden. Päätin kuitenkin jo tuolloin, että otan kaikki yhteiskunnan tuet, joihin olen oikeutettu, kun jättäydyn pois työelämästä. Maksoin tuolloin mielestäni melko runsaasti veroja, joten en tunne sen kummemmin eläväni kenenkään siivellä. Tai ainakaan en pode siitä huonoa omaatuntoa, vaan pikemminkin päinvastoin.


    • Anonyymi

      Millää 500 ei mennä kun lähikaupan ja viinakaupan väliä. Mene leipäjonoihin huutelee.

      • Anonyymi

        Se 500 menee kokonaan viinakauppaan, kun ruoka tulee leipäjonosta.


    • Anonyymi

      Ne jotka on tosta vaan mennyt johonkin on kyllä niitä suhteilla saatuja juttuja joita itse en arvosta pätkän vertaa.

      • Minä en arvosta sitä pätkän vertaa sitä, kun terveet ihmiset loisivat vuodesta toiseen sosiaaliturvan varassa ilman aikomustakaan ottaa itse vastuuta omasta elämästään ja tulevaisuudestaan.


    • Anonyymi

      Saa niin hyvin tukea ettei kannata mennä töihin, siksi elän tuilla. Pienipalkkaiset työt ei jätä paljoakaan enemmän käteen enkä koe sitä sen arvoiseksi että teen 40h töitä viikossa muutamien satasien takia. Parasta vielä että täällä Helsingissä asumistuki on korkeampi kuin muualla Suomessa, tekemistä riittää kun varaa asua pääkaupungissa joten ei mene aika pitkäksi.

      • Anonyymi

        Teikäläisillä päinhän niitä töitä piti olla...buaaaahhh.


      • Suomessa on siis liian avokätinen sosiaaliturva.

        Toivottavasti seuraavien vaalien jälkeen todennäköisimmät hallituspuolueet, eli Kokoomus ja PS korjaavat asian ja kehittelevät aktiivimallista aidosti aktivoivan mallin, jonka leikkaukset ulottuvat myös työttömän saamaan toimeentulo- ja asumistukeen.


    • Anonyymi

      Tukien hakeminen käy työstä.

    • Anonyymi

      Joo menehän töihin äläkä ilmottele kelalle tai muillekaan kassoille mitään. Näitä pässinpäitähän riittää. Tulee linnaa.

      • Ei töihin menemisestä tule linnaa.

        On omaa tyhmyyttä, jos aikuinen ihminen ei saa aikaiseksi ruksata kassan/kelan ilmoituksesta kohtaa "työttömyys päättyy".


    • Anonyymi

      Siihen on syynä älyllinen vähälahjaisuus.

      • Ehkä muutamilla harvoilla.

        Useimpien kohdalla veikkaan kuitenkin puhdasta laiskuutta ja Suomen passivoivaa ja liian avokätistä sosiaaliturvaa.


    • Anonyymi

      Niitähän sinä itsekin nostat.

    • Anonyymi

      Taas tuo luottotiedoton rölli tekee näitä typerä aloituksiaan, itte ne on tyritty, Kuulitko.

    • Anonyymi

      Tekosyy? Itsellä on ainakin hyvä syy, koska tavoitteeni on saada kaikki kusipäät maksamaan kärsimäni kiusaamiset ja sillä selvä.

      • Anonyymi

        Noh, saapahan nähdä tuleeko riittämään ainoaksi kostoksi.


    • Anonyymi

      Miksi loisin tuilla , koska voin , se siitä. Ei niitä oo pakko hakea.

    • Anonyymi

      päivää ennen ku täytin 15v menin tsuppariksi ym 4v olin siin puulaakissa sitten on tullu oltua helsinkia rakentamassa kymmeniä vuosia matkat työ 3 tuntia pvä eiköhän täs olla ansaitulla eläkkeellä

      • Anonyymi

        Oli niin sekava ja kieliopillisesti alkeellinen sepustus, että lienee aloittajan keksimä satu. Useimmin ns.kehuskelijat ovat se tavanomainen persusakki, jotka ovat tuurilla tähän asti selvinneet eteenpäin.


      • Anonyymi

        Muillehan vain räkyttelevät kun eivät itse mene yhtään sitten mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muillehan vain räkyttelevät kun eivät itse mene yhtään sitten mihinkään.

        Viinakauppaan menen ainankin! Sitten kun työmarkkinatuki ilmaantuu tilille!Perkele!


      • Anonyymi

        Muuallepahan sillä kukaan ei mene. Vaikka olis mikä perkele.


    • Anonyymi

      Minä olen vieläkin töissä, ollut viimeiset 32 vuotta.
      Nyt on elämä sillä mallilla että pärjäisin jo ihan hyvin kelankin rahoilla.
      Olen sanonut pomoilleni että haluaisin potkut kun en ole vielä omaa osuuttani valtion elättinä ollut.
      Järkevintähän olisi että jokainen saisi tehdä senverran lyhyempää työpäivää halutessaan ( tietysti samalla tuntipalkalla eli pienemmällä kuukausiansiolla) sen mukaan kuin itse haluaa, kunnes kukaan ei olisi enää työtön.

      Nyky yhteiskinta on sairas siksi että nyt jaetaan rahaa kaikille mutta töitä ei jaeta.

    • Anonyymi

      Voisitko vaihtaa kahvimerkkiä, tämä on pahaa? Siivouskaan ei olisi hullumpi ajatus, minä olen niin herkkä pölylle. Kiitos jo etukäteen

    • Minusta on turhaa tehdä verotettavaa työtä ja siten osallistua kaikenlaisten (siirtolaisten,pakolaisten,matujen,mamujen sekä ym. elättämisen). Kela maksaa ja hallitus hoitaa sille rahoituksen, vaikka velkaa ottamalla, sekä valtion omaisuutta myymällä.

      • Anonyymi

        Et ole itse yhtään parempi kansalainen kuin nuo mainitsemasi ryhmät. Hallitus hoitaa sunkin loisimisellesi rahoituksen vaikka velkaa ottamalla, veronmaksajien selkänahasta imemällä sekä valtion omaisuutta myymällä.


      • Tarkoitin oikeutettu, kamelikuskit ym. ei oikeutta käyttää meidän sosiaaliturvaa koko elinkaarensa ajan.


    • Anonyymi

      se työttömyyskorvaus on pieni siihen verratttuna mitä uussuomalaiset saavat, autoilla ajelevat koko päivän. paras terveydenhoito ja lakimiehet, eikä kantasuomalaisia niin vaan otete töihin että bisnens kukoistaisi. vanhuksen hoitajana olin joskus useammanvuoden nyt ei kyl oteta. 5;n viikon työn sain

    • Anonyymi

      Miten aloittaja suhtautuu siihen, että tein kokopäivä 19 vuotta ja sitten sain kohtalaisen suuren perinnön pääasiassa rahana. Nollakorkojen aikaan. Tein laskelmia ja janollakorkojen aikaan ensin ansiosidonnaisen tasoon perintö ei vaikuttanut eikä työmarkkinatukeen. Laskelmieni mukaan raha riittää hyvin tasaisesti käytettynä kohtuulliseen elämiseen 100 vuotiaaksi. Eli lopetin työnteon olemalla 19 vuotta työtön saaden työmarkkinatukea itse laskemani kuukausiperinnön ja myöhemmin vanhuuseläkkeellä sitten eläke kuukausittainen laskennallinen perintö, jotka yhteensä vastaavat kohtalaista palkkaa. Eli onko oikein lopettaa työnteko silloin, kun siihen ei ole taloudellista tarvetta? Löytyykö tastä kuviosta napisemista jonkinlaisen moraalittomuuden takia?

      • Anonyymi

        Ei siinä ole mitään moraalia, jokainen ajattelee omaa itseään.


      • Anonyymi

        Ei kenenkään ole pakko töitä haluta kunhan ei sitten nosta työttömyyskorvauksia eikä muitakaan tukia. Jos on rahaa tai puoliso joka elättää niin ei siinä mitään väärää ole. Yhteiskunnan pummi ei pidä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään ole pakko töitä haluta kunhan ei sitten nosta työttömyyskorvauksia eikä muitakaan tukia. Jos on rahaa tai puoliso joka elättää niin ei siinä mitään väärää ole. Yhteiskunnan pummi ei pidä olla.

        No tekisit itse ihan samoin jos on oikeus työttömyysturvaan mitä väärää tuossa nyt on?

        Kateellisten kitinää vaan kun joku saa enmmin rahaa kuin sinä vaikka sitten perrintönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tekisit itse ihan samoin jos on oikeus työttömyysturvaan mitä väärää tuossa nyt on?

        Kateellisten kitinää vaan kun joku saa enmmin rahaa kuin sinä vaikka sitten perrintönä.

        Jep kateellinen miniporvari tai trolli se on. Tässä maassa ei ole ensimmäistäkään sellaista henkilöä joka tajua rahan perään muttei jätä ottamatta sitä vastaan jos se tulee ulkopuoliselta taholta laillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään ole pakko töitä haluta kunhan ei sitten nosta työttömyyskorvauksia eikä muitakaan tukia. Jos on rahaa tai puoliso joka elättää niin ei siinä mitään väärää ole. Yhteiskunnan pummi ei pidä olla.

        Eli jos oikein ymmärsin, niin nostaessani muutamaa euroa vaille täyttä työmarkkinatukea perinnön päälle en ole pummi, mutta jos saisin pelkkää työmarkkinatukea, olisin pummi????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos oikein ymmärsin, niin nostaessani muutamaa euroa vaille täyttä työmarkkinatukea perinnön päälle en ole pummi, mutta jos saisin pelkkää työmarkkinatukea, olisin pummi????

        Varallisuus ei ole este työttömyysturvalle, eikä sen ainakaan minun mielestäni pidäkään olla. Toimeentulotuki on asia erikseen, ja sen pitäisi myös olla Tanskan mallin mukaan vastikkeellista.

        Pummi olet siinä tapauksessa, jos nostat työttömyysturvaa ilman aikomustakaan hakea töitä tai osallistua työkkärin palveluihin. Työttömyysturva on tarkoitettu työttömille työnhakijoille, ei työtä vältteleville lusmuille.

        Siksikin Tanskan malli on hyvä, että siellä on työnhakuvelvoite jokaiselle työttömyysturvaa tai työttömyyden takia toimeentulotukea saavalle. Ellet hae todistetusti töitä, et saa tukia. Koskee siellä siis myös toimeentulotukea ja osin myös asumistukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos oikein ymmärsin, niin nostaessani muutamaa euroa vaille täyttä työmarkkinatukea perinnön päälle en ole pummi, mutta jos saisin pelkkää työmarkkinatukea, olisin pummi????

        Työttömyyskorvaus tai työmarkkinatuki tai mikä se nimi sitten onkin.
        Siihen on oikeutettu vain jos sekä hakee että haluaa täysipäiväisen työn.
        Sitä ei pystytä kunnolla valvomaan, kuka töihin oikeasti pyrkii ja haluaa ja kuka on pummi.
        Siksi paras aktiivimalli olisi se, että myös kaikkia korvauksia ja tukia saisi vain ansaitsemalla ne tekemällä jotain yleishyödyllistä työtä jota kunnat ja kaupungit voisivat järjestää.
        Eli ei rahaa loisimisesta.


    • Anonyymi

      Ei ole tekosyy vaan faktaa, ettei työtä kannata tehdä kun palkka on niin paska ettei sillä tule toimeen ilman sosiaaliturvaa.

      Mitä järkeä siinä olisi, eihän yrityksetkään tee mitään tappiolla joten miksi ei työtönkään ajattelisi ihan samalla tavalla?

      Ja siitä toiseen seikkaan, ei sosiaaliturvakaan ole riittävä vaan todella surkea joten ei kukaan huvikseen työttömänä ole vaan olosuhteiden pakosta kun ei ole oikeata palkkatyötä tarjolla normi ehdoin ja palkkauksella. Kuka herrakaan itse tekisi mitään paskaliksalla ja hyväksikäytettynä pellenä?

      Parempi olla vaan kotona kun parempaa ei ole tarjolla.

    • Anonyymi

      Jos on olemassa tarjolla sellainen työ jonka ottaisit vastaan ellei mitään työttömyyskorvauksia tai muitakaan sosiaalietuuksia olisi, mutta nykysysteemillä et ota, olet pummi ja sosiaalietuuksia saa liikaa.

      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa oma asunto ehehehehehehe.


    • Anonyymi

      Papa betalas ei ole vaikka se työpaikka olisi josssain hornan tuutissa. Oli tukia tai ei minulla ei ole varaa hornan tuuttiin lähteä.

    • Anonyymi

      Buhahaaa huhahaa kaljaa juon ja syön kuhahaaaa

    • Anonyymi

      Palkat ovat niis surkeita ettei kannata vaivautua joten jos joku haluaa olla orja niin siittä vaan, mua ei kiinnosta enää.

    • Anonyymi

      Miksi aloittaja ei maksa veroja? Pitäisi puolittaa aina vuosittain aloittajan koko omaisuus, jotta maksaisi veroja?

      Miksi hän varastaa Suomen valtiolta rahoja?

      Miksi aloittaja on varas?

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      166
      2780
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1268
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      929
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      926
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      89
      795
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      793
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      762
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      60
      724
    9. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      720
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      73
      706
    Aihe