Tämä kesä on ollut yllättävän lämmin. Muistuuko vastaavaa? Nuoruuden ajat muistamme tietenkin miellyttävinä ja ruusuisina.
LÄMPIMÄN KESÄN MUISTOT?
37
418
Vastaukset
Eikös se viime kesä ollut vähintään yhtä lämmin. Ainakin kuiva kun kasteluveden puutteessa menetin nuoren omenapuun ja kirsikkapuun ja marjapensaissakin oli liki puolet kuolleita oksia.
- Anonyymi
Viime kesänä ainakin Savossa oli pitkään kuivaa ja helteistä. Mustikatkin olivat pieniä kuin kirpun silmät ja metsävadelmasadosta ei kannata edes mainita.
Tänä kesänä täällä oli tosi lämmintä ja kuivaa alkukesästä, mutta pari viikkoa kestänyt viileämpi kausi heinäkuun alussa.
Nyt on odotettavissa sateeton hellejakso, eikä öisinkään ilma juuri viilene.
Saas nähdä, miten trooppisiin öihin taas totun.
Kai sitä on vaan pidettävä verhot ikkunoiden edessä ja pidettävä tuuletinta päällä yöt ja päivät.
Etelä-Suomessa v.uosina 1988 ja 1994 ainakin heinä-ja elokuu olivat tukahduttavan kuumia.
Savossa oli älyttömän kuuma kesä kai 1973 tai jotain sinne päin.
Erään suuren järven vesikin oli 26 asteista, eikä uiminen virkistänyt yhtään. Monien kalojenkin kohtaloksi koitui joukkokuolema.
Hellekausi päättyi rajuun ukkoseen, joka aiheutti suuria tuhoja.
Tulevalla viikkolla sää ei ole mieleiseni, mutta sääherra ei toimi toiveideni mukaan.
kylmätotuus - Anonyymi
Minäkin toivoin koiralle ja itselleni lenkkeilykelejä, mutta kesä saa tulla. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Viime kesänä ainakin Savossa oli pitkään kuivaa ja helteistä. Mustikatkin olivat pieniä kuin kirpun silmät ja metsävadelmasadosta ei kannata edes mainita.
Tänä kesänä täällä oli tosi lämmintä ja kuivaa alkukesästä, mutta pari viikkoa kestänyt viileämpi kausi heinäkuun alussa.
Nyt on odotettavissa sateeton hellejakso, eikä öisinkään ilma juuri viilene.
Saas nähdä, miten trooppisiin öihin taas totun.
Kai sitä on vaan pidettävä verhot ikkunoiden edessä ja pidettävä tuuletinta päällä yöt ja päivät.
Etelä-Suomessa v.uosina 1988 ja 1994 ainakin heinä-ja elokuu olivat tukahduttavan kuumia.
Savossa oli älyttömän kuuma kesä kai 1973 tai jotain sinne päin.
Erään suuren järven vesikin oli 26 asteista, eikä uiminen virkistänyt yhtään. Monien kalojenkin kohtaloksi koitui joukkokuolema.
Hellekausi päättyi rajuun ukkoseen, joka aiheutti suuria tuhoja.
Tulevalla viikkolla sää ei ole mieleiseni, mutta sääherra ei toimi toiveideni mukaan.
kylmätotuusKadehdin ihmisiä, jotka muistavat jopa vuosikymmenten taakse, millaista jonain tiettynä vuotena oli. Sen muistan, että joskus 90-luvulla oli niin pitkään kuumaa ja kuivaa, että monet suuremmatkin lehtipuut olivat hyvin nuutuneen näköisiä. Vuosiluvusta ei mitään muistikuvaa mutta varmaan juuri tuo -94.
Sama ajatus tulevan viikon säästä. Työmatkat vielä menee mutta perjantaina pitää istua tunti ja vartti ilmastoimattomassa autossa ja sitten hikisenä mennä tekemään asuntokauppa;(Helsingissä viime kesä oli vähäsateinen ja lämmin. Pahinta tuhoa omenapuille aiheuttivat sitykanit.
- Anonyymi
Onko teilläpäin niitä ...valkoposkihanhia...niistä on paljon ollut kai harmia myös...
mimmimum-..mi
- Anonyymi
kerran oli niin lämmintä, että uidessakin tuli hiki, kun vesi oli kuin keitettyä
njjjjj - Anonyymi
Tässä kommentti tämän kesän väitettyyn lämpimyyteen.
Tarhamehiläisten talvi sujui hyvin ja mehiläisten määrä on suurempi kuin koskaan, kerrotaan Suomen Mehiläishoitajien liitosta (SML). Liiton puheenjohtaja Hannu Luukinen harmittelee kuitenkin kevään ja kesän säiden kylmyyttä, sillä mehiläisten kannalta tärkeät kasvit eivät ole menestyneet.
– Mehiläiskasvina suosittu ja tärkeä horsma ei ole tänä kesänä pärjännyt. Horsma vaatii lämpimiä öitä, ja jos lämpötila laskee alle kahdentoista, siitä ei tule juuri minkäänlaista satoa, Luukinen sanoo.Rypsi on mehiläisille hyvä kukinto ja viljelijälle tulonlähde - samalla mehiläinen pölyttää - saadaan kasvisrasvaa ja ruokaöljyä.
- Anonyymi
Kyllä mä viime kesän muistan.
Lämmintä oli. - Anonyymi
Oli viime kesä. Hoidin lapsenlapsiani ja matkat uimarannalle olivat hikisiä.
Tulevan viikon olen myös lapsenvahtina ja hellettä luvattu.
P-H - Anonyymi
-tänään on lämpimin päivä täällä, hipoo 30:tä astetta jo, kesäkuussa oli myös muutama kuuma päivä, mut heinäkuun alku oli kaamean viilee 12-15 astetta pari viikkoa. Toivotaan et tää nyt jatkuu elokuulle ja sinne, välillä sadellenkin. Viime kesä oli huippuhelteinen, sitä ei tämä ylitä luulisin.
äijä- - Anonyymi
Vuodet ei veljeksiä.
Mulla jotenkin käsitys, kakarana uitiin ja ongittiin. Se ei varsinaisesti ollut keleistä kiinni, uidessa nyt kastuu kuitenkin ja kalat liikkuu ja syö paremmin muulloin, kun helteellä.
Vanhemmiten kelit vaikuttaa toimintoihin enenpi. Liika kuumuus ei sovi mulle, ei tosin pakkanenkaan. Nyt paljon asteita, aurinko paahtaa, mä lähinnä sisällä ja käyn pikaisesti varjossa tupakilla ulkona.
Syksyä odotellen.
=DW=Tykkään lämpimästä säästä. Tosin puutarha tykkäis vesisateestakin. Poudalla kastelua riittää. Kuitenkin KESÄ ON KIVAA!
- Anonyymi
arvo.eelle tarkistuskysymys, jos passanee.
Tarkoititko kuitenkin, että Viiiime kesä on ollut yllättävän lämmin, vai tökkäsitkö vaan vitsinpoikasen, koska tämä kesä on ollut yllättävän viileä.
Ainakin täällä lännen poskessa.
Nyt tosin on 25,9 astetta ja eilenkin ilma kivan lämpöisesti ihoa kutkutti, mut´ei liikaa.
Toivoisin, että loppukesän lämmöt olisivat laimeampia, kuin viime kesänä. Viime kesä kun oli suorastaan tuskastuttava.
Ensi viikoksi on luvattu myös lämpöä ja oon täs aatellut, josko tiistaina lähtisin saareen. Sielä voi valita itselleen sopivan rannan. Minä valitsen tuulisemman puolen, jos vallan liian kuumaksi ilma äityy.
Jahka saan vessan pestyä loppuun, niin lähden sitten jonnekin kiitämään. Joo, rannalle tietysti. Vaan ei uimarannalle ihmispaljouteen. Täällä riittää rantoja, joissa ei vilise roppakaupalla ihmisiä. Saatan soittaa kaverille, josko lähtisi sähköpyöräilemään samalle rannalle mun kans.
On niin mukavaa olla kesälomalaisena ja mennä ja tulla minne vaan ja koska vaan. Mitään pakkoa ei ole mihinkään suuntaan. Suorastaan hurmaavan ihana olotila.
HeikunkeikkuItsenäinen ja itsepäinen olen. Espoon Kaitalammella vietin tämän päivän. Luulin olevani metsän keskellä hiljaisen lammen rannalla. Toisin kävi. Ei mahtunut edes laiturille kansan paljoudelta 26.9 näytti mittari.
- Anonyymi
arvo.e kirjoitti:
Itsenäinen ja itsepäinen olen. Espoon Kaitalammella vietin tämän päivän. Luulin olevani metsän keskellä hiljaisen lammen rannalla. Toisin kävi. Ei mahtunut edes laiturille kansan paljoudelta 26.9 näytti mittari.
eikö siellä ole paljon kyykäärmeitä, tytär ainakin sanoi kun oli ollut siellä.
täällä lakka reisulla se pelkäsi kyitä, ja karhuja
njjjj
- Anonyymi
Nuoruuden muisto. Olin rakastunut ensilempeeni kesällä 1969 ja poika oli meillä yötä. Aamulla oli kamala nälkä ja kotikylässä pitkät välimatkat. Pyysin isältä traktorin, sillä huruuttelimme muutaman kilometrin päässä olevaan lomakeskukseen lihapulla-aterialle. Muistan sen onnentunteen, ei elämässä huolen häivää.
- Anonyymi
Muiden kirjoituksista pulpahtaa paljonkin kesämuistoja.
1974 on viileä kesä. Kun oli kesä, piti ajaella pyörällä lyhythihaisessa t-paidassa ja hampaat kalisi ja iho oli kananlihalla. Muisto voi silti olla lämmin.
Sorvalampi, Luukki ja Kaitalampi on koettu eri yhteyksissä.
Iho on tullut poltettua eri kesinä.
Liftimatkat likkaporukassa eri puolille Suomea olivat suuria seikkailuja.
Uimapatjalla seilaaminen lammen rannalta toiselle.
Herbarion kokoaminen, asettelu, nimeäminen ja nimien opettelu.
Haahuilu metsissä kukkien, lintujen ja näkymien ihailu.
Onkiminen kärsivällisesti tuntitolkulla, jotta saisi syöttejä rapumertoihin ja sitten yöllä mertojen kokeminen.
Pyöräily viilenevässä kesäillassa puhki horsmien ja pietaryrttien ja laulamista siinä mennen tullen siinä hetkessä kun aurinko värjää maiseman impressionistiseksi.
BengNoihin aikoihin mentiin "sopulilaumana" Pohjoiskarjalaan kesälomille. Kuumassa autossa väsyneinä. Onneksi perillä rauhoittuivat mökkielämään.
- Anonyymi
Minulle tulee tästä ja huomenillasta muisto. Ed Sheeranin konsertteja varten on tehty jo ennen klo 13:00 tänään äänitestejä. Ilmaiskonsertti minulle, vain kuulollisesti tosin.
Pohjois-Helsingissä ajoittaisesta pilvipeitteestä huolimatta yli 26.Kanneltalossa olin näkemässä, kun 6 poliisia joutui puhaltamaan. Juutilainen julmimpana. Oli mieleistäni musiikkia.
- Anonyymi
arvo.e kirjoitti:
Kanneltalossa olin näkemässä, kun 6 poliisia joutui puhaltamaan. Juutilainen julmimpana. Oli mieleistäni musiikkia.
Tuli ensin ajatus, että 'ai kauheeta' - sitten 'ai, joo'.
Mä kyllä tykkään tällaisista vastauksista.
Meninhän lankaan.
Jos 6 puhalsi, mitä muut tekivät.
Beng - Anonyymi
arvo.e kirjoitti:
Kanneltalossa olin näkemässä, kun 6 poliisia joutui puhaltamaan. Juutilainen julmimpana. Oli mieleistäni musiikkia.
Tässä "mun" konsertissa on torvi vain kuulija. Puhaltaja pummilla sisään menijä.
P-H
Demareitten ensimmäinen yrittämä muutos Somalio Demokraatit ei näytä onnistuneen.
Nahka-vammaiset eivät jaksaneet pitää päätään kiini, vaan möläyttivät tavoitteensa liian aikaisin.
Demarien taitaa olla aika alkaa suunnitella jäsen-värväyksensä uudelleen.
Unohtaa myös Malmin historiallisen lento-kentän tuhoaminen.
H.arvo.e kirjoitti:
Demokratia oppi:" Pidän omat itsellä, mutta jaan sinun varasi uus köyhille".
"arvo.e"
Onneksi peukkuni seisoo vieläkin.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"arvo.e"
Onneksi peukkuni seisoo vieläkin.
H.Onko sulla jäykkäkouristus? Oletko rokotuttanut itsesi jäykkikseltä. Suosittelen.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla jäykkäkouristus? Oletko rokotuttanut itsesi jäykkikseltä. Suosittelen.
BengOlen saanut rokotukset. Punkin pistoksen koskenkorvalla voitelun oletin puhdistavan jäljen - eikä ole oireillut .
- Anonyymi
Kauan aikaa sitten astuin rakennussession jälkeen naulaan pihamaalla. Ei ollut muuta desinfioivaa puhdistusainetta kuin kirkas juoma, käytin sitä. Kerroin jutun työpaikalla, ja he 'ristivät' meitsin alkoholin väärin käyttäjäksi. - Nm. Ei tullut jäykkäkouristusta
- Anonyymi
Viime kesä. - Nm. Olisipa talvi
- Anonyymi
Nuorena heinäpellolla oli aina hyvät ilmat :D
Innostuin tänään ompelemaan sisällä kun ei kärsi ulkona helteessä.
Muistui mieleeni, eräs kesä vuosikymmeniä sitten,
Olin Lahdessa kesätöissä Keskon vaatetustehtaassa, kesällä tietysti tehtiin tulevan talven sesonkia, oli toppapusakkaa ja villakangastakkia
ja ulkona hirveä helle ja sisälläkään ei ollut ilmastointi parhaalla mahdollisella tolalla.
Kaikilla hiki virtasi ja koko päivän oli kuin saunassa olisi ollut.
tein siellä kaikenmoisia hanttihommia, keräsin kasasin ja kiikutin sinne ja tänne milloin mitäkin.
Osaaottavasti seurasin niitä naisia, jotka prässäsivät koneen ääressä tai silittivät. Ei ollut heidän elämänsä siinä yössä helppoa ja kellokallet oli vielä säännöllisin ajoin niskassa, hyvä kun vessassa juosten piipahtivat hengähtämässä.
On niitä paljon muitakin töitä, joissa ei paljon lusmuilua sallita työpäivän aikana, urakkaa painetaan täysillä, oli sitten helle tai ei.Tåmå kesä on ollut ainakin viikon verran liian kuuma, niin oli viime kesäkin.
Ensi viikolla mennään ennusteiden mukaan toiseen äärilaitaan, reilut kymmenen astetta.
Patterit tuntuu viileiltä, ilmeisesti maalämpö viilentää huoneita, kun sisällä tuntuu viileältä.
Paarmoja ei ollut nuorudessa näin paljon, mitä nyt on.- Anonyymi
31 astetta. Tuuli 4m/s.
Ei oikein ole minun ilmani.
Piti kotiutua eilen, kun lupasin tänään mennä kotimieheksi pojan luo. Yöksi.
Kolkka!
Kloku on kohta kakskyt vaille kaksi.
Sitä mä vaan, että te palstalaiset olette omissa kolkuissanne. Ja toki tolkuissanne.
Vaaaaan, asutte missä kolkassa tahansa, niin tänne Vaasaan ehtii aivan hyvin.
Tänään ja huomenna on Vaasa Festivaali. Kello 17 alkaa tänään, aina kahteen asti yöllä ja jatkot toisessa paikassa. Huomenna festivaali alkaa klo 15.
Mitäs sanotta? Hyviä esiintyjiä ja ilmoissa piisaa. Aivan upealla paikalla. Sisäsatamassa, Hovioikeuden puistosta etiäpäin. Meri kimaltelee ja ilmisten naamoissa loistaa lomailo.
Samassa paikassa, jos tahtoo ja rahhoo piisaa, niin on viininmaistiaiset, kera oppaan tiedot. Ruokaakin monenmoista.
Eipä haloo oo paha juttu.
Tulkaa ja kiiruhtakaa :)
Minä en ole paikalla siellä, koska olen kotomiehenä, että poika pääsee ilakoimaan.
Jos ette ala tänne valumaan, niin oma vika sitte :)
Heikunkeikku
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933451
- 1093135
- 562335
- 221902
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61738Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201735Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111680Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241516Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381394