yksineläjät kapinaan!

Anonyymi

Puheenaiheena tuntuu olevan jatkuvasti jälkikasvu ja sen matkustelu. Kaikillahan tuota jälkikasvua ei ole.
Onkin paikallaan esittää, että vailla jälkikasvua elävät yksineläjät ryhtyvät kapinaan kertoen puuhailuistaan, matkoistaan ym., kun ei ole muista huolehtimista ja saa matkustaa yksin.

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ai jatkuvasti ? Yhden ketjun olen asiasta nähnyt ja ei kai mummot ja paapat joudu niille matkoille lastenvahdeiksi..

• Anonyymi

Itse olen käsittänyt, että palstalle kirjoittaa mummot, joilla on lapsenlapsia sylit täynnä ja he surevat teitä yksinäisiä joilla ei ole lapsenlapsia.

• Aloituksia vain kehiin, yksineläjät! Jokainen kirjoittaa siitä miten heillä itsellään on mennyt markkinoilla.

• Anonyymi

Markkinoilla??????

• Anonyymi kirjoitti:

Markkinoilla??????

"...…………." vertauskuvallisesti.

• Anonyymi

Molemmilla on joku ilon aihe omassa elämässään. Kun kokee ettei yksinäisenä voi osallistua kesksteluun lapsista ja lapsenlapsista, voihan samaan ketjuun osallistua kertomalla mitä itse kokee ja näkee oman elämänsä sisällä vastapainona siihen, ettei ole niitä kullanmuruja joista voisi kertoa.
      Mikä estää kertomasta omista matka, tms. kokemuksista joista on itse nauttinut ja kokenut jotain sellaista josta voisi kertoa lukijoille.

Olen kokenut matkustamisen iloa lastenlasten ja heidän lastensa kanssa, olen kokenut matkustuksen ilot ja ikävät kokemukset myös aviomiehen kanssa, mutta kyllä yksin matkatenkin on kokemuksia kertynyt.

Leskeys on asia johon ei itse voi vaikuttaa. Yksin eläminen on joko oma valinta, tai elämäntilanne. Kaikesta voi löytää jotain sellaista kerrottavaa joka ilahduttaisi muita kirjoittajia.

Itse voisin kertoa pitkistä matkoista maapallon eri puolille, asumisesta ja kokemuksista yksineläjän elämänpiiristä, miksi en kerro? kysyt.
      Juuri siitä syystä, että näen kunka omien kokemusten kertojat leimautuvat joidenkin/jonkun silmissä vain oman elämänsä tietojen leivittäjäksi, kehujaksi ja varakkaaksi. "Kun kaikilla ei ole varaa, miksi tulet tänne kehumaan?", lause on monta kertaa nähty ja luettu palstalla.

Juuri siksi!
      Juuri siksi pitäisi jokaisen kirjoittajan lukea palstaa ajatuksella, että kaikilla ei voi olla kaikkea, eikä minun lukijana tarvitse olla kateellinen tai ketkera siitä mitä ja kuinka muut elämäänsä elävät ja kertovat kokemistansa asioista. Mitä muilla on, ei ole minulta vietyä. Minullakin on samat mahdollisuudet, mutta elämäni on erilaista eikä kukaan muu ole siihen syyllinen. En voi moittia muita kirjoittajia siitä, etten pääse joka viikko syömään ravintolaan, tai en voi ostaa kalliita herkkuja, syy ei ole muissa, eikä minun ole tarpeen selittää syytä miksen voi, koska siihenkin on monta mahdollista syytä.

Tämänkin perään tulee viesti: # ei jaksa lukea viittä lausetta enempää.# ellet jaksa lukea, jätä väliin, ei minun kertomani ole niin tärkeääkään, mutta edelliselle vastaten; Näin minä asiat koen.

Tervehtien Yksineläjälapsellinen.

• Anonyymi

Minusta sekä yksineläjä että yhdessäeläjä voi osallistua mihin tahansa keskusteluun.

Minua ihmetyttää ylipäänsä näissä oman elämän yksityiskohtaisissa raportoinneissa se, että kuuluvatko ne edes tällaiselle keskustelupalstalle. Niistähän pystyy jopa tunnistamaan henkilön, niin yksityiskohtaista tietoa ne antavat. Eivätkö ne kuuluisi pikemminkin vaikkapa suljettuun Fb-ryhmään, tai muuhun suljettuun ryhmään. Onko someaika sekottanut ihmisten pään, että ei ymmärretä enää, mikä on keksustelupalsta?

Täällä pitäisi voida keskustella enemmän yleisellä tasolla. Hyvä esimerkki on ketju, jossa joku kertoo lastenlastensa matkoista. Siihen ketjuun on tullut monta kriittistä kommenttia, mutta tästä on pahastuttu. Miksi? Miksi kekenkään pitäisi lukea yksityiskohtaisia sepustuksia jonkun matkasta, oli sitten yksineläjä tai yhdessäeläjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta sekä yksineläjä että yhdessäeläjä voi osallistua mihin tahansa keskusteluun.

Minua ihmetyttää ylipäänsä näissä oman elämän yksityiskohtaisissa raportoinneissa se, että kuuluvatko ne edes tällaiselle keskustelupalstalle. Niistähän pystyy jopa tunnistamaan henkilön, niin yksityiskohtaista tietoa ne antavat. Eivätkö ne kuuluisi pikemminkin vaikkapa suljettuun Fb-ryhmään, tai muuhun suljettuun ryhmään. Onko someaika sekottanut ihmisten pään, että ei ymmärretä enää, mikä on keksustelupalsta?

Täällä pitäisi voida keskustella enemmän yleisellä tasolla. Hyvä esimerkki on ketju, jossa joku kertoo lastenlastensa matkoista. Siihen ketjuun on tullut monta kriittistä kommenttia, mutta tästä on pahastuttu. Miksi? Miksi kekenkään pitäisi lukea yksityiskohtaisia sepustuksia jonkun matkasta, oli sitten yksineläjä tai yhdessäeläjä?

Ei kenenkään pidäkään lukea yksityiskohtaisia sepustuksia. Se katsos täysin VAPAAEHTOISTA se lukeminen. Ei sinun ole mikään PAKKO tulla Suomi24:n sivuille, sekin on vapaaehtoista. Siis pysy pois jos ei kiinnosta.

Yksinkertaista, niin yksinkertaista!

• Anonyymi

Lapset eivät ole asuneet kotona kymmeniin vuosiin, yksin jo 12 vuotta. Ei ole huolia mitä muut kirjoittavat.

• Asiaa puhut, yksineläjälapsellinen.
      Tuossa ylempänä yritin tiivistää samaa ideaa vanhan sananlaskun muotoon siitä miten jokainen puhuu siitä miten hyvät markkinat sen mukaan miten heillä itsellään siellä meni.
      Jokainen osallistuu keskusteluihin omilla eväillään eikä kukaan normaali (tolkun?) ihminen kuluta elämänsä kultaisia vuosia istumalla tietokoneen ääressä vertailemassa omia eväitään muiden eväiden kanssa ja tuntemalla katkeruutta siitä kun itsellä ei ole ja muilla on?

• Anonyymi

Nimenomaan, kukaan normaali ihminen ei istu päiviään tietokoneen ääressä.

• Anonyymi

Välillä on hyvä tehdä happihyppely ulkoilmaan eli mielellään päivittäinen kävely omien voimien mukaan.

• Minä teen pikku retkiä pihalle, kasvimaalle, pyykkitupaan koko aamun, vaikka minulla onkin tämä ikkuna auki. Miesväki talossa nukkuu pitkään ja minulla on kiitettävästi omaa aikaa aamusta. Talvella käytän sitä kirjoittamiseen, kesällä kasvatan kurpitsoja ja kastelen kukkia.
        Iltapäivällä saatamme käydä vilkaisemassa kantarelleja tai keräämässä kipollisenmustikoita kauppareissun jälkeen. Eli vaikka viihdynkin hyvin tietokoneen ääressä ja keskustelupalstoilla, niin eihän se sulje pois muuta arkielämää. Ehdin vielä paljon ja en ole hidas.

• Anonyymi

70kymppisillä alkaa olla aikuiset lastenlapset, jos ovat pärjänneet avioliittomarkkinoilla ja ollut varaa ja älliä tehdä nuorena lapset.

• Minä olen aina käsittänyt, että lapsentekoon ei tarvita älliä 😁

• Anonyymi

Eihän se lastenlasten ikään vaikuta, minkä ikäisenä 70 kymppinen on lapset tehneet, kun ne lastenlapset tekee ne 70 kymppisen lapset ja minkäikäisenä sitten tekevät.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Minä olen aina käsittänyt, että lapsentekoon ei tarvita älliä 😁

Heheh, Mukava päivän nauru , hihih ja mikä ilme.

• Elän kesät täällä mökillä pääsääntöisesti yksin. Jutusteluni jäisivät kukkapenkkeihin ja salaattipotteihin, saunan lämmitykseen ja kuten nyt kuvailemaan aamupäivän rauhallista kahvituokiota keskipihan muovituolissa 😊 tosin nyt kahvirauhaani rikkoo ärrävikainen sorsa kivikkopuutarhan rantakivillä.

Kahvipirttiä on arvosteltu juuri näistä leppoisista arjen kuvailuista. On luonnollista, että jos positiivinen ihminen hakeutuu positiiviseen ympäristöön. Negatiivinen ei tahdo sopeutua mihinkään. Aina pitää valittaa, eikä sitä kukaan kauaa jaksa.

Nyt se ärrävikainen sorsa lensi kiukkuisena pois rannastani kun en antanut leipää.

Eli pidä leipäsi, omahyväinen ääliö.

Lapset, suku ja puolisoni lisäävät väriläiskiä arkeeni. Kirjoitan itselleni tärkeistä asioista.
      Asioista ovat minulle kaikkein tärkeimpiä.

Joku kyseli mitä muistamme isovanhemmistamme. Itselläni on muistoja isäni puolen isovanhemmistani, tosin hyvin vähän. Lapsemmekin muistavat lapsuudesta eri asioita vähemmän niitä, joita me vanhemmat muistamme. Lapsuuden ja nuoruuden ystävien kanssa koetut seikkailut pelaavat isompaa roolia lastemme muistoissa kuin äidin makaronilaatikko tai mummon kanelipullat.

• Anonyymi

Kahvipirtti on leppoisaa luettavaa ja olen käsittänyt, että suurin osa siellä kirjoittajista ei "asu" palstalla tunnista toiseen.

• Kahvipirtissä käy yleensä hieman iäkkäämpää jengiä kertomassa kuulumisiaan ja blogaamassa päivänsä tapahtumista. Minäkin pistäydyn siellä välillä. Tunnelma on vapautunut ja leppoisa.
        Näissä muissa ketjuissa seikkailen ajoittain enemmän ajoittain vähemmän. Mukavaa ajankulua arkiaamuihin kun on omaa aikaa.
        Miksi täällä ei saisi olla monta tuntia kerrallaan? Kuka sen on kieltänyt? Kenen mielestä se olisi jotain sensuroitavaa? Mistä kenkä puristaa?
        (Minulla on tämä ikkuna auki koko päivän mikä ei suinkaan tarkoita että en tee mitään muuta kuin istun tietokoneen ääressä)

• Anonyymi

Sepä outo ”puoliso” kun ei kanssasi mökillä viihdy edes kauniina kesäpäivänä. Mutta ethän sinä live ihmisiin keskity, vaan on kiire joka pierukin tänne raportoida.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kahvipirtissä käy yleensä hieman iäkkäämpää jengiä kertomassa kuulumisiaan ja blogaamassa päivänsä tapahtumista. Minäkin pistäydyn siellä välillä. Tunnelma on vapautunut ja leppoisa.
        Näissä muissa ketjuissa seikkailen ajoittain enemmän ajoittain vähemmän. Mukavaa ajankulua arkiaamuihin kun on omaa aikaa.
        Miksi täällä ei saisi olla monta tuntia kerrallaan? Kuka sen on kieltänyt? Kenen mielestä se olisi jotain sensuroitavaa? Mistä kenkä puristaa?
        (Minulla on tämä ikkuna auki koko päivän mikä ei suinkaan tarkoita että en tee mitään muuta kuin istun tietokoneen ääressä)

Mitä hemmettiä sää taas sekoilet. Missä mää kirjoitin kieltoja.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kahvipirtissä käy yleensä hieman iäkkäämpää jengiä kertomassa kuulumisiaan ja blogaamassa päivänsä tapahtumista. Minäkin pistäydyn siellä välillä. Tunnelma on vapautunut ja leppoisa.

Tsot tsot ! Eipäs juoruilla kahvipirtin porukan ikiä !!! Ja mistä sinä ne edes tiedät ? Onko se Skillanin blogi muka ? Vai kene/keiden ? Sinnehän voi kirjoittaa kuka vaan ja aika paljon näkyy anonyymiä .

• Anonyymi

Olen pohdiskellut mitä järkeä on kaikkien ihmisten luettavaksi kirjoittaa yksityiselämästään ?
      Mieluummin suojelen yksityiselämääni kuin repostelisin sitä julkisesti kaiken kansan luettavaksi.
      Moni yliarvioi elämänsä kiinnostavuuden muiden kannalta ja kirjoittaa.
      Kannattaisi huomioida että itselle tärkeät ovat tosiaan vain itselle tärkeitä asioita.

• Luulen että monet (tai ainakin jotkut) ymmärtävät täysin väärin yksityiselämästä kirjoittamisen palstalla.
        Minulla on lähtökohtina kaksi premissiä.
        1) Minulla ei ole mitään syytä olla kertomatta yksityiselämästäni.
        2) Kerron yksityiskohtia elämästäni pohjustukseksi keskusteluun: käytän aina, melkeinpä säännönmukaisesti omia kokemuksiani tai itse hankkimaani tietoa (ensikädentietoa, ensikäden kokemuksia) perustana keskusteluun. Tarkoituksena ei ole koskaan nostaa yksityiselämääni muiden yläpuolelle tai ns. "leuhkia" millään, ainoastaan ottaa esimerkkejä ja perustella keskustelunaiheita ensikäden tiedoilla.
        Jos viestitys ei mene perille tai se nähdään pelkästään yksityiselämän levittämisenä tai "elvistelynä" niin emme sitten todellakaan ole samalla aaltopituudella eivätkä ajatusmaailmamme kohtaa millään tasolla. Pahoittelen.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Yksityisasiat ovat omia asioita, ne kerrotaan ystäville ja tuttaville. Keskustelupalstat eivät ole sitä varten, että niille suolletaan oman elämän yksityiskohtia. Tällainen henkilö ei ota huomioon muita keskustelijoita, vaan hän kuvittelee, että kaikki oman elämän yksityiskohdat kiinnostavat hirveästi muita. Näin ei ole. Kannattaa vähän miettiä ajatuksella, eikä ottaa nokkiinsa, kun joku antaa selvän neuvon. Omia kokemuksia voi silti jakaa, jos ne sopivat aihepiiriin. Mutta pitkät rimpsut omaa elämää kannattaa jättää vähemmälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Yksityisasiat ovat omia asioita, ne kerrotaan ystäville ja tuttaville. Keskustelupalstat eivät ole sitä varten, että niille suolletaan oman elämän yksityiskohtia. Tällainen henkilö ei ota huomioon muita keskustelijoita, vaan hän kuvittelee, että kaikki oman elämän yksityiskohdat kiinnostavat hirveästi muita. Näin ei ole. Kannattaa vähän miettiä ajatuksella, eikä ottaa nokkiinsa, kun joku antaa selvän neuvon. Omia kokemuksia voi silti jakaa, jos ne sopivat aihepiiriin. Mutta pitkät rimpsut omaa elämää kannattaa jättää vähemmälle.

Onko se sinun haittasi ja häpeäsi jos täällä omasta elämästänsä kertoo?

Monilla ei ole salattavaa ja kun on rehellinen luonne, eikä kerro muiden kuin omia asioitansa, ei voine olla rikos, eikä luvatonta kirjoittamista, mutta kaltaistesi mielestä mistään asioista ei saa puhua rehellisesti!

Oletko tosiaan sitä mieltä että omista asioista ja tapahtumista ei saa kukaan kirjoittaa?
        Satusetiä ja tätejä on kyllä hyvä lukea, vai mitä?

Kuinkas on se kehuttu kahvipirtti? siellähän kerrotaan päivän syönnit ja juonnit, melkein nainnitkin?

Rehellinen ihminen uskaltaa puhua totuutta turuilla ja toreilla, jopa kirjoittaa nettiinkin, vaikka se tekee muutamille näppyjä ja paiseita joita puhkotaan nettipalstale.

Kuinka ne sairauksista ja yksinäisyydestänsä ruikuttavat? Onko heidän asioidensa lukeminen, juuri omien kipujen ja kolotusten kerronta sitä mitä sinä palstalta haluat lukea?

Minä tykkään jos kerrot kuinka monnta voileipää pystyt kivelle aikaansaamaan veden pintaan? PLIIS, mutta sehän on yksityisasiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se sinun haittasi ja häpeäsi jos täällä omasta elämästänsä kertoo?

Monilla ei ole salattavaa ja kun on rehellinen luonne, eikä kerro muiden kuin omia asioitansa, ei voine olla rikos, eikä luvatonta kirjoittamista, mutta kaltaistesi mielestä mistään asioista ei saa puhua rehellisesti!

Oletko tosiaan sitä mieltä että omista asioista ja tapahtumista ei saa kukaan kirjoittaa?
        Satusetiä ja tätejä on kyllä hyvä lukea, vai mitä?

Kuinkas on se kehuttu kahvipirtti? siellähän kerrotaan päivän syönnit ja juonnit, melkein nainnitkin?

Rehellinen ihminen uskaltaa puhua totuutta turuilla ja toreilla, jopa kirjoittaa nettiinkin, vaikka se tekee muutamille näppyjä ja paiseita joita puhkotaan nettipalstale.

Kuinka ne sairauksista ja yksinäisyydestänsä ruikuttavat? Onko heidän asioidensa lukeminen, juuri omien kipujen ja kolotusten kerronta sitä mitä sinä palstalta haluat lukea?

Minä tykkään jos kerrot kuinka monnta voileipää pystyt kivelle aikaansaamaan veden pintaan? PLIIS, mutta sehän on yksityisasiasi.

"Onko se sinun haittasi ja häpeäsi jos täällä omasta elämästänsä kertoo?"

Se nimenmaan ON haitta muille keskustelijoille, kuten muiden keskustelijoiden kommenteista näkyy.

• Anonyymi

Näinä tietojenurkkimisaikoina pidän erikoisen tärkeänä pitää kaiken yksityisen yksityisenä.

Yleisellä tasolla voi keskustella esim perheitten lentämisistä/ilmasto,
      mutta en ikinä laittaisi ykstyiskohtaisia tietoja omasta perheestäni.

Eihän minulla ole edes o i k e u t t a levittää kenestäkään minkäänlaista tietoa,
      vaikka se olisi sukulainen.

Se on yksityisyydesuojaloukkaus tms.

Raivostuisin itse jos joku olisi laittanut nettipalstoille selvästi tunnistettavasti
      jotain minusta. Se ei ole ihan lainkaaren mukaista.

Lupa on ymmärtääkseni ainakin kysyttävä, jos toisesta kirjoittelee.

• Elikkä siis...mikään millä perustelin keskustelun pohjustamista omilla kokemuksilla ja ensi käden tiedolla ei tuntunut hyväksyttävältä?
      Kyllä minä ihmettelen suuresti ihmisten epäluuloisuutta, sulkeutuneisuutta ja sisäänpäinlämpiävyyttä. Eihän täällä kukaan ole kirjoitellut kenenkään henkilötietoja, nimiä jne. mistä voisi tunnistaa kenenkään?
      Vain minut on nostettu esiin blogiprofiilistani ja kirjani kannesta eikä siitä ole ollut kuin tilapäistä ärsyyntymistä, koska en ole sitä itse tehnyt, niin miksi pitäisi muiden tulla sorkkimaan asioitani? Mitään varsinaista harmia ei ole ollut.
      Lego on perillä siitä että mainitsen hänet jutuissani. Ei haittaa sitten pätkääkään.

• Anonyymi

"Kyllä minä ihmettelen suuresti ihmisten epäluuloisuutta, sulkeutuneisuutta ja sisäänpäinlämpiävyyttä."

Ei ole kyse sulkeutuneisuudesta tai ahdasmielisyydestä, jos ihmettelee vilpittömästi, miksi jollakulla on tarve kirjoittaa esim. matkojensa yksityiskohdat kaikkien luettaviksi. Minusta kirjoittaja ei itse ota muita huomioon, eli ei ole riittävän avarakatseinen ymmärtääkseen, mikä muita kiinnostaa.

Ja jos on tällainen tarve, niin eikö kannattaisi pitää reilusti blogia asiasta.

• Anonyymi

Kyllä täällä on ainakin kolmen muunkin nimet tuotu esiin, ei yksin sinun ja itse aiheutit senkin tuonnin ja samalla aiheutit myös toisen henkilön nimen tuonnin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä täällä on ainakin kolmen muunkin nimet tuotu esiin, ei yksin sinun ja itse aiheutit senkin tuonnin ja samalla aiheutit myös toisen henkilön nimen tuonnin.

Minä en ole vastuussa muiden ihmisten tahdittomuudesta ja moukkamaisuudesta. Minun syykseni asiaa on turha lykätä, vaikka epäsuorasti ne nimet tuli ilmi julkaisemastani materiaalista.

• Jos minulla on tarve kirjoittaa elämästäni, niin so what?

En ole tippaakaan kiinnostunut toistelemaan kenenkään elämää. Kaukaisia anonyymitolppia joiden päässä kovaääninen.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Minä en ole vastuussa muiden ihmisten tahdittomuudesta ja moukkamaisuudesta. Minun syykseni asiaa on turha lykätä, vaikka epäsuorasti ne nimet tuli ilmi julkaisemastani materiaalista.

Niin, netti on täynnä tietoa ja kirjoituksia ja niitä sitten linkitellään esim. musiikkia, erillaisia artikkeleja lehdistä ym.. Kysytäänkö lupia linkitykseen? Tuskin ja tarviiko ne lupia?

Sen tiedän, että kahdesti mietin, mitä nettiin kirjoitan (ja nyt en tarkoita vain tätä palstaa) ja jos ne sitten päätyy linkitykseen, niin omapa on syyni.

SK

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä minä ihmettelen suuresti ihmisten epäluuloisuutta, sulkeutuneisuutta ja sisäänpäinlämpiävyyttä."

Ei ole kyse sulkeutuneisuudesta tai ahdasmielisyydestä, jos ihmettelee vilpittömästi, miksi jollakulla on tarve kirjoittaa esim. matkojensa yksityiskohdat kaikkien luettaviksi. Minusta kirjoittaja ei itse ota muita huomioon, eli ei ole riittävän avarakatseinen ymmärtääkseen, mikä muita kiinnostaa.

Ja jos on tällainen tarve, niin eikö kannattaisi pitää reilusti blogia asiasta.

Hymyä pukkaa :) niinpä juuri, mutta tämä keskustelu on kiinnostanut erityisesti. Ei se haittaa, kun kirjoitetaan päivän tapahtumista omasta elämästä, minä ainakin tykkään lukea ja tuntuu kivalta, kun elämän ilo näkyy kirjoituksissa. Parempi näin kuin ikävät asiat tai kommentit. Tietty kommentoida saa, mut sitä voi tehdä monella tapaa ja myös ystävällisesti.

• Anonyymi

Täällä olen nähnyt vain 3 sellaista, jotka ovat julkaisseet omat ja myös omaistensa ja ystäviensä henkilötietoja, tarkkoja kuvauksia elämäntilanteista, jopa nimiä ja valokuvia. Jopa toisen henkilön lapsenlapsen etninen tausta on selvitetty. Tosin omiakaan lapsenlapsiaan ei saa kuvin eikä muutenkaan tunnistettavasti esitellä.

• Minä lienen yksi heistä. Henkilötietoni tuotiin palstalle ilman lupaani ja vain kiusaamismielessä. Samalla paljastui pari nimeä, jotka haettiin juuri julkaistun kirjani kansien välistä, edelleenkin ilman minun lupaani. Tämä tapahtui noin puoli vuotta sitten kun suljin tilini. Minä koin tapauksen törkeänä ja julkeana yksityiselämääni sekaantumisena, nimenomaan koska tiedot oli haettu muualta ja julkaistu ainoastaan häiriköintinä ja loukkaamismielessä. Olen tavallaan puoliksi julkinen henkilö nyt, koska kirjastani on helppo ottaa selville nimiä ja paikkoja ja siinä on jopa valokuviakin.
      Nyt taas en ole itse koskaan antanut lupaa henkilötietojeni levittämiseen ja esim. foorumilta toiselle tietojen kuljettamiseen, etenkin jos yksityisyysturva on eri asteista. Ystäväni ovat ymmärtäneet tämän asian ja olen siitä kiitollinen heille. Mitä tulee kommentteihini "Legosta" tai tyttärenpojasta niin ne eivät paljasta henkilöllisyyttä ja valokuvatkin jotka ovat olleet profiilissani ovat olleet luvallisia. Kaikilla ei pipo kiristä samalla tapaa.

• Anonyymi

Miksi sitten kerrot itsestäsi henkilökohtaisia (= tunnistettavia tietoja) julkisella nettipalstalla, jos et halua tulla paljastetuksi?

• Anonyymi

Eikö ne kaksi jotka enimmäkseen vain on toinen toistensa kirjoitusten lukemisesta kiinnostuneita voisi vaihtaa sähköpostiosoitetta ?

• Anonyymi

Hyvä idea, kannatan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä idea, kannatan!

Tekee ne sitäkin. Ainakin se toinen pyysi lähettämään sen toisen poikaystävän lapsenlapsen kuvan. Sen jonka etniset taustat se ensin selosti ihan julkisesti.

• Anonyymi

Jokaisen elämä on kirjoituksen arvoinen sillä meillä kaikilla on vain yksi elämä siis 70 kuinka monia vuosia on jäljellä?

Ei ole ihmis arvoista moittia jos joku kirjoittaa omasta elämästään!

• Jo Veikko Lavi aikanaan lauloi: "Jokainen ihminen on laulun arvoinen.... "

• Anonyymi

Niin, OMASTA elämästään.

• Anonyymi

Voi kirjoittaa myös matkailupalstalle.
      Siellä on tuhansittain kertomuksia matkoista joita ei kukaan lue.
      Jokainen haluaa vaan kirjoittaa omasta matkastaan
      luullen sen kiinnostavan kaikkia, ei lukea muitten.

• Anonyymi

Olepa hyvä, sana on vapaa! Odotamme kiinnostuneina kertomuksiasi maailman turuilta.

• Eino Leino, runoilija Jumalan armosta, kirjoitti aikanaan runoja, jotka jäivät elämään ikuisesti. Eräs niistä, Hymyilevä Apollo, kertoo meistä ihmispoloisista kaikkinemme, pieni katkelma siitä:

"Kuka taitavi lempeä vastustaa?
      Ketä voita ei lemmen kieli?
      Sitä kuulee taivas ja kuulee maa
      ja ilma ja ihmismieli.
      Kas, povet se aukovi paatuneet,
      se rungot nostavi maatuneet
      ja kutovi lehtihin, kukkasiin
      ja uusihin unelmiin.

Ei paha ole kenkään ihminen,
      vaan toinen on heikompi toista.
      Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
      vaikk' ei aina esille loista.
      Kas, hymy jo puoli on hyvettä
      ja itkeä ei voi ilkeä;
      miss' ihmiset tuntevat tuntehin,
      siellä lähell' on Jumalakin."

Olkaamme armollisia toisillemme ja myös itsellemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2122
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1798
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1396
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1048
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      58
      1015
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      980
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      824
    Aihe