Kysykää 15-vuotiaalta!

Anonyymi

Kaikki kysymykset sallittuja

8

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko nykymaailma liian vaarallinen paikka nuorelle?

      • Vaarallisinta on juuri vaarallisuuden, haasteiden ja vaikeuksien puute, vanhempien laiskuudesta ja pelosta pitää kuria johtuvat muutokset kasvatuksessa sekä sosiaaliseen mediaan tai peleihin koukuttuminen viisivuotiaasta asti vanhempien antaessa päänkokoisen luurin laiskuuttaan tai vain ajattelemattomuuttaan, koska se on normi.

        Some on tietysti pelejä paljon suurempi ongelma, varsinkin tytöillä. Pitänee mainita myös negatiiviset muutokset lääketieteessä, lähinnä mielenterveysongelmien hoidossa, ei somaattisissa sairauksissa (tietääkseni). Kovia huumeita saa parilla viestillä ilman kontakteja, joten yhä nuoremmat aloittavat pahan olon pakenemisen aineilla, jotka lopulta pahentavat tilannetta.

        Kasvava työttömyys lisää syrjäytymistä. Ihmiset ajautuvat poliittisiin kupliin somessa. Ilmastonmuutos. Muiden lajien kuoleminen sukupuuttoon ja metsien jatkuva hakkaaminen (tämä on surullisin). Epätasa-arvoon pyrkivä feminismi. Seksi- ja seurustelukumppanien jakaantuminen siten, että osa miehistä jää ilman. Avioerojen ja pettämisien kasvu. Muunmuassa kolmesta edellisestä johtuu nuorten miesten katkeroitumisen, syrjäytymisen ja jopa naisvihan lisääntyminen. Nuorten, potentiaalisesti vaarallisien, miesten elättäminen huonolla integroinnilla. Islamin ja monikulttuurin vaikutukset voi nähdä maissa, jotka ovat Suomea suvaitsevaisempia. Ihmisten tyhmeneminen. Varsinkin nuorten empatiakyvyn väheneminen (mutuilua). Elintasosairaudet ja ylipaino.

        Enempää en viiti kirjoittaa tai lisätä argumentteja väitteisiin, ellei joku pyydä. Ihminen on itsensä pahin vaara.


      • Anonyymi

        En kyllä sanoisi liian, tai edes vaarallinen. Täällä suomessa on turvallista ja tuntuu että nuoret voivat koska vaan hakea apua.


      • Anonyymi
        andrukela- kirjoitti:

        Vaarallisinta on juuri vaarallisuuden, haasteiden ja vaikeuksien puute, vanhempien laiskuudesta ja pelosta pitää kuria johtuvat muutokset kasvatuksessa sekä sosiaaliseen mediaan tai peleihin koukuttuminen viisivuotiaasta asti vanhempien antaessa päänkokoisen luurin laiskuuttaan tai vain ajattelemattomuuttaan, koska se on normi.

        Some on tietysti pelejä paljon suurempi ongelma, varsinkin tytöillä. Pitänee mainita myös negatiiviset muutokset lääketieteessä, lähinnä mielenterveysongelmien hoidossa, ei somaattisissa sairauksissa (tietääkseni). Kovia huumeita saa parilla viestillä ilman kontakteja, joten yhä nuoremmat aloittavat pahan olon pakenemisen aineilla, jotka lopulta pahentavat tilannetta.

        Kasvava työttömyys lisää syrjäytymistä. Ihmiset ajautuvat poliittisiin kupliin somessa. Ilmastonmuutos. Muiden lajien kuoleminen sukupuuttoon ja metsien jatkuva hakkaaminen (tämä on surullisin). Epätasa-arvoon pyrkivä feminismi. Seksi- ja seurustelukumppanien jakaantuminen siten, että osa miehistä jää ilman. Avioerojen ja pettämisien kasvu. Muunmuassa kolmesta edellisestä johtuu nuorten miesten katkeroitumisen, syrjäytymisen ja jopa naisvihan lisääntyminen. Nuorten, potentiaalisesti vaarallisien, miesten elättäminen huonolla integroinnilla. Islamin ja monikulttuurin vaikutukset voi nähdä maissa, jotka ovat Suomea suvaitsevaisempia. Ihmisten tyhmeneminen. Varsinkin nuorten empatiakyvyn väheneminen (mutuilua). Elintasosairaudet ja ylipaino.

        Enempää en viiti kirjoittaa tai lisätä argumentteja väitteisiin, ellei joku pyydä. Ihminen on itsensä pahin vaara.

        Aika dramaattista. Mutta ihan faktoja. Itse olen kuitenkin välttynyt näiltä ongelmilta ainakin tähän mennessä:)


    • Lempiasiasi`?

      • Anonyymi

        Hmm ehkä taide.


    • Anonyymi

      Miten nuorten pitäs edetä suhteessa, vaatteita on otettu pois mutta seksiä ei vielä haluta, kumpikin valmis etenemään mutta miten?

      • Anonyymi

        Vähän ristiriitaista jos seksiä ei haluta mutta kumpikin on valmis etenemään://
        Suosittelisin netflixin katsomista jos seksiä ei haluta


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe