Helppo elämä

Olin kesäterassilla omaisteni kanssa.
Molemmat palvelukodissa ja pyörätuolissa.

Osanihan on helppo.

Omaiseni hoidetaan täysin palvelukodissa.
Pestään, puetaan, nostetaan, ruokaa tarjoillaan monta kertaa päivässä.

Yöpalaakin tarpeen vaatiessa.

Pyykit pestään, huone siivotaan, lääkkeet tilataan ja jaetaan.
Lääkäri käy tarvittaessa.
Jalkahoitaja ja parturi tulevat huoneeseen.

Minä tilaan taxin ja lähdetään.

Terassilla munkkikahvit maistuivat.
Ja hieno katsella kesäasuisua, iloisia, porukoita.

Kipaisin vielä lähikaupassa hakemassa sokerittomia pieniä juomapulloja.
Ja hedelmiä.

Takaisin mentäessä nostan hänet nosturilla sänkyyn.
Hoitajatkin sen tekisivät.

Ja hoitajat tuovat iltapäiväkahvit ja lääkkeen.

Muutenkun elämäni on helppoa.
Kotona olen täysin yksin ja saan kaikki päättää ihan itse mitä teen.

Vain teenkö yhtään mitään.

Tuttaville tulee kylään kaikenmaailman sakkia.
Kaupasta raahataan kamalat määrät ruokaa.

Hikoillaan keittiössä ruoan valmistuksen kanssa.
Joudutaan kokkaamaan monelle hengelle ja kattamaan parasta pöytään.

Yövieraat viipyvät päiväkaupalla ja hankaloittavat normielämää.
Pyykkiä tulee konekaupalla.
Kuumuus vielä lisää stressikertoimia.

Yksikin tuttava kertoi, että hän oli ihan puhki vierailujen jälkeen.

Halusi lähteä lomailemaan johonkin rauhalliseen paikkaan.

Ja lisää pukkaa vieraita.

En jaksaisi enkä haluaisi missään tapauksessa moista hulapaloota.

Kyllä näin yksin, kypsänä leskenä on ihan parasta tämä elämänmeno.

127

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaihda jo levyä. Palvelutalo sitä ja palvelutalo tätä.

• Ano
        Älä lue.

• Anonyymi

Eilen oli kirjastossa oma palvelupäivä -korttikoodilla ovesta sisälle ja rauhallinen lukuhetki uusien lehtien parissa -joitakin lapsiperheitä vieraili kirjaston puolella.

• Ano
        En nyt oikein ymmärrä.

Kirjastossahan on aina rauhallista lukusalissa ja uudet lehdet.

Vai oliko tämä johonkin erikoiseen aikaan.

• Anonyymi

Torstai omapalvelupäivä kunnan kirjastossa -toimit itse eri laitteilla ja kirjastokortilla koodilukuineen - mukavaa rauhaa ja hiljaisuutta päivän melskeistä.

• Anonyymi

Heippa leski :)
      Ovatko omaisesi tyytyväisiä palvelutalo asumiseen ?
      Kiva, kun käyt heitä katsomassa, etteivät jää sinne neljän seinän sisään eroon muusta maailmasta.
      Miten on, jääköhän niillä hoitajilla aikaa ulkoiluttaa sellaisia vanhuksia, joiden omaiset eivät jostain syystä käy heitä katsomassa ?

• Ano
        Omaiseni ovat hyvin tyytyväisiä palvelutalo asumiseensa.

Joskus hoitajat ulkoiluttavat ja vievät kauppaan tai johonkin näyttelyyn asukkaita.

Harvemmin kesällä, kun on hoitajavajausta.

• Anonyymi

Luin kirjoituksesi ja jollakin lailla samaistuin tuttavaasi, mutta, olen itse kutsunut nuorimmaiseni luokseni ja lapsensa yksitellen. Vanhimman lapseni isot pojat yökyläilivät kesän aikan muutaman kerran. Läsnäolopäiviä kertyi kaikkineen 43 kahden kuukauden aikana. Toki ruokaa kului ja pyykkiä pesin. Tämä kesä oli kiva kesä kaikin puolin. Nyt en enää luvannut pitkiä vierailuita enkä lasten kuskaamista maksullisiin paikkoihin paitsi jos vanhemmat maksavat. Ymmärsivät hyvin. Tuttaviani ei yökyläile, vaan piipahtavat kuten minäkin heidän luonaan.
      Silloin, kun tulee tunne, että olen ihan poikki, niin on tärkeää kertoa se vierailijolle, jotka ei välttämättä edes ajattele, että talon väki uupuu.

• Ano
        Tuo homma on juuri sitä, mikä ei kiinnosta, eikä innosta.

Onneksi olen lapseton, eikä kukaan änkee tänne minun luokseni, maaseudun rauhaan.

Nostan kyllä hattua raatajille, jotka jaksavat ruokkia jälkikavuaan kesällä.

Mutta kuulostaa rankalta ja sitä se taatusti on.

• 2lesken kirjoitti:

Ano
        Tuo homma on juuri sitä, mikä ei kiinnosta, eikä innosta.

Onneksi olen lapseton, eikä kukaan änkee tänne minun luokseni, maaseudun rauhaan.

Nostan kyllä hattua raatajille, jotka jaksavat ruokkia jälkikavuaan kesällä.

Mutta kuulostaa rankalta ja sitä se taatusti on.

Minä se en väsy enkä kyllästy koskaan jälkikasvuni kyläilyyn, elleivät pian itse kylläty kyläilemään luonani, kun aina keksin niille jotain tekemistä. Mottoni kun on, että "älä tee itse mitään, minkä voit teettää toisilla".

Toinen heistä nyt ei mitään raskaampaa pysty tekemään, eikä keveämpääkää kauan yhtä kyytiä, mutta hän omistaa sellaisen poran, vai mikä kone se on, jolla pystyy ruuvaamaan verhotankoja kiinni, hyllyjä komeroihin, taulukoukkuja seiniin ... Hän osaa kaikenlaista pikku nikkarointia, yhdistellä sähköjohtoja ja sellaista.
        Toinen on terveempi ja voimakkaampi, kantoi tässä yksi ilta 12 pakkauslaatikollista tavaraa vinttiin ja seuraavaksi käyntikerraksi järjestän lisää kannettavaa. Tiskiäkin alkaa olla taas ...

Kun olin lapsi, niin aina meillä kävi kesäisin paljon sukulaisia ja perhetuttuja kyläilemässä. Maatalossa kun asuttiin, niin tekemistä niille aina riitti kaikille. Olisi mielellään saanut käydä enemmänkin vieraita.

• Tellukka kirjoitti:

Minä se en väsy enkä kyllästy koskaan jälkikasvuni kyläilyyn, elleivät pian itse kylläty kyläilemään luonani, kun aina keksin niille jotain tekemistä. Mottoni kun on, että "älä tee itse mitään, minkä voit teettää toisilla".

Toinen heistä nyt ei mitään raskaampaa pysty tekemään, eikä keveämpääkää kauan yhtä kyytiä, mutta hän omistaa sellaisen poran, vai mikä kone se on, jolla pystyy ruuvaamaan verhotankoja kiinni, hyllyjä komeroihin, taulukoukkuja seiniin ... Hän osaa kaikenlaista pikku nikkarointia, yhdistellä sähköjohtoja ja sellaista.
        Toinen on terveempi ja voimakkaampi, kantoi tässä yksi ilta 12 pakkauslaatikollista tavaraa vinttiin ja seuraavaksi käyntikerraksi järjestän lisää kannettavaa. Tiskiäkin alkaa olla taas ...

Kun olin lapsi, niin aina meillä kävi kesäisin paljon sukulaisia ja perhetuttuja kyläilemässä. Maatalossa kun asuttiin, niin tekemistä niille aina riitti kaikille. Olisi mielellään saanut käydä enemmänkin vieraita.

Tell
        Sinä olet halunnut ja valinnut lapset ja tuon kaiken.

Minun on vain niin vaikea käsittää, että kukaan koskaan on halunnut jälkikasvua.

Olen omastakin mielestäni outo.
        Ja saanut kyllä kuulla siitä.

Mutta niin vain aina on ollut.

Olemme kaikki erilaisia, ja minun luonne tai mikä se nyt sitten onkaan, on ilmeisesti poikkeava.

Ei tenavia, ei vieraita, ei suuria väkijoukkoja, eikä pieniä.

Jos ei olisi noita omaisia p-taloissa, en lähtisi täältä maalta minnekään.

En lenkitä koiraakaan enää, joten
        lenkkeilen yksin ja rauhoitun metsässä.

Silloin kun jaksan ja haluan.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Tell
        Sinä olet halunnut ja valinnut lapset ja tuon kaiken.

Minun on vain niin vaikea käsittää, että kukaan koskaan on halunnut jälkikasvua.

Olen omastakin mielestäni outo.
        Ja saanut kyllä kuulla siitä.

Mutta niin vain aina on ollut.

Olemme kaikki erilaisia, ja minun luonne tai mikä se nyt sitten onkaan, on ilmeisesti poikkeava.

Ei tenavia, ei vieraita, ei suuria väkijoukkoja, eikä pieniä.

Jos ei olisi noita omaisia p-taloissa, en lähtisi täältä maalta minnekään.

En lenkitä koiraakaan enää, joten
        lenkkeilen yksin ja rauhoitun metsässä.

Silloin kun jaksan ja haluan.

Sinun valintasi oli lapsettomuus ja kertomasi elämäntarinasi mukaan se on ollut oikea päätös. Ei siinä mitään outoa ole.

Useimmat naiset haluavat lapsen/ lapsia, koska se on biologisesti naisen "elämän tarkoitus".
        Oletko niin pettynyt elämääsi, että koet äitisi tehneen virheen, kun sinut synnytti?!

Minulla on aikuinen poika, joka oli luonani 2 viikkoa heinäkuussa.
        Häntä ei tarvitse passata, vaan päinvastoin hän teki puolestani juttuja, joiden tiesi olevan minulle hankalia toteuttaa.
        Poikani ei ole hemmoteltu "kakara", joka odottaa kaiken tulevan kuin Manulle illallinen. On täysin kasvatuksesta kiinni, miten kersa toimii ja ottaa huomioon vanhempansa.

Sinulla ei ole kokemusta äitiydestä, joten et voi tietää, mitä kaikkea siihen sisältyy.

Minulla käy aika usein ystäviäni kyläilemässä ja jokainen heistä tietää, että "talo elää tavallaan ja vieraat käyvät ajallaan". He myös tietävät, etten pidä yllätysvieraista, joten he ilmoittavat tulostaan hyvissä ajoin.

Erakoituminen ei ole minun juttuni. On mukava tavata ystäviäni ja keskustella heidän kanssaan.

Minunkin elämäni on helppoa, kun saan itse päättää, haluanko olla yksin tai olla seurassa.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun valintasi oli lapsettomuus ja kertomasi elämäntarinasi mukaan se on ollut oikea päätös. Ei siinä mitään outoa ole.

Useimmat naiset haluavat lapsen/ lapsia, koska se on biologisesti naisen "elämän tarkoitus".
        Oletko niin pettynyt elämääsi, että koet äitisi tehneen virheen, kun sinut synnytti?!

Minulla on aikuinen poika, joka oli luonani 2 viikkoa heinäkuussa.
        Häntä ei tarvitse passata, vaan päinvastoin hän teki puolestani juttuja, joiden tiesi olevan minulle hankalia toteuttaa.
        Poikani ei ole hemmoteltu "kakara", joka odottaa kaiken tulevan kuin Manulle illallinen. On täysin kasvatuksesta kiinni, miten kersa toimii ja ottaa huomioon vanhempansa.

Sinulla ei ole kokemusta äitiydestä, joten et voi tietää, mitä kaikkea siihen sisältyy.

Minulla käy aika usein ystäviäni kyläilemässä ja jokainen heistä tietää, että "talo elää tavallaan ja vieraat käyvät ajallaan". He myös tietävät, etten pidä yllätysvieraista, joten he ilmoittavat tulostaan hyvissä ajoin.

Erakoituminen ei ole minun juttuni. On mukava tavata ystäviäni ja keskustella heidän kanssaan.

Minunkin elämäni on helppoa, kun saan itse päättää, haluanko olla yksin tai olla seurassa.

kylmätotuus

Ano/kylmä
        Olenko jotenkin tässä ketjussa tuonut esille pettymyksen elämääni?

Tuo valinta, että en halua lapsia, on ollut lapsesta lähtien täysin selviö.

En ikinä ole keksinyt yhtään syytä lasten hankkimiseen.

Eikö se ole täysin verrannollinen siihen, että joku hinkuu jo alaikäisenä äidiksi tai myöhemmmin.

Olen sivusta seurannut elämäni varrella esimerkiksi yh-äitejä.

Muksuja tehdään eri miesten kanssa.
        Elämä on niissä perheissä täyttä kaaosta.
        Yleensä vielä viina on kuvassa mukana ja miehet vaihtuu.

Lapsista kasvaa tasapainottomia, holtittomia ja yleensä kouluja käymättömiä aikuisia.

Pohja on luotu kotona, kun nainen on välttämättä halunnut äidiksi.

Olen joskus huomannut, että minulle ollaan kateellisia vapaasta elämästäni.

Mutta mitenkä joku äitihahmo voisi koskaan tunnustaa, että voi hitto tuli tehtyä paha moka, kun väsäsin noita hulttioita maailmaan.

• 2lesken kirjoitti:

Ano/kylmä

Eikö se ole täysin verrannollinen siihen, että joku hinkuu jo alaikäisenä äidiksi tai myöhemmmin.

Lapsista kasvaa tasapainottomia, holtittomia ja yleensä kouluja käymättömiä aikuisia.

Mutta mitenkä joku äitihahmo voisi koskaan tunnustaa, että voi hitto tuli tehtyä paha moka, kun väsäsin noita hulttioita maailmaan.

Sinä olet sen äidillisen hoivaviettisi tyydyttänyt hoitamalla ensin sairasta miestäsi ja nyt hoivaamalla palvelukodeissa olevia läheisiäsi ja kusettamalla hoitokoiraa.

Minä tyydytin sen hoivaviettini lasteni hoivaamisella niin kauan kun he olivat sen tarpeessa. Se aika oli oikeastaan lyhyt koko elämääni verrattuna. Nyt osat ovat kääntyneet, en oikein huomannut missä vaiheessa se tapahtui, mutta lapsillani on hoivaava asenne minuun, vapaaseen yksinelävään vanhukseen, jolla ei ole ketään omaisiakaan palvelukodeissa.

• Tellukka kirjoitti:

Sinä olet sen äidillisen hoivaviettisi tyydyttänyt hoitamalla ensin sairasta miestäsi ja nyt hoivaamalla palvelukodeissa olevia läheisiäsi ja kusettamalla hoitokoiraa.

Minä tyydytin sen hoivaviettini lasteni hoivaamisella niin kauan kun he olivat sen tarpeessa. Se aika oli oikeastaan lyhyt koko elämääni verrattuna. Nyt osat ovat kääntyneet, en oikein huomannut missä vaiheessa se tapahtui, mutta lapsillani on hoivaava asenne minuun, vapaaseen yksinelävään vanhukseen, jolla ei ole ketään omaisiakaan palvelukodeissa.

Tell
        Olisiko tosiaan niin, että elin ja olin 20 vuotta miehen kanssa, joka sittemmin sairastui vakavasti.

Ja yhtäkkiä minussa, reilut viisikymppisenä puhkesi valtava äidinrakkaus tai joku hoivavietti rakastettuani kohtaan?

Melkoisen erikoista.

Sanoisin sitä lupaukseksi.

Kun avioliittoon mennään, siellä luvataan ja tahdotaan yhtä sun toista.

En tuntenut koskaan olevani äiti, enempi hoitaja, kun hän sairasti kotona.

P-taloissa asuvia omaisiani käyn katsomassa ja viemässä ulos, kun muilla läheisillä on muita hommia.

He ovat varmaan tyydyttäneet hoivaviettinsä omiin lapsiinsa nuorina, ja paukut ovat menneet nuorena.

He ovatkin sitä mieltä, luulisin, että kun olen päässyt niin helpolla, minun kuuluukiin nyt tehdä jotain.

Muuten, en kuseta enää hoitokoiraa,

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/kylmä

Kerrot, ettet ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka haluavat jälkikasvua ja siitä tuli mieleeni , että oletko kenties pettynyt, kun äitisi synnytti sinut tähän maailmaan.
        Mihinkään muuhun pettymykseesi en edes viitannut kirjoituksessani.

Kokemuksemme äideistä/äitiydestä ja lapsiperheistä poikkeavat suuresti toisistaan.

Sinun kokemuksesi ovat erittäin negatiivisia. Johtuneeko se siitä, että olet kulkenut piireissä, joissa kuningas alkoholilla ja seksillä on ollut niin suuri vaikutus naisiin, että ne ovat päihittäneet lapset ja heidän tarpeensa?

Minun kokemukseni ovat aivan toisenlaiset.
        Vaikka useat tuntemani naiset ja heidän puolisonsa ottivat alkoholia joskus lasten ollessa pieniä, kuten mekin teimme, niin vastuu lapsista oli aina etusijalla. Räkäkännejä kukaan ei vetänyt.

Minusta jyrkkä suhtautumisesi alkoholiin on vinoutunut ja kertoo, ettet ole sinut raitistumisesi kanssa.

Tunnen lukuisia raitistuneita ihmisiä, joista jotkut suhtautuvat alkoholiin laillasi, mutta suurinta osaa heistä toisten juominen ei heitä hetkauta sinne eikä tänne. He ovat vahvoilla.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Kerrot, ettet ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka haluavat jälkikasvua ja siitä tuli mieleeni , että oletko kenties pettynyt, kun äitisi synnytti sinut tähän maailmaan.
        Mihinkään muuhun pettymykseesi en edes viitannut kirjoituksessani.

Kokemuksemme äideistä/äitiydestä ja lapsiperheistä poikkeavat suuresti toisistaan.

Sinun kokemuksesi ovat erittäin negatiivisia. Johtuneeko se siitä, että olet kulkenut piireissä, joissa kuningas alkoholilla ja seksillä on ollut niin suuri vaikutus naisiin, että ne ovat päihittäneet lapset ja heidän tarpeensa?

Minun kokemukseni ovat aivan toisenlaiset.
        Vaikka useat tuntemani naiset ja heidän puolisonsa ottivat alkoholia joskus lasten ollessa pieniä, kuten mekin teimme, niin vastuu lapsista oli aina etusijalla. Räkäkännejä kukaan ei vetänyt.

Minusta jyrkkä suhtautumisesi alkoholiin on vinoutunut ja kertoo, ettet ole sinut raitistumisesi kanssa.

Tunnen lukuisia raitistuneita ihmisiä, joista jotkut suhtautuvat alkoholiin laillasi, mutta suurinta osaa heistä toisten juominen ei heitä hetkauta sinne eikä tänne. He ovat vahvoilla.

kylmätotuus

Ano/kylm
        Merkillisesti sanottu, olenko minä pettynyt tähän maailmaan tulosta.

Jospa se pettynyt on ollut synnyttäjä.

Kirjoitat piireistä missä olen liikkunut?
        Mitähän tällä tarkoitat?

Mihin jätät mietteesi 0-17 ikävuoden välin.

Kukaan ei ole valinnut osaansa, mihin perheeseen synnytään.

Eiköhän lapsuudessa ja varhaisnuoruudessa rakennetaan pohja tulevaan.

Tai ainakin pitäisi.

Olen lapsena nähnyt liikaa juopottelevia, tappelevia aikuisia.
        Turvattomuutta, häpeää, pelkoa.
        Nämä on tuttuja termejä lapsuudessani.

Kun itse aloin ottamaan kuppia liikaa, olin järkyttynyt

Eihän tässä näin pitänyt käydä.

Nyt on korkki kiinni.

Mutta en voi todellakaan sanoa, että ei koskaan enää sitä helvettiä.

Eikä kukaan voi sanoa mistään tulevasta varmasti yhtään mitään.

• Anonyymi

Lesken Porista
      ihan tuntuu että olet itse palvelutalon asukki, kun puhut
      ja tiedät paljon palveluasumisesta
      njjjj
      https://youtu.be/dzOnuxXPkf4

• norajonnajannajennijanni

Niin itsestäkin välistä tuntuu, kun tulen palvelutaloista omaan asuntooni, vanhustentaloon.

Näen paljon lansseja, hoitajia, sairautta, vanhuutta.

Tarttiskos tehrä jotain?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

norajonnajannajennijanni

Niin itsestäkin välistä tuntuu, kun tulen palvelutaloista omaan asuntooni, vanhustentaloon.

Näen paljon lansseja, hoitajia, sairautta, vanhuutta.

Tarttiskos tehrä jotain?

olitko maho jo lapsesta saakka, tehtiinkö sulle montakin aborttia ryyppyremmien seurauksena? tuski se ehkäisy on ollut mielessä ekana viinapulloja korkatessa.

• Anonyymi kirjoitti:

olitko maho jo lapsesta saakka, tehtiinkö sulle montakin aborttia ryyppyremmien seurauksena? tuski se ehkäisy on ollut mielessä ekana viinapulloja korkatessa.

Ano
        Mitenkä maho voisi tehdä abortteja?

Viinapulloa korkatessa en ole kuullut kenenkään tulleen siunattuun tilaan.

Jos ei humalaa lasketa.

• Anonyymi

Mnaah

Perusta itelles ploki, siun juttus aika ykstoikkoisia. Tai etsi/perusta mieluises face tai jotain. Kun vaan kaks aihetta, sä liki yhtä ykstoikkoinen, kuin palstaa trollaavat persesuomalaiset, joilla tosin ennätyksellisesti vaan yks aihe....

=DW=

• Ano/D
        Sinun juttusihan ovat aina niin mielenkiintoisia.
        Jatka samaan malliin.

• Anonyymi

=DW= on sata kossuvuotta edellä verrattuna sun houreisiin, tosiaankin vain pari aihiota joihin heität täytettä. Ite asiassa kolme. Viina. Koira. Palvelutalot.

• Anonyymi kirjoitti:

=DW= on sata kossuvuotta edellä verrattuna sun houreisiin, tosiaankin vain pari aihiota joihin heität täytettä. Ite asiassa kolme. Viina. Koira. Palvelutalot.

Ano
        Tai itseasiassa raittius, joka on katkeraa kalkkia viininlipittäjille ja keskikuran vetäjille.

Kun eivät kertakaikkiaan pysty lopettamaan.
        Sanoisin luonteen heikkoudeksi.

Hoitokoira lisää katkeruutta, kun otan ikäänkuin kermat päältä.
        Teen lenkin oman mielenrauhani takia mukavan koiran kanssa ja
        Isäntä hoitaa loput.

Palvelukodit ovat tätäpäivää meidän ikäisten vanhemmilla.
        Tiedän niistä lähes kaiken.

Voisin kirjoittaa paksun oppaan:
        "Näin asettaudutaan asumaan tehostettuun viiden tähden villaan.

Onhan minulla vielä yksi aihe mistä kirjoitan.

Kun rahat loppuu aina puolessa kuussa.

Nyt on kivaa, kun on eläkerahoja vielä tilillä ja veronpalautukset pukkaa ensiviikolla.

Elämä hymyilee ja minä.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Tai itseasiassa raittius, joka on katkeraa kalkkia viininlipittäjille ja keskikuran vetäjille.

Kun eivät kertakaikkiaan pysty lopettamaan.
        Sanoisin luonteen heikkoudeksi.

Hoitokoira lisää katkeruutta, kun otan ikäänkuin kermat päältä.
        Teen lenkin oman mielenrauhani takia mukavan koiran kanssa ja
        Isäntä hoitaa loput.

Palvelukodit ovat tätäpäivää meidän ikäisten vanhemmilla.
        Tiedän niistä lähes kaiken.

Voisin kirjoittaa paksun oppaan:
        "Näin asettaudutaan asumaan tehostettuun viiden tähden villaan.

Onhan minulla vielä yksi aihe mistä kirjoitan.

Kun rahat loppuu aina puolessa kuussa.

Nyt on kivaa, kun on eläkerahoja vielä tilillä ja veronpalautukset pukkaa ensiviikolla.

Elämä hymyilee ja minä.

Kirjoitat sitä opasta jatkuvasti tänne.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat sitä opasta jatkuvasti tänne.

Ano
        Pitäisikö pistää niteeseen ja lyödä rahoiksi.

• Mikä ihanampaa kuin lasten vierailut. Esikoinen oli luonani kaksi viikkoa. Paljon saatiin aikaiseksi. Kuopus tulee kun kesätyö on ohi ja hänelle jäi jotain hommaa.

Ei aikuisia tarvitse passailla. Päinvastlin yhdessä tehdään.

• Anonyymi

joo kyllä, nuorimmainen oli muutaman päivän, käytiin kalassa, ja lakkoja
        keräämässä suolta, grillattin tehtiin lohinyyttejä, valkoviiniä, ja erittäin kuivaa valkoviiniäkin tuli otettua
        keskimmäiekin kävi mutta kiirettä piti, se lähti puolassa käymään.
        nopesti meni aika paljon jäi tekemättä
        njjjj

• Anonyymi kirjoitti:

keräämässä suolta, grillattin tehtiin lohinyyttejä, valkoviiniä, ja erittäin kuivaa valkoviiniäkin tuli otettua
        njjjj

Ano
        En ymmärrä tästä kirjoituksesta mitään.

• korp

"Ei aikuisia tarvitse passailla"

Mitä tämä tarkoittaa?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

ai erittäin kuivasta valkoviinistäkö, katso alkon tuote 013
        njjj

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

lesken porisee
        älä heittäydy idiootiksi
        njjjj

• Anonyymi kirjoitti:

njjj

Ano/norajenni

Yhtä sekamelskaa, kun joku käy jossain,läträtään viinan kanssa,

Lähdetään taas onnekin.

Luojan kiitos minulla on kaikki niin simppeliä, eikä kukaan tule punkku-ja viinapullojen kyläiIemään.

Onpas surullinen kohtalo.
        Voi voi.

• Anonyymi kirjoitti:

njjj

Ano/norajenni

Lähdetään taas onnekin.

Luojan kiitos minulla on kaikki niin simppeliä, eikä kukaan tule punkku-ja viinapullojen kyläiIemään.

Voi voi.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/norajenni

Lähdetään taas onnekin.

Voi voi.

kiitos kahdesta vastaukseta omasta ja koko perheeni puolesta, kerron terveiset
        heille
        njjjjjj

• Anonyymi

lesken nimpal mukavast olit oikes, kommentist puuttuu paljon kirjaimia, kyl mar sit ja konson anttiki o muuttanut kylil kommenttia ei tarvitse tiätty lukea, jos o sivistyny eikä sierä täsä ny kirjoitusvirheitä, pahoitteluni
        njjjjj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lesken nimpal mukavast olit oikes, kommentist puuttuu paljon kirjaimia, kyl mar sit ja konson anttiki o muuttanut kylil kommenttia ei tarvitse tiätty lukea, jos o sivistyny eikä sierä täsä ny kirjoitusvirheitä, pahoitteluni
        njjjjj

Etköhän mene nukkumaan ja lopetat tämän kirjoittelun, ettet nolaa itseäsi sen enempää !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etköhän mene nukkumaan ja lopetat tämän kirjoittelun, ettet nolaa itseäsi sen enempää !!

Hyvä idea, ei jaksa enää porista. Vaikka joskus tekee hyvää itse kullekin munata itsensä oikein kunnolla
        njjj

• Anonyymi kirjoitti:

njjjj

Moikka Henrji@

Nostin katiskan saunan taakse kun oli paljon touhua pojan ja P.n lasten ollessa maisemissa, enkä olisi kerennyt kaloja perkaamaan, mutta jahka lämpenee heitän taas kaislikon laitaan. Kuopusta odotan kalakaveriksi.

Onneksi oli tänä kesänä yksi kuuma viikko täälläkin jolloin sain villiintyneet kaislat viikatteella kuriin.

Nyt odottelen kelien lämpenemistä täällä kirkolla. No, kävin tänään ajamassa ruohikon ja tein ruohikon paikkauksia. Auringon osuessa kohilleen join kahvit terassilla.

Jospa sitä olisi vielä kesää jälellä. Kyllä olisi yksitoikkoista jos ei olisi nuoria kyläilemässä.

• Älä nyt vedä herneitä nenuun meidän ystävyydestä. Perjantai-ilta ja perjantaipullo se nyt vaan on hyvin yleistä Suomalaisessa kulttuurissa.

• korppis kirjoitti:

Älä nyt vedä herneitä nenuun meidän ystävyydestä. Perjantai-ilta ja perjantaipullo se nyt vaan on hyvin yleistä Suomalaisessa kulttuurissa.

Leski, toi sun kommentti vedettiin hihaan.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Leski, toi sun kommentti vedettiin hihaan.

Nyt taisi mennä Sinulta yöunet :))
        Ei ollut Lesken, vaan jonkun toisen.
        Jokainen munaa itsensä omalla tavallaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt taisi mennä Sinulta yöunet :))
        Ei ollut Lesken, vaan jonkun toisen.
        Jokainen munaa itsensä omalla tavallaan.

No, jos sinun niin omapa on munasi 😂

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No, jos sinun niin omapa on munasi 😂

:) :) :)
        Piti oikein varmistaa munista, joita illalla kaupasta ostin
        Isot vapaan kanan munat viimeinen myyntipäivä 20. 08
        Näitä minulla on, vaikkapa olen nainen.
        Ja ihan kotimaisia.

• Anonyymi

"Korppis" kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.

Ei aikuista lasta tarvitse passata tai hyysätä, jos hänet on kasvatettu jo nuorena "kantamaan kortensa kekoon".

Minulla ja pojallani oli taas niin antoisia keskusteluja moninaisista aiheista, etteivät tunnit tahtoneet riittää.

Otettiin me myös pari kertaa hänen tekemäänsä viiniäkin. Hyi meitä!

kylmätotuus

• Anonyymi

"Nostin katiskan saunan taakse "

Entisessä liitossani nostin usein kissan pöydälle, että emäntä sai rauhassa siivota lattiat.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

nooh on teilläkin muutamia virheitä, että ei se mitään
        njjjjj

• korppis kirjoitti:

Moikka Henrji@

Nostin katiskan saunan taakse kun oli paljon touhua pojan ja P.n lasten ollessa maisemissa, enkä olisi kerennyt kaloja perkaamaan, mutta jahka lämpenee heitän taas kaislikon laitaan. Kuopusta odotan kalakaveriksi.

Onneksi oli tänä kesänä yksi kuuma viikko täälläkin jolloin sain villiintyneet kaislat viikatteella kuriin.

Nyt odottelen kelien lämpenemistä täällä kirkolla. No, kävin tänään ajamassa ruohikon ja tein ruohikon paikkauksia. Auringon osuessa kohilleen join kahvit terassilla.

Jospa sitä olisi vielä kesää jälellä. Kyllä olisi yksitoikkoista jos ei olisi nuoria kyläilemässä.

Mihin vegaani tarvitsee katiskaa tai kalakaveria?

Myytkö sinä, korppis, ne pyydystämäsi kalat, vai onko se vegaanivouhotuksesi jo alkanut mennä ohi?

• Tellukka kirjoitti:

Myytkö sinä, korppis, ne pyydystämäsi kalat, vai onko se vegaanivouhotuksesi jo alkanut mennä ohi?

Tel
        l
        Ei kainuulaisat miellä kalaa eläinkuntaan kuuluvaksi.

Tehdään looraa, mihin laitetaan munakermamaito seos.
        Kaloja unohtamatta.

Ja kuorrutetaan juustolla.

A la kainuun kalapaistos vegaanille.

• Tellukka kirjoitti:

Iltaa Korvesta@

Olen sekaani. En syö punaista lihaa, mutts yön kalaa ja kanaa. Maitotuotteet olen jättänyt pois, mikä on parantanut vatsan hyvinvointia.. Laktoosittomis juustoja syön. Esikoiseni on myös sekaani. Hän on hullantunut japanilaiseen keittiöön ja hehkuttelee ihanilla raakakalakuvilla matkaltaan.

Olen hyvin tyytyväinen ruokavaliooni. Vatsani kiittää.

• korppis kirjoitti:

Iltaa Korvesta@

Olen sekaani. En syö punaista lihaa, mutts yön kalaa ja kanaa. Maitotuotteet olen jättänyt pois, mikä on parantanut vatsan hyvinvointia.. Laktoosittomis juustoja syön. Esikoiseni on myös sekaani. Hän on hullantunut japanilaiseen keittiöön ja hehkuttelee ihanilla raakakalakuvilla matkaltaan.

Olen hyvin tyytyväinen ruokavaliooni. Vatsani kiittää.

Et sitten ole edes vegetaristi, saatikka sitten vegaani.

Normaali sekasyöjä, joka vain valikoit mitä lihaa syöt niinkuin minäkin.

• Tellukka kirjoitti:

Et sitten ole edes vegetaristi, saatikka sitten vegaani.

Normaali sekasyöjä, joka vain valikoit mitä lihaa syöt niinkuin minäkin.

En syö punaista lihaa missään muodossa. Leikkeleet ovat vegoja, Lämpimät ruoat pääsääntöisesti vegoja, kanaa rajoitetusti samoin kalaa, mutta graavi,- ja savulohta lähes päivittäin.

Olikos sinulla liikakiloja?

Kokeile rajoittaa syömisiäsi. Maitoahan ei aikuinen tarvitse. Vesi paras ruokajuoma. Kaikki makeat pullamössöt ja viinerit pois leipä täysjyvästä ja sitäkin pari kolme siivua päivässä.

Ihminen pärjää aika pienellä ravintomäärällä per/päivä. salaatteja lautaselle puolet lämpimän ruoa yhteydessä. Välipaloiksi hedelmiä.

Uskomattoman hyvä olo kun eikä tule väsymystä ruokailun jälkeen.

• korppis kirjoitti:

En syö punaista lihaa missään muodossa. Leikkeleet ovat vegoja, Lämpimät ruoat pääsääntöisesti vegoja, kanaa rajoitetusti samoin kalaa, mutta graavi,- ja savulohta lähes päivittäin.

Olikos sinulla liikakiloja?

Kokeile rajoittaa syömisiäsi. Maitoahan ei aikuinen tarvitse. Vesi paras ruokajuoma. Kaikki makeat pullamössöt ja viinerit pois leipä täysjyvästä ja sitäkin pari kolme siivua päivässä.

Ihminen pärjää aika pienellä ravintomäärällä per/päivä. salaatteja lautaselle puolet lämpimän ruoa yhteydessä. Välipaloiksi hedelmiä.

Uskomattoman hyvä olo kun eikä tule väsymystä ruokailun jälkeen.

Nyt pidät pikku saarnasi aivan väärälle ihmiselle.

Olenhan puutarhurin pentu ja tottunut jo lapsesta asti syömään kasviksia enemmän kuin monikaan meidän sukupolvesta.

Olen elänyt vegetarismin varjossa pienen ikäni, mutta olen jatkossakin lihansyöjä ja olen niin kauan, kunnes minulta lääkäri kieltää punaisen lihan niinkuin vanhemmiltani (kihdin takia).
        Kävinhän monet vuodet kouluakin, jossa ei tarjoiltu mitään liharuokia, vaan kaikki proteiinipommi oli sitä vegetaarista "lihaa".
        Kaksi ensimmäistä kesääni Ruotsissa olin töissä vegetaarisessa sanatoriumissa.

Ei, hyvä ystävä, se tee kenestäkään vegaania, että syö myös vegotuotteita, kun sitten syö kuitenkin kanaa ja kalaa.
        Ja maidosta ja maitotuotteista puheenollen, niin laktoositon juustohan on maitotuote siinä kuin maitokin. Siinä on vain maitosokeri (laktoosi) hajoitettu valmiiksi. Ei riitä juustomöhkäleeseen lasillinen tai kaksikaan maitoa.

Laihduttamaan en ala, koska en näe siihen mitään syytä. Laihdun kesäisin muutenkin aivan automaattisesti ja niin se on ollut aina. Voin hyvin, eikä minun siksi tarvitse rajoittaa syömisiäni johonkin tiettyyn ruokavalioon, paitsi ne jätän jatkossakin pois, mille olen allerginen.

• Tellukka kirjoitti:

Nyt pidät pikku saarnasi aivan väärälle ihmiselle.

Olenhan puutarhurin pentu ja tottunut jo lapsesta asti syömään kasviksia enemmän kuin monikaan meidän sukupolvesta.

Olen elänyt vegetarismin varjossa pienen ikäni, mutta olen jatkossakin lihansyöjä ja olen niin kauan, kunnes minulta lääkäri kieltää punaisen lihan niinkuin vanhemmiltani (kihdin takia).
        Kävinhän monet vuodet kouluakin, jossa ei tarjoiltu mitään liharuokia, vaan kaikki proteiinipommi oli sitä vegetaarista "lihaa".
        Kaksi ensimmäistä kesääni Ruotsissa olin töissä vegetaarisessa sanatoriumissa.

Ei, hyvä ystävä, se tee kenestäkään vegaania, että syö myös vegotuotteita, kun sitten syö kuitenkin kanaa ja kalaa.
        Ja maidosta ja maitotuotteista puheenollen, niin laktoositon juustohan on maitotuote siinä kuin maitokin. Siinä on vain maitosokeri (laktoosi) hajoitettu valmiiksi. Ei riitä juustomöhkäleeseen lasillinen tai kaksikaan maitoa.

Laihduttamaan en ala, koska en näe siihen mitään syytä. Laihdun kesäisin muutenkin aivan automaattisesti ja niin se on ollut aina. Voin hyvin, eikä minun siksi tarvitse rajoittaa syömisiäni johonkin tiettyyn ruokavalioon, paitsi ne jätän jatkossakin pois, mille olen allerginen.

Kauttasi saarnani menee perille mm. ruoka- ja juomaongelmaisille.

Jos kokee kehon tai mielen vaivoja ne voi muuttaa elämäntavan muutoksilla. Ei kannata pelatä omaa varjoaan kieltäytymästä makunautinnoista, kokien ne lankeemukseksi. Mieli avoimena ruokien ja juomien suhteen, erilaisilla kokeiluilla voi löytää kehon ja mielen rauhan.

• korppis kirjoitti:

Kauttasi saarnani menee perille mm. ruoka- ja juomaongelmaisille.

Jos kokee kehon tai mielen vaivoja ne voi muuttaa elämäntavan muutoksilla. Ei kannata pelatä omaa varjoaan kieltäytymästä makunautinnoista, kokien ne lankeemukseksi. Mieli avoimena ruokien ja juomien suhteen, erilaisilla kokeiluilla voi löytää kehon ja mielen rauhan.

On teitä siinä kaksi samanlaista mielenrauhan saavuttanutta.

Toinen lopettanut viinanjuonnin ja vetää jatkuvasti esille viinanjuonnin.
        Toinen lopettanut punaisen lihan syönnin ja vetää sitä jatkuvasti esille.

Sitten toinen menee rauhoittumaan metsään ja toinen mökilleen. Rauhoittumaan mistä, kun mielenrauha on jo saavutettu?

• Tellukka kirjoitti:

On teitä siinä kaksi samanlaista mielenrauhan saavuttanutta.

Toinen lopettanut viinanjuonnin ja vetää jatkuvasti esille viinanjuonnin.
        Toinen lopettanut punaisen lihan syönnin ja vetää sitä jatkuvasti esille.

Sitten toinen menee rauhoittumaan metsään ja toinen mökilleen. Rauhoittumaan mistä, kun mielenrauha on jo saavutettu?

Meitähän onkin kolme.

Minä sekaani, rauhoitun mökkitöissä.
        Leski alkoholisti, rauhoittuu metsässä.
        Sinä Jumalan valittu, lähes pappi, jaat tietokoneen ääressä rauhan sanomaa.

• korppis kirjoitti:

Meitähän onkin kolme.

Minä sekaani, rauhoitun mökkitöissä.
        Leski alkoholisti, rauhoittuu metsässä.
        Sinä Jumalan valittu, lähes pappi, jaat tietokoneen ääressä rauhan sanomaa.

Niinhän sitä sanotaan, että "Alla goda ting är tre (utom örfilar, det räcker med färre)".

https://www.youtube.com/watch?v=HWQtFKuvdas

• Anonyymi

Vai on heillä ollut helppo elämä?

• Ano
        Kenellä?

• Anonyymi

Heillä, itse --oli otsikko, on vaikeaa kun ei osaa luke mitä on kirjoittanut?

• Anonyymi

Ylellä eilen mielestäni kaunis kertomusfilmi tanskalaisesta katolisen kirkon nunnasta joka perusti hoitokodin elämän paljon ja pahasti satuttamille ihmisille - koskahan Suomessa koettaisiin samanlaisia ilmiöitä - että tulisi ihmiset oleviksi - ja nähdyiksi ja kuulluiksi - ilman jumalatonta byrokratiaa ja sukujen rähinöinöintiä maailman mammonapitoisuuksista - paljonhan ne tappaa ja teurastaakin ihmisiä - milloin mistäkin syystä - eri aineisiin koukutettuja ihmisiä on paljon ja osa ihmisistä tekee ryöstöretkiä toisten koteihin mammonakiimoissaan - mun mielestä jonkin sortin sairautta sekin touhu kaikkine kaaoksineen .

• Paikkakunnallani eräs varakas mies jätti aikoinaan testamentissaan kokonaisen ison talon ukkokodiksi.

Oli tarkoitettu yksinäisille, elämästä syrjäytyneille, varattomille miehille kodiksi.

Kyllä niitä on hyviäkin ihmisiä.

Kaikki vain eivät pidä älämälöötä teoistaan.

• Anonyymi

Elämäni helpointa aikaa olivat ne vuodet jolloin mieheni oli kotona vain viikonloput.
      Kun maanataisin siivosin jäljet niin elin auvoisia, helppoja arkipäiviä perjain alkuiltaan saakka.
      Kävin päivisin osa-aikaisessa myymälätyössä päivittäistavarakaupassa jossa tein vähäiset ruokaostokseni.
      Kotona paikat pysyivät siisteinä eikä edes tiskiä juurikaan kertynyt.
      Perjantai ilta toi aina muutoksen joka tuntui ensimmäiseksi raskaan ruokakassin raahaamisena kotiin.

• Anonyymi

selvinpäin, mitä on kesäasuisua, Iltapalaa tarvitaessa, Ja herdelmät, lakkoja kyllä maistoin, mutta ikinä en ole maistanut, ja hedelmiä
      njjj

• Anonyymi

ja viellä oliko ne molemmat palvelutalossa pyörätuolissa terasilla, mikä on taxi.
        ennenvanhaan sanottiin pieniä nauloja taxesiksi
        njjj

• Anonyymi kirjoitti:

ja viellä oliko ne molemmat palvelutalossa pyörätuolissa terasilla, mikä on taxi.
        ennenvanhaan sanottiin pieniä nauloja taxesiksi
        njjj

Ano/jonnajennijanni

Joo, istuivat sellaisessa tandempyörätuolissa,

Keskellä ei mitään.

Taxi on nelipyöräinen peltilaatikko, jossa on sukkahousuilla korjattu jokin rikkinäinen hihna jossain pellin alla.

Katolla on juustopötkyllä tai ainakin oli.

Lexbernerin mukaan, tehokkuus tilatessa ja kuljetuksessa on huippulaatua.

Tulee kun ehtii ja hakee kun muistaa.

Olen kuullut ja nähnyt, että joku juoppo on naula päässä.

• Anonyymi

Mulla joku porukka ilmeisesti kaappasi puhelimesta tekstiviestien lähettämisosion - ei voinut operaattori korjata sitä puutosta edes uuteen ostettuun näkövammaisil suunniteltuun doro puhelimeen - rääkkääjiä mun suvussa aina on ollu ja vammaisihmiset ja sairastelevat aina vihatussa ja halveksitussa asemassa kaikkine kiusaajineen - raakkina .

• Ano
        Hyvinhän lähettäminen on onnistunut.

• Anonyymi

--tavallisessa arjessa vammaisihmisten arkea ja selviytymistä kukaan perheen jäsenistä ei halua auttaa ja tukea - joten ihan saatanallista seurakuntaa pitkäaikaisine piinaamisinen noi kiusaaja- ynnä rääkkääjäporukat kaikkine mahtailuineen ja kynimisineen mun mielestä.

• Ano
        On olemassa sosiaalin vammaispalvelu.

Sieltä voi kysyä ja hakea tukea vaikka vammaiskuljetuksiin.

Apuvälineitä saa lainattua apuvälinelainaamosta.

Jos porukka on niin karmeeta, pitäisikö kysellä uutta paikkaa ja selviytysmiskonstia.

Vaikka palvelutalosta.

Tätäkin voi kysyä sosiaalista.
        Lääkärissä käynti on myös aiheellinen.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        On olemassa sosiaalin vammaispalvelu.

Sieltä voi kysyä ja hakea tukea vaikka vammaiskuljetuksiin.

Apuvälineitä saa lainattua apuvälinelainaamosta.

Jos porukka on niin karmeeta, pitäisikö kysellä uutta paikkaa ja selviytysmiskonstia.

Vaikka palvelutalosta.

Tätäkin voi kysyä sosiaalista.
        Lääkärissä käynti on myös aiheellinen.

selviytysmiskonstia, onko se olonkorjuuta, ja saako sitä Vaikka palvelutalosta

• Anonyymi kirjoitti:

selviytysmiskonstia, onko se olonkorjuuta, ja saako sitä Vaikka palvelutalosta

Ano
        Jos kotiolot ovat kaameat, eikä kukaan siellä auta, palvelukodissa on lääkärit ja hoitajat sitä varten että auttavat.

• Saitko molemmat pyörätuolit samaan invataksiin (myös sen ylileveän? ) vai veitkö ensin toisen, jätit istumaan yksin terassille ja sitten toisen?

• ....................ja mksi aina arvostelet toisten elämää korostaen omaasi?

• Anonyymi

Ovat samiksia lesken ja kirppis. Heidän elämänsä ovat vain "sitä jotain" ja se levitellään palstalle.

• sIili
        Joo sain.
        Toinen istui katolla leppoisassa tuulessa ja toinen vissiin alhaalla.

Itse istuin upeassa mersussa, yksin.

• siilivain kirjoitti:

....................ja mksi aina arvostelet toisten elämää korostaen omaasi?

siili
        No kun minulla on niin paras elämä

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

sIili
        Joo sain.

Laitoitko edes selkää menosuuntaan sille katolla olevalle. Veisit varmaan neljää pyörätuolia kerralla, kahta jaloin, ja kahta käsin
        njjjjj

• Anonyymi kirjoitti:

Laitoitko edes selkää menosuuntaan sille katolla olevalle. Veisit varmaan neljää pyörätuolia kerralla, kahta jaloin, ja kahta käsin
        njjjjj

Ano/jonnajennijannijanna

Se on kuskin tehtäviä tuo roudaaminen.
        Laittoi miten .laittoi.

Olen kuljettanut montaa pyörätuolia kerralla, ilman asukkaita.

• Anonyymi kirjoitti:

Ovat samiksia lesken ja kirppis. Heidän elämänsä ovat vain "sitä jotain" ja se levitellään palstalle.

Ano
        Kuka on kirppis?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Kuka on kirppis?

veikkaan kirpputoria, mutta mikä on selviytysmiskonstia, jotain
        pesän selvitysmistäkö

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Kuka on kirppis?

Kirppis on korppis. Sellainen sekamelska, yhtenä päivänä hehkuttaa yhtä omaa hyväänsä toisena päivänä toista. Viimeisimpänä nuo heijaavat ruokavalionsa.

Korppishan aiheutti suurta närää omaisissa penkomalla ex-puolisonsa suvun roskalavaa. Kirppislöytö korppis on.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirppis on korppis. Sellainen sekamelska, yhtenä päivänä hehkuttaa yhtä omaa hyväänsä toisena päivänä toista. Viimeisimpänä nuo heijaavat ruokavalionsa.

Korppishan aiheutti suurta närää omaisissa penkomalla ex-puolisonsa suvun roskalavaa. Kirppislöytö korppis on.

Ano
        Kerro lisää penkomisesta.

Ihan oikeastiko kävi dyykkaamassa suvun roskista.

Mikähän oli kateisssa?

Testamentti ?

Kirppislöyty on korppis.
        Hah hah haa.
        Mutta mitä sanoo P:ee ?

• 2lesken kirjoitti:

sIili
        Joo sain.

Katolla :DDDDD? Jutut sen kuin paranee.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Mikähän oli kateisssa?

Testamentti ?

Kirppislöyty on korppis.
        Hah hah haa.

Voi hitsi, kun mä nauran näitä teidän juttuja.
        Leski Sinä olet kyllä upea ihminen, helkutin hyvä huumorintaju :))
        On täällä kiva käydä lukemassa näitä tarinoita.

• 2lesken kirjoitti:

siili
        No kun minulla on niin paras elämä

Sinun mielestäsi sinulle, jonkun muun mielestä hänen omansa tai jonkun muun.
        Ei hyvää kerro ihmisestä jos aina pitää arvostella muita.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi hitsi, kun mä nauran näitä teidän juttuja.
        Leski Sinä olet kyllä upea ihminen, helkutin hyvä huumorintaju :))
        On täällä kiva käydä lukemassa näitä tarinoita.

Ai. Minun huumoriani ei leskenin jutut kyllä kohtaa mutta lukeehan noita, huvikseen ja ajankuluksi.

• siilivain kirjoitti:

Sinun mielestäsi sinulle, jonkun muun mielestä hänen omansa tai jonkun muun.
        Ei hyvää kerro ihmisestä jos aina pitää arvostella muita.

siili
        Mä mitään ole arvostellut.

Korkeintaan kertonut kristallipallotototuuden.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Mikähän oli kateisssa?

Testamentti ?

Kirppislöyty on korppis.
        Hah hah haa.

Kirppis pyyhälsi polkupyörällä Vaikka palvelutalon ohi.
        Kaksi hoidokkia nautti Ja hedelmiä terassilla uusissa "kesäasuisua".
        Taxiki on saapunut pihamaalle, ja lesken oli ehtinyt nostaa
        pyörätuolit katolle, siinä ne kenottivat selkä menosuuntaan päin.
        No ei muuta kun hoidokit oli kyydissä porukka lähti terassille yksille pitkille
        olihan lesken eläke napsahtanut tilille, niin ja hoitokoira käyty pissittämässä.
        Matkalla erään talon pihassa oli roskalava mistä kirppiksen takapuoli ja kauniit sääret näkyi, exäsä oli kuulopuheiden mukaan survonut sinne kirppiksen kaksinieluisen katiskan, mitä hän sieltä onki.
        Leski röhötti taxin etupenkillä, ja oli revetä vahingon ilosta nähtyään tämän kaiken

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Mikähän oli kateisssa?

Testamentti ?

Kirppislöyty on korppis.
        Hah hah haa.

Ex-puolisonsa suvun roskalalla penkoi. Ainakin komean jalkalampun sieltä vei. Exän suku närkästyi. Oli kuolinkamat lavalla. Noh, korppis hyvitti pesemällä lastensa mummon ruumiin, siis exän puolen mummo. Ensin kyllä korppis haukkui palvelutalon henkilökunnan täällä, koska hyvin nopeasti mummo dementoitui. Korppis luuli parantavansa mummon. Vaan ei, kuoli mokoma ja korppis pesi ja puki Manalan majaa varten.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirppis pyyhälsi polkupyörällä Vaikka palvelutalon ohi.
        Kaksi hoidokkia nautti Ja hedelmiä terassilla uusissa "kesäasuisua".
        Taxiki on saapunut pihamaalle, ja lesken oli ehtinyt nostaa
        pyörätuolit katolle, siinä ne kenottivat selkä menosuuntaan päin.
        No ei muuta kun hoidokit oli kyydissä porukka lähti terassille yksille pitkille
        olihan lesken eläke napsahtanut tilille, niin ja hoitokoira käyty pissittämässä.
        Matkalla erään talon pihassa oli roskalava mistä kirppiksen takapuoli ja kauniit sääret näkyi, exäsä oli kuulopuheiden mukaan survonut sinne kirppiksen kaksinieluisen katiskan, mitä hän sieltä onki.
        Leski röhötti taxin etupenkillä, ja oli revetä vahingon ilosta nähtyään tämän kaiken

Ihan hyvä, mutta miksi heittää rahan arvoista tavaraa roskalavalle. Eksän sisko ei ollut kykenevä kuolinpesää siivoamaan ja eksä asuu ulkomailla, eikä häntä kiinnostanut vanhempiensa tavarat.

Eksän sisaren pyymmösta otimme poikieni kanssa kuolinpesän hoidon. Minä möin kaiken mitkä olisi todellakin menmyt diilereille tai likalaanille. Pojat tekivät itselleen hyvän tilin. Jäihän minullekin jotain työnpalkka ja jotain arvokkaita keräilyesineitä. Nyt jo pois myytyjä.

Kun olin pikkutyttö, olin kadullamme sekatavaraliikettä pitävän Saimi rouvan lemppari. Olihan leikkimökissäni kioski ja sain kioskiini Saimin kaupan ikkunoissa olleet mainospakkaukset. Saimi sanoi ylpeänä kun esitteli minut kaupassa asiakkailleen.

Tästä tytöstä tulee kauppias. ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Ex-puolisonsa suvun roskalalla penkoi. Ainakin komean jalkalampun sieltä vei. Exän suku närkästyi. Oli kuolinkamat lavalla. Noh, korppis hyvitti pesemällä lastensa mummon ruumiin, siis exän puolen mummo. Ensin kyllä korppis haukkui palvelutalon henkilökunnan täällä, koska hyvin nopeasti mummo dementoitui. Korppis luuli parantavansa mummon. Vaan ei, kuoli mokoma ja korppis pesi ja puki Manalan majaa varten.

Ano
        Mitä hemmettiä.

Että kehtasi mennä penkomaan kuolinkamoja lavalle.
        Järkyttävää.
        Ja vielä ilkisi myysiä sieltä lampun.

Mummon ruumiin pesu siis kuittasi tavaroiden penkomisen.

Ja vielä luuli hänellä olevan parantajan lahjat.

Anna mun kaikki kestää.
        On outo tyyppi toi korppis.

Onkohan lintu vai kala ?

Hän nyt kuitenkin oli appiukon lellikki. Niinhän tuo julisti jossain vaiheessa.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Mitä hemmettiä.

Järkyttävää.

Anna mun kaikki kestää.

Onkohan lintu vai kala ?

Kyllä tällä mummolla on hauskaa, kun lukee tätä ketjua.
        Huumorin kukka se on kaunein kukka.
        Varsinaisia turbo mummeleita panee parastaan :))

• 2lesken kirjoitti:

Ano
        Mitä hemmettiä.

Järkyttävää.

Anna mun kaikki kestää.

Onkohan lintu vai kala ?

Täältähän nämä kirjoituksieni omavaltaiset tulkinnat siirtyvät plus 70-palstalle. On niin tuttua luettavaa, että ; )

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Mitä hemmettiä.

Järkyttävää.

Anna mun kaikki kestää.

Onkohan lintu vai kala ?

Ihmettelet kun korppis on hoidellut kuolinpesän tavaroita roskalavalta. Eihän tästä kauan ole kun itse kirjoitit olleesi siivoamassa roskalavoille omaisiesi romuja . Mitenkäs se sinun romujen penkominen on muka hyväksytympää kuin Korppiksen?

Keskittyisit nyt siihen raittiuden ilosanoman julistamiseesi ja lopettaisit Korppiksen nälvimisen.

Tuleeko muuten useinkin ihmisestä raitistuessaan noin sairaalloisen ilkeä kuin sinä olet?

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelet kun korppis on hoidellut kuolinpesän tavaroita roskalavalta. Eihän tästä kauan ole kun itse kirjoitit olleesi siivoamassa roskalavoille omaisiesi romuja . Mitenkäs se sinun romujen penkominen on muka hyväksytympää kuin Korppiksen?

Keskittyisit nyt siihen raittiuden ilosanoman julistamiseesi ja lopettaisit Korppiksen nälvimisen.

Tuleeko muuten useinkin ihmisestä raitistuessaan noin sairaalloisen ilkeä kuin sinä olet?

Niinpä. Jos Leskellä olisi työintoa tai halua tienata ylimääräistä verotonta lisärahaa olisi se ollut mahdollista hänen oman sukunsa "kuolinpesässä", mutta ei, paniikkihäiriö iski päälle kun piti järkeä käyttää.

• Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

Täältähän nämä kirjoituksieni omavaltaiset tulkinnat siirtyvät plus 70-palstalle. On niin tuttua luettavaa, että ; )

Noita siirtelyitä on ollut aina.

Muistan, kun vuosia sitten jopa jostain syöpäpalstalta tuotiin juttuja ikäryhmäpalstalle. Tää on niin tätä.

• Anonyymi kirjoitti:

Noita siirtelyitä on ollut aina.

Muistan, kun vuosia sitten jopa jostain syöpäpalstalta tuotiin juttuja ikäryhmäpalstalle. Tää on niin tätä.

No ne olivat myöhäistuotantoa Lusiinan nykyisin siilen siirtoja sillä kun kirjoitin syöpäpotilaatpalstalle en käyttänyt rekisteröityä nimimerkkini vaan Nelly62.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No ne olivat myöhäistuotantoa Lusiinan nykyisin siilen siirtoja sillä kun kirjoitin syöpäpotilaatpalstalle en käyttänyt rekisteröityä nimimerkkini vaan Nelly62.

Ihanko sinä itse uskot tuohon, että se oli Lusiina, joka niitä kopioi toiselle palstalle?

• Meinasin just kirjoittaa samaa. Minulla ei ole tarvetta siirrellä mitään ketjuja mihinkään eikä stalkata toisen perässä eikä koittaa saasda ketään näyttäytymään tietyssä valossa kuten eräät. Joten eläpä korppis imartele itsesäi jotta olisin ikinä milloinkaan kokenut sinun kirjoituksiasi niin merkittävässä valossa että olsin nähnyt vaivan niitä liikutella yhtään mihinkään. Minä sen sijaan tunnun olevan sinulle hyvinkin merkittävä henkilö. Näet vaiva aina vaan hyöriä nikkieni ympärillä. Hyi ja yök.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ano
        Ehkä ero on siinä. että kuulun perikuntaan.

Ja minun ei täytynyt dyykata lavalta mitään.

Ne tavar mitkä kelpasi, sai ottaa ihan mökeistä suoraan.

Et taida tuntea yhtään raitista ihmistä kun sitä minulta kyselet.

• Anonyymi

Hormoonihäiriöisillä joskus koko elämänaikuista piinaa - ilman kiusaamis- ja kostamisen teemojakin - eräs naapurini joka kävi rankat syöpähoidot läpi -asunutnaikoinaan samassa talossa kuin eks mieheni - kertoi siitä sadistisesta rääkistä ja häpåisyistä -mitä sai osakseen määrättyjen perheitten taholta - inhottavuuksien ohella -korskan pulskeita jullia olivat suvun naisetkin.

• Anonyymi

Minulla on lapsi ja myös lapsenlapsia.
      Ovat rakkaita.
      Silti en tekisi lapsia jos silloin nuorena olisi ollut tämä järki kuin nyt.
      Hoidin lapset hyvin, saivat rakkautta ja huolenpitoa, ei se silloin tuntunut pakkopullalta.
      Tiedän että en ole lapsirakas kuin omieni suhteen, jopa lapsenlapsillekin saatan tuntua aika etäiseltä.
      Kun koko konkkaronkka tulee kerralla käymään niin on hermot piukealla.
      Onneksi on iso talo jossa voivat elää mielensä mukaan. Kun olen kohteliaisuuden verran seurustellut niin lähden mökille karkuun.
      Äitini ei ollut lapsirakas ei myöskään tyttäreni ole vaikka hänellä yksi lapsi onkin. Kai se kulkee suvussa.
      En tunne syyllisyyttä, olen mikä olen.

• Anonyymi

Luin ketjun läpi.
      Ihmettelen lesken jyrkkää suhtautumista alkoholiin.
      Ei kaikki ole alkoholisteja vaikka perjantaipullon ostavat. Se jää suurimmalla osalla siihen yhteen iltaan, pullosta voi jäädä vielä seuraavaksi perjantaiksikin.
      Itse ostan melkein joka viikko pullon valkoviiniä, yleensä 8% , joskus 12% . Näin on ollut ainakin 20-vuotta, määrä ei ole lisääntynyt yhtään. Joskus juon koko pullon varsinkin miedompaa, syön välillä jotain niin ei tule huono olo seuraavana päivänä.
      Tykkään naukkailla viiniä ja kuunnella musiikkia. Jos joskus tuntuu että haluaisin enemmän niin kaadan lasiin kivennäisvettä, tuntuu että se on jonkinlaista jatkumoa jos sitä haluaa.

• Anonyymi

Oma valintasi jos juot.
        Myös leskellä oma valinta, jos ei juo.
        Itse en käytä alkoholia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma valintasi jos juot.
        Myös leskellä oma valinta, jos ei juo.
        Itse en käytä alkoholia.

Niin on, leski vain tyrmää kohtuukäyttäjätkin juopoiksi.

• Ano
        Jyrkkyys johtuu siitä, että olen raitistunut alkoholisti.

Olen tarpeeksi juonut ja mokannut elämässäni lähes kaiken.

Kaadoin viinat vessnpyttyyn n. 8-vuotta sitten.

Ja aloin myöhemmin pitämään itsestäni.

En voi juoda yhtään mitään viinaa.
        En simaa, kotikaljaa, pommacia, cokista, spritea.

En mitään mikä vähänkin viittaa viinaan.

Yksi ryyppy voi laukaista muutaman viikon putken ja täyden katastrofin.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin on, leski vain tyrmää kohtuukäyttäjätkin juopoiksi.

Ano
        Kohtuukäyttäjä on sanana minulle täysin vieras.

Jos se tarkoittaa jokaviikkoista perjantaista sunnuntaihin ryypäämistä, tyyppi on juoppo.

Nykyään puhutaan viihdekäyttämisestä
        huumeporukassa.

Sama asia.
        Jos porukat tarvitsevat pulveria joka viikonloppu, se ryöstäytyy käsistä.

Ei riitä pikkumäärät eikä miedot aineet, eikä viikonloput.

Kotoa saa hyvän mallin.

Oli se sitten viinaa, tupakkaa tai muuta pössyttelyä.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Voi sellainenkin olla jyrkkä viinasten suhteen, joka ei ole ollut alkoholisti, henkilö, jota ei alkoholi kiinnosta.
        Niissä tapauksissa oikeastaan on aika piinallista, että ihminen, joka on itsensä raitistanut, saa elinikäisen stigman: ex-holisti.
        Mitäs jos lesken vapauttaisit jo itsesi. Voisitko käyttää nykyisin nimitystä en-juo-ihminen. (Tämä tietenkin tarkoittaa juuri sitä, että itsekiellät viinaksiin viittavat juomat).
        Samalla voisit jättää itsesi suomimisen.
        Kokeile vaikka. Vaikuttaisiko se tulevissa kirjoituksissasi
        vastauksiin?

Beng

• 2lesken kirjoitti:

Ano

Et sitten voi juoda puolukkamehuakaan, kun eikös se viittaa karhuntassuun?

• 2lesken kirjoitti:

Ano

Ja entäs kahvi sitten?
        Eikös se viittaa mielikuvissasi irish coffeehen?

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sellainenkin olla jyrkkä viinasten suhteen, joka ei ole ollut alkoholisti, henkilö, jota ei alkoholi kiinnosta.
        Niissä tapauksissa oikeastaan on aika piinallista, että ihminen, joka on itsensä raitistanut, saa elinikäisen stigman: ex-holisti.
        Mitäs jos lesken vapauttaisit jo itsesi. Voisitko käyttää nykyisin nimitystä en-juo-ihminen. (Tämä tietenkin tarkoittaa juuri sitä, että itsekiellät viinaksiin viittavat juomat).
        Samalla voisit jättää itsesi suomimisen.
        Kokeile vaikka. Vaikuttaisiko se tulevissa kirjoituksissasi
        vastauksiin?

Beng

Ano/Ben
        Tämä kirjoitus on ihmiseltä, joka ei tiedä viinahelvetistä mitään.

Itsensä raitistanut!

Tämä sanonta on suorastaan järkyttävä.

Ihan kuin se olisi niin helppoa, että ei vain ota.

Voinen kertoa, että se on helvettiä.

Painajaiset, hikoilut, valvomiset, myrkyn poistuminen kehosta, kehon tottuminen uuteen systeemiin.

Kaveripiirin muuttuminen, häpeän lisääntyminen, taloudellinen kaaos.

Peilistä näkyy järkky, hoitamaton hipiä ja vanhentunut olemus.
        Olenko tuo minä?

Kun tätä kaikkea alat minuutti, tunti, päivä ja viikko kerrallaan setvimään, ei voi edes tunnetta kuvata.

Ja laatikot ovat täynnä avaamattomia kirjeitä sieltä sun täältä.

Kela, työkkäri, vero-ja perintätoimisto, puhelinlaskut, asunnon vuokrarästit.

Näitä vapisevin käsin, hiestä märkänä avaat.

Soitat prepaidillä, jos on yhtään ladattu aikaa.

Kun tätä helvettiä käy läpi selvinpäin, on miljoonakertaa luovuttamassa ja mieli tekee baariin, helpotuksen kehtoon.

Selvisin tästä kaikesta, mutta jokainen ilta kiitän selvästä päivästä.

Olen ikuisesti alkoholisti, raitistunut, mutta en ole ikinä satavarma, mitä huominen tuo tullessaan.

Ei kukaan voi olla.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Et sitten voi juoda puolukkamehuakaan, kun eikös se viittaa karhuntassuun?

Tell
        Mitä siitä.
        Olen karhukaupungista kotoisin ja täällä maalla metsässä asustaa karhu.

• Tellukka kirjoitti:

Ja entäs kahvi sitten?
        Eikös se viittaa mielikuvissasi irish coffeehen?

Tell

Napoleon
        konjakkipiparit
        rommikakku,
        anisleipä
        Koskenkorva
        Leijonat
        pihlajamarjahyytelö

Onhan näitä

Mutta mihin lempparini kukkakaalilaatikko viittaa?

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Ben
        Tämä kirjoitus on ihmiseltä, joka ei tiedä viinahelvetistä mitään.

Itsensä raitistanut!

Tämä sanonta on suorastaan järkyttävä.

Ihan kuin se olisi niin helppoa, että ei vain ota.

Voinen kertoa, että se on helvettiä.

Painajaiset, hikoilut, valvomiset, myrkyn poistuminen kehosta, kehon tottuminen uuteen systeemiin.

Kaveripiirin muuttuminen, häpeän lisääntyminen, taloudellinen kaaos.

Peilistä näkyy järkky, hoitamaton hipiä ja vanhentunut olemus.
        Olenko tuo minä?

Kun tätä kaikkea alat minuutti, tunti, päivä ja viikko kerrallaan setvimään, ei voi edes tunnetta kuvata.

Ja laatikot ovat täynnä avaamattomia kirjeitä sieltä sun täältä.

Kela, työkkäri, vero-ja perintätoimisto, puhelinlaskut, asunnon vuokrarästit.

Näitä vapisevin käsin, hiestä märkänä avaat.

Soitat prepaidillä, jos on yhtään ladattu aikaa.

Kun tätä helvettiä käy läpi selvinpäin, on miljoonakertaa luovuttamassa ja mieli tekee baariin, helpotuksen kehtoon.

Selvisin tästä kaikesta, mutta jokainen ilta kiitän selvästä päivästä.

Olen ikuisesti alkoholisti, raitistunut, mutta en ole ikinä satavarma, mitä huominen tuo tullessaan.

Ei kukaan voi olla.

Itsensä raitistanut.
        Tämähän kuvaa mielestäni hyvinkin prosessia.
        Ei sitä kukaan muu tee.

Se, millaista raitistuminen on ollut - miten vaikeaa tai miten, ei kuvauksena kiinnosta. En halua eläytyä siihen. Miksi?
        Toistat tätä kerta toisensa jälkeen,
        Tähän sen neuvon annan. Luulisi, että 8 vuodelta olet saanut sisältöä päiviisi tästä kaikesta muusta, mistä kirjoitat. Tyytyisit siihen.
        Muutoin tulee tunne, että haluat pyöriä 8 v sitten oksennetussa yrjössä edelleen.
        Katse eteenpäin.
        Juovu kirjoista, musiikista, luonnosta.

Beng

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Tell

Napoleon
        konjakkipiparit
        rommikakku,
        anisleipä
        Koskenkorva
        Leijonat
        pihlajamarjahyytelö

Onhan näitä

veikkaa että sitä on vaikea syödä ryystäen

• 2lesken kirjoitti:

Tell

Napoleon
        konjakkipiparit
        rommikakku,
        anisleipä
        Koskenkorva
        Leijonat
        pihlajamarjahyytelö

Onhan näitä

Eikö se kukkakaali viittaa väriltään Lumipalloon

http://www.drinkkiklubi.com/drinkkiohje/lumipallo.html

• Anonyymi

• Anonyymi

--minä en koskaan ol e tykäänny marjapensaisiin laitettavistalintuverkoista -aina kammottaa ajatus ettäkun niihin takertuneilta menee siivet rikki yms . rollaattorin tai edeskepihkään kanssa ei enää pärjää rinnetontilla -missähän talossa olisi - saisivat käydä syömässä vatut sun muut kypsyneet marjat mun pensaista ihan ilmatteeks -pihalle levinnyt maurinmakea- vadelmaa aika runsaasti.

• Anonyymi

sanoppa muuta kalliiksihan se käy kerätä ja pakastaa, mustikatkin on
        kaukana metsässä, halvempaa hakea kaupan pakstealtaasta tarvittaessa
        sama kun hakisi kaupasta lämpimän leivän ja lykkäisi sen pakstimeen
        aikamoinen hiilijalanjälki jäisi jälkeen pakastinkin kun syö virtaa
        sähkötuolilla tuo onnistuisi, mutta tiet pitäisi olla tasaiseksi lanattuja
        njjjj

• Anonyymi

sana lapsia tai lastenmielisiä jäi puuttumaan mun kirjoituksesta

• Anonyymi

Hei, perversiyteen tottuu, kun antaa mennä vaan. Saldoahan on.

• Anonyymi

Selitäpä tarkemmin, mikä aloituksessa oli perverssiä. - Nm. Ettet vain itse ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selitäpä tarkemmin, mikä aloituksessa oli perverssiä. - Nm. Ettet vain itse ole

mielestäni jos saan valita, hikoilu keittiössä ruokaa valmistaessa, yök hikipisarat nenänpäästa tippuu soppaan, sitten vielä vedetää jotain ja hedelmiä siihen päälle
        njjj

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe