LFA-tuki ja B-alue

pERTTI

EU:n suunnitelmat Lfa-tukien uusiksi maksukritereiksi uhkaavat pudottaa B-alueen tämän tuen ulkopuolelle, tämä olisi kohtalokasta tämän alueen maanviljelylle, kannattavuus kun on muutenkin tiukalla, niin tämän tuen poistuminen olisi kyllä lopullinen kuolinisku.

Jotenkin tuntuu siltä että tämä uhkaa toteutua, sillä kun Suomen Kaikkienaikojen Huonoin Maatalousministeri, Korkeaoja, lähtee taas Brysseliin neuvottelemaan asiasta, niin mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa taas tulee neuvotteluissa turpaan ja oikein kunnolla, niinkuin ennenkin.

13

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korkeaoja ei ole nykytilanteeseen syyllinen.

      Valta (100-prosenttinen) on komissiolla niillä ehdoilla, joilla Suomen EY-maatalousneuvottelija Esa Härmälä Suomen EU:n jäseneksi huijasi.


      LFAsta Härmälällä on aivan oma sotkunsa, lue:

      http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/9109.html#51


      Kaikkein rankin Suomen tuottajiin kohdistunut petos:
      Esa Härmälä sopi ja kirjoitti 141-artiklan tulkinnanvaraiseksi.

      Poliitisessa maratonsopimuksessa sovittiin, että Etelä-Suomen tuki jää riippumaan sidesanaparista "ja/tai".

      Tuolla kieliopillisestikin kyseenlaisella sidesanaparilla saivat molemmat neuvotteluosapuolet tulkita olevansa voittajia.

      samaan aikaan komissio teki julistuksen, jolla se vesitti suomalaisten tulkinnan.

      Härmälä potki julistuksen maton alle piitoon ja toivoi, ettei huijaus koskaan paljastu, ja että aika hoitaa maatalous EU-soputusongelmat.

      Lue lisää:

      http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/9109.html#36


      Avoimuutta peräten ja koko Suomen kaikkien viljelijöiden perustuslaillisia oikeuksia -
      tiedotusluontoisesti - puolustaen


      Jorma Jaakkola
      [email protected]

      • divx

        Korkeaoja on hoitanut hommansa hyvin tilanteeseen nähden. Joutuu nytkin palkkansa eteen tekemään paljon töitä.
        Ongelmat ovat aikaisemmissa sopimuksissa ja tulkinnanvaraisissa artikloissa. Eu:n alkuajan neuvottelijat ovat töpänneet monessa kohdassa, Haavisto joskus TV:ssä tunnustikin. Ihmiselle on ihan normaalia, ettei halua tuoda ilmi omia virheitään.
        Olen kuitenkin sitä mieltä, että kuka olisi saanut paljon paremman tuloksen maataloudelle liittymisneuvotteluissa. Eu voi tulkita lausekkeet kuitenkin hyvin erilailla kuin suomalaiset virkamiehet.
        Oikeassa olet, että avoimuus puuttuu suomalaiselta maatalouden etujärjestöltä. Olisi ihan hyvä, jos Mtk:n puheenjohtaja esittäisi omat näkemyksensä asiasta. Ei kohta ketään kiinnosta maksaa jäsenmaksujaan ainakaan samaan malliin kuin ennnen.


      • kapitalisti

        "Valta (100-prosenttinen) on komissiolla niillä ehdoilla, joilla Suomen EY-maatalousneuvottelija Esa Härmälä Suomen EU:n jäseneksi huijasi."

        Ei Härmälä Suomea johdattanut EU:N vaan Suomen kansan enemmistö! Kiitos siitä Suomen kansalle.

        EU:hun, jotta maallamme olisi mm. mahdollisuuksia tehdä kauppaa muiden EU maiden kanssa ilman tarpeettomia tulleja, kulkea vapaasti alueella, saada vihdoinkin jotain muutosta/järkeä maamme mm maatalouspolitiikkaan, välttää devalvaatioita jne.


      • Anti-Kapitalisti
        kapitalisti kirjoitti:

        "Valta (100-prosenttinen) on komissiolla niillä ehdoilla, joilla Suomen EY-maatalousneuvottelija Esa Härmälä Suomen EU:n jäseneksi huijasi."

        Ei Härmälä Suomea johdattanut EU:N vaan Suomen kansan enemmistö! Kiitos siitä Suomen kansalle.

        EU:hun, jotta maallamme olisi mm. mahdollisuuksia tehdä kauppaa muiden EU maiden kanssa ilman tarpeettomia tulleja, kulkea vapaasti alueella, saada vihdoinkin jotain muutosta/järkeä maamme mm maatalouspolitiikkaan, välttää devalvaatioita jne.

        Kyllä se on niin moneen kertaan Esim. MTT:n laskelmissa todistettu että viljan viljely ilman tukia on kannattamatonta, jopa tappiollista, että jos tuet loppuu tai pienenee, koko maanviljelys loppuu.
        Pitäisi se ymmärtää kovakalloisimmankin kapitalistin, sossuista puhumattakaan.
        Kun lisäksi te ahneet kapitalistit vielä nostatte öljyn, sähkön,apulantojen koneiden yms. viljelytarvikkeiden hintaa, ja laskette viljan hintaa, tukia tarvitaan entistä enemmän.

        Paskaa sataa maajussin niskaan joka suunnalta, silti me vaan tehdään tätä työtä hiljaa ja nöyrästi.
        Ei mikään muu ammattikunta näin kauaa varmaan olisi tälläistä paskanheittoa sietänyt, mutta me maajussit ollaan kai liian kilttejä, mutta sitten kun pinna katkeaa, rupeaa tappahtumaan.

        Kaikesra huolimatta, ammattitoverit, ollaan ylpeitä ammatistamme ja kuljetaan pää pystyssä ,näistä paskanheittäjistä piittaamatta.

        Meidän ammatti on kuitenkin se maailman tärkein ammatti.


      • Tuleva maajussi...
        Anti-Kapitalisti kirjoitti:

        Kyllä se on niin moneen kertaan Esim. MTT:n laskelmissa todistettu että viljan viljely ilman tukia on kannattamatonta, jopa tappiollista, että jos tuet loppuu tai pienenee, koko maanviljelys loppuu.
        Pitäisi se ymmärtää kovakalloisimmankin kapitalistin, sossuista puhumattakaan.
        Kun lisäksi te ahneet kapitalistit vielä nostatte öljyn, sähkön,apulantojen koneiden yms. viljelytarvikkeiden hintaa, ja laskette viljan hintaa, tukia tarvitaan entistä enemmän.

        Paskaa sataa maajussin niskaan joka suunnalta, silti me vaan tehdään tätä työtä hiljaa ja nöyrästi.
        Ei mikään muu ammattikunta näin kauaa varmaan olisi tälläistä paskanheittoa sietänyt, mutta me maajussit ollaan kai liian kilttejä, mutta sitten kun pinna katkeaa, rupeaa tappahtumaan.

        Kaikesra huolimatta, ammattitoverit, ollaan ylpeitä ammatistamme ja kuljetaan pää pystyssä ,näistä paskanheittäjistä piittaamatta.

        Meidän ammatti on kuitenkin se maailman tärkein ammatti.

        Näinhän se on... Ite valmistun keväällä maatalousyrittäjäksi koska olen tehnyt näitä töitä jo pienestä pitäen niin mitäs sitä muutakaan osais tehä.. Mutta kun tilanne on mikä on niin eipä se pahemmin kannusta suuriin investointeihin ja muutekin vetää mielen matalaks.. Mutta kai se on otettava päivä kerrallaan....
        Mukavaa hommaahan tuon loppujen lopuksi on mutta tulevaisuus näyttää aika huonolta....


      • kapitalisti kirjoitti:

        "Valta (100-prosenttinen) on komissiolla niillä ehdoilla, joilla Suomen EY-maatalousneuvottelija Esa Härmälä Suomen EU:n jäseneksi huijasi."

        Ei Härmälä Suomea johdattanut EU:N vaan Suomen kansan enemmistö! Kiitos siitä Suomen kansalle.

        EU:hun, jotta maallamme olisi mm. mahdollisuuksia tehdä kauppaa muiden EU maiden kanssa ilman tarpeettomia tulleja, kulkea vapaasti alueella, saada vihdoinkin jotain muutosta/järkeä maamme mm maatalouspolitiikkaan, välttää devalvaatioita jne.

        Kansako siellä bysselissä sen tulkinnanvaraisen sopimuksen huijasi?

        - Ei vaan Suomen maatalousneuvottelija Esa Härmälä...

        Antti Kuosmanen kertoo tuhotussa kirjassaan, ettei asia koskaan joutunut julkisuuteen.


        Luepa SataSeutu-lehden kotisivulta:

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=vaalipetos

        Lue mitä linkit sen kertovat,

        ja sitten uutinen, jota eivät muut lehdet eivät ole vielä kirjoittaneet:

        "Tuhotun EU-kirjan tiedot julki @ 27.8.2003

        SataSeutu julkaisee 141- maatalousneuvottelujen taustat

        SataSeutu jatkaa edellisessä numerossa aloitettua EU-liittymisneuvottelujen yhteydessä sovitun maatalouden kansallisen tukipaketin taustojen ruodintaa, jotta totuus 141-pykälän neuvottelujen takkuamisesta selviäisi lukijoille.

        SataSeudun julkaiseman artikkelin perustana on EU-neuvotteluista kirjoitetun kirjan aineisto. Pyrimme valottamaan selkokielellä näitä 141 neuvottelujen kiemuroiden taustoja EU-liittymisneuvotteluihin osallistunut Antti Kuosmanen paljastaa tuhotussa kirjassaan EU:n kanssa käytyjen maatalousneuvottelujen todelliset taustat, jotka ovat reunaehtoina maa-ja metsätalousministeri Juha Korkeaojan 141 jatkoneuvotteluissa. Eu:n maatalouskomissaarilta ei tunnu löytyvän aikaa Suomelle tärkeiden maatalousneuvottelujen käymiseen. Jatkoratkaisun olisi synnyttävä ennen vuodenvaihdetta.

        Suomen ja EU:n tulkintaerimielisyys 141-pykälästä paljastui Antti Kuosmasen mukaan neuvoteltaessa edellisen kerran vuonna 1999 141-sopimusten jatkamisesta.

        Antti Kuosmasen kirjan mukaan todellisuus kuitenkin valkeni pääministeri Aholle ja keskeisille ministereille jo "pari päivää" maratonistunnon jälkeen hyvissä ajoin ennen Eu- kansanäänestystä vuonna 1994, mutta Kuosmasen mukaan se ei onneksi koskaan joutunut julkisuuteen!

        SataSeutu kertoo nyt millainen maratonistunnon neuvottelutulos oli."

        Lue uutinen osoitteesta:

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=show&id=291

        --

        Onkos jäänyt lukematta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=4500000000000713&posting=22000000007001119


        Lue arkistosta nettikirjani:

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8545.html

        Lue myös arkistosta

        Repliikin alustus:
        Kuosmanen esiin!

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8641.html

        Jostakin syystä Repliikki muokkasi alustuksensa tyhjäksi...

        lue myös:

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8900.html

        ja

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8845.html

        ja

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8787.html


        Lue myös SataSeudun etusivun www.saten.com oikean laidan painikkeiden nettikirjat ja sitten painike
        Salaiset EU-pöytäkirjat...


      • jorma.jaakkola kirjoitti:

        Kansako siellä bysselissä sen tulkinnanvaraisen sopimuksen huijasi?

        - Ei vaan Suomen maatalousneuvottelija Esa Härmälä...

        Antti Kuosmanen kertoo tuhotussa kirjassaan, ettei asia koskaan joutunut julkisuuteen.


        Luepa SataSeutu-lehden kotisivulta:

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=vaalipetos

        Lue mitä linkit sen kertovat,

        ja sitten uutinen, jota eivät muut lehdet eivät ole vielä kirjoittaneet:

        "Tuhotun EU-kirjan tiedot julki @ 27.8.2003

        SataSeutu julkaisee 141- maatalousneuvottelujen taustat

        SataSeutu jatkaa edellisessä numerossa aloitettua EU-liittymisneuvottelujen yhteydessä sovitun maatalouden kansallisen tukipaketin taustojen ruodintaa, jotta totuus 141-pykälän neuvottelujen takkuamisesta selviäisi lukijoille.

        SataSeudun julkaiseman artikkelin perustana on EU-neuvotteluista kirjoitetun kirjan aineisto. Pyrimme valottamaan selkokielellä näitä 141 neuvottelujen kiemuroiden taustoja EU-liittymisneuvotteluihin osallistunut Antti Kuosmanen paljastaa tuhotussa kirjassaan EU:n kanssa käytyjen maatalousneuvottelujen todelliset taustat, jotka ovat reunaehtoina maa-ja metsätalousministeri Juha Korkeaojan 141 jatkoneuvotteluissa. Eu:n maatalouskomissaarilta ei tunnu löytyvän aikaa Suomelle tärkeiden maatalousneuvottelujen käymiseen. Jatkoratkaisun olisi synnyttävä ennen vuodenvaihdetta.

        Suomen ja EU:n tulkintaerimielisyys 141-pykälästä paljastui Antti Kuosmasen mukaan neuvoteltaessa edellisen kerran vuonna 1999 141-sopimusten jatkamisesta.

        Antti Kuosmasen kirjan mukaan todellisuus kuitenkin valkeni pääministeri Aholle ja keskeisille ministereille jo "pari päivää" maratonistunnon jälkeen hyvissä ajoin ennen Eu- kansanäänestystä vuonna 1994, mutta Kuosmasen mukaan se ei onneksi koskaan joutunut julkisuuteen!

        SataSeutu kertoo nyt millainen maratonistunnon neuvottelutulos oli."

        Lue uutinen osoitteesta:

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=show&id=291

        --

        Onkos jäänyt lukematta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=4500000000000713&posting=22000000007001119


        Lue arkistosta nettikirjani:

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8545.html

        Lue myös arkistosta

        Repliikin alustus:
        Kuosmanen esiin!

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8641.html

        Jostakin syystä Repliikki muokkasi alustuksensa tyhjäksi...

        lue myös:

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8900.html

        ja

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8845.html

        ja

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8787.html


        Lue myös SataSeudun etusivun www.saten.com oikean laidan painikkeiden nettikirjat ja sitten painike
        Salaiset EU-pöytäkirjat...

        SataSeudun kotisivun oikean laidan painikkeiden osoite on

        www.satanen.com

        --

        Lue myös toimitukselliset kirjoitukset:

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=show&id=352

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=show&id=313


      • niin tai näin
        jorma.jaakkola kirjoitti:

        Kansako siellä bysselissä sen tulkinnanvaraisen sopimuksen huijasi?

        - Ei vaan Suomen maatalousneuvottelija Esa Härmälä...

        Antti Kuosmanen kertoo tuhotussa kirjassaan, ettei asia koskaan joutunut julkisuuteen.


        Luepa SataSeutu-lehden kotisivulta:

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=vaalipetos

        Lue mitä linkit sen kertovat,

        ja sitten uutinen, jota eivät muut lehdet eivät ole vielä kirjoittaneet:

        "Tuhotun EU-kirjan tiedot julki @ 27.8.2003

        SataSeutu julkaisee 141- maatalousneuvottelujen taustat

        SataSeutu jatkaa edellisessä numerossa aloitettua EU-liittymisneuvottelujen yhteydessä sovitun maatalouden kansallisen tukipaketin taustojen ruodintaa, jotta totuus 141-pykälän neuvottelujen takkuamisesta selviäisi lukijoille.

        SataSeudun julkaiseman artikkelin perustana on EU-neuvotteluista kirjoitetun kirjan aineisto. Pyrimme valottamaan selkokielellä näitä 141 neuvottelujen kiemuroiden taustoja EU-liittymisneuvotteluihin osallistunut Antti Kuosmanen paljastaa tuhotussa kirjassaan EU:n kanssa käytyjen maatalousneuvottelujen todelliset taustat, jotka ovat reunaehtoina maa-ja metsätalousministeri Juha Korkeaojan 141 jatkoneuvotteluissa. Eu:n maatalouskomissaarilta ei tunnu löytyvän aikaa Suomelle tärkeiden maatalousneuvottelujen käymiseen. Jatkoratkaisun olisi synnyttävä ennen vuodenvaihdetta.

        Suomen ja EU:n tulkintaerimielisyys 141-pykälästä paljastui Antti Kuosmasen mukaan neuvoteltaessa edellisen kerran vuonna 1999 141-sopimusten jatkamisesta.

        Antti Kuosmasen kirjan mukaan todellisuus kuitenkin valkeni pääministeri Aholle ja keskeisille ministereille jo "pari päivää" maratonistunnon jälkeen hyvissä ajoin ennen Eu- kansanäänestystä vuonna 1994, mutta Kuosmasen mukaan se ei onneksi koskaan joutunut julkisuuteen!

        SataSeutu kertoo nyt millainen maratonistunnon neuvottelutulos oli."

        Lue uutinen osoitteesta:

        http://www.satanen.com/index.php?k=yleista&sivu=show&id=291

        --

        Onkos jäänyt lukematta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=4500000000000713&posting=22000000007001119


        Lue arkistosta nettikirjani:

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8545.html

        Lue myös arkistosta

        Repliikin alustus:
        Kuosmanen esiin!

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8641.html

        Jostakin syystä Repliikki muokkasi alustuksensa tyhjäksi...

        lue myös:

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8900.html

        ja

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8845.html

        ja

        http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/8787.html


        Lue myös SataSeudun etusivun www.saten.com oikean laidan painikkeiden nettikirjat ja sitten painike
        Salaiset EU-pöytäkirjat...

        Sinä se jaksat käydä tuota yhden miehen "sotaa" näillä foorumeilla mikä sinänsä on ihailtaaa, MUTTA, kysynpä vaan mitä ja ketä se enää hyödyttää.

        Todistelet kovasti kuinka vääryyksiä on tapahtunut ja hyvä niin, on hyvä tuoda ne esiin mutta toisaalta se on kyllä sikäli liian myöhäistä että vahinko on jo tapahtunut ja sen seurauksista kyllä suomalainén maatalou kärsii,
        mutta nyt pitäisi kääntää katseet tulevaisuuteen ja yrittää taistella jotta ei enää samanlaisia vääryyksiä tapahtuisi.

        Edessä on taas paljon uusia kinkkisiä tukineuvotteluja ja toivotaan että neuvottelijat nyt olisivat tiukkoja ja todella taistelisivat vakavalla mielellä suomen maatalouen etujen puolesta.


      • on,
        niin tai näin kirjoitti:

        Sinä se jaksat käydä tuota yhden miehen "sotaa" näillä foorumeilla mikä sinänsä on ihailtaaa, MUTTA, kysynpä vaan mitä ja ketä se enää hyödyttää.

        Todistelet kovasti kuinka vääryyksiä on tapahtunut ja hyvä niin, on hyvä tuoda ne esiin mutta toisaalta se on kyllä sikäli liian myöhäistä että vahinko on jo tapahtunut ja sen seurauksista kyllä suomalainén maatalou kärsii,
        mutta nyt pitäisi kääntää katseet tulevaisuuteen ja yrittää taistella jotta ei enää samanlaisia vääryyksiä tapahtuisi.

        Edessä on taas paljon uusia kinkkisiä tukineuvotteluja ja toivotaan että neuvottelijat nyt olisivat tiukkoja ja todella taistelisivat vakavalla mielellä suomen maatalouen etujen puolesta.

        neuvoteltu kymmenen vuotta sitten, tämänpäivän neuvottelut on täyttä pelleilyä, hattua pitää nostaa Jorma Jaakkolalle vaikka ei itse maanviljeliä olekkaa.


    • arii

      mtk hommat hoitaa... niinkun aina ennenkin.
      lähetin jus maksulaput takasin.

      • tulen

        sytytin ajat sitte sillä.


    • arii

      ..mitään jos suomen maataloustuottajat viimeinkin järjestäis rivinsä..... eipä tarvisi kun pari vuotta olla ostamatta yhtään konetta ja vempelettä...... kyllä nyt noilla vanhoilla parisen vuotta ajelis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe