Pennun ulkoiluttaminen

minä

voinko viedä 8 viikoisen narttupennun ulos näillä pakkasilla ilman, että se saa pissatulehduksen!! Haluaisin viedä sitä ulos pidemmäksi aikaa kuin vain pissalle!! Sisäsiistiksi opettaminenkin vaikeutuu kun en voi vain odotella ulkona, että pissa tulisi, koska sehän jäätyy sinne?? Ehdotuksia, uskallanko olla sen kanssa ulkona esim. puoli tuntia??

5

4311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

en veisi 8 viikkoista pentua yli 10 asteen pakkasilla ollenkaan ulos (tosin riippuen turkista),itse en vielä vie edes 13 viikkoista pentua kovin pitkäksi aikaa ulos ja kun oli 20 astetta pakkasta ni sai olla sisällä. koiranpennun ei ole välttämätöntä päästä edes ulos ennen rokotuksia.

• naglo

voi tietenkin pennun viedä ulos ennen rokotuksia! ja eihän sielä ulkona tarvitse tuntia seistä :) liikkukaa niin tulee lämmin ja pentukin ehtii tehdä tarpeensa. jos pentua ei ala heti viemään säännöllisesti ulos ja odottaa siihen asti kun pentu on saanut rokotukset, niin on se sisäsiisteyskasvatus jo tosi huonolla tolalla! :( hyvä että oppii sisäsiistiksi koskaan... no ei nyt ihan, mutta jos pentu näyttää ulkona olevan tosi kylmissään, niin voihan sille jotain vaatetta pistää :) ja ei se pissatulehdus nyt noin helposti tule! ja kannattaa tehdä silleen, että kun se pentu sitten lopulta sinne ulos pissaa, niin sitten nopeasti sisälle lämpimään, niin pentukin oppii, että kun tekee tarpeensa nopeasti, niin pääsee takaisin sisälle :) vohan myös opettaa pennulle pissaamaan/kakkaamaan "käskystä" :) tsemppiä sulle pentusi kanssa!
        p.s. toi "ei ulos ennen rokotusta" pätee siihen, ettei pientä pentua saisi kaikkia mahdollisia koiria ja hajuja päästää haistelemaan, ettei se saa mitään tauteja. omalla pihalla toki voi olla, ja yleensä pennut nauttivatkin ulkona juoksemisesta ja peuhaamisesta :)

• jerkku

Minun mielestä ulos voit viedä aina hetkeksi. Ja kun pisu tulee niin kiität kovasti. Pentu pissii kuitenkin aika usein. Pentu ei muutenkaan niin kauaa jaksa telmiä ulkona, kun nukkuu paljonTärkeetä olis että oppis pikku hiljaa että ulos kuuluu tehdä tarpeensa. Ja sosiaalistaminen kannattaa jossain määrin aloittaa ajoissa.

• roosa

Vie niitä pissipapereita sisältä ulos niin pentu hoksaa tehdä tarpeensa niiden päälle. Ulkona voi telmiä kylmemmälläkin. Katsot, ettei pentu istuskele lumessa. Jos kyseessä on lyhytkarvainen, pue jotakin päälle.

• voit viedä pennun ulos ihan rauhassa.Muistat vain ettet seisoksi paikoillasi niin ei koiralle tule kylmä.Pennusta kyllä pian huomaakin jos sille tulee kylmä.Mutta älä kuitenkaan mitään pitkiä kävelyretkiä tee vielä vaan anna leikkiä vapaana jossakin turvallisessa paikassa,jostain luin,että isojen rotujen pennuilla ei kannattas alle 6kk ikäsenä tehdä pitkiä lenkkejä/juoksuttaa, vaan tavallaan mennä pennun omilla ehdoilla.Tosin viisaammat korjatkaa jos olen väärässä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe