Olen juuri täyttänyt 15v. Olin ollut tänä kesänä töissä ja ajattelin tienata vähän rahaa koska halusin ostaa oman koneen. Mutta kun keskustelin tästä asiasta iskän kanssa se kieltäytyi ja sanoi että minun pitää säästä ne myöhemmäksi jos tarviin jotain. Olen itse säästänyt rahaa tarpeeksi. Äiti oli minun kanssa samaa mieltä että saisin ostaa oman koneen jos maksan itse. Mitä teen?
15v rahankättö
3
81
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mistähän koneesta on kyse?
- Anonyymi
Olet itse ansainnut työlläsi rahat uuteen koneeseen,luultavasti puhutaan tietokoneesta, ja jos vanha on jo "hajoamassa",tottakai sinun täytyy saada ostaa uusi.
Jos nyt juuri ei ole uuden koneen tarvetta ,iskäsi on siinä tapauksessa oikeassa ,että säästät tulevia hankintoja varten. 15-vuotiaaa sinulla on lain mukaan oikeus päättää täysin itsenäisesti niiden rahojen käytöstä, jotka olet itse omalla työlläsi ansainnut. Muiden säästämiesi rahojen käytöstä päättävät viime kädessä edunvalvojasi, eli tässä tapauksessa vanhempasi.
En voi enkä halua sanoa sinulle, että mitä teet. Sinun täytyy itse arvioida hänen tahtonsa uhmaamisen vaikutukset. Ehkä asia on neuvoteltavissa, kun muistutat häntä oikeudestasi tienaamiesi rahojen käyttöön.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763501
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272199Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä831995Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191540- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271383Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71354Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671307Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531065