Itsepalvelukassat

Anonyymi

Älkää käyttäkö niitä itsepalvelukassoja kaupoissa. Niiden tarkoitus on vähentää henkilökuntaa. Ollaan pian kaikki työttöminä.

47

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sinun ole pakko jos noin uusavuton ettet osaa käyttää.
      Minä en ala parin tavaran takia jonottamaan.

    • Anonyymi

      Päinvastoin. Odotan innolla milloin tulevat keräilyskannerit joilla ostokset skannataan jo keräilyvaiheessa ja sitten vain maksupäätteellä maksetaan koko könttä pois itsepalveluna. Tuotteita ei tarvitse enää mättää mihinkään hihnalle. Nopeaa ja kätevää. Mm. Virossa jo aktiivikäytössä.
      Vaatii vain hyvän varkaussuojajärjestelmän.

      • Anonyymi

        Onhan tuo nykykäytäntö aika keskiaikaista touhua. Keräillä ensin suurella vaivalla kärry täyteen ostoksia ja latoa ne sitten kassahihnalle skannattavaksi ja maksua varten. Sitten keräillä ostokset takaisin kärryyn ja sama jumppa vielä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo nykykäytäntö aika keskiaikaista touhua. Keräillä ensin suurella vaivalla kärry täyteen ostoksia ja latoa ne sitten kassahihnalle skannattavaksi ja maksua varten. Sitten keräillä ostokset takaisin kärryyn ja sama jumppa vielä....

        Kuka helvetti kerää ne takasin kärryyn.?


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä että kaupan kehityksestä herää keskustelua. Vanha, pieniin kassapöytiin liittyvä järjestelmä ei enää yksin palvele asiakkaita. Tulee olla vaihtoehtoisia ostotapahtumaa nopeuttavia menetelmiä jotka lyhentävät kaupassa vietettävää aikaa. Marketturisteille jotka viettävät päivänsä siellä, voidaan toki jättää perinteisiä henkilökassoja juttukavereiksi.

      • Anonyymi

        Ai.. Että viettää päivänsä marketissa Kyllä minä yleensä käyn vain tekemässä ostokset ja häivyn kassan kautta.
        Ei nyt viitsi koko päivää loisia kaupassa niin kuin nämä eläkeläiset jotka aamusta iltaan esim:kahvilassa istuu tuntikausia ja vie paikan oikeilta asiakkailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai.. Että viettää päivänsä marketissa Kyllä minä yleensä käyn vain tekemässä ostokset ja häivyn kassan kautta.
        Ei nyt viitsi koko päivää loisia kaupassa niin kuin nämä eläkeläiset jotka aamusta iltaan esim:kahvilassa istuu tuntikausia ja vie paikan oikeilta asiakkailta.

        Missä olet mahtanut saada opetusta oikeinkirjoitukseen? Laatokan rannoillako?


      • Anonyymi

        Sitähän ei sinulta kysytä kuka täällä mitenkin raapustaa.
        Pidä huolta omista asioista ei tule ryppyjä paidankaulukseen.
        Ja yksi asia vielä hanki elämä.


      • Anonyymi

        En mie jaksa kun sie on Hieveä.. 😁


    • Anonyymi

      Minä en tee ensimmäistäkään työtä jonka voi ilmaiseksi teettää toisella. Joka saa siitä työstä elatuksensa.

    • Anonyymi

      Onhan se fiksua potkaista kassalta myyjä pois, laittaa itsepalvelukassa ja palkata kassan viereen vartija pönöttämään että kaikki maksaa ostoksensa!

      • Anonyymi

        Juurikin! Ja vielä vartijakin kahtelemassa kamerakuvaa...


      • Anonyymi

        Ja sitten näille uusavuttomille pikakurssi miten sitä itsepalvelu kassaa käytetään..
        Voipi monella mennä siihen että tilataan tavarat suoraan kotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten näille uusavuttomille pikakurssi miten sitä itsepalvelu kassaa käytetään..
        Voipi monella mennä siihen että tilataan tavarat suoraan kotia.

        Minulle ei sovi tuollainen itsepalvelukassa, mulla ei ole aikaa jäädä maksamaan bisselaatikkoa, kiire kiire kiire, juosten täytyy lähteä aina kaupasta!


      • Anonyymi

        Ei kannata tuosta jauhaa.. Et kykene laatikkoa kainaloos laittaa kun vartija nostaa niskavilloista


    • Anonyymi

      Tuo oikeassa Euroopassa käytössä oleva itsepalvelujärjestelmä toimii todella hyvin. Skannaat ostoksesi hyllyllä ottaessasi ne kärryyn, maksat itsepalvelukassalla kortilla tms. laittamalla skanneri maksupäätteeseen eikä tavaroita tarvitse siirrellä mihinkään. Jos kärryssäsi on skannaamattomia tuotteita niin hälytinportti vinkaisee eikä aukea. Näin tarvitaan vain yksi vartija maksualueelle, ei kaupan henkilökuntaa lainkaan.

      • Anonyymi

        Siksi minun pitää treenata lenkillä joulua jos portti hälyttää, ei nyt kovin nopea tartte olla juoksemaan kun vartijoita isobärsseisiä nuoria flikkoi, niiltä onnaa vaan twerkkaus muttei juoksu!


      • Anonyymi

        Eläs nyt luule liikoja itsestäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläs nyt luule liikoja itsestäsi

        Haha..et arvaamaan montako lauantaimakkarapötköö oon vienyt maksamatta ulos ja juomia olen kantanut kolme salkkua maksamatta eikä ole tarvinnut edes juosta.


      • Anonyymi

        Kyllä on ihmiset olevinaan kiireisiä. Ei oo enää sitten kun kaikki automatisoidaan.. Sitten on jonoo itsepalvelukassallakin.


    • Anonyymi

      Mie en tiijjä noesta kaapoesta oekeestaan mittään. Siskonpoeka näet käy kirkolla routoomassa ruuvat ja juomat kerravviikossa. Annan sillen satasen noutopalakkoo ja homma toemii ku junan vessa.Miusta seijoo paljon tuhannen eeron lastista.

    • Anonyymi

      Pitäisi näkyä tuotteiden hinnoissa alennuksena, jos kaikki tehdään itsepalveluna.

      • Anonyymi

        Mitenkähän ruuhka aikoina ja pyhinä kävisi jos olisi itsepalvelu kassat??
        Luulenpa että pahemman luokan ruuhka ja katsstrofi.
        Hyvä vaan jotta meitä palvelee nämä kassaneidit ja pojat. Homma toimii jouhevammin.


    • Anonyymi

      Kyllä. Automaatio lisääntyy, työvoimantarve vähenee.
      Varmaan hyllyjenkin täyttämisen saa pian automatisoitua.
      Jossain vaiheessa robottirekat kuljettaa tuotteet kauppoihin.
      Rekan pakkaamisen ja purkamisen hoitaa robotit.
      Siivousrobotit voi kiillottaa lattiat.

      Vartijat taitavat olla sellainen ryhmä, jota on vaikeampi
      automatisoida, jollei myymälöistä tehdä "no-entry" mallisia.
      Joissa tilataan vaikka kosketusnäyttöä selaamalla, ja robotit
      hoitavat tuotteiden keräämisen.

    • Anonyymi

      Tuollaiset laiskanpulskea neidit tai langanlaihat pojut vartijoina on yhtä tyhjän kanssa.

      • Anonyymi

        No minkäs näköisiä, kokoisia tai ikäisiä niiden pitäsi olla?


    • Anonyymi

      Kyllä olen samaa mieltä, jos kerran käytäisin itsepalvelukassaa kuuluu tuotteet saada halvemmalla,ja koska näin ei ole menen kassan kautta ja saan palvelun samaan hintaan!

    • Anonyymi

      Lisäksi kun on itsepalvelu niin saa valita maksaako tuotteen vai ei ja vahinkoja kun sattuu eli kiireessä joku tuota voi lipsahtaa ohi viivakoodin lukijasta.

      • Anonyymi

        Höhöhöö eikä sitten hälyttimet ala huutamaan kun lipsahtaa ohi oletko vähän tyhmä??
        Kyllä siinä on myyjä vieressä vahtimassa jotta maksat ostoksesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höhöhöö eikä sitten hälyttimet ala huutamaan kun lipsahtaa ohi oletko vähän tyhmä??
        Kyllä siinä on myyjä vieressä vahtimassa jotta maksat ostoksesi

        Banaanit kun voi jättää punnitsematta niin eipä huuda hälytykset, oletko vähän tyhmä! Ikeassakin itsepalvelukassoja eikä sielläkään aina myyjä vieressä seuraa.


    • Anonyymi

      Se on väistämätön kehityssuunta että ihmistyövoiman tarve vähenee robotiikan ja tekoälyn ottaessa harppauksia eteenpäin, työttömien määrä kasvaa kasvamistaan ja jossain vaiheessa koko yhteiskunnan on sopeuduttava siihen ettei töitä tarvitsee enää tehdä hankkiakseen elantonsa.

    • Anonyymi

      Höhöö minä en oo tehny töitä 10 vuoteen ja ihan hyvin oon pärjännyt.

    • Anonyymi

      No laitappa hieman dokumenttia miten hyvin olet pärjännyt. Tiliote, kuvia tms.

      • Anonyymi

        Tuloihin nähden oikein hyvin olen pärjännyt, velkaa ei ole euron euroa, omistan toimivan ja viikko sitten katsastettu auton, vuokran pystyn maksamaan ja raha riittää ruokaan ja vaatimattomiin harrastuksiin kuten lenkkeilyyn.


      • Anonyymi

        Jess, ihan kadehdittava olotila, varakkailla menee pää sekaisin kun pitää koko ajan miettiä mitä rahallansa tekisi seuraavaksi (ehkä joillan heistä menee pää sekaisin aineistakin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuloihin nähden oikein hyvin olen pärjännyt, velkaa ei ole euron euroa, omistan toimivan ja viikko sitten katsastettu auton, vuokran pystyn maksamaan ja raha riittää ruokaan ja vaatimattomiin harrastuksiin kuten lenkkeilyyn.

        Voihan sitä satuilla täällä mitä vain jos ei ole esittää dokumentteja. Linkitä faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä satuilla täällä mitä vain jos ei ole esittää dokumentteja. Linkitä faktaa.

        Luuletko pöljä että tänne laitan faktaa omista tilitiedoista yms.


    • Anonyymi

      Kaupassa käynnin voi minimoida toimimalla kuten minä. Käyn aamiaisella ABC:llä, lounaalla ABC:llä, päiväkahvilla ABC:llä, päivällisellä ABC:llä ja vielä iltapalalla ABC:llä. Mainittujen lisäksi käytän tietenkin ABC:n toilettipalveluja hyväkseni. Joskus oikein väsyneenä torkahdan iltapalan jälkeen peräseinän sohvalla.
      Vaatteeni teetän tutulla räätälillä joten sekään ei vaadi kassajonoissa maleksimista.

      • Anonyymi

        Niinhän ne köyhät tekee syö absin sekundaa jota ei edes koiralle syötä.. 😁
        Hirveetä kuraa kahvikin ja kärpäset pörrää leivosten seassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne köyhät tekee syö absin sekundaa jota ei edes koiralle syötä.. 😁
        Hirveetä kuraa kahvikin ja kärpäset pörrää leivosten seassa.

        Niin..ja vielä köyhemmillä ei ole edes varaa käydä apsilla syömässä!


    • Anonyymi

      Kärpäset kuuluvat kesään. Unohdin tuossa kertoa että mielelläni käytän hyväkseni myös ABC:n tavattoman mukavaa henkilökuntaa mikäli sattuu tärppäämään.

      • Anonyymi

        Heh heh 😂 Kyllä se on niin jotta se henkilökunta vedättää sinua sen kuin kerkee.


    • Anonyymi

      Eivät ne pysty kun koskaan en maksa mitään ostoksiani. Se on helppoa kuin henänteko.

      • Anonyymi

        Niin eihän se maksa kun leipäjonosta haet


      • Anonyymi

        Minä en oo koskaan ollut henänteossa mutta oonkin vammanen.


    • Anonyymi

      Kuinka heinää tehdään? Onko rairuohon istuttaminen heinäntekoa?

      • Anonyymi

        Vihreänä et näköjää ymmärrä termistöä. Taidat tuntea vain ruohonvalmistuksen?


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe