Älkää käyttäkö niitä itsepalvelukassoja kaupoissa. Niiden tarkoitus on vähentää henkilökuntaa. Ollaan pian kaikki työttöminä.
Itsepalvelukassat
Anonyymi
47293
1Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
- Hyttikallion koulu homeessaHyttikallion koulu on homeessa ja opettajat on painostettu olemaan hiljaa asiasta, myöskään mitään korjauksia ei ole tehty, vakavia tapaturmia tapahtunut kun turvavälineet ovat lähteneet irti yms. Ilmeisesti halutaan kä…
Vastaukset 47
Vanhimmat
Ei sinun ole pakko jos noin uusavuton ettet osaa käyttää.
Minä en ala parin tavaran takia jonottamaan.
Päinvastoin. Odotan innolla milloin tulevat keräilyskannerit joilla ostokset skannataan jo keräilyvaiheessa ja sitten vain maksupäätteellä maksetaan koko könttä pois itsepalveluna. Tuotteita ei tarvitse enää mättää mihinkään hihnalle. Nopeaa ja kätevää. Mm. Virossa jo aktiivikäytössä.
Vaatii vain hyvän varkaussuojajärjestelmän.
Onhan tuo nykykäytäntö aika keskiaikaista touhua. Keräillä ensin suurella vaivalla kärry täyteen ostoksia ja latoa ne sitten kassahihnalle skannattavaksi ja maksua varten. Sitten keräillä ostokset takaisin kärryyn ja sama jumppa vielä....
Kuka helvetti kerää ne takasin kärryyn.?
Erittäin hyvä että kaupan kehityksestä herää keskustelua. Vanha, pieniin kassapöytiin liittyvä järjestelmä ei enää yksin palvele asiakkaita. Tulee olla vaihtoehtoisia ostotapahtumaa nopeuttavia menetelmiä jotka lyhentävät kaupassa vietettävää aikaa. Marketturisteille jotka viettävät päivänsä siellä, voidaan toki jättää perinteisiä henkilökassoja juttukavereiksi.
Ai.. Että viettää päivänsä marketissa Kyllä minä yleensä käyn vain tekemässä ostokset ja häivyn kassan kautta.
Ei nyt viitsi koko päivää loisia kaupassa niin kuin nämä eläkeläiset jotka aamusta iltaan esim:kahvilassa istuu tuntikausia ja vie paikan oikeilta asiakkailta.
Missä olet mahtanut saada opetusta oikeinkirjoitukseen? Laatokan rannoillako?
Sitähän ei sinulta kysytä kuka täällä mitenkin raapustaa.
Pidä huolta omista asioista ei tule ryppyjä paidankaulukseen.
Ja yksi asia vielä hanki elämä.
En mie jaksa kun sie on Hieveä.. 😁
Minä en tee ensimmäistäkään työtä jonka voi ilmaiseksi teettää toisella. Joka saa siitä työstä elatuksensa.
Onhan se fiksua potkaista kassalta myyjä pois, laittaa itsepalvelukassa ja palkata kassan viereen vartija pönöttämään että kaikki maksaa ostoksensa!
Juurikin! Ja vielä vartijakin kahtelemassa kamerakuvaa...
Ja sitten näille uusavuttomille pikakurssi miten sitä itsepalvelu kassaa käytetään..
Voipi monella mennä siihen että tilataan tavarat suoraan kotia.
Minulle ei sovi tuollainen itsepalvelukassa, mulla ei ole aikaa jäädä maksamaan bisselaatikkoa, kiire kiire kiire, juosten täytyy lähteä aina kaupasta!
Ei kannata tuosta jauhaa.. Et kykene laatikkoa kainaloos laittaa kun vartija nostaa niskavilloista
Tuo oikeassa Euroopassa käytössä oleva itsepalvelujärjestelmä toimii todella hyvin. Skannaat ostoksesi hyllyllä ottaessasi ne kärryyn, maksat itsepalvelukassalla kortilla tms. laittamalla skanneri maksupäätteeseen eikä tavaroita tarvitse siirrellä mihinkään. Jos kärryssäsi on skannaamattomia tuotteita niin hälytinportti vinkaisee eikä aukea. Näin tarvitaan vain yksi vartija maksualueelle, ei kaupan henkilökuntaa lainkaan.
Siksi minun pitää treenata lenkillä joulua jos portti hälyttää, ei nyt kovin nopea tartte olla juoksemaan kun vartijoita isobärsseisiä nuoria flikkoi, niiltä onnaa vaan twerkkaus muttei juoksu!
Eläs nyt luule liikoja itsestäsi
Haha..et arvaamaan montako lauantaimakkarapötköö oon vienyt maksamatta ulos ja juomia olen kantanut kolme salkkua maksamatta eikä ole tarvinnut edes juosta.
Kyllä on ihmiset olevinaan kiireisiä. Ei oo enää sitten kun kaikki automatisoidaan.. Sitten on jonoo itsepalvelukassallakin.
Mie en tiijjä noesta kaapoesta oekeestaan mittään. Siskonpoeka näet käy kirkolla routoomassa ruuvat ja juomat kerravviikossa. Annan sillen satasen noutopalakkoo ja homma toemii ku junan vessa.Miusta seijoo paljon tuhannen eeron lastista.
Pitäisi näkyä tuotteiden hinnoissa alennuksena, jos kaikki tehdään itsepalveluna.
Mitenkähän ruuhka aikoina ja pyhinä kävisi jos olisi itsepalvelu kassat??
Luulenpa että pahemman luokan ruuhka ja katsstrofi.
Hyvä vaan jotta meitä palvelee nämä kassaneidit ja pojat. Homma toimii jouhevammin.
Kyllä. Automaatio lisääntyy, työvoimantarve vähenee.
Varmaan hyllyjenkin täyttämisen saa pian automatisoitua.
Jossain vaiheessa robottirekat kuljettaa tuotteet kauppoihin.
Rekan pakkaamisen ja purkamisen hoitaa robotit.
Siivousrobotit voi kiillottaa lattiat.
Vartijat taitavat olla sellainen ryhmä, jota on vaikeampi
automatisoida, jollei myymälöistä tehdä "no-entry" mallisia.
Joissa tilataan vaikka kosketusnäyttöä selaamalla, ja robotit
hoitavat tuotteiden keräämisen.
Tuollaiset laiskanpulskea neidit tai langanlaihat pojut vartijoina on yhtä tyhjän kanssa.
No minkäs näköisiä, kokoisia tai ikäisiä niiden pitäsi olla?
Kyllä olen samaa mieltä, jos kerran käytäisin itsepalvelukassaa kuuluu tuotteet saada halvemmalla,ja koska näin ei ole menen kassan kautta ja saan palvelun samaan hintaan!
Lisäksi kun on itsepalvelu niin saa valita maksaako tuotteen vai ei ja vahinkoja kun sattuu eli kiireessä joku tuota voi lipsahtaa ohi viivakoodin lukijasta.
Höhöhöö eikä sitten hälyttimet ala huutamaan kun lipsahtaa ohi oletko vähän tyhmä??
Kyllä siinä on myyjä vieressä vahtimassa jotta maksat ostoksesi
Banaanit kun voi jättää punnitsematta niin eipä huuda hälytykset, oletko vähän tyhmä! Ikeassakin itsepalvelukassoja eikä sielläkään aina myyjä vieressä seuraa.
Se on väistämätön kehityssuunta että ihmistyövoiman tarve vähenee robotiikan ja tekoälyn ottaessa harppauksia eteenpäin, työttömien määrä kasvaa kasvamistaan ja jossain vaiheessa koko yhteiskunnan on sopeuduttava siihen ettei töitä tarvitsee enää tehdä hankkiakseen elantonsa.
Höhöö minä en oo tehny töitä 10 vuoteen ja ihan hyvin oon pärjännyt.
No laitappa hieman dokumenttia miten hyvin olet pärjännyt. Tiliote, kuvia tms.
Tuloihin nähden oikein hyvin olen pärjännyt, velkaa ei ole euron euroa, omistan toimivan ja viikko sitten katsastettu auton, vuokran pystyn maksamaan ja raha riittää ruokaan ja vaatimattomiin harrastuksiin kuten lenkkeilyyn.
Jess, ihan kadehdittava olotila, varakkailla menee pää sekaisin kun pitää koko ajan miettiä mitä rahallansa tekisi seuraavaksi (ehkä joillan heistä menee pää sekaisin aineistakin)
Voihan sitä satuilla täällä mitä vain jos ei ole esittää dokumentteja. Linkitä faktaa.
Luuletko pöljä että tänne laitan faktaa omista tilitiedoista yms.
Kaupassa käynnin voi minimoida toimimalla kuten minä. Käyn aamiaisella ABC:llä, lounaalla ABC:llä, päiväkahvilla ABC:llä, päivällisellä ABC:llä ja vielä iltapalalla ABC:llä. Mainittujen lisäksi käytän tietenkin ABC:n toilettipalveluja hyväkseni. Joskus oikein väsyneenä torkahdan iltapalan jälkeen peräseinän sohvalla.
Vaatteeni teetän tutulla räätälillä joten sekään ei vaadi kassajonoissa maleksimista.
Niinhän ne köyhät tekee syö absin sekundaa jota ei edes koiralle syötä.. 😁
Hirveetä kuraa kahvikin ja kärpäset pörrää leivosten seassa.
Niin..ja vielä köyhemmillä ei ole edes varaa käydä apsilla syömässä!
Kärpäset kuuluvat kesään. Unohdin tuossa kertoa että mielelläni käytän hyväkseni myös ABC:n tavattoman mukavaa henkilökuntaa mikäli sattuu tärppäämään.
Heh heh 😂 Kyllä se on niin jotta se henkilökunta vedättää sinua sen kuin kerkee.
Eivät ne pysty kun koskaan en maksa mitään ostoksiani. Se on helppoa kuin henänteko.
Niin eihän se maksa kun leipäjonosta haet
Minä en oo koskaan ollut henänteossa mutta oonkin vammanen.
Kuinka heinää tehdään? Onko rairuohon istuttaminen heinäntekoa?
Vihreänä et näköjää ymmärrä termistöä. Taidat tuntea vain ruohonvalmistuksen?