Pikkuisen olen lukenut tätä viiskymppisten palstaa silloin tällöin. Mulla oisi yksi ehdotus. Kun tätä palstaa selvästi vaivaa levoton liikehdintä ja jumalaton hosuminen, niin voisiko väki vähän rauhoittua ja keskittyä olemassaoleviin juttuihin eikä tehtailla koko ajan kymmeniä uusia aloituksia.
Nimittäin moni tosi hyvä aihe jää täällä vuoropuhelutta, kun palsta näyttää kärsivän hengitysvaikeuksista ja tukehtuvan uusiin aiheisiin.
Kun meillä kaikilla on nähtävästi vikkelät sormet ja kalkkeutumattomat suonet, niin eikö voisi jutella vähän syvällisemmin ja pitemmin yhdestä aiheesta eikä siis koko ajan suoltaa uusia melko kapeitakin aloituksi, jolloin hyvät kestoaiheet siirtyvät liian nopeasti kakkossivulle?
En tahdo mestaroida, mutta tämä levoton liike karkottaa lukijat pois ja tätä palstaa naureskellaan hieman muualla, sanotte mitä sanotte.
Hei kuulkaa kaikki
199
6700
Vastaukset
- Haistelija
Tuntuu siltä,tutun näköinen kappalejako...
- vita_nova
Ellumariko se siellä vikisee? ;D
Elä huoli ystävä hyvä, hajuongelmat on niitä pienimpiä maailmassa... Mut jos se sun riesas on, niin pahanhajuiseen nokkaan auttaa klorofyllitipat sieraimeen. ;)))) - ellumari
vita_nova kirjoitti:
Ellumariko se siellä vikisee? ;D
Elä huoli ystävä hyvä, hajuongelmat on niitä pienimpiä maailmassa... Mut jos se sun riesas on, niin pahanhajuiseen nokkaan auttaa klorofyllitipat sieraimeen. ;))))on ellumari, ei 'haistelija.'
Toiseksi minä en vikise.
Aivan pieni ässä "vika" on.
Samanlainen kuin Marion Rungilla.
Mukavaa illan jatkoa ja hyvää yötä!
- luolanainen***
Katoppa tuota keskustelua:)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=558&posting=22000000007153275- Juniperus
En oikein tajunnut, mihin seikkaan keskustelussa viittasit. Johonkuhun keskustelijaanko? Oliko ketju mielestäsi hyvä vai huono?
Aloitus oli provosoiva, ja samassa sävyssä keskustelu myös eteni. Silti avauksessa oli osa totuutta, ja siitä olisi voinut kehkeytyä ihan hyväkin keskustelu, jos avauksen tyyli olisi ollut toinen. - luolanainen***
Juniperus kirjoitti:
En oikein tajunnut, mihin seikkaan keskustelussa viittasit. Johonkuhun keskustelijaanko? Oliko ketju mielestäsi hyvä vai huono?
Aloitus oli provosoiva, ja samassa sävyssä keskustelu myös eteni. Silti avauksessa oli osa totuutta, ja siitä olisi voinut kehkeytyä ihan hyväkin keskustelu, jos avauksen tyyli olisi ollut toinen.jos osaat lukea
- Tytteli,53
Juniperus kirjoitti:
Aloitus oli provosoiva, ja samassa sävyssä keskustelu myös eteni. Silti avauksessa oli osa totuutta, ja siitä olisi voinut kehkeytyä ihan hyväkin keskustelu, jos avauksen tyyli olisi ollut toinen.Se ketju johon viimeksi on vastattu nousee aina pintaan!
- Juniperus
luolanainen*** kirjoitti:
jos osaat lukea
Olen pääkohdista samaa mieltä kanssasi: ihmisessä on ihmisapinaa paljon enemmän, kuin halutaan myöntää.
- vita_nova
Juniperus kirjoitti:
Aloitus oli provosoiva, ja samassa sävyssä keskustelu myös eteni. Silti avauksessa oli osa totuutta, ja siitä olisi voinut kehkeytyä ihan hyväkin keskustelu, jos avauksen tyyli olisi ollut toinen.Avaus voi hyvin olla hieman provosoiva, jotta saadaan aikaan hyvät jutut. En usko, että jokin pieni tyylipiirre estää keskustelua syntymästä, jos aihe koetaan tärkeäksi.
Minusta täällä on hyvää se, että keskustelu on vilkasta. Vilkkaus kääntyy kuitenkin itseään vastaan, kun ei malteta pysähtyä mihinkään juttuun kunnolla, vaan sännätään eteenpäin tekemään uusia aloituksia. Ei meillä viisikymppisillä enää saa olla niin kiire, ettei ennätetä hieman syventää juttujamme. :)) - vita_nova
Tytteli,53 kirjoitti:
Se ketju johon viimeksi on vastattu nousee aina pintaan!
Manitsemasi systeemi on hyvä, mutta vertailu on turhaa, koska täällä ei sitä ole. Tehkäämme siis parhaamme palstan resurssien mukaan.
- Tytteli,53
vita_nova kirjoitti:
Manitsemasi systeemi on hyvä, mutta vertailu on turhaa, koska täällä ei sitä ole. Tehkäämme siis parhaamme palstan resurssien mukaan.
Parannusehdotuksia saa tehdä!
- vita_nova
Tytteli,53 kirjoitti:
Parannusehdotuksia saa tehdä!
jos jossia ei olisi, lehmätkin lentäisivät. :))))
Miksi ei arvostelun sijaan koetetayhdessä kehittää palstan keskustelukulttuuria parempaan suuntaan? - Juniperus
Tytteli,53 kirjoitti:
Se ketju johon viimeksi on vastattu nousee aina pintaan!
Ajattelepa mitä voisi tapahtua, jos joku besserwisseri alkaisi kohottaa itsetuntoaan metsästämällä tipluja. Hän vastaisi joka viestiin, haastaisi, rähisisi, ja provosoisi tarvittaessa useaa nikkiä käyttäen.
Eihän sellaista palstaa viitsisi kohta lukea kukaan. - vita_nova
Juniperus kirjoitti:
Ajattelepa mitä voisi tapahtua, jos joku besserwisseri alkaisi kohottaa itsetuntoaan metsästämällä tipluja. Hän vastaisi joka viestiin, haastaisi, rähisisi, ja provosoisi tarvittaessa useaa nikkiä käyttäen.
Eihän sellaista palstaa viitsisi kohta lukea kukaan.Taidat vitsailla? Eikös täällä jokaisella olekaan useta nikkejä? Mullakin on ainaki kahdeksan. Ollut jo pitkään:DDDD Yhdellä rähisen, yhdellä krinaan, yhdellä hyrisen ja yhdellä hymisen, yhdellä besserwisseroin, yhdellä culturoin ja yhdellä muuten vaan ratsastan auringonlaskuun..
- Juniperus
vita_nova kirjoitti:
Avaus voi hyvin olla hieman provosoiva, jotta saadaan aikaan hyvät jutut. En usko, että jokin pieni tyylipiirre estää keskustelua syntymästä, jos aihe koetaan tärkeäksi.
Minusta täällä on hyvää se, että keskustelu on vilkasta. Vilkkaus kääntyy kuitenkin itseään vastaan, kun ei malteta pysähtyä mihinkään juttuun kunnolla, vaan sännätään eteenpäin tekemään uusia aloituksia. Ei meillä viisikymppisillä enää saa olla niin kiire, ettei ennätetä hieman syventää juttujamme. :))Aioin vastata aloitukseen, mutta tämä luolanainen vietteli minut matkalla.
Olen täsmälleen samaa mieltä avauksestasi: syventämistä minäkin näiltä keskusteluilta kaipaisin. En tarkoita tosikkomaisuutta, sillä ajatuksensa voi ilmaista myös hauskasti, jos on huumorin armolahjan saanut.
Kaikkia eivät asiakeskustelut kiinnosta, eikä mikään aihe voi kiinnostaa kaikkia, mutta kun edes joskus kaiveltaisiin jokin juttu pohjia myöten. Suvaitsevaisuutta se vain vaatii meiltä kaikilta.
Provosoiva avaus ei välttämättä pilaa keskustelua, mutta usein se antaa sille suunnan ja tyylilajin, ja keskustelussa, johon luolanainen viittasi, kävi juuri näin. Aihehan sinänsä olisi mitä mainioin myös tällä palstalla käsiteltäväksi, mutta kun en tiedä, kuinka moni meistä siellä nelikymppisten seassa on jo pajatsonsa tyhjentänyt. - Juniperus
vita_nova kirjoitti:
Taidat vitsailla? Eikös täällä jokaisella olekaan useta nikkejä? Mullakin on ainaki kahdeksan. Ollut jo pitkään:DDDD Yhdellä rähisen, yhdellä krinaan, yhdellä hyrisen ja yhdellä hymisen, yhdellä besserwisseroin, yhdellä culturoin ja yhdellä muuten vaan ratsastan auringonlaskuun..
Vitsiltäkö vaikutti? Minähän vain loin kauhuskenaarion arvaamatta, että se oli näin lähellä toteutumistaan.
Avauksestra olen silti samaa mieltä. - ihmisapina
vita_nova kirjoitti:
Taidat vitsailla? Eikös täällä jokaisella olekaan useta nikkejä? Mullakin on ainaki kahdeksan. Ollut jo pitkään:DDDD Yhdellä rähisen, yhdellä krinaan, yhdellä hyrisen ja yhdellä hymisen, yhdellä besserwisseroin, yhdellä culturoin ja yhdellä muuten vaan ratsastan auringonlaskuun..
juu...terapeuttista saattais ollakin tuo rähinänikki, kultturellinikki, coolnikki, heinähattunikki....varastan idean kiitos!
- Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
jos jossia ei olisi, lehmätkin lentäisivät. :))))
Miksi ei arvostelun sijaan koetetayhdessä kehittää palstan keskustelukulttuuria parempaan suuntaan?Eilen kirjautuneeksi olet aika tietäväinen tämän palstan asioista,kyllä oikea tekniikkakin auttaa viihtyisyyteen ja joustavuuteen keskustelupalstoilla,parannukset ovat aina hyvästä,mielestäni tuo systeemi joka on esim Jippiillä on hyvä,aiheet jotka eivät ketään kiinnosta putoavat automaattisesti!
- Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
Eihän sellaista palstaa viitsisi kohta lukea kukaan.Eiväthän he täältäkään ole kadonneet!
- narisija
Ihmettelijä kirjoitti:
Eilen kirjautuneeksi olet aika tietäväinen tämän palstan asioista,kyllä oikea tekniikkakin auttaa viihtyisyyteen ja joustavuuteen keskustelupalstoilla,parannukset ovat aina hyvästä,mielestäni tuo systeemi joka on esim Jippiillä on hyvä,aiheet jotka eivät ketään kiinnosta putoavat automaattisesti!
Ei pitäisi olla suuri ohjelmointikyky, että täälläkin tulisi sama systeemi.
Kehitysideoihin olen monesti pistänyt viestiä eikä ole noteerattu mitenkään. - Juniperus
Ihmettelijä kirjoitti:
Eiväthän he täältäkään ole kadonneet!
Nyt uusilla aloituksilla työnnetään vanhat pois, sinun kannattamassasi systeemissä aktiivisin kirjoittaja päättäisi, mitkä aiheet ovat pinnalla. Voisi johtaa entistä maanisempaan kirjoitteluun.
Ei minulla periaatteessa mitään uudistusta vastaan ole, määrä ohittaa molemmissa tapauksissa laadun. - Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
Nyt uusilla aloituksilla työnnetään vanhat pois, sinun kannattamassasi systeemissä aktiivisin kirjoittaja päättäisi, mitkä aiheet ovat pinnalla. Voisi johtaa entistä maanisempaan kirjoitteluun.
Ei minulla periaatteessa mitään uudistusta vastaan ole, määrä ohittaa molemmissa tapauksissa laadun.Juuri tuossa Jippiin systeemissä sinäkin voit nostaa udelleen esiin jonkun sinua kiinnostavan aiheen vaikka viime kuukaudelta!
- Juniperus
Ihmettelijä kirjoitti:
Juuri tuossa Jippiin systeemissä sinäkin voit nostaa udelleen esiin jonkun sinua kiinnostavan aiheen vaikka viime kuukaudelta!
Olen osallistunut keskusteluun aktiivisemmin vasta tässä uudet contra vanhat -keskustelussa, eikä minulla ole ollut tarvetta pitää yllä kuolevia keskusteluita. Jollakulla muulla sen sijaan voi olla, ja hänen hengentuotteistaan saamme sitten nauttia entistä enemmän. Mutta kuten sanoin, molempi huonompi.
- Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
Olen osallistunut keskusteluun aktiivisemmin vasta tässä uudet contra vanhat -keskustelussa, eikä minulla ole ollut tarvetta pitää yllä kuolevia keskusteluita. Jollakulla muulla sen sijaan voi olla, ja hänen hengentuotteistaan saamme sitten nauttia entistä enemmän. Mutta kuten sanoin, molempi huonompi.
Sheriffin ja ylläpidon valtahan sitten on kokonaan poistaa sopimattomat aiheet jos niistä ilmoitetaan!
- Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
Tuossa Jippiin ym palstojen systeemissä on sekin hyvä puoli että jos joku provo- tai sopimaton viesti välistä poistetaan ei koko loppuketju katoa samalla!
- Juniperus
Ihmettelijä kirjoitti:
Sheriffin ja ylläpidon valtahan sitten on kokonaan poistaa sopimattomat aiheet jos niistä ilmoitetaan!
En puhu sopimattomista vaan väsyttävistä. Minua ei kiehdo keskustelu yhden ihmisen kanssa, vaikka hänellä olisi kuinka monta sivupersoonaa.
Mutta jos muita kiinnostaa, jätän kentän mielihyvin teille ja heille. - Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
En puhu sopimattomista vaan väsyttävistä. Minua ei kiehdo keskustelu yhden ihmisen kanssa, vaikka hänellä olisi kuinka monta sivupersoonaa.
Mutta jos muita kiinnostaa, jätän kentän mielihyvin teille ja heille.En esimerkiksi itse edes lue määrättyjen aloittamia aiheita koska suunnilleen jo tiedän mistä siellä keskustellaan eli ei minua kiinnostavasta!
- Juniperus
Ihmettelijä kirjoitti:
En esimerkiksi itse edes lue määrättyjen aloittamia aiheita koska suunnilleen jo tiedän mistä siellä keskustellaan eli ei minua kiinnostavasta!
Juuri tästä on kysymys. Jos tämä valintamahdollisuus mitätöidään sillä, että joka päivä rekataan uusi nikki, tullaan tilanteeseen, jossa vastataan vain muutamalle nikille, jonka kirjoittaja tuntee.
Tähän ollaan hyvää vauhtia menossa. - Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
Juuri tästä on kysymys. Jos tämä valintamahdollisuus mitätöidään sillä, että joka päivä rekataan uusi nikki, tullaan tilanteeseen, jossa vastataan vain muutamalle nikille, jonka kirjoittaja tuntee.
Tähän ollaan hyvää vauhtia menossa.Toivottavaahan olisi että aloituksesta kävisi selville ketjun aihe,kai se lähinnä enemmän kiinnostvaa kuin kuka se on aloittanut ja tietenkin ehkä että sen ketjun puitteissa jotakuinkin pysyttäisiin asiassa?
- vita_nova
narisija kirjoitti:
Ei pitäisi olla suuri ohjelmointikyky, että täälläkin tulisi sama systeemi.
Kehitysideoihin olen monesti pistänyt viestiä eikä ole noteerattu mitenkään.että muutosten tekeminen on suurempi asia kuin miltä se näyttää. Ei tuo systeemin muutos varmaan yhtä nappia painamalla käy, vaan vaatisi samalla laajemmankin remontin, jolloin palstat pitäisi ehkä sulkea joksikin aikaa. Voi olla, että mainittu sinänsä hyvä systeemi toteutetaan vasta seuraavan isomman rempan yhteydessä.
Viime keväänähän nähtiin, miten kaikki sekosi ja porukat hiiltyivät, kun chattisysteemi pantiin uusiksi. Vieläkin joidenkuiden koneella ei pääse chatteihin tms. - Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
että muutosten tekeminen on suurempi asia kuin miltä se näyttää. Ei tuo systeemin muutos varmaan yhtä nappia painamalla käy, vaan vaatisi samalla laajemmankin remontin, jolloin palstat pitäisi ehkä sulkea joksikin aikaa. Voi olla, että mainittu sinänsä hyvä systeemi toteutetaan vasta seuraavan isomman rempan yhteydessä.
Viime keväänähän nähtiin, miten kaikki sekosi ja porukat hiiltyivät, kun chattisysteemi pantiin uusiksi. Vieläkin joidenkuiden koneella ei pääse chatteihin tms.Palstat turhan usein jumissa!
Että joidenkin koneilta ei pääse chattiin ei taas ehkä ole ylläpidon vika vaan käyttäjän vanhanaikaisen tietokoneen tai pitäisi uusia omat asetukset? - vita_nova
Ihmettelijä kirjoitti:
Eiväthän he täältäkään ole kadonneet!
pelleilin. Olen vaan tällä yhdellä nikillä, koska minusta yksi perusvaiva täällä on nikkien miljoonakirjo. Viesteistä ei saa tolkku, ei saa kiinni punaisen langan päästä, kun aina pompahtaa silmille uusi nikki ja pitää orientoitua, että mikäs tämä nyt on ja mikä tyyli ja mikä asia. Sillisalaattimaista touhua. Miksi jokainn ei voisi kirjoittaa vain yhdellä rekatulla nikillään, niin juttuun tulisi tolkku.
- vita_nova
Ihmettelijä kirjoitti:
Palstat turhan usein jumissa!
Että joidenkin koneilta ei pääse chattiin ei taas ehkä ole ylläpidon vika vaan käyttäjän vanhanaikaisen tietokoneen tai pitäisi uusia omat asetukset?Minähän olen jo aikaa sitten toisaalla paasannut sitä, että keskustelupalstat jumivat, kun muut valittivat vain chattien jumeista, joista taas itse en välitä rahtuakaan, koska en chattaa muualla kuin sokoissa satunnaisesti, jos mukava juttelija löytyy. Eikö ole lisäksi niin, että keskustelupalstat ovat suomi24:n lippulaiva, ei chatti?
Olen kyllä eri mieltä käyttäjien vanhanaikaisista koneista. Niillä pääsee kyllä mihin tahansa muuhun chattiin mutta ei suomi24:n. Kai nyt palveluntarjoajan tulee sopeutua asiakaskunnan tarpeisiin eikä päinvastoin? Itselläni oli keväällä vaikeuksia siksi, että minulla oli liian uusi kone ja uudenlainen palomuurisysteemi. Vanhalla pöytämasiinallani pääsin hyvin chattiin. - Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Minähän olen jo aikaa sitten toisaalla paasannut sitä, että keskustelupalstat jumivat, kun muut valittivat vain chattien jumeista, joista taas itse en välitä rahtuakaan, koska en chattaa muualla kuin sokoissa satunnaisesti, jos mukava juttelija löytyy. Eikö ole lisäksi niin, että keskustelupalstat ovat suomi24:n lippulaiva, ei chatti?
Olen kyllä eri mieltä käyttäjien vanhanaikaisista koneista. Niillä pääsee kyllä mihin tahansa muuhun chattiin mutta ei suomi24:n. Kai nyt palveluntarjoajan tulee sopeutua asiakaskunnan tarpeisiin eikä päinvastoin? Itselläni oli keväällä vaikeuksia siksi, että minulla oli liian uusi kone ja uudenlainen palomuurisysteemi. Vanhalla pöytämasiinallani pääsin hyvin chattiin.Samaa mieltä,en ole käynyt esimerkiksi täällä chatissa kertaakaan,tämä keskustelufoorumilla kirjoittelu on siitä kätevää että voi välillä tehdä muutakin ja taas tulla katsomaan missä mennään,chateissa pitää keskittyä koko ajan!
- Juniperus
vita_nova kirjoitti:
pelleilin. Olen vaan tällä yhdellä nikillä, koska minusta yksi perusvaiva täällä on nikkien miljoonakirjo. Viesteistä ei saa tolkku, ei saa kiinni punaisen langan päästä, kun aina pompahtaa silmille uusi nikki ja pitää orientoitua, että mikäs tämä nyt on ja mikä tyyli ja mikä asia. Sillisalaattimaista touhua. Miksi jokainn ei voisi kirjoittaa vain yhdellä rekatulla nikillään, niin juttuun tulisi tolkku.
Kiitti, mulle riitti.
- Anna Emilia
vita_nova kirjoitti:
Minähän olen jo aikaa sitten toisaalla paasannut sitä, että keskustelupalstat jumivat, kun muut valittivat vain chattien jumeista, joista taas itse en välitä rahtuakaan, koska en chattaa muualla kuin sokoissa satunnaisesti, jos mukava juttelija löytyy. Eikö ole lisäksi niin, että keskustelupalstat ovat suomi24:n lippulaiva, ei chatti?
Olen kyllä eri mieltä käyttäjien vanhanaikaisista koneista. Niillä pääsee kyllä mihin tahansa muuhun chattiin mutta ei suomi24:n. Kai nyt palveluntarjoajan tulee sopeutua asiakaskunnan tarpeisiin eikä päinvastoin? Itselläni oli keväällä vaikeuksia siksi, että minulla oli liian uusi kone ja uudenlainen palomuurisysteemi. Vanhalla pöytämasiinallani pääsin hyvin chattiin.ostin keväällä uuden koneen ja siinä oli tiukka palomuuri, joten en päässyt millekään Suomi24 -sivuille.
- yopollo
vita_nova kirjoitti:
sanottiin että vaikka valheeksi vannotkin kyllä sua uskotaan.
Eli nuo monet koneet, samannäköiset hanskahäiriöt tekstissä jne, vanha tuttu. - Tytteli,53
yopollo kirjoitti:
sanottiin että vaikka valheeksi vannotkin kyllä sua uskotaan.
Eli nuo monet koneet, samannäköiset hanskahäiriöt tekstissä jne, vanha tuttu.Jutellaan aiheista sensijaan!
- yopollo
Tytteli,53 kirjoitti:
Jutellaan aiheista sensijaan!
heti, vastahan minä aloitin.
- jotain älykkäämpää kaipaan
minäkin olen joskus käynyt sivuilla mutten jaksa selata tyhjänpäiväisyyksiä..
saisko vaikka jonkun etuliitteen kun on asiaakin eikä turhan höpötystä
HUUMORIA YMMÄRRÄN, MUTTEN TÄÄLLÄ TÄSSÄ MUODOSSA... RASITTAA AVATA SIVUJA IHAN TYHJÄÄN.
todelliset asiat jää näin lukematta ja se harmittaa - ei mull nikkiä oo ;-)
Olen kanssasi samaa mieltä; tulee noita 2-5 jutun ketjuja aikas tiheesti ja moni huumori- ja asiaviesti menee toka sivulle.
Pois tollaset, vaikkapa ukolta "akka" hukassa, joku Marjaana kadoksissa yms. sellaisiin ketjuihin ei vastaa kuin ne kaks.
Minä tykkään seka asiasta ja huumorista, kulloisestakin mielialasta johtuen, mutta nuo "lehteä ostamassa hävinneet" ovat typeriä, onhan noita kaupunkilegendoja maa täynnä.
PS. Mieki voisin aloittaa sen kuluneen noin 30 vuotta sitten alkaneen jutun, kuis tummapukuinen nainen liftas autoon ja olikin yhtäkkiä kadonnut. Tämä vaan esimerkkinä siitä, miten siskoni kertoa juttua miulle pari vuotta sen jälkeen kun olin eka kerran sen kuullut, totena ja suuttui kun kerroin, jot älä sie mee halpaan - taas!!! - RKM
alaikäsen palstalletunkeutujan raipparngaistuksen muodot ja toteutusaikataulu
ensi viikolla huumediilerien piekseminen- vita_nova
Tällaiset pelleilyt saisi mielestäni sefu poistaa samantien aloituksista - ja toivottavasti poistaakin, ettei tarvitse painaa Ilmoita asiaton viesti -nappulaa. ;)
- hyvä aihe
esille, vai oliko avauksessasi aihetta, en löytänyt.
- Takila
Päivän seitsemäskymmenesyhdeksäs suudelma ja sen toteutus - onko se neljäkymmentäkolmen vuotta kestäneen avioliiton kohokohta.
Mitä muuta voimme tehdä ennen aamiaista - vita_nova
ja jatkoa aloituksiin tulee.
En halua juuri nyt kuitenkaan tehdä uutta aloitusta, koska sivulla on niin monta hyvää aihetta. Odottelen hieman ja keskustelen mielelläni näistä olevista. Onhan se kohteliastakin juttujen aloittajia kohtaan.
- Uskallus yrittää
Ketä voi kiinnostaa ,jos samat nikit kirjottaa ja vastailee toisilleen.
Uusia ei tänne suvaita .
Eipä voi tulla kiinnostavaa palstaa silloin milloinkaan.
Tuuletusta kaipaisi kunnolla, uusia ihmisiä palstalle kirjottelemaan .
uudet tuulet puhaltamaan- Juniperus
Lopeta tuo laulu uusien kirjoittajien häätämisestä, tai anna ainakin joku esimerkkitapaus. Pullukan tapaus ei kelpaa, kun se on käsitelty loppuun jo aikaisemmin, ja syyllisiksi eivät osoittautuneet vakiporukat.
Uudet ovat aina tervetulleita, kunhan eivät yritä tuulettaa vanhoja muualle palstan kunkuksi pyrkiessään. - Juniperus
Juniperus kirjoitti:
Lopeta tuo laulu uusien kirjoittajien häätämisestä, tai anna ainakin joku esimerkkitapaus. Pullukan tapaus ei kelpaa, kun se on käsitelty loppuun jo aikaisemmin, ja syyllisiksi eivät osoittautuneet vakiporukat.
Uudet ovat aina tervetulleita, kunhan eivät yritä tuulettaa vanhoja muualle palstan kunkuksi pyrkiessään.Jos uusi kirjoittaja tarkoittaa vain vanhan kirjoittajan uutta nikkiä, ei uusiin kirjoittajiin suhtauduta kohta vakavasti. Tullaan tilanteeseen, jossa vastaillaan vain vanhoille tutuille nikeille. Yksinkertaista.
Nikkikikkailu johtaa entistä pienempiin sisäpiireihin eikä missään tapauksessa parempaan keskustelukulttuuriin. - Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
Uudet ovat aina tervetulleita, kunhan eivät yritä tuulettaa vanhoja muualle palstan kunkuksi pyrkiessään.Huomio,tämä oli siis pila!
Juuri tuo "kingittelyhän" täällä sai vähän aikaa sitten epäsopua aikaan kun muutama vakio alkoi määräilemään uusia miten ja mistä saa kirjoittaa? - Anna Emilia
Ihmettelijä kirjoitti:
Huomio,tämä oli siis pila!
Juuri tuo "kingittelyhän" täällä sai vähän aikaa sitten epäsopua aikaan kun muutama vakio alkoi määräilemään uusia miten ja mistä saa kirjoittaa?on mielestäni kuin niillä ammuttaisiin ja tapettaisiin kirjoittajien järkeä ja tunteita.
Näillä viisi- ja kuusikymppisten palstoilla tarvitaan uusia rohkeita kirjoittajia ja muutosta siten, että kaikki kirjoittajat heräisivät elämään, kehittyisivät taantumisen sijaan. Ikä kun ei ole kehittymisen este, mutta suvaitsemattomuus on.
Koska jokaisella on omat ajatteluvälineet, niiden käyttämistä ei pitäisi laiminlyödä ja hylätä itseään. Miksi alistua orjuuteen antautumalla vain myötäilemään, jos ei aidosti ole samaa mieltä?
Tunteiden elossapysymiselle ja järjenjuoksulle pitäisi tehdä tilaa. Pitää olla aikaa ja rauhaa miettiä, uskallus ilmaista omia mielipiteitään ja mielellään saada joskus palautetta.
Luulen, että jos halutaan keskusteluja, joihin kaikki voivat/uskaltavat osallistua, pitääkin uudistuksentekijöiden olla uusia.
Kannatan siis VitaNovan ajatusta syventävästä keskustelusta, jo sen opetteleminenkin voi saada ihmeitä aikaan. Kiitos, VitaNova! - Juniperus
Ihmettelijä kirjoitti:
Huomio,tämä oli siis pila!
Juuri tuo "kingittelyhän" täällä sai vähän aikaa sitten epäsopua aikaan kun muutama vakio alkoi määräilemään uusia miten ja mistä saa kirjoittaa?En ole täällä kingeilyä havainnut ennen tämän nikkimaakarin ilmaantumista, mutta ehkäpä se vain jäi minulta huomaamatta. Itse en kuulu mihinkään sisäpiiriin, enkä aio pyrkiäkään.
En liioin kokenut, että vakinikit olisivat palstan kirjoittelua pahemmin määräilleet. Päin vastoin uudet näyttävät ensitöikseen pistävän vakinikkejä ruotuun piruilemalla ja parodioimalla. Mikä siinäkään, jos olisivat hauskoja, mutta kun eivät ole, vaan pelkästään ilkeitä. - Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
En ole täällä kingeilyä havainnut ennen tämän nikkimaakarin ilmaantumista, mutta ehkäpä se vain jäi minulta huomaamatta. Itse en kuulu mihinkään sisäpiiriin, enkä aio pyrkiäkään.
En liioin kokenut, että vakinikit olisivat palstan kirjoittelua pahemmin määräilleet. Päin vastoin uudet näyttävät ensitöikseen pistävän vakinikkejä ruotuun piruilemalla ja parodioimalla. Mikä siinäkään, jos olisivat hauskoja, mutta kun eivät ole, vaan pelkästään ilkeitä.Ei vakinikin kirjautunut nikkinimi ole tae siitä ettei hänkin myös kirjoittelisi muilla nikeillä
- Anna Emilia
Ihmettelijä kirjoitti:
Ei vakinikin kirjautunut nikkinimi ole tae siitä ettei hänkin myös kirjoittelisi muilla nikeillä
kirjoittaa ilkeydet muilla nikeillä. Eivät kaikki.
- Juniperus
Ihmettelijä kirjoitti:
Ei vakinikin kirjautunut nikkinimi ole tae siitä ettei hänkin myös kirjoittelisi muilla nikeillä
Nikit eivät kerro, mutta mielipiteet kyllä. Eivät vakinikit yleensä toisia vakinikkejä ole karkoittamassa.
Ihmettelijä kirjoitti:
he tekisivät niin - tai ehkä siinä tapauksessa jos vakinikin käyttäjä haluaa säilyttää, ikäänkuin aikaisemmin muotoutuneen julkisivun - tai paremminkin säilyttää kasvonsa ja syntyneen mielikuvan itsestään...
Luulen vain, että keinotekoista profiilia on aika vaikeaa loputtomiin pitää yllä.- Ihmettelijä
Juniperus kirjoitti:
Nikit eivät kerro, mutta mielipiteet kyllä. Eivät vakinikit yleensä toisia vakinikkejä ole karkoittamassa.
Voithan sinäkin kirjoittaa eri tyylilä jos et halua että tunnistetaan,täällähän jo oli tästä aiheesta pitkä ketju,aika turhaa alkaa arvuuttelemaan kuka milloinkin kirjoitta milläkin nikillä koska nikkejähän me kaiki täällä olemme!
- Ihmettelijä
Pirrejuupas kirjoitti:
he tekisivät niin - tai ehkä siinä tapauksessa jos vakinikin käyttäjä haluaa säilyttää, ikäänkuin aikaisemmin muotoutuneen julkisivun - tai paremminkin säilyttää kasvonsa ja syntyneen mielikuvan itsestään...
Luulen vain, että keinotekoista profiilia on aika vaikeaa loputtomiin pitää yllä.Niin kauan kuin nykyiset säännöt ovat voimassa emme voi sitä tietää,siis keskittykäämme mielipiteisiin,ei nikkeihin?
- entinen vaki
Juniperus kirjoitti:
ja ovat niin aktiivisia, että käyvät ikäryhmät -palstoilla katselamassa kenen kimppuun käydä. Tekee sellaista kokopäivätyönään, silloin tällöin jopa 80 palstalla, vaikka samat ihmisethän näillä kirjoittavat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
niitä "hyviä kestoaiheita" voisi nostaa sitten uudelleen "ylös", jos näyttää siltä että ne kiinnostaisivat käsitellä pitempään ja annettaisiin "kapeaaiheisten" ketjujen rullata aina unohduksen yöhön sitä mukaa kun kiinnostus niitä kohtaan loppuu.
Jos tälle palstalle tulisi sellainen käytäntö, ettei täällä saisikaan nostaa aina vain uusia aiheita käsittelyyn, menisi mielestäni palsta pian hyvin yksitoikkoiseksi ja se ei kohta kiinnostaisi kuin marginaalista osaa kirjoittajia.
Naureskelu ei sinällään haitta, olemmehan me naurattavia 50 ...tietenkin niitä t o d e l l a kiinnostavia aiheta nostettavaksi uudestaan ylös, ei mitään miljoonanikkikikkailijoiden/jan ketjuja..
Et tälleen ja hyvvee yötä vuan teillekkii..Pirrejuupas kirjoitti:
tietenkin niitä t o d e l l a kiinnostavia aiheta nostettavaksi uudestaan ylös, ei mitään miljoonanikkikikkailijoiden/jan ketjuja..
Et tälleen ja hyvvee yötä vuan teillekkii..vielä yhesti, voitaisiinkohan nämä kiinnostavat ketjut ikäänkuin naulata paikoilleen, ettei ne valuisikaan lyhytkestoisten juttuketjujen mukana seuraavalle sivulle tai edelleselle paremminkin.
Tai sitte vaihtoehtoisesti koko keskustelupuu pitäisi voida nostaa otsikoineen päivineen alkuun, jos siltä näyttää että halutaan pysyä aiheessa pitempään.
Jos puuta jatketaan jostain oksasta seuraavalle sivulle niin se menee hieman selailuksi, ainakaan minä en muista mitä mieltä olin eilen :)). Hyvää huomenta ja mukavaa päivää kaikille..toivon mie.- amado.mio
Pirrejuupas kirjoitti:
tietenkin niitä t o d e l l a kiinnostavia aiheta nostettavaksi uudestaan ylös, ei mitään miljoonanikkikikkailijoiden/jan ketjuja..
Et tälleen ja hyvvee yötä vuan teillekkii..miten sellainen sitten onnistuisi, ja kuka se päättäisi mikä on miljoonanikkikikkailijan (kamala sana) ketju ja mikä todella kiinnostava?
Aika paljon täällä on sellaista huuhaa-kamaa, joka joutaisi minusta pois. En tarkoita lintuketjuja enkä huumorijuttuja (kuten ketju veneen nimestä, siitä sai hyvät naurut) vaan enemmän näitä "mihin se ville meni" tai "joko se kalle tuli ja jos ei tullut niin mitäs sitten". - Ihmettelijä
Pirrejuupas kirjoitti:
vielä yhesti, voitaisiinkohan nämä kiinnostavat ketjut ikäänkuin naulata paikoilleen, ettei ne valuisikaan lyhytkestoisten juttuketjujen mukana seuraavalle sivulle tai edelleselle paremminkin.
Tai sitte vaihtoehtoisesti koko keskustelupuu pitäisi voida nostaa otsikoineen päivineen alkuun, jos siltä näyttää että halutaan pysyä aiheessa pitempään.
Jos puuta jatketaan jostain oksasta seuraavalle sivulle niin se menee hieman selailuksi, ainakaan minä en muista mitä mieltä olin eilen :)). Hyvää huomenta ja mukavaa päivää kaikille..toivon mie.Esimerkiksi Jippiin,Näkökulman ja Myarticin keskustelupalstoilla nouse aina pintaan se aihe johon viimeksi on vastattu,siellä ei ole myöskään rajoituksia kuinka monta vastausta voi kirjoittaa yhteen ketjuun,sillä systeemillä aiheet joista kukaan ei ole kiinnostunut tippuvat siis pois automaattisesti kun taas mielenkiintoiset aiheet pysyvät esillä,se olisi ihan yhtä helppoa toteuttaa täällä kuin muuallakin!
- Ihmettelijä
amado.mio kirjoitti:
miten sellainen sitten onnistuisi, ja kuka se päättäisi mikä on miljoonanikkikikkailijan (kamala sana) ketju ja mikä todella kiinnostava?
Aika paljon täällä on sellaista huuhaa-kamaa, joka joutaisi minusta pois. En tarkoita lintuketjuja enkä huumorijuttuja (kuten ketju veneen nimestä, siitä sai hyvät naurut) vaan enemmän näitä "mihin se ville meni" tai "joko se kalle tuli ja jos ei tullut niin mitäs sitten".Siis tuossa systeemissä palstakirjoittajat päättävät itse mitkä aiheet pysyvät pinnalla!
Ihmettelijä kirjoitti:
Esimerkiksi Jippiin,Näkökulman ja Myarticin keskustelupalstoilla nouse aina pintaan se aihe johon viimeksi on vastattu,siellä ei ole myöskään rajoituksia kuinka monta vastausta voi kirjoittaa yhteen ketjuun,sillä systeemillä aiheet joista kukaan ei ole kiinnostunut tippuvat siis pois automaattisesti kun taas mielenkiintoiset aiheet pysyvät esillä,se olisi ihan yhtä helppoa toteuttaa täällä kuin muuallakin!
en olekkaan käynyt kyseisellä juttutorilla, joten en tiennyt siellä olevaa mekaanikkaa, siksi kai toistin jo kerrottua ideaanne.
Ihmettelijä kirjoitti:
Siis tuossa systeemissä palstakirjoittajat päättävät itse mitkä aiheet pysyvät pinnalla!
tottakai, mutta niin että se jatkuisi "automaattisesti" samalla sivulla...
- Ihmettelijä
Pirrejuupas kirjoitti:
tottakai, mutta niin että se jatkuisi "automaattisesti" samalla sivulla...
Lisäksi jos et esimerkiksi ole ollut netissä muutamiin päiviin voit nostaa uudelleen esiin etusivulle jonkun vanhemman sinua kiinnostaneen aiheen!
- vita_nova
amado.mio kirjoitti:
miten sellainen sitten onnistuisi, ja kuka se päättäisi mikä on miljoonanikkikikkailijan (kamala sana) ketju ja mikä todella kiinnostava?
Aika paljon täällä on sellaista huuhaa-kamaa, joka joutaisi minusta pois. En tarkoita lintuketjuja enkä huumorijuttuja (kuten ketju veneen nimestä, siitä sai hyvät naurut) vaan enemmän näitä "mihin se ville meni" tai "joko se kalle tuli ja jos ei tullut niin mitäs sitten".Minulla ei ole mitään lintuketjuja vastaan. Ne ovat varmaan tärkeitä linnuille itselleen. Niissä on hyvää se, että ne on yleensä selkeästi otsikoitu lintuketjuiksi, niin että linnuista kiinnostumattomat osaavat turhaan olla lukematta niitä. Näin sen homman pitääkin toimia.
- Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Minulla ei ole mitään lintuketjuja vastaan. Ne ovat varmaan tärkeitä linnuille itselleen. Niissä on hyvää se, että ne on yleensä selkeästi otsikoitu lintuketjuiksi, niin että linnuista kiinnostumattomat osaavat turhaan olla lukematta niitä. Näin sen homman pitääkin toimia.
Näitä lintuketjuja en yleensä edes lue mutta ovat varmaankin hauskoja lintukerholaisille!
Ihmettelijä kirjoitti:
Esimerkiksi Jippiin,Näkökulman ja Myarticin keskustelupalstoilla nouse aina pintaan se aihe johon viimeksi on vastattu,siellä ei ole myöskään rajoituksia kuinka monta vastausta voi kirjoittaa yhteen ketjuun,sillä systeemillä aiheet joista kukaan ei ole kiinnostunut tippuvat siis pois automaattisesti kun taas mielenkiintoiset aiheet pysyvät esillä,se olisi ihan yhtä helppoa toteuttaa täällä kuin muuallakin!
Kolmen eri ylläpitäjän keskustelupalstat riitä,eikö ne ole juuri sellaisia missä tunnutte haluavan olla ja kuitenkin olette täällä palstalla huonommalla formaatilla pyytämässä uudisrusta.Tuossa joku aikaisemmin sanoi,että on ylläpidolle tehnyt ko.ehdotuksen eikä ole saanut mitään vaikutusta aikaiseksi,miksi,ilmeisesti siihen ei ole muita kirjoittajia lisänä vaatimassa,eilikä ilmeisesti se ei ole sellainen asia,joka keskustelua ja sen syvýyttä ja kestoa rajoittaa,tai häiritsee.
Esim.40 palstalla on näin,että palstan aloituksia on melko vähän ja siellä kirjoitetaan,että ompa taas hiljaista ja kirjoittajien määrä/vrk.on vavaa kolmas osa esim,
tämän palstan määrään nähden.
Eli kyllä tällä palstalla,jos kuka hyvän aloituksen kirjoittaa,niin jo esim.200-viestiin asia joko tulee käsitellyksi tai se ei lopu ollenkaan vaan samat toistuvat jutut saa lukea useaan kertaan,kun vanhoja jo lähes identtisiä vastauksia kukaan ei viitsi lukea.Se vasta tekee epämiellyttävän vaikutuksen.
Luulisin että max.2 vrk.-olisi riittävän pitkä aika lähes kaikkeen vakavampaan ja syvälliseen keskusteluun.Eri asia jos,esim.Lintumetsän tyyliset aiheet,mutta sellainen on aina vara aloittaa alusta jos,se häviää edellisille sivuille.
Itse olen tämän palsta "sääntöihin tyytyväinen,kyllä se meistä kirjoittajista todella on kiinni,miltä ketjut sisällöltään ovat.- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
Kolmen eri ylläpitäjän keskustelupalstat riitä,eikö ne ole juuri sellaisia missä tunnutte haluavan olla ja kuitenkin olette täällä palstalla huonommalla formaatilla pyytämässä uudisrusta.Tuossa joku aikaisemmin sanoi,että on ylläpidolle tehnyt ko.ehdotuksen eikä ole saanut mitään vaikutusta aikaiseksi,miksi,ilmeisesti siihen ei ole muita kirjoittajia lisänä vaatimassa,eilikä ilmeisesti se ei ole sellainen asia,joka keskustelua ja sen syvýyttä ja kestoa rajoittaa,tai häiritsee.
Esim.40 palstalla on näin,että palstan aloituksia on melko vähän ja siellä kirjoitetaan,että ompa taas hiljaista ja kirjoittajien määrä/vrk.on vavaa kolmas osa esim,
Eli kyllä tällä palstalla,jos kuka hyvän aloituksen kirjoittaa,niin jo esim.200-viestiin asia joko tulee käsitellyksi tai se ei lopu ollenkaan vaan samat toistuvat jutut saa lukea useaan kertaan,kun vanhoja jo lähes identtisiä vastauksia kukaan ei viitsi lukea.Se vasta tekee epämiellyttävän vaikutuksen.
Luulisin että max.2 vrk.-olisi riittävän pitkä aika lähes kaikkeen vakavampaan ja syvälliseen keskusteluun.Eri asia jos,esim.Lintumetsän tyyliset aiheet,mutta sellainen on aina vara aloittaa alusta jos,se häviää edellisille sivuille.
Itse olen tämän palsta "sääntöihin tyytyväinen,kyllä se meistä kirjoittajista todella on kiinni,miltä ketjut sisällöltään ovat.Eli tässä,kuten jo aikaisemmista aiheista tiedät,en ole sinun kanssasi samaa mieltä!
Joihinkin aiheisiin ei todellakaan riitä 200 viestiä! Ihmettelijä kirjoitti:
Eli tässä,kuten jo aikaisemmista aiheista tiedät,en ole sinun kanssasi samaa mieltä!
Joihinkin aiheisiin ei todellakaan riitä 200 viestiä!aihetta näiltä palstoilta oikeasti löydät,ettei
se pääosin riitä.lisäksi mikään temppu aloittaa sama ketju alusta niin kauan,että selviää.
Kuka muistaa ja varsinkin viitsii lukea ja katsoa aiempia vanhoja samaa asiaa lähes samanlaista kirjoitusta.
ps,Kysyn vielä,miksi esim.et viihdy Jippiillä ja aloita mielenkiintoine maratonkeskustelu,jos se on sopivampi,siis,Miksi?- Kyllästynyt täti
emw34 kirjoitti:
Itse olen tämän palsta "sääntöihin tyytyväinen,kyllä se meistä kirjoittajista todella on kiinni,miltä ketjut sisällöltään ovat.Eihän sinun tarvitse lukea aiheita jotka eivät sinua kiinnosta,kyllä 50 voi myös uudistua sekä palsta että kirjoittajat!
- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
aihetta näiltä palstoilta oikeasti löydät,ettei
se pääosin riitä.lisäksi mikään temppu aloittaa sama ketju alusta niin kauan,että selviää.
Kuka muistaa ja varsinkin viitsii lukea ja katsoa aiempia vanhoja samaa asiaa lähes samanlaista kirjoitusta.
ps,Kysyn vielä,miksi esim.et viihdy Jippiillä ja aloita mielenkiintoine maratonkeskustelu,jos se on sopivampi,siis,Miksi?Mainitakseni Näkökulma,Jippii,Myartic,Eettinen keskustelufoorumi ym,ei yksi sulje pois toista ja juuri teknillisesti nämä muut toimivat mielestäni paremmin kuin Suomi24 tällä hetkellä,ei ole kysymys viihtymisestä tai ei siis!Ja eihän sinun ole pakko lukea aiheita jotka kenties eivät juuri sinua kiinnosta mutta muita?
vita_nova kirjoitti:
Minulla ei ole mitään lintuketjuja vastaan. Ne ovat varmaan tärkeitä linnuille itselleen. Niissä on hyvää se, että ne on yleensä selkeästi otsikoitu lintuketjuiksi, niin että linnuista kiinnostumattomat osaavat turhaan olla lukematta niitä. Näin sen homman pitääkin toimia.
kaikin puolin tälle palstalle.Siellä on hyvä keskustelun henki,hyvää eloisaa huumoria sisältävää sanailua jossa kuitenkin henkilöt lintujen kautta,sanoisinko,anonyymi on vielä kierrätetty lintuhahmoon,kertovat kuulumisiaan ja eläytyen toistensa hahmoihin.
ps.enkä ole koskaan kuullut heidän valittavan sitä,että joutuvat aloittamaan ketjun alusta aika-ajoin.
Se,että tällainen positiivinen ketju saa joissain(ei vakinikeissä)porua aikaan,on aivan käsittämätöntä käytöstä heitä kohtaan.- Kehitystä ei voi välttää
emw34 kirjoitti:
Itse olen tämän palsta "sääntöihin tyytyväinen,kyllä se meistä kirjoittajista todella on kiinni,miltä ketjut sisällöltään ovat.Ei palstan sisällön tarvitse siitä muuttua että tekniikkaa parannetaan
Ihmettelijä kirjoitti:
Mainitakseni Näkökulma,Jippii,Myartic,Eettinen keskustelufoorumi ym,ei yksi sulje pois toista ja juuri teknillisesti nämä muut toimivat mielestäni paremmin kuin Suomi24 tällä hetkellä,ei ole kysymys viihtymisestä tai ei siis!Ja eihän sinun ole pakko lukea aiheita jotka kenties eivät juuri sinua kiinnosta mutta muita?
pitäisikö kaikkien palstojen olla toistensa kopioita.
Televisio alkaa olla juuri sellaista ohjelmien matkimista,että en ns,viihdeohjelmia katso,jos ovat lämmitettyjä formaatteja alkuperäisistä.- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
kaikin puolin tälle palstalle.Siellä on hyvä keskustelun henki,hyvää eloisaa huumoria sisältävää sanailua jossa kuitenkin henkilöt lintujen kautta,sanoisinko,anonyymi on vielä kierrätetty lintuhahmoon,kertovat kuulumisiaan ja eläytyen toistensa hahmoihin.
ps.enkä ole koskaan kuullut heidän valittavan sitä,että joutuvat aloittamaan ketjun alusta aika-ajoin.
Se,että tällainen positiivinen ketju saa joissain(ei vakinikeissä)porua aikaan,on aivan käsittämätöntä käytöstä heitä kohtaan.En ainakaan minä,olen vain sanonut etten itse niitä lue,heille varmasti hauskoja!
- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
pitäisikö kaikkien palstojen olla toistensa kopioita.
Televisio alkaa olla juuri sellaista ohjelmien matkimista,että en ns,viihdeohjelmia katso,jos ovat lämmitettyjä formaatteja alkuperäisistä.On kysymus ihan puhtasti kätevämmästä tekniikasta jolla ei ole mitään tekemistä itse sisällön kanssa,älä nyt tunne itseäsi uhatuksi,kyllä sinäkin opit,menepä huviksesi vähän muillekin palstoille katselemaan,elkäkeläisenähän sinulla on aikaa?
Kyllästynyt täti kirjoitti:
Eihän sinun tarvitse lukea aiheita jotka eivät sinua kiinnosta,kyllä 50 voi myös uudistua sekä palsta että kirjoittajat!
Saat käsityksen,että olen ajamassa jotain pois?
- Kyllästynyt täti
emw34 kirjoitti:
Saat käsityksen,että olen ajamassa jotain pois?
Kehoitat pysymään muilla palstoilla jos ei olla tyytyväisiä
- amado.mio
emw34 kirjoitti:
Itse olen tämän palsta "sääntöihin tyytyväinen,kyllä se meistä kirjoittajista todella on kiinni,miltä ketjut sisällöltään ovat.sanoit tärkeimmän. Tämä systeemi on mielestäni ihan hyvä, eikä aina tarvitse vaatia teknisiä muutoksia jos haluaa parannusta.
Tässä avausjutussa riittäisi kun ihmiset ITSE ajattelisivat mitä ruudulle suoltavat, onko samantapainen juttu jo etusivulla, tarvitseeko ”nakertaa” toisen juttua samanlaisella. Tarvitseeko kysellä missä Ville tai Elli on, ja tehdäänkö tästä Huuhaa-palsta nr 2. Eli vähän käytöstapoja ja muiden huomioon ottamista. Niin ja nikki per ketju on riittävä, sen taisin jossain sanoakin. - Ihmettelijä
amado.mio kirjoitti:
sanoit tärkeimmän. Tämä systeemi on mielestäni ihan hyvä, eikä aina tarvitse vaatia teknisiä muutoksia jos haluaa parannusta.
Tässä avausjutussa riittäisi kun ihmiset ITSE ajattelisivat mitä ruudulle suoltavat, onko samantapainen juttu jo etusivulla, tarvitseeko ”nakertaa” toisen juttua samanlaisella. Tarvitseeko kysellä missä Ville tai Elli on, ja tehdäänkö tästä Huuhaa-palsta nr 2. Eli vähän käytöstapoja ja muiden huomioon ottamista. Niin ja nikki per ketju on riittävä, sen taisin jossain sanoakin.Eihän me enää hevoskyydilläkään ajella vaikka aluksi pelättiinkin moottoriajoneuvoja!
Ihmettelijä kirjoitti:
On kysymus ihan puhtasti kätevämmästä tekniikasta jolla ei ole mitään tekemistä itse sisällön kanssa,älä nyt tunne itseäsi uhatuksi,kyllä sinäkin opit,menepä huviksesi vähän muillekin palstoille katselemaan,elkäkeläisenähän sinulla on aikaa?
mitään uudistusta vastaan,mutta mielestäni on ihan hyvä,että on myös tällainenkin palsta,missä ei pelkkiä kestoaiheita pyöri päivästä toiseen.
Uusintoja ja toistoja on elämämme täynnä.
ts.Minä aidosti pidän tämän 24-palstan ideologiasta.
Ja koska muilla ylläpitäjillä on jo toisin,miksi pitäisi tämäkin melko suosittu foorumi tasapäistää.Annetaankaikie"ylläpitäjienkin" harrastaa palstojaan ja kehittää tai olla kehittämättä niitä tahtonsa ja palautteen mukaan.
(siksi aiemmin kirjoitin,että muutokseen ei ylläpitäjän mielestä tässä vaiheessa ole "tilausta").
Ainahan kukin voi äänestää "jaloillaan,jos niin tuntuu.
jk.Kyllä ymmärrän sinun pointtis,mutta itse pidän tästä palstasta aivan täällaisenaan.Ja esitän vain omia mielipiteitä,niinkuin sinäkin ja muutkin.Ja vaikka emme olisi samaa mieltä asioista,on hyvä että voimme esim.täällä palstalla ajatuksia vaihtaa ja sehän on oikein meitä molempia kohtaan.
ps.Kyllä eläkeläisenäkin on paljon muita asioita/olosuhteita,joten et ehkä saata arkielämästäni välttämättä kaikkea tietää.- amado.mio
Ihmettelijä kirjoitti:
Eihän me enää hevoskyydilläkään ajella vaikka aluksi pelättiinkin moottoriajoneuvoja!
olen käynyt esim. Jippiillä, mutta pidän Suomi24:n systeemiä parempana, ja kyllähän ihmiset itse tähän voi vaikuttaa kuten sanoin. Muutenkin nämä palstat ovat ulkoasultaan selkeämpiä, vai onko kyse sitten tottumuksesta, vaikea sanoa.
Kehoitat pysymään muilla palstoilla jos ei olla tyytyväisiä
täti kirjoitus,johon olin vastineeni antanut.
Jos et käsitä kokonaisuutta,turha meidän on sanailua jatkaa.Pidä toki mielipiteesi,mutta keskustelussa saa ja pitää antaa vastineita.Ihmettelijä kirjoitti:
En ainakaan minä,olen vain sanonut etten itse niitä lue,heille varmasti hauskoja!
ketjussa kukaan.
- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
mitään uudistusta vastaan,mutta mielestäni on ihan hyvä,että on myös tällainenkin palsta,missä ei pelkkiä kestoaiheita pyöri päivästä toiseen.
Uusintoja ja toistoja on elämämme täynnä.
ts.Minä aidosti pidän tämän 24-palstan ideologiasta.
Ja koska muilla ylläpitäjillä on jo toisin,miksi pitäisi tämäkin melko suosittu foorumi tasapäistää.Annetaankaikie"ylläpitäjienkin" harrastaa palstojaan ja kehittää tai olla kehittämättä niitä tahtonsa ja palautteen mukaan.
(siksi aiemmin kirjoitin,että muutokseen ei ylläpitäjän mielestä tässä vaiheessa ole "tilausta").
Ainahan kukin voi äänestää "jaloillaan,jos niin tuntuu.
jk.Kyllä ymmärrän sinun pointtis,mutta itse pidän tästä palstasta aivan täällaisenaan.Ja esitän vain omia mielipiteitä,niinkuin sinäkin ja muutkin.Ja vaikka emme olisi samaa mieltä asioista,on hyvä että voimme esim.täällä palstalla ajatuksia vaihtaa ja sehän on oikein meitä molempia kohtaan.
ps.Kyllä eläkeläisenäkin on paljon muita asioita/olosuhteita,joten et ehkä saata arkielämästäni välttämättä kaikkea tietää.Mutta et voi tyrmätäkään ilman muuta jotain jota et ole kokeillut? Sitäpaitsi ei tällä palstalla kovin tyytyväisiäkään viime aikoina moni ole ollut eli jonkinlainen sisäinenkinmuutos paikallaan?
- Kyllästynyt täti
emw34 kirjoitti:
aihetta näiltä palstoilta oikeasti löydät,ettei
ps,Kysyn vielä,miksi esim.et viihdy Jippiillä ja aloita mielenkiintoine maratonkeskustelu,jos se on sopivampi,siis,Miksi?Kai jokainen saa kirjoitella millä palstalla haluaa,et sinä sitä päätä
Ihmettelijä kirjoitti:
Mutta et voi tyrmätäkään ilman muuta jotain jota et ole kokeillut? Sitäpaitsi ei tällä palstalla kovin tyytyväisiäkään viime aikoina moni ole ollut eli jonkinlainen sisäinenkinmuutos paikallaan?
osaa sanojani oikein muotoilla,jos tulee tuntu,että jotain haluaisin "tyrmätä".Toki haluan kertoa ja perustella kantojani monisanaisesti,mutta mielestäni se ei ole tyrmäämistä ja aina edustan mielipiteilläni itseäni,enkä ole koskaan pyytänyt ketään muuttamaan mielipidettään vaan olen uusilla vastineilla selventänyt omaa näkemystäni kulloinkin olevasta asiasta.
Meidänkin sanailu yleensä alkaa erilaisista ja kaukana toisistaan olevilla mielipiteillä,mutta olemme pystyneet lisäämällä tarkennuksia asiaan, saavuttamaan usen sellaiset ajatelmat,että voimme aina seuraavassa keskustelussa lähteä puhtaalta pöydältä liikkeelle.Se on jo hyvä asia sinänsä.Kaikkien mielipiteet ovat kaikkien arvioitavissa ja kukin saa tehdä niiden mukaan päätelmiä,mikä kellekin on "sopivaa".
Tätähän tämä keskustelu kuuluukin olla!- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
osaa sanojani oikein muotoilla,jos tulee tuntu,että jotain haluaisin "tyrmätä".Toki haluan kertoa ja perustella kantojani monisanaisesti,mutta mielestäni se ei ole tyrmäämistä ja aina edustan mielipiteilläni itseäni,enkä ole koskaan pyytänyt ketään muuttamaan mielipidettään vaan olen uusilla vastineilla selventänyt omaa näkemystäni kulloinkin olevasta asiasta.
Meidänkin sanailu yleensä alkaa erilaisista ja kaukana toisistaan olevilla mielipiteillä,mutta olemme pystyneet lisäämällä tarkennuksia asiaan, saavuttamaan usen sellaiset ajatelmat,että voimme aina seuraavassa keskustelussa lähteä puhtaalta pöydältä liikkeelle.Se on jo hyvä asia sinänsä.Kaikkien mielipiteet ovat kaikkien arvioitavissa ja kukin saa tehdä niiden mukaan päätelmiä,mikä kellekin on "sopivaa".
Tätähän tämä keskustelu kuuluukin olla!Tarkoitukseni ei ole yleensäkään tyrmätä ketään tai tyrkytellä mielipiteitäni mutta avoimuus ei meidänkään iässämme ole pahaksi?
Kai jokainen saa kirjoitella millä palstalla haluaa,et sinä sitä päätä
käsittänyt kirjoitustani.
Sanoin miksi pitää kirjoittaa sellaisella suomi24-palstalla,jos on jo valmiikksi sellaisia palstoja missä asiat ovat paremmin järjesteety.
Missä kohtaan olen ajamassa ketään pois.Ihmettelin vain,mikä pistää pysymään vaikka tällä palstalla,jos se on huonompi,kuin joku toinen,muuta en ole tarkoittanut.
Itse olen pysynyt tällä suomi-24-palstalla enkä ole mennyt vaatimaa esm. Jippiitä muuttamaan käytäntöään sen takia,että souomi24-on mielestäni parempi.Siksi kirjoitan täällä ja annan Jippiiläisten kirjoitella aivan rauhassa omalla palstallaan.Joko selkis.Enempään en pysty,sille en voi mitään.Ihmettelijä kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole yleensäkään tyrmätä ketään tai tyrkytellä mielipiteitäni mutta avoimuus ei meidänkään iässämme ole pahaksi?
aiva niin.
- Kyllästynyt täti
emw34 kirjoitti:
käsittänyt kirjoitustani.
Sanoin miksi pitää kirjoittaa sellaisella suomi24-palstalla,jos on jo valmiikksi sellaisia palstoja missä asiat ovat paremmin järjesteety.
Missä kohtaan olen ajamassa ketään pois.Ihmettelin vain,mikä pistää pysymään vaikka tällä palstalla,jos se on huonompi,kuin joku toinen,muuta en ole tarkoittanut.
Itse olen pysynyt tällä suomi-24-palstalla enkä ole mennyt vaatimaa esm. Jippiitä muuttamaan käytäntöään sen takia,että souomi24-on mielestäni parempi.Siksi kirjoitan täällä ja annan Jippiiläisten kirjoitella aivan rauhassa omalla palstallaan.Joko selkis.Enempään en pysty,sille en voi mitään.Ei tietääkseni tukaan kirjoittaja ole arvostellut muuta kuin haluaisi kätevämmän systeemin tänne,ei sen takia pois saa ajaa
Ei tietääkseni tukaan kirjoittaja ole arvostellut muuta kuin haluaisi kätevämmän systeemin tänne,ei sen takia pois saa ajaa
tuohon sano mitään,kiitos kuitenkin.
- ...
emw34 kirjoitti:
tuohon sano mitään,kiitos kuitenkin.
...
- uskallus yrittää
sellaisia jotka pitäs jotenkin olla ensisijaisia .
No ei vielä tähän mennessä ole ollut yhtään.
Kun näitä lukee ,jokainen teistä vain kinaa tai moitii ja haluaa toisia pois täältä .
Asiallisuus on kaukana ja suvaitsevaisuus .
Tuuletus sais olla kunnolla ja niitä uusia hyväksyttävä tännne mukaan mielipiteineen ja kirjoituksineen.
Jotkut asiat jää vähälle huomiolle , mutta ei ne silti ole huonompia monestikaan kuin ne joihin samta nikit kirjottaa toisillen kommentteja, ehkä aivan päinvastoin on .
Uusia kirjoittajia kaipaan ja silloin kirjoituksetkin on mielenkiintoisempia eikä jauheta samaa vaan.- Ihmettelijä
Aloitetaan uusia mielenkiintoisempia aiheita? Yhdessä vaiheessahan täällä ei saanut kirjoittaa juuri mistään aiheesta kun heti kehoitettiin sen alan erikoispalstalle joten kukaan ei kai oikein tiedä mistä saa tai uskaltaa kirjoittaa?
Ihmettelijä kirjoitti:
Aloitetaan uusia mielenkiintoisempia aiheita? Yhdessä vaiheessahan täällä ei saanut kirjoittaa juuri mistään aiheesta kun heti kehoitettiin sen alan erikoispalstalle joten kukaan ei kai oikein tiedä mistä saa tai uskaltaa kirjoittaa?
vuan kun Turkinsottaan, tämä on ikkäänkuin puhepörssi jossa puheiden painoarvo määräytyy itsestään..;)
- Ihmettelijä
Pirrejuupas kirjoitti:
vuan kun Turkinsottaan, tämä on ikkäänkuin puhepörssi jossa puheiden painoarvo määräytyy itsestään..;)
Tyydyn vain vastailemaan niin ei ainakan haukuta siitä ettei aiheeni kuulu tänne?
- vita_nova
Sen verran vähän kuitenkin olen tätä loossia lukenut, että minulta on jäänyt huomaamatta kilpailu palstakuninkuudesta. Ja siitä että täällä on muka sisäpiiri. Minä ainakaan en haluakaan mihinkään sisäpiiriin ja vastustan jopa jyrkästi tällaisia kategorisointeja.
Palstat ovat täysin vapaita kenen tahansa kirjoittaa mitä tahansa, yleisten eettisten ja moraalisten ja palstan aihepiirinormien mukaisesti tietysti. Ketään en kumarra enkä ketään palvo. Ja ketään en pelkää enkä ketään väheksy.
Yksi toive vielä on sen lisäksi, ettei tehtailtaisi levottomia uusia aloituksia sekunnnin välein. Nimittäin se, että nikkien miljoonakirjo vähenisi, kuten tuossa ylempänä sanoin. Mitä järkeä on vetää juttuja kymmenillä nikeillä ja sekoittaa toisten kuviot ja palsta levottomasti vellovaksi nikkien sirpalemereksi, josta ei ota tolkkua pirukaan. Sivunikkien karsiminen rauhoittaisi palstan yleisilmettä ja toisi jonkinlaisen järjellisen punaisen langan juttuihin, kun ei tarvitsisi arvuutella, kuka minkäkin mikkihiirinikin takana lusmuilee.- Ihmettelijä
Nikkeilystähän oli hiljattain pitkä ketju (luettavissa edelleen edellisellä sivulla,aloittaja emw34) jossa juuri puitiin tämä asia ja ylläpidon säännöt nikkeilystä joten turha ehkä enää jauhaa samaa,itsekin muistaakseni olit siellä mukana ja tiedät mistä on kysymys ELI täällä ei ole mitään sääntöä siitä ettei saisi kirjoitella useammalla nikillä,se on sitten jokaisen omasta palstamoraalista kiinni teekeekö niin.
Aika jo keskittyä aiheisiin ja mielipiteisiin eikä nikkeihin? - vita_nova
Ihmettelijä kirjoitti:
Nikkeilystähän oli hiljattain pitkä ketju (luettavissa edelleen edellisellä sivulla,aloittaja emw34) jossa juuri puitiin tämä asia ja ylläpidon säännöt nikkeilystä joten turha ehkä enää jauhaa samaa,itsekin muistaakseni olit siellä mukana ja tiedät mistä on kysymys ELI täällä ei ole mitään sääntöä siitä ettei saisi kirjoitella useammalla nikillä,se on sitten jokaisen omasta palstamoraalista kiinni teekeekö niin.
Aika jo keskittyä aiheisiin ja mielipiteisiin eikä nikkeihin?Kiitos vinkistä, mutta otapa huomioon että juttelijat vaihtuvat, joten samoja aiheita tulee väkisinkin vanhojen partojen eteen.
En minä mitään sääntöjä kaipaakaan enkä ole sellaisia luomassakaan. Vetoan vain kirjoittajien etiikkaan ja palstamoraaliin, että jos sellaista sieltä löytyisi kun vähän pöllyyttää ja penkoo. Kaikkien eduksi ja sekametelisopan välttämiseksi. Summa summarum: mitä hyötyä moninikkeilystä on? Eikö viisikymppisen olisi jo aika seistä omilla jaloillaan? - Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Kiitos vinkistä, mutta otapa huomioon että juttelijat vaihtuvat, joten samoja aiheita tulee väkisinkin vanhojen partojen eteen.
En minä mitään sääntöjä kaipaakaan enkä ole sellaisia luomassakaan. Vetoan vain kirjoittajien etiikkaan ja palstamoraaliin, että jos sellaista sieltä löytyisi kun vähän pöllyyttää ja penkoo. Kaikkien eduksi ja sekametelisopan välttämiseksi. Summa summarum: mitä hyötyä moninikkeilystä on? Eikö viisikymppisen olisi jo aika seistä omilla jaloillaan?Kuten molemmat totesimme on se jokaisen omasta palstamoraalista kiinni,
jonkinlainen syy on kai etteivät kaikki uskalla omalla nikillänsä sanoa mitä oikeastaan ajattelevat asioista ja tietenkin muiden nikkien arvostelijat ja haukkujat ovat aina rekkaamattomia nikkejä jostain syystä. - Kyllästynyt täti
Vastustaa uudistuksia henkeen ja vereen
- vita_nova
Vastustaa uudistuksia henkeen ja vereen
Uudistusten vastustajaa en vielä ole havainnoinut. Odotan kiinnostuneena. :) Haasteita tässä kaipaakin.
- amado.mio
vita_nova kirjoitti:
Uudistusten vastustajaa en vielä ole havainnoinut. Odotan kiinnostuneena. :) Haasteita tässä kaipaakin.
olen samaa mieltä, paitsi (yhdestä) rekatusta nikistä. Rekkaus varmasti siistisi palstaa, kun ei voisi huudella puskista mitä sattuu. Tai voisi, mutta tuskin kukaan ilkeäisi, koska nikki personoituu ajan mittaan.
Toiselta puolen se taas vahvistaisi ”lintukoto”-tyyliä, eli parjattu sisäpiiri olisi vielä näkyvämmin esillä, ja siitähän uudet palstaa juuri arvostelevat. Nikki per ketju pitäisi riittää, asiat täällä on pääosassa, tai ainakin pitäisi olla.
Mukavaa kuitenkin tämä tuuletus. ;)) - Kyllästynyt täti
emw34 kirjoitti:
yhden kerran käyn"allasi".
Kerrankin sinäkin myönnät olevasi altavastaaja!
- monesti hämmästynyt
vita_nova kirjoitti:
Kiitos vinkistä, mutta otapa huomioon että juttelijat vaihtuvat, joten samoja aiheita tulee väkisinkin vanhojen partojen eteen.
En minä mitään sääntöjä kaipaakaan enkä ole sellaisia luomassakaan. Vetoan vain kirjoittajien etiikkaan ja palstamoraaliin, että jos sellaista sieltä löytyisi kun vähän pöllyyttää ja penkoo. Kaikkien eduksi ja sekametelisopan välttämiseksi. Summa summarum: mitä hyötyä moninikkeilystä on? Eikö viisikymppisen olisi jo aika seistä omilla jaloillaan?ei täältä löydy. Te muualta poikenneet yllättyisitte jos tietäisitte montako kirjoittajaa näissä vanhempien ikäryhmien looseissa on. Vallanpito maistuu ja onhan aina ollut ihmisiä, joile on nautinto tehdä muille kiusaa.
- vita_nova
monesti hämmästynyt kirjoitti:
ei täältä löydy. Te muualta poikenneet yllättyisitte jos tietäisitte montako kirjoittajaa näissä vanhempien ikäryhmien looseissa on. Vallanpito maistuu ja onhan aina ollut ihmisiä, joile on nautinto tehdä muille kiusaa.
erehdynkö hirveästi, kun intuitioni sanoo, että täällä ei itse asiasssa ole läheskään niin monta kirjoittajaa kuin on nikkiä? Arvelen, että vakkareita ei ole hirveästi ja arvelen lisäksi, että täällä on kaikenmaailman haistelijoita, jotka vainuavat potentiaaleja kiusaamisen uhreja? ;) Erehdyinkö?
- Tytteli,53
vita_nova kirjoitti:
erehdynkö hirveästi, kun intuitioni sanoo, että täällä ei itse asiasssa ole läheskään niin monta kirjoittajaa kuin on nikkiä? Arvelen, että vakkareita ei ole hirveästi ja arvelen lisäksi, että täällä on kaikenmaailman haistelijoita, jotka vainuavat potentiaaleja kiusaamisen uhreja? ;) Erehdyinkö?
Lue edellisellä sivulla emv34:n aloittama 200:n viestin ketju,ketju,niin kauan kuin täällä arvaillaan nikkejä on ilmapiiri tulehtunut,emmekö jo voisi keskustella ja vastata sille nikille ja siihen aiheeseen joka on meille kullekin mielenkiintoinen,onko se niin vaikeaa yli 50-vuotiaille?
- vita_nova
Tytteli,53 kirjoitti:
Lue edellisellä sivulla emv34:n aloittama 200:n viestin ketju,ketju,niin kauan kuin täällä arvaillaan nikkejä on ilmapiiri tulehtunut,emmekö jo voisi keskustella ja vastata sille nikille ja siihen aiheeseen joka on meille kullekin mielenkiintoinen,onko se niin vaikeaa yli 50-vuotiaille?
Näin tehdäänkin. En ole ajatusta vastaan. On vaan eri asia, onko sellainen keskustelu mitenkään houkuttava, uskottava ja hyödyllisen oloinen, jossa tuhat nikkiä tanssii pirunpolkkaa.
- Tytteli,53
vita_nova kirjoitti:
Näin tehdäänkin. En ole ajatusta vastaan. On vaan eri asia, onko sellainen keskustelu mitenkään houkuttava, uskottava ja hyödyllisen oloinen, jossa tuhat nikkiä tanssii pirunpolkkaa.
Tätä nikkiasiaa on turha jauhaa joka aiheessa,uusia tuulahduksia muka haluavaksi olet päinvastoin samanlainen jankkaaja kuin tällä kaikki muutkin vanhat!
- väsynyt
vita_nova kirjoitti:
ei ole monta.
- viljamaria
väsynyt kirjoitti:
ei ole monta.
täällä keskustelupalstalla oikeastaan voi ketään kiusata.
Vai voiko? Jos voi, niin miten?
Sellainen, jota kiusataan voi mennä pois ja kiusaaja ei sa häntä enää käsiinsä.
Työ ja koulumaailmassa on kokonaan toista.
Tänä virtuaalimaailma mahdollistaa kiusaamisn torjunnan tehokkaasti. Ei yksinkertaisesti kuuntele ilkeilyjä. Ei katso koko keskustelupalstaa. - Ihmettelijä
viljamaria kirjoitti:
Tänä virtuaalimaailma mahdollistaa kiusaamisn torjunnan tehokkaasti. Ei yksinkertaisesti kuuntele ilkeilyjä. Ei katso koko keskustelupalstaa.Mutta siis mielestäsi pitää poistua jos tuntee itsensä sorsituksi,siis netissä?
- viljamaria
Ihmettelijä kirjoitti:
Mutta siis mielestäsi pitää poistua jos tuntee itsensä sorsituksi,siis netissä?
provosoitumatta.
Mielestäni pahoihin ja piikikkäisiin puheisiin - kirjoituksiin siis, ei kannata ottaa mitään kantaa.
Minun on jotenkin vaikea uskoa, että joku tahallaan ja määrätietoisesti ketään mollaisi, tai sortaisi.
En kyllä lue kuin pienen murto-osan kirjoituksista ja kirjoitan aika harvoin itse. - Ihmettelijä
viljamaria kirjoitti:
provosoitumatta.
Mielestäni pahoihin ja piikikkäisiin puheisiin - kirjoituksiin siis, ei kannata ottaa mitään kantaa.
Minun on jotenkin vaikea uskoa, että joku tahallaan ja määrätietoisesti ketään mollaisi, tai sortaisi.
En kyllä lue kuin pienen murto-osan kirjoituksista ja kirjoitan aika harvoin itse.Kyllähän täältä moni on lähtenyt viime aikoina koska on tuntenut itsensä loukatuksi henkilönä!
- vita_nova
viljamaria kirjoitti:
Tänä virtuaalimaailma mahdollistaa kiusaamisn torjunnan tehokkaasti. Ei yksinkertaisesti kuuntele ilkeilyjä. Ei katso koko keskustelupalstaa.Keskustelupalsta on oiva estradi kiusaajalle. Hän voi harjoittaa pahimman laatuista henkistä väkivaltaa täysin puskan suojasta. Mikäs sen mukavampaa, jos oma psyyke vaatii päästelemään mustaa myrkkyä sisuksistaan kasvottomana limanuljaskana.
Työ- ja koulumaailmassahan kiusaaja nähdään ja saadaan aina kiinni, jos toimitaan aktiivisesti. Kiusaaja joutuu vastuuseen.
Virtuaalisilla keskustelupalstoilla sen sijaan kiusaaja jää aina piiloon, koska palstojen valvojat ovat usein kouluttamattomia ihmisiä, jopa nörttipoikia, joilla ei ole alkeellistakaan psykologian tuntemusta. Eikä keinoja ja resursseja eikä ehkä haluakaan ajaa häiriköijiä pois. Virtuaalimaailma ei siis todellakaan mahdollista kiusaajien torjuntaa.
Sinäkin esität keinon, joka on omiaan kasvattamaan palstakiusausta. Näytät ovea kiusatulle. Oletko tullut ajatelleeksi, että moni kiusattu voi olla kipeästi kirjoittelun tarpeessa. Hän on ehkä yksinäinen, sairas, työtön, masentunut ja hänellä on aikaa ja tarve kirjoitella palstoille, josta saa useimmiten myös vastakaikua ja jopa ystäviä. Eikö olisi oikeudenmukaisempaa, että palstahäiriköt ajettaisiin palstalta. Rikollisen kuuluu saada rangaistus, ei loukatun osapuolen. Lakipykälät koskevat muuten myös virtuaalia.Törkeimmät viestit kannattaa tallentaa ja pyytää ylläpidolta ip-numeron selvittämistä.
Mielestäni kannattaa siis taistella kaikin puolin avoimemman ja paremman keskusteluilmapiirin puolesta. Jos häirikköjä ilmaantuu, jokaisen velvollisuus on savustaa tällaiset mustamielet ulos palstalta ja tehdä voitavansa näiden nikkien tunnistamiseksi - hehän ovat aina tuttujen vakionikkien sivunikkejä. Tästä syystä en suosi multinikkeilyä, vaan esiinnyn itse aina rekatulla nikilläni. - viljamaria
Ihmettelijä kirjoitti:
Kyllähän täältä moni on lähtenyt viime aikoina koska on tuntenut itsensä loukatuksi henkilönä!
"sorto" jos kaikkien olisi pakko kirjoittaa rekisteröidyllä nikillään ja vain yksi nikki sallittaisiin.
Itse en kyllä ole ainakaan vielä joutunut riitoihin kenenkään kanssa, mutta jos joku hakee
kiusaamisen kohdetta, niin saatan olla yksi mahdollinen.
En kyllä ainakaan tahallani ärsytä ja innosta ketään käymään kimppuuni. - Ihmettelijä
viljamaria kirjoitti:
"sorto" jos kaikkien olisi pakko kirjoittaa rekisteröidyllä nikillään ja vain yksi nikki sallittaisiin.
Itse en kyllä ole ainakaan vielä joutunut riitoihin kenenkään kanssa, mutta jos joku hakee
kiusaamisen kohdetta, niin saatan olla yksi mahdollinen.
En kyllä ainakaan tahallani ärsytä ja innosta ketään käymään kimppuuni.Ilkimykset ovat ilkimyksiä ja paremminhan juuri voi vainota jotain rekisteröitynyttä?
- Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Keskustelupalsta on oiva estradi kiusaajalle. Hän voi harjoittaa pahimman laatuista henkistä väkivaltaa täysin puskan suojasta. Mikäs sen mukavampaa, jos oma psyyke vaatii päästelemään mustaa myrkkyä sisuksistaan kasvottomana limanuljaskana.
Työ- ja koulumaailmassahan kiusaaja nähdään ja saadaan aina kiinni, jos toimitaan aktiivisesti. Kiusaaja joutuu vastuuseen.
Virtuaalisilla keskustelupalstoilla sen sijaan kiusaaja jää aina piiloon, koska palstojen valvojat ovat usein kouluttamattomia ihmisiä, jopa nörttipoikia, joilla ei ole alkeellistakaan psykologian tuntemusta. Eikä keinoja ja resursseja eikä ehkä haluakaan ajaa häiriköijiä pois. Virtuaalimaailma ei siis todellakaan mahdollista kiusaajien torjuntaa.
Sinäkin esität keinon, joka on omiaan kasvattamaan palstakiusausta. Näytät ovea kiusatulle. Oletko tullut ajatelleeksi, että moni kiusattu voi olla kipeästi kirjoittelun tarpeessa. Hän on ehkä yksinäinen, sairas, työtön, masentunut ja hänellä on aikaa ja tarve kirjoitella palstoille, josta saa useimmiten myös vastakaikua ja jopa ystäviä. Eikö olisi oikeudenmukaisempaa, että palstahäiriköt ajettaisiin palstalta. Rikollisen kuuluu saada rangaistus, ei loukatun osapuolen. Lakipykälät koskevat muuten myös virtuaalia.Törkeimmät viestit kannattaa tallentaa ja pyytää ylläpidolta ip-numeron selvittämistä.
Mielestäni kannattaa siis taistella kaikin puolin avoimemman ja paremman keskusteluilmapiirin puolesta. Jos häirikköjä ilmaantuu, jokaisen velvollisuus on savustaa tällaiset mustamielet ulos palstalta ja tehdä voitavansa näiden nikkien tunnistamiseksi - hehän ovat aina tuttujen vakionikkien sivunikkejä. Tästä syystä en suosi multinikkeilyä, vaan esiinnyn itse aina rekatulla nikilläni.En kuitenkaan kannata mitään valvontaa alá Gestapo,Suomessa kun on sananvapaus,sensijaan voisivat kanssakirjoittajat puolustaa vainottua sensijaan että vaikenevat?
- viljamaria
vita_nova kirjoitti:
Keskustelupalsta on oiva estradi kiusaajalle. Hän voi harjoittaa pahimman laatuista henkistä väkivaltaa täysin puskan suojasta. Mikäs sen mukavampaa, jos oma psyyke vaatii päästelemään mustaa myrkkyä sisuksistaan kasvottomana limanuljaskana.
Mielestäni kannattaa siis taistella kaikin puolin avoimemman ja paremman keskusteluilmapiirin puolesta. Jos häirikköjä ilmaantuu, jokaisen velvollisuus on savustaa tällaiset mustamielet ulos palstalta ja tehdä voitavansa näiden nikkien tunnistamiseksi - hehän ovat aina tuttujen vakionikkien sivunikkejä. Tästä syystä en suosi multinikkeilyä, vaan esiinnyn itse aina rekatulla nikilläni.samaa mieltä, että se olisi luopumista oikeudesta mikä kaikilla on.Oikeudesta tuoda ajatuksiaan ja mielipiteitään esiin näillä palstoilla.
Tarkoitan perääntyminen ja pako kiusaajan edessä olisi luopumista, luovuttamista.
Mietin vain sitä, että mitä tartuntapintaa palstoilta ajajalla sitten on "uhriinsa."
Voiko yksi ihminen saada aikaan kiusaamista?
Onko se mahdollisesti kollektiivista sorsimista ja joku on joutunut epäsuosioon.
Silloin nämä aikaihmisten keskustelupalstat ovat henkisesti alaikäisten temmelyskenttä. - Ihmettelijä
viljamaria kirjoitti:
samaa mieltä, että se olisi luopumista oikeudesta mikä kaikilla on.Oikeudesta tuoda ajatuksiaan ja mielipiteitään esiin näillä palstoilla.
Tarkoitan perääntyminen ja pako kiusaajan edessä olisi luopumista, luovuttamista.
Mietin vain sitä, että mitä tartuntapintaa palstoilta ajajalla sitten on "uhriinsa."
Voiko yksi ihminen saada aikaan kiusaamista?
Onko se mahdollisesti kollektiivista sorsimista ja joku on joutunut epäsuosioon.
Silloin nämä aikaihmisten keskustelupalstat ovat henkisesti alaikäisten temmelyskenttä.Siitä nyt jo mainitsinkin mutta useinhan eivät sivustakatsojat tai lukijat siis puolusta tätä sorsittua,netissäkään!
- amado.mio
Ihmettelijä kirjoitti:
Kyllähän täältä moni on lähtenyt viime aikoina koska on tuntenut itsensä loukatuksi henkilönä!
kyllä lähtenyt joitakin, mutta mielestäni vanhoja, ei uusia. Nimenomaan vanhat, asialliset nikit ovat kirjoitelleet vähemmän koska nämä hehettelijät ja joojoot huutelevat joka kommentin perään. Kyllä uusienkin käytöksessä olisi parantamisen varaa. Isot kirjaimet ja huutomerkit ainakin minä miellän palstalla huutamiseksi, ja se on huonoa käytöstä.
Mistäpä sitä tietää kuka/ketkä huutelija on, mutta näin järjellä ajatellen hän on uusi, koska haluaa vanhat pois. Edelleen voisi ajatella että nämä uudet haluavat vakkareiksi, vaikka heitä parjaavat, eikö?
Itse kirjoittelen tänne vähemmän juuri nykyisen ilmapiirin takia. Palstanparantajaisiin sen sijaan osallistun aina mielelläni. ;DD - Ihmettelijä
amado.mio kirjoitti:
kyllä lähtenyt joitakin, mutta mielestäni vanhoja, ei uusia. Nimenomaan vanhat, asialliset nikit ovat kirjoitelleet vähemmän koska nämä hehettelijät ja joojoot huutelevat joka kommentin perään. Kyllä uusienkin käytöksessä olisi parantamisen varaa. Isot kirjaimet ja huutomerkit ainakin minä miellän palstalla huutamiseksi, ja se on huonoa käytöstä.
Mistäpä sitä tietää kuka/ketkä huutelija on, mutta näin järjellä ajatellen hän on uusi, koska haluaa vanhat pois. Edelleen voisi ajatella että nämä uudet haluavat vakkareiksi, vaikka heitä parjaavat, eikö?
Itse kirjoittelen tänne vähemmän juuri nykyisen ilmapiirin takia. Palstanparantajaisiin sen sijaan osallistun aina mielelläni. ;DDOlen saanut sen vaikutelman että juuri uusiahan täältä vanhat ovat savustaneet pois koska eivät ole asioista samaa mieltä,et myöskään voi olla varma kuka milläkin nikillä "huutelee",joku rekattu "Mummeliini,67" voikin "huudella" myös rekisteröimättömällä nikillä "Housut pois"
Ihmettelijä kirjoitti:
Olen saanut sen vaikutelman että juuri uusiahan täältä vanhat ovat savustaneet pois koska eivät ole asioista samaa mieltä,et myöskään voi olla varma kuka milläkin nikillä "huutelee",joku rekattu "Mummeliini,67" voikin "huudella" myös rekisteröimättömällä nikillä "Housut pois"
todella että arviosi olisi oikeampi,kuin edellisen johon annoit vastauksen.
Kyllä varsinkin rekatuista vakinikeistä olisin vahvasti kanssasi toista mieltä.Sekä asiattomuuksien suhteen,että samassa ketjussa eivät ainakaan pusikkoon juokse vastaväitteen saadessaan.
Ja tämä on itselläni ainoa asia,mikä nikinvaihtajissa (siis kesken ketjun)suorastaan ärsyttää joskus.- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
todella että arviosi olisi oikeampi,kuin edellisen johon annoit vastauksen.
Kyllä varsinkin rekatuista vakinikeistä olisin vahvasti kanssasi toista mieltä.Sekä asiattomuuksien suhteen,että samassa ketjussa eivät ainakaan pusikkoon juokse vastaväitteen saadessaan.
Ja tämä on itselläni ainoa asia,mikä nikinvaihtajissa (siis kesken ketjun)suorastaan ärsyttää joskus.Nämä poisajajat ovat yleensä hyvin perillä vainottavan aikaisemmista kirjoituksista ja aloituksista joten tuskin mitään satunnaisia nikkeilijöitä?
Ihmettelijä kirjoitti:
Nämä poisajajat ovat yleensä hyvin perillä vainottavan aikaisemmista kirjoituksista ja aloituksista joten tuskin mitään satunnaisia nikkeilijöitä?
voi ymmärtää,että vanhat kirjoittajat ovat niitä uusien poisajajia,josta usein olet kirjoittanut,eihän kukaan,edes "vanha kirj,voi tietää muutakuin vanhojen tapoja.
Sitä ristiriitaa en kyllä ymmärrä.
Eli nyt sanoit että täällä ajetaankin vanhoja tunnettuja kirjoittajia pois,ts,sabotoidaan heidän kirjoituksia.Sitä mieltä olen itsekin,mutta en usko,että pääsääntöisesti ne olisivat niitä vanhoja toisia kirjoittajia,vaan mielestäni uusia,jotka eivät ole sopeutuneet palstan etiikkaan.- yopollo
amado.mio kirjoitti:
Itse kirjoittelen tänne vähemmän juuri nykyisen ilmapiirin takia. Palstanparantajaisiin sen sijaan osallistun aina mielelläni. ;DDollut itsekin erottumassa tuossa johonkin alaryhmään me vastaan muut jotka "eivät osaa". Ihmiset keskustelevat tavallaan ja kohteliaat ihmiset oppivat ottamaan toisetkin huomioon. Jos joku keventää mielestäsi liikaa, voit vastauksessasi painottaa puolestasi enemmän asiaa mieluummin kuin moittia toista sanomisestaan. Näinkö se menisi?
- Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
voi ymmärtää,että vanhat kirjoittajat ovat niitä uusien poisajajia,josta usein olet kirjoittanut,eihän kukaan,edes "vanha kirj,voi tietää muutakuin vanhojen tapoja.
Sitä ristiriitaa en kyllä ymmärrä.
Eli nyt sanoit että täällä ajetaankin vanhoja tunnettuja kirjoittajia pois,ts,sabotoidaan heidän kirjoituksia.Sitä mieltä olen itsekin,mutta en usko,että pääsääntöisesti ne olisivat niitä vanhoja toisia kirjoittajia,vaan mielestäni uusia,jotka eivät ole sopeutuneet palstan etiikkaan.No tarkoitin nyt että ne poisajajat tiesivät kaiken mitä poiajettava on palstalla olessaan kirjoitelut,älä nyt taas ala vaatimaan perusteluja,en voi mistään sinulle kaivaa viikkojen takaisia aiheita tänne todistuskappaleiksi,näin tämän vain minä olen kokenut!
- Ihmettelijä
yopollo kirjoitti:
ollut itsekin erottumassa tuossa johonkin alaryhmään me vastaan muut jotka "eivät osaa". Ihmiset keskustelevat tavallaan ja kohteliaat ihmiset oppivat ottamaan toisetkin huomioon. Jos joku keventää mielestäsi liikaa, voit vastauksessasi painottaa puolestasi enemmän asiaa mieluummin kuin moittia toista sanomisestaan. Näinkö se menisi?
En vain aloittele aiheita,vastailen oman tietämykseni ja tuntemukseni mukaan,en vaadi kenenkään olevan samaa mieltä!
- amado.mio
yopollo kirjoitti:
ollut itsekin erottumassa tuossa johonkin alaryhmään me vastaan muut jotka "eivät osaa". Ihmiset keskustelevat tavallaan ja kohteliaat ihmiset oppivat ottamaan toisetkin huomioon. Jos joku keventää mielestäsi liikaa, voit vastauksessasi painottaa puolestasi enemmän asiaa mieluummin kuin moittia toista sanomisestaan. Näinkö se menisi?
voi tietysti nähdä niinkin että erottelen. Hyvä käytös on sitä netissäkin, eikä huutaminen kuulu siihen, varsinkaan jos kommentti on sävyltään kielteinen. Aivan sama tekeekö sitä uusi vai vanha. En ole keskustelussa puuttunutkaan näihin isoihin kirjaimiin ja huutomerkkeihin (siis vastatessani toiselle), mutta ikävä tunne niistä tulee.
Sanon kyllä sanottavani asiallisesti, en ole ainakaan vielä joutunut nokkapokkaan. Myönnän kyllä että noissa vastapuolen kommenteissa on ollut asiantynkääkin mukana, ainakin kun minulle on vastattu, mutta silti huutaminen tuntuu kurjalta. Voihan se olla niinkin ettei toinen tiedä isojen kirjainten tai huutomerkkien merkitystä chatissa, eikä koko juttu siis ole tahallista.
Koko homma ei ole mitenkään elämää suurempi asia, mutta pienet ne vasta ärsyttävätkin… Ihmettelijä kirjoitti:
No tarkoitin nyt että ne poisajajat tiesivät kaiken mitä poiajettava on palstalla olessaan kirjoitelut,älä nyt taas ala vaatimaan perusteluja,en voi mistään sinulle kaivaa viikkojen takaisia aiheita tänne todistuskappaleiksi,näin tämän vain minä olen kokenut!
on kahden sinun (edellisten)kommenttien välillä aivan selkeä ristiriita,niin on kai hyvä syy kysyä perustelut,miksi sanot ensin ,että vanhat ajavat uusia pois.Heti seuraavassa kumoat sanomalla että,poisajajat tietävät hyvin mitä "vainottava on kirjoitellut",eli ei silloin voi olla uuteen kirjoittajaan kohdistuvaa vainoa,vaan nimenomaan vanhaan,jonka kirjoituksia on voinut sanomasi mukaan seurata.
En pyydä kaivelemaan mitään vanhoja esimerrkejä,vaan nimenomaan puutun kahteen peräkkäiseen kommentiisi jotka kumoavat toisensa.
Keskustelussa pitää myös olla mahdollisuus antaa ja myös saada perustelu,jos vastapuoli ei ymmärrä edellisen ajatuksen juoksua.
Vain tähän yksilöityyn ristiriitaisuuteen pyydän vastausta.
ps,Etiikasta juuri tähän jo edelliseen kysymykseeni en ole mitään "tekemistä",se on aivan eri henkilölle kirjoitettu juttu.- viljamaria
Ihmettelijä kirjoitti:
Siitä nyt jo mainitsinkin mutta useinhan eivät sivustakatsojat tai lukijat siis puolusta tätä sorsittua,netissäkään!
olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko tälläkin palstalla sitten joku ollut sorsittu?
Taivaanrannan Maalari,(en muista miten hän kirjotti nikkinsä)on avannut monia hyviä, syvällisiä keskusteluja ja jotenkin taitavasti osannut juontaa keskustelua rakentavassa hengessä.
Eriävät mielipiteet eivät sellaisessa ketjussa johda toisen keskustelijan mollaamiseen.
Jos joku on sortamisen kohteena, niin sortajia ovat myöskin he jotka passiivisina sivustakatsojina seuraavat tilannetta, puutumatta siihen ja vaikenemalla ikäänkuin hyväksyvät "heikomman" sortamisen. - Ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
on kahden sinun (edellisten)kommenttien välillä aivan selkeä ristiriita,niin on kai hyvä syy kysyä perustelut,miksi sanot ensin ,että vanhat ajavat uusia pois.Heti seuraavassa kumoat sanomalla että,poisajajat tietävät hyvin mitä "vainottava on kirjoitellut",eli ei silloin voi olla uuteen kirjoittajaan kohdistuvaa vainoa,vaan nimenomaan vanhaan,jonka kirjoituksia on voinut sanomasi mukaan seurata.
En pyydä kaivelemaan mitään vanhoja esimerrkejä,vaan nimenomaan puutun kahteen peräkkäiseen kommentiisi jotka kumoavat toisensa.
Keskustelussa pitää myös olla mahdollisuus antaa ja myös saada perustelu,jos vastapuoli ei ymmärrä edellisen ajatuksen juoksua.
Vain tähän yksilöityyn ristiriitaisuuteen pyydän vastausta.
ps,Etiikasta juuri tähän jo edelliseen kysymykseeni en ole mitään "tekemistä",se on aivan eri henkilölle kirjoitettu juttu.Pitäisikö siis sanoa "uudempi"?Olet joskus aika kalkkeutunut saivartelija jos nyt saan sanoa mielipiteeni?
- selvä peli
viljamaria kirjoitti:
olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko tälläkin palstalla sitten joku ollut sorsittu?
Taivaanrannan Maalari,(en muista miten hän kirjotti nikkinsä)on avannut monia hyviä, syvällisiä keskusteluja ja jotenkin taitavasti osannut juontaa keskustelua rakentavassa hengessä.
Eriävät mielipiteet eivät sellaisessa ketjussa johda toisen keskustelijan mollaamiseen.
Jos joku on sortamisen kohteena, niin sortajia ovat myöskin he jotka passiivisina sivustakatsojina seuraavat tilannetta, puutumatta siihen ja vaikenemalla ikäänkuin hyväksyvät "heikomman" sortamisen.itsensä kanssa on opittu Hajupojalta. Hän näytti viime keväänä miten se tehdään. Tämä on sen toisinto. Hajupojalla oli tosin ueammanlaisia persoonallisuuksia joukossa, tässähän on vain yhdenlaisia.
Vain vita nova ei kuulu joukkoon, kutakuinkin muut ovat MdKn sivupersoonia.
Kyllästyttävää, etenkin kun sama kirjoittaja pilaa kaikki ikäryhmien loosit. - vita_nova
selvä peli kirjoitti:
itsensä kanssa on opittu Hajupojalta. Hän näytti viime keväänä miten se tehdään. Tämä on sen toisinto. Hajupojalla oli tosin ueammanlaisia persoonallisuuksia joukossa, tässähän on vain yhdenlaisia.
Kyllästyttävää, etenkin kun sama kirjoittaja pilaa kaikki ikäryhmien loosit.Tulin tänne tuhatnikkiä pakoon. Järkyttää kuulla, että hän on täälläkin, tänäänkin, aina ja kaikkialla.. Missä on tuhatnikitön alue? Kertokaa! :(
- vita_nova
selvä peli kirjoitti:
itsensä kanssa on opittu Hajupojalta. Hän näytti viime keväänä miten se tehdään. Tämä on sen toisinto. Hajupojalla oli tosin ueammanlaisia persoonallisuuksia joukossa, tässähän on vain yhdenlaisia.
Kyllästyttävää, etenkin kun sama kirjoittaja pilaa kaikki ikäryhmien loosit.Kuka on MdK? Mitä lyhenne tarkoittaa?
- tirlittan
Lukaseppa maalaismiehen mietteitä kaikille sopivasta aiheesta. Se sai aikaan hyviä kommentteja.
- vita_nova
jos vaan tiedän, mistä etsiä..
- Jermu
Tästä palstasta on tullut todella kuuluisa !!! Kyllä se surullisenkuuluisakin on jollainen tapaa kuuluisa, niiiiiiiiin.
Enemmän vaan anarkiaa peliin ja mäiskettä joka suuntaan, niin tulee hyvät tappelukset ja saadaan nauraa oikein kunnolla. En oikein ymmärrä sinun ongelmaasi. Liian runsaasti aiheita? Etusivulla näkyy vielä 12.3. päivättyjä otsikoita. Onko se nyt niin vaarallista, jos tulee uusiakin?
Itse viritin eilen keskustelun ihan toisissa nettikuvioissa. Siihen tuli useita satoja kannanottoja ja tänään iltapäivällä juttu oli jo hävinnyt näkyvistä joutuen "vanhojen juttujen" joukkoon. Ei asia minua yhtään itketä.
Ainakin minusta on ihan kiva katsella uusiakin juttuja ja heittäytyä mukaan sähläämään, jos tunnen kiinnostusta.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Miksi ihmeessä täällä pitäisi olla monenlaisia sääntöjä? Me pikavierailijat kuitenkin häiritsemme systeemejä.
Minulle on syntynyt vaikutelma, että jotkut ihmiset haluavat päteä täälläkin. He esittävät vaatimuksia ja valituksia sekä vertailevat itse aloittamiensa ja muiden juttuketjujen pituuksia.
Mitä ihmeen merkitystä sellaisilla asioilla on?
Luulen, että on epärealistista odottaa, että me impulsiiviset höpöttäjät jaksaisimme perehtyä erilaisiin monimutkaisiin pelisääntöihin.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja iloitaan tästä mahdollisuudesta keskustella monenlaisten ihmisten kanssa. ;)
PS: anteeksi, jos häiritsin.- Tytteli,53
Olen täysin samaa mieltä!
- vita_nova
Että kaikkien kukkien kukkia. Niin, sitähän se täällä on. Kaikki kukkivat niin helvetisti joka puolella ja vielä kerrotuin kukin, verhotuin teriöin. Demokratia on kyllä kivaa ja paha mennä sitä vastaan potkimaankaan tai saa tyrannosauroksen maineen.
En ajatellut niinkään vastausten lukumäärää kuin jutun syvyyttä. Nimittäin monesti laajimmat höpötysketjut ovat tyhjää täynnä. Jutun ydin hukkuu runsauteen. Ajattelen jopa niin, että oikein höpötyshaluiset voisivat mennän chattiin höpöttelemään ja hauskaa pitämään ja tulla tänne sitten, kun mitäänsanomattomat tyhjyydet on purettu ylellä ja kaapeissa. Tänne voisi laittaa sitten niitä vähän harkitumpia ja kootumpia ajatuksiaan. Eihän tämä ole chat, ystävät hyvät.
Siis summa summarum: impulsiiviset höpöttäjät eivät kuuliu keskustelupalstalle vaan chattiin. Tänne ne, jotka malttavat pitää suunsa hetken aikaa kiinni ja tahtovat lukea toistenkin kirjoituksia. - Tytteli,53
vita_nova kirjoitti:
Että kaikkien kukkien kukkia. Niin, sitähän se täällä on. Kaikki kukkivat niin helvetisti joka puolella ja vielä kerrotuin kukin, verhotuin teriöin. Demokratia on kyllä kivaa ja paha mennä sitä vastaan potkimaankaan tai saa tyrannosauroksen maineen.
En ajatellut niinkään vastausten lukumäärää kuin jutun syvyyttä. Nimittäin monesti laajimmat höpötysketjut ovat tyhjää täynnä. Jutun ydin hukkuu runsauteen. Ajattelen jopa niin, että oikein höpötyshaluiset voisivat mennän chattiin höpöttelemään ja hauskaa pitämään ja tulla tänne sitten, kun mitäänsanomattomat tyhjyydet on purettu ylellä ja kaapeissa. Tänne voisi laittaa sitten niitä vähän harkitumpia ja kootumpia ajatuksiaan. Eihän tämä ole chat, ystävät hyvät.
Siis summa summarum: impulsiiviset höpöttäjät eivät kuuliu keskustelupalstalle vaan chattiin. Tänne ne, jotka malttavat pitää suunsa hetken aikaa kiinni ja tahtovat lukea toistenkin kirjoituksia.Tätä nikkihommaa on ihan turha pohtia joka aiheessa,säännöt on säännöt ja täällä ei ole nikki-kirjautumispakkoa,puhutaan jo muusta!
- vita_nova
Tytteli,53 kirjoitti:
Tätä nikkihommaa on ihan turha pohtia joka aiheessa,säännöt on säännöt ja täällä ei ole nikki-kirjautumispakkoa,puhutaan jo muusta!
Menikö viestini ollenkaan perille vai hurahtiko antenniesi ohi?
En siis kannata uusien aloituksien tehtailua. Tällä saitilla on vielä hyviä aiheita kesken, en siis kiirehdi, kun en näihinkään tunnu ehtiväni ottaa osaa. - Tytteli,53
vita_nova kirjoitti:
Menikö viestini ollenkaan perille vai hurahtiko antenniesi ohi?
En siis kannata uusien aloituksien tehtailua. Tällä saitilla on vielä hyviä aiheita kesken, en siis kiirehdi, kun en näihinkään tunnu ehtiväni ottaa osaa.Vai haluatko omalle aiheellesi viestiennätyksen ;D
- Jermu
Tytteli,53 kirjoitti:
Vai haluatko omalle aiheellesi viestiennätyksen ;D
tempaisit tosta lonkalta. Kaikenkaikkiaan hieno suoritus muuten. Kjäh!
- kaisa
Jermu kirjoitti:
tempaisit tosta lonkalta. Kaikenkaikkiaan hieno suoritus muuten. Kjäh!
olemassakaan. Olet hyrrän aavepersoona. Kjäh!
- Jermu
kaisa kirjoitti:
olemassakaan. Olet hyrrän aavepersoona. Kjäh!
Ihan tässä mieli ilahtuu..Jes!!! Kerrankin näkee kunnon vinoilua.
Tää ketju on täynnä hyvää huumoria, vaikka siellä muutamalla varmaan vaahto valuu suusta, kun ne naputtelee vastauksiaan niin tosissaan tänne. Kertakaikkiaan hienoa tällainen. Tytteli,53 kirjoitti:
Vai haluatko omalle aiheellesi viestiennätyksen ;D
ole mitään mieltä kun katto on jo ennalta määritelty. Siihen näyttää pääsevän turhankin helposti jos vain halua on.
- vita_nova
kalkkis kirjoitti:
ole mitään mieltä kun katto on jo ennalta määritelty. Siihen näyttää pääsevän turhankin helposti jos vain halua on.
Kyllä minulla on kokemusta ennätyksellisistäkin ketjuista. Moniin aloituksiin on tullut 202 viestin keskustelupuu.
Minua ne vaan harmittavat, koska se on merkki siitä, että ketjuihin muodostuu turhan paljon ilmaa. Asia hukkuu sinne sekaan. Lisäksi koen niin, että juuri kun itse pääsen asiaan ja vauhtiin, hieman syvemmälle, ketju katkaistaan, koska siihen ei enää saa sanoa mitään. - Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Kyllä minulla on kokemusta ennätyksellisistäkin ketjuista. Moniin aloituksiin on tullut 202 viestin keskustelupuu.
Minua ne vaan harmittavat, koska se on merkki siitä, että ketjuihin muodostuu turhan paljon ilmaa. Asia hukkuu sinne sekaan. Lisäksi koen niin, että juuri kun itse pääsen asiaan ja vauhtiin, hieman syvemmälle, ketju katkaistaan, koska siihen ei enää saa sanoa mitään.Joskus olen työputkessa 12-18 tuntia ja kun aloitan aiheiden lukemisen kommentoimisen kotiin tultua en saakaan enää vastata määrättyyn mielenkiintoiseen koska 200 täys!
- yopollo
vita_nova kirjoitti:
Minua ne vaan harmittavat, koska se on merkki siitä, että ketjuihin muodostuu turhan paljon ilmaa. Asia hukkuu sinne sekaan. Lisäksi koen niin, että juuri kun itse pääsen asiaan ja vauhtiin, hieman syvemmälle, ketju katkaistaan, koska siihen ei enää saa sanoa mitään.kun kerran olet täällä ihan uusi.
Keskustelusta tulee löysää kun yrität venyttää ketjua kuittaamalla sisään paljon ajattelemattomia välihuutoja. Niillä 200 viestin raja on kevyesti katkaistavissa aina. - vita_nova
yopollo kirjoitti:
kun kerran olet täällä ihan uusi.
Keskustelusta tulee löysää kun yrität venyttää ketjua kuittaamalla sisään paljon ajattelemattomia välihuutoja. Niillä 200 viestin raja on kevyesti katkaistavissa aina.Muilta suomi24:n viipalepalstoilta on enemmän kokemusta, samoin kokonaan toisilta keskustelufoorumeilta. Tätä olen vältttänyt kuin ruttoa, koska tämä on niin sekava liiallisen nikkimäärän ja liiallisen aloitustulvan vuoksi. No, tässä nyt olen, toistaiseksi katselemassa..
- plunger
Yksi aloitus voi olla siemen josta kasvaa 50-200 viestin puu. Yksi haara yhteen toinen toiseeen suuntaan, ja aivan eri suuntiin! Kun yhdessä puhutaan äidin rakkaudesta, toisessa tyttären miesystävän elintavoista ja kolmannessa koripallosta. Aika pian syntyy haaroja, jotka etenevät kauas aloituksen aiheesta.
Parempi että on monta aloitusta, silloin ketjut eivät kasva ja haaroitu luvuttomasti. Jos et usko, niin 'vilase vähä' miltä näyttävät ketjut.- vita_nova
Tiedän kyllä kokemuksesta, miltä näyttää 202 vastauksen keskustelupuu. Sellaiseen en pyri.
Se mitä tahtoisin, olisi syvempi aiheen käsittely. Pelleilyille ja huulenheitoille on toki aina tilaa ja tarvettakin keventäjinä, mutta niin on myös kunnolla argumentoiduille vastauksille. Niitä olen täältä monasti turhaan hakenut ja niitä peräänkuulutan.
On lisäksi niin, että palstaväki tuntuu pitävän tätä chattina. No, tämähän ei ole chatti, jonne haluaisin ohjata puheripulia potevat höpöttelijät purkamaan ensi paineensa ja tulemaan tänne keskustelupalstalle vasta sitten, kun se suu pysyy vähän aikaa kiinnikin. Tänne voisi kirjoitella vähän harkitumpia kannanottoja ja täällä voisi rauhassa lukea toisten ajatuksia ja miettiä niihin vastineita. Suurin ongelma lienee siis tämä chatin ja keskustelupalstan rajan hämärtyminen tässä loossissa. - Tytteli,53
vita_nova kirjoitti:
Tiedän kyllä kokemuksesta, miltä näyttää 202 vastauksen keskustelupuu. Sellaiseen en pyri.
Se mitä tahtoisin, olisi syvempi aiheen käsittely. Pelleilyille ja huulenheitoille on toki aina tilaa ja tarvettakin keventäjinä, mutta niin on myös kunnolla argumentoiduille vastauksille. Niitä olen täältä monasti turhaan hakenut ja niitä peräänkuulutan.
On lisäksi niin, että palstaväki tuntuu pitävän tätä chattina. No, tämähän ei ole chatti, jonne haluaisin ohjata puheripulia potevat höpöttelijät purkamaan ensi paineensa ja tulemaan tänne keskustelupalstalle vasta sitten, kun se suu pysyy vähän aikaa kiinnikin. Tänne voisi kirjoitella vähän harkitumpia kannanottoja ja täällä voisi rauhassa lukea toisten ajatuksia ja miettiä niihin vastineita. Suurin ongelma lienee siis tämä chatin ja keskustelupalstan rajan hämärtyminen tässä loossissa.sensijaan että vain täällä haukut meitä!
- plunger
vita_nova kirjoitti:
On lisäksi niin, että palstaväki tuntuu pitävän tätä chattina. No, tämähän ei ole chatti, jonne haluaisin ohjata puheripulia potevat höpöttelijät purkamaan ensi paineensa ja tulemaan tänne keskustelupalstalle vasta sitten, kun se suu pysyy vähän aikaa kiinnikin. Tänne voisi kirjoitella vähän harkitumpia kannanottoja ja täällä voisi rauhassa lukea toisten ajatuksia ja miettiä niihin vastineita. Suurin ongelma lienee siis tämä chatin ja keskustelupalstan rajan hämärtyminen tässä loossissa.OK. Ethän pahastunut, kun otsikko oli viestissäni tuo 'viittiks vilasta', siis kovin kevyt ja ei-iahan-harmiton. Kuulen sen työssä aina joskus, se on tarttunut mieleen ja käytän sitä itse mutta EN PAHASSA MIELESSÄ.
Chatin ja keskustelun raja ON hämärtynyt, se on liian epäselvä ja täällä asiakeskustelu voi yhden sanan takia lähteä chat-haaroiksi. Kaksi ihmistä voi keskustella viestiä vaihtaen, jos pysytään asiassa ja kirjoitetaan mielipiteitä, ei vain muutaman sanan huulen heittoa. Mitä enemmän haaroja, mitä enmmän leikki- tai inttämissättiä, sitä ikävämpi on ketju lukea.
Mutta, minkä ihmiselle mahtaa jos yksi lystää vain virnistellä!? Minä toivoisin myös asiallista keskustelua, huumori voi mukana olla mielellään, mutta ei-harkitun kannanoton välttäminen ei ole mahollista. plunger kirjoitti:
OK. Ethän pahastunut, kun otsikko oli viestissäni tuo 'viittiks vilasta', siis kovin kevyt ja ei-iahan-harmiton. Kuulen sen työssä aina joskus, se on tarttunut mieleen ja käytän sitä itse mutta EN PAHASSA MIELESSÄ.
Chatin ja keskustelun raja ON hämärtynyt, se on liian epäselvä ja täällä asiakeskustelu voi yhden sanan takia lähteä chat-haaroiksi. Kaksi ihmistä voi keskustella viestiä vaihtaen, jos pysytään asiassa ja kirjoitetaan mielipiteitä, ei vain muutaman sanan huulen heittoa. Mitä enemmän haaroja, mitä enmmän leikki- tai inttämissättiä, sitä ikävämpi on ketju lukea.
Mutta, minkä ihmiselle mahtaa jos yksi lystää vain virnistellä!? Minä toivoisin myös asiallista keskustelua, huumori voi mukana olla mielellään, mutta ei-harkitun kannanoton välttäminen ei ole mahollista.viestiketjun aloittjalla jonkinlainen mahdolisuus esittää toive siitä,että haluaa oikeasti ja argumentoiden saada vastauksia "ketjuunsa".
Olisiko muilla palstalla olijoilla valmiutta kunnioittaa aloittjan toivetta.Ja mitä siitä mahtaisi seurata,jos "aloittajan oikeudella",pelkiin ns,heittoihin puuttuisi.
Ilmeisesti ei tule onnistumaan,joten jäljelle jää jokin "suljettu huone"tyyppinen pienempi, samanlaista keskustelutyyppiä kannattava joukko.- plunger
emw34 kirjoitti:
viestiketjun aloittjalla jonkinlainen mahdolisuus esittää toive siitä,että haluaa oikeasti ja argumentoiden saada vastauksia "ketjuunsa".
Olisiko muilla palstalla olijoilla valmiutta kunnioittaa aloittjan toivetta.Ja mitä siitä mahtaisi seurata,jos "aloittajan oikeudella",pelkiin ns,heittoihin puuttuisi.
Ilmeisesti ei tule onnistumaan,joten jäljelle jää jokin "suljettu huone"tyyppinen pienempi, samanlaista keskustelutyyppiä kannattava joukko.Se on niin että ihmiset kyllä OSAAVAT jättää sätti-leikin ja kirjoittaa asiallisesti tai tyytyä lukemaan muiden kirjoitukset, kuria ei täällä voi aloittaja eikä kukaan pitää. Toki aloittaja voi kertoa, haluaako ketjuun vain huolella argumentoitua tekstiä vain kelpaako myös huulten heitto asian sivusta.
Jos jokaiselle aiheelle on oma lokero, silloin siellä vallitsee samanmielisten kerhotunnelma. Tämä ikäryhmäpalsta ei oikein siihen sovellu.
Tänne kirjoittavat eivät edusta keskiarvoa 50 ihmisistä. Täällä viihtyy poikkeavien joukko - en tarkoita negatiivista poikkeavuutta. Parempi joukko kuin se joka istuu kapakassa, tai makaa television edessä. Enempää en uskalla sanoa. - Ihmettelijä
plunger kirjoitti:
Se on niin että ihmiset kyllä OSAAVAT jättää sätti-leikin ja kirjoittaa asiallisesti tai tyytyä lukemaan muiden kirjoitukset, kuria ei täällä voi aloittaja eikä kukaan pitää. Toki aloittaja voi kertoa, haluaako ketjuun vain huolella argumentoitua tekstiä vain kelpaako myös huulten heitto asian sivusta.
Jos jokaiselle aiheelle on oma lokero, silloin siellä vallitsee samanmielisten kerhotunnelma. Tämä ikäryhmäpalsta ei oikein siihen sovellu.
Tänne kirjoittavat eivät edusta keskiarvoa 50 ihmisistä. Täällä viihtyy poikkeavien joukko - en tarkoita negatiivista poikkeavuutta. Parempi joukko kuin se joka istuu kapakassa, tai makaa television edessä. Enempää en uskalla sanoa.Noin juuri,aiheryhmille on omat palstansa,täällä keskustellaan tai ainakin pitäisi siitä mikä ERILAISIA 50 ihmisiä kiinnostaa,jos ei aihe ole mieleinen niin ei siihen tarvitse kommentoida!
- vita_nova
plunger kirjoitti:
Se on niin että ihmiset kyllä OSAAVAT jättää sätti-leikin ja kirjoittaa asiallisesti tai tyytyä lukemaan muiden kirjoitukset, kuria ei täällä voi aloittaja eikä kukaan pitää. Toki aloittaja voi kertoa, haluaako ketjuun vain huolella argumentoitua tekstiä vain kelpaako myös huulten heitto asian sivusta.
Tänne kirjoittavat eivät edusta keskiarvoa 50 ihmisistä. Täällä viihtyy poikkeavien joukko - en tarkoita negatiivista poikkeavuutta. Parempi joukko kuin se joka istuu kapakassa, tai makaa television edessä. Enempää en uskalla sanoa.olen esittänyt. Jokainen voi puolestaan tehdä saman. Kuri on kokonaan väärä ilmaisu keskustelupalstoille. Jokainen tietää, että palstojen kuri = sensuuri, ja sitä tuskin meistä yksikään tänne toivoo. Mielestäni sekin on hyvä, että rekisteröityminen ei ole pakollista, koska se on signaali vapaudesta, jonka voi halutessaan käyttää tai jättää käyttämättä - siis rekattuna kirjoittamisen.
En muutenkaan ole ollenkaan minkään sortin viipaloinnin kannalla. Olen useissa yhteyksissä muilla palstoilla arvostellut suomi24:n liian kaposia aihesiivuja. Jopa ikäryhmäsiivut ovat teennäiset.
Kannatan kaikinpuolista vapaata ilmäpiiriä. Mielestäni esittämieni seikkojen haltuunotto edistäisi vapauden, suvaitsevuuden, toiset kirjoittajat huomioonottavan keskustelukulttuurin kehittämistä. - Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
olen esittänyt. Jokainen voi puolestaan tehdä saman. Kuri on kokonaan väärä ilmaisu keskustelupalstoille. Jokainen tietää, että palstojen kuri = sensuuri, ja sitä tuskin meistä yksikään tänne toivoo. Mielestäni sekin on hyvä, että rekisteröityminen ei ole pakollista, koska se on signaali vapaudesta, jonka voi halutessaan käyttää tai jättää käyttämättä - siis rekattuna kirjoittamisen.
En muutenkaan ole ollenkaan minkään sortin viipaloinnin kannalla. Olen useissa yhteyksissä muilla palstoilla arvostellut suomi24:n liian kaposia aihesiivuja. Jopa ikäryhmäsiivut ovat teennäiset.
Kannatan kaikinpuolista vapaata ilmäpiiriä. Mielestäni esittämieni seikkojen haltuunotto edistäisi vapauden, suvaitsevuuden, toiset kirjoittajat huomioonottavan keskustelukulttuurin kehittämistä.Etkö haluakaan keskustella suvaitsevasti ja kultturellisti muissa aiheissa?
- vita_nova
Ihmettelijä kirjoitti:
Etkö haluakaan keskustella suvaitsevasti ja kultturellisti muissa aiheissa?
Aiheella tarkoitat varmaan eri palstoja. No, olen kirjoitellut paljonkin eri palstoille.
Tällä palstalla nikkini on vita_nova ja se uunituore nikki. En kirjoita kulturellisti. Kulttuuriin lukeutuvista asioista sen sijaan voin kirjoittaa, jos on sytyttävä aihe.
Pst, myrkkyhampaassasi tihkuu jotain, varo vähän... - Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Aiheella tarkoitat varmaan eri palstoja. No, olen kirjoitellut paljonkin eri palstoille.
Tällä palstalla nikkini on vita_nova ja se uunituore nikki. En kirjoita kulturellisti. Kulttuuriin lukeutuvista asioista sen sijaan voin kirjoittaa, jos on sytyttävä aihe.
Pst, myrkkyhampaassasi tihkuu jotain, varo vähän...Täällä aiemmin myös vakuutat ettei uusia mielenkiintoisia aiheita tarvita kun niitä jo on riittävästi,siksi vaiin ihmettelin kun et siellä ole mitään tapaasi kultturellisti kirjoitellut?
- Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Pst, myrkkyhampaassasi tihkuu jotain, varo vähän...Kirjoitit: Kannatan kaikin tavoin vapaata ilmapiiriä,vapauden,suvaitsevaisuuden,toiset kirjoittajat huomioonottavan keskustelukulttuurin kehittämistä......
- nasse-setä
vita_nova kirjoitti:
On lisäksi niin, että palstaväki tuntuu pitävän tätä chattina. No, tämähän ei ole chatti, jonne haluaisin ohjata puheripulia potevat höpöttelijät purkamaan ensi paineensa ja tulemaan tänne keskustelupalstalle vasta sitten, kun se suu pysyy vähän aikaa kiinnikin. Tänne voisi kirjoitella vähän harkitumpia kannanottoja ja täällä voisi rauhassa lukea toisten ajatuksia ja miettiä niihin vastineita. Suurin ongelma lienee siis tämä chatin ja keskustelupalstan rajan hämärtyminen tässä loossissa.Olisi hyvä, jos kirjoituksen vähimmäissanamääräksi tulisi 50 sanaa. Silloin mitättömät yhden lauseen heitot loppuisivat, ja asiaansa tulisi argumentoida huolellisemmin.
Toinen hyvä uudistus olisi, että kaksi nikkiä voisi vastata toisilleen vain kaksi kertaa peräkkäin. Silloin chattäily päättyisi ja saisimme palstasta analyzzeeraavan foorumin, ajatuksia,eväitä päivään ja iltaan, ja yövuorolaisille tietty yön hämyyn.. nasse-setä kirjoitti:
Olisi hyvä, jos kirjoituksen vähimmäissanamääräksi tulisi 50 sanaa. Silloin mitättömät yhden lauseen heitot loppuisivat, ja asiaansa tulisi argumentoida huolellisemmin.
Toinen hyvä uudistus olisi, että kaksi nikkiä voisi vastata toisilleen vain kaksi kertaa peräkkäin. Silloin chattäily päättyisi ja saisimme palstasta analyzzeeraavan foorumin, ajatuksia,eväitä päivään ja iltaan, ja yövuorolaisille tietty yön hämyyn..teit ehdotuksellasi,kumpa muutokset yleensä olisivat mahdollisia,niin kaikki uudistukset palstalla olisivat tarpeettomia,myös ehdotuksesi,niikuin kaikki muutkin ehdotukset.
Silti viestisi hyvin tarpeellinen.- vita_nova
nasse-setä kirjoitti:
Olisi hyvä, jos kirjoituksen vähimmäissanamääräksi tulisi 50 sanaa. Silloin mitättömät yhden lauseen heitot loppuisivat, ja asiaansa tulisi argumentoida huolellisemmin.
Toinen hyvä uudistus olisi, että kaksi nikkiä voisi vastata toisilleen vain kaksi kertaa peräkkäin. Silloin chattäily päättyisi ja saisimme palstasta analyzzeeraavan foorumin, ajatuksia,eväitä päivään ja iltaan, ja yövuorolaisille tietty yön hämyyn..Mitättömät yhden sanan heitot voivat joskus kopsahtaa kohdalleen paremmin kuin sadan sanan jaaritukset.
En kannata sitäkään rajoitusta, että samat nikit eivät saisi vetää pitää ketjua. Toki saavat, sillä se voi olla heille tärkeää ja voi sitä joku muukin lukea. Rajoitukset on luotu mielestäni rikottaviksi, koska niitä ei ole mahdollista valvoa.
Kaikki lähtee kirjoittajien sisäisestä palstaetiikasta. Siksi haluan vedota jokaseen kirjoittajaan erikseen, yksilönä. Ei tarvit sääntöjä, ei tiukennuksia. Tarvitaan vain vakavasti - samalla hauskasti ja kenties ironisesti/kyynisesti/parodioiden/hullutellen - kirjoittamiseensa suhtautuvia kirjoittajia. Aina olisi hyvä muistaa, että jokaisella on tietty tarve olla täällä ja ilmaista itseään. - plunger
nasse-setä kirjoitti:
Toinen hyvä uudistus olisi, että kaksi nikkiä voisi vastata toisilleen vain kaksi kertaa peräkkäin. Silloin chattäily päättyisi ja saisimme palstasta analyzzeeraavan foorumin, ajatuksia,eväitä päivään ja iltaan, ja yövuorolaisille tietty yön hämyyn..Sanojen minimi - hyvä ajatus.
Kaksi vastausta kahden nikin välillä - ei hyvä, vaan huono, jos vastauksen pituus on minimin yli. On tällaisia esiintynyt, hyvin asian piirissä, ja muita ei ole vain silloin tullut mukaan. Keskustelu silti on edennyt kahden voimin hyvin. - lisääjä
nasse-setä kirjoitti:
Toinen hyvä uudistus olisi, että kaksi nikkiä voisi vastata toisilleen vain kaksi kertaa peräkkäin. Silloin chattäily päättyisi ja saisimme palstasta analyzzeeraavan foorumin, ajatuksia,eväitä päivään ja iltaan, ja yövuorolaisille tietty yön hämyyn..Ninimisanamäärä on hyvä ajatus samoin tuo chattyylisten kirjoitelmien vähentäminen. Tietysti jos asiaa, johon muut eivät ota kantaa niin silloin ihan ookoo, mutta silloinkin sanoja muuta kuin ne kaksi-kolme.
Lisäyksenä vielä sellainen, että kirjoittaja voisi miettiä sanottavaansa sen verran ettei lähettäisi sitä heti. Monessa kohtaa sama kirjoittaja kirjoittaa heti jälkeen jotain ihan kamalan tärkeää, jonka viestistään oli "unohtanut", yleensä ne kolme sanaa. - Ihmettelijä
nasse-setä kirjoitti:
Toinen hyvä uudistus olisi, että kaksi nikkiä voisi vastata toisilleen vain kaksi kertaa peräkkäin. Silloin chattäily päättyisi ja saisimme palstasta analyzzeeraavan foorumin, ajatuksia,eväitä päivään ja iltaan, ja yövuorolaisille tietty yön hämyyn..Olen täysin eri mieltä,riittää jo turha valvominen ja säännöt!
- Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
Mitättömät yhden sanan heitot voivat joskus kopsahtaa kohdalleen paremmin kuin sadan sanan jaaritukset.
En kannata sitäkään rajoitusta, että samat nikit eivät saisi vetää pitää ketjua. Toki saavat, sillä se voi olla heille tärkeää ja voi sitä joku muukin lukea. Rajoitukset on luotu mielestäni rikottaviksi, koska niitä ei ole mahdollista valvoa.
Kaikki lähtee kirjoittajien sisäisestä palstaetiikasta. Siksi haluan vedota jokaseen kirjoittajaan erikseen, yksilönä. Ei tarvit sääntöjä, ei tiukennuksia. Tarvitaan vain vakavasti - samalla hauskasti ja kenties ironisesti/kyynisesti/parodioiden/hullutellen - kirjoittamiseensa suhtautuvia kirjoittajia. Aina olisi hyvä muistaa, että jokaisella on tietty tarve olla täällä ja ilmaista itseään.Luulisi yli 50-vuotiaiden itse osaavan ottaa vastuun siitä mitä kirjoittaa!
- nasse-setä
lisääjä kirjoitti:
Ninimisanamäärä on hyvä ajatus samoin tuo chattyylisten kirjoitelmien vähentäminen. Tietysti jos asiaa, johon muut eivät ota kantaa niin silloin ihan ookoo, mutta silloinkin sanoja muuta kuin ne kaksi-kolme.
Lisäyksenä vielä sellainen, että kirjoittaja voisi miettiä sanottavaansa sen verran ettei lähettäisi sitä heti. Monessa kohtaa sama kirjoittaja kirjoittaa heti jälkeen jotain ihan kamalan tärkeää, jonka viestistään oli "unohtanut", yleensä ne kolme sanaa.Nämä kolmen sanan lisäykset tulee ainakin sallia:
Minä rakastan sinua.
Minä vihaan sinua.
Ranne heilumaan luuseri.
Haista ite dorka.
Meille vai teille?
Ei pysty eläytyyn..
Olenko edelleen hipsukkavarpaasi?
Kielari kurkkuun asti
Suloinen pikku mussukkani
Oma pääsiäispupuni olet - plunger
Ihmettelijä kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä,riittää jo turha valvominen ja säännöt!
Sääntöjä tulee koko ajan, on paras tottua siihen että pian tulee EU-directivi tekstiviesteistä ja nettipalstoista. Määräävät ajankohdat milloin viestejä saa lähettää ja kuinka monta päivässä.
Kiellettyjen aiheiden ja sanojen luettelo tulee taas Pentagonin ja CIA:n yhteistyönä pakolliseksi kaikille maailman kansalaisille. Joka niitä rikkoo, on terroristiepäiltynä vangittava. - nasse-setä
Ihmettelijä kirjoitti:
Luulisi yli 50-vuotiaiden itse osaavan ottaa vastuun siitä mitä kirjoittaa!
vastuuta olisi hyvä hieman jakaa, ettei kenellekään muodostuisi kohtuutonta taakkaa kannettavaksi.
Aivan samoin, kuin tulisi henkeen ja vereen...tai ainakin vereen...asti puolustaa kaltoin kohdeltua palstaystävää, ettei hän saisi angsteja.
Ne kun ovat osaltaan lisäämässä ylikuormitetun terveydenhuoltojärjestelmämme vähäisiä voimavaroja.
Ehdotan palstaystävyyden nimissä keskinäistä avohuoltojärjestelmää joka ottaa huomioon pienimmänkin lepakon. - nasse-setä
emw34 kirjoitti:
teit ehdotuksellasi,kumpa muutokset yleensä olisivat mahdollisia,niin kaikki uudistukset palstalla olisivat tarpeettomia,myös ehdotuksesi,niikuin kaikki muutkin ehdotukset.
Silti viestisi hyvin tarpeellinen.Sillä olen mukana paikkakuntamme uudessa tempauksessa jonka slogan on:
"Ilahduta eläkeläinen päivässä" vita_nova kirjoitti:
On lisäksi niin, että palstaväki tuntuu pitävän tätä chattina. No, tämähän ei ole chatti, jonne haluaisin ohjata puheripulia potevat höpöttelijät purkamaan ensi paineensa ja tulemaan tänne keskustelupalstalle vasta sitten, kun se suu pysyy vähän aikaa kiinnikin. Tänne voisi kirjoitella vähän harkitumpia kannanottoja ja täällä voisi rauhassa lukea toisten ajatuksia ja miettiä niihin vastineita. Suurin ongelma lienee siis tämä chatin ja keskustelupalstan rajan hämärtyminen tässä loossissa.profiilisi alta minkälaisia viestejä olet viimeksi lähetellyt. Niitä asiallisia oli aika vähän, pääasiassa kevyttä jutustelua kuten tässäkin, semmoista ajanpeluuta.
- yopollo
Tytteli,53 kirjoitti:
sensijaan että vain täällä haukut meitä!
voi ohittaa provosoitumattakin.
- vita_nova
kalkkis kirjoitti:
profiilisi alta minkälaisia viestejä olet viimeksi lähetellyt. Niitä asiallisia oli aika vähän, pääasiassa kevyttä jutustelua kuten tässäkin, semmoista ajanpeluuta.
Nikkini alta löytyy vain tämän palstan ja lähinnä tämän keskustelun kirjoitukset, koska nikkini on kahden päivän ikäinen.
Muilla palstoilla minulla on ollut eri nikki. - Ihmettelijä
yopollo kirjoitti:
voi ohittaa provosoitumattakin.
Kaikki eivät ole vahvoja,edes netissä!
- yopollo
Ihmettelijä kirjoitti:
Kaikki eivät ole vahvoja,edes netissä!
Ihmettelen myös mikä paine niin monilla on munata itsensä koko maailman edessä.
- Ihmettelijä
yopollo kirjoitti:
Ihmettelen myös mikä paine niin monilla on munata itsensä koko maailman edessä.
Ehkä vain purkavat omia paineitaan eikä ajatella siitä ehkä jonkun tosissaan loukkaantuvan?
- Puskasta huhuilija
Vita nova kaipaa syvempää keskustelua, mikä on mielestäni hyvä juttu. Vuoropuhelu ei synny väkisin, vaan se vaatii panostusta kirjoituksiin.
Ehkä meillä kaikilla ei ole intoa tai aikaa joka juttua ruotia perinpohjin. Ihmisillä on selvästi omat mieltymykset eri aihepiiriin, siksi täälläkin ennen syntyi nopeahkoon tahtiin uusia aiheita. Silloin oli valinnanvaraa, mihin ketjuun ryhtyi milläkin panoksella. Jotkut halusivat keveästi rupatella ja kerääntyivät johonkin ketjuun. Toiset taas ruotivat jotain asiaa perinpohjin joko itsepuheluna tai ryhmätyönä.
Luin melkoisen määrän tämän viestiketjun eri kannanottoja, jotka muistuttavat Mielipidetiedustelu 50 kirjoituksia (jo toisella sivulla). Eli vieläkin pohditaan paljon sitä, miksi jotkut eivät kirjoita vakinikillään tai huutelevat puskasta tai saattavat heittää sekaan toisella nikillä kannanottoja. Eli nikki esittäisi pääosaa.
Yhteenvetona tuntui siltä, että tänne kirjoittamiselle on toisten kirjoittajien taholta melko paljon odotuksia mm. aiheen, kirjoitus- ja käsittelytavan ja vielä nikinkin käytössä. Voisikohan sillä olla mitään tekemistä sen kanssa, että palsta on hiljentynyt.- vita_nova
En ole lukenut Mielipidetiedusteluketjua. Eli totta siis on, että hyvien aiheiden joutuminen pikapikaa kakkossivulle on todella sääli.
Tälläkin sivulla on muutama kauhuesimerkki jutuista, joita ei tänne pitäisi suoltaa. Mainitsen nyt yhden sellaisen ääneen. Nikki bleun käsittämätön ulvahdus tuossa ylempänä olisi voinut jäädä ulvahtamatta kirjalliseen muotoon. Juuri tällaiset informaatiota sisältämättömät höpäjämiset soisi ulostettavan chateissa, jossa ne haituvat samantien bittiavaruuteen eivätkä jää ikuisetuiksi keskustelupalstoille muita rasittamaan. Ugh!
Vielä se, että itse en odota kirjoituksilta ylimaallisia asioita. En kirjakieltä, en puoli päivää harkittuja kuolemattomia ajatuksia, en googlettamalla kaivettuja faktoja muiden nitistämiseksi. Vain vakavaa suhtautumista kyseiseen aiheesee. Ja vakavalla en tarkoita totista, vaan antautumista aiheeseen, pientä paneutumista, joka voi tuottaa tulokseksi hauskan tai asiallisen vastauksen tai aloituksen. - Ihmettelijä
vita_nova kirjoitti:
En ole lukenut Mielipidetiedusteluketjua. Eli totta siis on, että hyvien aiheiden joutuminen pikapikaa kakkossivulle on todella sääli.
Tälläkin sivulla on muutama kauhuesimerkki jutuista, joita ei tänne pitäisi suoltaa. Mainitsen nyt yhden sellaisen ääneen. Nikki bleun käsittämätön ulvahdus tuossa ylempänä olisi voinut jäädä ulvahtamatta kirjalliseen muotoon. Juuri tällaiset informaatiota sisältämättömät höpäjämiset soisi ulostettavan chateissa, jossa ne haituvat samantien bittiavaruuteen eivätkä jää ikuisetuiksi keskustelupalstoille muita rasittamaan. Ugh!
Vielä se, että itse en odota kirjoituksilta ylimaallisia asioita. En kirjakieltä, en puoli päivää harkittuja kuolemattomia ajatuksia, en googlettamalla kaivettuja faktoja muiden nitistämiseksi. Vain vakavaa suhtautumista kyseiseen aiheesee. Ja vakavalla en tarkoita totista, vaan antautumista aiheeseen, pientä paneutumista, joka voi tuottaa tulokseksi hauskan tai asiallisen vastauksen tai aloituksen.Joillain plastoilla pitää ensin tarkastaa viestin sisältö ennenkuin voi lähettää,ehkä se olisi jotain,ei tulisi kiivastuksissaan läheteltyä jotain jota katuu eikä tarvitsisi korjailla kun jäikin pois jotain tärkeää?
- vaan luen
Pitäs varmaan olla salakuuntelulaitteet, että kirjoitetun tekstin kuulisi tai puhesyntetisaattori, se mä hommaankin ;-)
- vita_nova
Nettikeskustelut poikkeavat jonkin verran paperitekstistä. Keskusteluapalstojen jutuille on ominaista tuoreus ja elävyys, joten niissä on puhutun kielen piirteitä melkoisestikin. Minä ainakin puhun sinulle nyt kun kirjoitan, en pelkästään kirjoita. Puhun ja toivon, että kuulet minua ja vastaat minulle jotain.
PS Tähän en nyt välttämättä odota vastausta. :) - anopin hammas ;-)
vita_nova kirjoitti:
Nettikeskustelut poikkeavat jonkin verran paperitekstistä. Keskusteluapalstojen jutuille on ominaista tuoreus ja elävyys, joten niissä on puhutun kielen piirteitä melkoisestikin. Minä ainakin puhun sinulle nyt kun kirjoitan, en pelkästään kirjoita. Puhun ja toivon, että kuulet minua ja vastaat minulle jotain.
PS Tähän en nyt välttämättä odota vastausta. :)Leikikseni laitoin tuon en kuule vaan luen, sillä itse käytän oikeasti sanaa kuule/kuuntele, mutta minua on siitä moitittu sen seitsemänsataa kertaa. Sinä et mennyt "lankaan" eli alkanut sättimään, kiva juttu, aurinkoa päivääsi vaikkei paistaisikaan. Täällä ainakin tuulee niin että kinoksista lumi lentää ja pohjoinen puree pahasti. Ulos on silti lähdettävä, fy fan!
- ????
tulkaa tänne "hillumaaan" ja niin edelleen.
- Kysynpä vaan
Olet (muka?) silloin tällöin lukenut tätä palstaa,mielestäsi olemme naurunlaisia,et halua mestaroida,mutta mitä siis ajat takaa?
- vita_nova
Tunnustan kaiken. Palsta on vähän hajallaan nyt. Ulkopuolisena näen sen ehkä selkeämmin kuin sisältä huomaa.. :)
Tahdon kaikkea hyvää palstalle. Miljoonnikit veks, aloitukset puoleen, syvyyttä sanomaan, tilkka sarkasmia, inan verran ironiaa, tujaus parodiaa, sanan säilän säihkettä ja vakavaa suhtautumista omaan ulosantiin mutta ei aina totisella naamalla... Ei vaan ei, olkaa kuin olette, niin minäkin olen :) - ZeireeNi
vita_nova kirjoitti:
Tunnustan kaiken. Palsta on vähän hajallaan nyt. Ulkopuolisena näen sen ehkä selkeämmin kuin sisältä huomaa.. :)
Tahdon kaikkea hyvää palstalle. Miljoonnikit veks, aloitukset puoleen, syvyyttä sanomaan, tilkka sarkasmia, inan verran ironiaa, tujaus parodiaa, sanan säilän säihkettä ja vakavaa suhtautumista omaan ulosantiin mutta ei aina totisella naamalla... Ei vaan ei, olkaa kuin olette, niin minäkin olen :)näkökulmaa, syvällistä pohdintaa.. jne, jne..
p.s. ja copypastehan oli kielletty, sekä kirjoitettujen lauseiden toistaminen.. :P - hennaliisa1
vita_nova kirjoitti:
Tahdon kaikkea hyvää palstalle. Miljoonnikit veks, aloitukset puoleen, syvyyttä sanomaan, tilkka sarkasmia, inan verran ironiaa, tujaus parodiaa, sanan säilän säihkettä ja vakavaa suhtautumista omaan ulosantiin mutta ei aina totisella naamalla... Ei vaan ei, olkaa kuin olette, niin minäkin olen :)niiko oot.
Sillee myö muutkii.
Minnuu vaa pikkuse hämmästytti tuo siu avvaukseis.
Sie saatat olla sellane yhteiskunnallissii ja yhteisii asijoihi panneutuva ihmine, jol on vähä vauhtisokkeutta tult tuoho mänemisseee.
Vaik harvemmi koko tätä naurettavvii ihmisii palstaa seuraatkaa, ni siu mieleis tekis saaha tääl parannuksii aikaa.
Joku jo sanokii, et avvaa 'viisas' keskusteluaihe.
Sie et kuitekaa sellastakkaa lähe tekemää.
Mitä varte?
Ymmärränks mie nyt vääri - se on enemmä toenäköstä ko mahollista ko mie oon tälläne karjalaine höpöttäjä, mut oot sie nyt vita - nova
nikil joku entien ja nyt elät uutta elämää, nikkii myöte.
Siintkää mie en oo iha varma, mut eiks tuo vita nova oo latinaa ja tarkota uutta elämää.
Joskus aikoinaa iha vähä latinaa yritin oppii. - yopollo
joka tulee kun joku kuittaa vielä yhden viestin.
sama vanha kääkkä. Luulee omaksi ansiokseen vaikka nyt armosta muutama lähti sitä hänelle ajamaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859