Säät pakoittavat jälleen pukeutumaan lämpimästi, joten on hauskaa satsata hieman syysilmeeseen. Villableiserin ostin ja pitkät housut, eiköhän niillä pärjää pakkasiin asti. Tiedän ettei mitään ostamista ja kulutusta saisi olla maapallon pelastamiseksi, mutta en aio luopua normaaleista hankinnoista loppuelämäni aikana.
Muuten noudatan kyllä elintavoissani kohtuullista hiilijalanjälkeä.
Oletteko hankkineet uusia syysasuja
48
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ostin hiljattain uuden aamutakin, muuta en ole vielä hankkinut. Käyn paljon kirpputoreikka, joten villavaatetta aion metsästää käynneilläni. Asun hiljaisessa lähiössä, joten en tarvitse katuasuja. Kaupassa asioidessani yritän olla vain siisti.
- Anonyymi
Järjestelin vaatekaappini ja laitoin kesävaatteet pois. On näköjään näitä syys ja talvitamineita vähän jopa liikaa, niin ei ole tarvetta hankkia mitään uutta.
- Anonyymi
Itse vein keräykseen vaatekaappini sisältöä. En ole perehtynyt tarjontaan vielä, minua miellyttää nuo saksalaiset nettikaupat tyylikkäine vaatteineen. Kunhan mökkityöt saamme syyskuntoon, ja siirrymme vakiasuntoon, hankin varmaan jotakin verkkokaupasta.
- Anonyymi
Suurimman osan vaatteistani ostan Klingeliltä. Voi sovitella kotona ja lähettää takaisin, jos ei miellytä. Ei tarvitse kaupoissa käydä riisuuntumassa ahtaissa sovituskopeissa.
- Anonyymi
En tarvitse mitään. Jos ei koit tai home iske, vähät, ajattomat, yhdistelykelpoiset vaatteeni riittävät loppuiäkseni.Viimeksi olen ostanut puseron parilla eurolla KappAhlin alesta seitsemisen vuotta sitten. Maailma ei minun takiani huku krääsään tai jätteeseen.
- Anonyymi
Sinä se et ainakaan vaatteilla "koreile". En muuten käsitä miksi vaatteilla ei saisi koreilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se et ainakaan vaatteilla "koreile". En muuten käsitä miksi vaatteilla ei saisi koreilla.
Vaatteeni ovat tyylikkäitä (en tykkää "koreilusta") mutta "edustustilaisuuksia" ei ole niin paljon, että enempään olisi tarve. Olen ostanut aina vaatteeni niin, että yhtä vaatetta voi yhdistää useampaan asuun. Asuista saa eri tavalla yhdistelemällä monenlaisia, huiveilla ja vöillä saa myös "uudennäköistä".
Käsilaukkuja ja kenkiä minulla myös asuun sopivia useampia kymmenien vuosienkin takaa. Jotkut on nyt oikein "hottia". Vintagea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatteeni ovat tyylikkäitä (en tykkää "koreilusta") mutta "edustustilaisuuksia" ei ole niin paljon, että enempään olisi tarve. Olen ostanut aina vaatteeni niin, että yhtä vaatetta voi yhdistää useampaan asuun. Asuista saa eri tavalla yhdistelemällä monenlaisia, huiveilla ja vöillä saa myös "uudennäköistä".
Käsilaukkuja ja kenkiä minulla myös asuun sopivia useampia kymmenien vuosienkin takaa. Jotkut on nyt oikein "hottia". Vintagea.Eikös se Vintage ole juurikin sitä koreilua? Nanson kuteisiinhan sitä naisten pitäisi pukeutua erään tuttavani mukaan. 7 vuotta vanha 2 euron pusero tuskin on kovinkaan tyylikäs.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se Vintage ole juurikin sitä koreilua? Nanson kuteisiinhan sitä naisten pitäisi pukeutua erään tuttavani mukaan. 7 vuotta vanha 2 euron pusero tuskin on kovinkaan tyylikäs.
Väärin ymmärretty. Vintage ei ole koreilua, mutta voi joskus löytää jonkun "vintage-korean" mekon tai korun, helmet ym.
- Anonyymi
Miten uskallat ostaa verkkokaupasta sovittamatta, kun olen huomannut eri maitten välillä kokoluokituksessa olevan erilaisuuksia. Asutko jossain jumalanselän takana ilman vaatekauppoja?
- Anonyymi
En todella asu, kyllä niissä kokoluokitus on tarkastettavissa, ja ne pari ateljetä joita käytän on luotettavia. Onnistuneita on ostoni olleet.
- Anonyymi
Verkkokaupoissa on taulukot, vartalonmitat senttimetrein ja mikä koko vastaa mitäkin vartalonmittaa. Helppoa kuin heinänteko.
10 vaatekauppaa on lähellä, mutta valikoin ja ostan nettikaupasta, tulee suoraan kotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verkkokaupoissa on taulukot, vartalonmitat senttimetrein ja mikä koko vastaa mitäkin vartalonmittaa. Helppoa kuin heinänteko.
10 vaatekauppaa on lähellä, mutta valikoin ja ostan nettikaupasta, tulee suoraan kotiin.Noin teen minäkin. Ei huvita kierrellä kaupoissa.
- Anonyymi
En tarvitse paljon syysasuja, koska lennämme pian Miamin kotiin. Siellä on valmiina kaikkea säähän sopivaa, myös paljon juhla-asuja. Täällä kotoSuomen mökillä on tarjennut vielä farkuilla ja neuleilla ja vanhaa vaatevarastoa on enemmän kuin tarpeeksi joka lähtöön. Kun pysyy mitoissaan ja ostaa laatua, ei tarvitse koko ajan uusia ostella.
- Anonyymi
Siellä hurricaanit väijyy koko syyskauden.
Onko faneria varattu ikkunoihin ja makeaa vettä , sekä muuta säilykettä lampunpattereista alkaen?
Auton bensiinitankki on hyvä olla liki täynnä, kun tulee evakuointikäsky , ettei tarvitse gasoa lähteä etsimään, vaan letukan nokka haiweille. - Anonyymi
Minä taas olen menossa kolmanteen kotiimme Ranskan rannikolle.
Siellä on kaikki Ranskan talvikauden vaatteet valmiina.
Myös gaala-asut. Purjehdimme Italiaan syksyllä neljänteen kotiimme.
Jos on tarve voin täydentää siellä vaatevarastoa, olen niin kyllästynyt Pariisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas olen menossa kolmanteen kotiimme Ranskan rannikolle.
Siellä on kaikki Ranskan talvikauden vaatteet valmiina.
Myös gaala-asut. Purjehdimme Italiaan syksyllä neljänteen kotiimme.
Jos on tarve voin täydentää siellä vaatevarastoa, olen niin kyllästynyt Pariisiin.Oletko ajatellut poiketa Lontoon muotiviikoilla Ranskaan menon matkallasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajatellut poiketa Lontoon muotiviikoilla Ranskaan menon matkallasi?
Nyt täytyy kyllä ihan pelkästään Suomessa Lapin ja Lounaissaaristomökin ja Töölön kaupunkiasunnon omistavana melkein hävetä. Ei ole mitään omaa missä ulkomailla asua, ihan pitää hotelleihin turvautua. Olisi se vaan niin kodikasta kun olisi vaatevarastotkin siellä maailman turuilla valmiina , ei tarvitseisi matkalaukkuja niin monta ottaa mukaan. Johan lentokoneessakin ottavat lisämaksua niistä ja siitä, kun haluan kaksi istumapaikkaa sen takia, että rahvas voi tartuttaa flunssan tai syödä jotain pahanhajuista ruokaa siinä ihan vieressä.
- Anonyymi
Olet toki tervetullut maistelemaan viinejämme Toskanan viinitilalle.
Lähetän omat kansterit lentokentälle vastaan Jakuaarillani. Lauluillesi lähetän Siatin.
Perluskoni tulee tanssiaisiin hasientallemme myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajatellut poiketa Lontoon muotiviikoilla Ranskaan menon matkallasi?
Lontooseen ?! Kiitos ei niitä tyylittömiä brittien maalaisvaatteita !! Italia on minun muotimekkani.
- Anonyymi
Joko ne Tokkmannin Muotiviikot ovat olleet?
- Anonyymi
Juu niistä viikoista minunkin kukkaroni on kiinnostunut.
- Anonyymi
Muotiviikot ovat jääneet, kun on ollut kiirettä jahdin eli veneemme talviteloille hyvästeleminen
- Anonyymi
Taidat olla sitä kuuluisaa Jahti-makkarasukua.
- Anonyymi
Meidän kartanossa alkaa pian vasaanijahti. Minun pitää vielä metsästysasuuni saada uusi huopahattu , juuri sellainen jotka sopii jaarli-mieheni uusien saappaiden väriin. Ne taitaa olla Grogodiilin nahkaa, kun ovat niin vihreät. Jahdin päätteeksi on illallistanssiaiset, tervetuloa kaikki sinne, siis Scotlandiaan Loknessin kylään. Kysykää Lady Margarethia. Mieheni on scotti, minä muunsin nimeni Marketasta Margarethaksi kun nain mieheni.
- Anonyymi
Hyi hyi kuka puhuu makkarasta sillä , aikaansa seuraava syö vain nyhtöpossua.
- Anonyymi
Ei ollut nyhtöä keksitty vielä silloin. No jaa, nyhdettiin kaikki työläisten selkänahasta.
Toki nyt Jahtia kiillottavat on nyhdetty Thaimaasta kansipojiksi ja kansikuvatytöiksi tyyrpuuriin.
Nyhtöpossua ei Jahdilla syödä. Sika on rahvasten. Riekkoa metsästävät syötäväksi. Safaareilla sarvia seinille.
- Anonyymi
On tainneet tämän päivän kirjoittajat lukeneet haaveromaaneja.
- Anonyymi
Ovatko haaveromaanit miehiä vai naisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko haaveromaanit miehiä vai naisia?
Mitä eroa on romanilla ja romaanilla?
- Anonyymi
Nuohan on osuvia sketsejä . Ehkä jossain Amerikan suihkuseurapiireissä on tuollaista. Kukaan itseään arvostava tuollaisesta elämästä ei välittäisi vaikka olisi mahdollistakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuohan on osuvia sketsejä . Ehkä jossain Amerikan suihkuseurapiireissä on tuollaista. Kukaan itseään arvostava tuollaisesta elämästä ei välittäisi vaikka olisi mahdollistakin.
No kunhan nyt yrittävät tuolla tavoin nostaa sitä olematonta arvostustaan. Onko muuten valheessa hyvä elää?
- Anonyymi
Oisko erolla jotain tekemistä Romanian kanssa? En jaksa googlata.
- Anonyymi
On sillä sikäli tekemistä, kun niitä romaneja Romaniasta näkee täällä Suomessakin kontillaan kerjäläisinä.
- Anonyymi
serkkutyt kirjoitti:
Niin, työllä ei rikastu ja hullu on joka työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä,
Mitä eroa sinun mielestäsi on romanilla ja romaanilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sillä sikäli tekemistä, kun niitä romaneja Romaniasta näkee täällä Suomessakin kontillaan kerjäläisinä.
Niin ja niitä romaaneja näkee vaikkapa kirjastossa hyllymetreittäin.
- Anonyymi
Enpä ole, aika vähän näitä uusi vaate menoja enää. Kevyt toppa on pian ajankohtainen takki, se saa kelvata ulkokäyttöön ja arkimenoihin.
Jos jotain tärkeämpää ilmaantuu, niin ostetaan, jos massia pussissa silloin...
LiLii2 Kiertelin pari tuntia Kajaanin urheiluhallilla järjestettyä isoa kirpputoria. Lasten käytettyjä vaatteita oli tarjolla liikaa. En kuitenkaan keskittynyt vaatteisiin vaan joihinkin pikkujuttuihin.
Luin eilisestä hesarista vinkkejä mikä vanha tavara käy kaupaksi. No, en itseasiassa ollut ostamassa mitään. Hiuskiinnikkeitä ostin (kasvatan otsatukkaa pois) Yhden peltirasia puolukoille. Vauvanuken nukketaloon ja ison kukkapurkin johon istutan kaksi talveksi sisään ottamaani kukkaa. Yhden lasten kirjan myös ostin.
Sain eilen kirkkaan vihreän hupparin lahjaksi ystävättäreltäni, olin yllättynyt kuinka hyvin väri sopi minulle.
Taitaa jäädä vaatetäydennykset Hollantiin. Yritän pakata niin vähän vaatetta kuin mahdollista. Saa nähdä kuinka onnistun.- Anonyymi
Katuasu?, mitä tarkoittaa. Näin pääkaupunkimme kadulla, naisen jolla oli paljaat jalat ja varvastossut, toisella jalankulkijalla kumisaappaat ja villasukkien varret käännetty päälle. Itsellä oli yli 10 vuotta vanha takki, ja reppu selässä. Naisena en ollu edes kokkareita laittanu, vaan mukavat lenkkarit.
- Anonyymi
korkokantakenkiä tarkoitin ja miten niillä voi kävellä kivetyllä kadulla, se aika meni jo kun hienosteltiin ja kärsittiin...
- Anonyymi
Mulla ihan ennestään että piisaa, tänäänkin lenkillä Helly_Hansenit ja jalassa Nokiat :D
Tukevat nahkaiset kumipohjaiset kengät joilla pärjää talvellakin, eilen jo kävin kaupoissa mut jäi vielä ostamatta.
Jännää tuo vaatteiden osto, alkutalvesta miettii ostampa joulun jälkeen alennusmyynnistä kun aika tulee niin tuumaa että kohtä on jo kevät niin jääpi ostamatta ja vanha tuntuu paremmalta kun uusi.- Anonyymi
Tuskin yhtään uutta vaatetta kaupan vaatetangoilta ostan. Selaan vaan vaatekaappiani ja kehittelen uusia yhdistelmiä, jos ilmat tai vaikkapa johonkin tilaisuuteen meno niin vaatii.
Keväällä ohikulkiessa joltain Varkauden kirpparilta ostettu täysvillainen, tyköistuva ihana musta bleiserikin on vielä ns. korkkaamatta. Luulen että edellinen omistaja oli vaan "kasvanut siitä ulos" :)
Mrs.W Enimmäkseen käytän ulkoiluasuja, urheiluliikkeiden alennusmyynneistä hankittuja, laadukkaita ja mukavia päällä, kivannäköisiäkin, sillä tallaan enemmänkin polkuja ja kävelyteitä kuin katuja. Ostin juuri urheilukaupasta uusia uimapukuja, sillä niitä kuluu paljon säännöllisessä vesijumpassa ja alkutalven reissulla suolaisessa meressä uinnissa. Edellisen Mrs:n tapaan syksyinen luottovaatteeni on hyvin leikattu villakankainen takki, minulla syvänsininen ja 3/4-pituinen. Sekin on kirpparilöytö, tyttäreni vintage-vaatteita itselleen metsästäessään löysi tämän ihan uudelta näyttävän, ja toi minulle, tuntee niin hyvin kokoni ja makuni. Mieluilen barettimallista vaaleaa päähinettä siihen, vaikka en hattuihminen olekaan.
Hameita, pitkiksiä , paitiksia, neuleita ja menovaatteitakin on paljon jäljellä työajoiltani, oikeastaan en tarvitsisi mitään uutta. Meillä on kuitenkin suuri suku ja sen myötä paljon juhlia. Niissä otetaan tietysti valtavasti valokuvia, kurjaa olisi nököttää joka juhlapotretissa samassa mekossa, vaikka se nätti olisikin, leninkejä siis hypistelen tositarkoituksella kun vaateliikkeissä käyn.- Anonyymi
Hankkineet ja hankkineet - aina vain uutta ja muka muodikasta tilalle.
En ymmärrä tätä valtakunnan politiikkaa.
Paljon puhutaan ilmastomuutoksesta, kuinka maapallo kuumenee tai lämpenee, kun ihmisten hiilijalanjälki on liian iso. Pitäisi hillitä tai pienentää kulutusta, jolloin tehtaidenkin pyörät pyörisivät hitaammin.
Toisaalta samat poliitikot puhuvat kuinka maan talouskasvu on saatava mahdollisimman korkeaksi, koska se tietää työllisyyttä ihmisten kuluttaessa paljon ja tehtaiden pyöriessä täysillä. Uusia tehtaita perustetaan, investoidaan.
Mitähän tuo vihreidenkin politiikka on ja persujen? Kovasti ottavat yhteen. - Anonyymi
Tämän ikäisellä on kyllä sopivaa kampetta joka vuodenaikaan, varsinkin jos on entisissä mitoissaan pysytellyt. Kirppareilla saa hyviä vaatteita nimenomaan sen takia, että ovat "kaapissa kutistuneet". Mukava se on kuitenkin jotain uutta hankkia, vaikka kivan värinen kaulaliina tai myssy. Niitähän osaa itsekkin kutoa, saa mieleisensä. Ei tule hiilijälkeäkään, kun ei turhaan osta usein ja halpaa, vaan laadukasta vaikka vähän kalliimpaakin.
Islantilaiset villasukat joihin lankesin FB:n mainoksessa, kolmen parin pakkauksessa. Tarvii viedä tyttärelle yksi pari.
Hennesin punainen kevytuntuvatakki tuli myös ostettua ja oikein miellyttävä nyt suksytakkina farkkujen kaa. Edellinen kevyttoppakin on vielä käytössä, mutta lähinnä kotioloissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1722315Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731557Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231017- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42862Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73831Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72790- 100789