Seksi naisen kanssa

Anonyymi

Onko muita ,jotka ovat olleet suhteessa ennen tai vieläkin naisen kanssa, vaikka tiedätte olevanne vain miehiin päin?
Miten saatte homman onnistumaan ja onko se jättänyt ahdistusta tai muuta negatiivista tunnetta?

5

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet eksynyt väärään paikkaan, nimittäin Bisseille on ihan oma palstansa. Joten terve menoa sinne!

    • Hei!

      Rakkaus, seksuaalisuus ja kiintymys ovat yhtä arvokkaita riippumatta siitä kohdistuvatko ne samaa vai jotain muuta sukupuolta olevaa ihmistä kohtaan. Monelle voi olla tärkeää löytää itseä kuvaava sana, jolla voi itselleen ja muille avata kokemiaan tuntemuksia. Omasta seksuaalisesta suuntautumisesta ja sukupuoli-identiteetistä käyttämäsi termi on kuitenkin itsemäärittelyasia, eli vain sinä voit kuvata itseäsi jollain sanalla – halutessasi – mutta muut eivät voi tehdä sitä puolestasi.

      Kaikki seksuaaliset suuntautumiset (mm. aseksuaali, hetero, homo, lesbo, bi/pan) ja sukupuoli-identiteetit (esim. cisnainen, transnainen, muunsukupuolinen, intersukupuolinen, joustava, sukupuoleton) ovat yhtä hyviä ja aivan tavallisia. Aina kannattaa myös muistaa, että Suomessa on voimassa Yhdenvertaisuuslaki, joka takaa, että ketään ei saa syrjiä seksuaalisen suuntautumisen perusteella ja Tasa-arvolaki, joka taas puuttuu sukupuoli-identiteetteihin liittyvään syrjintään.

      Osa meistä tekee seksuaalisen suuntautumisen lisäksi selvän rajan sen osalta, kehen tuntee romanttisia tunteita tai parisuhdekiinnostusta eli että mikä on oma romanttinen suuntautuminen (mm. a-, hetero-, homo-, bi/panromanttinen). Nämä tunteet eivät välttämättä johda seksiin, vaan seksuaalinen suuntautuminen voi olla erikin. Monille meistä romanttinen ja seksuaalinen suuntautuminen saattavat mennä samaan suuntaan, mutta osa tunnistaa näiden tasojen erot selkeästi - siten että tuntee vahvoja ihastumisen ja rakastumisen tunteita jotakuta kohtaan ilman seksuaalista mielenkiintoa ja joku taas saattaa olla seksuaalisesti hyvin puhutteleva, mutta romanttinen tunneside ei ole niin läsnä.

      On siis täysin mahdollista olla esim. biromanttinen homoseksuaali, mikä tarkoittaa henkilöä, joka viihtyy pari/monisuhteessa (tai muussa romanttiseksi luokitellussa suhteessa) eri ja samaa sukupuolta olevan kanssa, mutta seksuaalisesti on kiinnostunut vain samasta sukupuolesta. Tämä siis vain esimerkiksi. Yhtä lailla voi olla vaikka heteroromanttinen biseksuaali jne. Erityisesti aseksuaaleilla (ei seksuaalista kiinnostusta sukupuoliin) aromantikoilla (ei kiinnostusta parisuhteisiin) voidaan erotella myös emotionaalinen suuntautuminen eli vaikkapa kiinnostus sydänystävyyteen, halituttavaan tai kämppäkaveriin.

      Tässä medianostoja aiheeseen liittyen:

      Harva meistä on sataprosenttinen hetero – "myöhäisherännyt" voi tulla kaapista vasta keski-iässä: "Miten olen voinut salata tämän itseltänikin?" https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/harva-meista-on-sataprosenttinen-hetero-myohaisherannyt-voi-tulla-kaapista-vasta-keski-iassa-miten-olen-voinut-salata-taman-itseltanikin/7435218#gs.v0yefv

      “Heterokin voi rakastua omaa sukupuolta olevaan – seksuaalisten mieltymysten muuttuminen aikuisena on normaalia”
      https://yle.fi/uutiset/3-10781057

      Olethan yhteydessä, jos vastaukseni herättää sinussa ajatuksia tai kysymyksiä, joita haluat miettiä yhdessä. Alla esim. päivystysnumeromme ja linkki chat-aikatauluihimme.

      Yst. terv.
      Outi Santavuori
      Seksuaaliterapeutti
      Sinuiksi-palvelu www.sinuiksi.fi

      Valtakunnallinen Sinuiksi-palvelu maanantaisin klo 19-21 ja torstaisin klo 13–15. Voit soittaa numeroon: 044 300 2355

      Tukinetissä toteutettavat Sinuiksi-chatvertaisryhmien aikataulu: www.sinuiksi.fi/chat

      • Anonyymi

        Jos toi bi-romanttisen homoseksuaalin määritelmä pitää paikkansa olen kanssa homo. Tai olen ainakin bisse. Koin heräämisen samaan tapaan kuin toi yksi ylläolevan linkin bisse eli kuin lämmin vesi olisi valahtanut läpi. Mulla vain levisi tunne läpi kehon kun yhtäkkiä ymmärsin pitäväni ihan tosissaan miehistä. Siinä moni asia alkoi selkenemään mutta tunnen samalla myös muuttuneeni tai ainakin tunnen itseni paremmin. Onhan mullakin toki ollut merkkejä tosta koko aikuisen elämäni ajan kun asiaa mietin. Nyt pohdin olenko sittenkään bisse vai kuten yhä enemmän tuntuu homo. Tai sitten vain bissestä tuntuu tältä välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos toi bi-romanttisen homoseksuaalin määritelmä pitää paikkansa olen kanssa homo. Tai olen ainakin bisse. Koin heräämisen samaan tapaan kuin toi yksi ylläolevan linkin bisse eli kuin lämmin vesi olisi valahtanut läpi. Mulla vain levisi tunne läpi kehon kun yhtäkkiä ymmärsin pitäväni ihan tosissaan miehistä. Siinä moni asia alkoi selkenemään mutta tunnen samalla myös muuttuneeni tai ainakin tunnen itseni paremmin. Onhan mullakin toki ollut merkkejä tosta koko aikuisen elämäni ajan kun asiaa mietin. Nyt pohdin olenko sittenkään bisse vai kuten yhä enemmän tuntuu homo. Tai sitten vain bissestä tuntuu tältä välillä.

        Sinulle pohtija sellaista suuntautuneisuutta ei oikeasti ole olemassakaan kuin bi-romanttinen homo vaan mies on joko homo hetero tai bi. Tuosta alhaalta löytyy selvä vastaus siihen mikä olet.

        1. Jos tunnet vetoa vain ja ainoastaan miehiin ja olet aina tuntenut, olet homo.

        2. Jos tunnet vetoa vain ja ainoastaan naisiin ja olet aina tuntenut, olet hetero.

        3. Jos tunnet vetoa sekä miehiin että naisiin tai olet ainakin joskus tuntenut, olet bi.


    • Anonyymi

      Naikkosia, phyi! Ei ikinä! Homosexi on iiiiihanaa!

      -bear-

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe