Onko normaali käytäntö, että erään pienen yrityksen e-maileissa sähköpostin raakatiedostosta löytyy lähettävän tietokoneen nimi ja e-mail osoite suojaamattomana? Pystyykö käyttäjä jotenkin piilottamaan? Eikö tämä ole tietoturvariski, koska jättää IP-osoitteen näkyviin? Lisäksi postin lähettäneen tietokoneen nimi näkyy lyhentämättömänä raakatiedostossa. Suora reitti tarjolla?
Sähköpostipalvelin lähtevän postin turvallisuus
4
1713
Vastaukset
- Anonyymi
Korjaus vielä, että kyse on Tietokoneen IP-osoiteesta ja nimestä. E-maili on normaali juttu.
- Anonyymi
Sellasta se on.
Tarkoitat varmaankin otsikkotietoja (headers). Ne ovat näkyvissä ihan siksi, että viesti voidaan välittää mahdollisimman juohevasti. IP-osoite on tietenkin välttämätön, sehän kertoo reitittimille ja palvelimelle, mistä viesti on tulossa. Sekin tosin voidaan tietysti väärentää. Koneen nimeä ei yleensä näytetä sisäverkon ulkopuolelle. Sisäverkossa, jossa on DNS-serveri, konenimi voi näkyä, koska se on nimiselvityksen piirissä. Vaikea sanoa tarkemmin, kun ei järjestelmää tunne.
- Anonyymi
Vaikka tulee hieman myöhään tämä vastaus, niin kokemuksen puolesta voin sanoa että tässä on kyseessä 'aivan normaali tilanne', kun järjestelmää ei ole osattu konfiguroida/tehdä oikein.
Itse olin aikanaan yhdessä isohkossa firmassa töissä, ja tein siellä tuollaisen automaattisen ilmoitusjärjestelmän, ja sitten jengi alkoi valittamaan kun 'reply' nappi ei toimi vaan tulee virheilmoitus ja mailit ja vastaukset ei mene perille lainkaan.
Hieman kun opiskeli asiaa netistä niin sain muutettua tekemäni järjestelmän siten että se muuttaa nuo sähköpostin tietokentät (headers) siten että lähettäjän nimeksi tuli 'minä meiltä päivää', ja lähetysosoitteeksi 'minä@meltä.päivää', niin johan alkoi 'reply' nappi outlookissa toimimaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4653998Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161516
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891464Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521306
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331067