Onko normaali käytäntö, että erään pienen yrityksen e-maileissa sähköpostin raakatiedostosta löytyy lähettävän tietokoneen nimi ja e-mail osoite suojaamattomana? Pystyykö käyttäjä jotenkin piilottamaan? Eikö tämä ole tietoturvariski, koska jättää IP-osoitteen näkyviin? Lisäksi postin lähettäneen tietokoneen nimi näkyy lyhentämättömänä raakatiedostossa. Suora reitti tarjolla?
Vastaukset 4
- Anonyymi
Korjaus vielä, että kyse on Tietokoneen IP-osoiteesta ja nimestä. E-maili on normaali juttu.
- Anonyymi
Sellasta se on.
Tarkoitat varmaankin otsikkotietoja (headers). Ne ovat näkyvissä ihan siksi, että viesti voidaan välittää mahdollisimman juohevasti. IP-osoite on tietenkin välttämätön, sehän kertoo reitittimille ja palvelimelle, mistä viesti on tulossa. Sekin tosin voidaan tietysti väärentää. Koneen nimeä ei yleensä näytetä sisäverkon ulkopuolelle. Sisäverkossa, jossa on DNS-serveri, konenimi voi näkyä, koska se on nimiselvityksen piirissä. Vaikea sanoa tarkemmin, kun ei järjestelmää tunne.
- Anonyymi
Vaikka tulee hieman myöhään tämä vastaus, niin kokemuksen puolesta voin sanoa että tässä on kyseessä 'aivan normaali tilanne', kun järjestelmää ei ole osattu konfiguroida/tehdä oikein.
Itse olin aikanaan yhdessä isohkossa firmassa töissä, ja tein siellä tuollaisen automaattisen ilmoitusjärjestelmän, ja sitten jengi alkoi valittamaan kun 'reply' nappi ei toimi vaan tulee virheilmoitus ja mailit ja vastaukset ei mene perille lainkaan.
Hieman kun opiskeli asiaa netistä niin sain muutettua tekemäni järjestelmän siten että se muuttaa nuo sähköpostin tietokentät (headers) siten että lähettäjän nimeksi tuli 'minä meiltä päivää', ja lähetysosoitteeksi 'minä@meltä.päivää', niin johan alkoi 'reply' nappi outlookissa toimimaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta683000Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3631117Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64762Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32719Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä133566Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto19549Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s245549Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen17505Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel27501Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan29479