Äiti kertoo aina mitä en osaa

Anonyymi

Siis aina jos mokaan jossain äitini varmistaa et itken varmasti koko yön kertomalla kuinka mokasin ja kuinka surkee oon kaikessa. Mä en oo mikään hikke niinku mun sisko on. Aina jos ollaan jossain ja jutellaan koulusta nii äiti hehkuttaa mun siskon todistusta ja mut muistetaan joskus tai ei koskaan joskus mun tekis mieli vaa romahtaa välittämättä siitä missä oon tai kenen kanssa oon,mut silti vaan pidän sen hymyn et kaikki on kunnossa ja itken vasta ku kaikki muut nukkuu

6

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tilanne muistuttaa oma lapsuuttani. Olen nyt jo aikuinen ja voin sanoa näin aikuisen näkökulmasta että tuo on väärin. Itselläni vastaavanlainen kohtelu johti vakavaan masennukseen ja minulle tarjottiin laitospaikkaa mielisairaalasta. Äidin rakkaus ei pitäisi olla riippuvainen niinkään mitättömästä asiasta kuin koulu menestys. Uskon että hän rakastaa sinua juuri niinkuin siskoasikin ja yrittää rohkaista sinua hikkeilemään niin kuin siskosikin., ymmärtämättä että tuolla tavalla hän aiheuttaa enemmä haittaa kuin hyötyä

    • Hei,
      tunteista kertominen ei ole helppoa, mutta kertomasi perusteella kertominen olisi hyvä. Aikuiselta ei ole hyväksyttävää kertomasi mukainen toiminta. On kuitenkin hyvä huomioida se mahdollisuus, että äitisi ei tiedä miltä hänen toimintansa tuntuu sinusta. Asiasta puhumalla on mahdollista, että tilanne helpottuu.
      Jokaisilla on oikeus tunteisiin eikä niitä tarvitse piilotella ainakaan läheisiltä.

      Lämpimin ajatuksin
      Netti Saapas Helsinki
      Jonna ja Annikki

    • Anonyymi

      Buuhuu tee asialle jotain kyllähän sä varmaan suun osaat aukasta ja sanoa takasin. Ei sitä suuta turhaan oo olemassa.

      • Anonyymi

        Olen sanonut siitä mutta ei auta se vaan pahentaa tilannetta ja päälle saan huudot


    • Anonyymi

      Eivät kaikki äidit rakasta lapsiaan . Minua ei äitini rakastanut , eikä toista sisartani,me olimme keskimmäiset. Ensin oli nuorin siskoni suosikki ,sitten vanhin . Näin meni loppuun asti . Oli kyllä tasapuolinen töiden ja vaateitten ja ruuan kanssa,kun olimme lapsia. Mutta kylmyys oli loppuun asti äitiä kohtaan minulla,ei siinä auttanut aika eikä myöhempi huomio enää. Nuorinta rahoitti joka kuukausi vuosia , sitten toiselle kylvi tuhansia euroja hammasimplantteihin. Itse kehui antejaan minulle. Toisen siskon saaliit näin perunkirjoituksessa vasta. Minä maksoin vuokran,autokoulun ja autoa töissä käyden, ei aina rahat riittäneet. Kerrankin en voinut hakea tulehduslääkkeitä,ei ollut rahaa. En tuhlannut rahojani ravintoloihin yms. Mutta en ole katkera sisaruksilleni,ei se heidän syynsä ollut. Eikä äitini sitä tahallaan tehnyt,oli vain sokea teoilleen. Minä palvelin reissut ja lääkärimatkat, kuin piika ja käskettävä vain olin. Bensarahan juuri ja juuri viskasi tiskille,minun kai sekin olisi pitänyt maksaa. Toinen sisareni,meistä keskimmäistä, ei saanut myöskään mitään. Mutta minä sain miehen,jota rakastan ja hän minua. Rahaa en etsinyt,mutta hän oli vieläpä varakas, oli valmis koti ja rahaa pankissa . Meillä on myös mökki,jota en olisi ilman häntä saanut rakennettua,vaikka töissä olen ikäni ollut. Nyt elän hänen kanssaan,autan ja palvelen häntä rakastettuna ja onnellisena hänen kanssaan. Niin voi Jumala antaa onnen ihmiselle,joka on ollut hyljeksitty kodissaankin. Ja lisäksi se pahin : koulurääkätty. Sillä sitä koulussa tehtiin silloin ja tehdään nyt. Eikä se ole mitään koulukiusaamista vaan koulurääkkäämistä . Mutta se on jo toinen asia.

      • Anonyymi

        Ei mikään jumala sulle onnea antanut miehesi muodossa, vaan aivan itse olet miehesi sydämen valloittanut omalla luonteellasi ja taidoillasi. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe