Kiusaaminen lukiossa

Anonyymi

Voisko joku auttaa mitä mun pitäs tehdä. Oon lukion ykkösel ja mun luokal tuli aika moni entisist luokkalaisist. Nyt nää on alkanu jättää mua porukast pois ja keksii ihan perättömii juttuja ja muutenki puhuu paskaa selän takana. Meijän opo ei anna mun vaihtaa luokkaa toisee mis mul ois monta kaverii eli oon nyt käytännös yksin suurimman osan ajast. Mitä voisin täs tilantees tehdä?

8

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sano opolle jos luokan vaihto ei onnistu lopetat lukion siihen.

      • Anonyymi

        Ei oo kuulemma sen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo kuulemma sen ongelma.

        Jo on tyhmä opo. Kyllä hänen tulisi tukea sinua ja se on hänen työtään joten kyllä se hänen ongelmansa on. Miksi luokanvaihto on muka niin vaikeaa. Etkö voi mennä puhumaan suoraan rehtorille. Sanot että kiusaaminen häiritsee opiskeluasi ja on jatkuvaa. Sano opolle että hänen työtehtäviinsä kuuluu puuttua oppilaan kiusaamiseen ja opiskelun häiritsemiseen. Sinua ei saa kiusata. Se on lähtökohta.


    • Anonyymi

      Laittakaa kunnon rangaistukset,kiusaajille,niin varmasti se loppuisi,tommonen hyssyttely,eiku ärsyttää vain,,,vuosi koulusta pois, ja hetkeksi putkaan miettimään miten kuuluu käyttäytyä,,,ei kiusaaminen muuten lopu,,,,se tarvii kunnon kuritusta...
      Niin se ennenki tehtiin,loppuise
      T.mummeli,joka surullisena kuuntelee lastenpahaa oloa....se on opettajien tehtävä..

    • Anonyymi

      Nyt valittaan siitä Oposta viralliselle taholle.
      Minulla oli samallainen tapaus kauan sitten ja kun ei ollut vielä nettiä mistä ois voinut apua hakee.. luovutin ja lopeti lukion.
      Kiusaajillani pyyhkii hyvin.
      Minulle sattui ikävä asia uudessa koulussa jonka seuraukset kannan lopun elämääni.
      Neuvo.. Älä luovuta. Googlaa tietoa miten voit laittaa tämän Opon ensin ruotuun.

    • Hei, onko tilanteesi ennallaan vai oletko saanut apua? Tietävätkö vanhempasi, että sinua kiusataan? Olet alaikäinen ja kuulostaa siltä, että tarvitset vanhempiesi apua tässä asiassa. Koulukiusaamiseen ja muuhun kiusatuksi tulemiseen pitää aina puuttua.

      Oletko kertonut kiusaamisesta tarkemmin opolle. Mitä on tapahtunut, ketkä kiusasivat sinua jne.? Voisiko joku muu koulun henkilökunnasta auttaa sinua? Mikäli et tule kuulluksi on mahdollista ottaa asia puheeksi koulun rehtorin kanssa.

      Toivottavasti kiusaaminen on loppunut ja sinulla kavereita. Hyvää kevätlukukauden jatkoa toivottaen.
      NettiSaapas Helsinki
      Annikki ja Charlotta

    • Anonyymi

      Voisit koittaa mennä puhumaan myös terkkarille, kuraattorille tai psykologille. Heidän luulisi ainakin ymmärtävän.

      • Anonyymi

        Ei ku rehtorille sanot että haluat eri ryhmään ja nyrkkiä pöytään eikä mitään hyssyttelyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe