Kertokaa miten kielitaito on vaikuttanut matkailuun ?

Minä itse, kerroin tuossa aikaisemmassa ja miten Te olette oppineet
englantia ja miten se on lähtenyt rullaamaan, ihan Teillä, jotka olette
matkustelleet ja mitä neuvoja annat monelle, jotka haavelee Thaimaasta.
Mutta sitten pelätään kielitaitoa. Kertokaa miten Te sen Teitte.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvinhän työ männöö. Laitan toisen käden livään nyrkkiin ja toisen käden etusormella hinkkaan tätä muodostunutt reikää ja hoen faki, faki. Aina on tullut pillua riittävästi.

      • Anonyymi

        Sanoisinko että naseva vastaus....en sano.... öööh....


    • Anonyymi

      Olen opiskellut thaita pian 10 vuotta. Enemmän ja vähemmän epäsäännöllisesti.

      Se tekee vaikutuksen yleensä ja helpottaa monia asioita.
      Jos jotakin sanaa en ymmärrä, sitten on kännykkä apuna.

      Parin vuoden päästä on tarkotus muuttaa pysyvästi.
      Asunto on jo.

      • Anonyymi

        Onko asunnossa ne lämpövaraavat seinät tai semmottiset?


    • Ei ollut siis, kokemusta kovin monella. Muistan, kun sitä joutui miettimään
      tosissaan ja ajattelin, että ei muuta, kuin härkää sarvista kiinni.
      Jos matkustaa yksin, niin on varmasti joutunut asiaa miettimään hyvinkin.
      En edes usko, että pääset edes kovin helposti Pattayalle ... Jos murre ei taivu?

      No tietenikin jos käyttää Finnairia juuri sen vuoksi, että ei osaa muulla
      matkustaa. No silloin jää paljon kokematta, niin lennoilta, kuin matkakohteesta.
      Ei siinä mitään naurettavaa ole... Mutta se kertoo jotakin niistä ihmisistä, jotka
      ei edes yritä matkustaa.... Sitten täällä palstalla kertovat, mitä Yleltä tai
      lehdestä tai naapurin Jaska oli lomalla tehnyt, kun oli joku sille mennyt avustajaksi.

      Onhan kuitenkin nämä paketti-matkatoimistot olleet hyvinkin suosittuja.
      Nyt niitä joutuu käyttämään enään ... No tiedätte kyllä mikä porukka.
      Eli Finnairilla Bangkokin kentälle ja pyytää, että Late tai Make lähettää auton
      ja kuljettajan noutamaan kentältä... Sitten se on koko kokemus, kun Thaimaan
      tyttö puhuu suomea ... Sitten tullaan tänne kirjoitteleen ... niinkö ?
      Ketokaa, nyt omista kokemuksista edes vähän ja oletko ajanut moottoripyörällä
      tai muulla matkoilla ja mitä näit ja missä kävit ... ja kenen kanssa.
      OK... Minä tarjoan opaspalveluita, paljonko maksaisitte minulle ?

    • Anonyymi

      Maailmalla tarvittava englannintaito on opittu koulussa, paitsi noilla kansakoulun kesken jättäneillä, jotka ovat joutuneet oikein yrittämään sitä oppimista!

      • Anonyymi

        Kommunikointitaidot ja varsinkin niiden sisältö minun mielestäni perustuu paljolti kotikasvatuslähtökohtiin ja henkilö, joka koulun jättämisistä päätyy kirjoittamaan ylistäen omaa opiskeluaan, on kotikasvatuksen laiminlyönnin uhri.


    • Pitää muistaa se, että nykypäivänä kaikki alle 50-vuotiaat ovat käyneet vähintään peruskoulun ja sen mukana 7vuotisen vieraan A-kielen ja 3vuotisen B-kielen, joista isoimmalla osalla tuo A-kieli on ollut Englanti taikka ainakin vähintään Englanti on ollut B-kielenä. Joten sitä kautta kaikilla 1970-luvusta lähtien syntyneillä on Englanti hallussa koulu perusteisesti ainakin auttavasti.

      • Meillä 60 luvun alkupuolella syntyneille ei paljon englantia opetettu, itse olen hieman paremmissa asemissa kun työura on tehty pääosin tietokoneiden kanssa, on joutunut kielen oppimaan, kun kaikki alankirjallisuus on englantia, sanoin viestit myös pääosin englantia joten luettu ja kirjoitettu tuli suht. helposti opittua.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Meillä 60 luvun alkupuolella syntyneille ei paljon englantia opetettu, itse olen hieman paremmissa asemissa kun työura on tehty pääosin tietokoneiden kanssa, on joutunut kielen oppimaan, kun kaikki alankirjallisuus on englantia, sanoin viestit myös pääosin englantia joten luettu ja kirjoitettu tuli suht. helposti opittua.

        Ai? Itse 50-luvun puolessavälissä syntynyt, ja englantia opetettiin kokeiluluonteisesti jo kansakoulun neljännellä. Siitä sitten keskikoulu ja lukio, ja ATK-englanti koko työuran.


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Meillä 60 luvun alkupuolella syntyneille ei paljon englantia opetettu, itse olen hieman paremmissa asemissa kun työura on tehty pääosin tietokoneiden kanssa, on joutunut kielen oppimaan, kun kaikki alankirjallisuus on englantia, sanoin viestit myös pääosin englantia joten luettu ja kirjoitettu tuli suht. helposti opittua.

        Suomea et ole kuitenkaan oppinut.
        Siis paremmissa asemissa....


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Meillä 60 luvun alkupuolella syntyneille ei paljon englantia opetettu, itse olen hieman paremmissa asemissa kun työura on tehty pääosin tietokoneiden kanssa, on joutunut kielen oppimaan, kun kaikki alankirjallisuus on englantia, sanoin viestit myös pääosin englantia joten luettu ja kirjoitettu tuli suht. helposti opittua.

        Äijä asuu Thaimaassa eikä osaa paikallista kieltä.
        Ei taida olla aikaa puhua vaimon kanssa.
        Vietät koko valveilla olo ajan suomi 24.
        periaatteessa on ihan sama missä sinä asut.
        Ole toki ylpeä Thaimaassa asumisesta itse en siellä jaksaisi koko vuotta asua.
        Suomessa sentään kaikki toimii. Kaksi kk lomalla Thaimaassa on ihana palata suomeen.
        Toisaaalta sinulle on parempi asua silellä on maksettu vaimo.
        Ei tule niin yksinäinen olo kuin suomessa jossa kukaan ei halua tuntea sinua.
        Ei ne thaitkaan sinun kanssa olisi jos ei olis pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äijä asuu Thaimaassa eikä osaa paikallista kieltä.
        Ei taida olla aikaa puhua vaimon kanssa.
        Vietät koko valveilla olo ajan suomi 24.
        periaatteessa on ihan sama missä sinä asut.
        Ole toki ylpeä Thaimaassa asumisesta itse en siellä jaksaisi koko vuotta asua.
        Suomessa sentään kaikki toimii. Kaksi kk lomalla Thaimaassa on ihana palata suomeen.
        Toisaaalta sinulle on parempi asua silellä on maksettu vaimo.
        Ei tule niin yksinäinen olo kuin suomessa jossa kukaan ei halua tuntea sinua.
        Ei ne thaitkaan sinun kanssa olisi jos ei olis pakko.

        Ihmeellistä eikös vain, moni thaimaalainen on muuttanut suomeen osaamatta suomenkieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äijä asuu Thaimaassa eikä osaa paikallista kieltä.
        Ei taida olla aikaa puhua vaimon kanssa.
        Vietät koko valveilla olo ajan suomi 24.
        periaatteessa on ihan sama missä sinä asut.
        Ole toki ylpeä Thaimaassa asumisesta itse en siellä jaksaisi koko vuotta asua.
        Suomessa sentään kaikki toimii. Kaksi kk lomalla Thaimaassa on ihana palata suomeen.
        Toisaaalta sinulle on parempi asua silellä on maksettu vaimo.
        Ei tule niin yksinäinen olo kuin suomessa jossa kukaan ei halua tuntea sinua.
        Ei ne thaitkaan sinun kanssa olisi jos ei olis pakko.

        Lerpsei ei asu Thaimaassa. Meni maitojunalla Suomeen. Ei puhunut Thaimaassa ollessakaan vaimolleen mitään kieltä, koska eivät olleet väleissä. Ei edes "ranskää", jota Lerpsei kehui osaavansa.

        Lerpsei ei voinut ymmärtää miksi vaimo ei suostunut pelkäksi ruohonleikkuriksi, kokiksi, nenäkarvanleikkuriksi, kynnenleikkaajaksi, siivoojaksi, kauppakassiksi, tuholaisten torjujaksi, remonttimieheksi, mopon korjaajaksi, mopon kiillottajaksi ja yleismies jantuseksi.

        Tarjosihan Lerpsei hänelle kuitenkin päivittäisen riisiannoksen jonka vaimo sai ystävällisesti jakaa koirien kanssa. Myös päivittäinen vesipullo kuului avioliittoon.

        Oli se kumma että se lähti sitten kuitenkin vaikka niin hienon ja sivistyneen miehen sai..

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeellistä eikös vain, moni thaimaalainen on muuttanut suomeen osaamatta suomenkieltä.

        Vielä ihmeellisempää on se, että monella suomalais-thaimaalaisella pariskunnalla ainut yhteinen kieli on häpykieli!


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Meillä 60 luvun alkupuolella syntyneille ei paljon englantia opetettu, itse olen hieman paremmissa asemissa kun työura on tehty pääosin tietokoneiden kanssa, on joutunut kielen oppimaan, kun kaikki alankirjallisuus on englantia, sanoin viestit myös pääosin englantia joten luettu ja kirjoitettu tuli suht. helposti opittua.

        Meillä nyt 55 - 57 vuotiaille opetettiin englantia ihan paljon jo ainakin oppi- tai peruskoulusta lähtien. Ihmisen muistin ollessa valikoiva ja vuosien saatossa luonnostaan muuntuvakin, voin toki olla muisteloinneissani väärässäkin.

        Meillä sitten näiden tietokoneiden käyttöä ja ohjelmointia opetettiin vaihtelevasti ammattikoulussa ja jopa lukiossakin. Ainakin ammattikouluissa tietyillä opintolinjoilla jotkut oppilaat olivat yllättäen(?) jopa opettajiaan osaavampia.

        Meillä... tai siis täältä meiltä päin - pikkukyliltä - on lähtöisin paljon nyt 55 - 57 vuotiaita maailmallakin pärjänneitä. On huippu kielenkääntäjiä. On huippu opettajia. On huippu tietokoneiden käyttäjiä. On huippu upseereita. On huippu urheilijoita, jne.

        Meillä näitä huippuja ei yhdistä joutuminen. Meillä näitä huippuja yhdistää oma jostakin sisältään kumpuava mielenkiinto johonkin ja sitten yrittäminen saavuttaa jotakin, ja ehkä enemmin. Toki ihan tuurillakin kautta horoskoopin tähtikuviollakin voi olla merkitystä, johonkin.


    • Anonyymi

      Kielitaitoni on huippuluokkaa pillun nuolemisessa. Naiset ulvoo kuin sudet nautinnosta kun esittelen kielitaitoani.

    • Anonyymi

      Itseasiassa eng alettiin opettaa peruskoulussa, peruskouluksi kansakoulu muuttui 1974 tai 75, mulla on ollut huomattavasti hyötyä tietotekniikka urasta, yleisesti ikäiseni englannin kieli ei ole kovinkaan hyvä.

    • Kyllä minä ainakin jouduin opettelemaan ja opettelemaan oikein lujasti.
      Tiedän, että Pattayalla on ukkoja, jotka ei puhu juuri sanaakaan englantia,

      Yritän nytkin, hakea aina uusia sanoja, joita en ymmärrä netistä ja
      käytän Tranleitteria,,, Ja haen sanoja.. miten haette seuraa jos ja
      viihdettä tietokoneelle, jos ette osaa mitään ?

      • Anonyymi

        Vai että "Tranleitteria" se Tapsa käyttää ja oikein isolla kirjaimella. Opettele ihan ekaksi miten kirjoitetaan translator ja jätä deeku ne Pattayan ukot rauhaan. Ne elää omaa elämäänsä ihan tyytyväisinä ilman sinun Tranleittereita ja ohjeitasi.


    • Anonyymi

      Englantia puhuu maailmassa vain 4% ihmisistä. Sen kielellinen asema on yliarvostettu lähinnä siksi että se on ilmailuliikenteeseen valittu viestikieleksi jotta lentäjät ja tornit puhuisivat kaikkialla maailmassa samaa kieltä. Keskieuroopassa pärjää parhaiten saksankielellä. Etelä-Amerikassa ja espanjassa parhaiten espanjan kielellä. Intia ja Kiina ovat suuria ja monikielisiä eikä he tarvi muuta kuin omat kielensä.
      Pattayalle englanti on tullut luontevasti jenkeiltä Vietnamin sodan aikaan. Melko heikkoa on pohjoisempien turistialueiden englanninkielen taito. Pari sanaa osaavat ravintoloissa korkeintaan. Huvittaa nämä suomalaiset jotka vaativat thaitytöiltä englanninkielen taitoa osaamatta itse sanoa edes päivää thaiksi. Älkää please myöskään räpeltäkö sitä waita kun ette osaa kuitenkaan. Se on loukkaavaa ja te ette ole buddhalaisia ja se ei kuulu kulttuuriin. Nyökkäys riittää. Älkää myöskään kätelkö naisia. Siihenkin riittää nyökkäys.

      • Anonyymi

        Toi neljä prosenttia siis äidinkielenään. Mutta englantia ymmärtää mahdollisesti jopa 1700 miljoonaa ihmistä. Ja ainoastaan joku senssu voi perustella englannin asemaa jonkun lennonjohdon kielenä, kyllä se on se maailmankieli, jota jokaisen kannattaa opiskella. Puhujia ainakin enempi kuin Suomessa pakkoluettavalla rantaruåttilla. Jolla silläkin kyllä pärjää maailmalla, itse aikoinaan Madeiralla jutuskelin vanhan saksalaisen herrasmiehen kanssa, oli ollut sotalapsena Ruotsissa, osasi auttavasti englantia ja ruotsia, ja jutuskelu kävi vallan hyvin näiden kahden kielen väliä vuorotellen. Se saksa kun jäi itsellä oppikirjan kolmen ensimmäisen kappaleen varaan...


    • Anonyymi

      Leningraatissa olin kerran mukana ja matkassa korkean tason co-operation matkalla.

      Siinä sitten kostealla illallisella jutustelin ameriikan englannillani Tatjaanan kanssa jonka murteesta huomasin erään Oxfordissa sijaitsevan Yliopiston sanontoja ja Fraaseja ollen.

      Silloiselle nykyiselle ex-vaimolleni en vieläkään ole uskaltanut syytä siihen tunnustaa, että miksi minulla tämän työmatkani jälkeen oli niin paljon stressiä, että eikö minulla muka aikuisten oikeasti olisi ottanut eteen.

      No joo... Löysin itseni sitten tämän Tatjaanan, lääkärin tai erikoistuvassa olevan lääkärin kämpiltä. Ihan mukavassa kämpässään - parivuoteessa - nukkui yllättäen ystävänsä Natalia! Otimme siinä sitten yhdessä yhteistyön ymmärtämistä sovittelevat
      muutamat vodka hömpsyt sopien, että emme Nataliaa herätä suihkussa käytämme.

      No joo... Ja!

      Kehtaanko tunnustaa suomalaisena grillausta possun lihasta tykkäävänä mitä sitten tapahtui?

      Co-operatiomme suihkussa Tatjaanan jo oravansa pyydystäneenä ei päätynyt tähän.
      She want more more more...

      Seurustelumme lattialla Natalian sängyssä "nukkuen" jatkui en sin hissunkissun.... sitten jo Tatjaanan pään jyskyessä vitriinin jalustaan ja tältä vitriinin hyllyistä eräiden kipsisten hymypoika patsaiden pudoillessa.

      Nyt riittää kiljaisi Natalia.

      OK. Panin sitten vielä ihan kunnolla Nataliaakin.

      Aamu kaffeella sitten juttelimme muka niitä näitä kolmestaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe