Corolla hybrid ei käynnisty

Anonyymi

Sukulaisen keväällä ostama uusi Corolla Hybridi jätti jo toisen kerran käynnistymättä aamulla. 1 kerralla oli melko vähäisiä ajoja. 2 kerralla oli pitkähköjä ajoja ja mökkireissujakin mutta oltuaan 2 viikkoa tallissa ei enää startannut. Kuinka paskoja vehkeitä nuo oikein ovat? Noin 35000 eurolla saa ihan oikeita varmatoimisia autoja ainakin muista merkeistä kuin TOYOTA. Voiko olla että hybridin tekniikka (valmius ajoon) kuluttaa sähköä niin paljon että näin käy? Tai sitten on tuo normaali käyttöakku jo alkuaan sökö?

75

11302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nonniin siitä se alkaa , tehdas vikojen laaja kirjo pulpahtaa esiiin!

    • Anonyymi

      Soitto myyjälle ja sijaisauto tilalle. Halpuutus alkaa näkyä.

      • Anonyymi

        Ei Toyota anna sijaisautoa korjauksen ajaksi, Mazda antaa.
        Mazdalla Toiniva tiepalvelu.

        Mazda on liikkuvan henkilön auto. Mazda Europe Service -huoltopalvelut ovat käytössäsi automaattisesti ostettuasi uuden Mazda-ajoneuvon. Palvelu on käytettävissä yhden vuoden ajan rekisteröimisestä. Se aktivoidaan uudestaan aina, kun viet Mazdasi määräaikaishuoltoon valtuutettuun Mazda-merkkihuoltamoon. Palvelu on käytettävissä 20 vuoden ajan ajoneuvon rekisteröimisestä laskettuna.

        Mazda tiepalvelu kattaa seuraavat palvelut

        Mekaaniset sekä sähköiset vikatapaukset
        Kuljettajan tahattomat virheet
        Onnettomuudet
        Varkaus/varkauden yritys (rajoitetut palvelut)
        Vandalismi (rajoitetut palvelut)
        Vikatilanteet turvallisuuskomponenteissa (esim. kuljettajan

        turvavyö, tuulilasinpyyhkijät, suuntavilkku, etu- tai takavalot)

        MUUT EDUT


        Sijaisauto

        Mazdan tiepalvelu korvaa sijaisauton enintään 5 kalenteripäiväksi, jos autoa ei voida korjata saman päivän aikana.


        Kotiutus

        Korvaamme kotimatkanne, jos autonne ei tule kuntoon saman päivän kuluessa Mazda-jälleenmyyjällä. Kuljetusvaihtoehtoina voi olla esimerkiksi junalippu (1. luokka) tai lentolippu, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia.


        Majoitus

        Jos matkan keskeytyminen tapahtuu yli 50 km päässä kotoanne ja haluatte odottaa autonne korjauksen valmistumista, tarjoamme mahdollisuutta majoitukseen Suomessa 3 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala) tai ulkomailla 5 vuorokaudeksi (max. 76 €/hlö/vrk (sis. aamupala).


        Taksi

        Korvaamme myös taksikustannukset, jos matkan keskeytyminen on alle 50 km päässä asuinpaikasta, juna- tai lentoasemasta.


        Auton nouto

        Järjestämme veloituksetta kuljetuksen korjatun autonne luokse joko taksilla, jos matka on alle 50 km, tai junalla (1. luokka) tai lentäen, jos junamatka kestää pidempään kuin 4 tuntia. Autonne voidaan myös toimittaa kotianne lähimpänä olevalle valtuutetulle Mazda-korjaamolle.

        Mitä vain tapahtuukaan ajoneuvollenne, soita ensimmäisenä tiepalveluun minä vuorokauden aikana tahansa. Suomessa numero on 0800 0 50 80 ja ulkomailla +358 800 0 50 80.


    • Hybridi Toyota käynnistyi tänäkin aamuna, lienekkö jonkinmoinen ihme ketjun aloittajalle?

    • Anonyymi

      Höhlä,se on hybridi.eise moottori lähdekkään heti käyntiin.
      Sillä voi lähteä sähköllä liikenteeseen.

      • Anonyymi

        Koskeeko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeeko?

        Joskus koskee polveen kun töissä loukkasin sen.


      • No hei. Minä olin autossani tänä aamuna ja todellakin; Se lähti käyntiin


      • Anonyymi

        Kyllä sen täytyy ensin käynnistyä, että voi lähteä sähköllä liikkeelle.


    • Anonyymi

      Älä satuile! Toyotissa ei koskaan ole vikoja. Ne ovat maailman parhaita autoja. Minkähän merkkinen auto jäi käynnistymättä? Toyota se ainakaan ollut.

      • Anonyymi

        Se oli Corolla, ei liikkunut eikä käynnistynyt. Hinausauton kuljettaja vei eilen autollaan sinne mistä ostettukin. Voi olla vaikka mikä vika. Noissa on kuulemma paljon ongelmia...


    • Anonyymi

      1 kerralla kun ei käynnistynyt ja silti auto kulki melko vähäisiä ajoja. 2 kerralla vaikka ei käynnistynyt ollenkaan onnistui corolla kulkemaan vielä pitkähköjä ajoja ja mökkireissuja.. taitaa corolla mennä pienellä.. ja sitten kun auto oli tallissa 2 viikkoa se ei jostain syystä startannut käyntiin itsekseen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei moni auto käynnisty jos 12v akku on päässyt kuolemaan, ei edes minun volkkari startannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei moni auto käynnisty jos 12v akku on päässyt kuolemaan, ei edes minun volkkari startannut.

        Sama ongelma on tullut eteen useammassakin autolehtien koeajossa. Eli on tosiaan 12 V akku päässyt liian tyhjäksi -> autoa ei saa käyntiin eikä liikkeelle, vaikka ajoakussa piisaisikin virtaa.

        Case Closed?

        No ei ihan. Ne koeajojen akun tyhjenemiset johtuivat kaikki siitä, että oli kesämökin pihalla unohtunut takaluukku tai joku ovi raolleen ja sisävalo oli tyhjentänyt 12 V akun viikonlopun aikana. Kunnon autoissa sisävalot ovat väyläohjattuja ja ne sammutetaan yleensä 20 min jälkeen.

        On muuten ihan tarpeellinen ominaisuus. Kerran piti kiirehtiä lennolle ja lentokentän parkkihallissa vielä tongin laukkua, että on kaikki liput ja laput mukana - mitä varten napsautin sisävalon päälle. Oli oikein mukava tunne lentokoneessa, kun muistin, että se penteleen valo jäi päälle autoon, pakkasta -26 °C (osui kivasti koko vuoden kylmin päivä), ja paluu kotimaan keikalta myöhään illalla. Vaan eihän siinä mitään ongelmaa ollut, hyvin starttasi eurooppalainen auto. Itäautolla olisin ilmeisesti ollut pulassa.

        Onneksi opin kerrasta. Minulla on ollut 2 itäautoa - ensimmäinen ja viimeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma on tullut eteen useammassakin autolehtien koeajossa. Eli on tosiaan 12 V akku päässyt liian tyhjäksi -> autoa ei saa käyntiin eikä liikkeelle, vaikka ajoakussa piisaisikin virtaa.

        Case Closed?

        No ei ihan. Ne koeajojen akun tyhjenemiset johtuivat kaikki siitä, että oli kesämökin pihalla unohtunut takaluukku tai joku ovi raolleen ja sisävalo oli tyhjentänyt 12 V akun viikonlopun aikana. Kunnon autoissa sisävalot ovat väyläohjattuja ja ne sammutetaan yleensä 20 min jälkeen.

        On muuten ihan tarpeellinen ominaisuus. Kerran piti kiirehtiä lennolle ja lentokentän parkkihallissa vielä tongin laukkua, että on kaikki liput ja laput mukana - mitä varten napsautin sisävalon päälle. Oli oikein mukava tunne lentokoneessa, kun muistin, että se penteleen valo jäi päälle autoon, pakkasta -26 °C (osui kivasti koko vuoden kylmin päivä), ja paluu kotimaan keikalta myöhään illalla. Vaan eihän siinä mitään ongelmaa ollut, hyvin starttasi eurooppalainen auto. Itäautolla olisin ilmeisesti ollut pulassa.

        Onneksi opin kerrasta. Minulla on ollut 2 itäautoa - ensimmäinen ja viimeinen.

        Ostan vain eurooppalaisia.


    • Anonyymi

      "...Voiko olla että hybridin tekniikka..."

      Voi, koska se on leluauto ja leluautot ei käynnisty.

    • Anonyymi

      Eivät toimi vieläkään.

    • Anonyymi

      Toyota käynnistyy aina ja toimii iänkaikkisesti.
      Jos sinulla on joku näistä niin kannattaa pitää hinausyhtiön numero pikavalinnassa ykkösenä:
      POP Vakuutus tutki: Näillä autoilla päädyt varmimmin hinattavaksi

      BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.

    • Anonyymi

      On se ihme ,ettei pikku akku kontissa kestä jos lataa vain 5A.

    • Anonyymi

      Itselataaviin täytyy lisätä 6-N. sukupolven malleihin latausliitäntä 12 V akun lataamista varten. Yöksi aina lataukseen, jos haluaa aamulla liikkeelle.

    • Anonyymi

      Tuntematta Toyotan käynnistysproseduuria, niin siksi kysynkin, että meneekö Toyotassa ajovalot heti päälle, kun virrat "laitetaan päälle" . Se voisi aiheuttaa jännitteen aleneman, mikä estäisi releen toiminnan. Vai eikö tapahdu mitään?

      • Anonyymi

        Hybriideissä oli viallisia käynnistysreleitä jotka joskus jumittui pakkasessa hiukan. Ne kaikki on jo vaihdettu takuuna uusiin


    • Anonyymi

      Toyota on ainoa auto joka kestää kylmyyttä.

    • Anonyymi

      Paskakottero.

      • Anonyymi

        Köffff tulee työntämään. Haaahaaa


    • Anonyymi

      Toyota, laadukkain automerkki.

    • Anonyymi

      Kalliita akkuja on myyty, kuin kauraa hevoselle!!🤬🤬

      • Anonyymi

        Mitä akkuja??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä akkuja??

        Niitä on laitettu rölleille pään sisälle kun vw:lle pukkaa tappiota ja mikäänbei tunnu auttavan Toyotaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä on laitettu rölleille pään sisälle kun vw:lle pukkaa tappiota ja mikäänbei tunnu auttavan Toyotaa vastaan.

        VW:llä on maailman suurin liikevaihto, mutta onhan Toyotalla maailman suurimmat velat.


      • Anonyymi

        Jos pääsee autoon sisään ei akku b oi o lla loppu ja t kakontti aukee sähköllä


    • Anonyymi

      Tässä oma kokemus. Ostin corolla ST 2.0 hybridin vm 2022. Auto jättänyt 2.kertaa käynnistumättä.
      Käynnistys akku aivan tyhjä, eli ei liiku sähkölläkään. Käynnistysakku tyhjenee 5-6 päivässä niin, ettei lähde käyntiin. Mittasin käynnistys akkulta lepotilassa maajohdon ja akun välistä kulutusta 0.3A. Ovet ja ikkunat kiinni ja avain pois päältä. Kun käynnistysakku on 45Ah ja kulutus 0.3A, on akku täysin tyhjä 6 päivän päästä. Onko tässä autossa joku vika vai onko tämä vain ko. auton ominaisuus. Tätä selvittelen ja jos jotain vastausta tähän löytyy, kirjoitan tänne viestiä.

      • Anonyymi

        Relevika. Se jäätyy. Vie huoltoon. Rollassa ja Ravissa rele-kampanja käynnissä. Uusi rele paremmin suojattu. Se toimii.


      • Anonyymi

        Toyotassa on yksi ominaisuus, joka saa 12 v akun tyhjenemään.

        Asia kerrotaan myös ohjekirjassa.

        Auton avainta ei pidä säilyttää autossa, eikä sen välittömässä läheisyydessä, muuten auto pysyy valmiustilassa ja kuluttaa 12 v akun tyhjäksi.

        Avaimen saa myös suljettua pitämällä kiinni nappia pohjassa ja painamalla 2 kertaa auki nappia, jolloin avainta voi säilyttää autossa, myös tämä neuvotaan ohjekirjassa.


    • Anonyymi

      Tuo käynnistysongelma on valitettava ominaisuus jota Toyota ei osaa tai halua korjata. Taitaa olla liian laaja ongelma myöntää?

      • Anonyymi

        Minustakin jos on auto ja sillä pitää ajaa päivittäin ,että pelaa on suunitelussa vikaa,Toyota taisteli aika kauan sähköistymistä vastaa,oli hybridejä,mutta nekin ovat muuttuneet melkein volkkareiksi,eli sähköpngelmia,suola teillä ja kosteus ei sovellu sähkölaitteille!


    • Anonyymi

      Harmillinen tuollainen yksittäistapaus omistajalleen.

    • Anonyymi

      Pakkanen on paha Toijotalle.

      • Anonyymi

        Ei välitä pakkasista mitään. Luotettavin auto ja ainoa asia mitä harmittelen on se etten ostanut Toyotaa jo vuosia sitten. Ja kaikkia muita merkkejä on ollut lukuisia + tuhansia autoja pyöritellyt töiden kautta autoliikkeessä uran aikana.


    • Anonyymi

      Miksi käynnistyisi, susi koko "auto".

    • Anonyymi

      Corolla hybrideissä on liian pienet käynnistysakut ja pahassa åaikassa takapenkin alla,siinä ongelman ydin,olisi voinneet laittaa käynnistysakun varapyörän paikalle kun siellä on tilaa ja kunnon kokoisen,ei oikein viitsisi uutta autoa käydä korjailemaan,toivottavasti ei jää käynnistymättä nokka edellä ahtaaseen taliin,kyllä tää sähköistyminen ei ole autoilijan kannalta positiivista sillä ennen pidetiin hevosia narussa ja nyt autoja olkoon hybridi tai täyssähkö niin aina tulee olla piuha kiinni,corollassa näköjään jo käynnistysakun takia jotta pääsee varmasti töihin!

      • Anonyymi

        Ei oo käynnistysakku takapenkin alla.


    • Anonyymi

      Selvä tyyppivika kaikissa hybridi toyotoissa. Olen tehnyt asiasta valituksen huollolle, maahantuojalle, kuluttaja-asiamiehelle, ja lopulta nyt kuluttajasuojalautakuntaan. Huoltokorjaamossa sanovat ettei toyotaa saisi myydä ilman akunylläpitolaturia eli sen pitäisi olla jo tehtaalla siihen asennettu. Akku hajoaa alle neljässä vuodessa. Silloin ei käynnisty auto.

      • Anonyymi

        Toyota on käyttänyt vuosia ala-arvoisia akkuja ja vasta nyt ovat alkaneet vaihtamaan niitä parempiin, tosin vasta ulkomailla. Onhan siellä vielä se heikko rele joka estää käynnistymisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on käyttänyt vuosia ala-arvoisia akkuja ja vasta nyt ovat alkaneet vaihtamaan niitä parempiin, tosin vasta ulkomailla. Onhan siellä vielä se heikko rele joka estää käynnistymisen.

        Releet vaihdettu. Uusi akkukaan ei paljoa maksa.


    • Anonyymi

      Toy-otan myynti / viat lisääntyy. Harmaa tuulipukukansa ostaa leluja maksaa mitä maksaa kunhan on harmaa tojo pihassa.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä! Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä! Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Toijota ei jätä tielle, se jättää omaan pihaan tai parkkipaikalle.
        https://www.lapinkansa.fi/hybridi-hyytyi-pakkasilla-alexey-zerkin-on-kyllast/4207162


    • Anonyymi

      Toyota hybridit on täyttä kuraa. Järjellä ei voi selitellä miksi joku hassaa rahaa ja aikaa näihin.

      • Anonyymi

        Tojotistillahan ei järki päätä pakota, siksi siis.


    • Anonyymi

      Akku jo kerran vaihdettu, koska paska. Ilmeisesti pitäisi ajaa talvella huvirallia, että toimisi. Nyt päivän ajamatta ja ei käynnisty. Huolto kävi lataamassa, mutta vikaa on!

      • Anonyymi

        Päässä vikaa, hoida itsesi kuntoon. Auto pelaa.


    • Anonyymi

      Tojotissa on nyt joulukuu ja jouluvalot palaa mittarissa.

    • Anonyymi

      Laakista aina käyntiin, tojo.
      Näitä hinataan jatkuvasti:
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Vähän toisenlaisen käsityksen saa, kun seuraa Toyota Hybrid käyttäjät Facebook-ryhmän keskusteluja. Ei olekaan ”laakista käyntiin” pelejä.. Ratkaisu on tietysti hankkia starttiboosteri tai asennuttaa ylläpitolaturi, että uudehkot autot suostuvat toimimaan talvella. Naurettavaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän toisenlaisen käsityksen saa, kun seuraa Toyota Hybrid käyttäjät Facebook-ryhmän keskusteluja. Ei olekaan ”laakista käyntiin” pelejä.. Ratkaisu on tietysti hankkia starttiboosteri tai asennuttaa ylläpitolaturi, että uudehkot autot suostuvat toimimaan talvella. Naurettavaa..

        Melkoista säätämistä on tojotan käynnistäminen ja ajaminen.
        https://www.facebook.com/groups/272712020908/posts/10159727779920909/


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Toyotat rakastavat talvea, laatupeli pakkasiin.

    • Anonyymi

      Esimerkiksi näin joku aloittaa kirjoituksensa;
      ” Toyotan maahantuoja/tehdas pitää saada vastuuseen kaikissa Toyotan Hybrideissä olevasta akun tyhjenemisviasta. Täällä kirjoitetaan monissa viesteissä pitkiä ketjuja tästä ongelmasta. Samoin netistä löytyy ulkomailta kirjoituksia ja videoita asiasta.”

      Hähää😂

    • Anonyymi

      Talvi on höpöhybridin juhlaa. Mukavaa marketin parkkipaikalla viritellä starttiboosteria yms. Buahahaahaa! Mukavaa iltaa tojopeelot,

      • Anonyymi

        Aina sitä joutuu virittelemään, tojotisti kun on hyväntahtoinen ihminen.
        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä tai tojotisti on antamassa virtaa.
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina sitä joutuu virittelemään, tojotisti kun on hyväntahtoinen ihminen.
        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä tai tojotisti on antamassa virtaa.
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Mitä ihmettä. Vakuutusyhtiön tilastot eivät korjaa tätä(kään) vikaa Toyotasta. Taas Toyota-miehen perinteinen puolustuspuhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä. Vakuutusyhtiön tilastot eivät korjaa tätä(kään) vikaa Toyotasta. Taas Toyota-miehen perinteinen puolustuspuhe.

        Minuakin harmittaa kun tojoissa ei ole juurikaan vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin harmittaa kun tojoissa ei ole juurikaan vikoja.

        Ja seuraava Teron klassikko vastaus tulikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja seuraava Teron klassikko vastaus tulikin.

        Merkkikohtaiset erot ovat isoja. Japanilainen Toyota pärjäsi parhaiten eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään. Ero kakkoseen Volkswageniin oli viidennes.

        Noin kaksi kertaa Toyotaa herkemmin hyytyivät Mercedes-Benz, Honda ja Audi.

        T. Pop-vakuutus Tero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkikohtaiset erot ovat isoja. Japanilainen Toyota pärjäsi parhaiten eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään. Ero kakkoseen Volkswageniin oli viidennes.

        Noin kaksi kertaa Toyotaa herkemmin hyytyivät Mercedes-Benz, Honda ja Audi.

        T. Pop-vakuutus Tero.

        Edelläänkään yksikään tilasto ei lataa Hybridi Toyotan 12V akkua tai korjaa tätä ongelmaa.

        T: Toyota-huollon Masa


    • Anonyymi

      Toyota kuskilla on aina toppahousut jalassa juuri tämän takia kun ei ne paskat käynnisty ja jos käynnistyy niin ei ollut varaa enään ajaa ostamaan muita vaatteita

      • Anonyymi

        Ne ei ajakaan velka autolla kuten sinä.


    • Anonyymi

      Toyota on kaiketi kaikkien aikojen paras talviautomerkki.

    • Anonyymi

      Korolla hyytyi ja omistaja kyyti vaihtui porollaan.

      • Anonyymi

        Pisa-tutkimusten tulos on ilmeisesti ennenkin ollut heikko.
        Sen tuosta soperruksesta voi ymmärtää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mullakin 1/2 vuotta vanha Toyota Corolla HB Hybrid ja hyytyi täysin kodin parkkiruutuun. Pakkasta -27 c. Ei mitään henkeä käynnistysakussa ja ei pihaustakaan, kun yritin startata/käynistää normaalisti. Lisäksi vaihdekeppi jäi täysin jumiin P-asentoon. Toimi aivan normaalisti kaksi päivää aiemmin. Hinuri vei illalla auton Toyotan pajalle. Huolto kertoi, että se joku rele voi olla yksi syy ongelmaan.

      Mulla oli aikaisemmin 6-vuotta vanha Opel Astra 1.4 Sport Tourer bensa koneella. Siinä ei koskaan ollut ongelmaa käynnistyä talvipakkasilla, vaikka lämmityspiuhakaan ei ollut aina kytketty.

      Huvittaa, kun tuohon hybridiin saa bensalämmittimenkin (3 730 €) asennettua. Mitenhän sille hiilijalanjälelle sitten käy? Taitaa olla hyvin paljon surkeampi, kuin sillä Opelilla oli. Olin aina hyvin epäuskoinen näihin sähkö- ja hybridi-autoihin. Ne ei vät tule koskaan toimimaan kunnolla Suomen paukkupakkasissa. Siltähän tuo sitten näyttää ja painostetaan valtiovallan toimesta, että osta .. osta ... sähköauto. AiVAN PASKOJA VIMPAIMIA!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      93
      1865
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1512
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1035
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      884
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      769
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      721
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      711
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      706
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe