Valtakunnansyyttäjä

Anonyymi

Valtakunnansyyttäjä Rappe valittaa hovioikeuteen Raaseporin oikeuden päätöksestä jättää tuomitsematta Raaseporissa tapahtuneen tasoristeysonnettomuuden autoa ajanut nuori varusmies.

Alunperin syyttäjä ei lähtenyt syyttämään. Valtakunnan syyttäjän määräyksestä syyte nostettiin, jolloin syyttäjä syytti, mutta ei vaatinut tuomiota.
Oikeus jätti nuoren varusmiehen tuomitsematta, jolloin nyt Rappe vaatii tuomiota hovioikeudessa.

Varusmies ei tehnyt henkirikosta, hän ei ajanut tahallaan junan alle tappaakseen kolme varusmieskaveriaan. Olosuhteet olivat huonot ja tapahtui inhimillinen erehdys, jossa varusmies itsekin loukkaantui.

Kuitenkin valtakunnansyyttäjä haluaa jatkaa nuoren varusmiehen löysässä hirressä pitämistä.

Mikä on Rappen motiivi saada varusmies tuomituksi:
-Näyttää valtaansa nuoren kustannuksella?
-Tuhota nuoren elämä?

Onko rikollisuus tosiaan niin vähentynyt Suomessa, että taparikollisten puutteen vuoksi täytyy inhimilliseen erehdykseen vaikeissa olosuhteissa joutunut saada linnaan konstilla millä hyvänsä vaikkei varmastikaan ole uhkana muiden terveydelle tai yhteiskunnalle yleensä?

Tämä kaikki irvokkuus tapahtuu verorahoilla.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muuttakaa tieliikennelait niin että rautatien tasoristeyksissä ei tarvitse tarkkailla, onko junia tulossa

      • Anonyymi

        Valtakunnansyyttäjä menettelee ainoalla oikealla tavalla, jotta OIKEUS tapahtuisi.
        Varusmieskuskin aiheuttama onnettomuus täyttää ainakin (törkeän) liikenneturvallisuuden vaarantamisen sekä neljän kuolemantuottamuksen tunnusmerkistöt.
        Kuski aiheutti onnettomuuden nimenomaan omalla huolimattomuudellaan ja jätti varmistamatta tasoristeyksen turvallisen ylittämisen.
        Siihen olisi riittänyt välttämättömänä viimeisenä keinona yhden henkilön komentaminen ohjaamosta ulos risteykseen varmistamaan turvallinen ylitys.
        Jos tasoristeys tiedetään tai koetaan vaaralliseksi, sitä suuremmalla syyllä tuota ulkona olevaa varmistajaa olisi pitänyt ehdottomasti käyttää.
        Tasoristeyksen "vaarallisuus" ei todellakaan vähennä kuskin vastuuta, vaan LISÄÄ SITÄ!!!


    • Pitkään aikaan en ole lukenut yhtä hyvää uutista, kuin Raaseporin nuoren inttiläisen syyttäjättämispäätös. Muutama armeijan johtohahmokin taisi huokaista helpotuksesta, koska vastuuta ei missään nimessä voida sälyttää nuoren sotilasharjoittelijan kontolle, eli isojen herrojenkin yöunet ovat jälleen katkolla.

      • Anonyymi

        Peltipoliisin valokuvaama ja ylinopeussakkoon "tuomitsema", suoraa tietä kauniissa kesäsäässä hetkellistä ylinopeutta ajava perheenäiti on ainakin rangaistuksella mitattuna suurempi "rikollinen" kuin tuo tasoristeyksessä töpeksinyt ja pelkällä huolimattomuudellaan sekä saamattomuudellaan neljä kuolemaa aiheuttanut varusmieskuski - siis käräjäoikeuden mielestä.
        Olisi ollut tuomioistuinlaitokseltamme vähintäänkin omituinen - jopa riskaabeli - signaali, jos käräjäoikeuden velttoilu olisi saanut jäädä päätöksenä voimaan.
        On erittäin tärkeätä, että valtakunnansyyttäjä huolehtii osaltaan siitä, että OIKEUS toteutuu.
        Varusmieskuski EI NOUDATTANUT RIITTÄVÄÄ VAROVAISUUTTA, mikä oli ja on tuon onnettomuuden pääsyy ja numero YKSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peltipoliisin valokuvaama ja ylinopeussakkoon "tuomitsema", suoraa tietä kauniissa kesäsäässä hetkellistä ylinopeutta ajava perheenäiti on ainakin rangaistuksella mitattuna suurempi "rikollinen" kuin tuo tasoristeyksessä töpeksinyt ja pelkällä huolimattomuudellaan sekä saamattomuudellaan neljä kuolemaa aiheuttanut varusmieskuski - siis käräjäoikeuden mielestä.
        Olisi ollut tuomioistuinlaitokseltamme vähintäänkin omituinen - jopa riskaabeli - signaali, jos käräjäoikeuden velttoilu olisi saanut jäädä päätöksenä voimaan.
        On erittäin tärkeätä, että valtakunnansyyttäjä huolehtii osaltaan siitä, että OIKEUS toteutuu.
        Varusmieskuski EI NOUDATTANUT RIITTÄVÄÄ VAROVAISUUTTA, mikä oli ja on tuon onnettomuuden pääsyy ja numero YKSI.

        Onnettomuusjunan kuljettaja oli aikataulustaan myöhässä ja oli jo kerinnyt kiihdyttää yli sallitunnopeuden edelliseltä asemalta lähtiessään. Tätä ei koskaan huomioitu tutkinnassa. Varusmiehellä ei ollut mitään mahdollisuustta havaita talvella aamuhämärässä lumen ja metsän keskeltä maastovärein maalattua vihreä-valkoista junaa, joka lähestyi tasoristeystä ylinopeudella.


    • Anonyymi

      Yhdestä armeijan aiheuttamasta uhrista tehdään syyllinen? Valvottu yö takana, huono keli ei muuta kuin käsky rattiin. Joutuuko koskaan näissä tapauksissa esimies vastuuseen.
      Nyt ei sentään vallitse sotatila. Järkeä voi käyttää.

      • Anonyymi

        Ei joudu. VR on valtion yhtiö ja tutkinnan suoritti poliisi. Varusmies on varusmies ja kapiainen on kapiainen. Valtionsyyttäjäkin on valtion leivissä. Vastaavia tapauksia ollut muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei joudu. VR on valtion yhtiö ja tutkinnan suoritti poliisi. Varusmies on varusmies ja kapiainen on kapiainen. Valtionsyyttäjäkin on valtion leivissä. Vastaavia tapauksia ollut muitakin.

        Voivatko vielä 2020-luvun ihmisillä olla oikeuskäsitykset noin käsittämättömällä tavalla sikin sokin??
        Nyt joku tollo syyttää jopa junankuljettajaa ja toinen vieläpä armeijaa!! Nyt OIKEUS hakee ainoastaan ylemmän OIKEUDEN PÄÄTÖSTÄ - eikä sitä ratkaista Suomessa sentään edes 2 miljoonan ihmisen adresseilla eli huutoäänestyksillä eikä edes täällä s24:ssa eikä armeijassa eikä VR:ssä. Tuomioistuinlaitos syyttäjineen ja puolustajineen on Suomessa sitä varten.
        Varusmieskuskilla oli vaikka miten monta mahdollisuutta varmistua siitä, että radan ylitys voi tapahtua täysin turvallisesti.
        KYSYMYS KUULUU EDELLEEN (varmasti vielä hovioikeudessakin): montako tuo kuski noista MAHDOLLISUUKSISTAAN KÄYTTI ja mitkä jätti käyttämättä??
        Vai lähtikö kuski ylittämään rataa täysin "lottona" vain siksi, että:
        "enpä-nyt-satu-takaviistoon-kuitenkaan-tässä-kelissä-näkemään-mitään-tästä-lämpimästä-istuimestani-ja-harvoinpa-tässä-junia-kulkee..."
        Ainakin itselleni autokoulussa opetettiin ensin teoriatunnilla ja myös ajotunneilla, että tasoristeyksen turvallinen ylittäminen on varmistettava tarpeen mukaan vaikka painamalla korva kiinni ratakiskoon (ikivanha konsti). Paljastaa jo melko kaukana kulkevan junan - tosin myös loittonevan.
        Inssiajo meni hylkyyn armotta aina, jos ylitti tasoristeyksen autoradio soiden tai vaihtamatta pykälää pienempään tai avaamatta sivuikkunaa - pysähtymisestä puhumattakaan. Muistaakseni myös pitkät valot vaadittiin vaihtamaan ennen tasoristeystä puolikkaisiin, jotta veturin paiskarin keila erottuisi paremmin pimeässä ja/tai hämärässä.
        Lisäksi opetettiin, että myös jarruja on hyvä keveästi kokeilla, kuten ennen lossille ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voivatko vielä 2020-luvun ihmisillä olla oikeuskäsitykset noin käsittämättömällä tavalla sikin sokin??
        Nyt joku tollo syyttää jopa junankuljettajaa ja toinen vieläpä armeijaa!! Nyt OIKEUS hakee ainoastaan ylemmän OIKEUDEN PÄÄTÖSTÄ - eikä sitä ratkaista Suomessa sentään edes 2 miljoonan ihmisen adresseilla eli huutoäänestyksillä eikä edes täällä s24:ssa eikä armeijassa eikä VR:ssä. Tuomioistuinlaitos syyttäjineen ja puolustajineen on Suomessa sitä varten.
        Varusmieskuskilla oli vaikka miten monta mahdollisuutta varmistua siitä, että radan ylitys voi tapahtua täysin turvallisesti.
        KYSYMYS KUULUU EDELLEEN (varmasti vielä hovioikeudessakin): montako tuo kuski noista MAHDOLLISUUKSISTAAN KÄYTTI ja mitkä jätti käyttämättä??
        Vai lähtikö kuski ylittämään rataa täysin "lottona" vain siksi, että:
        "enpä-nyt-satu-takaviistoon-kuitenkaan-tässä-kelissä-näkemään-mitään-tästä-lämpimästä-istuimestani-ja-harvoinpa-tässä-junia-kulkee..."
        Ainakin itselleni autokoulussa opetettiin ensin teoriatunnilla ja myös ajotunneilla, että tasoristeyksen turvallinen ylittäminen on varmistettava tarpeen mukaan vaikka painamalla korva kiinni ratakiskoon (ikivanha konsti). Paljastaa jo melko kaukana kulkevan junan - tosin myös loittonevan.
        Inssiajo meni hylkyyn armotta aina, jos ylitti tasoristeyksen autoradio soiden tai vaihtamatta pykälää pienempään tai avaamatta sivuikkunaa - pysähtymisestä puhumattakaan. Muistaakseni myös pitkät valot vaadittiin vaihtamaan ennen tasoristeystä puolikkaisiin, jotta veturin paiskarin keila erottuisi paremmin pimeässä ja/tai hämärässä.
        Lisäksi opetettiin, että myös jarruja on hyvä keveästi kokeilla, kuten ennen lossille ajoa.

        Käytännössä onnettomuuden välttäminen on silti arpapeliä junien suuren nopeuden ja usein olemattoman näkyvyyden takia. Sillä aikaa kun tulet kiskoilta autoon ja ajat auton ylikäytävälle, juna on lähestynyt 30 m/s, kolmessa sekunnissa 100 m, käytännössä monta sataa metriä.


    • Anonyymi

      Valtakunnan syyttäjät KAIKKI ovat nykyajan SPEDEJÄ!
      Anteeksi Pertti Pasanen R.I.P.

    • Anonyymi

      Mielestäni kyseisen tasoristeysonnettomuuden aiheuttamisesta tuleekin vastuulliset asettaa syytteeseen ja tuomita pitkiin ehdottomiin rangaistuksiin.

      Kyseinen varusmies ei kuitenkaan ole tuohon vastuullinen, vaan harjoitusjärjestelyissä törkeitä virheitä ovat tehneet aivan muut. Ja virkavastuulla.

      Ei taida kuitenkaan syyttelijällä olla rahkeita laittaa vastuullisia tuomiolle?

      • Anonyymi

        Onpa taas logiikkaa kerrakseen. Tuota samaa ajatustahan erilaiset sosiaalitantat ovat aina uikuttaneet: eli rikoksentekijä ei ole ikinä syyllinen rikokseensa, vaan ympäröivä paha ja ymmärtämätön yhteiskunta.
        Jos tasoristeyksen ylittäminen on jollekin arpapeliä, sellaisen arpojan on ehdottomasti kierrettävä tasoristeykset kaukaa - AINA.
        Vastuuntuntoinen henkilökuljetuksen kuski käskee yhden tai tarpeen mukaan kaksi vahtia turvaamaan kulun tasoristeyksessä. Tämä olisi ollut ainoa vaihtoehto onnettomuuden estämiseksi - tai sitten kieltäytyä ajamasta radalle, JOS EI NÄE TULEEKO JUNA. Se on erittäin pätevä syy kieltäytyä ajamasta radalle.
        Tasoristeysonnettomuudessa syyllinen on AINA RADALLE AJANEEN JA RAUTATIEN LIIKENNETTÄ HÄIRINNEEN AJONEUVON KULJETTAJA. PISTE. Uikuttakaa, mitä huvittaa, mutta se ei lakia muuksi muuta.
        Varmaan tämän sivun pikku mussukoiden mielestä pitäisi syyttää vielä ratakiskot valmistanutta terästehdasta., radan rakentanutta topparoikkaa ja ratapölkkyjen sekä junan moottorin ja laakereiden valmistajaakin - mutta ei missään tapauksessa sitä, joka pelkällä VAROMATTOMUUDELLAAN JA HUOLIMATTOMUUDELLAAN aiheutti vakavan onnettomuuden. Penkin ja ratin välissä.
        Niinkö?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkä nimistä naista

      Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2449
    2. Minkä nimistä miestä

      Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1912
    3. Ripeyttä asiointiin

      Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1804
    4. Mitä ajattelit hänestä

      Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

      Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1432
    6. Mietitkö tosissasi..

      ..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1375
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      133
      975
    8. Koska me nähdään

      Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      957
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

      Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      948
    10. En tunne muita

      Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    Aihe