Onpas hiljainen aamu..............

Anonyymi

Ai niin - nyt hokasin. Tänä aamuna avattiin uusi kauppakeskus Tripla eli kaikki ovat siellä heti aamusta ????? Sen nimi on virallisesti Mall of Tripla.
Parempi nimi olisi ehkä Kauppakeskus Mälli ??????

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinne tässä lähtöä tehdään, vaan ilma on sateinen ja ryysis paikalla melkoinen, niin pieni mietinnän paikka, viitsiikö lähteä .

      • Anonyymi

        Pasilassa matkitaan amerikkalaisia kauppakeskuksia, "mall" tulee sieltä. Olemme mieheni kanssa niissä pyörineet aikoinamme, varsinkin Floridassa.
        M-e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasilassa matkitaan amerikkalaisia kauppakeskuksia, "mall" tulee sieltä. Olemme mieheni kanssa niissä pyörineet aikoinamme, varsinkin Floridassa.
        M-e

        Minuakin ihmetyttää, kun se väännetään mälliksi. Asuimme kauan USA:ssa mieheni työn takia ja Mall´it (moolit) tulivat tutuiksi jo 70-luvulla. Silloin oli jo pakkaajat kassoilla, valtavasti erilaisia pakasteita isoissa pakkauksissa, kaikkihan siellä on isoa autoja myöten.


    • Pasilassa jääny junasta kun käynyt tyttären luona, rakenteilla oli kun kävin siellä päin.
      Meilläkin on kolme kauppakeskusta ettei tarvise sinne asti maitoa ostamaan.
      Varmasti käyn tutustumassa Triplaan mut en tiedä minä vuonna, kauppakeskukset käteviä paikkoja.
      Harmittaa kun nurkan takana oleva pikku puoti lopetti kannattomana, niin pieni kauppakeskus että kaksi ihmistä joutui lomittain ohittaa toistensa, kolmas ihminen ollisi aiheuttanut tungosta.

    • Anonyymi

      Pitäähän nimien olla kansainvälisiä, kun suurin osa asiakkaista tai ainakin siellä lorvivista on ulkomaalaisia, kai ne pari sanaa englantia on oppineet.

    • Anonyymi

      Onkos kokemuksia noilla seuduillä tuosta "Mällistä????"

    • Anonyymi

      Jokohan triplan ämpärit ovat loppuneet, vai kannattaako niitä vielä lähteä hakemaan??

    • Anonyymi

      Kauppiaitten ajatus siitä, että kauppakeskukseen mentäisiin koko perheen voimalla viih-ty-mään ei iske.
      Kauppiaitten tarkoitus on tietysti saada ihmisen kaikki irtonainen raha,
      mutta pikkuisen naurattaa ihmisten aliarvioiminen.

      Ei ainakaan itselleni tulisi mieleen, että kun lähdetään tekemään jotain mukavaa, harrastamaan, se tarkoittaisi, että mennään "kauppakeskukseen viihtymään".

      Voihan siellä kerran käydä vilkaisemassa , jos jonkin asian saa hoidettua samalla.

      On tuo Redikin tuossa lähellä, mutta en ole käynyt kuin kaksi kertaa.
      Apteekissa.
      Pasila on tuttu, mutta Triplaan ei ehkä tule koskaan asiaa.

      Itse Triplan jättirakennukset ovat kolkon ja tylsän yksitoikkoiset. Se pistää silmään.
      Tulee mieleen Meri-Haka ja sen betonikolossit, DDR-mallia.

      Modernin arkkitehtuurin wow-mahdollisuudet jätettiin kokonaan käyttämättä.
      Jotain vähän luovempaa voisi rakennuksien ulkokuoressa olla.

      Yhtä karmeat on Kalasataman tornitalot kun ne valmistuu.
      Kuin torahampaita merenrantamaisemassa.
      Olisivat ottaneet maailmalta vähän mallia,
      miksi Suomessa arkkitehdit lisäävät ankeutta ?
      Itä-Pasilakin on jo ennestään kuin DDR.

      • Itäkeskus, eli tavattoman älykkäästi nimitetty ITIS on kyllä paikakuntalaisten oleskelupaikka.
        Rupattelupaikkoja pitkin matkaa, kahviloita ja jätskiä. Sinne vaan aikaa viettämään! Metro tuo ja vie kauempaakin.
        Ehkä tästä Mallitriplastakin tulee koko alueen oleskelupaikka!

        Ja samaa ajattelin minäkin, että kyllä on oudoksi mennyt, kun jonottivat siellä 300 tervetuliaispussukkaa, mutta ei yhtään ämpäriä ollut jaossa.
        Onneksi en mennyt. Pettymys olisi ollut valtava. Vaikka onhan näitä ämpäreitä jo kertynytkin, lisä ei olisi tietenkään pahitteeksi. Niitä voi säilyttää sisäkkäin, niin että eivät vie paljon tilaa.


    • Pitääkin käydä huomenna tutustumassa ja vertailla eroja Rediin.

      • Anonyymi

        Siinäpäs on sitten turistinähtävyys.

        Itse asun täällä pk-seudulla ja en ole käynyt katsastamassa näitä kauppakeskuksia, joita on tullut, kuin sieniä sateella. Itselleni riittää keskustan kaupat, joihin pääsee suoraan kadulta.


      • En ole kerinnyt vielä Rediinkään. Tulee kiireiset ajat!


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        En ole kerinnyt vielä Rediinkään. Tulee kiireiset ajat!

        Jatkoksi, että ei taida pitääkään kiirettä. Ei Triplaa ole minulle tarkoitettukaan, sillä en ole englannin kielen taitoinen.
        En osaa mennä sinne ilman sanakirjaa, joten ymmärrän, että tarkoitus onkin ollut, että vanhat, pienellä eläkkeellä sinnittelevät suomalaismummot pysyvät siellä lähiöissään K-kaupan asiakkaina.
        Sevisi nopeasti meikäläiselle.
        Sanoo Makriina, onkin pudonnut anonyymiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpäs on sitten turistinähtävyys.

        Itse asun täällä pk-seudulla ja en ole käynyt katsastamassa näitä kauppakeskuksia, joita on tullut, kuin sieniä sateella. Itselleni riittää keskustan kaupat, joihin pääsee suoraan kadulta.

        " Itse asun täällä pk-seudulla ja en ole käynyt katsastamassa näitä kauppakeskuksia, joita on tullut, kuin sieniä sateella. Itselleni riittää keskustan kaupat, joihin pääsee suoraan kadulta. Siinäpäs on sitten turistinähtävyys.
        Itse asun täällä pk-seudulla ja en ole käynyt katsastamassa näitä kauppakeskuksia, joita on tullut, kuin sieniä sateella. Itselleni riittää keskustan kaupat, joihin pääsee suoraan kadulta."

        Kuin myös!
        Kaikki omat suhtautumistapani uusiin itäisiin kauppakeskuksiin ovat samat kuin sinulla, jonka viestin siteerasin alkuun.


    • Anonyymi

      Pasilassa kyllä liikku paljon väkeä, mutta ovat läpikulkijoita ja työmatkalaisia. Ei siellä kukaan ryhdy shoppailemaan. Johan se nähtiin, kun edelliesen asemarakennuksen monet liikkeet kuolivat pois yksi toisensa jälkeen.

      Olisivat edes keksineet suomenkieliset nimet keskukselle ja sen osille.

      Tripla on kupla.

    • Anonyymi

      Epäilen, että kauppakuolemia on tiedossa Tripalassa niinkuin Redissäkin.
      Liikehuoneistojen vuokrat ovat korkeat eikä asiakkaita ole tarpeeksi.

      Suuria kauppakeskuksia tulee lisää,
      mutta ihmisten rahat eivät lisäänny.

      En usko, että Triplasta tulee "uusi Helsingin keskusta"
      kuten sitä mainostetaan.
      Kuka sinne kauempaa lähtisi kuin kerran uteliaisuuttaan,
      kaupungissa on jo joka suunnalla isoja kauppakeskuksia.

      Itse tykkään käydä lähistön pienessä Alepassa.
      Se on suorastaan ihanan kodikas
      eikä tarvitse kävellä kilometriä löytääkseen tarvitsemansa tavaran.
      Henkilökunta on tuttua, jotkut asiakkaatkin ja kaikki moikkavaat
      ja joskus voi vaihtaa sana pari.

    • Anonyymi

      Kauppakeskuksista on tullut joutilaan väen lorvimispaikkoja. Hesassa käyn Kauppahallissa, kun jotain erikoista haluan ruuaksi, tai Stockan herkussa. Vaatteet ostan pääosin ulkomailta, saa laatua ja yksilöllisyyttä sopivaan hintaan. Oma lähikauppani kantakaupungissa kivijalassa palvelee hyvin, siellä ei ole turhia rinnakkaistuotteita, vaan asukkaiden toiveiden mukaan. Kaikki on tuoretta ja laadukasta, kauppias ja muut asiakkaat tuttuja.

      • Anonyymi

        Ei ole enää Stockan herkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole enää Stockan herkkua.

        Ei olekaan enää sillä nimellä kuin Tapiolan Stockalla, mutta kyllä me vanhat tätä Helsingin Food Market Herkkua vielä vanhalla nimellä kutsutaan.


    • Anonyymi

      Minä luulen, että Tripla menestyy. Siellä on paljon nuorten aikuisten aktiviteettejä ja kohtaamispaikkoja.
      Myös messukeskus on vierellä. Niin ja kuten Kampissa, myös asuinhuoneistoja joista sisävaatteissa suoraan hissillä viihtymään.

      Redi jäi sumppuun Kalasatamaan. Suvilahden elävöityminen ja hiilikasojen katoaminen elvyttää. Mikäli siihen rantaan tulee aikoinaan kaavailtu kylpylä, uimala, kävelykatualue, joka linkittyisi Rediin, voisi se pelastua.

      Tämä on nyt tätä Dubain mallia.

      Haastavia paikkoja turvallisuusnäkökulmista.

      NoMe

    • Anonyymi

      Toivotaan, että nuorilla aikuisilla riittää rahaa "viihtyä" kauppakeskuksissa.
      Toisaalta toivon, että he viihtyisivät paremmin jossain muualla.

      • Anonyymi

        Joka ei paremmasta tiedä, viihtyy tuollaisissa krääsähelveteissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ei paremmasta tiedä, viihtyy tuollaisissa krääsähelveteissä.

        Triplassa on ehkä erilaista maksullista harrastustoimintaa,
        Redissäkin on mm. kiipeilyseinä ja leffateattereita,
        mutta silti kuulostaa surulliselta mennä "viihtymään" kauppakeskukseen.
        Itselleni ne "ostoshelvettejä", mutta olenkin vanha jäärä, en ymmärrä enää minkään päälle.
        Nyt on uudet ajat ja uudet tavat. Minä kuulun menneisyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Triplassa on ehkä erilaista maksullista harrastustoimintaa,
        Redissäkin on mm. kiipeilyseinä ja leffateattereita,
        mutta silti kuulostaa surulliselta mennä "viihtymään" kauppakeskukseen.
        Itselleni ne "ostoshelvettejä", mutta olenkin vanha jäärä, en ymmärrä enää minkään päälle.
        Nyt on uudet ajat ja uudet tavat. Minä kuulun menneisyyteen.

        Onko tyhmempää tapaa heittää elämänsä hukkaan lorvimalla näissä "paratiiseissa" ???
        En keksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tyhmempää tapaa heittää elämänsä hukkaan lorvimalla näissä "paratiiseissa" ???
        En keksi.

        Voit myös kuluttaa elämäsi työssä, mutta onko sekään sitten elämää.....

        Kyllö minä ainakin mieluusti kiertelen kauppakeskuksissa katselemassa kauppoja ja naisiakin....


    • Anonyymi

      Junttien kaupan Tokmanni pörssiarvo on yli kolme kertaa Stockmannin pörssiarvo jos haluatte ostaa

      Kakkonen omisti aikanaan Tokmannin myi sen ja alkoi asua Bulevardilla
      josta osti tiloikseen kokonaisen kerrostalon

      Maailman on junttien Tokmannin ja suomi24-palstan

      Kakkonen on värikäs ja oli mukana Topin ja Eero Lehden kanssa leijonankita ohjelmassa joka tietenkin lopetettiin erinomainen sijoittajaohjelma junteille

      Kakkonen on arvostellut junttien kovaa palkkausta värikkäästi
      https://www.talouselama.fi/uutiset/suomalainen-monimiljonaari-tylyna-karjalaisessa-onko-oikein-etta-peruskoulun-kaynyt-ahtaaja-saa-5-000-euroa-kuussa/2c303ed2-3f76-384a-9e51-34ef4ebf06a1

      • Ahtaajalla pitäisi olla kymmeniä tunteja ylitöitä että yltäisi 5.000 €uron kuukausipalkkaan. Kauppakeskus Red potee asiakaspulaa, miten Tripla pärjännee?
        Eikös se ole päivittäinkaupan johtava konserni; oli aikanaan paljon Keskoa kesympi. S-konsernilla oli ja on edelleenkin liiketaloutta ymmärtävä johto.
        . asiakas y


      • Anonyymi
        Hurskainen kirjoitti:

        Ahtaajalla pitäisi olla kymmeniä tunteja ylitöitä että yltäisi 5.000 €uron kuukausipalkkaan. Kauppakeskus Red potee asiakaspulaa, miten Tripla pärjännee?
        Eikös se ole päivittäinkaupan johtava konserni; oli aikanaan paljon Keskoa kesympi. S-konsernilla oli ja on edelleenkin liiketaloutta ymmärtävä johto.
        . asiakas y

        Katsoin hakukoneelta. Se kertoi että Triplan omistaa YIT-konserni. Jos se saa hyvän diilin, ulkomaiset yritykset ostvat aen mielihyvin. Toivo Sukarikin taitaa eräänä liikekeskusten rakentajana olla monimiljonääri?


    • Anonyymi

      Onneksi ikäihmiset eivät ole markkinoinnin ja mainonnan kiusallisen tyrkytyksen ensisijaisia kohteita, sillä nämä menevät alat ovat enimmäkseen kiinnostuneita
      nuorten aikuisten rahoista. Saa olla rauhassa, ei tarvitse rynniä Triplaan,
      jos vaikka de-luxe-malli-rollaattorista olisi super-avajaistarjous.

      • Anonyymi

        Ehkä ikäihmiset ei ole kohteita, mutta kyllä ikäihmiset istuskelevat näissä kauppakeskuksissa juoden sitä yhtä kahvikupposta parisen tuntia. :))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ikäihmiset ei ole kohteita, mutta kyllä ikäihmiset istuskelevat näissä kauppakeskuksissa juoden sitä yhtä kahvikupposta parisen tuntia. :))))

        Se vaatii pari tuntia, että ehtii lukea ilmaiseksi iltalehdet ;)
        Kahvilat on bisnes, joku enemmän ostava asiakas voisi haluta paikan myös.
        Kirjasto ajaisi saman asian ja paremminkin, kirjastossa on paljon lehtiä.


      • Anonyymi

        😊😊😊👍👍👍


    • Anonyymi

      Minulle riittää paremmin kuin hyvin Iso Omena täällä Matinkylässä. Siellä on kaikki ja enemmänkin, mitä tarvitsen
      Vaatteet ostan lähinnä kirppiksiltä ja saan hyvää ja laadukasta tavaraa. Vaatii vaan silmää oppia katsomaan, mikä on hyvää. Joskus teen ehkä matkan Triplaan vain huvikseni. Se riittää vanhalle mummalle.

    • Anonyymi

      "Mälli" on nähty. Huomenna torstaina on Tapiolassa Kauppakeskus Ainoan laajennuksen valmistuttua avajaispippalot. Tervetuloa !

      • Anonyymi

        Kiitos, olen tulossa. Minulla on punainen Aarikan puukoru rintapielessä tunnisteena, olen tumma siro nainen, havunvihreässä syysulsterissa, mustat korolliset mokkanahkanilkkurit. Mennäänko yhdessä kahville Ainoan parhaaseen kahvilaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, olen tulossa. Minulla on punainen Aarikan puukoru rintapielessä tunnisteena, olen tumma siro nainen, havunvihreässä syysulsterissa, mustat korolliset mokkanahkanilkkurit. Mennäänko yhdessä kahville Ainoan parhaaseen kahvilaan ?

        Kävin tänään kurkkaamassa Ainoa. Oli siellä jonkun verran porukkaa. Kävin läpi arviolta n. 500 naista katsomalla heidän ulkonäkönsä. Ei ainoakaan täyttänyt antamiasi ulkonäköön ja pukeutumiseen liittyviä kriteereitä.
        Harmin paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tänään kurkkaamassa Ainoa. Oli siellä jonkun verran porukkaa. Kävin läpi arviolta n. 500 naista katsomalla heidän ulkonäkönsä. Ei ainoakaan täyttänyt antamiasi ulkonäköön ja pukeutumiseen liittyviä kriteereitä.
        Harmin paikka.

        No voi harmi ! Joku muu ehti ensin ja menimmekin sitten Kaisan cafeeseen, siellä kun on niin hyvät korvapuustit ja rauhallisempaa. Vaihdoimme puhelinnumeroita. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe